کار در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • ویزای کار در مجارستان
  • مدارک مورد نیاز کار در مجارستان
  • نرخ بیکاری در مجارستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان
  • میزان حقوق برای کار در مجارستان
  • نحوه کاریابی در مجارستان
  • مؤسسات کاریابی در مجارستان
  • بررسی ویزای همراه مجارستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مجارستان
  • سخن پایانی کار در مجارستان
✅ کار در مجارستان ✅ شرایط اخذ ویزای کاری مجارستان توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت علمی بررسی شده است.

کار در مجارستان و مقدمه ای بر آن

کار در مجارستان ، شرایط اخذ ویزای کاری مجارستان و نکات مهم دیگر در مورد شرایط و مدارک کار در مجارستان در این مقاله به صورت علمی مورد بحث واقع خواهد شد. شرایط ویزای همراه به چه صورت است؟ آیا با کار در مجارستان امکان اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد؟ در این گفتار شما اطلاعات جامعی در مورد مهاجرت به مجارستان و شرایط این کشور به دست می آورید. با توجه به شرایط مناسب کار در کشورهای حوزه یورو و همچنین در نظر داشتن این موضوع که مجارستان نیز یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد، به نظر می رسد روش کار در مجارستان در سال های اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. شما عزیزان می توانید مقاله موجود را مطالعه فرموده و در صورت نیاز و داشتن ابهامات در رابطه با این موضوع، با موسسه  حقوقی ملک پور  تماس گرفته و از مشاوران زبده موسسه، اطلاعات کامل تری را دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

اگر بخواهیم به مجارستان در نقشه جغرافیا نگاه کنیم می بینیم که در قلب اروپا جای گرفته است و کشورهایی از قبیل صربستان، جمهوری چک و اسلواکی همسایه مجارستان می باشند. شهر بوداپست پایتخت کشور مجارستان است و همچنین در زمره پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرهای این کشور می باشد. مردم مجارستان به زبان مجاری صحبت می کنند که در واقع زبان رسمی این کشور است. همچنین مجارستان در لیست کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد و یکی از اعضای اتحادیه اروپا نیز هست. مجارستان بیش از ۹۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، این کشور از لحاظ جذب توریست رتبه مناسبی دارد و به همین دلیل نیز نرخ بیکاری در مجارستان معادل ۳.۷ درصد است که در قیاس با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفری این کشور نرخ تقریباً پایینی می باشد. اگر برای کار در مجارستان تمایلی داشته باشید، پس در ابتدا برای این کار شما نیاز به اخذ ویزای کاری دارید، همچنین برای اخذ ویزاهای کاری نیازمند دعوت نامه کاری از یک کارفرما هستید.

مجارستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

 ویزای کار در مجارستان:

همانطور که ذکر شد برای کار در مجارستان، نیاز به یک دعوت نامه کاری از کارفرمایی در مجارستان است. کارفرما باید معتبر باشد و همچنین برای اینکه بتوانند دعوت نامه کاری ارسال کند، طبق قوانین اروپا باید آگهی استخدام به مدت زمانی ۹۰ روز در کشور مجارستان منتشر کند، سپس اگر فردی برای این شغل پیدا نشد، می بایست آگهی استخدام دیگری به مدت  ۹۰ روز، این بار در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کند و اگر باز هم شخصی برای این شغل درخواستی نداد کارفرما می تواند اقدام به صدور دعوتنامه‌ کاری برای شخص متقاضی کند، البته احتمال اینکه در طول این ۶ ماه شخص مناسبی برای این شغل درخواستی ارائه ندهد بسیار پایین می باشد، بنابراین این روش توصیه نمی گردد، همچنین کارفرما جهت اثبات اعتبار خود برای صدور دعوتنامه کاری برای اتباع کشورهای خارج از حوزه یورو باید شرایطی داشته باشد،

  • اول اینکه با دولت این کشور قرار داد کاری بسته باشد.
  • دوم اینکه متعهد به استخدام با اولویت اتباع مجاری یا دیگر اتباع کشورهای اتحادیه اروپا جهت نیرو های کاری مورد نیاز خود باشد.
  • سوم اینکه شرکت یا مجموعه‌ای که این کارفرما مدیریت آن را برعهده دارد باید با قوانین این کشور همسو باشد و سودآوری آن برای آنها مسجل شده باشد.

لازم به ذکر است که شخص متقاضی کار و در واقع شخص متقاضی اخذ ویزای کار در مجارستان بعد از این که درخواستش را به سفارت مجارستان ارائه داد و درخواست وی مورد تایید قرار گرفت؛ با ویزای توریستی و به مدت یک ماه وارد کشور مجارستان می‌شود و پیگیر مراحل کاریابی‌اش می‌شود ، همچنین شخص متقاضی باید محل اقامت خود را در این مدت به اداره مهاجرت و پناهندگی مجارستان گزارش کند و مدارکش را نیز ارائه دهند ، موضوعی که به شخص در این رابطه کمک شایانی می‌کند تسلط او به زبان مجاری می باشد.

انواع ویزاهای کاری برای مجارستان

اخذ ویزای کار در مجارستان به دو صورت ممکن است، اگر به اخذ ویزای کار در مجارستان علاقمند هستید شما می توانید یکی از این دو روش را امتحان کنید که در ذیل به آنها اشاره شده است:

  • تحصیل در مجارستان:

    این روش که به آن ویزای اقامت برای کار نیز گفته می‌شود مناسب برای دانشجویان خارجی است که تصمیم به اقامت و کار در مجارستان را دارند. این دانشجویان که در واقع متقاضی کار در مجارستان هستند می‌توانند برای مدت زمان  بیش از ۲۷۰ روز به جهت پیدا کردن شغل مناسب خود در این کشور بمانند. مبلغی که دانشجویان برای اخذ این ویزا باید پرداخت کنند معادل ده هزار فارینت است و حتماً ۱۵ روز قبل از اینکه ویزای تحصیلی آنها باطل شود باید اقدام به دریافت این ویزا کنند.

  • اخذ ویزای کاری مجارستان:

    برای پیدا کردن کار در مجارستان این ویزای یک ماهه (۳۰ روز کاری) به متقاضیان آن ارائه میگردد، یکی از قوانین این نوع ویزا این است که شخص متقاضی فقط یک بار مجوز ورود به این کشور را دارد البته نکته مهم در مورد این نوع ویزا این است که فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که تابعیت کشورهایی را داشته باشند که با مجارستان منافع مشترک دارند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در مجارستان:

پس از یافتن شغل مورد نظر و دریافت job offer  از کشور مجارستان می توانید برای دریافت ویزای کار با ارائه مدارک زیر به سفارت و کنسولگری کشور مجارستان اقدام نمایید .

  • فرم درخواست
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت و گذرنامه معتبر
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • اثبات تمکن مالی
  • قرارداد استخدام

نرخ بیکاری در مجارستان:

مجارستان يکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که به نسبت کشورهای هم جوار خود نرخ بيکاری تقريبا بالاتری دارد.  بدين گونه که کشور ھای جمهوری چک، لهستان و اتريش در اين ميان نرخ ھای متنوع تری نسبت به کشور مجارستان دارد. در نمودار زیر می توانید تغییرات نرخ بیکاری کشور مجارستان را مشاهده کنید.

نرخ بیکاری مجارستان

مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان:

درخواست کار در مجارستان باید از لیست مشاغلی باشد که این کشور در آن‌ها با کمبود نیرو مواجه است، بیشتر کشورهای جهانِ اول که مهاجر پذیر نیز هستند به صورت سالیانه لیستی از شغل هایی که در آن ها جهت کار با کمبود نیرو مواجه هستند را ارائه می دهند تا متخصصین این مشاغل این کمبود را جبران کنند، مجارستان نیز مطابق همین قاعده عمل می کند. به همین منظور ما نیز لیستی از مشاغلی که کشور مجارستان در آنها و در سال جاری با کمبود نیروی متخصص مواجه هست را در ذیل ارائه کردیم:

مشاغل مورد نیاز 2020 مجارستان
مدیران منابع انسانی
مدیران امور مالی
مدیران لجستیکی
مدیران سئو
کارشناسان فروش
کارشناسان آی تی
کارشناسان بازاریابی
کارشناسان مدیریت منابع
 کلیه مهندسین

میزان حقوق برای کار در مجارستان:

از دیگر مواردی که در انتخاب شغل تاثیرگذار است میزان حقوق دریافتی است. به طور کلی فردی که ویزای کاری مجارستان داشته و در مجارستان مشغول به کار است معمولا در حدود ۱٫۲۸۰٫۰۰۰ فورینت مجاری(HUF) درآمد دارد. میانگین حقوق در مجارستان از ۱۷۳٫۰۰۰ فورینت (کمترین میانگین) تا ۵٫۶۶۰٫۰۰۰ (بالاترین میانگین، البته حداکثر حقوق بالاتر از این میزان می باشد) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و دیگر مزایاست.نا گفته پیداست که در هر کشوری حقوق در مشاغل مختلف متفاوت می باشد و در صورتی که تمایل به شغل خاصی دارید می توانید در جدول زیر حقوق مربوط به آن را مشاهده نمایید:

تخصص میانگین حقوق ماهیانه(فورینت HUF)
اورولوژیست ۴٫۳۶۰٫۰۰۰
متخصص بیهوشی ۳٫۷۱۰٫۰۰۰
جراح ۳٫۴۹۰٫۰۰۰
متخصص زنان و زایمان ۳٫۲۹۰٫۰۰۰
پزشک – خون شناسی/آنکولوژی ۳٫۰۶۰٫۰۰۰
مدیر رادیولوژی ۲٫۷۹۰٫۰۰۰
پزشک – نفرولوژی ۲٫۶۶۰٫۰۰۰
چشم پزشک ۲٫۵۲۰٫۰۰۰
مدیر مالی ۲٫۴۲۰٫۰۰۰
مدیر عامل ۲٫۱۷۰٫۰۰۰
مدیر بازاریابی ۲٫۱۱۰٫۰۰۰
مدیر فروش و بازاریابی ۲٫۰۴۰٫۰۰۰
ستاره شناس ۲٫۰۲۰٫۰۰۰
مدیر استراتژی ۱٫۹۵۰٫۰۰۰

نحوه کاریابی در مجارستان:

تعداد زیادی از مهاجرین شغل مورد نیاز خود را از طریق موسسات کاریابی بین المللی و یا از طریق ثبت نام در سایت های کاریابی جستجو می کنند. همان طور که قبل تر هم به آن اشاره شد افرادی که جویای کار در مجارستان و اخذ ویزای کاری مجارستان هستند میبایست پیش از ورود به این کشور با یافتن شغل از طریق کارفرماهای این کشور با قرارداد کاری به مجارستان وارد شوند. برای یافتن کارفرما داشتن رزومه قوی با سابقه کاری مناسب و هم چنین معرفی نامه از طرف کارفرماهای پیشین می تواند به شدت موثر و مفید باشد. به طور کلی ساعت کار در مجارستان ۴۰ ساعت در هفته بدون اضافه کاری می باشد. نکته قابل توجه این است که در صورت حضور در مجارستان ( مثلا اگر اقامت تحصیلی مجارستان را داشته باشید ) قادر خواهید بود تا براحتی برای یافتن کارفرما به کشورهای همسایه ( مانند آلمان و اتریش ) وارد شوید و در صورت یافتن شغل مناسب به این کشورهای Top اروپایی مهاجرت کاری نموده و به اخذ اقامت آلمان یا اتریش از طریق کار نمایید.

مؤسسات کاریابی در مجارستان:

برای اخذ ویزای کار در مجارستان شما نیاز به پیدا کردن شغل مناسب دارید و پیدا کردن شغل مناسب از راه ارسال رزومه کاری و تحصیلی شما به موسسات و شرکت های کاریابی معتبر امکان‌پذیر می‌باشد. از طرفی این موسسات باعث می شوند تا مدت زمان کمتری را برای سپری کردن این مراحل طی کنید، ما برای آشنا کردن شما با برخی از موسسات معتبر در زمینه کاریابی در مجارستان نام چند موسسه را در ذیل آورده‌ایم:

  • PANNONJOL
  • KARRIER HUNGRIA
  • NEXT CONSULTING
  • ADECCO
  • RANDSTAD
  • GRAFTON

بررسی ویزای همراه در مجارستان:

طبق قانون شنگن فردی که دارای اقامت کاری بلند مدت بیش از 3 ماه در کشور مجارستان باشد، می تواند برای الحاق خانواده خود درخواست ویزای همراه و سپس اقامت موقت بدهد. فرد اصلی باید بتواند ثابت کند توانایی حمایت مالی خانواده خود را جهت زندگی در مجارستان دارد، علاوه بر آن می باید مدارک هویتی همراه و اسناد ازدواج و تولد فرزندان را ارائه دهد. این نکته قابل ذکر است که حقوق ماهانه شخص مشغول به کار در کشور مجارستان، از حداقل دستمزد، نباید کمتر باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مجارستان:

کار در مجارستان و وضعیت اقامت و دریافت تابعیت در این بخش بررسی می شود. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور، همکار مؤسسه ملک پور اتریش تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد.

 دو نوع اقامت دائم که به افراد غير اروپايی اعطا می شود وجود دارد.

انواع اقامت توضیحات
مجوز اقامت دائم ملی اگر يک شخص خارجی، به مدت حداقل 3سال اقامت قانونی در کشور مجارستان داشته باشد و تحت عناوين شغلی، استخدامی و تجاری، زندگی کند و ھر سال بيشتر از ٩٠ روز ازکشور مجارستان خارج نشود، برای دريافت کارت اقامت ملی می تواند درخواست دھد. کار در مجارستان به صورت تضمينی، ورود و خروج نا محدود به کشور مجارستان و ھمچنين کار و ديدار از کشور ھای حوزه شنگن از مزايای اين کارت می تواند باشد. اقامت افراد مذکور در کشور ھای حوزه شنگن نمی تواند بيشتر از ٩٠ روز باشد.
اقامت دائم اروپايی افراد با زندگی به مدت ۵ سال در کشور مجارستان (Blue Card) می توانند اين کارت را دريافت کنند. در اين حالت نبايد بيشتر از ٩٠ روز در سال، خاک کشور مجارستان را ترک کنند
کار در مجارستان و سخن پایانی:

با توجه به شرایط اقتصادی مجارستان که تقریباً در رتبه خوبی قرار دارد، شرایط کاری و کاریابی موقعیت مناسبی برای مهاجرین خارجی ایجاد کرده. افرادی که در رویای ساختن آینده‌ای بهتر و زندگی کردن در کشورهای درجه اول هستند، ممکن است این کشور را نیز مد نظر داشته باشند. مجارستان زمانی به اشخاص ویزای کاری می‌دهد که اول از همه در آن زمینه شغلی نیاز به نیروی متخصص داشته باشد و دوم اینکه کارفرمایی درخواست آن را داشته باشد به همین دلیل مراحل یافتن کارفرما از خارج از مجارستان می‌تواند زمانبر باشد و افراد معمولاً در این امر موفق نمی‌شوند، بنابراین بهتر است در این مورد با اشخاص متخصص در زمینه مهاجرت مثل مشاوران مهاجرتی و وکلا مشورت نمایید تا راحت ترین روش مهاجرتی مناسب با شرایط شما را پیدا کنند، حتی ممکن است در مواردی شما بتوانید به جای کار در مجارستان برای اخذ ویزای کاری در کشور آلمان یا اتریش اقدام نمایید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در مجارستان و یا مهاجرت به این کشور و همچنین بررسی شرایط کشورهای دیگر می‌توانید با همکاران ما در دفتر مرکزی وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس بگیرید و با مشاوران با تجربه به صورت رایگان تلفنی صحبت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در مجارستان

✅تحت چه شرایطی می توان ویزای کار مجارستان را دریافت کرد؟

مجارستان زمانی به اشخاص ویزای کاری می‌دهد که اول از همه در آن زمینه شغلی نیاز به نیروی متخصص داشته باشد و دوم اینکه کارفرمایی درخواست آن را داشته باشد.

✅ میانگین حقوق در مجارستان چه مبلغی است؟

میانگین حقوق در مجارستان از ۱۷۳٫۰۰۰ فورینت (کمترین میانگین) تا ۵٫۶۶۰٫۰۰۰ (بالاترین میانگین، البته حداکثر حقوق بالاتر از این میزان می باشد) است.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری مجارستان وجود دارد؟

فردی که دارای اقامت کاری بلند مدت بیش از 3 ماه در کشور مجارستان باشد، می تواند برای الحاق خانواده خود درخواست ویزای همراه و سپس اقامت موقت بدهد. فرد اصلی باید بتواند ثابت کند توانایی حمایت مالی خانواده خود را جهت زندگی در مجارستان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *