حقوق و درآمد مشاغل در قطر

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قطر
  • حقوق و درآمد مشاغل در قطر
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در قطر
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در قطر
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قطر
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قطر
  • مزایا و پاداش های مشاغل در قطر
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در قطر
  • هزینه های زندگی در قطر
  • حقوق و درآمد مشاغل در قطر و سخن پایانی

حقوق و درآمد مشاغل در قطر و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در قطر، تجربه کار در قطر و دیگر عناوین مرتبط با حقوق و درآمد مشاغل در قطر را مورد بررسی علمی واقع می نمایم. قطعاً شما نیز به هنگام مهاجرت به قطر سوالات ذهنی مبهمی خواهید داشت. حقوق و درآمد مشاغل در قطر چگونه می‌ باشد؟ آیا تجربه کار در قطر باعث روند تسریع کاریابی خواهد شد؟  اگر شما هم در ذهن خود چنین سوالاتی را جای داده اید، تا انتهای مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قطر ما را همراهی کنید و برای تمامی سوالات ، پاسخ علمی دریابید. موسسه حقوقی ملک پور با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت و جدید ترین اطلاعات در زمینه مهاجرت کاری به شما متقاضیان محترم کار در کشور قطر، بهترین روش مهاجرت را ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با مشاورین موسسه، از مشاوره های رایگان و علمی بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در قطر:

قطر کشوری در جنوب غربی آسیا و شرق شبه جزیره عربستان و در جنوب خلیج فارس می باشد و دوحه پایتخت این کشور است. واحد پول کشور قطر، قطر ریال و کد ایزوی آن QAR می باشد. قطر از جمله کشور های می باشد که با کشور های همسایه اکثراً مرز آبی داشته و تنها با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. همچنین مردمان قطر به زبان عربی صحبت می‌ کنند و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در این کشور جای گرفته است. قطر از اقتصاد بالایی برخوردار است و بالاترین درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده می باشد. اعزام نیروی کار ایرانی به قطر نیازمند پیشنهاد کار در قطر می باشد و در جهت کار و افزایش درآمد به وقوع می‌ پیوندد. همچنین دریافت پیشنهاد کار در قطر با نرخ بیکاری قطر رابطه مستقیمی دارد، زیرا در صورتی که نرخ بیکاری در سطح پایین باشد، یعنی افراد بومی در این کشور مشغول به کار باشند، شانس دریافت پیشنهاد شغلی برای غیر بومیان افزایش می یابد. با ما همراه باشید در ادامه مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قطر، به بررسی تمامی عوامل موثر بر حقوق کارمندان قطر خواهیم پرداخت. نمودار زیر این مطلب، نرخ بیکاری در کشور قطر را نشان می دهد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در قطر:

سطح حقوق و درآمدی که هر شخص کارمند در کشور قطر دریافت می نماید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. که می‌ توان از جمله این عوامل، تجربه کار در قطر را نام برد. ولی به طور کلی در کشور قطر میانگین حقوقی برای تمامی مشاغل در نظر گرفته شده می باشد، که برخی از افراد کمتر از این سطح، یعنی حداقل حقوق و برخی در جایگاه مشاغل پردرآمد در قطر می باشند، که بیش از حد متوسط و حداکثر حقوق را کسب نمایند. در جدول زیر می‌ توانید سطح میانگین، حداقل و حداکثر درآمد مشاغل را مشاهده نمایید.

حداقل حقوق در قطر 3970 ریال قطر ماهانه
میانگین حقوق در قطر 15700 ریال قطر ماهانه
حداکثر حقوق در قطر 70000 ریال قطر ماهانه

با توجه به حداقل، متوسط و حداکثر حقوقی که کشور قطر برای کارمندان خود در نظر گرفته می باشد، حقوق و درآمد دیگر مشاغل را در ذیل این مطلب قرار داده ایم.

مشاغل درآمد ( ريال قطر ) ماهانه
مدیر حسابداری 23300
خزانه دار شرکت 19500
مدیر مالی 29500
دستیار اداری 8260
کارگردان خلاق 14600
عکاس 8460
طراح گرافیک 9110
خلبان 26900
معمار 17900
مکانیک 5880

نمودار زیر روند توزیع دستمزد در قطر می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در قطر:

متقاضیان عزیز، آیا تاکنون به این فکر بوده اید، که ممکن است در کشور قطر بر اساس سطح تجربیات شما، حقوق و دستمزد بیشتری در کار به شما اعطا گردد؟ لازم به ذکر است تجربه کار در قطر یکی از اصلی ترین عوامل افزایش حقوق می باشد، که علاوه بر افزایش سطح درآمد اشخاص، به آنان در جهت پیدا کردن شغلی مناسب با رشته تحصیلی مربوطه یاری می‌ رساند. همچنین تجربه کار در قطر به افراد کمک می‌ کند تا در کار عملکرد بهتری داشته و از سوی کار فرما پیشنهاد کار به صورت دائم را دریافت نمایند. به طور کلی افرادی که تجربه کاری بالایی را دارا می باشند، به راحت ترین و بهترین روش می توانند در کشور قطر به کار بپردازند و از درآمدی بالا برخوردار شوند. در نمودار زیر مشاهده می نمایید که هر شخصی چه مقدار افزایش حقوق را بر اساس افزایش تجربیات خویش دریافت خواهد کرد.

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در قطر:

اگر شما هم از جمله زنانی می باشید، که در محیط کاری مشغول به کسب درآمد می باشید، لازم است کمی درباره کشور قطر و تبعیض های که بر اساس جنسیت وجود دارد، بدانید. همان گونه که می دانید از قدیم‌ الایام در تمامی کشور ها جنسیت مسئله‌ ای اساسی بوده که بسیار فراوان میان زنان و مردان مشاهده می گردید.  همچنین زنان در هر محیطی مورد تبعیض جنسی قرار می‌ گرفتند. اما امروزه در جهان تبعیض های جنسیتی رو به کاهش و در بعضی از کشور ها می‌ توان این مسئله را پایان یافته در نظر گرفت. اما در برخی کشور ها همانند کشور قطر، در بعضی صنایع، به مقدار کم و ناچیزی می توان تبعیض جنسیتی را مشاهده نمود. مثلا زنانی که در شرکت و یا زمینه های شغلی کشور قطر به کار می‌ پردازند، حدود ۵ درصد دستمزد کمتری از مردان دریافت می‌ نمایند. یعنی درآمد یک زن و مرد به دلیل تفاوت جنسیتی ۱۵۲۰۰ قطر ریال و ۱۶۱۰۰ قطر ریال می باشد. حقوق نیرو های کاری زن در کشور قطر به طور متوسط 5درصد از حقوق آقایان کمتر می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قطر:

به غیر از مسئله جنسیت، که در مبحث قبلی ارزیابی کردیم، عوامل بسیاری در کشور قطر بر میزان حقوق یک کارمند تاثیر گذار می باشند. در این قسمت از نوشتار قصد داریم تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در قطر را بررسی نماییم. لازم است بدانید هر کشوری برای زمینه کاری خود ابتدا افرادی را برای کار می پذیرد که علاوه بر تجربه کاری، تحصیلات عالیه نیز برخوردار و علم کافی جهت انجام امور کار تخصصی را داشته باشد. چنین شخصی که بتواند در کشور قطر به عنوان یک کارمند شروع به کار نماید، نسبت به مدرک تحصیلی کسب کرده خویش، حقوق بالایی را پیش رو خواهد داشت. در جدول زیر افزایش حقوق کارمندان قطر را بر اساس تحصیلات آنان شرح داده و نموداری تهیه و تنظیم کردیم.

اشخاص با مدرک دیپلم 17 درصد بیشتر از بی سوادان
اشخاص با مدرک لیسانس 24 درصد بیشتر از افراد با مدرک دیپلم
اشخاص با مدرک کارشناسی ارشد 29 درصد بیشتر از افراد با مدرک کارشناسی
اشخاص با مدرک دکترا 23 درصد بیشتر از افراد با مدرک کارشناسی ارشد
تاثیر تحصیلات بر روند افزایش حقوق مشاغل در قطر

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قطر:

وجود شرایط و قوانین متفاوت و گاها مشترک بین کشورها سبب گشته تا متقاضیان قبل از مهاجرت و کاریابی در کشوری به جمع‌ آوری اطلاعاتی در مورد کشور مقصد بپردازند و از وجود عوامل مثبت و منفی آن کشور مطلع گردند. به عنوان مثال، متقاضی کار در قطر می‌ تواند از حقوق ماهیانه کار در قطر و طریق های افزایش حقوق در این کشور آگاهی یابد. روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قطر امری است، که توسط دولت این کشور به تصویب رسیده و طبق قوانین کشوری هر ۱۶ ماه ۹ درصد بر درآمد و حقوق کارکنان این کشور می افزاید. همراهان گرامی موسسه حقوقی ملک پور در سایت رسمی خود دارای بسیاری مقالات علمی می باشد، که توسط کاردانان این موسسه به تحریر درآمده است. کپی برداری بدون ذکر منبع از مقالات این موسسه شرعا و قانونا حرام بوده و نارضایتی این مجموعه را به دنبال خواهد داشت. برای آگاهی بیشتر به شما عزیزان، روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در قطر، نمودار زیر را ترسیم کردیم.

روند افزایش حقوق و درآمد مشاغل در قطر

مزایا و پاداش های مشاغل در قطر:

در کشور عرب زبان قطر، برخلاف سایر کشور ها مزایای کاری زیادی به اشخاص و کارمندان صنایع تعلق نمی گیرد. به عنوان مثال:

  • روز های بیماری با مرخصی استعلاجی بوده و گواهی پزشکی نیازمند است.
  • کارمندان زن ۵۰ روز مرخصی استحقاقی برای زایمان دریافت می کنند، در حالی که پدران هیچ گونه مرخصی ندارند.
  • این کشور مرخصی والدین بیماران ارائه نمی دهد.
  • مرخصی زیارت حج را یک بار در طول کار به مدت دو هفته می دهد.

علاوه بر مزایایی که در کشور قطر به صورت محدود به افراد داده می‌شود، باید پاداش های در نظر گرفته شده این کشور را نیز بیان کرد، که فقط ۵۳ درصد از کارمندان این کشور در سال اخیر موفق به اخذ آن شده‌ اند. از استاندارد ترین پاداش قطر می توان، نوع عملکرد شخصی در کار را نام برد و دیگر پاداش ها عبارتند از:

  • سود های به دست آمده از طریق عملکرد شرکت که کار فرمایان بخشی از این سود را میان کارمندان تقسیم می‌ نمایند.
  • پاداش اهداف کار نسبت به قرار داد های شرکت.
  • پاداش هایی که به عنوان تشکر در ایام تعطیل آخر سال به کارمندان اعطا میگردد.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در قطر:

حقوق ماهیانه کار در قطر نسبت به شهرهای مختلف آن، متفاوت بوده و در بعضی از شهر ها درآمد به میزان چشمگیری در سطح بالا می باشد. همچنین حقوق ماهیانه کار در بخش عمومی و خصوصی متفاوت بوده و در بخش‌ های عمومی ۵ درصد بیشتر به کارمندان حقوق پرداخت می گردد. از این رو ما به شما متقاضیان ارجمند پیشنهاد می‌ کنیم، اگر می خواهید در کشور قطر به کار خود ادامه دهید، جهت افزایش حقوق و درآمد خود به شهر دوحه، پایتخت قطر مهاجرت نمایید. زیرا این شهر بیش از میانگین حقوق قطر را به کارمندان اعطا می‌ نماید و میزان پرداخت حقوق در این شهر نسبت به اقتصاد بالای آن، به طور متوسط ۱۶۴۰۰ قطر ریال در یک ماه می باشد. ناگفته نماند که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ، بیشتر است. همچنین برای بهره‌ مندی از حقوق بالا تر به همراه ضمانت کاری، در بخش های عمومی کشور قطر استخدام شوید. البته استخدام در بخش های دولتی برای افراد بومی امکان پذیر است و اکثر مهاجران می بایست در شرکت های خصوصی و با دریافت تاییدیه از اداره کار و اداره مهاجرت مشغول به کار شوند.

هزینه های زندگی در قطر:

گاهی برخی از افراد پس از انجام تحقیقات و به دست آوردن اطلاعات دقیق از حقوق ماهیانه کار در قطر، سعی این دارند تا دیگر جزئیات زندگی، همانند هزینه زندگی در قطر را دانسته و برای مهاجرت خود تصمیمی قطعی بگیرند. زیرا هزینه زندگی بخش عمده‌ ای از بودجه اشخاص را به خود اختصاص داده و بیشترین هزینه ها در قطر، نسبت به اجاره ها می باشد. به طور متوسط میزان اجاره مسکن در قطر ۶۶.۰۸ درصد از آلمان بیشتر و گران‌ تر می‌ باشد. هزینه زندگی در قطر برای یک نفر در شهر دوحه، بدون اجاره مسکن، ۳۱۴۹ قطر ریال می باشد. در ادامه جدولی از میزان اجاره ها و قیمت خوراکی های ضروری در شهر دوحه قطر را آورده ایم.

اقلام، مسکن قیمت اقلام (ريال قطر)
برنج هر کیلو 6.74
گوشت گاو هر کیلو 37.56
گوشت مرغ هر کیلو 25.51
پنیر محلی هر کیلو 36.14
تخم مرغ 12 عدد 10.50
شیر هر لیتر 7.09
کاپوچینو 17.76
سیب هر کیلو 6.80
سیب زمینی هر کیلو 3.83
پیاز هر کیلو 3.53
پرتقال هر کیلو 5.97
موز هر کیلو 5.52
کاهو یک راس 5.90
گوجه فرنگی هر کیلو 4.84
نان 500 گرم 5.08
بطری شراب میان رده 90.00
اجاره آپارتمان یک خوابه درون شهر 5329.79
اجاره آپارتمان یک خوابه بیرون شهر 3704.35
اجاره آپارتمان سه خوابه درون شهر 10479.17
اجاره آپارتمان سه خوابه بیرون شهر 6978.26
هر متر خرید آپارتمان درون شهر 15041.16
هر متر خرید اپارتمان بیرون شهر 10690.67
حقوق و درآمد مشاغل در قطر و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در قطر، هزینه زندگی در قطر، حقوق ماهیانه کار در قطر را به تفصیل بیان کردیم. در مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قطر، پس از بررسی‌ های علمی دانستیم، کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری و پیش از آن نیازمند پیشنهاد کار می باشد، که در کشور های عربی همانند این کشور، دریافت پیشنهاد کار و کاریابی بسیار دشوار بوده و همچنین پس از کار در قطر و اقامت های طولانی، دریافت تابعیت و پاسپورت بسیار دشوار و تا حد زیادی غیر ممکن می باشد. زیرا قطر قوانین بسیار دشواری در زمینه کار و تابعیت داشته و همچنان آثار تابعیت در این کشور مناسب نمی باشد. بر خلاف کشور آسیایی قطر، کشور های اروپایی و آمریکایی نظیر، کانادا، آلمان و اتریش، راه های بسیار مناسبی جهت کار به متقاضیان ارائه می‌ دهند و اخذ اقامت و تابعیت در این کشور ها نسبت به قطر، بسیار مناسب و راحت می باشد. از راه های مهاجرت آسان به این کشور ها، اسکیل ورکر کانادا، ویزای جستجوی کار در آلمان و اتریش می باشد. شما مهاجران عزیز می توانید جهت مهاجرت به چنین کشور ها و یا دیگر کشور های جهان از مشاوران موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. در صورت رضایت از مقاله حقوق و درآمد مشاغل در قطر ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در قطر

✅ آیا برای کار در کشور قطر پیشنهاد کاری لازم می باشد؟

بله، کار در کشور قطر نیازمند پیشنهاد کار در قطر می باشد.

✅ حقوق ماهیانه کار در قطر برای تمامی مشاغل به صورت میانگین به چه میزان می باشد؟

متوسط حقوق مشاغل در قطر ۱۵۷۰۰ قطر ریال می باشد.

✅ هزینه زندگی در قطر به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در کشور قطر، برای یک فرد تنها بدون در نظر گرفتن اجاره ‌مسکن برای هر ماه ۳۱۴۹ ریال قطر می باشد.

✅ آیا تجربه کار در قطر، سبب افزایش حقوق برای تمامی کارمندان می باشد؟

بله، در صورتی که کارمندان در شرایط سنی مناسب باشند. در غیر اینصورت تاثیری بر درآمد آنان نخواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *