کار در موناکو

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در موناکو
  • ویزای کار موناکو
  • مدارک مورد نیاز کار در موناکو
  • نرخ بیکاری در موناکو
  • مشاغل مورد نیاز موناکو 2021
  • میزان حقوق کار در موناکو
  • نحوه کاریابی در موناکو
  • مؤسسات کاریابی در موناکو
  • بررسی ویزای همراه موناکو
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در موناکو
  • کار در موناکو و سخن پایانی

کار در موناکو و مقدمه ای بر آن

کار در موناکو ، ویزای کار موناکو، تابعیت موناکو از طریق ویزای کار و مهاجرت کاری به موناکو را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در موناکو چگونه است؟ سطح درآمد در موناکو در چه میزانی قرار دارد؟ ویزای کار موناکو چگونه به دست می آید؟ دریافت تابعیت موناکو از طریق ویزای کار چگونه به دست می آید؟ در ادامه به این سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در موناکو خواهیم پرداخت. موناکو کشوری ثروتمند در جنوب فرانسه می باشد. این کشور به دلیل کم بودن مالیات بر درآمد، بهشت افراد ثروتمند است که اقتصاد آن بر پایه گردشگری می باشد. برای داشتن اجازه کار در کشور موناکو فرد باید ویزای کار این کشور مستقل را دریافت نماید که در ادامه به ویزای کار موناکو می پردازیم. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور راه های مهاجرت به کشور های تراز اول جهان را دریابید. همچنین می توانید با ایجاد تماس تلفنی با مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کار در موناکو و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در موناکو:

موناکو با نام رسمی شاهزاده نشین موناکو کشوری در اروپا و دومین کشور کوچک دنیا می باشد. شبه جزیره موناکو در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه و مساحت آن به حدود دو کیلومتر مربع می رسد. کشور موناکو جمعیتی بالغ بر 37 هزار نفر را دارد و واحد پول این کشور یورو می باشد. پایتخت موناکو شهر موناکوویل و مشهور ترین شهر آن مونت کارلو است. زبان رسمی کشور موناکو فرانسوی می باشد. این کشور از سه طرف با فرانسه هم مرز است و از سوی دیگر در دریای مدیترانه مرز دریایی دارد. در سال 2008 کشور موناکو بالا ترین سرانه تولید ناخالص دنیا را دارد. به خاطر وجود قوانین مالیاتی آزاد، آب هوای مطبوع و کازینو های متعدد به بهشت جهان گردان و ثروتمندان معروف شده است. موناکو از معدود کشور هایی است که هیچگونه مالیاتی از مردمش دریافت نمی‌ کند. اقتصاد موناکو به گردشگری و بانکداری متکی است. به دلیل نبود مالیات این کشور به عنوان یک پناه گاه برای افراد ثروتمند و شرکت های خارجی می باشد. 75 درصد از درآمد سالانه تولد ناخالص داخلی موناکو از طریق شرکت های خارجی به این کشور کشانده می شود و 15 درصد آن از طریق گردشگری تامین می گردد. فعالیت های مالی و بیمه ای، همراه با فعالیت های علمی و فنی عامل اصلی تولید ناخالص داخلی موناکو هستند. بخش بانکی موناکو نسبتا بزرگ است و دارایی های تلفیقی بانکی 8 برابر بیشتر از تولید ناخالص این کشور می باشد. کشور موناکو عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا نمی باشد اما وجه رایج در این مملکت یورو است. در موناکو کشاورزی وجود ندارد و تمام فعالیت ها از طریق خدمات و گردشگری می باشد. برای داشتن اجازه کار در موناکو باید پیشنهاد کاری از این کشور دریافت نمود که در ادامه به بررسی ویزای کار و همچنین مدارک مورد نیاز آن خواهیم پرداخت.

پایتخت موناکو واحد پول موناکو مساحت دو جمعیت موناکو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در موناکو:

کسانی که قصد کار در موناکو و مهاجرت کاری به موناکو را دارند باید اجازه کار در این کشور را دریافت نمایند. در صورتی که فرد پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در داخل موناکو داشته باشد می تواند برای دریافت مجوز اقامت و کار در موناکو اقدام نماید. به همین منظور کارفرما برای استخدام فرد خارجی باید درخواست ارائه کند. در صورتی که برای موقعیت شغلی مورد نظر هیچ فرد مناسبی پیدا نشود، کارفرما می تواند از متخصصین خارجی استفاده نماید. لذا شهروندان موناکو برای موقعیت های شغلی این کشور ارجحیت دارند. فرد متقاضی کار در موناکو باید تخصص و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با تخصص خود داشته باشد و فرد برای ثبت کار خود باید قرار داد کاری یا پیشنهاد کاری را به اداره استخدام موناکو ارائه کند. چنانچه شغل فرد و یا عنوان شغلی آن تغییر کند نیاز به یک مجوز کاری جدید دارد. افراد با تابعیت موناکو، افراد خارجی مقیم موناکو و افرادی که با یکی از شهروندان موناکو ازدواج کرده اند برای استخدام در این کشور دارای ارجحیت می باشند. مدت اعتبار اقامت موناکو از طریق ویزای کاری یک سال می باشد که قابل تمدید است. پس از گذشت 3 سال از این اقامت فرد می تواند اقامت معمولی با 3 سال اعتبار دریافت نماید.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار موناکو:

پس از اینکه متقاضی ویزای کار موناکو پیشنهاد یا قرار داد کاری با کارفرما در موناکو را دریافت کرد برای درخواست مجوز کار و اقامت موناکو و همچنین مهاجرت کاری به موناکو می تواند اقدام نماید. جهت این درخواست متقاضی خارجی علاوه بر مدارک مورد نیاز باید شرایطی همچون داشتن سن حداقل 16 سال، داشتن تمکن مالی به حد نصاب در حساب های بانکی و یا حقوق تعیین شده در قرار داد کاری و گواهی عدم سو سابقه، داشته باشد. مدارک مورد نیاز در خواست ویزای کار موناکو باید به زبان فرانسوی به صورت رسمی ترجمه شده باشند و هرگونه نقص در این مدارک موجب رد صلاحیت متقاضی می گردد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار موناکو را مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار سه ماه
  • پاسپورت های سابق در صورت وجود
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • قرار داد کاری امضا شده توسط متقاضی و کارفرما
  • ارائه برنامه سفر مانند بلیط پرواز
  • بیمه درمانی
  • ارائه نامه درخواست ویزا توسط متقاضی
  • اثبات محل اقامت در موناکو
  • ارائه تمکن مالی

نرخ بیکاری در موناکو:

از عوامل مهم برای متقاضیان ویزای کار می توان به بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد اشاره نمود. این نرخ نشان دهنده بازار کار در کشور مورد هدف است و هرچه این میزان کمتر باشد می توان متوجه شد که بازار مناسبی برای متقاضیان خارجی دارد. نرخ بیکاری در کشور موناکو به خاطر جمعیت پایین آن و وجود اقتصاد بسیار قوی، همیشه در پایین ترین سطح قرار داشته است. به طوری که نرخ بیکاری در موناکو در چند سال اخیر صفر و یا نزدیک به صفر بوده است که این کشور را مقصد مناسبی برای متقاضیان خارجی و دارای بازار کار توسعه یافته برای شهروندان موناکو می باشد.

مشاغل مورد نیاز موناکو 2021:

یکی از مواردی که مهاجران کاری باید به آن توجه داشته باشند، لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد است. متقاضیان با بررسی تخصص خود و همچنین این لیست می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. از این رو هر ساله کشور موناکو به کمک کارفرمایان لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه می کند. به دلیل اینکه اقتصاد موناکو بر پایه بانکداری و گردشگری می باشد، بیشتر مشاغل مورد نیاز این کشور در این بخش هستند. همچنین به دلیل ساخت و ساز های متفاوت در این کشور برای بهبود گردشگری از مهندسین عمران و معماران حرفه ای در موناکو استقبال خوبی می گردد. حسابداری و هتل داری از مشاغلی هستند که بیشترین تقاضا را در این کشور دارند. در زیر نام برخی از مشاغل مورد نیاز کشور موناکو را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز موناکو 2021
حسابداری مهندس عمران
متصدی بار معماری
مدیر پروژه پزشک
پرستار بچه وکیل

میزان حقوق برای کار در موناکو:

از عوامل مهم در مهاجرت کاری به کشور مقصد می توان به میزان حقوق و درآمد هر شغل در کشور مقصد اشاره کرد. افراد می توانند با بررسی این میزان و همچنین هزینه های زندگی، می توان متوجه شد که آیا مهاجرت به این کشور مناسب است یا خیر. کمترین میزان درآمد در کشور موناکو 1,300 یورو در ماه است. از سوی دیگر بیشترین درآمد در این کشور 18 هزار یورو در ماه می باشد. متوسط درآمد در این کشور 4,410 یورو است که بیشتر از نیمی از کارکران مشغول در موناکو کمتر از این میزان درآمد دارند. در جدول زیر لیست مشاغل همراه با درآمد های ماهیانه آن ها را در موناکو مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
وکیل 5,080
اقتصاد دان 6,740
مدیر حسابداری 6,460
مدیر اجرایی 7,420
مدیر عامل 7,130
مدیر بازاریابی 6,570
مدیر تبلیغات 4,990
معمار 4,990
طراح داخلی 7,030
طراح محیط شهری 5,750
خلبان 7,330
مهندس هوافضا 5,280
مدیر حسابرسی داخلی بانک 8,120
مدیر امور مالی 7,820
مدیر بانکداری اینترنتی 7,470

میزان درآمد در کشور موناکو به سطح تخصص فرد، میزان سابقه کار، تحصیلات، سن و نوع کار فرد بستگی دارد. هرچه میزان تخصص و سابقه کار متقاضی بالاتر باشد، میزان حقوق آن نیز بالاتر می رود. به همین دلیل بیشتر افراد با سابقه و همچنین متخصص برای کار در موناکو درخواست ارائه می دهند. در نمودار زیر رشد میزان درآمد بر حسب سابقه کار و تحصیلات  فرد را مشاهده می نمایید:

افزایش درآمد در موناکو بر اساس سابقه کار

نمودار زیر میزان افزایش درآمد بر حسب تحصیلات فرد را نشان می دهد:

افزایش درآمد بر حسب سطح تحصیلات در موناکو

نحوه کاریابی در موناکو:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کار موناکو و مهاجرت کاری به موناکو باید از طریق کارفرما پیشنهاد یا قرار داد کاری دریافت کرد. به همین منظور کاریابی در کشور موناکو از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور روش های متعدد کاریابی در این کشور وجود دارد که می توان به وب سایت ها و موسسات کاریابی اشاره نمود. همچنین متقاضی می تواند با دریافت ویزای توریستی موناکو به این کشور سفر کرده و به صورت حضوری پس از مصاحبه با کارفرما و دریافت قرار داد کاری به کشور خود برگردد و برای کار در موناکو اقدام کند. از طریق وب سایت های کاریابی فرد می تواند با ارسال رزومه خود به این وب سایت ها یا بررسی آگهی های کاریابی در این سایت ها شغل مورد نظر خود را پیدا کند و پس از انجام پروسه های دریافت کاری، برای ویزای کاری موناکو درخواست ارائه کند. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در موناکو را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در موناکو
Career jet Linkedin
Go Abroad Overseas Jobs
Telegraph ESL cafe
Total ESL ESL Employment

مؤسسات کاریابی در موناکو:

همانند وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی در موناکو وجود دارند که برای متقاضیان به صورت حضوری و یا غیر حضوری کاریابی در موناکو انجام می دهند. این موسسات با ارائه خدماتی همچون کمک به نوشتن رزومه ارزیابی مهارت ها و برگزاری دوره های تقویت مهارت برای متقاضیان خود می توانند به افراد در جهت بهبود کاریابی کمک کنند همچنین موسسات کاریابی در موناکو با بررسی بازار کار این کشور رزومه کاری فرد را برای کارفرمایانی که قصد استخدام فرد خارجی را دارند، ارسال می کنند. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما برای متقاضی نوبت مصاحبه ترتیب داده می شود و پس از انجام تست های تخصص و امضا قرار داد کاری، فرد می تواند برای دریافت ویزای کار موناکو اقدام نماید. در زیر لیست برخی از موسسات کاریابی موناکو را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  موناکو
Michael Page
Manpower Monaco
Hemisphere Crew solution
Expectra
Centurion Home Gouvernance
Randstad Monaco
Adecco Monaco
Norman Alex
Unite Exec
Boss Interim
MCI Recruitment
Monte_Carlo Interim

بررسی ویزای همراه در موناکو:

متقاضیان ویزای کار موناکو طبق شرایط بسیار دشواری می توانند ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود دریافت کند این شرایط شامل داشتن حداکثر سن برای فرزندان تا 16 سال است و پس از گذشتن سن این فرزندان ویزای همراه آن ها لغو می گردد. همچنین دارنده ویزای کاری باید به مدت یک سال بدون داشتن همراه در کشور موناکو به کار مشغول باشد و دارای تمکن مالی، میزان حقوق مناسب جهت حمایت مالی از خانواده و داشتن محل اقامت مناسب یا اجاره یک ساله آپارتمان را داشته باشد. این متقاضیان برای درخواست ویزا باید مدارک معتبر به اداره مهاجرت این کشور ارائه کند که این مدارک شامل:

  • پاسپورت معتبر اعضای خانواده
  • ارائه تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • عکس پاسپورتی تمام اعضای خانواده
  • اثبات محل اقامت متقاضی اصلی در موناکو
  • ارائه سند ازدواج
  • ترجمه شناسنامه فرد
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه ویزای کاری متقاضی اصلی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در موناکو:

در موناکو برای دریافت تابعیت این کشور شرایط متفاوتی وجود دارد. افراد متقاضی تابعیت موناکو باید در ابتدا مبلغ 500 هزار یورو به ازای هر فرد در حساب بانکی در موناکو به اسم متقاضی تابعیت داشته باشند. پس از آن به تعداد اعضای خانواده باید منزل مناسبی تهیه کنند به طوری که برای یک خانواده چهار نفره یک آپارتمان دو خوابه به مدت یک سال اجاره کرده باشند. همچنین برای اقامت در موناکو چند نوع کارت اقامت برای متقاضیان صادر می گردد: در مرحله اول، اولین کارت اقامت در موناکو به مدت یک سال صادر می شود و این کارت تا 3 سال قابل تمدید است. در سال چهارم اقامت در موناکو کارت اقامت با اعتبار 3 سال به متقاضی ارائه می شود که قابل تمدید است در سال دهم اقامت متقاضی باید درخواست تابعیت موناکو را به مقامات این کشور ارائه دهد، و این درخواست به صورت خودکار نمی باشد. برای تکمیل مراحل اقامت موناکو با متقاضی مصاحبه رسمی ترتیب داده می شود و در آن مدارک مورد نیاز اقامت موناکو ارسال می گردد این درخواست ممکن است برای افراد خارجی تا 16 هفته و برای شهروندان اتحادیه اروپا 8 هفته به طول می انجامد.

.

کار در موناکو و سخن پایانی:

کار در موناکو ، ویزای کار موناکو، اقامت در موناکو از طریق ویزای کار و ویزای همراه موناکو را در این نوشتار مورد بررسی قرار دادیم. موناکو دومین کشور کوچک اروپا و همچنین یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان به حساب می آید. به دلیل پایین بودن نرخ مالیات بر درآمد در این کشور محل مناسبی برای افراد ثروتمند می باشد. موناکو با داشتن نرخ بیکاری نزدیک به صفر و همچنین اقتصاد بر پایه گردشگری، دارای شرایط مناسبی برای متقاضیان خارجی است. اما به دلیل ارجعیت شهروندان موناکو کاریابی در این کشور سخت می باشد. از سوی دیگر دریافت تابعیت موناکو برای کارگران و قشر متوسط جامعه سخت است به همین دلیل توصیه موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر بررسی شرایط دیگر کشور های تراز اول اروپایی همچون آلمان اتریش است. کشور های ذکر شده به دلیل داشتن شرایط مناسب برای ایرانیان و دریافت تابعیت پس از گذشت چند سال می توانند مقصد مناسبی برای متقاضیان ویزای کاری باشند. شما عزیزان می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کار در موناکو و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. همچنین می توانید با بررسی سایر مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پورروش های مهاجرت به کشور های تراز اول جهان پیدا کنید. شما می توانید در قسمت دیدگاه ها سوالات مربوط به کار در موناکو را مطرح کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخ آن را برای شما ارسال کنند. در صورت داشتن رضایت از این مقاله با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن اینگونه مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در موناکو

✅نرخ بیکاری در موناکو چگونه است؟

نرخ بیکاری در موناکو نزدیک به صفر می باشد که رقمی بسیار عالی است.

✅سطح درآمد در موناکو در چه میزانی قرار دارد؟

سطح درآمد در موناکو از 1300 یورو در ماه آغاز می گردد اما با توجه به میزان تحصیلات و سابقه کار افزایش می یابد.

ویزای کار موناکو چگونه به دست می آید؟

ویزای کار موناکو توسط پیشنهاد کار یا قرارداد کار باکارفرما در این کشور به دست می آید.

✅دریافت تابعیت موناکو از طریق ویزای کار چگونه به دست می آید؟

دریافت تابعیت موناکو پس از 10 سال اقامت و داشتن مبلغ 500 هزار یورو در حساب متقاضی میسر می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *