کار در مکزیک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مکزیک
  • ویزای کار مکزیک
  • مدارک مورد نیاز کار در مکزیک
  • نرخ بیکاری در مکزیک
  • مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021
  • میزان حقوق کار در مکزیک
  • نحوه کاریابی در مکزیک
  • مؤسسات کاریابی در مکزیک
  • بررسی ویزای همراه مکزیک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مکزیک
  • کار در مکزیک و سخن پایانی
کار در مکزیک مهاجرت به مکزیک ویزای کار مکزیک

کار در مکزیک و مقدمه ای بر آن

کار در مکزیک ، مهاجرت به مکزیک، شرایط کار و زندگی در مکزیک، قوانین کشور مکزیک و ویزای کار مکزیک را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. شرایط کار و زندگی در مکزیک چگونه است؟ قوانین کشور مکزیک در خصوص کار در مکزیک کدام اند؟ نرخ بیکاری در مکزیک در چه سطحی قرار دارد؟ چند نوع ویزای کار مکزیک وجود دارد؟ در ادامه به این نوع سوالات و نکات در خصوص کار در مکزیک خواهیم پرداخت. مکزیک کشوری در آمریکا شمالی و دارای اقتصادی دو گانه می باشد. اقتصاد این کشور بر پایه نفت و تولیدات کارخانه جات مانند نساجی است. اقتصاد کشور مکزیک جزو 20 اقتصاد برتر جهان است. افراد برای کار کردن در مکزیک باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند که در ادامه به بررسی ویزای کار مکزیک می پردازیم. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور بهترین روش جهت مهاجرت به مکزیک و سایر کشور های دنیا دریابید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه مشاوره رایگان درمورد کار در مکزیک دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مکزیک:

مکزیک یا با نام رسمی ایالات متحده مکزیک کشوری در آمریکا شمالی است. مساحت کشور مکزیک بیش از 1.9 میلیون کیلومتر است و پایتخت این کشور شهر مکزیکو سیتی می باشد. جمعیت کشور مکزیک بیشتر از 125 میلیون نفر است و‌ واحد پول آن پزو می باشد. زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و در حدود 62 زبان بومی سرخ پوستی به عنوان زبان ملی ثبت شده اند. مکزیک با ایالات متحده، گواتمالا، بلیز مرز زمینی و همچنین با اقیانوس آرام خلیج مکزیک و دریای کارائیب مرز دریایی دارد. کشور مکزیک چهاردهمین کشور وسیع دنیا و دهمین کشور پر جمعیت دنیا می باشد. مکزیک یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و استخراج ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت توسعه خارق العاده اقتصادی این کشور را میسر ساخته است. اساس در حال رشد اقتصاد مکزیک شامل صنایع پتروشیمی، نساجی، وسایل نقلیه موتوری و فرآورده های غذایی است. به دلیل پایین بودن هزینه نیروی کار در مکزیک و توافق های تجاری مربوط به قرارداد تجارت آزاد امریکا شمالی منجر به سرازیری شرکت های آمریکایی به تأسیس کارخانه های خود در مکزیک شد. با وجود اینکه مکزیک یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است با این حال با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. حدود 14 درصد از مردم مکزیک به غذای مناسب دسترسی ندارند و صادرات این کشور شامل محصولات کارخانه ای، نفت و محصولات نفتی، نقره، میوه، سبزیجات، قهوه و پنبه است که به کشور های آمریکا و کانادا و اسپانیا صادر می شود. محصولات وارداتی مکزیک شامل ماشین آلات فلز کاری، فلزات تراشکاری شده، ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات الکترونیک، قطعات ماشین و هواپیما است که از کشور های آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی وارد می شود. مکزیک همچنین جزو 10 کشور برتر در تولید غلات در جهان است. برای کار در مکزیک افراد باید ویزای کار این کشور را داشته باشند. که در ادامه به بررسی ویزای کار مکزیک و مدارک مورد نیاز ویزای کار می پردازیم.

پایتخت مکزیک مساحت و جمعیت مکزیک واحد پول مکزیک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در مکزیک:

بر اساس قوانین کشور مکزیک فرد برای کار در مکزیک باید ویزای کاری مکزیک دریافت کنند. افراد برای کار در مکزیک به مدت بیشتر از 180 روز باید اجازه کار دریافت نمایند. و در غیر این صورت ویزای بازدید کننده را می توانند دریافت کنند. برای درخواست اجازه کار در مکزیک متقاضی باید از طرف کارفرما پیشنهاد یا قرار داد کاری داشته باشد. برای بدست آوردن پیشنهاد کار فرد باید دارای سابقه و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط باشد در غیر این صورت درخواست ویزای فرد رد می گردد. در مرحله اول کارفرما باید درخواست خود را مبنی بر اجازه کار فرد خارجی را به اداره کار مکزیک ارسال کند. پس از تایید این درخواست و پیشنهاد کاری فرد می تواند برای درخواست ویزای کاری مکزیک اقدام نماید. اعتبار ویزای کاری مکزیک به مدت یک سال بوده و تا پنج سال قابل تمدید است. برای درخواست ویزای کار مکزیک فرد باید به کنسولگری این کشور در محل زندگی مراجعه کند و درخواست خود را مبنی بر مهاجرت به مکزیک از طریق کار ارائه نماید. بنابراین داشتن پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای معتبر در کشور مکزیک برای دریافت ویزای کار این کشور ار اهمیت بالایی برخوردار است.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مکزیک:

قوانین کشور مکزیک برای مهاجرت به مکزیک بدین صورت است که فرد پس از دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری باید مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری مکزیک را به کنسولگری این کشور ارائه کند. افرادی که با ویزای بازدیدکننده یا توریستی وارد کشور مکزیک شده اند نمی توانند ویزای دیگر را به ویزای کاری تبدیل کنند. برای دریافت ویزای کاری مکزیک فرد علاوه بر داشتن سابقه کار و تخصص مورد نیاز، باید مدرک تحصیلی مرتبط با کار آینده خود داشته باشد. همچنین علاوه بر داشتن تحصیلات فرد باید با زبان اسپانیایی آشنایی داشته باشد. برای درخواست اجازه کار در مکزیک مدارک مورد نیاز برای درخواست را متقاضی تهیه کند. این مدارک باید معتبر و بدون نقص باشند در غیر این صورت درخواست ویزا رد خواهد شد. همچنین ترجمه کردن این مدارک به زبان اسپانیایی ضروری است. مدارک باید به اداره مهاجرت مکزیک یا کنسولگری این کشور در محل اقامت فرد متقاضی ارائه گردند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز درخواست اجازه کار در مکزیک به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه
  • عکس پاسپورتی
  • قرارداد کاری امضا شده توسط کارفرما و متقاضی
  • بلیط هواپیما
  • مدرک تحصیلی مرتبط
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • بیمه سلامت
  • تاییدیه پزشک مبنی بر نداشتن بیماری خاص

نرخ بیکاری در مکزیک:

متقاضی باید برای دانستن شرایط کار و زندگی در مکزیک و همچنین بازار کار این کشور، نرخ بیکاری کشور مکزیک را مورد بررسی قرار بدهد. با بررسی این میزان فرد متوجه می شود که آیا کشور مورد نظر دارای بازار کار مناسبی برای افراد خارجی دارد یا خیر. بدین صورت هر چه نرخ بیکاری کم تر باشد، شرایط برای متقاضیان خارجی بهتر خواهد بود. همانطور که مشاهده می کنید نرخ بیکاری در کشور مکزیک دچار افت و خیز های متعددی گشته است. به طوری که بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2009 و با نرخ 5.36 درصد اتفاق افتاده است. از طرف دیگر کم ترین نرخ بیکار در مکزیک مربوط به سال 1999 و با نرخ 2.49 درصد بوده که نرخ پایینی در سطح جهانی می باشد. پس از بررسی نرخ بیکاری کشور مکزیک می توان متوجه شد شرایط کار و زندگی در مکزیک در سطح قابل قبولی قرار دارد. نمودار زیر نشان دهنده نرخ بیکاری کشور مکزیک از سال 2005 تا 2020 می باشد:

نرخ بیکاری در مکزیک کار در مکزیک

مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021:

همانطور که اشاره کردیم برای مهاجرت به مکزیک از طریق کار باید پیشنهاد کاری از طرف یکی از کارفرمایان این کشور را دریافت نمود. به همین دلیل متقاضیان ویزای کار مکزیک باید لیست مشاغل مورد نیاز مکزیک را بررسی کنند. این لیست هر ساله توسط دولت مکزیک ارائه می گردد. متقاضیان ویزای کار مکزیک می توانند با بررسی این لیست و همچنین تخصص خود، شغل مورد نظر را به آسانی پیدا کنند. با بررسی این لیست متوجه می شویم که بیشتر مشاغل مورد نیاز کشور مکزیک براساس صنعت و خدمات می باشد. مکزیک دارای جمعیت زیادی است اما از طرف دیگر تعداد متخصصین و همچنین افراد تحصیل در این کشور به حد نصاب نمی رسد و بعضی از مشاغل در مکزیک دارای پست های خالی هستند و کارفرمایان به دنبال استفاده از متخصصین خارجی می گردند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور مکزیک را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021
متخصص محیط زیست مهندس شیمی
سرویس دهنده های حمل و نقل معلم
اقتصاد دان معمار
طراح محیط های شهری زیست شناس
پزشک پرستار
حسابدار معدن کاوی
مهندس کامپیوتر توسعه دهنده وب

میزان حقوق برای کار در مکزیک:

برای درک بهتر شرایط کار و زندگی در مکزیک افراد می توانند سطح درآمد و میزان حقوق در کشور مکزیک را مورد بررسی قرار بدهند. با بررسی این میزان درآمد و همچنین میزان هزینه ها در کشور مکزیک می توان متوجه شد که با مهاجرت به مکزیک شرایط زندگی و رفاه بهتر می گردد یا خیر. قوانین کشور مکزیک ذکر می کنند که بیشترین سطح دست مزد در این کشور 148 هزار پزو در ماه می باشد. از طرف دیگر کم ترین میزان حقوق در مکزیک 8,410 پزو در ماه است. متوسط درآمد در مکزیک 33,200 پزو است که این میزان می تواند متغیر باشد. بر اساس میزان تحصیلات و سابقه کار سطح حقوق هر فرد در یک شغل یکسان می تواند تغییر کند و بالا تر باشد. در زیر چند نمونه از مشاغل و سطح درآمد متوسط ماهیانه در کشور متوسط شرح داده شده است:

عنوان شغلی متوسط درآمد به پزو
جراح 63 هزار
قاضی 53 هزار
وکیل 42 هزار
مدیر عامل 37 هزار
دندان پزشک 37 هزار
استاد دانشگاه 30 هزار
خلبان 25 هزار
اقتصاد دان 14 هزار
متخصص محیط زیست 21 هزار
معدن کاوی 17 هزار
زیست شناس 13 هزار
معمار 13 هزار
معلم 9 هزار
مدیر فناوری اطلاعات 40 هزار

نحوه کاریابی در مکزیک:

همانطور که اشاره کردیم، قوانین کشور مکزیک راجع به ویزای بدین صورت است که فرد پیش از درخواست ویزای کاری باید پیشنهاد یا قرارداد کاری از طرف کارفرمای این کشور دریافت نماید. پس در مرحله اول برای دریافت ویزای کاری، کاریابی دارای اهمیت بالایی قرار دارد. برای کاریابی در کشور مکزیک روش های متنوعی وجود دارد. اما امروزه بیشتر افراد مخصوصا افرادی که قصد دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری از طرف کشور مقصد خود را دارند، از طریق وب سایت های کاریابی، پیشنهاد کاری مورد نیاز خود را دریافت می کنند. افراد برای کاریابی از طریق وب سایت ها می توانند رزومه خود را برای این سایت ها ارسال کنند. اما روش معمول و مورد پذیرشی که وجود دارد این است که فرد با جستجو در بین آگهی های کاری که کارفرمایان موقعیت های شغلی مورد نیاز خود را در آن ارائه کرده اند، به صورت مستقیم رزومه خود را برای کارفرما ارسال کند. در این روش تمام مراحل کاریابی بر عهده فرد می باشد و متقاضی به صورت مستقیم با کارفرما در ارتباط است. پس از بررسی رزومه متقاضی و انجام مصاحبه کاری فرد با کارفرما و پایان تست های تخصص، فرد می تواند پیشنهاد یا قرارداد کاری با کارفرما را به امضا برساند و برای ویزای کاری مکزیک درخواست ارائه کند. در زیر لیست برخی از وب سایت های کاریابی کشور مکزیک را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در مکزیک
Bumran Mexico Empleate Mexico
Busco Jobs OCC Mundial
Computrbajo Vacancy open
Jora Empleolisto
Indeed Mexico iHispano
Mnoster Glassdoor
Career builder Ventes
joblsJob Tablerotrabajo

مؤسسات کاریابی در مکزیک:

علاوه بر وب سایت های کاریابی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، راه دیگر کاریابی و دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری، موسسات کاریابی هستند. این موسسات به صورت حضوری و غیر حضوری به متقاضیان ویزای کار خدمات ارائه می کنند. موسسات کاریابی برای افراد متقاضی برنامه هایی و کلاس های افزایش تخصص و نحوه کار در مکزیک ارائه می کنند و با بررسی رزومه متقاضی، آن را تصحیح کرده و برای کارفرمایانی که قصد استخدام متخصص خارجی را دارند ارسال می نمایند. پس از بررسی رزومه شخص توسط کارفرما، برای متقاضی مصاحبه کاری تعیین می کنند و پس از سپری کردن تست های تخصص شخص می تواند با دریافت قرارداد کاری، برای درخواست ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. ناگفته نماند که موسسات کاریابی در قبال خدماتی که برای متقاضی انجام می دهند وجه مناسبی را دریافت می کنند که البته به نوع کار و همچنین میزان حقوق تعیین شده در قرارداد کاری و همچنین نوع کلاس های آمادگی بستگی دارد. در زیر لیست موسسات کاریابی در کشور مکزیک را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  مکزیک
Coderslink
Remote Team Solutions
Mangus Group Mx
OCCMundial
TRS Staffing Solutions
Human Quality
Asesores en Negocios
Grupo Estrategia
DO&RH
NABE Soluciones en Capital Humano
Conexion Ejecutiva

بررسی ویزای همراه مکزیک:

داشتن ویزای همراه برای دارندگان ویزای کار از موارد مهم و قابل سوال در مورد ویزای کار کشور مکزیک می باشد. طبق قوانین کشور مکزیک، ویزای همراه به ویزایی گفته می شود که متقاضی ویزای کار برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست می کند. افراد دارای ویزای موقت یا ویزای دائم کشور مکزیک می توانند ویزای همراه برای خانواده خود دریافت کنند. پس از اینکه متقاضی ویزای کار خود را دریافت کرد می تواند درخواست ویزای همراه برای اعضای خانواده خود را ارسال کند. از شرط های لازم برای درخواست ویزای همراه می توان به داشتن تمکن مالی برای حمایت مالی از خانواده و همچنین محل زندگی متناسب با اعضای خانواده تهیه کرد. پس از ورود اعضای خانواده به مکزیک، 30 روز فرصت دارند که خود را به اداره مهاجرت معرفی کنند و برای دریافت کار اقامت اقدام نمایند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز ویزای همراه مکزیک را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای همراه به نام Forma Migratoria Múltiple
  • پرداخت هزینه صدور کارت اقامت به مبلغ 36 دلار
  • اثبات محل زندگی
  • اثبات تمکن مالی
  • قرارداد کار فرد اصلی
  • سند معتبر ازدواج
  • شناسنامه

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مکزیک:

یکی از مواردی که متقاضیان ویزای کاری به آن توجه دارند، دریافت تابعیت کشور مکزیک می باشد. افراد دارای اقامت موقت و ویزای کاری می توانند تابعیت کشور مکزیک را طبق شرط هایی که دولت مکزیک برای دارندگان ویزای کاری وضع کرده است تابعیت این کشور را دریافت کنند. دارندگان ویزای کاری باید در ابتدا ویزای موقت خود را به ویزای دائم تبدیل کنند. در این صورت افراد باید اقامت موقت خود را به مدت پنج سال تمدید کنند تا بتوانند اقامت دائم مکزیک را دریافت کنند. پس از سپری کردن پنج سال در مکزیک و دریافت اقامت دائم این کشور، مهم ترین عامل بعدی قبولی در امتحان تابعیت می باشد. این تست نشان دهنده توانایی فرد در صحبت به زبان اسپانیایی و دانش در مورد فرهنگ و سیاست کشور مکزیک می باشد. همچنین در طول مدت اقامت فرد نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشد. در صورت وجود اقامت دائم فرد لغو می گردد.

.

کار در مکزیک و سخن پایانی:

کار در مکزیک ، مهاجرت به مکزیک، شرایط کار و زندگی در مکزیک، قوانین کشور مکزیک و ویزای کار مکزیک را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار دادیم. مکزیک دارای یازدهمین اقتصاد برتر دنیا و همچنین نرخ بیکاری بسیار پایین می باشد. همچنین میزان درآمد و موقعیت های شغلی در این کشور در حد مناسبی قرار دارند. کار در کشور مکزیک و دریافت ویزای کاری این کشور دارای شرایط مطلوبی می باشد و به همین دلیل می تواند مقصد مناسبی جهت مهاجرت کاری قرار بگیرد. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور از مشاوره رایگان این موسسه در خصوص کار در مکزیک بهرمند شوید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی این موسسه، جدید ترین روش ها در خصوص مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان مطلع شوید. شما می توانید پرسش های مرتبط با کار در مکزیک را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در کم ترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ارسال کنند. در صورت رضایت از این پست، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این گونه مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در مکزیک

شرایط کار و زندگی در مکزیک چگونه است؟

کار و زندگی در کشور مکزیک برای افراد خارجی با دریافت پیشنهاد کار و اخذ ویزای کاری و اقامت موقت این کشور امکان پذیر است.

قوانین کشور مکزیک در خصوص کار در مکزیک کدام اند؟

بر اساس قوانین کشور مکزیک افراد خارجی برای کار در مکزیک و ویزای کار این کشور می بایست از یک کارفرمای مکزیکی پیشنهاد کار دریافت کنند.

نرخ بیکاری در مکزیک در چه سطحی قرار دارد؟

نرخ بیکاری در مکزیک کم تر از 4 درصد قرار دارد.

شرایط مقاضی برای دریافت ویزای کار مکزیک چیست؟

متقاضی باید از طرف کارفرما پیشنهاد یا قرار داد کاری داشته باشد. برای بدست آوردن پیشنهاد کار فرد باید دارای سابقه و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط باشد در غیر این صورت درخواست ویزای فرد رد می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *