لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • ویزای کار مجارستان
  • مدارک مورد نیاز کار در مجارستان
  • نرخ بیکاری در مجارستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان
  • میزان حقوق کار در مجارستان
  • نحوه کاریابی در مجارستان
  • مؤسسات کاریابی در مجارستان
  • بررسی ویزای همراه مجارستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مجارستان
  • سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان ✅ چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری مجارستان توسط کارشناسان موسسه ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری مجارستان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا مجارستان موقعیت کاری خوبی برای مهاجران دارد؟ اقامت گرفتن در مجارستان چه مراحلی دارد؟ مشاغل مورد نیاز در مجارستان کدام است؟ در این مقاله به بررسی هر چه کامل تر لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان و شرایط کار در مجارستان پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب مشاغل مورد نیاز برای مهاجران خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

مجارستان یا هانگری، کشوری است در اروپای مرکزی که پایتخت آن شهر بوداپست می باشد. مساحت مجارستان 93030 کیلومتر مربع است و زبان رسمی آن مجاری و واحد پولش فورینت (HUF) می باشد. کشور مجارستان در شمال با جمهوری اسلواکی، در شرق با کشور رومانی، در شمال ‌شرقی با جمهوری اوکراین، در جنوب با جمهوری های پیشین یوگوسلاوی و در غرب با کشور اتریش همسایه می باشد. مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا است و همچنین در داخل منطقه شینگن است. این بدان معناست که با زندگی در این کشور، می توان از تعدادی امتیاز برخوردار شد. اقتصاد مجارستان بسیار مقاوم و متنوع است و در بخش های مختلف سطح تولید بالایی دارد. برای مهاجران مشاغل به طور گسترده ای در حوزه فناوری اطلاعات، مهندسی و گردشگری در دسترس است. بیشتر مشاغل موجود برای مهاجران در بوداپست، است.

مجارستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان

ویزای کار در مجارستان:

روش شروع کار در مجارستان بسته به تابعیت شما بسیار متفاوت خواهد بود. اگر شهروند اتحادیه اروپا یا EEA هستید، می توانید همچون شهروندان مجارستان برای شغل درخواست کنید و نیازی به اجازه کار ندارید. قبل از اینکه شرکت های مجارستانی بتوانند اتباع خارجی را استخدام کنند، ابتدا باید پیشنهاد کار را برای مدت پانزده روز در اداره کار مجارستان ارسال کنند. این امر برای اولویت دادن به شهروندان مجارستانی برای درخواست موقعیت کاری است. پس از مدت پانزده روز اگر شهروندی پیدا نشد، کارفرما می تواند از طرف فرد خارجی برای مجوز کار در مجارستان درخواست کند. این کار معمولاً ده تا پانزده روز طول می کشد. قبل از درخواست اجازه کار، ابتدا باید یک قرارداد کاری بین کارفرما و فرد خارجی بسته شود. پس از اعطای مجوز کار، شهروند خارجی باید برای ویزای کار در کنسولگری مجارستان در کشوری که در آن اقامت دارد درخواست کند. اعتبار هر دو پروانه کار و ویزای کار در مجارستان تنها دو سال است. پس از انقضا، کارمند ممکن است تمایل به تمدید آن برای ادامه اقامت خود در کشور داشته باشد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مجارستان:

فرایند اخذ ویزا حدود یک ماه طول می کشد و شما باید مدارک را زودتر از زمان مورد نظر خود آماده کنید. بسته به عوامل مختلف، درخواست می تواند در کشور مبدا (بسته به کشور محل اقامت فعلی به سفارت مجارستان یا در موارد خاص کنسولگری) یا در صورت اقامت در مجارستان، به اداره منطقه ای اداره مهاجرت ارسال شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری مجارستان شامل موارد زیر می باشد:

  • یک قرارداد مسکونی (قرارداد اجاره یا گواهی مالکیت)
  • یک بیمه درمانی معتبر (که معمولاً توسط کارفرما تنظیم می شود.)
  • قرارداد کار
  • بودجه کافی برای زندگی (اظهارات حساب بانکی)
  • شماره مالیات از NAV(اداره ملی مالیات و گمرک)
  • گذرنامه
  • عکس (عرض عکس باید 35 میلی متر و ارتفاع آن40 میلی متر باشد. در زمینه سفید، بزرگ نمایی صورت 70-80٪ لازم است.)
  • برای درخواست ویزا کپی بیمه نامه مسافرتی بیمه نامه لازم است. پوشش آن نباید کمتر از 30،000 یورو باشد.

نرخ بیکاری در مجارستان:

نرخ بیکاری نسبت نیروی کاری را مشخص می کند که در حال حاضر شاغل نیستند، به عبارتی تعداد بیکاران را به صورت درصدی اندازه گیری می کند. وقتی اقتصاد یک کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارد و مشاغل کمیاب هستند، نرخ بیکاری افزایش می یابد و وقتی که اقتصاد با نرخ سالمی در حال رشد است و مشاغل نسبتاً فراوانی دارند، نرخ بیکاری کاهش می یابد. نرخ بیکاری مجارستان در سال گذشته 3،4 درصد بوده و امسال در ژوئیه سال 2020 به 4.8 درصد افزایش یافته است. این درصد بالاترین میزان از سپتامبر سال 2016 است که عمده ترین دلیل آن به خاطر عواقب شیوع ویروس کرونا است. همچنین تعداد بیکاران از 157.89 هزار نفر به 224.3 هزار نفر رسیده است و بیکاری زنان بیشتر از بیکاری مردان بوده است.

نرخ بیکاری مجارستان 2020

مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان:

گزارشات مربوط به کمبود حاد نیروی کار در مجارستان از حدود سه یا چهار سال پیش در نشریات انگلیسی زبان منتشر شد. تا سال 2018، دولت مجارستان همچنان سخت تلاش می کرد تا کارگران خارجی را از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا جذب کند. در ماه مه همان سال گزارش داد که دولت 25000 مجوز کار برای شهروندان غیر مجارستانی صادر کرده است که 10 هزار افزایش نسبت به سال 2017 برای کاهش کمبود نیروی کار است. دولت امیدوار بود که پرستاران، رانندگان، کارگران ساختمانی ماهر، مهندسان مخابرات و توسعه دهندگان نرم افزار را جذب کند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان در سال 2020 آورده شده، همانطور که در جدول نشان داده شده است بیشترین نیازمندی نیرو در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد. لازم به ذکر است که این لیست بخش کوچکی از مشاغل مورد درخواست مجارستان است.

مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان
مدیر فنی
توسعه‌دهنده پایتون
توسعه توسعه دهنده جاوا با تجربه بانکی
مدیر فروش
متخصص فروش دستگاه پزشکی
مهندس نرم‌افزار
مهندس داده
مهندس عمران
حسابدار
مدیر سرمایه گذاری (ساخت و ساز)
پرستار دیالیز
تحلیلگر کسب و کار

میزان حقوق برای کار در مجارستان:

میزان حقوق در مجارستان در مقایسه با اروپای غربی کمتر است. در مجارستان میانگین حقوق ماهیانه 523000 HUF است، به این معنی که نیمی از مردم کمتر از 523،000 HUF درآمد دارند و  نیمی دیگر بیش از 523،000 HUF درآمد دارند. در جدول زیر لیستی از مشاغل پر درآمد مجارستان ذکر شده است.

عنوان شغلی متوسط درآمد (HUF(
جراحان / پزشکان 862،000 تا 2،900،000
قضات 724،000 تا 2،430،000
وکلا 586،000 تا 1،970،000
مدیران بانک 552،000 تا 1،850،000
مدیران ارشد اجرایی 517،000 تا 1،740،000
مدیران ارشد مالی 483،000 تا 1،620،000
ارتودنتیست ها 465،000 تا 1،560،000
اساتید دانشکده 414،000 تا 1،390،000
خلبانان 345،000 تا 1،160،000
مدیران بازاریابی 310،000 تا 1،040،000

نحوه کاریابی در مجارستان:

برخلاف کشورهای اروپای غربی مانند آلمان یا انگلستان، استخدام به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا در مجارستان نسبتاً آسان است. برای کاریابی در مجارستان ابتدا باید کارفرمایی پیدا کنید که مایل به حمایت از اجازه کار شما باشد، برای اینکه بتوانید کار پیدا کنید و به کارفرما ها معرفی شوید می توانید از طریق وب سایت های موجود برای یافتن شغل در مجارستان یا آژانس های کاریابی  استفاده کنید برخی از وب سایت های کاریابی در زیر ذکر شده اند:

  • Monster.hu وب سایت محلی معروف Monster برای مجارستان
  • cvonline.hu یکی از پورتال های شغلی پربازدید مجارستان که به زبان های انگلیسی و مجاری موجود است.
  • jobline.hu گزینه دیگری برای یافتن شغل در مجارستان است. این وب سایت به زبان مجاری است، اما بسیاری از پیشنهاداتش به زبان انگلیسی است.

مؤسسات کاریابی در مجارستان:

آژانس های کاریابی اشخاص حقوقی یا حقیقی هستند که از طرف خود یا از طرف شخص دیگر خدمات استخدامی را ارائه می دهند. آژانس های کاریابی ممکن است خدمات زیر را ارائه دهند:

  • خدمات اشتغال موقت: آژانس موقعیت های کاری موقت را ارائه می دهد.
  • خدمات جستجوی کار: آژانس به دنبال کار برای کارگرانی است که درخواست کار دارند.
  • خدمات استخدام و گزینش: آژانس به دنبال کارگران برای برآوردن نیازهای کارفرمایان است.
  • خدمات ادغام: آژانس به کارگران کمک می کند تا خودشان شغلی پیدا کنند.

برخی از آژانس های کاریابی در مجارستان به صورت تخصصی برای یک حوزه کاری خاص از قبیل فناوری اطلاعات، خدمات، نیروی انساتی و… فعالیت می کنند. لیستی از آژانس های کاریابی مجارستان شامل:

آژانس های کاریابی در  مجارستان
Serendi
Budapes
ManpowerGroup
McROY
GMN Hungary Ltd.
ARSIS Global HR Consulting
Crew Recruitment Agency
Benusz Ltd

بررسی ویزای همراه در مجارستان:

ویزای وابسته سندی است که اجازه می دهد اعضای خانواده، متقاضی اصلی (متقاضی باید دارای مجوز اقامت معتبر صادر شده توسط مقامات مجارستان برای كار، شغل یا تجارت باشد و همچنین بتواند از اعضای خانواده حمایت مالی کند.) را همراهی کنند. در مجارستان، معروف ترین رویه ویزای وابسته “وحدت خانواده” نامیده می شود، كه در آن همسر و فرزندان خردسال (كمتر از 18 سال) متقاضی می توانند درخواست اقامت دهند. كه برای ملحق شدن به یكی از اعضای خانواده برای اقامت در مجارستان اقدام كنند. مدارک مورد نیاز برای این مجوز شامل کپی مجوزهای اقامت، صورت حساب بانکی (نشان دهنده بودجه کافی برای مدت اقامت)، درآمد کافی از طریق حمایت مالی، محل اقامت با ایجاد آدرس مسکونی مجارستان، پوشش بیمه درمانی برای همه اعضا و سند ازدواج که به مجارستانی ترجمه شده، می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مجارستان:

دو نوع گزینه اقامت دائم وجود دارد که برای خارجی هایی که وضعیت اقامت طولانی مدت دارند صادر شده است:

  • مجوز اسکان دائم ملی

    اتباع کشورهای ثالث می توانند در صورت داشتن مجوز اقامت دائم در مجارستان (شغل، تجارت) بدون اینکه هر سال90 روز غایب باشند، تحت مجوز اقامت دائم ملی (NPRP) در مجارستان درخواست اقامت دائم کنند. این مجوز برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر نمی شود. کارت مهاجرت NPRP این امکان ها را برای شما فراهم می کند:

    • با موفقیت در مجارستان استخدام شوید.
    • بدون محدودیت به مجارستان وارد شوید و اقامت طولانی مدت داشته باشید.

    همچنین افراد غیر اتحادیه اروپا می توانند با گذرنامه معتبر وارد قلمرو سایر کشورهای عضو شینگن شوند و در مدت اعتبار مجوز اقامت دائم ملی خود بیش از 90 روز را بدون ویزا در آنجا بمانند. اجازه اقامت دائم ملی حق اقامت در قلمرو مجارستان را برای مدت نامحدود فراهم می کند. مدت اعتبار سند 5 سال است که ممکن است با درخواست شهروند کشور ثالث ارائه شود.

  • مدرک معتبر سفرمجوز اقامت دائم EC

    نوع دیگری از اجازه اقامت دائم EC صادر شده برای افراد غیر اتحادیه اروپا که به مدت 5 سال در مجارستان زندگی کرده اند صادر شده است. مدت اعتبار اجازه اقامت دائم EC، 5 سال است و ممکن است تا 5 سال دیگر تمدید شود. این اجازه تحت شرایطی قابلیت صدور دارد از جمله: حداقل پنج سال قبل از ارسال درخواست به طور مداوم در قلمرو مجارستان اقامت داشته باشند و یا دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشند. اگر متقاضی برای مدت بیش از دوازده ماه در قلمرو کشورهای عضو اتحادیه اروپا غایب باشد، این مجوز باطل می شود.
    تابعیت دوگانه طبق قوانین مجارستان مجاز است و در خصوص تابعیت کشور مجارستان می توان گفت افراد می توانند پس از 8 سال اقامت مداوم در مجارستان به عنوان شهروند مجارستان درخواست تابعیت را داشته باشند درصورتی که دارای گواهی سوء پیشینه باشند، وضعیت مالی خوبی داشته باشند.

کار در مجارستان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری مجارستان در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در در مجارستان، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان و ذکر موتور های جستجو کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد سیستم کاری مجارستان برای مهاجران به صورت JobOffer می باشد و بیشتر مشاغل آن برای حوزه فناوری و گردشگری می باشد، که این موضوع مهاجرت را برای جویندگان کار در حوزه های دیگر با مشکل روبرو کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در مجارستان را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان

✅ روند درخواست اجازه کار در مجارستان چگونه است؟

قبل از درخواست اجازه کار، ابتدا باید یک قرارداد کاری بین کارفرما و فرد خارجی بسته شود. پس از اعطای مجوز کار، شهروند خارجی باید برای ویزای کار در کنسولگری مجارستان در کشوری که در آن اقامت دارد درخواست کند.

✅ اعتبار ویزای کار در مجارستان چه مدت زمان است؟

اعتبار هر دو پروانه کار و ویزای کار در مجارستان تنها دو سال است. پس از انقضا، کارمند ممکن است تمایل به تمدید آن برای ادامه اقامت خود در کشور داشته باشد.

✅ با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان، بیشترین نیروی کار در مربوط به چه حوزه های می باشد؟

بیشترین نیازمندی نیروی کار مجارستان در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد.

✅ بهترین روش برای کاریابی در مجارستان و اخذ پیشنهاد کار چیست؟

کاریابی از طریق وب سایت های موجود برای یافتن شغل در مجارستان یا آژانس های کاریابی بهترین روش برای کاریابی در مجارستان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *