بازار کار مهندس مکانیک در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در آلمان
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک آلمان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در آلمان
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در آلمان
  • اخذ ویزای کار آلمان برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در آلمان
  • بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در آلمان

بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در آلمان، بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک، نگاهی به شرح وظایف مهندسین مکانیک در آلمان، بررسی اخذ ویزا و اقامت آلمان برای مهندسین مکانیک از جمله مسائلی می باشد که قصد داریم تا در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در آلمان مورد تحلیل و تحقیق قرار دهیم. ممکن است برای متقاضیانی که تمایل دارند تا در کشور آلمان به عنوان یک نیروی ماهر به کار مشغول شوند سوالاتی مطرح شود. سوالاتی نظیر اینکه آیا مهندسی مکانیک جز مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد؟ میزان حقوق مهندس مکانیک در آلمان برای هر سال کار چه مقدار است؟ بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک کدام است؟ ما سعی بر آن داریم تا در این مقاله ابهامات شما را در خصوص شرایط مهاجرت و ورود به بازار کار آلمان را رفع نماییم. آلمان از پیشرفته ترین کشور های حال حاضر جهان و پیشرو در صنعت می باشد که معروف ترین شرکت ها و برند های مطرح جهان در زمینه صنعت در کشور آلمان فعالیت می نمایند. موسسه حقوقی ملک پور با جدیدترین و مطمئن ترین راه های مهاجرتی روز دنیا به شما متقاضیان عزیز که تمایل به مهاجرت دارید، خدماتی بی نظیر را  ارائه می دهد. این امکان برای شما فراهم می باشد که با برقرار کردن تماس با موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان اطلاعاتی در خصوص بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و دیگر روش های مهاجرت به دست آورید و همچنین بسته به شرایط خود از بهترین روش مهاجرت مطلع شوید.

بازار کار مهندسی مکانیک در آلمان:

آلمان مکان مناسبی برای کار مهندسین مکانیک بوده است و به دلیل افزایش مداوم ساخت ماشین ها و نو آوری های فنی، شانس کسب مشاغل در این رشته شغلی افزایش می یابد. کشور آلمان همیشه در میان رقبای برتر در نوآوری و پیشرفت فناوری در جهان بوده است و به این دلیل این کشور همیشه از مهندسان مکانیک از مناطق مختلف جهان استقبال می کند. افرادی که در آلمان مدرک فارغ التحصیلی خود را در رشته مکانیک از دانشگاه های این کشور اخذ نموده اند و یا اشخاصی که این مدرک را در کشور های دیگر اخذ نموده اند و سپس به آلمان مهاجرت کرده اند، شانس بسیار  بالایی برای پیدا کردن کار در شرکت های آلمانی دارند. آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است و مقصد اصلی برای کسانی است که می خواهند در خرج از کشور کار کنند. خبر خوشایند این است که فرصت های شغلی زیادی در این کشور موجود است و طبق آمار های اخیر این کشور با کمبود نیروی ماهر و متخصص روبرو می باشد. بر اساس آمار ها این انتظار وجود دارد که کشور آلمان تا سال 2030 با کمبود حداقل 3میلیون نیروی ماهر و متخصص مواجه باشد. در این بخش برای شما، نموداری از نرخ بیکاری در کشور آلمان را قرار داده ایم:

نرخ بیکاری المان

توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار در آلمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار در آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در آلمان:

مهندسین مکانیکی  و نیرو های کاری ماهر که تمایل دارند تا به عنوان یک نیروی ماهر و کار بلد وارد بازار کار مهندس مکانیک در آلمان شوند، باید قبل از ورود به پروسه مهاجرت به آلمان، به بررسی و تحقیق در خصوص موارد مختلف در این مورد بپردازند تا بتوانند با اطلاع از شرایط مورد نیاز قدم در راه مهاجرت بگذارند. مهندسین مکانیک برای ورود به بازار کار در آلمان باید از شرایط مهاجرت و استخدام در آلمان اطلاع داشته باشد. مهاجرت به آلمان برای مهندسین مکانیک از دو روش امکان پذیر می باشد، روش اول روش جاب آفر و روش دوم جاب سیکر می باشد، در روش اول در صورتی که مهندس مکانیک از سمت یک کارفرما در کشور آلمان به کار دعوت شود و دعوت نامه کاری دریافت نماید، این امکان برای او فراهم می شود تا به آلمان مهاجرت نماید و در آن سمت شغلی مرتبط مشغول به کار شود. در روش دوم که روش جستجوی کار یا جاب سیکر نام دارد و در میان کشور های اروپایی تنها دو کشور آلمان و اتریش این ویزا را برای ایرانیان باز گذاشته اند، شخص متقاضی می تواند با داشتن شرایط این ویزا را اخذ نماید و در کشور آلمان به مدت 6 ماه به دنبال کار مورد نظر خود بگردد. شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جاب سیکر برای مهندسین مکانیک را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه ( حداقل مقطع لیسانس )

  • ارائه مدارک جهت اثبات سابقه کار به مدت حداقل 3 سال در زمینه مهندسی مکانیک

  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1

  • ارائه مدارک و شواهد جهت اثبات توانایی مالی برای مخارج در مدت زمان ویزا

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در آلمان:

از موارد دیگری که متقاضی قبل از ورود و شروع به پروسه مهاجرت باید به بررسی و تحقیق در خصوص آن بپردازد، شرح وظایف برای مهندسان مکانیک در آلمان می باشد. با بررسی شرح وظایف در بازار کار مهندس مکانیک در آلمان، شخص متقاضی می تواند نسبت به تخصص خود با مشاغلی که در آلمان وجود دارد آشنا شده و برای جستجوی کار در بخش مورد تخصص خود راحت تر اقدام کند و از به وجود آمدن مشکل جلوگیری نماید. آلمان از معدود کشور های است که در بخش های مختلف مهندسی مکانیک، فرصت های شغلی خوبی را برای جوان ها ایجاد می کند. در اینجا قصد داریم تا برای شما عزیزان به صورت مختصر نگاهی به برخی از تخصص های مهندسی مکانیک بپردازیم

  • طراحی، ساخت و برنامه ریزی محصولات جدید

  • استفاده از فناوری ها و نرم افزار های مناسب نسبت به موقعیت ها

  • آزمایش و طراحی دستگاه های مکانیکی

  • پیروی کردن از رویه های مهندسی استاندارد در آلمان

  • مدیریت پروژها

  • بررسی شرایط ایمنی، نوع عملکرد و ظاهر سازه

  • تهیه نمونه های اولیه و آزمایش بر روی محصول

  • ارائه گزارش به مافوق

  • تعیین نمودن الزامات مورد نیاز در پروژه

میزان درآمد مهندس مکانیک در آلمان

از دیگر موارد جهت بررسی قبل از اقدام برای مهاجرت کاری ، موضوع میزان حقوق و درآمد در بازار کار مهندس مکانیک در آلمان می باشد. با بررسی میزان حقوق و درآمد مهندسین مکانیک در آلمان می توان متوجه این موضوع شد که آیا آلمان کشوری مناسب برای مهاجرت کاری می باشد یا خیر. در کشور آلمان فرصت های گسترده ای برای مشاغل در بخش مهندسی مکانیک وجود دارد، همچنین می توان گفت که مهندسی مکانیک یکی از مهم ترین صنایع در اقتصاد آلمان است. بر اساس درآمد کسب شده توسط مهندسین مکانیک، این رشته در آلمان جز رشته های پر درآمد به شمار می آید. قابل ذکر است میزان حقوق و درآمد مهندسین مکانیک در آلمان بسته به شرایط به شدت متفاوت است. در ادامه میزان حقوق مهندسین مکانیک در آلمان را برای شما قرار داده ایم: حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در آلمان به صورت میانگین برای هر ماه کار 3770 یورو می باشد که این میزان در پایین ترین حال 1600 یورو و در بالاترین حالت 5600 یورو برای هر ماه کار مهندسی مکانیک در آلمان است. میزان تجربه، سطح تحصیلات شهر محل کار و.. از اصلی ترین علل در تغیرات حقوق مهندسین مکانیک در آلمان می باشند. در جدول زیر میزان حقوق مهندسان مکانیک در شهر های مختلف آلمان را برای شما قرار داده ایم:

میزان درآمد نام شهر
48،800 یورو برلین
41،300 یورو برمن
39،400 یورو دورتموند
39،900 یورو درسدن
44،900 یورو دوسلدورف
40000 یورو اسن
45،600 یورو فرانکفورت
46،800 یورو هامبورگ
37،000 یورو هانوفر
43،000 یورو کلن
37،800 یورو لایپزیگ
44،900 یورو مونچن
37200 یورو نورنبرگ
42،800 یورو اشتوتگارت

در نمودار زیر تفاوت میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در آلمان برای مهندس های که با مدرک لیسانس مشغول به کار هستند و مهندس های که با مدرک فوق لیسانس در رشته مهندسی مکانیک مشغول به کار می باشند را قرار داده ایم:

اخذ ویزای کار آلمان برای مهندسین مکانیک:

بعد از انجام تحقیقات و بررسی عناوین و موضوعات مختلف و گوناگون که می تواند در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک  به شخص کمک کند و مرتبط با بازار کار مهندس مکانیک در آلمان می باشند، شخص متقاضی می تواند کشور آلمان را به عنوان هدف مهاجرتی خود انتخاب کند. پس از انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد مهاجرت کاری، باید جهت دریافت ویزای کار آلمان اقدام نمود. همان گونه که گفتیم کشور آلمان به دلیل کمبود نیروی ماهر از متقاضیانی که تمایل به مهاجرت کاری و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آلمان را دارند استقبال می کند. مهندسین مکانیک پس از تحقیق و بررسی زوایای گوناگون باید برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کنند. گفته شد که جهت مهاجرت کاری به آلمان می توان از دو روش جاب آفر یا جاب سیکر اقدام کرد. متقاضیانی که از سمت کارفرما پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت می نمایند باید با ارائه دعوت نامه کاری برای اخذ ویزا اقدام نمایند. همچنین متقاضیانی که تمایل دارند تا به جستجوی کار یا جاب سیکر در آلمان بپردازند باید با داشتن شرایط که مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در زمینه مرتبط، سابقه حداقل 3 سال کار مرتبط با رشته تحصیلی و داشتن سطح زبان در حد B1 آلمانی می باشد برای اخذ ویزای 6 ماهه اقدام نمایند، با اخذ این ویزا، افراد می توانند در کشور آلمان به مدت 6 ماه به جستجوی کار مرتبط بپردازند و برای اخذ اقامت آلمان باید حداقل حقوق مشخص شده توسط اداره کار آلمان را دریافت نمایند. تفاوت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی با جاب سیکر یا جستجوی کار در این می باشد که افرادی که موفق به دریافت جاب آفر می شوند می توانند با اقامت موقت وارد آلمان شوند اما افرادی که برای جستجوی کار اقدام می نمایند با یک ویزای 6 ماهه وارد آلمان می شوند و در صورت کاریابی می توانند اقامت موقت خود را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا کاری آلمان:

  • درخواست فرم ویزا از سفارت مربوطه و تکمیل و امضای فرم

  • دو قطعه عکس

  • گذر نامه معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)

  • مدارک هویتی ( کارت ملی و شناسنامه به همراه ترجمه و مهر وزارت امور خارجه)

  • بیمه درمانی ( در صورت داشتن پیشنهاد شغلی باید از سمت کار فرما ارائه شود و در ویزای جستوجوی کار باید بیمه مسافرتی تا زمان اشتغال داشته باشید.

  • نامه پیشنهاد کاری یا جاب آفر که از طرف کارفرما از آلمان ارسال گردیده

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات همراه با ترجمه رسمی و معتبر

  • مدرک B1 زبان آلمانی

  • سوابق و رزومه کاری یا CV

  • نامه تمکن مالی و گردش حساب3 ماه آخر

  • نامه عدم سوء پیشینه متقاضی

  • پرداخت 75 یورو هزینه ویزا

اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس مکانیک:

بازار کار عالی و حرفه ای در بخش های مهندسی، فناوری اطلاعات و تولید، ارائه مزایای باور نکردنی مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش رایگان، حقوق عالی در مشاغل و دسترسی به تمام اتحادیه اروپا پس از اخذ ویزا  و دیگر نکات مثبت باعث گردیده تا آلمان به عنوان یک کشور محبوب در بین مردم جهان شناخته شده باشد، آلمان پس از ایالت متحده دومین مقصد محبوب برای مهاجرت در جهان می باشد. مقاله بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و دیگر مقالات در سایت ها و وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور توسط گروه مشاورین این موسسه تهیه و تدوین میگررد، هر نوع سو استفاده و کپی برداری از این مقالات غیر قانونی و خلاف مقررات است. افرادی که به هدف ساختن آینده ای روشن برای خود و اطرافیان به آلمان مهاجرت می نمایند و اقامت این کشور را اخذ می نمایند تمایل دارند تا بتوانند به اقامت دائم و در نهایت تابعیت آلمان دست یابند. مهندسین مکانیکی که وارد بازار کار مهندس مکانیک در آلمان می شوند در صورتی که بتوانند در مدت 5 سال در آلمان مشغول به کار باشند و دچار سوء پیشینه نشوند و مالیات بر درآمد خود را به موقع پرداخت نمایند، این امکان را دارند تا پس از گذشت این مدت برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام کنند و پس از گذشت 6 سال در صورت تسلط به زبان آلمانی، آشنایی با فرهنگ و ادغام در اجتماع و قبولی در آزمون تابعیت می توانند پاسپورت آلمان را دریافت نمایند.

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در آلمان

گفته شد برای مهاجرت به آلمان از دو روش جاب آفر و یا جاب سیکر می توان اقدام نمود. خوشبختانه کشور آلمان با قرار دادن قانون مهاجرتی جاب سیکر یا جستجوی کار، کاریابی را برای متقاضیان راحت تر کرده است و افراد پس از ورود به آلمان به مدت 6 ماه این فرصت را دارند تا به جستجوی کار در آلمان بپردازند. روش های دیگری برای کاریابی در آلمان وجود دارد که به افراد کمک می کند تا پس از اخذ ویزای جستجوی کار و ورود به آلمان بتوانند راحت تر وارد بازار کار شوند. یکی از این روش ها مراجعه به موسسات و ثبت نام در سایت های کار یابی می باشد، با مراجعه به سایت های کاریابی این امکان برای افراد به وجود می آید تا شرایط و رزومه کاری خود را در این سایت ها قرار بدهند تا کارفرمایان آلمانی که به نیروی کاری نیاز دارند در صورت رضایت با آن ها ارتباط برقرار نمایند، این موضوع می تواند به افراد کمک کند تا در 6 ماهی که فرصت جستجوی کار در آلمان را دارند به انجام مصاحبه های کاری بپردازند. در قسمت زیر برای شما عزیزان نام تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در آلمان را قرار دادهایم:

موسسات و سایت های کاریابی در آلمان
Alliance Recruitment Agency Angel.co
Jobreset Kununu
Monster Germany Job Zing
StepStone Germany Xing
Jobserve Gulp
Career folio Jobtopus

بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در آلمان، بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک، شرایط اخذ ویزای کاری آلمان، بررسی شرح وظایف مهندسین در بازار کار مهندس مکانیک در آلمان، معرفی موسسات کاریابی در آلمان، توضیحات در باب جاب سیکر و جاب آفر آلمان و دیگر موارد مرتبط با موضوع بازار کار مهندس مکانیک در آلمان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت و به رشته تحریر درآمد. آلمان بزرگترین کشور پرجمعیت در اروپای غربی و همچنین بزرگترین اقتصاد اروپا می باشد. کمبود نیروی مهار در بخش های مختلف از جمله بخش صنعت، باعث ایجاد فرصت برای مهاجران شده است. بر اساس آمار کشور آلمان سالیانه به 400000 مهاجر نیاز دارد. موسسه حقوقی ملک پور با جدیدترین و مطمعن ترین راه های مهاجرتی روز دنیا به شما متقاضیان عزیز که تمایل به مهاجرت دارید، خدماتی بی نظیر را ارائه می دهد. این امکان برای شما فراهم می باشد که با برقرار کردن تماس با موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان اطلاعاتی در خصوص بازار کار مهندس مکانیک در آلمان و دیگر روش های مهاجرت به دست آورید و همچنین بسته به شرایط خود از بهترین روش مهاجرت مطلع شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در آلمان

اصلی ترین شرایط اخذ ویزای جستجوی کار آلمان برای مهندس مکانیک چیست؟

از اصلی ترین شرایط برای اخذ این ویزا داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1، و داشتن 3 سال سابقه کار مرتبط می باشد.

میانگین حقوق مهندسین مکانیک در آلمان برای هر ماه کار چه مقدار است؟

حقوق ماهیانه یک مهندس مکانیک در آلمان برای هر ماه کار به صورت میانگین 3770 یورو می باشد.

از دیگر روش های اصلی برای کاریابی در آلمان چه روش های می باشد؟

برای کاریابی در آلمان علاوه بر اخذ ویزای جستجوی کار متقاضیان می توانند به کاریابی از طریق موسسات کاریابی بپردازند.

حداقل و حداکثر حقوق هر مهندس مکانیک در آلمان برای هر ماه کار چه مقدار می باشد؟

پایین ترین حالت حقوق مهندسین مکانیک برای کار در آلمان در هر ماه کار 1600 یورو می باشد و در بالاترین حالت حقوق برای یک ماه کار 5600 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *