کار در لهستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لهستان
  • ویزای کار لهستان
  • مدارک مورد نیاز کار در لهستان
  • نرخ بیکاری در لهستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 لهستان
  • میزان حقوق کار در لهستان
  • نحوه کاریابی در لهستان
  • مؤسسات کاریابی در لهستان
  • بررسی ویزای همراه لهستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لهستان
  • سخن پایانی
✅ کار در لهستان ✅ کاریابی در لهستان ✅ متوسط درآمد لهستان در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کار در لهستان و مقدمه ای بر آن

کار در لهستان ، کاریابی در لهستان، متوسط درآمد لهستان، شرایط اخذ اقامت کاری لهستان ، بیشترین مشاغل مورد درخواست در لهستان، نرخ بیکاری لهستان و نکات مهم در باب مهاجرت کاری را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. ساعت کاری در لهستان چگونه است؟ اجازه کار در لهستان چگونه است؟ کاریابی در لهستان به چه نوع است؟ مهمترین مشاغل لهستان کدام اند؟ نرخ رشد لهستان چگونه است؟ در ادامه این بحث به این سوالات و نکات مهم راجب شرایط اخذ اقامت کاری لهستان و کار در لهستان می پردازیم. لهستان کشوری در مرکز اروپا و دارای شرایط مساعد جهت اخذ اقامت کاری است. وب سایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند منبع مناسبی در امر مهاجرت کاری به کشور های متنوع باشند. شما می توانید با تماس تلفنی رایگان با این موسسه از شرایط اخذ اقامت کاری لهستان و سایر کشور ها مطلع شوید.

شرایط عمومی کار در لهستان:

لهستان کشوری نسبتا بزرگ در مرکز قاره اروپا قرار دارد و دارای مساحتی بالغ بر 312.696 کیلومتر مربع و جمعیت 37.8 میلیون نفری است. واحد پولی این کشور زلوتی است که در سال 1995 در این کشور رایج شد. در سال 2019 نسبت زلوتی به دلار آمریکا 3.75 واحد است. لهستان با کشور هایی همچون آلمان، جمهوری چک، اسلوواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اکراین همسایه است. این کشور از شمال به دریای بالتیک منتهی می شود. پایتخت این کشور ورشو است. مهم‌ترین صادرات لهستان را، ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، خواربار و حیوانات زنده و فراورده‌ های کشاورزی تشکیل می‌دهند. لهستان تولیدکننده سیب‌زمینی و چاودار و نیز یکی از بزرگ‌ ترین تولید کنندگان چغندر قند در اتحادیه اروپا است. در سال 2017  لهستان از لحاظ تولید ناخالص در رتبه 24 جهان قرار دارد. اجازه کاری در این کشور به چند گونه است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری

ویزای کار در لهستان:

شرایط اخذ اقامت کاری لهستان می تواند یک پروسه پیچیده باشد. برای کار در لهستان لازم است نه تنها اجازه کار داشته باشید، بلکه باید اقامت خود را قانونی کنید. این دو موضوع متفاوت است، با دریافت ویزا یا اجازه اقامت می توانید به صورت قانونی اقامت داشته باشید اما بدین معنا نیست که بتوانید کار کنید. شما برای کار قانونی در لهستان به مجوز کار نیاز دارید و این سند فقط بر اساس درخواست کارفرمای شما قابل ارائه است و خودتان نمی توانید درخواست کنید. به عنوان مثال شما کارفرما پیدا کرده اید که مایل است شما را استخدام کند، به همین دلیل کارفرمای آینده شما باید یک فرم درخواست اجازه کار را تکمیل کند که شامل نام شرکت و عنوان شغلی آینده شما است. پیامد این گونه اجازه کار بدین گونه است که اگر شما تصمیم به ترک شرکت خود دارید، مجوز کار خود را از دست می دهید و به همین ترتیب اگر شغل جدید پیدا کردید باید دوباره فرم درخواست دهید. در اینجا چند گونه اجازه کار در لهستان وجود دارد:

  • یک فرد در یک شرکت لهستانی استخدام شود.
  • هنگامی که یک فرد کاری در هیئت مدیره یک شرکت دارد یا به عنوان شریک عمومی فعالیت دارد.
  • هنگامی که شخصی برای شرکت غیر لهستانی کار می کند، اما بیشتر از ۳۰ روز در یک شعبه لهستانی کار می کند.
  • هنگامی که شخصی برای کارفرمای غیر لهستانی کار می کند اما به منظور اجرای یک سرویس به لهستان می آید.
  • - هنگامی که شخصی برای کارفرمای غیر لهستانی کار می کند و برای اهدافی غیر از اهداف قبلی برای مدت بیشتر از ۳ ماه در مدت ۶ ماه آینده به لهستان می آید.

برای معتبر بودن اجازه کاری فرد متقاضی، کارفرما باید قرارداد امضا کند و زمان ها را در آن مشخص کرده و به دولت لهستان ارائه دهد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لهستان:

در بالا شرایط اخذ اقامت کاری لهستان را بررسی کردیم و از آنجایی که کارفرمای آینده شما متقاضی اجازه کار برای شما است، هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی کنید. اما اگر ویزا یا مجوز اقامت را ندارید، برای کار در لهستان هزینه آن را باید پرداخت کنید. مدت اعتبار موقت در متن قرارداد و اجازه اقامت ذکر می شود و اگر فرد بخواهد درجایی استخدام شود باید تمام مراحل را تکرار کند. کارفرما باید چندین سند برای اخذ مجوز کار در لهستان از طرف کارمند خارجی ارائه دهد، این اسناد شامل:

  • فرم کامل درخواست.
  • سند پرداخت هزینه های درخواست.
  • تأیید وضعیت حقوقی کارفرما از ثبت دادگاه ملی.
  • سوابق فعلی فعالیت اقتصادی کارفرما.
  • کپی از صفحات گذرنامه متقاضی با اطلاعات مربوط به سفر.
  • سندی که نشان دهد فرد متقاضی بیمه درمانی دارد.
  • سندی برای شرکت.
  • کپی از سندی مربوط به سود یا ضرر کارفرما.
  • یک نسخه از قرارداد، مطابق با خدماتی که در لهستان ارائه می شود.

نرخ بیکاری در لهستان:

همانطور که متوجه هستید، نرخ بیکاری یک کشور به میزان وجود کار برای متخصصین خارجی رابطه عکس دارد. بدین صورت که هرچه نرخ بیکاری پایین تر باشد، آسان تر می توان شغل مورد نظر و مناسب را در کشور مورد نظر پیدا کرد و نشان می دهد بازار کار بسیار مطلوبی دارد. پس شما به عنوان متقاضی کار در خارج از کشور باید نرخ بیکاری کشور مورد نظر خود را تحلیل و بررسی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. بنابراین نرخ بیکاری در کشور لهستان در چند سال اخیر افت بسیاری داشته است به گونه ای که مقصد بسیار خوبی برای نیروی کار خارجی است که شهروندان اروپایی و سایر کشور ها را برای کار در لهستان به خود جذب می کند. با رتبه بندی کشور ۲۴ ام در آسایش کاری در کل جهان و همچنین نرخ بیکاری تک رقمی، شرایط اخذ اقامت کاری در لهستان به بهترین نحو ممکن است. در زیر نمودار نرخ بیکاری در کشور لهستان را از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 لهستان:

طبق نظرسنجی سالیانه وزارت خانواده، کار  و سیاست اجتماعی، پیش بینی کوتاه مدت بازار کار را ارائه می دهد. طبق آخرین گزارشات، بسیاری از صنایع لهستان در سال 2020 با کمبود نیروی ماهر و با استعداد مواجه هستند. این کمبود به دلیل عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی و محیطی از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، شرایط نامطلوب کار (دستمزد کم، کار در تعطیلات آخر هفته) است و سبب شده است که با اکراه جوانان برای کار در لهستان مواجه شوند. کارشناسان پیش بینی کرده اند در سال 2020 پر کردن این جاهای خالی سخت است. در زیر لیستی از ده شغل بیشترین درخواست در لهستان را مشاهده می فرمایید

مشاغل مورد نیاز 2020 لهستان
حوزه شغلی مشاغل مرتبط
کارمندان یقه آبی واجد شرایط: جاهای خالی بسیاری برای کارهای دستی در این کشور وجود دارد که ساکنان محلی مشتاق انجام چنین کاری نیستند و در بین مهاجران این بخش همچنان محبوبت خود را دارد. کارگران حمل بار، کارگران غیر متبحر، آشپز و مراقبان، حقوقی کاملا مناسب دریافت می کنند. در ساخت و ساز و کشاورزی هم بدین صورت است. ولی در کشاورزی، کشاورزان در استان های دیگر از کارگران فصلی استفاده می کنند.
کارمندان در زمینه تجارت: شرکت هایی در زمینه فروش دارو، تجهیزات الکتریکی، غذا، مواد آرایشی، مصالح ساختمانی.
رانندگان:  برای بدست آوردن مشاغل کاندید باید گواهی نامه داشته باشد برای رانندگی اتوبوس و کامیون با ظرفیت بالای ۳.۵ تن
تکنسین ها و انبار داران: مهندسین محصول، مدیران کارگاه ها، آزمایشگاه ها و انبار ها از جمله مشاغل مورد نیاز است.
مهندسین:  تجهیزات الکتریکی، ساخت و ساز، زیست شناسان، مهندسین ژنتیک، داروسازان، مهندسان صنایع شیمیایی و غذایی.
متخصصان فناوری اطلاعات:  برنامه نویس موبایل، توسعه دهندگان برنامه دستک تاپ.
حساب داران و اقتصاد دانان:  این کار احتیاج به شرایطی همچون تجربه و دانش زبان لهستانی دارد.
کارکنان منابع انسانی: کارمندان نه تنها در زمینه منابع انسانی بلکه در زمینه قانون و آموزش باید دانش گسترده داشته باشند.
صنعت غذا: آشپز ها، شیرینی پز ها و نانوایان.
متخصصان تدارکات و کارگران انبار: نمایندگان حمل و نقل، مدیران تحویل کالا و مدیران حمل و نقل.

میزان حقوق برای کار در لهستان:

شرایط اخذ اقامت کاری در لهستان و میزان حقوق این کشور بسیار معقولانه و به صرفه است. لهستان دارای بهترین مراقبت پزشکی، هزینه کم زندگی، بدون  مانع زبان و در بهترین نقطه در مرکز اروپا واقع شده است که باعث می شود شما آن را به عنوان محلی برای زندگی خود انتخاب کنید. لهستان یکی از بزرگترین کشور های اروپا و و دارای اقتصادی توسعه یافته در جهان  است و بهترین کارها و دستمزد ها را دارا است. میانگین حقوق برای کار در لهستان در سال 2020  ماهانه 2,335 دلار می باشد. کار های ساعتی در این کشور به طور متوسط از 13/48 دلار در ساعت است. متوسط درآمد بستگی به نوع کاری دارد که انجام می دهید. در ادامه تعدادی از متوسط درآمد ها را ارائه می دهیم:

عنوان شغلی متوسط درآمد 
حساب دار 1523$
وکیل 3288$
طراح CAD 1720$
صندوق دار 1248$
آشپز 1863$
مدیر عامل 5095$
تکنیسین کامپیوتر 1760$
دندان پزشک 5350$
توسعه دهنده / برنامه نویس 1985$
مهندس 2030$
مدیر کل 3868$
مدیر منابع انسانی 3008$
حسابرسی داخلی 2346$
داروخانه 2628$
افسرپلیس 1845$
منشی 1257$
معلم 1764$
خدمه رستوران 1337$

نحوه کاریابی در لهستان:

شرایط اخذ ویزای کاری لهستان به گونه ای است که کارفرما باید به متقاضی درخواست کار دهد. در حالی که لهستان بزرگترین اقتصاد را در مرکز اروپا دارد، رشد اخیر این کشور به شدت کاهش یافته و سیستم رفاهی پر هزینه، کمکی به آن نکرده است. با این حال بیکاری در حال کاهش است و اکنون به زیر میانگین اروپا رسیده است. بیشتر کارگران از کشور های خود متقاضی کار می شوند و معمولا از طریق درگاه های کاری یا شرکت های چند ملیتی با دفاتر لهستانی کار پیدا می کنند. می توانید از طریق سایت های موجود در پایین لیست کارهای موجود را مشاهده کنید:

Careerjet.pl Reed
Parcuj.pl Parca.pl
MonsterPolska Kariera w finansach
Jobs in warsaw Jobs in Krakow
Jobs.pl Interia
Careers in Poland

 در لهستان ساعت کاری 8 ساعت در هفته و پنج روز کار یا به عبارتی 40 ساعت در هفته است. در مواردی می توان تا 48 ساعت در هفته نیز کار کرد ولی نباید بیشتر از 4 ماه ادامه داشته باشد و اگر 12 ساعت در روز ساعت کاری باشد ، باید 24 ساعت استراحت داشته باشد.

مؤسسات کاریابی در لهستان:

کسانی که از کشور های عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا وارد لهستان می شوند می توانند از خدمات ارائه شده توسط دفاتر کار منطقه ای برای کار در لهستان استفاده کنند. همچنین می توانند از روزنامه های منتشر شده در لهستان استفاده کنند. چندین شرکت چند ملیتی مستقر در لهستان و همچنین شرکت های بزرگ محلی وجود دارند :

موسسات کاریابی در  لهستان
Agora SA
T-Mobile Polska
Toyota Motor Poland
Asseco Group
FCA Group
GSK (GlaxoSmithKline) Poland
LOT Polish Airlines
Nordea Group
Orange Polska
PKN Orlen
PKO Bank Polski
Poznan Volkswagen
RBS Poland

بررسی ویزای همراه در لهستان:

لهستان از لحاظ اقتصادی جزو بزرگترین کشور در قاره اروپا و عضو اتحادیه اروپا است. به همین دلیل افراد زیادی مشتاق برای مهاجرت به این کشور اند. شرایط اخذ اقامت کاری لهستان به گونه ای است که خانواده ها بعد از اقامت در این کشور می توانند کار کنند یا به تحصیل بپردازند. ویزای همراه برای کمک کردن به خانواده ها محسوب می شود و برای فرزندان زیر 18 سال و والدین و همسر می توان این ویزا را دریافت نمود. ممکن است زمان این ویزا یک الی دو ماه طول بکشد و خانواده ها باید برای اعطای این ویزا به سفارت خانه این کشور مراجعه کنند. مدارک لازم جهت دریافت این ویزا:

  • سند سفر معتبر
  • سند ازدواج
  • 4 قطعه عکس
  • مدرک اثبات سکونت در لهستان
  • بیمه سلامت معتبر
  • فرم درخواست اقامت
  • مدرک اثبات تمکن مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لهستان:

یکی از مواردی که برای متقاضیان ویزای کاری اهمیت دارد، نحوه دریافت تابعیت کشور مقصد می باشد. لهستان به دلیل شرایط خوب اقتصادی، مقصد مناسبی برای افرادی است که می خواهند اقامت دائم دریافت کنند و در رفاه و آسایش زندگی کنند. قانون تابعیت لهستان در سال 2009 تعریف شده است و در 15 آگوست 2012 به قانون تبدیل شد. بدین منظور افرادی که مهاجرت کاری به لهستان انجام داده اند، بعد از گذشت پنج سال از اقامت موقت خود و کار در لهستان می توانند ویزای کاری و یا ویزای اقامتی موقتی خود را به اقامت دائم تبدیل کنند. افراد با دریافت تابعیت، از تمام حقوق شهروندی این کشور بهره مند خواهد شد. دارندگان ویزای کاری لهستان باید حتما در مدت اقامت در این کشور به زبان رایج در این کشور تسلط داشته باشند تا بتوانند برای تابعیت لهستان درخواست دهند.

کار در لهستان و سخن پایانی:

کار در لهستان ، شرایط اخذ اقامت کاری لهستان ،و نرخ بیکاری و نحوه تابعیت این کشور و نکات مهمی مانند: ساعت کاری، نرخ بیکاری و متوسط درآمد موجود در این کشور را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. لهستان کشوری با اقتصاد قوی و نرخ بیکاری پایین با متوسط دستمزد بالا که در مرکز اروپا واقع شده است. شرایط اخذ اقامت کاری در لهستان به نسبت ساده بوده، به همین دلیل مقصد خوبی برای افرادی است که قصد مهاجرت از طریق کار را دارند. لهستان بازار کار بسیار خوبی برای افراد واجد شرایط را دارد به همین دلیل شما می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور و مطالعه مقالات از این قبیل دانش خود را افزایش دهید. همچنین شما می توانید از تماس تلفنی با موسسه حقوقی ملک پور و دریافت مشاوره رایگان در باب شرایط اخذ اقامت کاری لهستان مطلع شوید. در پایان این مقاله می توانید سوالاتی که در ذهن خود دارید، را مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید. اگر از این مقاله رضایت دارد، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات در حوزه ویزای کاری به کشور های مختلف تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در لهستان

شرایط اخذ اقامت کاری لهستان چگونه است؟

برای کار در لهستان لازم است نه تنها اجازه کار داشته باشید، بلکه باید اقامت خود را قانونی کنید.

مرحله اول پس از یافتن کارفرما در لهستان چیست؟

پس از یافتن کارفرمایی که مایل است شما را استخدام کند، کارفرمای آینده شما باید یک فرم درخواست اجازه کار شامل نام شرکت و عنوان شغلی، را تکمیل کند.

میانگین درآمد برای کار در لهستان به چه میزان است؟

میانگین حقوق برای کار در لهستان ماهانه 2,335 دلار می باشد.

ویزای همراه لهستان را برای چه کسانی می توان درخواست داد؟

برای فرزندان زیر 18 سال و والدین و همسر می توان این ویزا را دریافت نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *