ویزای کار ایسلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایسلند
  • ویزای کار ایسلند
  • مدارک مورد نیاز کار در ایسلند
  • نرخ بیکاری در ایسلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2021
  • میزان حقوق کار در ایسلند
  • نحوه کاریابی در ایسلند
  • مؤسسات کاریابی در ایسلند
  • بررسی ویزای همراه ایسلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایسلند
  • ویزای کار ایسلند و سخن پایانی

ویزای کار ایسلند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار ایسلند ایسلند ، کاریابی در ایسلند، موسسات کاریابی در ایسلند و ویزای همراه ایسلند را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در ایسلند به چه میزان است؟ دریافت تابعیت در ایسلند چگونه است؟ سطح درآمد در ایسلند به چه میزان است؟ بیشترین مشاغل مورد نیاز ایسلند کدام اند؟ در ادامه بحث به این گونه سوالات و نکات مهم در ارتباط با ویزای کار ایسلند خواهیم پرداخت. ایسلند شمالی ترین کشور قاره اروپا و اقتصادی توسعه یافته دارد. اقتصاد رو به رشد این کشور بر پایه گردشگری و منابع آبزی است و سطح رفاه در این کشور جزو برترین ها در جهان قرار دارد. به دلیل جمعیت کم و اقتصاد بر مبنای گردشگری، دارای فرصت های شغلی فراوانی می باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب جدید ترین اطلاعات در رابطه با مهاجرت به مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور مراجعه کنید. همچنین با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه ویزای کار ایسلند و سایر نقاط جهان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ایسلند:

ایسلند یا با نام رسمی جمهوری ایسلند، شمالی ترین کشور قاره اروپا و کشوری جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس می باشد. پایتخت و بزرگ ترین شهر ایسلند ریکیاویک و واحد پول آن کرونای ایسلند است. ایسلندی، زبان رایج در این کشور می باشد و 93 درصد از مردم این کشور ایسلندی هستند. جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر در مساحتی 102,775 کیلومتر مربعی زندگی می کنند. این کشور کمی پایین تر از مدار قطبی قرار دارد و آب و هوای آن سرد می باشد اما وجود جبه های هوای معتدل از سرمای شدید در ایسلند کاسته است. ایسلند تا قرن بیستم از فقیرترین کشور های جهان بود اما در سال 2005 رتبه اول در میان شاخص توسعه انسانی در جهان به دست آورد. ایسلند دارای بازای آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پایین تر است. در سال 2011 ایسلند چهاردهمین کشور توسعه یافته در جهان بود. اقتصاد ایسلند بر پایه ماهیگیری و صنایع شیلات، کشاورزی، گردشگری و منابع انرژی تجدیدپذیر استوار است. مهم ترین فرآورده کشاورزی ایسلند سیب زمینی می باشد. صادرات ایسلند بیشتر شامل ماهی، فلز آلومینیم، فرآورده های حیوانی و کانی سیلیس است که بیشتر این فرآورده ها را به کشور های هلند، بریتانیا، اسپانیا، آمریکا و آلمان صادر می کند. بیشتر واردات ایسلند شامل ماشین آلات، فرآورده های نفتی، مواد خوراکی و پوشاک می باشد. ایسلند بالاترین سرانه تولید برق را در بین تمام کشور های دنیا دارد و تقریبا تمام برق کشور از منابع تجدید پذیر تولید می شود. این کشور فرآورده های نفتی را برای حمل و نقل و ناوگان ماهیگیری خود فراهم می کند. برای کاریابی در کشور ایسلند و همچنین دریافت ویزای کار ایسلند باید از کارفرمای داخل این کشور پیشنهاد کاری دریافت کرد. در ادامه به بررسی شرایط دریافت ویزای کاری ایسلند و مدارک مورد نیاز آن می پردازیم.

شرایظ عمومی ایسلند جمعیت و مساحت ایسلند پایتخت ایسلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایسلند

ویزای کار در ایسلند:

جهت کار در ایسلند و دریافت ویزای کاری ایسلند باید یک پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان داخل این کشور دریافت کنید. با توجه به اقتصاد توسعه یافته این کشور و همچنین جمعیت پایین ایسلند می توان متوجه شد که کاریابی در ایسلند در سطح قابل قبولی قرار دارد. کارفرمایان ایسلندی در صورتی می توانند کارگر خارجی استخدام کنند که بتوانند به دولت ایسلند اثبات کنند که متخصص ایسلندی یا شهروند اروپایی برای این موقعیت شغلی وجود نداشته باشد لذا متخصصین خارجی برای این موقعیت شغلی باید تخصص مناسب و همچنین مدرک مرتبط با شغل مورد نظر داشته باشند. برای اینکه افراد خارجی بتوانند در ایسلند کار کنند باید ویزای نوع D دریافت کنند که برای اقامت بیشتر از 90 روز مناسب است. پیش از دریافت پیشنهاد کاری و یا عقد قرارداد با کارفرما متقاضی نمی تواند به کشور ایسلند سفر کند و همچنین متقاصی باید مدارک لازم تهیه و همراه با قرارداد کاری به سفارت ایسلند ارسال کند. همچنین اعتبار این اقامت تا دو سال می باشد که قابل تمدید است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایسلند:

پس از دریافت پیشنهاد کاری از ایسلند و یا دریافت قرارداد کاری از طرف کارفرما، درخواست ویزای کاری ایسلند باید به اداره مهاجرت این کشور ارسال گردد. برای ارسال این درخواست باید متقاضی مدارک مورد نیاز برای این درخواست را ارائه کند. همچنینی این مدارک باید به صورت معتبر و ترجمه شده باشند و هر گونه نقض این مدارک موجب رد شدن درخواست می گردد. در لیست زیر مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری ایسلند را مشاهده می نمایید:

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا
  • فرم درخواست مجوز کار که توسط متقاضی و کارفرما تکمیل و امضا شده است.
  • قرارداد کاری
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی معتبر از پاسپورت
  • گواهی عدم سو پیشینه در پنج سال گذشته
  • مدرک بیمه پزشکی
  • گواهی که ثابت می کند متقاضی محلی برای زندگی در ایسلند دارد.
  • مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط
  • گواهی تمکن مالی

برای تمدید اعتبار اجازه اقامت کاری در ایسلند باید یک ماه قبل از اتمام اعتبار برای تمدید آن اقدام نمود.

نرخ بیکاری در ایسلند:

از از نکات حائز اهمیت قبل از اقدام برای ویزای کاری کشور مقصد، بررسی نرخ بیکاری آن‌ کشور برای اینکه متوجه شویم که آیا کشور مقصد بازار کار مناسبی برای نیروی کار خارجی دارد یا خیر؟ نرخ بیکاری کشور ایسلند در چند سال اخیر دچار فراز و نشیب های متعددی شده است. به دلیل اقتصاد توسعه یافته در این کشور و همچنین جمعیت پایین ایسلند، نرخ بیکاری در سطح نسبتا پایینی قرار دارد. همانطور که مشاهده می کنید بیشترین نرخ موجود در سال 2010 با نرخ 7.56 درصد اتفاق افتاده است. اما در طرف دیگر کمترین نرخ در سال 2018 با نرخ 2.74 درصد بوده که نرخ بسیار پایینی می باشد اما این نرخ در سال 2020 با جهش بزرگی مواجه شده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور ایسلند را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در ایسلند کاریابی در ایسلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2021:

ایسلند کشور کوچکی در شمال قاره اروپا است و دارای جمعیت کمی می باشد. یکی از نکاتی که برای مهاجرین کاری پیش از اقدام برای ویزای کاری این کشور اهمیت دارد، دریافت پیشنهاد کاری می باشد. لذا دولت ایسلند هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه می کند که با بررسی آن متقاضیان می توانند بر طبق تخصص خود به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و برای آن درخواست دهند. به دلیل توسعه اقتصادی و همچنین اقتصاد بر پایه گردشگری و کمبود نیروی کار، مشاغل مناسبی برای خارجیان و متخصصین وجود دارد. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند را مشاهده می کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2021
جراح تصفیه آلومینیوم
پرورش ماهی مهندس برق
لیدر تور های تفریحی مهندس کامپیوتر

میزان حقوق برای کار در ایسلند:

حقوق و درآمد متوسط در کشور مقصد، دلیلی اصلی برای مهاجرت کاری می باشد. هر چه این مقدار بیشتر باشد میزان رفاه در این کشور بیشتر می باشد. با بررسی این میزان می توان متوجه شد که کشور مورد نظر مقصدی برای مهاجرت کاری می باشد یا خیر؟ کمترین نرخ درآمد در کشور ایسلند 174 هزار کرون و در طرف مقابل بیشترین میزان حقوق کمی بیشتر از 3 میلیون کرون می باشد. متوسط درآمد در ایسلند 742 هزار کرون است که این میزان بر اساس نوع شغل، محل شغل و همچنین میزان تخصص و سابقه فرد متغییر می باشد و می تواند بالاتر نیز باشد. مشاغل مورد نیاز ایسلند بیشتر بر پایه گردشگری و همچنین ماهیگیری می باشد، اما در بخش صنعت و خدمت نیز موقعیت شغلی وجود دارد. در جدول زیر لیست مشاغل همراه با درآمد سالانه آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد سالانه(کرون)
جراح 1.1-4 میلیون
پزشک 1-3 میلیون
قاضی 98 هزار- 3 میلیون
وکیل 799 هزار تا 2 میلیون
مدیر بانک 752 هزار – 2.6 میلیون
مدیر عامل 705 هزار – 2.4 میلیون
مدیر حسابداری 658 هزار – 2.2 میلیون
دندان پزشک 635 هزار – 2.1 میلیون
استاد دانشگاه 564 هزار – 2.1 میلیون
خلبان 470 هزار – 1.6 میلیون

نحوه کاریابی در ایسلند:

همانطور که اشاره شد، برای درخواست ویزای کاری ایسلند باید پیشنهاد کاری و یا قرارداد کاری با کارفرما داشته باشید. از این رو نحوه کاریابی در ایسلند از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دریافت پیشنهاد کاری و کاریابی در مرحله اول متقاضی باید از روش های گوناگون مانند وب سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی در ایسلند کار مورد نظر خود را پیدا کند. متقاضی به کمک وب سایت های کاریابی پس از ارسال رزومه خود به این وب سایت ها و یا از طریق آگهی های موقعیت شغلی، رزومه خود را برای کارفرما ارسال کند. پس از انجام مصاحبه کاری و انجام تست های تخصص، فرد می تواند از کارفرما پیشنهاد کاری و یا قرارداد دریافت کند و برای ویزای کاری ایسلند درخواست ارائه کنند. این وب سایت ها در بعضی مواقع رایگان نمی باشند و متقاضی باید با درست کردن حساب و پرداخت مبلغی ناچیز عمل کاریابی را انجام می دهند. در زیر لیست وب سایت های کاریابی کشور ایسلند را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در  ایسلند
Alfred
Northstack jobs
Flight jobs
Global Medical career
University Position
MyExpatJob
sinoJobs
EuroEngineer jobs
EuroScience jobs
Aquaculture.jobs

مؤسسات کاریابی در ایسلند:

به دلیل داشتن پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کاری این کشور، موسسات کاریابی در ایسلند وجود دارند که عمل کاریابی را برای متقاضیان خارجی و شهروندان ایسلندی انجام می دهند. این موسسات پس از دریافت رزومه متقاضی، آن را برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی دارند ارسال می کنند. از این رو پس از دریافت تاییدیه از کارفرما، برای متقاضی وقت مصاحبه دریافت می کنند. پس از انجام مصاحبات و تست های مورد نیاز تخصصی، متقاضی پیشنهاد کاری و یا قرارد دریافت می کند که می تواند برای درخواست ویزای کاری، آن را ارائه کند. در زیر لیست موسسات کاریابی ایسلند را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  ایسلند
Venturi-Group-IT Adecco
Impellama Hays
Reed Airswift
Asoria Antal International
Micheal page InterQuest Group
Morgan Hunt Opus Professional services Group
StopGap Blue Arow
Seven resourcing FireFly Finance Recruiting
Bond Recruitment

بررسی ویزای همراه در ایسلند:

یکی از نکاتی که برای دارندگان ویزای کاری حائز اهمیت است، داشتن ویزای همراه برای افراد خانواده می باشد. دارندگان ویزای کاری می توانند پس از درخواست این ویزا، برای همسر و فرزندان بالای 18 سال خود ویزا همراه ایسلند دریافت کنند. این ویزا همچنین برای والدین بالای 67 سال و‌ یا والدینی که توان نگه داری از خود را ندارند نیز صادر می شود. دارندگان ویزای همراه در صورتی که می خواهند در ایسلند به کار مشغول شوند، باید ویزای همراه خود را به ویزای کاری ایسلند تبدیل کنند. اعتبار این ویزا، هم اندازه ویزای اصلی می باشد و قابل تمدید است. در زیر مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه ایسلند را مشاهده می کنید:

  • سند پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی از پاسپورت معتبر که حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایسلند:

از اصلی ترین مواردی که دارندگان ویزای کاری به آن توجه دارند، دریافت تابعیت کشور مقصد می باشد. دارندگان ویزای کاری می توانند با اقامت در ایسلند، تابعیت ایسلند را دریافت‌ کنند. بدین صورت که دارندگان‌ ویزای کاری پس از چهار سال اقامت‌ موقت و کار در ایسلند می توانند اقامت دائم را دریافت کنند. پس از دریافت اقامت دائم ایسلند، باید به مدت چهار سال دیگر (در مجموع هشت سال) و با پرداخت مالیات می توانند تابعیت ایسلند را دریافت کنند. البته نداشتن هیچگونه سابقه کیفری در مدت اقامت و همچنین ادغام با فرهنگ ایسلندی و تسلط کامل بر زبان ایسلندی می توانند برای تابعیت درخواست دهند. همچنین برای درخواست تابعیت ایسلند مدارکی مورد نیاز است که‌ متقاضی باید آن ها را جمع آوری کند. این‌ مدارک به شرح زیر است:

  • فرم درخواست اجازه اقامت که توسط متقاضی امضا شده باشد.
  • کپی گذرنامه که حداقل 90 روز اعتبار داشته باشد .
  • ارائه قرارداد کاری که نشان دهنده حمایت مالی است.
  • گواهی پرداخت مالیات
  • گواهی اصلی گذراندن زبان ایسلندی
ویزای کار ایسلند و سخن پایانی:

ویزای کار ایسلند ، کاریابی در ایسلند، موسسات کاریابی در ایسلند و شرایط دریافت تابعیت این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. ایسلند با دارا بودن اقتصادی توسعه یافته و نرخ بیکاری پایین، شرایط مناسبی برای مهاجران کاری را دارا می باشد. اما از طرف دیگر به دلیل سخت گیری هایی که دولت این کشور در اعطا کردن ویزای کاری به متقاضیان خارجی دارند، مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری نمی باشد. به همین دلیل پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور مبتی بر مهاجرت به دیگر کشور های تراز اول جهان مانند آلمان و اتریش می باشد. این‌ کشور ها به دلیل داشتن بازار کاری مناسب برای کارگران خارجی و آسان بودن شرایط دریافت ویزای کاری برای ایرانیان، مقصد مناسبی جهت مهاجرت کاری می باشد. شما دوستان گرامی می توانید با برقراری تماس با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور، در رابطه با ویزای کاری ایسلند و‌ سایر کشور های تراز اول جهان مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار ایسلند

✅نرخ بیکاری در ایسلند به چه میزان است؟

این نرخ کمی بیشتر از متوسط قاره اروپا و حدود 8 درصد می باشد.

✅دریافت تابعیت در ایسلند چگونه است؟

بعد از گذشت 4 سال از اقامت دائم می توان تابعیت ایسلند را دریافت نمود.

✅سطح درآمد در ایسلند به چه میزان است؟

متوسط درآمد در کشور ایسلند 742 هزار کرون می باشد.

✅بیشترین مشاغل مورد نیاز ایسلند کدام اند؟

مشاغلی در زمینه گردشگری و ماهیگیری بیشترین درخواست را در ایسلند را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *