لیست مشاغل مورد نیاز نروژ

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  •  ویزای کاری نروژ
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در نروژ
  • نرخ بیکاری در نروژ
  • مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
  • میزان حقوق برای کار در نروژ
  • نحوه کاریابی در نروژ
  • مؤسسات کاریابی در نروژ
  • بررسی ویزای همراه نروژ
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در نروژ
  • سخن پایانی کار در نروژ

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ ، مؤسسات کاریابی و لیست مشاغل مورد نیاز نروژ در سال ۲۰۲۰ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه کاریابی در نروژ به چه صورت می باشد؟ میزان حقوق در مشاغل مختلف به چه صورت می باشد؟ آیا ویزای کاری منجر به اقامت دائم و پاسپورت می شود؟ متقاضیان سوالات متعددی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز ۲۰۲۰ و همچنین نحوه کاریابی در نروژ خواهند داشت.  در این مقاله سعی کرده ایم به تمام سوالات در این زمینه پاسخ دهیم. شما عزیزان با مطالعه دقیق این مقاله می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز نروژ پیدا کنید. همچنین مقالات مرتبطی که در سایت وجود دارد را در این زمینه می توانید مطالعه کرده و برای تکمیل اطلاعات با مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس گرفته و جواب سؤالات خود را در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز نروژ و کاریابی در نروژ دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در نروژ:

قبل از اقدام برای کاریابی و کار در این کشور باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط عمومی کشور نروژ، لیست مشاغل مورد نیاز نروژ، نحوه کاریابی و همچنین نحوه اخذ تابعیت کسب کنیم. در این مقاله سعی شده است به تمامی این موارد اشاره شود.  متقاضیان کار در کشور نروژ می توانند از طریق روش های مختلف برای کار در این کشور اقدام کنند. یکی از این روش ها از طریق پیشنهاد شغلی بوده و یکی دیگر از مهمترین روش ها که متقاضیان شانس زیادی در کاریابی دارند از طریق تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان بعد از اتمام تحصیل ۶ ماه زمان دارند تا برای کاریابی در این کشور اقدام کنند. در قسمت های بعدی هر کدام از روش ها به طور کامل توضیح داده خواهد شد. یکی دیگر از روهای کاریابی از طریق ویزای جستجوای کار بوده که کشور نروژ دارای جستجوی کار نمی باشد.

برای اخذ اطلاعات تکمیلی تر این مقاله را به دقت مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کامل در زمینه همه روش های کاریابی در نروژ و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز نروژ را کسب کنید.

پایتخت و مساحت نروژ جمعیت نروژ درباره نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور نروژ

ویزای کار نروژ:

در این قسمت از مقاله لیست مشاغل مورد نیاز نروژ به بررسی دقیق ویزای کاری نروژ می پردازیم. اخذ ویزای کاری از چند روش امکانپذیر می باشد. یکی از این روش ها از طریق پیشنهاد شغلی می باشد که افراد می توانند از طریق سایت های کاریابی رزومه خود را برای کارفرماها ارسال کرده و در صورت تایید و دریافت دعوت نامه کاری برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند. یکی دیگر از این روش ها از طریق ویزای جستجوی کار می باشد. در این نوع ویزا، افراد اجازه کار در مدت زمان مشخص شده را نداشته و بعد از اخذ پیشنهاد شغلی، ویزای جستجوی کار به ویزای کاری تبدیل شده و اجازه کار و الحاق همراه خواهند داشت.

 لازم به توضیح می باشد که کشور نروژ دارای ویزای جستجوی کار نبوده و دو کشور اتریش و آلمان به ایرانی ها ویزای جستجوی کار می دهد. یکی دیگر از مهمترین روش های اخذ ویزای کاری از طریق تحصیل در کشور نروژ می باشد. دانشجویانی که در دانشگاه های کشور نروژ تحصیل می کنند، شانس زیادی در کاریابی و اخذ پیشنهاد شغلی داشته و همچنین می توانند قبل از اقدام برای کاریابی، در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ تحقیق کامل کرده باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در نروژ:

یکی از مهمتریت سوالات متداول متقاضیان، در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ در سال ۲۰۲۰ و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری می باشد. پروسه اخذ ویزای کاری یکی از مهمترین و حساسترین مراحل بوده  و باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری، با یکی از بهترین وکلای مهاجرتی مشورت کرده و اطلاعات دقیق در مورد مدارک مورد نیاز کسب کنیم. لازم به توضیح می باشد که خیلی از افراد علیرغم شرایط خوب با ردی ویزای مواجه شدند و این به این دلیل بود که اطلاعات دقیق در مورد مدارک مورد نیاز نداشتند و یا به دلیل چیدمان نادرست مدارک رد شدند.

  • ارائه نامه کاری
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ارائه مدرک زبان درصورت نیاز
  • ارائه تمکن مالی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ترجمه مدارک شناسایی

نرخ بیکاری در نروژ:

یکی  از دلایل مهمی که افراد خواهان اخذ ویزای کاری در یک کشور می شوند، پایین بودن نرخ بیکاری و خوب بودن وضعیت اقتصادی آن کشور است. بنابراین قبل از تحقیق کامل در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ، باید تحقیق کاملی در زمینه نرخ بیکاری کشور نروژ داشته باشیم. براساس تحقیقات انجام شده و همچنین براساس نمودار ذیل، نرخ بیکاری در کشور نروژ حدود ۳ درصد بوده و این رقم نشاندهنده این موضوع می باشد که کشور نروژ دارای کمبود نیروی کاری بوده و همچنین افراد در این کشور می توانند به زودی وارد بازار کار شوند.

بنابراین خبر خوب برای متقاضیان این موضوع می باشد که افرادی که برای دانشگاههای کشور نروژ اقدام می کنند شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور دارند و می توانند در کمترین زمان وارد بازار کاری شوند.  بنابراین، دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود به مدت ۶ ماه می توانند در کشور نروژ حضور داشته باشند تا با اخذ پیشنهاد شغلی ویزای خود را به کاری تبدیل کرده و اقامت و تابعیت این کشور زیبا را اخذ کنند.

نرخ بیکاری در نروژ

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ:

همانگونه که در قسمت های قبلی ذکر شد، قبل از اقدام برای کاریابی در کشور نروژ و همچنین کشورهای دیگر، باید تحقیق جامعی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ داشته باشیم سپس برای کاریابی در آن کشور اقدام کنیم. همچنین، افرادی که برای تحصیل در کشور نروژ اقدام می کنند، می توانند قبل از انتخاب رشته در مورد رشته های تحصیلی مورد نیاز تحقیق کنند و سپس براساس لیست مشاغل مورد مورد نیاز نروژ برای انتخاب رشته و تحصیل در این کشور اقدام کنند. در این قسمت سعی کرده ایم به برخی از مشاغل مورد نیاز اشاره ای داشته باشیم ولی همانگونه که در قسمت های قبلی ذکر شد، شما عزیزان بهتر می باشد قبل از اقدام با وکیل مجرب در این زمینه مشورت کنید. مؤسسه حقوقی ملک پور نیز در این زمینه می تواند مشاوره رایگان برای شما عزیزان ارائه دهد.

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
الکترونیک مکانیک
برق IT
کامپیوتر توریسم
بیزینس هتلداری
پرستاری پزشکی
بانکداری

میزان حقوق برای کار در نروژ:

با توجه به اینکه کشور نروژ یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن بسیار بالا می باشد، متقاضیان کاریابی در کشور نروژ نیز باید قبل از اقدام تحقیقات خود را در زمینه مشاغل مورد نیاز وهمچنین میزان حقوق مشاغل در نروژ تکمیل کنند. ولی به طور متوسط اکثر مردم درآمد حدود ۲۸۰۰۰ کرون داشته . برخی افراد درآمد حدود  ۵۰۰۰۰ کرون دارند.  لازم به ذکر است که مقاله زیر توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده و هر گونه کپی برداری غیرقانونی می باشد. یکی از عواملی که در کسب درآمد تاثیر بسیار زیادی دارد، سابقه کاری افراد می باشد که منجر به اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمایان خوب می شود . نمودار زیر اطلاعات دقیقی در مورد درآمد افراد در مشاغل مختلف ارائه می دهد.

فقط ۲۵ درصد افراد درآمد حدود ۲۵۰۰۰ کرون داشته و ۵۰  درصد مردم درآمد حدود ۵۷۰۰۰ کرون نروژ دارند. ولی همانگونه که ذکر شد، شما باید هزینه زندگی بالا در نروژ را در نظر داشته باشید.

نمودار حقوق مشاغل در نروژ

نحوه کاریابی در نروژ:

همانگونه در قسمت های قبلی مقاله ذکر شد، روش های کاریابی به سه صورت می باشد. یکی از روش های کاریابی از طریق سایت های کاریابی بوده که افراد می توانند رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کرده و از این طریق پیشنهاد شغلی اخذ کنند. یکی دیگر از روش ها از طریق ویزای جستجوی کار می باشد که افراد می توانند به مدت محدود در این کشور حضور داشته باشند و حضوری با کارفرمایان صحبت کرده و پیشنهاد شغلی اخذ کنند. ولی متاسفانه کشور نروژ دارای ویزای جستجوی کار نمی باشد. یکی دیگر از مهمترین روش ها از طریق تحصیل می باشد که با تحصیل در دانشگاه های این کشور افراد می توانند برای کاریابی اقدام کرده و با اخذ پیشنهاد شغلی، ویزای خود را به کاری تبدیل کنند. جهت اخذ اطلاعات در مورد روش های کاریابی می توانید به صورت رایگان با کارشناسان ارشد صحبت کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در نروژ:

از طریق موسسات کاریابی ، امر یافتن شغل متناسب با مهارت افراد سریعتر و راحت تر انجام پذیر خواهد بود. با استفاده از موسسات کاریابی می توان موقعیت های شغلی مختلف را در کشور نروژ مشاهده کرد. در واقع این موسسات مشاغل مورد نیاز را برای علاقه مندان و متقاضیان کار آگهی می کنند.  در صورتی که موقعیت شغلی مناسبی یافتید می توانید با عضویت در این موسسات و ارسال رزومه حرفه ای خود نسبت به یافتن کارفرمای مناسب امیدوار باشید. دقت داشته باشید که موسسات کاریابی که به آن ها مراجعه می کنید از اعتبار خوبی برخوردار باشند. در ادامه می توانید نام تعدادی از این موسسات کاریابی معتبر را مشاهده فرمایید.

  • موسسه کاریابی jonzone
  • موسسه کاریابی Adecco JOBB DIREKTE
  • موسسه کاریابی omega
  • موسسه کاریابی necon

بررسی ویزای همراه در نروژ:

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان اخذ ویزای کاری در مورد شرایط ویزای همراه بوده و در این قسمت از مقاله لیست مشاغل مورد نیاز نروژ در مورد شرایط همراه صحبت خواهیم کرد.  افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری از طریق پیشنهاد شغلی می شوند، می توانند برای همراهان خود (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) اقدام کرده و ویزای همراه اخذ می کنند. فرزندان زیر ۱۸ سال اجازه تحصیل رایگان داشته و همسر متقاضی می تواند به صورت تمام وقت کار کرده و همچنین تحصیل کند. شرایط اخذ اقامت و تابعیت برای همراهان مانند نفر اصلی بوده و بعد از ۵ سال اقامت دائم و ۱ سال بعد از اقامت دائم، تابعیت کشور نروژ را اخذ می کنند. افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می شوند، اجازه همراه داشته و همزمان می توانند وارد این کشور شده و همراه که شامل همسر متقاضی می باشد، اجازه کار تمام وقت داشته و همچنین فرزندان زیر ۱۸ سال می توانند رایگان تحصیل کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ:

در این مقاله در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ و همچنین نحوه کاریابی در این کشور به صورت کامل صحبت شد. سوال مهمی که ممکن است خیلی از متقاضیان داشته باشند این است که آیا ویزای کاری منجر به اقامت دائم و اخذ تابعیت می شود. ویزای کاری یکی از ویزاهایی می باشد که منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت شده و این اقامت و تابعیت شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال نیز می شود. افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می شوند، باید ابتدا پیشنهاد شغلی اخذ کرده و ویزای کاری اخذ کنند . ویزای کاری همان گونه که ذکر شد بعد از ۵ سال منجر به اقامت دائم شخص می شود. ولی افرادی که از همان ابتدا از طریق ویزای کاری وارد این کشور می شوند، می توانند بعد از ۵ سال برای خود و همراهان اقامت دائم نروژ را اخذ کنند.

کار در نروژ و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ، نحوه اخذ پاسپورت کشور نروژ از طریق کاریابی و همچنین شرایط اقتصادی کشور نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. همانگونه که مطالعه فرمودید، نرخ بیکاری، میزان حقوق در این کشور، مشاغل مورد نیاز کشور نروژ، شرایط اخذ تابعیت و همچنین روش های کاریابی در این کشور مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. در این مقاله ذکر شد که افراد از طریق موسسات کاریابی می توانند برای کاریابی در این کشور اقدام کنند. همچنین ذکر شد که ویزای کاری منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خواهد شد ولی متقاضیان باید قبل از اقدام در مورد لیست مشاغل مورد نیاز نروژ تحقیق کاملی داشته باشند تا بتوانند در این کشور درآمد خوبی داشته باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز نروژ

✅ آیا امکان دریافت ویزای همراه در ویزای کاری کشور نروژ وجود دارد؟

افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری از طریق پیشنهاد شغلی می شوند، می توانندبرای همراهان خود (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) اقدام کرده و ویزای همراه اخذ می کنند.

✅چه مشاغلی در نروژ مورد نیاز است؟

مشاغلی چون مهندسی مکانیک، برق، IT و الکترونیک از جمله مشاغل مورد نیاز کشور نروژ می باشد.

✅ متوسط حقوق دریافتی مشاغل در کشور نروژ چقدر است؟

به طور متوسط اکثر مردم درآمدی در حدود ۲۸۰۰۰ کرون دارند.

6 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام خسته نباشید
    من 37 سالمه و مهندس برق هستم آیا شانس کاریابی در کشور نروژ رو دارم؟

    پاسخ
  2. ghasemi
    ghasemi گفته:

    سلام دوست عزیز
    از آنجایی که رشته تحصیلی شما جز مشاغل مورد نیاز این کشور است می توان به کاریابی در این کشور امیدوار بود. با مطالعه این مقاله از نحوه کاریابی در این کشور مطلع میشود. قطعا داشتن سابقه کار مرتبط و مدرک زبان شانس شما را افزایش خواهد داد.

    پاسخ
  3. حسین
    حسین گفته:

    سلام من 33 سالمه فوق دیپلم برق قدرت و دارای گواهینامه پایه یک 7 ساله و برق کار ماهر ساختمان و خانمم 32 ساله مهندس عمران از دانشگاه دولتی و معدل 13.90 با سابقه کار 10 ساله و یک فرزند یک ساله. آیا شرایط ادامه تحصیل برای خانمم و یا شغل رانندگی سنگین و یا برقکار ساختمان برای خودم هست؟ برای اخذ ویزا کدوممون شرایط بهتری میتونیم داشته باشیم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب
      خوشبختانه رشته شما برای کار در خارج از کشور رشته خوبی هست. اما به دلیل اینکه همسرتون مقطع تحصیلی بالاتر و گپ تتحصیلی کمتر دارن شانس ویزای بیشتری خواهند داشت. البته سطح زبان هم خیلی مهمه. اینکه آیا می تونن آیلتس بگیرن یا نه؟ خانم شما می تونند برای تحصیل در کشورهای مختلفی مثل هلند، دانمارک، اتریش و … اقدام کنند. شما هم با ویزای همراه وارد بشید و دنبال کار باشید.

      پاسخ
  4. Marjan
    Marjan گفته:

    سلام ،رشته انرژی در نروژ بازار کار داره اگه واسه همونجا اپلای کنیم و بعد بخوایم تو همون زمینه کار کنیم ؟ بجز انرژی های مرتبط با نفت و گاز آیا سیستم های انرژی یا انرژی تجدیدپذیر بازار کار داره .؟؟؟؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      با توجه به مناسب بودن نرخ بیکاری در نروژ برای این رشته هم امکان پیدا کردن کار هست. مخصوصا اگر در این زمینه در کشور نروژ تحصیل کنید. حتی امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در نروژ هم وجود داره. بهتر است که شرایط شما توسط کارشناسان مجموعه بررسی شده تا بهترین مسیر براتون مشخص بشه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *