ویزای کار هند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هند
  • ویزای کار هند
  • مدارک مورد نیاز کار در هند
  • نرخ بیکاری در هند
  • مشاغل مورد نیاز هند 2021
  • میزان حقوق کار در هند
  • نحوه کاریابی در هند
  • مؤسسات کاریابی در هند
  • بررسی ویزای همراه هند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هند
  • ویزای کار هند و سخن پایانی

ویزای کار هند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار هند ، چگونگی اخذ ویزای کاری هند و کاریابی در کشور هند در این نوشتار علمی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. در این راستا سوالات گوناگونی توسط شما همراهان و متقاضیان مهاجرت به هند پرسیده شده است. نرخ بیکاری در هند چگونه است؟ آیا با داشتن ویزای کار هند می توان اقامت دائم و پاسپورت هند را اخذ نمود؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار هند چیست؟ در طول این نوشتار پاسخ سوالات خود را در می بایید و می توانید جهت دریافت اطلاعات کامل تر و یا بررسی شرایط مهاجرتی خود با موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید . متخصصین ما هفت روز هفته پاسخگوی شما خواهند بود و به صورت کاملا رایگان شرایط شما را اختصاصی ارزیابی خواهند نمود.

شرایط عمومی کار در هند:

برای آن که در خصوص ویزای کار هند اطلاعات داشته باشید لازم است در ابتدا با کشور هند بیشتر آشنا شوید. جمهوری هندوستان کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و جمعیتی زیاد در جنوب قاره آسیا واقع شده است. مرزهای دریایی با اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج بنگال دارد. رودهای گسترده ایی در این کشور جریان داشته و صنعت ماهگیری در آن رواج دارد. پاکستان، چین، بوتان، تبت، نپال، بنگلادش، برمه مرز مشترک با هند دارند. این کشور پهناور مساحت 3.287.263 کیلومتر مربعی دارد و جمعیتی بالغ بر 1.359.045.000 در خود جای داده است. از نظر وسعت جایگاه هفتم و از نظر تعداد جمعیت جایگاه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است. تمدن، فرهنگ، ادیان، زبان در این کشور بسیار متنوع و گسترده است و قدمت طولانی دارد. گویش ها و زبان های مختلفی در این کشور رایج است اما دو زبان هندی و انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شده است. دهلی نو پایتخت هند و از شهرهای مهم آن می باشد. واحد پول این کشور روپیه است و اقتصاد در هندوستان در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است که با توجه به حاصل خیزی این سرزمین محصولاتی نظیر چای، برنج جایگاه برتر در دنیا دارند. صادرات صنایع شیمیایی، جواهرات و پوشاک نیز رونق بسیاری در این کشور دارد.  فناوری و IT نیز رشد بسیاری را در هند تجربه می کند و بسیاری از متقاضیان ویزای کار هند تمایل به این حوزه دارند. به صورت کلی ویزای کار هند متقاضیان زیادی ندارد اما باید بدانید شما برای مشاغل عمومی و ساده نمی توانید درخواست ویزای کار هند داشته باشید ولی برای مشاغل مهم و تخصصی نظیر خلبانی، مترجمی زبان، معلمی، مدیریت پروژه می توانید درخواست ویزای کار هند داشته باشید.

هند ملک پور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور هند

ویزای کار هند:

شما برای درخواست ویزای کار هند باید به سفارت این کشور و یا کنسولگری هندوستان مراجعه نمایید. بر اساس دعوت نامه کاری و مدت قرارداد شما، ویزا صادر می شود. عموماً ویزای کار هند 1 ساله است که می تواند بر اساس نیاز کارفرمای هندی تمدید گردد. اما برای مشاغل تخصصی و خاص بر اساس توافق طرفین قرارداد می تواند دو ساله، سه ساله و یا حتی پنج ساله باشد. دعوت نامه صادر شده باید از شرکتی رسمی و با حداقل حقوق سالانه 25.000 دلار باشد. شما برای دریافت ویزای کار هند باید تست بیومتریک دهید و ملزم به پرداخت مالیات هستید. توجه داشته باشید اگر ویزای کار شما در هند بر اساس پروژه مشخصی تعیین شده باشد، با اتمام پروژه مدت ویزای کار هند شما تمام می شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار هند:

برای اخذ ویزای کار هند لازم است مدارک مورد نیاز را بر اساس اصولی که بیان شده است ارائه نمایید. شما برای بررسی مدارک خود باید هزینه بپردازید که بسته به هر کشور متفاوت می باشد و پروسه بررسی هم حدودا 3 تا 5 روز به طول می انجامد. این مقاله به همت موسسه ملک پور تهیه گردیده شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع مورد قبول مجموعه نمی باشد. در ادامه به مدارک لازم اشاره خواهیم نمود.

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهینامه رانندگی متقاضی
  • دعوت نامه شغلی معتبر از یک کمپانی در هند
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار هند
  • تست بایومتریک
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی ثبت شرکت کارفرمای هندی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • کامل نمودن فرم های مربوط به مالیات و حقوق
  • در صورت لازم گواهی واکسن تب زرد در برخی نقاط هند
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه

نرخ بیکاری در هند:

از موارد مهمی که برای اخذ ویزای کار هند باید به آن توجه داشته باشید، شاخص نرخ بیکاری این کشور می باشد. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. برای این شاخص، بانک جهانی از سال 1999 تا 2019 داده های هند را ارائه می دهد.  حداقل نرخ بیکاری در هند در سال 2008 با میزان 5.28 و بیشترین میزان نرخ بیکاری نیز در سال 2003 به میزان 5.73 بوده است. با توجه به جمعیت بالای کشور هند، نرخ بیکاری کشور هند طی سال های اخیر به بیشتر از 6 یورو نرسیده است. این میزان از نرخ بیکاری نشان می دهد که دولت هند به خوبی میزان بیکاری را کنترل کرده است. چرا که نرخ کمتر از 6 درصد معمولا در کشورهای تراز اول دنیا دیده می شود. روند این شاخص در سال های مختلف را می توانید در نمودار زیر مشاهده نمایید.

مشاغل مورد نیاز هند 2021:

همان گونه که پیش تر نیز اشاره شد، ویزای کار هند بیشتر برای مشاغل تخصصی و حرفه ایی صادر می گردد. شغل های مرتبط با تکنولوژی، IT، دیجیتال، آموزش و مترجمی زبان، بازاریابی، مدیران پروژه و مشاورین حرفه ایی و مشاغل مرتبط با کشاورزی. ولی توجه نمایید که نیروی کار محلی و ارزان در هند به اندازه کافی فراهم است و ایرانیان برای اخذ ویزای کاری هند راه سختی در پیش دارند. در بخش حقوق و دستمزد هم اشاره داشتیم که متاسفانه میزان حقوق بر اساس قانون کار پیش نمی رود و تبعیضات جنسی رواج فراوان دارد در نتیجه اگر جویای کار هستید پیشنهاد ما به شما کشورهای ارزشمندی نظیر: کانادا، استرالیا و یا کشورهای تراز اول اروپایی است که قوانین کاری شفاف، خدمات اجتماعی بدور از تبعیض و آثار اقامتی ارزشمندی برای شما به ارمغان خواهند آورد.

میزان حقوق برای کار در هند:

یکی از مهم ترین سوالات بسیاری از متقاضیان ویزای کار هند میزان دستمزد مشاغل مختلف می باشد. نکته مهمی که در خصوص کشور هند باید به آن اشاره نمود تبعیض جنسی و شکاف طبقاتی است. عموماً قشر کارگر دستمزد بسیار کمی دارند و مشمول دریافت خدمات اجتماعی نمی شوند. میزان دستمزد بر اساس قانون هر سال تعیین می گردد اما متاسفانه در عمل مبلغ کمتری از سوی کارفرمایان برای نیروی کار در نظر گرفته می شود. این موضوع در زنان بیشتر نمایان است. به طور مثال دستمزد روزانه یک نیروی کار مرد در هند به طور متوسط چیزی حدود 805 روپیه می باشد، ولی این مبلغ برای نیروی کار خانم تا 609 روپیه در نظر گرفته می شود. شما می توانید میزان حقوق و درآمد را برای مشاغل مختلف در جدول زیر مشاهده نمایید.

عنوان شغلی متوسط درآمد سالیانه نوع خدماتی که باید ارائه دهند
مهندس عمران 308،549 روپیه طراحی، برنامه ریزی و مدیریت پروژه های ساختمانی
مدیر عامل 711،383 روپیه نظارت بر تولید محصول و یا خدمات سازمان تحت نظارت خود
مهندس ارشد نرم افزار 781،800 روپیه نظارت بر کدنویسی برنامه و طراحی صفحات وب توسط برنامه نویسان
مهندس نرم افزار 465،637 روپیه طراحی و توسعه نرم افزار
مهندس مکانیک 322،982 روپیه برنامه ریزی و تولید محصولات جدید و آزمایش دستگاه های مکانیکی
مشاوران تجزیه و تحلیل 604،479 روپیه تجزیه و تحلیل و پیکربندی نرم افزار کامپیوتر طبق خواسته کارفرما

نحوه کاریابی در هند:

برای اخذ ویزای کار هند مثل برخی کشورهای اروپایی ویزای جستجوی کار وجود ندارد تا شما بتوانید در محیط جویای کار شوید. همچنین شرایط کمبود نیروی متخصص در هند به نحوی نبوده است که برنامه های جذب نیروی کار متخصص نظیر کشور کانادا، استرالیا ارائه نمایند. در نتیجه شما تنها در صورتی می توانید درخواست ویزای کار هند داشته باشید که، کارفرمایی از هند برای شما دعوت نامه رسمی ارسال نماید. برای پیدا نمودن کارفرمای رسمی دو راه خواهید داشت. یکی ارسال رزومه برای کاریابی های بین المللی در هند به زبان انگلیسی و یا زبان هندی، دوم حضور در کشور هند به واسطه ویزای توریستی. اما بخاطر داشته باشید طبق قانون شما با ویزای توریستی اجازه کار نخواهید داشت در نتیجه در صورت پیدا نمودن کارفرما باید خاک هند را ترک نمایید و از کشور مربوطه خود درخواست ویزای کار هند نمایید و مدارک و مراحل لازم را ارائه نمایید.

مؤسسات کاریابی در هند:

همان طور که در بخش قبلی اشاره نمودیم شما برای داشتن کارفرمای رسمی در هند می توانید با کاریابی های بین المللی ارتباط بگیرید و رزومه خود را ارسال نمایید. در زیر می توانید لیستی از کاریابی های هند را مشاهده بفرمایید.

  • Quick Employmens
  • MichaelPage
  • (RK International (RKI
  • Alliance Recruitment Agency
  • M.M.Enterprises
  • ABCconsultants
  • PlacementIndia

بررسی ویزای همراه در هند:

زمانی که شما موفق به اخذ ویزای کار هند شدید می توانید برای خانواده خود نیز درخواست ویزای الحاق داشته باشید. به انداره طول مدت اقامت شما، ویزای همراه صادر خواهد شد و همراه شما اجازه کار خواهد داشت. بنابراین اگر بتواند کار مناسبی پیدا نماید قادر به تغییر نوع ویزای خود از حالت همراه به ویزای کار هند خواهد بود. مدارک لازم برای این درخواست شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست کامل شده
  • مدارک شناسایی
  • ارائه سند ازدواج
  • تست بیومتریک
  • ارائه کپی از قرارداد کاری متقاضی اصلی ویزای کار هند

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هند:

قطعا یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت افراد رسیدن به اقامت دائم و استفاده از مزایای شهروندی کشور مقصد می باشد و در ادامه رسیدن به پاسپورت می باشد. یکی از بهترین روش های مهاجرتی می تواند مهاجرت کاری باشد زیرا افراد با هزینه کم وارد محیط می شوند و می توانند با فعالیت و پرداخت مالیات به اقامت برسند. شما با ویزای کار هند بر حسب قرارداد کاری منعقد شده می توانید اقامت موقت ولی بلند مدت داشته باشید. برای رسیدن به اقامت دائم هند باید 7 سال در این کشور فعالیت داشته باشید و مالیات بپردازید. شما نباید هیچ گونه جرمی مرتکب شوید و بعد از اخذ اقامت دائم وارد پروسه اخذ تابعیت خواهید شد. شما باید 5 سال بعد از مقیم شدن، کار کنید و مالیات بپردازید و سوء پیشینه نداشته باشید. تسلط به زبان رسمی انگلیسی و هندی، همچنین آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور از موارد ضروری برای اخذ پاسپورت هند می باشد.

ویزای کار هند و سخن پایانی:

ویزای کار هند ، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری، نحوه رسیدن به اقامت دائم و پاسپورت هند در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. کشور هندوستان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه IT، کشاورزی و صنایع مختلف می باشد و همان گونه که اشاره شد نرخ بیکاری پایینی دارد. اما با توجه به جمعیت زیاد این کشور باید گفت جزء کشورهای مهاجرپذیر نیست و دریافت ویزای کار هند برای ایرانیان کار راحتی نمی باشد. مشاغلی که در این کشور مورد نیاز است، سطح بالا و حرفه ایی می باشد و مشاغل ساده و یا کارگری نمی باشد. در این مقاله از جنبه های مختلف ویزای کار هند مورد بررسی قرار گرفت. میزان حقوق و درآمد مشاغل مختلف، مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار هند ، نحوه کاریابی در هند نیز بررسی گردید. پیشنهاد موسسه ملک پور به شما متقاضی مهاجرت این است که اگر خواهان کار در سایر کشورها هستید، کشورهای ارزشمندتری برای مهاجرت انتخاب نمایید. برای انتخاب صحیح لازم است مشاوره درست با افراد حرفه ایی تجربه نمایید. پس همین حالا با مجموعه ملک پور تماس بگیرید و خدمات رایگان مشاوره ایی دریافت نمایید. در انتهای این مقاله می توانید در بخش دیدگاه نظرات خود را درج نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار هند

 ویزای کار هند در چه صورت صادر می شود و چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای کار هند بر اساس دعوت نامه کاری و مدت قرارداد، ویزا صادر می شود. عموماً ویزای کار هند 1 ساله است که می تواند بر اساس نیاز کارفرمای هندی تمدید گردد.

✅ برای مهاجرت به هند از طریق کار پیشنهاد کار از کارفرمای هندی چه شرایطی باید داشته باشد؟

 دعوت نامه یا پیشنهاد کاری صادر شده باید از شرکتی رسمی و با حداقل حقوق سالانه 25.000 دلار باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز هند شامل چه شغل هایی است؟

شغل های مرتبط با تکنولوژی، IT، دیجیتال، آموزش و مترجمی زبان، بازاریابی، مدیران پروژه و مشاورین حرفه ایی و مشاغل مرتبط با کشاورزی از جمله مشاغل در لیست مشاغل مورد نیاز هند است.

✅ از چه روش هایی می توان به کاریابی در هندوستان پرداخت؟

کاریابی در هندوستان از دو راه ممکن است. یکی ارسال رزومه برای کاریابی های بین المللی در هند به زبان انگلیسی و یا زبان هندی، دوم حضور در کشور هند به واسطه ویزای توریستی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *