بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به اروپا
  • نرخ بیکاری در اروپا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در اروپا
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در اروپا
  • اخذ ویزای کار اروپا برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت اروپا از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در اروپا
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا و سخن پایانی
بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا

بازار کار مهندس کامپیوتر در هلند و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا، بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر، بازار کار مهندسی کامپیوتر در خارج از کشور، درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان و بررسی موارد دیگر به صورت علمی در این مقاله صورت خواهد گرفت. شاید شما هم خواستار مهاجرت به کشور های اروپا باشید و با سوالاتی مبهم مواجه شوید. بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا چگونه است؟ بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر کدام می باشد؟ بازار کار مهندسی کامپیوتر در خارج از کشور چگونه می باشد؟ درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان به چه میزان می باشد؟ با ما همراه شوید و در ادامه این نوشتار پاسخ سوالات خود را دریابید. مادر مقاله علمی بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا آموختیم اروپا سرزمینی پهناور بوده و ایالت های بسیاری در آن قرار گرفته اند. که کشور های اروپایی حقوق متفاوتی را به مهندسین کامپیوتر اعطا می نمایند. از این رو نمی‌ توان گفت بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا در همه جای آن برابر می باشد. همراهان گرامی اگر در زمینه مهاجرت کاری و مهاجرت با روش های دیگر به دیگر کشور های جهان سوالاتی داشتید، می  توانید با تماس تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی حاصل کرده و مشاوره علمی رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید در پی دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، دیگر مقالات علمی ما را در این موسسه مطالعه نمایید.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به اروپا:

در نحوه مهاجرت به کشور های اروپایی راه های بسیار متعددی وجود دارد، که هر شخصی با دارا بودن شرایط و بررسی دقیق هر کشور برای مناسب بودن کار و زندگی می تواند به آن کشور مهاجرت نماید. یک مهندس کامپیوتر جهت مهاجرت به کشور اروپایی به طور کلی می تواند با قرار داشتن در شرایط سنی مناسب، مدارک تحصیلی معتبر (اکثرا کشور ها مدرک لیسانس را به صورت حداقل قبول می‌ کنند)، داشتن سابقه کاری ۳ الی ۴ ساله (مرتبط با زمینه کاری) و دریافت پیشنهاد شغلی جاب آفر از سوی کارفرمایی اروپایی، به کشور اروپایی مد نظر مهاجرت کاری نماید و به عنوان مهندس کامپیوتر مشغول به کار شود. در ادامه این فرآیند به بررسی عناوینی که مهندسان کامپیوتر قبل از مهاجرت به کشور اروپایی باید در نظر گرفته و آن ها را بررسی کنند، می پردازیم. که از مهم ترین این عوامل بازار کار مهندس کامپیتر در خارج از کشور می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور درخصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

نرخ بیکاری در اروپا:

میزان نرخ بیکاری در اروپا، نرخ بیکاری در کشور های آن است. که از مهم ترین عوامل برای متقاضیان کار در کشور های اروپایی می باشد. مثلا شخصی که به عنوان مهندس کامپیوتر می خواهد در کشور های اروپایی به کار بپردازد، باید نرخ بیکاری کشور مقصد خود را مورد ارزیابی قرار دهد.  نرخ بیکاری تعیین کننده میزان اشتغال به کار نیروهای آماده به کار در کشور ها می باشد. مثلا در کشوری با نرخ بیکاری حدود 7 درصد، افراد بومی در این کشور، حدودا ۷ نفر از ۱۰۰ نفر بیکار می‌ باشند. اگر نرخ بیکاری در کشور های اروپایی بالا باشد، کار فرماهای معتبر در هر کشور، ابتدا افراد بومی در کشور خود، سپس افراد بومی اتحادیه اروپا را به کار می‌گیرند و در نبود فرد بومی برای کار، به فرد متقاضی خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه شغلی ارسال می نمایند. با توجه به سخنان بیان شده در متن، نمودار های بیکاری در کشور های آلمان، اتریش، انگلستان و فرانسه را در زیر این متن قرار داده ایم. تا شما را از نرخ بیکاری در کشور ها بیشتر آشنا کنیم.

نرخ بیکاری در آلمان
نرخ بیکاری در اتریش
نرخ بیکاری انگلستان 2021
نرخ بیکاری در فرانسه

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در اروپا:

اگر چه متقاضیان کار در رشته کامپیوتر تا حدودی از نوع شغل خود آگاهی دارند، ولی با این حال مهندسی کامپیوتر از مشاغلی می باشد، که زیر شاخه های بسیاری در کار دارد. به عنوان مثال، یک مهندس کامپیوتر در کشور آلمان ممکن است در عنوان شغلی مهندسی سخت افزار به کار بپردازد. برای این منظور، در لیست زیر برخی از عناوین و وظایف شغلی مهندسین کامپیوتر را آورده ایم.

عناوین شغلی

مهندسی کابل کشی و مخابرات وای فای (WIFI)

مهندس سیستم های آی تی

مهندس شبکه

مهندس ارشد سخت افزار

وظایف شغلی

تست اعتبار سنجی را برای مادر برد های جدید و بازسازی شده

اطمینان حاصل کردن از تجهیزات رایانه ای به روز

تهیه نقشه های جدید رایانه ای و تحویل دادن به مدیریت

برنامه ریزی و مدیریت تولید تجهیزات سخت افزاری رایانه

توسعه و نصب سیستم های نرم افزاری

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در اروپا:

میزان درآمد یک مهندس کامپیوتر در اروپا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اغلب مکان‌ هایی که قصد زندگی کردن آن را دارید یا اقتصاد کشوری که در اروپا برای مقصد کاری خود در نظر می گیرید (مهندسی کامپیوتر در آلمان)، همچنین میزان مهارت شخصی، سطح تحصیلات عالی و یا دیگر عوامل، همگی تاثیر بسزایی در درآمد یک مهندس کامپیوتر دارد. البته دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است، که رشته مهندسی کامپیوتر به طور واضحی در اکثر کشور ها مورد نیاز و حدودا در تمامی ایالت متحده اروپا از درآمد بالایی برخوردار می باشد. یکی دیگر از عوامل مهمی که در درآمد مهندس کامپیوتر تاثیر بسیاری دارد، تجربه کاری می باشد. و یک مهندس کامپیوتر هر چه بیشتر دارای سابقه کاری باشد، درآمد بیشتری خواهد داشت. به طور کلی در زیر این متون جدولی از میانگین درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان، درامد مهندس کامپیوتر در سوئیس و … ترسیم کرده ایم.

کشور مورد نظر حقوق مهندس کامپیوتر
اتریش 52784 یورو در سال
فرانسه 40163 یورو در سال
آلمان 77844 یورو در سال
قبرس 1500 الی 3500 یورو در ماه
سوئیس 74778 یورو در سال

نکات مهم برای کاریابی در خارج از کشور:

1-  کجا دنبال کار می گردید؟ اولین نکته ای که می بایست برای کاریابی خارج از کشور در نظر بگیرید این است که کشوری که به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کرده اید و در این کشور در جستجوی کار هستید، اصلا به تخصص شما نیاز دارد یا خیر؟ به این معنا که شغل شما در کشور مد نظر، مورد نیاز باشد.

2- نکته مهم دیگر تهیه رزومه بر اساس اصول درست و صحیح است.

3- بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد نکته مهم دیگری است که حتما می بایست بررسی نمایید.

4- بررسی و چک کردن قوانین کار در کشور مقصد نیز بسیار مهم است. باید بررسی کنید که اگ جاب افر دریافت کنید، می توانید ویزای کار کشور مقصد را نیز دریافت کنید یا خیر؟

5- تمامی مدارکی که برای دریافت ویزای کار مورد نیاز است را تهیه کنید.

6- سایت ها و موسسات کاریابی معتبر را بشناسی و با استفاده از موسسات معتبر اقدام به کاریابی کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام در سایتهای کاریابی رایگان است و هیچ موسسه کاریابی حق ندارد که از کارمند و نیروی کار پول درخواست کند بلکه هزینه کاریابی را از کارفرما دریافت می کنند.

تمام اطلاعات و نکات مهم در خصوص این موارد را می توانید در پکیج گام به گام کاریابی در خارج از کشور دریافت کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با آموزش کاریابی خارج از کشور

  • 2 دقیقه
  • 12 K
  • ارسال

اخذ ویزای کار اروپا برای مهندسان کامپیوتر:

یک فرد متقاضی برای کار در اروپا قبل از هر اقدامی برای مهاجرت، کشوری را در نظر می‌ گیرد که از هر نظر مورد بررسی قرار داده و شرایط خود را نسبت به آن سنجیده است. مثلا نرخ بیکاری کدام کشور مناسب برای مهاجرت کاری می باشد. و یا کدام کشور در آمد بالایی به کارمندان خود ارائه می دهد. با توجه به این مسائل نتیجه گیری برای فرد متقاضی راحت تر می باشد. البته انتخاب کشوری به عنوان مقصد برای کار و زندگی طی نظر شخصی برای زندگی در آن کشور، بحثی جداگانه می باشد. به طور کلی یک مهندس کامپیوتر برای برآورده کردن خواسته‌ های خود برای مهاجرت کاری به کشور های اروپایی نیازمند اخذ ویزای کاری اروپا می باشد. که کشور های اروپایی معمولا نیروی خارجی را معمولا با ارسال دعوت نامه شغلی دعوت به همکاری می نمایند. اما در این میان دو کشور آلمان و اتریش برای متقاضیان کار ویزای جستجوی کار ارائه می دهند و افراد می توانند مستقیما به کشور آلمان یا اتریش مهاجرت کرده و با اعتبار شش ماهه این ویزا به جستجوی کار بپردازند. اما در دیگر کشور های اروپایی لازم تا اشخاص در ابتدا دعوت نامه شغلی دریافت کرده و سپس برای کار به کشور مقصد مهاجرت نمایند. در این روند، شرایط و توانایی های فرد متقاضی به کارفرما توضیح داده شده و کارفرما در صورت تایید، به شخص پیشنهاد جاب آفر (دعوت نامه شغلی) می دهد. شایان ذکر استف ویزای کار تحصیل آلمان و ویزای کار تحصیل انگلستان، به افراد متقاضی کار در این کشورها این امکان را می دهد، تا علاوه بر تحصیل در رشته کامپیوتر، تایمی از تحصیل خود را به کار بپردازند و پس از پایان تحصیلات خود این فرصت دارند تا در این کشور ها به دنبال شغل مرتبط با رشته تحصیلی باشند.

اشخاص به طور کلی پس از یافتن کار در اروپا ملزم به اعطای مدارکی می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اروپا عبارتند از: 

تکمیل فرم درخواست

گذرنامه معتبر به همراه اعتبار و صفحات خالی

گواهی پزشکی و سلامت

گواهی عدم سوء پیشینه

اثبات تمکن مالی

بیمه درمانی

قرار داد کاری فرد با کارفرما

اخذ اقامت اروپا از طریق کار مهندس کامپیوتر:

در این قسمت از نوشتار به بررسی روند اخذ اقامت اروپا از طریق کار مهندس کامپیوتر می‌ پردازیم. یک مهندس کامپیوتر پس از کسب ویزای کار در کشوری از اروپا، به طور کلی مدت اعتباری محدود را جهت کار در آن کشور دریافت می‌ کند. اگر وی موفق به کسب و کار در این مدت شود، می‌ تواند اقامت خود را که معمولا قابل تمدید می‌ باشد، تمدید نموده و در نتیجه طی سال‌ های تعیین شده با رعایت قوانین و نداشتن سابقه کیفری فرد، اقامت دائم کشور مقصد را دریافت نماید. همچنین کشور های اروپایی قوانین خاص و سال های پس از اقامت را در نظر گرفته و با رعایت قوانین کشوری شخص خارجی، تابعیت و پاسپورت ارائه می دهند. اخذ تابعیت و پاسپورت در کشور های  اروپایی بدین معنا می باشد، که یک مهندس کامپیوتر بدون نیاز به ویزا می تواند به دیگر کشور های اروپایی مهاجرت کند. همراهان همیشگی این مقاله توسط تیم مخبر موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و نارضایتی این موسسه را در پی دارد.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در اروپا:

یافتن شغل در اروپا آسان نیست، اما برخی از افراد موفق به دریافت شغل در اروپا می شوند. مثلا یک مهندس کامپیوتر می داند در چه زمینه ای و یا در کجا به کاریابی بپردازد. برای کاریابی در اروپا، افراد متقاضی کار در کشور های آلمان و اتریش می‌ توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری به گشتن کار بپردازند. اما دیگر کشور های اروپایی به دلیل امکان پذیر نبودن ویزای جستجوی کار فقط اجازه کاریابی به صورت غیر حضوری از طریق وب سایت ها را به افراد خارج از اتحادیه اروپا می دهند. البته لازم به ذکر است افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری به کشور های اروپایی را دارند، در صورت تمایل می‌ توانند به کاریابی در اروپا پرداخته و پس از تصمیم برای کار در اروپا، اقامت خود را به اقامت کاری در کشور مقصد تبدیل نمایند. متقاضیان گرامی، شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از اطلاعات کافی از شرایط و نحوه کار در کشور های اروپایی، پکیج گام به گام تا کار را در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه و خریداری نمایید.

بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا، بهترین کشور ها برای کار مهندسی کامپیوتر، مهندس کامپیوتر در آلمان، درآمد مهندس کامپیوتر در سوئیس و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا را مورد بررسی علمی قرار دادیم و آموختیم اروپا سرزمینی پهناور و دارای مشاغل بسیار از جمله مهندسی و تخصصی می باشد. که افراد غیر بومی در صورت واجد شرایط بودن می توانند دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. همچنین دانستیم در اروپا فقط دو کشور اتریش و آلمان از ویزای جستجوی کار حمایت می نمایند. اگر مهاجری هستید، که کشور های اروپایی را مقصد خود برای کار در نظر گرفته اید، می توانید با تماس تلفنی با محققان موسسه حقوقی ملک پور در زمینه مهاجرت به اروپا و دیگر کشور های جهان اطلاعات علمی دریافت نمایید. همچنین می توانید برای دریافت تماس تلفنی از سوی کارشناسان این موسسه، فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید. کارشناسان ما در بخش پرسش و پاسخ نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. امیدواریم توانسته باشیم بازار کار مهندسی کامپیوتر در اروپا را به صورت علمی بیان کرده و اطلاعات مفیدی را خدمت شما مهاجران عزیز عرض کرده باشیم. در صورت رضایت مندی از این مقاله پنج ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در اروپا

آیا ویزای جستجوی کار در اروپا امکان پذیر می باشد؟

ویزای جستجوی کار فقط در دو کشور آلمان و اتریش امکان پذیر است.

حقوق مهندس کامپیوتر در اروپا به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق دریافتی یک مهندس کامپیوتر در کشور های اروپایی به سطح اقتصاد کشور ها، تجربیات شخصی، میدان تحصیلات و میزان نرخ پایه ای که یک فرد هنگام مصاحبه صحبت کرده است، بستگی دارد.

کار در اروپا برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیان نیز می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی و دارا بودن شرایط و ضوابط کشوری، برای کار در اروپا اقدام نمایند. همچنین کشور آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار ارائه می دهند و در کشورهای انگلستان و آلمان امکان اخذ ویزای کار و تحصیل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

تحصیلات مورد نیاز برای کار در اروپا چه مدرک تحصیلی می باشد؟

اغلب کشورهای اروپایی حداقل مدرک تحصیلی لیسانس را قبول می‌ کنند. ولی بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت در زمینه مدارک تحصیلی کشور ها تحقیقاتی انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *