لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در ژاپن
  • ویزای کاری ژاپن
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در ژاپن
  • نرخ بیکاری در ژاپن
  • لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن 2021
  • میزان حقوق کار در ژاپن
  • نحوه کاریابی در ژاپن
  • مؤسسات کاریابی در ژاپن
  • بررسی ویزای همراه ژاپن
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ژاپن
  • لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن در سال 2020 ✅ معرفی روش های کاریابی در ژاپن توسط مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن در سال 2020 و شرایط کار و کاریابی در ژاپن به صورت مفصل در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. از طریق چه مشاغلی می توان راحت تر به اقامت ژاپن رسید؟ نحوه کار و کاریابی در ژاپن چگونه است؟ میزان حقوق لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن چقدر است؟ آیا امکان اخذ تابعیت و پاسپورت ژاپن با کار در این کشور وجود دارد؟ با مطالعه این مقاله می توانید به پاسخ پرسش های خود برسید. هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن به منظور جذب نیروی کار متخصص و ماهر در این کشور ارائه می گردد. در ادامه می توانید در خصوص شرایط کار در ژاپن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. شما همراهان گرامی می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مختلف با کارشناسان ما در مؤسسه  حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس حاصل نموده و مشاوره اولیه رایگان دریافت نمایید. هم چنین می توانید در بخش پرسش و پاسخ همگانی همین سایت سوالات خود در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن را مطرح نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

شرایط عمومی کار در ژاپن:

در ابتدا پیش از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن نگاهی به شرایط عمومی این کشور خواهیم داشت. کشور ژاپن به دلیل آنکه یکی از کشورهای تراز اول آسیاست همواره مورد توجه مهاجرین زیادی برای کار بوده است. ژاپن کشوری در آسیای شرقی و در اقیانوس آرام است که در زمره قدرتمندترین اقتصادهای جهان بوده و هم چنین از لحاظ تولید ناخالص داخلی سومین کشور قدرتمند دنیا می باشد. این کشور تنها دارای مرزهای آبی بوده و با کشورهای روسیه، کره شمالی و جنوبی و همینطور چین همسایه می باشد. وسعت ژاپن در حدود 387000 کیلومتر مربع و جمعیت آن چیزی بالغ بر 13 میلیون نفر می باشد. توکیو پایتخت و بزرگ ترین شهر ژاپن از جمله گران ترین شهرهای جهان است. زبان رسمی این کشور ژاپنی و واحد پولی آن ین (JPY) می باشد.

 شاید با این آگهی مواجه شده باشید که طبق لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن این کشور به نیروی کار خارجی نیازمند است اما خوب است بدانید که تا چند سال پیش متقاضیان حتی با 10 سال کار و زندگی در این کشور قادر به اخذ اقامت ژاپن نبودند و اخذ اقامت دائم و تابعیت دائم ژاپن به هیچ عنوان امکان پذیر نبود. اما در حال حاضر و با وجود برنامه های جدیدی که توسط دولت اعلام شده شرایط مساعدتری بوجود آمده است. البته باید بدانید که اخذ ویزای کاری ژاپن مراحل بسیار زیادی دارد و در چند سال اخیر نیز نیروهای کار ایرانی چندان مورد قبول کارفرمایان ژاپنی واقع نشده اند. هم چنین به منظور اخذ ویزای کاری ژاپن باید در حد ابتدایی با زبان این کشور باشید. مورد دیگر داشتن کارفرمایی ژاپنی است که برای شما جاب آفر یا پیشنهاد شغلی ارسال نموده باشد. نکات بسیاری در خصوص اخذ ویزای کاری ژاپن از طریق لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

ژاپن

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ژاپن

ویزای کار ژاپن:

برنامه کاری جدید کشور ژاپن که با نام Designated Skills نیز شناخته می شود به این شکل است که امکان کار در 14 تخصص برای افراد خارجی وجود دارد که به عنوان لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن شناخته شده و دولت ژاپن نیز این ویزا را به دو دسته تقسیم بندی نموده است:

  • ویزای Designated Skills نوع اول (ichigou)
  • ویزای Designated Skills نوع دوم (nigou)

شرایط و تفاوت ویزای Designated Skills نوع اول و دوم را مشاهده می کنید:

طبقه بندی ویزا ویزای Designated Skills نوع اول ویزای Designated Skills نوع دوم
خصوصیات برای مهاجرین خارجی که در یکی از 14 شغل در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن مهارت دارند برای مهاجرین خارجی که در یکی از 2 شغل در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن مهارت دارند
مدت زمان اقامت 5 سال نامحدود
امکان بردن همراه خیر بله

طبقه بندی مشاغل Highly-Skilled Foreign Professionals در سه دسته اقدام به جذب نیرو می نماید :

  • Advanced business management activities
  • Advanced specialized/technical activities
  • Advanced academic research activities

لازم به ذکر است که ویزای کاری ژاپن امتیازبندی و امتیازات آن شامل موارد زیر می باشد:

حداقل حقوق پایه برای فعالیت های تخصصی و فنی و هم چنین فعالیت های مربوط به کسب و کار پیشرفت 3.000.000 ین می باشد.

جدول تخصیص حقوق و دستمزد سالیانه

40 سال به بالا 35 تا 39 سال 30 تا 34 سال تا 29 سال
40 40 40 40 10 میلیون ین
35 35 35 35 9 میلیون ین
30 30 30 30 8 میلیون ین
25 25 25 7 میلیون ین
20 20 20 6 میلیون ین
15 15 5 میلیون ین
10 4 میلیون ین

دستاوردهای علمی

فعالیت های تکنیکال ویژه فعالیت های تحقیقاتی آکادمیک پیشرفته
15 20 یک مورد اختراع یا بیشتر
15 20 ساابقه مشارکت در تحقیق و پژوهش بیش از ورود به کشور ژاپن با کمک آژانس دولتی، 3 مورد اختراع یا بیشتر
15 20 مقاله های ثبت شده در نشریات معتبر مورد تایید ژاپن

3 مورد یا بیشتر

15 20 سابقه کارهای ویژه مانند برنده شدن در مسابقات خاص که مورد تایید ورات دادگستری باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ژاپن:

مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای کاری ژاپن با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن به شرح زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • قرارداد با کارفرمای مربوطه و یا اسنادی از جمله اثبات فعالیت، حقوق، دستمزد، مدت زمان اقامت در کشور ژاپن و...
  • عکس پرسنلی
  • گواهی Tokibo Tohon (رجیستری شرکت)
  • شرح فعالیت شرکت
  • گزارش مالیات شرکت
  • اثبات درج رزومه کاری
  • گواهی نامه ها و دیپلم های تخصصی

بسته به نوع ویزا ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد. این نکته را حتما مد نظر قرار دهید که در صورت تمایل به کار در ژاپن در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن میبایست کارفرما یا شرکت مورد نظر نامه تعهد را برای شما صادر نماید که شامل شماره تماس، آدرس، پوزیشن شغلی و… می باشد. به منظور تمدید فعالیت کاری در ژاپن نیز به گواهی اشتغال به کار و همین طور جدیدترین گواهی پرداخت مالیات که از جانب دفتر محلی بخش یا شهرستان در ژاپن صادر شده است نیاز خواهید داشت.

نرخ بیکاری در ژاپن:

از جمله مواردی که به منظور کار و زندگی در ژاپن علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن می بایست در نظر داشته باشید، نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری از جمله شاخص های مهم اقتصادی به شمار می آید. بررسی نرخ بیکاری ژاپن برای شما این امکان را فراهم می کند که پیش از حضور در این کشور از وضعیت اشتغال نیروهای متخصص و ماهر در این کشور مطلع شده و با آگاهی، به ژاپن مهاجرت نمایید. بر اساس گزارش سایت theglobaleconomy نرخ بیکاری ژاپن در طی سال های اخیر کاهش داشته و از حدود 5 درصد در سال 2010 به 2.41 درصد در سال 2019 رسیده است. در ادامه نمودار نرخ بیکاری کشور ژاپن را طی بازه ده ساله از 2010 الی 2019 مشاهده خواهید کرد.

نرخ بیکاری ژاپن

لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن 2021:

از جمله مهم ترین مواردی که در زمینه ویزای کاری ژاپن مطرح است مورد نیاز بودن تخصص مورد نظر می باشد. متقاضیان کار در این کشور می توانند آپدیت لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن را در سایت مهاجرت این کشور مشاهده نموده و در صورت تطابق با رشته و تخصص خود اقدام به یافتن کارفرمای ژاپنی نمایند. شهروندان ژاپنی ساعات زیادی را در روز کار می کنند و ساعت های کاری در این کشور به طور میانگین در حدود 60 ساعت در هفته می باشد. این موضوع باعث بوجود آمدن اختلالات و همین طور مرگ های ناشی از کار زیاد شده است که به اصطلاح به آن کاروشی می گویند. علی رغم فراهم بودن بستر برای انگلیسی زبان ها برای کار در ژاپن اما کماکان مشاغلی که برای ژاپنی زبان ها موجود است بسیار بیشتر است.

بزرگ ترین مانع پیشرفت شغلی در ژاپن زبان رسمی این کشور است که بسیار پیچیده بوده و در صورت عدم یادگیری بستر رشد و پیشرفت در شغل مورد نظر برایتان فراهم نخواهد بود. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن را مشاهده می کنید که به منظور جذب متخصصین و نیروی کار ماهر از سایر کشورها اعلام گردیده است.

مشاغل مورد نیاز ژاپن 2021
مهندسی مشاغل خدماتی
متخصص IT تحلیلگر مالی
مدرس زبان انگلیسی-ژاپنی داروساز
مشاغل اداری بازرس کنترل و کیفیت
پزشک مدیریت بازرگانی
توسعه دهنده وب مهندسی انرژی
کشتی سازی و صنعت دریایی صنعت تعمیر و نگه داری خودرو
مهمانداری خدمات غذایی در رستوران
کشاورزی صنعت هوایی (تعمیر هواپیما)
صنعت مواد (ریخته گری، فلزکاری و…) تولید مواد غذایی و آشامیدنی

میزان حقوق برای کار در ژاپن:

مهم ترین مورد در زمینه کار در کشور ژاپن و اخذ ویزای کاری این کشور، علاوه بر توجه به لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن، توجه به میزان حقوق پرداختی در هر یک از این مشاغل می باشد. چرا که در صورت عدم یافتن شغل مناسب با حقوق کافی قادر به پرداخت هزینه های عادی زندگی نخواهید بود و در نهایت با مشکل مواجه خواهید شد. حقوق پرداختی با توجه به شغل و تخصص مورد نظر متفاوت خواهد بود. فعالیت های شغلی به 3 دسته کلی قابل تقسیم هستند که به تناسب آن می توانید حقوق دریافت نمایید: فعالیت های تخصصی و فنی، فعالیت های پژوهشی، فعالیت در زمینه بازرگانی. افرادی که در زمینه های فوق تحصیل نموده اند می توانند راحت تر به کار مورد نظر دست پیدا کنند. میانگین حقوق ماهیانه در ژاپن در سال 2019 به میزان 4.14 ین در سال بوده و عدد خوب و بالایی است که در حدود 37800 دلار آمریکا می باشد. برخی از این مشاغل نیز در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن موجود هستند. در ادامه میانگین حقوق در برخی از مشاغل در ژاپن را در قالب یک جدول مشاهده خواهید نمود:

تخصص میانگین حقوق سالانه(ین)
فناوری اطلاعات IT 4.610.000
اینترنت/تبلیغات/مدیا 4.120.000
خدماتی 3.760.000
ساخت و ساز 4.560.000
پزشکی 4.500.000
بازار مالی 4.460.000

نحوه کاریابی در ژاپن:

از جمله موارد مورد اهمیت در انتخاب یک کشور به منظور مهاجرت و کار، میزان حقوق مشاغل مختلف می باشد. هزینه های زندگی در کشور ژاپن تقریبا بالاست اما در صورتی که بتوانید شغل مناسب با تخصص خود را از طریق جستجو در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن بیابید قادر خواهید بود که هزینه های زندگی را پوشش دهید. امکان یافتن کار در ژاپن حتی بدون دارا بودن دانش زبان ژاپنی و تنها با زبان انگلیسی امکان پذیر است. در صورتی که بدانید چگونه به دنبال شغل مورد نظرتان در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن بگردید به راحتی قادر خواهید بود که در تخصص مورد نظرتان مشغول به کار شوید. البته این نکته را حتما در نظر داشته باشید علی رغم اینکه امکان کاریابی بدون دانش زبان ژاپنی فراهم است اما قطعا برای زندگی در این کشور و ارتباط با افراد نیازمند آشنایی با این زبان خواهید بود. از جمله راه های کاریابی در ژاپن می توان به استفاده از مراکز کاریابی در ژاپن، روزنامه های کاریابی این کشور و همین طور سایت های کاریابی خارجی اشاره نمود. در ادامه به بررسی چندی از موسسات کاریابی در ژاپن خواهیم پرداخت.

نحوه کاریابی در آلمان:

برای کاریابی در آلمان می توانید هم به صورت آنلاین یعنی از طریق سایت های معتبر این کشور اقدام کنید و هم می توانید به صورت حضوری در محیط جویای کار باشید. استفاده از روزنامه های محلی که آگهی کاری منتشر می نمایند هم گزینه خوبی است. اگر دوستان و اقوامی در آلمان دارید می توانید از آنها کمک بگیرید تا بتوانند برای شما وقت مصاحبه رزرو نمایند. لازم به ذکر است کاریابی چه به صورت آنلاین چه به صورت حضوری زمانی موثر است که، شما در محیط حضور داشته باشید و یا در حال انجام مراحل اخذ ویزای جستجوی کار آلمان باشید. زیرا اگر بتوانید کارفرمایی بیابید و از شما دعوت به مصاحبه نماید، باید بتوانید در زمان مشخص شده جهت مصاحبه حضور داشته باشید در غیر این صورت شانس کاری را از دست خواهید داد.

مؤسسات کاریابی در ژاپن:

همان طور که در بخش مدارک اشاره کردیم از جمله موارد مورد نیاز به منظور دریافت ویزای کاری داشتن جاب آفر یا نامه پیشنهاد شغلی می باشد. به این شکل که برای استخدام شدن، یافتن کارفرمای ژاپنی جزو موارد ضروری است. برای یافتن شخص مورد نظر می توانید با موسسات کاریابی ارتباط برقرار نموده و با وی مصاحبه ای ترتیب دهید. یافتن کار در ژاپن از طریق موسسات کاریابی در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن امکان پذیر می باشد. هم چنین می توانید از طریق جستجو در سایت های موسسات کاریابی در خصوص فرصت های شغلی موجود اطلاعات کاملی کسب نمایید. به این ترتیب می توانید با کارفرماها ارتباط برقرار نموده و در خصوص جزییات با ایشان صحبت نمایید. در جدول زیر چند موسسه کاریابی در ژاپن را مشاهده می نمایید.

Japan Exchange and Teaching (JET) Program Gaijin Pot
CareerCross JapanWork
Yolo Japan Tokyo Employment Service Center for Foreigners
Metropolis; Kansai Scene (Job Finder) Daijob.com

بررسی ویزای همراه در ژاپن:

در بحث مهاجرت از جمله مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است وضعیت ویزای همراه می باشد چرا که اکثر افراد تمایل دارند که همراه با خانواده و حتی همزمان مهاجرت نمایند. به طور کلی در امور حقوقی و بر اساس قوانین بین المللی همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی گفته می شود که می توانند در اکثر روش های مهاجرت به همراه شخص اصلی و با ویزای همراه اقدام به مهاجرت و ورود به کشور مورد نظر نمایند. برای اخذ ویزای همراه شاغلینی که در ژاپن حاضرند مدارکی مورد نیاز می باشد که در ادامه مشاهده می نمایید.

  • پاسپورت دارای اعتبار تک تک اعضای خانواده
  • فرم پر شده درخواست ویزای همراه
  • سند ازدواج
  • عکس پاسپورتی
  • کپی از پاسپورت شخص اصلی دارای ویزای کار ژاپن (اسپانسر)
  • رسید اثبات تمکن مالی
  • ترجمه تمامی مدارک اعلامی از سوی سفارت ژاپن

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ژاپن:

تا قبل از برنامه جدیدی که توسط دولت ژاپن به نام ویزای Designated Skills معرفی شده، مهاجرینی که به منظور کار به ژاپن وارد شده اند حتی بعد از گذشت ده سال از تاریخ ورود به خاک این کشور قادر به اخذ اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت این کشور نبودند. اما در این برنامه جدید که بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن برای مهاجرین ترتیب داده شده متقاضیان پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات در ژاپن اقامت دائم و تابعیت این کشور را درخواست نمایند. نام دیگر ویزای کاری ژاپن (eijuken)( 永住権) می باشد و متقاضیان با دارا بودن این ویزا می تواند بعد از طی زمان گفته شده به تابعیت برسند. از جمله مواردی که در خصوص دریافت پاسپورت اهمیت دارد آن است که شما با جامعه و فرهنگ کشور مورد نظر ادغام شده باشید و زبان کشور مورد نظر را تا سطح قابل قبولی بدانید.

هزینه درخواست برای اخذ اقامت دائم ژاپن 8 هزار ین می باشد. البته نکته ای که در این میان وجود دارد آن است که عموما ژاپن به ایرانیان از طریق کار اقامت اعطا نمی کند. به این معنی که معمولا کارفرماهای ژاپنی حاضر به استخدام افراد با تابعیت ایرانی نیستند و تمایل به جذب نیروهای کاری دارند که زبان رسمی شان به ژاپنی نزدیک تر باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمایل به اخذ ویزای کاری دارید یا برای کشورهایی اقدام کنید که بستر جستجوی کار در محیط را برای شما فراهم آورده اند و یا در ابتدای امر با ورود از طریق تحصیل آموزش تخصصی ببینید و سپس در مدت زمانی که بعد از اتمام تحصیل تان در اختیار شما قرار می گیرد اقدام به جستجوی شغل مورد نظر نمایید. شرایط و مدارک مورد نیاز به منظور اخذ اقامت دائم و تابعیت ژاپن به شرح زیر است:

  • سکونت به میزان حداقل 5 سال
  • عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن تمکن مالی
  • مشغول به کار بودن در زمان درخواست
  • دارا بودن امتیاز لازم
  • ویزای کاری
  • کارت اقامت
  • کارت بیمه
  • آدرس محل سکونت
کار در ژاپن و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن و همین طور راه های اخذ اقامت و تابعیت ژاپن از طریق کار در ژاپن مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. کشور ژاپن از جمله کشورهای قدرتمند و ثروتمند و همینطور دارای نیروهای کار فعال است و با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن در می یابید که پیش از هر اقدامی چه شغلی و چه شرایطی به منظور اخذ ویزای کاری میبایست جستجو کنید. از آنجا که برای اخذ ویزای کاری ژاپن میبایست حتما جاب آفر از سمت یک کارفرما داشته باشید پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن شرایط لازم، برای اسکیل ورکر ها که در خصوص کشورهای کانادا و استرالیا موجود است و همین طور ویزای جستجوی کشورهای آلمان یا اتریش اقدام نمایید تا بدون نیاز به انتظار جهت یافتن کارفرما و اخذ جاب آفر در مدت زمان کوتاه تری به کار در یک کشور پیشرفته و مدرن برسید. در صورت داشتن هر گونه پرسشی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن و یا نحوه کاریابی در ژاپن و همینطور در کشورهای مختلف می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس حاصل نموده و مشاوره اولیه رایگان به صورت تلفنی و یا از طریق واتساپ دریافت نمایید. شما سروران گرامی این امکان را نیز دارید که در بخش پرسش و پاسخ همگانی همین سایت سوالات خود را چه در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن و چه در زمینه های مختلف مهاجرتی مطرح نمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن

مهاجرت ایرانیان به ژاپن از طریق کار با کدام برنامه کاری کشور ژاپن امکان پذیر است؟

برنامه کاری جدید کشور ژاپن که با نام Designated Skills نیز شناخته می شود به این شکل است که امکان کار در 14 تخصص برای افراد خارجی وجود دارد.

ساعت کار در ژاپن به چه صورت است؟

شهروندان ژاپنی ساعات زیادی را در روز کار می کنند و ساعت های کاری در این کشور به طور میانگین در حدود 60 ساعت در هفته می باشد

✅مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن نیاز به بیشترین نیروی کار دارد کدامند؟

مشاغل مهندسی، متخصص IT ، پزشکی و مترجم زبان از جمله مشاغلی است که در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن نیاز بیشتری به نیروی کار دارد.

شرایط اخذ اقامت ژاپن و تابعیت این کشور از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

متقاضیان پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات در ژاپن، می توانند برای اقامت دائم و تابعیت این کشور درخواست خود را ارائه دهند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      ساعت های کاری در این کشور به طور میانگین در حدود 60 ساعت در هفته می باشد. این موضوع باعث بوجود آمدن اختلالات و همین طور مرگ های ناشی از کار زیاد شده است که به اصطلاح به آن کاروشی می گویند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *