ویزای کار ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در ایتالیا
  • ویزای کار در ایتالیا
  • مدارک مورد نیاز کار در ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا
  • میزان حقوق در ایتالیا
  • نحوه کاریابی در ایتالیا
  • مؤسسات کاریابی در ایتالیا
  • بررسی ویزای همراه ایتالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایتالیا
  • سخن پایانی کار در ایتالیا
✅ ویزای کار ایتالیا ✅ مشاغل مورد نیاز ✅ میزان در آمد توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اترش) در این مقاله به صورت تخصصی تحلیل و بررسی شده است.

ویزای کار ایتالیا و مقدمه ای بر آن

ویزای کار ایتالیا، مهاجرت از طریق کار در ایتالیا، مشاغل مورد نیاز، میزان در آمد، نرخ بیکاری و تمامی نکات درباره این کشور در این مقاله به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. اخذ ویزای کار ایتالیا برای ایرانی ها امکان پذیر است؟ نحوه کاریابی در ایتالیا به چه شکل می باشد؟ برای اخذ ویزای کار ایتالیا چه مدارکی مورد نیاز هست؟ اخذ ویزای کار ایتالیا از طریق موسسات کاریابی به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوالات و ابهامات موجود درباره این موضوع تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد. ایتالیا کشوری باستانی در اتحادیه اروپاست که جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری دارد و توجه بسیاری از مردم دنیا به سمت این کشور جلب شده است. از آنجا که روش کاری کم هزینه ترین روش برای مهاجرت می باشد، بسیاری از افراد تمایل به این نوع مهاجرت دارند. موسسه حقوقی ملک پور  با داشتن تجربه ای طولانی در زمینه های مهاجرتی، می تواند در این مسیر همراه شما سروران گرامی باشد. شما می توانید از طریق تماس تلفنی با مجموعه، شرایط خود را با مشاورین در میان بگذارید تا به صورت رایگان بهترین گزینه برای مهاجرت شما مشخص شود. در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط عمومی ویزای کار ایتالیا:

ایتالیا، کشوری قرار گرفته در قاره ی اروپا است که در جنوب این قاره قرار دارد و پایتخت آن شهر رم می باشد. جمعیت کشور ایتالیا نزدیک به 61 میلیون نفر است و مساحت آن نیز 301.340 کیلومتر مربع می باشد. دین رسمی در ایتالیا مسیحیت و زبان مردم در این کشور ایتالیایی می باشد. علی رغم آنکه ایتالیا عضو اتحادیه اروپاست، با این وجود دچار رکود اقتصادی می باشد و نمی تواند مقصد خوبی برای افرادی که جویای کار هستند باشد. با این وجود چنانچه شخص از این کشور دعوتنامه کاری داشته باشد می تواند نسبت به اخذ ویزای کار این کشور اقدام نماید. البته ایتالیا برای استخدام نیروی کاری خارج از اتحادیه اروپا، سهمیه بندی در نظر کرفته که البته این موضوع شامل مهندسان حرفه ای و مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، نخواهد شد. ایتالیا ویزای خود اشتغالی نیز دارد که کسانی که تمایل دارند در این کشور کسب و کاری راه اندازی کنند و پس از تائید اداره بازرگانی ایتالیا و دریافت مجوز می توانند برای این ویزا در خواست دهند و یک ویزای 2 ساله دریافت کنند. برای دریافت این ویزا میزان سرمایه شخص و طرح اقتصادی ارائه شده بسیار حائز اهمیت می باشد.

 در این کشور برخی مشاغل فصلی وجود دارد که در ماه های خاصی از سال در آمد دارند و نسبت به جذب نیروی کار اقدام می نمایند. مثلا برخی مشاغل رونق خوبی در  فصل تابستان که توریست ها به این کشور مراجعه می کنند، دارد مانند هتل ها و رستوران ها. برخی مشاغل در زمستان نمود پیدا می کنند، مانند پیست اسکی و مربیان ورزشی که برای این مشاغل فصلی، گاها ویزای 6 ماهه می گیرند که در برخی موارد و تحت شرایطی ممکن است تا 3 ماه بیشتر هم تمدید شود. برای افراد زیر 30 سال  که تابعیت استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند را دارند و یا برای افراد کانادائی که زیر 35 سال سن دارند یک ویزای یکساله صادر می شود که برای افراد کانادایی تا دو سال نیز قابل تمدید خواهد بود. در هر صورت ویزای کار ایتالیا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا یک ساله صادر می گردد.

کار در ایتالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور انگلستان

ویزای کار در ایتالیا:

برای اخذ ویزای کار ایتالیا متقاضی باید به زبان این کشور تسلط کامل داشته باشد. اگر متقاضی برای فعالیت در صنعت گردشگری قصد فعالیت دارد باید به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی داشته باشد. برای مشغول شدن به بعضی از صنایع نیز لازم است که متقاضی ابتدا در دوره های فنی و حرفه ای در ایتالیا شرکت کند. سن فرد متقاضی باید بیشتر از 18 سال باشد و در اکثر موقعیت های شغلی در ایتالیا نیازمند داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس است. در بعضی موارد ارائه مدارک فنی حرفه ای که مورد تایید در ایتالیا باشد، نیز قابل قبول است. اخذ ویزای کار ایتالیا در صورت داشتن کارفرما برای متقاضی صادر می شود. افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به ایتالیا هستند ابتدا رزومه خود را برای موسسات کاریابی موجود در ایتالیا ارسال می کنند تا آن موسسه با ارسال رزومه شخص به کارفرما ها، موسسات و شرکت هایی که به نیروی کاری نیاز دارند، پیشنهاد شغلی را برای متقاضی دریافت کنند. بعد از دریافت پیشنهاد کاری (JOB OFFER ) از کارفرمای ایتالیایی متقاضی باید مدارک مورد نظر سفارت که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم را به سفارت ارائه دهد. ویزای کار ایتالیا معمولا طی 30 روز کاری صادر می شود و متقاضی باید ظرف مدت 8 روز بعد از ورود به ایتالیا قرار داد کاری با کارفرما منعقد کند. پس از امضای قرار داد با کارفرما، باید مجوز اقامت در ایتالیا را از اداره مهاجرت و اداره پلیس ایتالیا دریافت کند.

مدارک مورد نیاز کار در ایتالیا:

اخذ ویزای کار ایتالیا نیازمند ارائه مدارک و شرایط خاصی است که در این قسمت به آنها می پردازیم. این مدارک باید به صورت کامل و به صورت ترجمه شده به سفارت ایتالیا ارائه شود. این مدارک عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری امضا شده از سوی کار فرمای ایتالیایی
  • نامه کارفرما
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • عکس
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • فرم های تکمیل شده
  • رسید واریز هزینه های ویزا که حدود 116 یورو می باشد.
  • ترجمه ایتالیایی گواهی ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدرک محل اقامت در ایتالیا

افرادی که قصد الحاق همراه را به خود دارند باید مدارک زیر را نیز به سفارت ارائه دهند. همراهان نیز برای صدور ویزا می بایست هزینه ای پرداخت کنند که حدود 2750 یورو می باشد. قابل ذکر است که مدارک ارائه شده به صورت کلی بوده و سفارت ایتالیا ممکن است با توجه به پرونده شما، مدارک خاصی را مطالبه نماید.

  • پاسپورت معتبر فرد همراه
  • گواهی اشتغال به کار نفر اصلی
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • گواهی ازدواج
  • گواهی حقوق نفر اصلی
  • گواهی محل اقامت در ایتالیا
  • گواهی تولد فرزندان
  • گواهی پزشکی

نرخ بیکاری در ایتالیا

بررسی نرخ بیکاری کشور ایتالیا برای افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به این کشور هستند، می تواند از نکات حائز اهمیت برای این روش مهاجرت باشد تا شخص از وضعیت کار در این کشور مطلع شود. نرخ بیکاری در سال گذشته در ایتالیا 9.8%  بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور در چند سال گذشته را مشاهده می فرمایید.

نرخ بیکاری ایتالیا 2020

در جدول زیر به بررسی نرخ بیکاری برخی از کشور های اروپایی پرداخته ایم:

نرخ بیکاری نام کشور
4 انگلستان
5.4 اسلوونی
9.6 کروواسی
8.8 فرانسه
3.6 مجارستان
4.8 اتریش
3.3 آلمان
10.3 ایتالیا
5.5 بلژیک
2.2 جمهوری چک

مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا:

برای اخذ ویزای کار ایتالیا باید از بازار و مشاغل مورد نیاز این کشور اطلاع کافی داشت. عموما ویزای کار ایتالیا نسبت به شغلی که کار فرما به متقاضی پیشنهاد می کند صادر می شود. با توجه به اینکه کشور ایتالیا شرایط مناسبی از نظر بازار کاری ندارد، بهتر است مشاغلی که با کمبود نیرو هستند را شناسایی کرد و برای این رشته ها تجربه و تخصص لازم را به دست آورد. همانطور که در بالا هم ذکر شد، تسلط به زبان ایتالیایی از اصلی ترین شرایط برای ورود به بازار کار در ایتالیا می باشد. در فهرست زیر نام مشاغل مورد نیاز در این کشور را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا
مدیر عملیات علوم ریاضی
فروشنده خدمات اجرایی مدیر فروش
مددکار اجتماعی معمار برجسته
متخصص شبکه انیمیشن ساز
سونوگرافی بالینی مهندس IT
مهندس مکانیک آموزش و پرورش
کامپیوتر و الکترونیک مهندسی برق
مهندسی فرآیند

میزان حقوق برای کار در ایتالیا:

مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار ایتالیا و یا سایر کشور ها برای کسب درآمد می باشد. از این رو افرادی که متقاضی این نوع مهاجرت هستند باید از دست مزد ها و میزان حقوق در ایتالیا اطلاعات کافی داشته باشند. میزان حقوق بستگی به نوع شغل و سختی کار دارد اما به طور معمول کشور ایتالیا در بین سایر کشور های اتحادیه اروپا، کمترین میزان حقوق را به نیرو های کار می پردازد. حداقل میزان درآمد در ایتالیا در شهر رم 1400 یورو در ماه و متوسط حقوق در این کشور 3245 یورو می باشد. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور همکار ملک پور  اتریش تهیه و تنظیم شده است و کپی کردن از آن خلاف قانون می باشد. در ادامه به بررسی میزان حقوق بعضی از مشاغل در ایتالیا می پردازیم:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
مهندس نرم افزار ماهیانه 2650 یورو
مراقبت از کودک ماهیانه 1250 یورو
نساجی، چرم، صنعت پوشاک ماهیانه 1519 یورو
منشی بخش پذیرش ماهیانه 2138 یورو
استاد ارشد ماهیانه 2500 یورو
مهندسی برق و قدرت ماهیانه 2506 یورو
فناوری اطلاعات ماهیانه 3627 یورو
مهندس مکانیک ماهیانه 2347 یورو
حمل و نقل و تدارکات ماهیانه 2018 یورو
ساخت و ساز. املاک و مستغلات ماهیانه 2590 یورو

در نمودار زیر میزان حقوق افراد در کشور های مختلف را مشاهده می کنید:

نمودار-حقوق-در-کشور-های-اروپایی

نحوه کاریابی در ایتالیا:

همانطور که در بالا توضیح داده شد، برای اخذ ویزای کار ایتالیا باید از سوی کارفرمای ایتالیایی پیشنهاد کار دریافت کنید. برای به دست آوردن این پیشنهاد کاری نیز ابتدا باید رزومه های کاری و تحصیلی خود را برای موسسات کاریابی که در ایتالیا وجود دارند، ارسال کنید تا آنها با ارسال این مدارک برای کارفرما ها و موسساتی که به نیروی کار نیاز دارند پیشنهاد کار را برای شما صادر کنند. در ذیل مراحل و نحوه کاریابی برای ویزای کار ایتالیا را برای شما آورده ایم:

  • مرحله اول: پیدا کردن شغل مورد نظر خود در ایتالیا
  • مرحله دوم: ارسال رزومه کاری و شخصی اعم از سوابق کاری، تحصیلی و... به کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله سوم: اخذ نامه پیشنهاد شغلی ( job offer) از سوی کارفرما
  • مرحله چهارم: اخذ ویزای کار ایتالیا
  • مرحله پنجم: وارد شدن به کشور ایتالیا
  • مرحله ششم: منعقد کردن قرار داد کاری با کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله آخر: اخذ مجوز اقامت کاری در ایتالیا از پلیس و اداره مهاجرت

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در ایتالیا:

نحوه کاریابی در ایتالیا به چند صورت امکان پذیر است. کاریابی از طریق روزنامه ها و مجلات، موسسات کاریابی و به صورت آنلاین برای متقاضیان ویزای کار ایتالیا امکان پذیر است. کارجویان می توانند از طریق شبکه خدمات اشتغال اروپا (EURES) که یک موسسه کاریابی حاوی اطلاعات لازم برای جویندگان کار در اروپا می باشد، جهت کار در ایتالیا اقدام به جستجوی کار نمایند. در ادامه به تفکیک هر کدام از این روش ها می پردازیم:

  • کاریابی از طریق روزنامه و مجلات

    روزنامه ها و مجلات محلی ایتالیا حاوی قسمت هایی هستند که در آنها مشاغل مورد نیاز کارفرمایان درج شده است، که افراد متقاضی می توانند با تماس با آنها شرایط کار را بسنجند. روزنامه های   Corriere della sera و   Ore cerco lavoro – xو   Corriere della serahروزنامه هایی هستند که منتشر می شوند و افراد می توانند مشاغل مورد نظر را در آنها بیابند.

  • کاریابی از طریق موسسات کاریابی

    موسسات بسیاری در ایتالیا وجود دارند که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی اداره می شوند که همانطور که توضیح داده شد افراد می توانند در این سایت ها ثبت نام کنند و کار مورد نظر خود را بیابند. در فهرست زیر نام تعدادی از سایت های کاریابی در ایتالیا را مشاهده می کنید:

    Indeed Italy
    Glassdoor Italy
    Google Jobs Italy
    Stepstone Jobs Italy
    Jobs in Milan
    Monster Italy
    CareerJet Italy

     

بررسی ویزای همراه در ایتالیا:

افرادی که مهاجرت می کنند، عموما تمایل دارند همراهان را نیز در کنار خود داشته باشند. در علم مهاجرت منظور از همراه، همسر و فرزند زیر 18 سال است. در بعضی کشور ها اما فرزندان تا 21 سال نیز می توانند در صورت مشخص شدن وابستگی به خانواده زیر مجموعه پدر یا مادر شوند. در کشور ایتالیا و برای افرادی که از طریق ویز کار ایتالیا مهاجرت می کنند امکان الحاق همراه به شخص اصلی ممکن می باشد. اما این امر در ابتدا و به صورت همزمان شکل نمی گیرد و بعد از ورود شخص به ایتالیا و دریافت کارت اقامت می تواند برای همسر و فرزندان خود درخواست الحاق دهد. در بعضی مواقع، امکان الحاق پدر یا مادر شخص اصلی نیز وجود دارد. نکته مهم در مورد افرادی که ویزا های کاری با مدت زمان کمتر از 1 سال دریافت می کنند مانند کارگران فصلی، امکان الحاق همراه را با خود ندارند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا:

اخذ ویزای کار ایتالیا می تواند زمینه سار اخذ اقامت دائم و تابعیت ایتالیا شود. مانند تمام کشور ها، در ایتالیا نیز باید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت در این کشور مشغول به کار شد. با 5 سال کار در ایتالیا و پرداخت بیمه و مالیات می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت. شغلی که در ایتالیا مشغول به آن می شوید باید شغلی رسمی و قانونی باشد. پس از 5 سال کار و ارائه شرایط و ضوابطی که دولت برای افراد خارجی برای اعطا اقامت اتخاذ کرده، متقاضی اقامت دائم دریافت می کند. سپس می تواند برای تابعیت ایتالیا درخواست دهد. با داشتن تابعیت ایتالیا امکان اخذ پاسپورت این کشور نیز برای فرد ممکن است. اخذ تابعیت ایتالیا شرایطی مانند تسلط به تاریخ، فرهنگ و قوانین این کشور و ادغام شدن با جامعه ایتالیا می باشد. تسلط بر زبان ایتالیایی نیز از شروط اصلی می باشد.

کار در ایتالیا و سخن پایانی:

ویزای کار ایتالیا ، مهاجرت کاری به ایتالیا، مدارک مورد نیاز، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز ایتالیا و تمام مسائل مربوط به ویزای کار ایتالیا را در این مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم. کشور ایتالیا در چند سال اخیر با بحران بیکاری رو به رو بوده است از این رو فرصت های شغلی موجود در این کشور، اکثرا به شهروندان و تبعه این کشور داده می شود. مسلط بودن به زبان رسمی این کشور از دیگر نکات برای ورود به بازار های کاری در این کشور است. لذا توصیه ما برای افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند، انتخاب کشور هایی با نرخ بیکاری کم و کشور هایی که بازار کار وسیع تری دارند، می باشد. در اروپا کشور های اتریش و آلمان، به دلیل اقتصاد قوی و نرخ بیکاری کم مقصد بسیار مناسبی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند می باشد. موسسه حقوقی مهاجرتی ملک پور با تجربه ای 15 ساله در امور مهاجرتی می تواند مشاور و همراه شما در راه مهاجرت های کاری و… باشد. شما می توانید با جست و جوی عنوان “ویزای کار ایتالیا ملک پور” در گوگل، به آرشیو مقالات ما دسترسی داشه باشید. ضمنا سوالات خود را درباره ی ویزای کار ایتالیا در قسمت سوالات مهاجرت بیان کنید تا در اولین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار ایتالیا

✅ مدت زمان اعتبار ویزای کار ایتالیا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا چقدر است ؟

ویزای کار ایتالیا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا یک ساله صادر می گردد. در صورت تمدید قرارداد کاری می توان این ویزا را تمدید نمود.

✅ در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، متقاضی دریافت ویزای کار ایتالیا چه شرایطی باید داشته باشد؟

باید به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی داشته باشد. سن فرد متقاضی بیشتر از 18 سال باشد و در اکثر موقعیت های شغلی در ایتالیا نیازمند داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس است. در بعضی موارد ارائه مدارک فنی حرفه ای که مورد تایید در ایتالیا باشد، نیز قابل قبول است.

✅ میزان حقوق در ایتالیا برای مشاغل مختلف چقدر است؟

حداقل میزان درآمد در ایتالیا در شهر رم 1400 یورو در ماه و متوسط حقوق در این کشور 3245 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *