حقوق و درآمد پزشکان در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پزشک در اتریش
  • حقوق و درآمد پزشکان در اتریش
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اتریش
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اتریش
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اتریش
  • مزایا و پاداش های پزشکان در اتریش
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اتریش
  • هزینه های زندگی در اتریش
  • حقوق و درآمد پزشکان در اتریش و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در اتریش

حقوق و درآمد پزشکان در اتریش و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در اتریش، مهاجرت پزشک متخصص به اتریش، پزشکان اتریش و دیگر مشاغل مرتبط با پزشکان را مورد بررسی علمی واقع می‌ کنیم. اگر پزشکی هستید که قصد دارید برای کار به کشور زیبای اتریش مهاجرت کنید، قطعا سوالاتی در ذهن خود جای داده اید. آیا حقوق درآمد پزشکان در اتریش مناسب برای مهاجرت می باشد؟ پزشکان ایرانی جهت کار در اتریش ملزم به چه کاری می باشند؟ متوسط درآمد یک پزشک در اتریش به چه مقدار می‌ باشد؟ با همراهی ما در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اتریش، پاسخ سوالات خود را خواهید یافت. پزشکان ایرانی جهت کار در اتریش می توانند مدارک پزشکی خود را در کشور اتریش معادل سازی کرده و پس از انجام این کار می توانند، برای کسب درآمد خود یک مطلب و یا کلیک راه اندازی نمایند. همچنین پزشکانی که قصد  دارند بیزینس خود را در کشور ایران حفظ نمایند، می توانند اقامت کشور اتریش را پس از چندی اخذ نموده و با اثبات تمکن مالی و اثبات مناسب بودن شرایط کاری در ایران، بیزینسمند شوند. همچنین می توانند در اتریش همسر و فرزندان خود را همراه ببرند. شما عزیزان مهاجر می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با حقوق و درآمد پزشکان در اتریش و یا دیگر کشور ها با مشاورین کاردان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار نموده و از دانش آنان بهره‌ مند شوید. همچنین می توانید در رابطه با نوع مهاجرت خود از آنان مشاوره علمی و رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پزشک در اتریش:

اتریش کشوری زیبا و اروپایی می باشد که واقع در جنوب مرکزی اروپا است. پایتخت این کشور زیبا وین نام دارد، که بسیار محبوب و سال ها قبل به عنوان برترین شهر اتریش، پایتخت این کشور قرار گرفت. و حدود یک چهارم مردم اتریش در این شهر سکونت دارند. از شرایط مطلوب عمومی در اتریش، می توان سطح رفاه بالای زندگی، ثروتمند بودن این کشور (به گونه‌ ای که در رده دوازدهم جهانی قرار دارد)، کم جمعیت و هم مرز بودن با کشور های سوئیس، مجارستان، آلمان، ایتالیا و چک را بیان کرد. با توجه به نیازمند بودن کشور اتریش به نیروی کار در زمینه پزشکی و سایر مشاغل، همواره مورد توجه اشخاصی قرار می‌ گیرد، که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند. شما می توانید همچنین نرخ بیکاری این کشور را در نظر بگیرید که طبق نمودار زیر، در وضعیت فعلی و وجود ویروس کرونا بالای 10 درصد می باشد. البته لازم به ذکر است که اشخاص برای کار در زمینه پزشکی در کشور اتریش، باید طی قبولی در آزمون های پایان دوره کار ورزی، مدارک پزشکی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. در ادامه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اتریش به بررسی دقیق و عوامل و شرایطی که در کشور اتریش برای پزشکان وجود دارد خواهیم پرداخت. اگر تمایل به کار پس از تحصیل در کشور اتریش را دارید، می توانید با مراجعه به این قسمت اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید. در قسمت پایین نمودار نرخ بیکاری در اتریش را برای شما قرار داده ایم:

نرخ بیکاری اتریش

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه ملک پور(ملک پور) در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان

فایل صوتی توضیحات مدیریت موسسه ملک پور(ملک پور) در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در اتریش:

معمولا حقوق و درآمد مشاغل در اتریش به صورت روز مره مورد بررسی اشخاص مهاجر قرار می گیرد. زیرا یکی از اصلی ترین مواردی که هر شخص، می خواهد برای کار به دیگر کشوری مهاجرت کند، میزان حقوق و درآمد وی در آن کشور می باشد. مثلا یک پزشک زمانی که می‌خواهد به کشور اتریش مهاجرت نماید در ابتدا قبل از هیچ عملی میزان درآمد خود را در کشور مقصد بررسی و ارزیابی می‌ کند، تا بتواند متوسط هزینه‌ های زندگی خود را با متوسط حقوقی که می‌ تواند کسب کند، مقایسه نماید. به طور کلی متوسط حقوق یک پزشک در اتریش بنا به ماهیت شغلی که دارد، ۵۶۶۰  یورو به صورت ماهانه می باشد. در جدول زیر این مطلب، حقوق و درآمد بخش ها و مشاغل مختلف مربوط به پزشکی را آورده‌ ایم.

میزان درآمد (یورو(ماهانه) عنوان شغلی
7000 یورو متخصص آلرژی
3010 یورو دیسپاچر آمبولانس
2810 یورو راننده آمبولانس
5610 یورو مدیر خدمات سرپایی
6590 یورو سرپرست پاتولوژی آناتومیک
4100 یورو تکنسین بیهوشی
11800 یورو متخصص بیهوشی
4260 یورو دستیار بیهوشی
6970 یورو شنوایی شناس
2770 یورو تکنسین قلب

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اتریش:

تجربه داشتن در کارها قطعا از عوامل مهم می باشد که در هر نقطه از جهان، برای جذب نیروی کاری در اولویت قرار می گیرد. علاوه بر این، میزان تجربیات افراد در افزایش حقوق و درآمد آن ها نیز تاثیر گذار می‌ باشد. از این رو یک پزشک در کشور اتریش می تواند حقوقی که بر اساس تجربه کاری خود دریافت می کند، بهره مند شود. برای مثال، متوسط حقوقی که یک پزشک، دارای تجربه کاری بیش از ۱۰ سال است، معادل دو برابر یک پزشک تازه وارد و بی سابقه کاری می باشد. برای درک بهتر این مطلب، نموداری در زیر این  نوشتار وضع کردیم تا میزان توزیع حقوق یک پزشک که طی سال ها تجربه کسب می‌ کند، را نمایش دهیم. طبق این نمودار، پزشکانی که ۲ الی ۵ سال به طبابت پرداخته اند، ۳۲ درصد حقوق بیشتری از افراد تازه‌ وارد دریافت می‌ کنند. همچنین افزایش تجربه آنان طی  ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال به ترتیب ۳۶، ۲۱، ۱۴ و ۹ درصد افزایش حقوق را در می دارد.

تاثبرات تجربه بر افزایش حقوق پزشکان در اتریش

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اتریش:

لازمه ورود هر شخصی به کار در زمینه پزشکی داشتن علم و دانش است و قاعدتا برای شخصی که بیمار باشد، تفاوتی نمی کند پزشکی که او را معالجه خواهد کرد، مرد باشد یا زن. اما از گذشته تا اکنون در تمامی کشور ها تبعیض بین زنان و مردان وجود داشته، و در حالی که امروزه این تبعیض جنسیتی کم شده، با این وجود به وضوح دیده می شود. و این موضوع در پزشکان نیز قابل رویت می باشد. با توجه به آخرین آمار منتشر شده متوجه می شویم که یک پزشک مرد در کشور اتریش ۴ درصد از پزشک زن بیشتر درآمد دارد. به گونه ای که اگر پزشک زن حقوقی معادل ۵۵۴۰ یورو دریافت نماید، پزشک مرد ۵۷۷۰ یورو حقوق کسب می کند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اتریش:

مسلم است هر پزشکی که قصد دارد به کشور زیبا و اروپایی اتریش مهاجرت نماید، امید و آینده خود را برآورده سازد. به همین دلیل پزشکان بنا به دلایل سختی و ماهیت شغلی خود، عناوین و زوایای مختلفی را مورد بررسی قرار می ‌دهند. مثلا آنان مشتاق به دانستن نرخ مصوب سالانه و افزایش حقوق سالانه در کشور اتریش هستند. تا بدانند میزان حقوقی که دریافت می نمایند در آینده ممکن است چند درصد افزایش پیدا کند. به طور کلی پزشکانی که زیر نظر اداره کار کشور اتریش کار می‌ کنند، یعنی جدا از پزشکانی که خود کلینیک و مطب شخصی دارند، با گذر یک زمان تعیین شده، افزایش حقوق را تجربه می‌ کنند. به طور متوسط یک پزشک در کشور اتریش، ۶ درصد افزایش حقوق را طی گذر ۲۷ ماه مشاهده می‌ کنند. در حالی که افزایش حقوق ملی در این کشور ۵ درصد در هر ۲۸ ماه می باشد.

مزایا و پاداش های پزشکان در اتریش:

مزایا و پاداش محرک انرژی و تشویق برای کارکنان و کارمندان هر کشوری به حساب می آیند. بدین گونه که یک شخص بر اساس کار موفق خود، که تلاش بسیاری در آن زمینه کرده پاداش دریافت می‌ کند و اشتیاق به کار او افزایش می یابد. حال پزشکان نیز مزایا و پاداش های مخصوصی دارند که نوعی قدردانی از آنان به شمار می‌ آید. مثلا یک پزشکی که در طبابت خود به نحو عالی عمل می‌ کند. یک تیم پزشکی در نجات جان یک انسان موفق می‌ شوند. همچنین متخصصانی که در زمینه پزشکی اهداف خود را به ثمر رسانده و به مردم خدمت می کنند. همه این موارد در دانشگاه علوم پزشکی دولت اتریش ثبت و پاداش‌ های متفاوتی را دریافت می‌ کند. با این حال، فقط برخی از پزشکان اظهار دارند که در این کشور پاداش دریافت کرده اند که طی این اظهارات فقط ۳۱ درصد از پزشکان اتریش پاداش دریافت کرده و ۶۹ درصد هیچگونه پاداشی دریافت نکرده‌ اند. همراهان همیشگی این مقاله توسط تیم خبره و تیم مشاوره  موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است، لذا هر گونه کپی برداری از آن در صورت ذکر نکردن منبع شرعا و قانونا حرام و موجب نارضایتی این موسسه می باشد. 

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پزشکان در اتریش:

سایر عواملی که یک پزشک قبل از مهاجرت به کشور اتریش در نظر می‌ گیرد، عناوینی هستند که در درآمد آنان تاثیر گذار می باشد. مثلا یک پزشک می‌ تواند در شهری از کشور اتریش شروع به کار نماید که از نظر سطح اقتصادی بالایی برخوردار است با در نظر گرفتن این که در بخش دولتی مشغول به کار شود، حقوق بیشتری را در پی دارد و یا کار کردن در کلینیک و مطب شخصی می‌ تواند درآمد بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال یک پزشک در بخش دولتی می‌ تواند نسبت به کار در بخش خصوصی، ۷ درصد حقوق بیشتری دریافت کند. برای اطلاع از حقوق پزشکان در شهر های مختلف اتریش، در زیر این نوشتار جدولی تدوین داده ایم.

میانگین درآمد ماهانه(یورو) شهر
5170 دورنبیرن
6650 گراتس
5700 اینسبروک
5590 کلاگنفورت
5910 لینز
5800 سالزبورگ
5270 سنت پولتن
6760 وین
5490 ویلچ
5380 ولز

هزینه های زندگی در اتریش:

میزان هزینه های زندگی در اتریش از موارد چشمگیری هستند، که هر شخص به هنگام مقصد قرار دادن اتریش برای کار و زندگی، به بررسی دقیق آن می پردازد. هزینه های زندگی در شهر های مختلف اتریش یک به یک متفاوت از یکدیگر بوده و برخی از آن ها بسیار گران به حساب می‌ آیند. به عنوان مثال، شهر وین پایتخت اتریش با  ثروتمند نامی که به خود گرفته است، امروزه در برابر شهر هایی مانند زوریخ و کپنهاگ بسیار ارزان محسوب می‌ شود. همچنین هزینه‌ های مسکن نیز در این کشور از موارد مهمی می باشند که یک پزشک با در نظر گرفتن شهری برای زندگی، باید در نظر بگیرد که هزینه‌ های مسکن مقرون به صرفه نسبت به حقوق دریافتی باشد. به طور کلی می توان گفت هزینه‌ های زندگی یک خانواده چهار نفره در اتریش، به طور میانگین  ۲۰۰۰ یورو در ماه می باشد. جهت آگاهی از هزینه های مسکن و ضروریات زندگی در اتریش، جدول زیر را ترسیم کردیم.

قیمت به یورو اقلام خوراکی
12 غذا برای یک فرد در رستوران ارزان قیمت
3.09 کاپوچینو
2.11 0.33 لیتر آب
1.09 یک لیتر شیر
1.81 500 گرم نان سفید
1.76 یک کیلو گرم گرم برنج
2.73 12 عدد تخم مرغ
10.95 یک کیلو گرم پنیر
17.40 یک کیلو گرم گوشت گوساله
10.46 یک کیلو گرم مرغ
2.21 یک کیلو گرم گوجه
10.49 یک کیلو گرم مرغ
1.45 یک کیلو گرم سیب زمینی
1.28 یک کیلو گرم کاهو
1.23 یک لیتر بنزین
1.32 یک کیلو گرم پیاز
2.21 یک کیلو گرم سیب
0.41 یک کیلو گرم کاهو
مبلغ مسکن
716.98 اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر
579.75 اجاره آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر
1339.11 اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
1049.83 اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر
4794.15 خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
حقوق و درآمد پزشکان در اتریش و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در اتریش، درآمد پزشکان در اتریش، تخصص پزشکی در اتریش و عواملی که یک پزشک در اتریش باید در نظر بگیرد، را علمی گونه ارزیابی کردیم. ما در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اتریش آموختیم، کشور اتریش یکی از کشور های کم جمعیت ولی ثروتمند به حساب می‌ آید که در رده دوازدهم جهانی جای گرفته است. همچنین آموختیم افراد خارجی برای ورود به بازار کار این کشور جهت پزشکی و طبابت باید مدارک تحصیلی خود را معادل مدارک اتریش معادل سازی نمایند. اگر پزشکی می باشید که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید، می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی از طریقه معادل سازی مدارک و حفظ بیزینس خویش، با کاردانان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار نمایید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین این موسسه امکان پاسخگویی به سوالات شما متقاضیان عزیز را در بخش پرسش و پاسخ می دهد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در اتریش

به طور متوسط درآمد پزشکان در اتریش به چه میزان می باشد؟

به طور متوسط یک پزشک در اتریش 5660 یورو ماهانه حقوق دریافت می کند.

میزان هزینه زندگی چه میزان است؟

هزینه‌ های زندگی یک خانواده چهار نفره در اتریش، به طور میانگین  ۲۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

شرایط کار پزشکان در اتریش در بخش دولتی و خصوصی چه تفاوتی با هم دارند؟

پزشک در بخش دولتی می‌ تواند نسبت به کار در بخش خصوصی، ۷ درصد حقوق بیشتری دریافت کند.

شرایط معادل سازی تخصص پزشکی در اتریش چگونه است؟

پزشکان جهت انجام تخصص پزشکی طی شرکت در کلاس های کارورزی در اتریش، مدارک تحصیلی خود را با مدارک تحصیلی اتریش، معادل سازی می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *