کار در اسلوونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسلوونی
  • ویزای کار در اسلوونی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلوونی
  • نرخ بیکاری در اسلوونی
  • مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021
  • میزان حقوق برای کار در اسلوونی
  • نحوه کاریابی در اسلوونی
  • مؤسسات کاریابی در اسلوونی
  • بررسی ویزای همراه اسلوونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلوونی
  • سخن پایانی کار در اسلوونی
✅کار در اسلوونی ✅ امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت از طریق کار در اسلوونی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی به تحریر درآمده است.

کار در اسلوونی و مقدمه ای بر آن

کار در اسلوونی ، لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021، شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق کار و امکان اخذ اقامت اسلوونی در این مقاله علمی به تحریر درآمده است. آیا امکان دریافت ویزای اسلوونی از طریق کار در اسلوونی وجود دارد؟ مدارک مورد نیاز برای کار در اسلوونی و دریافت ویزای اسلوونی کدام است؟ شرایط مورد نیاز برای موفقیت در کاریابی در اسلوونی کدام است؟ راه های کاریابی در اسلوونی به چه صورت است؟ در این مقاله به پرسش های شما درباره کار در اسلوونی پاسخ داده خواهد شد. اگر به مهاجرت به اسلوونی از طریق کار علاقه مند هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. همچنین این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است تا از طریق تماس تلفنی از مشاوران و کارشناسان ما در موسسه  حقوقی ملک پور مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در اسلوونی:

 اسلوونی کشوری است به نام جمهوری اسلوونی که در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور از شمال در همسایگی اتریش، از قسمت جنوب و جنوب شرقی در مجاورت کرواسی، از شرق در جوار مجارستان و از غرب در همسایگی اروپا است. اسلوونی از تنوع آب و هوایی گوناگونی برخوردار است و دلیل آن ناهموار بودن سرزمین این کشور است. آب و هوایی سرد و کوهستانی بخش های شمالی این کشور را در برگفته است. مناطق غربی و جنوبی آن آب و هوایی معتدل دارند. یکی از مزایای این کشور عضو بودن در کشورهای حوزه ی شینگن است. از جمله فاکتورهای مهم در مهاجرت کاری به اسلوونی و کار در اسلوونی در این مقاله بررسی شده اند عبارتند از: مشاغل مورد نیاز اسلوونی، شرایط بیکاری در کشور، میزان حقوق، اقامت اسلوونی و شرایط اخذ و تابعیت این کشور ازطریق کار.

به علاوه شرایط اقتصادی کشور مقصد، یعنی اسلوونی بسیار مهم است. یکی از معیارهای اساسی در تعیین شرایط اقتصادی یک کشور نرخ تولید ناخالص داخلی آن کشور است.

کار در اسلوونی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلوونی

ویزای کار در اسلوونی:

اولین و مهمترین قدم در مهاجرت کاری به اسلوونی و کار در این کشور، اخذ ویزای کار اسلوونی است. فرد برای دریافت ویزای کاری اسلوونی به دو طریق می تواند اقدام کند. در روش اول فرد می بایست از طریق ثبت شرکت در اسلوونی و کارآفرینی اقدام کند و در دوش دوم فرد باید موفق به دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما گردد. برای ارائه پیشنهاد شغلی به یک خارجی، کارفرمای اسلوونی موظف است تا موقعیت شغلی مربوطه را ابتدا در کشور اسلوونی و حوزه شینگن به مدت 3 ماه و سپس در کل اتحادیه ی اروپا به مدت 3 ماه دیگر آگهی کند. در صورتی هیچ فردی برای فرصت شغلی مد نظر یافت نشد این امکان برای کارفرما وجود دارد تا پیشنهاد شغلی را برای فرد بین المللی بفرستد. وجود معادن مختلف و کارخانجات، شرایط نسبتاً مناسبی را در سال های اخیر برای مهاجران و متقاصیان کار در اسلوونی فراهم آورده است. مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کاری اسلوونی 60 روز است. باید به این نکته توجه کرد که شرکت هایی می توانند اقدام به جذب نیروی خارجی کنند که دارای شرایط زیر باشند. مدت زمان ویزای کاری اسلوونی 1 ساله است که این ویزا نیز قابل تمدید می باشد. .

  • شرکت مربوطه در 6 ماه گذشته به مبلغ 50 هزار یورو سرمایه گذاری کرده باشد.
  • شرکت مربوطه در 6 ماه گذشته حداقل 6 نیروی خارجی را استخدام کرده باشد.
  • شرکت مربوطه در 6 ماه اخیر گردش ماهیانه 10 هزار یورو را داشته باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • نامه مبنی بر درخواست کار از سوی کارفرما
  • عکس رنگی
  • محل اسکان
  • ممکن است که از متقاضی سایر مدارک مبنی بر اهداف سفر به اسلوونی و منابع مالی کافی نیز درخواست شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

 مدارک مورد نیاز کار در اسلوونی:

یکی از اقدامات بسیار مهم در اقدام به مهاجرت و کار در اسلوونی اخذ ویزای کار اسلوونی است. برای دریافت این ویزا و اقامت اسلوونی متقاضی می بایست یک سری از مدارک را تهیه و به سفارت اسلوونی ارائه دهد. در صورتی که مدارک درست و کامل باشد، فرد می تواند برای دریافت ویزای اسلوونی از طریق پیشنهاد کار یا ثبت شرکت در اسلوونی امیدوار باشد. مدارک مورد نیاز به جهت اخذ ویزای کاری از طریق پیشنهاد کار در این کشور شامل مدارک زیر است:

  • پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • نامه پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری
  • دو قطعه عکس با پشت زمینه سفید
  • فرم درخواست ویزای کاری اسلوونی
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ارائه نامه سابقه کاری
  • رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • پروانه ی کسب و یا ثبت شرکت در اسلوونی یا کارت بازرگانی
  • مدارک مربوط به وضعیت مدنی فرد شامل گواهی ازدواج و یا طلاق

نرخ بیکاری در اسلوونی:

از جمله عوامل اساسی و ضروری که فرد حتما باید در انتخاب کشور مورد مهاجرت خود از طریق اخذ ویزای کاری در نظر بگیرد نرخ بیکاری آن کشور است. نرخ بیکاری کشور اسلوونی در زیر نشان داده شده است. همانطور که از نمودار پیداست نرخ بیکاری کشور اسلوونی در چند سال اخیر رو به کاهش بوده و شرایط کار در اسلوونی رو به بهبود بوده است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با این حال باز هم کشور اسلوونی نسبت به کشورهای دیگر اروپایی از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است و این عدد نشان می دهد که مهاجرت به اسلوونی از طریق کار، خیلی هم آسان نیست.

نرخ بیکاری اسلوونی

مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021:

طبیعتا فرد به جهت موفقیت در کاریابی در اسلوونی باید به این امر توجه نماید که آیا شغل فعلی او و حرفه ی او جز مشاغل مورد نیاز در کشور مورد مهاجرتش هست یا خیر. از این رو به جهت مهاجرت کاری به اسلوونی فرد در ابتدا باید اطلاعات کافی از جدید ترین مشاغل مورد نیاز کشور اسلوونی داشته باشد و سپس اقدام به جستجوی کار در اسلوونی از طریق مؤسسات کاریابی و سپس اخذ ویزای کاری اسلوونی نماید. در جدول زیر برخی مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021 بیان شده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوونی
حسابداری مهندس IT
مدیریت کشتی بازاریابی
مهندس نرم افزار مدیریت مالی
مهندسی تکنولوژی مدیریت پروژه
مدیر ارتباطات داخلی مدیر ارتباطات خارجی

میزان حقوق برای کار در اسلوونی:

میزان حقوق دریافتی در شغل مورد نظر فرد متقاضی کار در اسلوونی از عواملی کلیدی در مهاجرت کاری و کار در اسلوونی است. در ادامه به بررسی برخی مشاغل و میزان حقوق دریافتی آن می پردازیم.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
جراح 8411 یورو
ارتودنتیست 7697 یورو
روانشناسان 6781 یورو
مدیر ارشد اجرایی 6286 یورو
پزشک CCU 5683 یورو
پزشک طب ریوی 5238 یورو
مدیران 4980 یورو
مدیر استراتژی 4723 یورو
برند اجرایی 4501 یورو
مدیر ریسک و سرمایه 4445 یورو
معاون مدیر 4331 یورو
مدیر خدمات درمانی 4247 یورو
مدیر مخابرات 4205 یورو
مدیر منطقه 4171 یورو
استاد زیست شناسی 4128 یورو
مدیر روابط استراتژیک 4091 یورو
دندانپزشک 3227 یورو
بانکدار خصوصی 3191 یورو
مدیر منطقه ای 3179 یورو
مدیر خدمات مالی مشتری 3157 یورو
مدیر کل رستوران 3137یورو

نحوه کاریابی در اسلوونی:

فراموش نکنید که داشتن پیشنهاد کار برای اخذ ویزای اسلوونی بسیار مهم است. بنابراین می بایست بیاموزید که چگونه در این کشور به دنبال کار باشید. چندین راه برای کاریابی در کشور اسلوونی وجود دارد. در ادامه راه های مختلف کاریابی بیان شده است.

  • سایت های کاریابی

    افرادی که متقاضی کاریابی در اسلوونی هستند می توانند از طریق سایت های کاریابی اقدام به پیدا کردن کار کنند. این افراد با ارائه رزومه ی خود به مؤسسات کاریابی شانس کاریابی خود را افزایش می دهند، چرا که احتمال اینکه رزومه و سوابق کاری و مهارتی آن ها توسط کارفرمایان بررسی گردد افزایش می باید. یکی از مؤسسات کاریابی معروف در اسلوونی رزوماک است. همچنین این امکان برای فرد وجود دارد تا به تمامی فرصت های شغلی متناسب با شرایط و رزومه تخصصی خود در تمامی کشورهای عضو حوزه ی شینگن و اتحادیه اروپا دست یابد.

  • کاریابی از طریق دانشگاه

    افرادی که از طریق تحصیل به کشور اسلوونی مهاجرت کرده اند، به منظور اخذ اقامت و تابعیت بعد از اتمام تحصیلشان جویای کار در اسلوونی هستند. دانشگاه های کشور اسلوونی این امکان را برای دانشجویان فارغ التحصیل فراهم کرده اند که با توجه به موقعیت تحصیلی شان به بازار کار معرفی گردند. به عبارتی در این حالت دانشگاه ها در نقش مؤسسات کاریابی عمل خواهند کرد.

مؤسسات کاریابی در اسلوونی:

همانطور که در بخش قبل بیان شد اقدام از طریق موسسات کاریابی در اسلوونی شانس فرد را برای کاریابی افزایش می دهد. برخی از موسسات کاریابی اسلوونی در زیر بیان شده است.

سایت ها و موسسات کاریابی در اسلوونی
Manpower agencija za zaposlovanje
Umana Spa Employment Agency
Adecco
Aero Ida podjetje za zaposlovanje invalidov
Adecco Italia Spa
Manpower
Randstad Italia
Moja zaposlitev spletno oglaševanje
Gi Group
MPS Personal Service 
Partner Consulting, družba za svetovalno dejavno

بررسی ویزای همراه در اسلوونی:

امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضیان مهاجرت کاری به اسلوونی علی الخصوص افراد متاهل اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که فرد برای افزایش کارایی و عملکرد نیاز به همراهی همسر و فرزندانش دارد، بسیاری از کشورها از جمله اسلوونی این امکان را فراهم آورده اند تا همسر و فرزندان فرد، از طریق ویزای الحاق به همسر برای اقامت اسلوونی به همراه متقاضی کار در اسلوونی اقدام نمایند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلوونی:

از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرتی امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت پس از کار کردن در آن کشور است. کشور اسلوونی این امکان را فراهم نموده است تا فرد پس از 5 سال کار در اسلوونی موفق به دریافت اقامت دائم گردد. همچنین پس از آن می تواند برای پاسپورت اقدام نماید. لازم به ذکر است فردی که موفق به دریافت اقامت دائم گردد از تمامی امکاناتی که یک شهروند اسلوونی برخوردار است، برخوردار می گردد. این مقاله پیش رویتان به وسیله مشاوران موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین شده است. از این رو هر گونه کپی کردن از آن قانونی نمی باشد و از لحاظ مسائل شرعی حرام در نظر گرفته می شود.

کار در اسلوونی و سخن پایانی:

کار در اسلوونی ، شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق کار، امکان اخذ ویزای کاری اسلوونی و مدارک مورد نیاز آن در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به طور کلی کشور اسلوونی و کار در این کشور مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری قرار نمی گیرد. چرا که آمار بیکاری بالاتر و شرایط اقتصادی پایین تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی باعث شده تا کشورهای دیگری چون آلمان، اتریش، استرالیا، نیوزلند و کانادا بیشتر به عنوان مقصد مهاجرت کاری قرار بگیرند. علاوه بر شرایط بهتر این کشورها از لحاظ اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری، این امکان وجود دارد که فرد بدون داشتن نامه کاری اقدام به مهاجرت کاری به این کشورها کند. به علاوه در کشورهایی چون کانادا، نیوزلند و استرالیا امکان دریافت اقامت دائم برای فرد، همسر و فرزندانش از بدو ورود وجود دارد. در حالتی که ابهاماتی در مورد ویزای کاری اسلوونی دارید این امکان را برای شما سروران فراهم نموده ایم تا کارشناسان متخصص ما در امر مهاجرت در موسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار نموده و از امکان مشاوره تلفنی بهره جویی نمایید. به علاوه این امکان برای شما سروران ممکن شده است تا در بخش پایانی این مقاله پرسش های خود را یادداشت فرمایید و به پرسش سوالات خود در قسمت پرسش و پاسخ همگانی بپردازید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اسلوونی

✅ شرکت هایی که اقدام به جذب نیروی خارجی می کنند چه شرایطی باید داشته باشند؟

  • شرکت مربوطه در 6 ماه گذشته به مبلغ 50 هزار یورو سرمایه گذاری کرده باشد.
  • شرکت مربوطه در 6 ماه گذشته حداقل 6 نیروی خارجی را استخدام کرده باشد.
  • شرکت مربوطه در 6 ماه اخیر گردش ماهیانه 10 هزار یورو را داشته باشد.

✅ در صورتی که متقاضی شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق کار را داشته باشد، صدور ویزا چقدر زمان میرد؟

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کاری اسلوونی 60 روز است.

 لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021 شامل چه مشاغلی است؟

حسابداری، مهندس IT، مدیریت کشتی، بازاریابی، مهندس نرم افزار، مدیریت مالی، مهندسی تکنولوژی، مدیریت پروژه، مدیر ارتباطات از جمله مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021 می باشد.

✅ اخذ اقامت اسلوونی به صورت دائم از طریق کار در اسلوونی تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟

فرد پس از 5 سال کار در اسلوونی موفق به دریافت اقامت دائم گردد.

2 پاسخ
  1. مدرس
    مدرس گفته:

    سلام کشور اسلوونی الان از نظر شانس کاریابی و اقتصاد در وضعیت مناسبی هست؟
    اگر توی این کشور تحصیل کنم شانس کاریابی دارم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      با تحصیل قطعا شانس بالاتری برای کار خواهید داشت. برای تحصیل برخی از کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان و هم چنین شانس کاریابی را فراهم می کنند. کشورهایی مانند آلمان و اتریش

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *