حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسپانیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در اسپانیا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در اسپانیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در اسپانیا
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در اسپانیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در اسپانیا
  • هزینه های زندگی در اسپانیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا

حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا، هزینه زندگی در اسپانیا، میزان تاثیر گذاری تجربه، مدرک تحصیلی و … در رشد حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و مواردی که در حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا نقش دارند را مورد بررسی قرار می دهیم. اسپانیا از کشور های اروپایی می باشد که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. اسپانیا به دلیل آب و هوای بسیار مساعد و فرهنگ بسیار غنی از کشور های مورد علاقه برای مهاجرت بسیاری از مردمان جهان می باشد. موسسه حقوقی ملک پور  با برخورداری از کادر مجرب و سابقه طولانی در امور مهاجرتی خدمات بی نظیری را در اختیار شما همراهان قرار دهد. افرادی متقاضی به مهاجرت، این امکان را دارند تا با تماس با موسسه به صورت رایگان از تجارب مشاورین موسسه استفاده نمایند و اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط عمومی کار در اسپانیا:

اسپانیا از کشور های جنوب غربی اروپا می باشد که 85درصد از شبه جزیره ایبری را با همسایه کوچکتر خود پرتغال مشترک می باشد. شهر زیبای مادرید پایتخت اسپانیا می باشد که پایتخت مالی و فرهنگی این کشور نیز می باشد. هزینه های زندگی در اسپانیا نسبت به کشور های دیگر اروپا مانند انگلستان، سوئد، سوییس، اتریش و .. بسیار پایین تر می باشد. واحد پول در کشور اسپانیا یورو است و زبان مردم در این کشور اسپانیایی می باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی عالی و پایین بودن هزینه های زندگی و رشد اقتصادی، اسپانیا در این سال ها به کشوری پر طرفدار در میان مهاجران تبدیل شده است که متقاضیان زیادی برای کار و تحصیل و سرمایه گذاری و بازدید به این کشور مهاجرت می نمایند. در اسپانیا جمعیت در حال پیر شدن است و بیماریهای مزمن افزایش یافته است، سیستم مراقبت های بهداشتی به پرستاران کافی برای تأمین نیازهای طولانی مدت جمعیت نیاز دارد. اسپانیا از یک بازار کار پرستاری با ثبات در حال تبدیل شدن به یک بازار می باشد که به طور عمده برای دیگر کشور های اروپایی پرستار تولید می کند. با توجه به پایین بودن نرخ زاد و ولد، افزایش امید به زندگی و افزایش بیماری های مزمن داشتن پرستار کافی در حال حاضر و در آینده اسپانیا بسیار مهم می باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم تا به موضوع حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا بپردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا:

خدمات درمانی و بهداشتی در اسپانیا به طور کلی عالی است، متخصصان بهداشت بسیار آموزش دیده هستند و می توان گفت در بیشتر بیمارستان های بزرگ در اسپانیا آخرین فناوری های روز دنیا موجود می باشد. اسپانیا دارای یک سیستم بهداشت عمومی است و هر کسی که در سیستم تامین اجتماعی مشارکت نماید، از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان یا کم هزینه بهره مند می شود. پرستارانی که به هر دلیل تمایل دارند به کشور اسپانیا مهاجرت نمایند و یا اسپانیا یکی از گزینه های آن ها برای انتخاب می باشد باید به بررسی مسائل مختلف و متعددی از جمله حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا بپردازند. در این قسمت برای شما عزیزان به صورت دقیق میزان حقوق پرستاران در اسپانیا را توضیح خواهیم داد:

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا:

    فردی که به عنوان پرستار در اسپانیا کار می کند معمولاً سالانه حدود 28200 یورو درآمد کسب می کند محدوده حقوق از 14100 یورو (حداقل) تا 43،800 یورو (حداکثر) است.

  • حقوق متوسط پرستاران:

    میانگین و حقوق متوسط پرستاران در کشور اسپانیا 28200 یورو برای یک سال کار می باشد، به این معنی که نیمی از پرستاران (50%) که در اسپانیا مشغول به پرستاری می باشند، برای هر سال کار حقوقی کمتر از 28200 یورو دریافت می کنند و 50درصد دیگر پرستاران در اسپانیا بیش از این مقدار درآمد دارند.

نمودار حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا

درصد ها:

 همان طور که در نمودار مشاهده می نمایید، به مرکز نمودار دو عدد نزدیک می باشند، درصد 25 و 75.  با خواندن نمودار توزیع حقوق متوجه می شوید که 25٪ از پرستار ها در اسپانیا، کمتر از 19،100 یورو درآمد کسب می کنند در حالی که 75٪ از آن ها بیش از 19،100 یورو در سال درآمد دارند. همچنین از مشاهده نمودار می توان متوجه شد که 75٪ از پرستارانی که در اسپانیا مشغول به پرستاری می باشند، برای هر سال کار در این کشور حقوقی کمتر از 36،000 یورو دریافت می کنند، این در حالی می باشد که تنها 25درصد از نیرو هی پرستار در اسپانیا حقوقی بیش از 36،000 یورو درآمد دارند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در اسپانیا:

در تمامی کشور های دنیا همیشه مواردی در تعیین شدن حقوق یک نیروی کار تاثیر مستقیم خواهند داشت. این عوامل یا مستقیم یا غیر مستقیم کمک می کنند تا حقوق نیروی کاری تعیین گردد و یا افزایش یابد. یکی از مهم ترین علت ها برای تعیین میزان حقوق و یا افزایش حقوق یک نیروی کار میزان تجربه کاری می باشد. در کشور اسپانیا نیز مانند تمامی کشور ها این موضوع وجود دارد و پرستارانی با سطح تجربه بالاتر در اولویت استخدام توسط کارفرمایان می باشند و همچنین با افزایش تجربه کاری پرستاران میزان حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا افزایش می یابد. میزان تجربه کاری از دلایل اصلی و مهمی می باشد که هر پرستار با داشتن آن می تواند شانس خود را برای ورود به بازار کار و همچنین افزایش حقوق زیاد کند. داشتن تجربه همچنین به بالا رفتن و افزایش درجه و سمت نیروی کار کمک می کند. در قسمت زیر برای شما نموداری از تاثیر هر سال تجربه بر حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا را قرار داده ایم:

نمودار تاثیرات تجربه بر حقوق پرستاران

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در اسپانیا:

سطح تحصیلات دیگر عنوان مهم و تاثیر گذار برای ورود به هر کار و تخصص می باشد. یک نیروی کار پرستار بدون داشتن تجربه این امکان برایش وجود دارد تا بتواند وارد بازار کار پرستاری شود، اما اگر همان نیرو بدون مدرک تحصیلی بخواهد وارد بازار کار پرستاری شود امکان پذیر نمی باشد و این موضوع نه تنها در شغل پرستاری بلکه در بسیاری از مشاغل و حرفه های دیگر وجود دارد و به این معنی می باشد که از الزامات ورود به کار پرستاری، داشتن سطح تحصیلات دانشگاهی در رشته پرستاری است، همچنین پرستاران از این موضوع آگاه هستند که با ارتقای مدرک تحصیلی در رشته پرستاری می توانند از افزایش حقوق نیز بهره مند شوند. در کشور اسپانیا پرستارانی که با مدرک کارشناسی در رشته پرستاری مشغول به کار هستند برای هر سال کار خود حقوق و درآمدی معادل با 24200 یورو درآمد کسب می کنند و این در حالی می باشد که پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا در شرایطی برابر، حقوق و درآمدی معادل 38100 یورو برای یک سال کار پرستاری دریافت می نمایند. با این اوصاف پرستارانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند در کشور اسپانیا 58% از حقوق بالاتری بهره مند هستند

نمودار تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در اسپانیا

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در اسپانیا:

در تمامی کشور ها، ادارات کار تحت نظر دولت هر کشور برای تمامی نیرو های کاری که در مشاغل مختلف به فعالیت مشغول هستند در یک موعد مقرر افزایش حقوق سالانه انجام می دهد. البته این موضوع در کشور های جهان سوم بسیار کمتر دیده می شود و حتی اگر وجود داشته باشد در اکثر مشاغلی که خصوصی می باشند میزان حقوق به صورت قرار دادی تعیین می گردد. میزان افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا همان طور که گفته شد تحت تاثیر موارد گوناگون می باشد حال این موارد ممکن است با بالا بردن سطح تحصیلات یک پرستار اتفاق بی افتد یا با بالا رفتن میزان تجربه و یا با افزایش حقوق سالیانه که توسط دولت تعیین شده است یا عوامل تاثیر گذار دیگر که تمام آن ها با افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا ارتباط مستقیم دارند. مقدار افزایش حقوق سالانه ملی در کشور اسپانیا برای تمام مشاغل در هر 17 ماه می باشد که مقدار 7درصد  به حقوق نیرو ها اضافه می شود، این در حالی است که میزان افزایش سالانه حقوق برای پرستاران در کشور اسپانیا در هر 19 ماه می باشد که میزان 9 درصد از کل حقوق به درآمد آن ها اضافه می شود.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در اسپانیا:

در کار پرستاری نیز مانند دیگر کار ها به پرستارانی که در کار خود به بهترین شکل ممکن عمل می کنند مزایا و پاداش داده می شود. البته باید گفت که مزایا و پاداش عمدتاً در مشاغلی بیشتر دیده می شود که مستقیما تولید درآمد دارند و میزان سود دهی بالایی دارند. همان گونه که گفته شد خدمات درمانی و بهداشتی در کشور اسپانیا برای اکثریت جامعه به صورت رایگان انجام می شود و همین مساله باعث می شود تا خدمات درمانی را نتوان جزیی از مشاغل سود ده دانست. این مقاله توسط کادر آی تی و تیم مشاوره ای موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم شده است، هر نوع استفاده و کپی برداری از این مقاله بر خلاف مقررات می باشد. بر اساس آخرین آمار و گزارشی که از پرستاران در اسپانیا گرفته شد تنها 30% از پرستاران اعلام کردند که در سالی که گذشت علاوه بر حقوق خود، مزایا و پاداش دریافت نموده اند و 70% از پرستاران اعلام کرده اند که هیچ گونه مزایا و پاداشی دریافت ننموده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در اسپانیا:

شهر محل کار پرستاران در اسپانیا، تاثیرات جنسیت پرستاران در میزان حقوق پرستاران در کشور اسپانیا، کار در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دولتی یا خصوصی اسپانیا و همچنین تاثیرات فردی پرستاران در پیشرفت و رشد موسسه و مجموعه کاری از سایر موارد تاثیر گذار در پروسه رشد و تعیین حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا می باشد. تجربه و سطح تحصیلات نیز که از اصلی ترین عوامل افزایش و تعیین حقوق پرستاران در اسپانیا می باشند را در مطالب بالا به صورت تخصصی و دقیق مورد بررسی قرار دادیم. عوامل نام برده از اصلی ترین مواردی هستند که باعث رشد حقوق پرستاران در اسپانیا می شوند و این موارد باعث گردیده که حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا برای هر پرستار متفاوت باشد. در ادامه به صورت دقیق به بررسی موارد نام برده خواهیم پرداخت:

  • تاثیرات جنسیت پرستاران در اسپانیا در رشد حقوق::

    در کشور اسپانیا مقدار حقوق و درآمد پرستاران زن برای یک سال کار پرستاری در این کشور 4درصد از میزان دریافتی حقوق پرستاران مرد در شرایط برابر بالاتر می باشد.

  • کار در موسسات دولتی یا خصوصی در اسپانیا و تاثیرات آن بر حقوق پرستاران:

    پرستارانی که در کشور اسپانیا به کار در مراکز درمانی و بهداشتی عمومی مشغول به فعالیت می باشند 5% از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به همکاران خود در بخش های خصوصی دریافت می نمایند.

    .

  • کار در شهر های مختلف اسپانیا و تاثیر آن بر روی حقوق پرستاران:

    در شهر های بزرگ اسپانیا میزان حقوق و درآمد پرستاران بیشتر از حقوق همتایان خود در شهر های کوچک تر می باشد. حقوق دریافتی پرستاران در شهر های مختلف اسپانیا را در یک جدول برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
بارسلونا 28،300 یورو
بیلبائو 24،600 یورو
کف دست ها 26،000 یورو
مادرید 29،900 یورو
مالاگا 27،800 یورو
مورسیا 26،300 یورو
پالما دو مایورکا 24،900 یورو
سویا 28،100 یورو
والنسیا 29،600 یورو
ساراگوسا 26،600 یورو

هزینه های زندگی در اسپانیا:

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا از مهم ترین مسائلی می باشد که پرستاران متقاضی به مهاجرت به این کشور باید به بررسی آن ها بپردازند. با بررسی این مساله می توانید پس از یک برآورد و مقایسه میان حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و هزینه های زندگی در این کشور به این نتیجه رسید که آیا کشور اسپانیا از نظر میزان درآمد و مخارج می تواند برای پرستاران مناسب باشد؟ آیا با میزان حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا امکان ساختن زندگی راحت و بی دغدغه وجود دارد؟ پیروی این مطالب برای شما در قالب یک جدول برخی از هزینه های زندگی در شهر مادرید اسپانیا را قرار داده ایم:

هزینه مقدار کالا
یورو38 1ماه باشگاه بدنسازی
یورو0.20 1 دقیقه مکالمه یا موبایل
یورو134 1 ماه. خانه 80 متری قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان
یورو4.95 1 لیتر بنزین
یورو43 1 ماه اینترنت
یورو3 1 کورس تاکسی
یورو1.50 یک طرفه بلیط حمل و نقل عومی
یورو0.85 1 کیلو موز
یورو0.76 1کیلو پرتغال
یورو 0.91 1 کیلو سیب
یورو5.09 1 کیلو پنیر
یورو3.07 1 لیتر شیر
یورو 5.15 1 کیلو گوشت
یورو2.06 1 کیلو مرغ
2.06 یورو 12 عدد تخم مرغ
0.90 یورو 500 گرم نان
یورو2 1 وعده ارزان یک وعده غذای رستوران
نوع قیمت
اجاره اپارتمان- 1خوابه مرکز شهر یورو 930
اجاره آپارتمان -1 خوابه -خارج از مرکز شهر  یورو 689
اجاره آپارتمان- 3 خوابه -مرکز شهر   یورو1.668
اجاره آپارتمان- 3خوابه -خارج از مرکز شهر    یورو 1.147
خرید آپارتمان- 1متر مربع- مرکز شهر  یورو 479
خرید آپارتمان- 1متر مربع- خارج از مرکز شهر یورو 282
حقوق و درآمد پرستاران در انگلستان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا، هزینه زندگی در اسپانیا، شرایط پذیرش پرستار در اسپانیا، شرایط رشد حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و سایر عوامل مرتبط با حقوق پرستاران در استرالیا را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. اسپانیا از کشور های زیبا با تاریخ و قدمت زیاد با آب و هوای بی نظیر در جنوب اروپا می باشد. این کشور از کشور های ارزان در اروپا محسوب می شود و هزینه های زندگی در این کشور به مراتب از کشور های سطح اول اروپا پایین تر می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با برخورداری از کادر مجرب و سابقه طولانی در امور مهاجرتی خدمات بی نظیری را در اختیار شما همراهان قرار می دهد. افرادی متقاضی به مهاجرت، این امکان را دارند تا با تماس با موسسه به صورت رایگان از تجارب مشاورین متخصص موسسه استفاده نمایند و اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در اسپانیا و دیگر روش های مهاجرتی در اختیار شما قرار خواهند داد. در صورت تمایل این امکان فراهم است تا با بازگو کردن شرایط خودتان، از بهترین روش های مهاجرتی اطلاع پیدا نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درامد پرستاران در اسپانیا

چند درصد از پرستاران در اسپانیا حداقل حقوق کار برای هر سال کار پرستاری را دریافت می کنند؟

نزدیک به 25درصد از پرستاران در اسپانیا حداقل حقوق برای هر سال کار را دریافت می کنند.

میانگین حقوق پرستاری در اسپانیا چه مقدار است؟

میانگین حقوق پرستاران در اسپانیا برای هر سال کار به صورت متوسط 28200 یورو می باشد.

بالاترین میزان حقوق پرستاران در اسپانیا در کدام شهر این کشور می باشد؟

بالاترین میزان حقوق پرستاران در شهر مادرید اسپانیا با میانگین حقوق 29900 یورو برای هر سال کار می باشد.

حقوق پرستاران اسپانیا در مراکز دولتی چه تفاوتی با مراکز خصوصی دارد؟

پرستارانی که در مراکز دولتی در اسپانیا مشغول به کار می باشد به طور معمول 5درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران در مراکز خصوصی درآمد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *