حقوق و درآمد پزشکان در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اروپا
  • حقوق و درآمد پزشکان در اروپا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اروپا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اروپا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اروپا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در اروپا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اروپا
  • هزینه های زندگی در اروپا
  • حقوق و درآمد مشاغل در اروپا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در اروپا

حقوق و درآمد پزشکان در اروپا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در اروپا، مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا و راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان را مورد بررسی و ارزیابی علمی واقع می کنیم. اگر شما هم جزو پزشکان خواستار مهاجرت کاری به کشور های اروپایی می باشید، قطعاً با سوالات و ابهاماتی مواجه گردیده اید. حقوق و درآمد پزشکان در اروپا چگونه می باشد؟ مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا دارای چه روندی می باشد؟ راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان کدامند؟ با همراه بودن در کنار ما تا انتهای این نوشتار، پاسخ تمامی سوالات احتمالی خود را خواهید یافت. عزیزانی که به دنبال راهی مناسب و عالی برای مهاجرت پزشکی به کشور های اروپایی می باشند، می توانند از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) مشاوره کاملا رایگان و بسیار علمی دریافت نمایند. همچنین با مطالعه نمودن دیگر مقالات موجود در وب سایت این موسسه شما عزیزان می توانید در زمینه مهاجرت آگاهی بیشتر داشته باشید.

شرایط عمومی کار در اروپا:

اروپا سرزمینی پهناور و بسیار گسترده می باشد که کشور های بزرگ و زیبایی را در خود جای داده است. شرایطی برای کار و استخدام پزشکان در اروپا وجود دارد که معمولا کشور های متشکل آن از قوانین برابری پیروی می‌ کنند. اگر تصمیمی قطعی برای کار در کشور های اروپایی را دارا می باشید، در ابتدا در نظر گرفتن نرخ بیکاری آن کشور کمک شایانی برای مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا می‌ کند. نرخ بیکاری اروپا در سال جاری نسبت به گذشته رو به کاهش و در حدود 7.5 درصد می باشد. برای این منظور در ذیل این نوشتار نمودار نرخ بیکاری در اروپا را قرار داده ایم.

نرخ بیکاری در اروپا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در اروپا:

یکی از جذابیت های اروپا برای مهاجران پزشک، حقوق و درآمد بالا می باشد. در کشور های اروپایی مانند انگلیس و هلند حقوق و دستمزد نسبت به سایر کشور ها کمی بیشتر می‌ باشد و در بخش های جنوبی آن به یقین درآمد کمتر می باشد و روند افزایش و یا کاهش حقوق و درآمد پزشکان در اروپا به عوامل مختلفی از جمله راه اندازی مطب و کلینیک، تجربیات کاری، جنسیت، شهرنشینی، کشور های اقتصادی در سطح بالا و … بستگی دارد. در ادامه به بررسی تمامی عوامل تاثیرگذار بر حقوق و درآمد پزشکان خواهیم پرداخت. همچنین حقوق پزشکان در کشور های مختلف را به صورت جدول در زیر این نوشتار شرح داده ایم.

حقوق پزشکان به صورت سالانه کشورها
67900 یورو اتریش
107000 یورو آلمان
154618 یورو دانمارک
79677 یورو سوئد
364767 یورو انگلستان

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اروپا:

طبق مطالب شرح شده در مبحث قبل تجربه کار پزشکان بر میزان حقوق و دستمزد دریافتی آنان تاثیر مستقیمی دارد. یک پزشک هرچه بیشتر سابقه کاری دارا باشد، نسبت به دیگر اشخاص بی تجربه حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، فرد با تجربه نسبت به سایر اعضا سطح ارشدیت بالاتری داشته و مسئولیت های فراوانی را می پذبرد. از این رو درآمد بیشتری کسب می نماید. یکی دیگر از مزایای تجربه کاری یک پزشک و یا یک فرد تخصصی کار، چنین می باشد که در صورت جستجوی کار، راحت تر و سریع تر از افراد بی تجربه می‌ تواند شاغل شود. زیرا کار فرمایان افراد با تجربه را در رده اول استخدام نموده و در صورت نبود افراد ماهر اشخاص بی تجربه را در کار را قبول می‌ کنند. البته توجه داشته باشید، تجربه کار در صورتی که شرایط سنی فرد مناسب باشد در استخدام کاری موثر است و در غیر این صورت هیچ گونه تاثیری ندارد. در زیر این مطلب جدولی شرح داده ایم که بر اساس تجربیات کاری پزشکان در کشور های اروپایی حقوق آنان افزایش می یابد.

انگلستان سوئد دانمارک اتریش آلمان میزان تجربه
0 درصد 0 درصد 0 درصد 0 درصد 0 درصد 0 الی 2 سال
32 درصد 32 درصد 32 درصد 32 درصد 32 درصد 2 الی 5 سال
36 درصد 36 درصد 36 درصد 36 درصد 36 درصد 5 الی 10 سال
21 درصد 21 درصد 21 درصد 21 درصد 21 درصد 10 الی 15 سال
14 درصد 14 درصد 14 درصد 14 درصد 14 درصد 15 الی 20 سال
9 درصد 9 درصد 9 درصد 9 درصد 9 درصد بالای 20 سال

با توجه به جدول بالا در می یابیم، درصدی که بر حقوق پزشکان بر اساس کسب تجربیات کاری افزوده می شود، در تمام کشور های اروپایی برابر می باشد.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اروپا:

برخلاف موجودیت قوانین برابری حقوق، میان زنان و مردان در اروپا امروز نیز جنسیت تفاوت هایی میان افراد به وجود آورده است. در کشور های اروپایی اکثرا زن و مرد همگی در هر صنعت و شغلی مشغول به کار می‌ شوند و کار ها را در یک سطح انجام می‌ دهند و تفاوتی نمی‌ کند مهاجرت پزشکان به سوئیس باشد و یا آلمان، در هر حال زنان به مقدار کمی حقوق پایین تری نسبت به مردان دریافت می نمایند. در جدول زیر تشریح کرده ایم زنان در کشورهای اروپایی چند درصد نسبت به مردان حقوق کمتری دریافت می نمایند.

کشور درصد تفاوت حقوق میان پزشکان زن و مرد
انگلستان پزشکان زن 4 درصد حقوق کمتری دریافت می کنند
سوئد پزشکان زن 5 درصد حقوق کمتری دریافت می کنند
دانمارک پزشکان زن 4 درصد حقوق کمتری دریافت می کنند
اتریش پزشکان زن 4 درصد حقوق کمتری دریافت می کنند
آلمان پزشکان زن 6 درصد حقوق کمتری دریافت می کنند

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اروپا:

همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اروپا توسط تیم کار بلد موسسه حقوقی ملک پور تهیه و مهاجرت پزشکان به سوئیس و یا دیگر کشور ها در آن و بررسی گردیده است. توجه داشته باشید هر گونه کپی برداری از مطالب این نوشتار بدون ذکر منبع شرعا حرام و غیرقانونی می‌ باشد و در صورت مشاهده کپی پرداری نارضایتی این موسسه را در پی خواهد داشت. مهاجرت پزشکان از ایران به دیگر کشور ها از جمله کشور های اروپایی برای کار، در ابتدا بررسی میزان حقوقی را در پی دارد که هر پزشکی بر اثر تجربیات کاری و یا حقوق تخصص کاری خود و یا تبعیض جنسیتی که در مطالب قبلی در مورد بررسی قرار دادیم، افزایش می یابد. دیگر روندی وجود دارد که سالانه درصدی بر حقوق پزشکان می‌ افزاید و به آن روند رشد متوسط حقوق سالانه می گویند. در ادامه این نوشتار، جدولی قرار داده و روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان را در برخی کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار داده ایم.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان کشورها
هر 15 ماه 12 درصد آلمان
هر 27 ماه 6 درصد اتریش
هر 15 ماه 9 درصد سوئد
هر 14 ماه 13 درصد دانمارک
هر 14 ماه 13 درصد انگلستان

مزایا و پاداش های پزشکان در اروپا:

مهاجرت پزشکان از ایران به اروپا و یا از هر نقطه جهان به اروپا می تواند شرایط خوب و مناسبی را داشته باشد که هر شخصی می‌ تواند خواستار آن باشد و جهت ادامه کار طبابت خود کشوری را در این قاره برگزیند. در تمام کشور های اروپایی در صورت موفقیت اشخاص در زمینه شغلی خود مزایا و پاداشی برای آنان در نظر می‌ گیرند و با هدیه کردن بخشی از سود به دست آمده خود به کارمندان روند بهتر به انجام رسانیدن کار را افزایش داده و چنین فرآیندی نوعی قدردانی از کارمندان محسوب می‌ شود. به طور کلی در کشور های اروپایی پزشکان به صورت صد در صد پاداش دریافت نمی کنند و تنها درصدی از آنان پاداش دریافت می‌ نمایند. به عنوان مثال و بیان بهتر چنین مفهومی مزایا و پاداش پزشکان را در کشور های اروپا بررسی نموده و در زیر این نوشتار به صورت نمودار تنظیم کرده ایم.

میزان دریافت پاداش پزشکان در سال 2021 کشورها
54 درصد سوئد
84 درصد آلمان
81 درصد دانمارک
31 درصد اتریش
78 درصد انگلستان

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اروپا:

در این قسمت از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اروپا به بررسی دیگر عواملی که بر افزایش حقوق یک پزشک در کشور های اروپایی می‌ افزاید، می‌ پردازیم. مهاجرت پزشکان به سوئیس، دانمارک، آلمان و یا دیگر کشور های جهان ممکن می باشد و در هر کشور و شهری، حقوق متفاوتی را دریافت می نمایند. ولی لازم به ذکر است، انتخاب شهر برای زندگی و کار در صورتی که از سطح اقتصادی و رفاهی بالا باشد، بسیار مناسب بوده و سبب می شود تا درآمد یک پزشک به صورت قابل قیاسی افزایش یابد. همچنین صنایع دولتی معمولا در شهر هایی قرار دارند، که از نظر اقتصادی قوی می باشند. علاوه بر این مشاغلی که دولتی هستند، به میزان چند درصد حقوق بیشتری نسبت به صنایع کار خصوصی اعطا می نمایند. از دیگر عوامل تاثیر گذار که در درآمد یک پزشک می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، میزان سطح ارشدیت یک پزشک و مسئولیت های تقبل شده به وی می‌ باشد. در زیر این متون جدولی از میزان حقوق برای پزشکان در شهر های اروپا را قرار داده ایم.

شهر درآمد ماهیانه(یورو)
دورتموند 8640
برمن 8850
هامبورگ 10000
کلن 9690
مونجن 9860
اشتوتگارت 9170
هانوفر 8130
دورنبیرن 5170
کلاگفورت 5590
سنت پولتن 5270
ولز 5380
سالزبورگ 5800
فرانکفورت 9520
درسدن 8330
بیرمنگام 19188
بریستول 18900
کانتربری 15254
اکستر 16501
لیدز 19284
گراتس 6650

هزینه های زندگی در اروپا:

معمولاً هر پزشکی قبل از مهاجرت به کشور های اروپایی و آمریکایی و دیگر کشور های جهان در ابتدا به این مسئله می‌ اندیشد که راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان کدام کشور مناسب می‌ باشد. یک پزشک پس از انجام تحقیقات و مطالعات لازم در خصوص کشوری که به عنوان مقصدی ایده‌ آل برای خود در نظر گرفته است، لازم است قبل از قدم نهادن در مسیر مهاجرت، دیگر عناوین تاثیر گذار و مهم زندگی را در نظر بگیرد. به صورت کلی هزینه های زندگی در اروپا نسبت به کشور های مختلف آن، متفاوت و بسیار متغیر در ایالت های یک کشور می باشد، که فرد متقاضی با در نظر گرفتن هزینه های زندگی و یا هزینه های مسکن و پوشاک می تواند درآمد خویش را با چنین مخارجی مقایسه نماید. برای مثال، در زیر این مطلب، میزان هزینه مسکن و خوراکی در دانمارک را آورده ایم. برای آگاهی از میزان هزینه یک فرد بدون احتساب میزان اجاره ها در برخی کشور های اروپایی، جدول زیر را تهیه و تنظیم نمودیم.

کشور هزینه زندگی
آلمان (دورتموند) 818 یورو
دانمارک (آلبورگ) 916 یورو
سوئد (استکهلم) 915 یورو
انگلستان (لندن) 978 یورو
اتریش (سالزبورگ) 839 یورو
آلمان اتریش دانمارک سوئد انگلستان اقلام مصرفی
10.36 یورو 13.12 یورو 12.46 یورو 17.00 یورو 11.33 یورو گوشت (kg1)
7.08 یورو 9.00 یورو 8.54 یورو 10.20 یورو 7.14 یورو مرغ(kg1)
1.95 یورو 1.97 یورو 1.99 یورو 2.61 یورو 1.78 یورو برنج(kg1)
8.18 یورو 11.44 یورو 11.16 یورو 8.74 یورو 7.56 یورو پنیر (kg1)
1.30 یورو 1.53 یورو 1.71 یورو 1.14 یورو 1.37 یورو سیب زمینی(kg1)
1.30 یورو 1.34 یورو 1.42 یورو 1.40 یورو 1.29 یورو پیاز(kg1)
1.33 یورو 1.75 یورو 2.51 یورو 2.27 یورو 1.14 یورو نان500گرم
2.25 یورو 3.14 یورو 3.43 یورو 3.06 یورو 2.52 یورو تخم مرغ 12 عدد
حقوق و درآمد پزشکان در اروپا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در اروپا، راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان، مهاجرت پزشکان از ایران و دیگر عناوین مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در اروپا را طی باز نگری علمی به نوشتار در آوردیم. ما در این نوشتار علمی آموختیم مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا دارای شرایطی از جمله معادل سازی مدرک تحصیلی می باشد، که طی یک پروسه ای خاص، پزشکان علاوه بر یاد گیری زبان ملی کشور مقصد، دوره کارورزی را در بیمارستانی که قصد کار دارند باید گذرانده و در آزمون معادلسازی قبول شوند. اگر خواهان مهاجرت پزشکی به کشورهای اروپایی باشید، می توانید کشورهایی از جمله آلمان، دانمارک و سوئد را به عنوان مقصد در نظر بگیرید و برای دریافت مشاوره رایگان و دانش افزون می توانید با مشاورین کاردان و کاربلد موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار نمایید. این موسسه دارای تجربه و سابقه کاری درخشان در زمینه مهاجرت به کشور های دنیا می باشد، که متقاضیان مهاجرت به کشور های خارجی را جهت کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه‌گذاری و … راهنمایی می نماید. در صورت‌ رضایتمندی از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اروپا ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در اروپا

مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا دارای چه شرایطی می باشد؟

به طور معمول مهاجرت به هر کشوری دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد که کشور های اروپایی نیز قوانینی وضع کرده‌ اند. از مهمترین این شرایط معادل سازی مدرک پزشکی می باشد.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان در اروپا کدام کشور ها می باشد؟

مهاجرت به کشور های اروپایی جهت پزشکی مناسب می باشد. اما برخی کشور های اروپایی مانند آلمان، دانمارک و سوئد بهترین و راحت ترین کشور ها جهت کار برای پزشکان می باشد.

حقوق و درآمد پزشکان در کشورهای اروپایی چه میزان است؟

حقوق و درآمد پزشکان در اروپا در کشورهای اتریش، آلمان، دانمارک و سوئد سالیانه به ترتیب 67900 یورو، 107000 یورو، 1150000 کرون دانمارک و 808000 کرون سوئد می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اروپا کدامند؟

نوع تخصص و تجربه کار، کشور و شهر محل کار، دولتی و خصوصی بودن و جنسیت از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر درآمد پزشکان در اروپا می باشد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در اروپا

✅ مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا دارای چه شرایطی می باشد؟

 به طور معمول مهاجرت به هر کشوری دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد که کشور های اروپایی نیز قوانینی وضع کرده‌ اند. از مهمترین این شرایط معادل سازی مدرک پزشکی می باشد.

✅ آیا مهاجرت پزشکان به سوئیس گزینه مناسبی برای کار پزشکی می باشد؟

به غیر از مهاجرت پزشکانی که در پی تصمیمات و علاقه فردی کشوری را به عنوان مقصد برای زندگی در نظر می‌ گیرند، کشور های آلمان، دانمارک، عمان و سوئد، کشور های بهتری برای پزشکان جهت کار می باشند.

✅متوسط حقوق پزشکان در آلمان برای هر سال کار چه مقدار می باشد؟

به صورت کلی متوسط حقوق پزشکان در آلمان برای هر سال کار 107000 یورو می باشد.

✅راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان در اروپا کدام کشور ها می باشد؟

مهاجرت به کشور های اروپایی جهت پزشکی مناسب می باشد. اما برخی کشور های اروپایی مانند آلمان، دانمارک و سوئد بهترین و راحت ترین کشور ها جهت کار برای پزشکان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *