کار در فیلیپین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فیلیپین
  • ویزای کار فیلیپین
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار فیلیپین
  • نرخ بیکاری در فیلیپین
  • لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین 2021
  • میزای حقوق برای کار در فیلیپین
  • نحوه کاریابی در فیلیپین
  • موسسات کاریابی در فیلیپین
  • بررسی ویزای همراه در فیلیپین
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت فیلیپین
  • کار در فیلیپین و سخن پایانی
کار در فیلیپین ویزای کار فیلیپین

کار در فیلیپین و مقدمه ای بر آن

کار در فیلیپین ، بازار کار در فیلیپین و حقوق کارگر در فیلیپین را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. کاریابی در فیلیپین چگونه صورت می گیرد؟ ویزای کار فیلیپین چگونه به دست می آید؟ سطح حقوق کارگر در فیلیپین چقدر است؟ نرخ بیکاری در فیلیپین در چه میزانی قرار دارد؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سوالات و نکات مهم در خصوص کار در فیلیپین خواهیم پرداخت. فیلیپین کشوری در جنوب شرقی آسیا و در حال توسعه است. اقتصاد این کشور در گذشته بر پایه کشاورزی بوده است اما امروزه اقتصاد این کشور به سمت صنعت خدمات و تولیدات سوق پیدا می کند. نرخ بیکاری در کشور فیلیپین پایین می باشد که در ادامه به بررسی نرخ بیکاری و ویزای کار فیلیپین می پردازیم. شما همراهان می توانید مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور را در جهت یادگیری بیشتر برای مهاجرت به کشور های سطح اول دنیا مطالعه فرمایید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کار در فیلیپین دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در فیلیپین:

فیلیپین با نام رسمی جمهوری فیلیپین کشوری در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام قرار گرفته است و متشکل از 7641 جزیره می باشد. این جزایر به سه بخش لوزون، ویسایا و میندانائو تقسیم شده اند. مساحت کشور فیلیپین 300 هزار کیلومتر مربع می باشد و جمعیت این کشور در حدود 100 میلیون نفر است. پایتخت فیلیپین شهر مانیل و وجه رایج این کشور پزو نام دارد. فیلیپین مستعمره کشور های اسپانیا و آمریکا بوده است اما از سال 1946 این کشور استقلال یافته است و روز ملی این کشور دوازدهم ژوئن می باشد. به همین دلیل زبان رسمی مردم این کشور فیلیپینی و انگلیسی دومین زبان مردم فیلیپین می باشد. اقتصاد فیلیپین رتبه 34 را در دنیا به خود اختصاص داده است. بیشتر صادرات فیلیپین شامل نیمه رسانا ها، لوازم الکترونیکی، ابزار حمل و نقل، پوشاک، تولیدات مس، تولیدات بنزین، روغن نارگیل و میوه ‌جات است. بزرگ ترین شریک های تجاری فیلیپین کشور های آمریکا، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، آلمان، هنگ کنگ، تایوان و تایلند است. فیلیپین یک کشور تازه صنعتی شده به حساب می‌آید که در حالت عبور از اقتصاد بر پایه صنعت کشاورزی به صنعت خدمات و تولیدات کارخانه می باشد. بیش از 40 میلیون نفر در کشور فیلیپین در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و 14 درصد از نیروی کار این کشور در بخش خدمات کار می کنند. پیش بینی شده است که تا سال 2050 کشور فیلیپین جزو بیست اقتصاد برتر دنیا و پنجمین اقتصاد آسیا قرار بگیرد. همچنین فیلیپین دومین ذخیره اثبات شده طلا و رتبه سوم  در مس را در جهان دارد. برای داشتن اجازه کار در فیلیپین به ویزای کار این کشور احتیاج است که در ادامه به بررسی ویزای کار فیلیپین و مارک مورد نیار جهت درخواست این ویزای کار خواهیم پرداخت.

درباره فیلیپین پایتخت فیلیپین مساحت و جمعیت فیلیپین

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار فیلیپین:

افراد خارجی برای داشتن اجازه کار در فیلیپین به ویزای کار این کشور نیازمند هستند. به همین دلیل متقاضیان ویزای کار فیلیپین باید این مجوز را از اداره مهاجرت فیلیپین یا BI و همچنین مجوز استخدام اتباع خارجی یا AEP  صادر شده توسط وزارت کار و استخدام دریافت کنند. در فیلیپین دو نوع ویزا برای افراد خارجی وجود دارد. مجوز اشتغال بیگانگان یا AEP  و ویزای اشتغال از پیش تعیین شده یا 9G. در ادامه به بررسی این دو ویزا خواهیم پرداخت.

نوع ویزا توضیحات
اشتغال بیگانگان یا AEP AEP به افراد خارجی اجازه کار در فیلیپین را صادر می کند. اگر چه AEP یک مجوز کار نیست اما برای تامین ویزای کار در فیلیپین مورد نیاز است. افرادی همچون اعضای سرویس مقامات دیپلماتیک، نمایندگان مدیران خارجی، دارندگان اقامت دائم و مهاجران و همچنین افراد خارجی که به عنوان نماینده یک شرکت از خارج فیلیپین وارد این کشور می شوند نیازی به این مجوز ندارند. اعتبار این مجوز تا یک سال و یا به اندازه زمان قرارداد بیش از سه سال معتبر است. این مجوز برای موقعیت و شرکتی که مجوز برای آن صادر می شود معتبر است و در صورت تغییر موقعیت شغلی باید درخواست مجدد این اجازه صادر گردد.
اشتغال از پیش تعیین شده یا 9G رایج ترین نوع ویزای کار در کشور فیلیپین ویزای 9G یا اشتغال از پیش تعیین شده می باشد. این ویزا به کارفرمایان این اجازه را می دهد که افراد خارجی دارای صلاحیت و مهارت که در کشور فیلیپین کن است استخدام نماید. به نوعی این ویزا شبیه ویزای پیشنهاد کاری می باشد. صدور ویزای 9G تحت اختیارات اداره مهاجرت فیلیپین است. در این نوع ویزا کارفرما به عنوان حامی مالی انجام وظیفه می کند و باید متقاضی در یکی از شرکت های فیلیپین مشغول به کار شود. همچنین برای درخواست ویزای 9G فرد باید از قبل ویزای AEP را دریافت کرده باشد. در این ویزا در صورت تغییر کارفرما، وضعیت ویزای کاری 9G به ویزای توریستی تبدیل می شود و فرد باید درخواست ویزای کار جدید را ثبت کند. اعتبار ویزای 9G بین 1 تا 3 سال است و می شود آن را تا 3 سال دیگر تمدید تمود.

به صورت خلاصه می توان گفت که برای دریافت ویزای کار در فیلیپین به داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری از سوی کارفرما احتیاج است که بدین منظور فرد باید دارای تخصص و همچنین مدارک تحصیلی مرتبط با شغل آینده خود را داشته باشد. همچنین کارفرمایان پیش از ارائه موقعیت شغلی خود به افراد خارجی، باید به صورت آگهی در روزنامه های فیلیپین این موقعیت را قرار دهند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار فیلیپین:

برای درخواست ویزای کار فیلیپین علاوه بر مدارک لازم در زمینه اثبات تخصص، برای هر کدام از ویزا های کاری به مدرک به خصوصی احتیاج است. مدارک مورد نیاز ویزای کار فیلیپین باید به اداره مهاجرت این کشور تحویل داده شوند. به همین دلیل این مدارک باید معتبر باشند و به زبان فیلیپینی یا انگلیسی ترجمه شوند. کارفرما باید تمامی هزبنه هاب درخواست ویزای کار مارمتد خود را پرداخت نماید. در زیر لیست مدارک ویزای AEP را مشاهده می نمایید:

  • فرم درخواست ویزا
  • کپی از پاسپورت معتبر
  • تمامی مدارک مربوط به قرارداد کاری
  • کپی مجوز AEP فعلی در صورت وجود
  • کپی اجازه شهردار یا پروانه کسب

برای درخواست ویزای 9G به مدارک زیر احتیاج است:

  • گواهی محضری تعداد کارمندان خارجی کارفرما
  • فرم درخواست ویزا
  • کپی قرارداد کاری
  • یک نسخه معتبر از AEP
  • گواهی ترخیص اداره مهاجرت فیلیپین
  • گواهی ثبت نام فرد خارجی
  • پاسپورت فرد متقاضی

نرخ بیکاری در فیلیپین:

یکی از مواردی که متقاضیان ویزای کار فیلیپین برای درک بازار کار در فیلیپین انجام دهند، بررسی نرخ بیکاری این کشور می باشد. این نرخ نشان دهنده بازار کار در فیلیپین برای اتباع خرجی و ایرانی می باشد. هر چه میزان نرخ بیکاری در این کشور کم تر باشد، بازار کار در فیلیپین شرایط بهتری برای کاریابی افراد خارجی دارد. فیلیپین در سال های گذشته دچار رشد اقتصادی مناسبی گشته است به همین دلیل نرخ بیکاری این کشور در حال کاهش بوده است و این افت از سال 2015 آغاز گشته است. کم ترین نرخ بیکاری در فیلیپین در سال 2019 و با نرخ 2.15 درصد بوده است. این در حالی است که بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2006 و با نرخ 4.05 درصد اتفاق افتاده است. همانطور که مشاهده می کنید نرخ بیکاری در فیلیپین هیچگاه بیشتر ار 5 درصد نبوده است و به همین دلیل، می تواند مقصد مناسبی برای متخصصین خارجی باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور فیلیپین ار سال 1999 تا 2019 ذکر گردیده است

نرخ بیکاری در فیلیپین

لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین 2021:

از دیگر مواردی که متقاضیان پیش از کاریابی در فیلیپین باید به آن بپردازند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور فیلیپین می باشد. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین به متقاضی این امکان را می دهد که با بررسی تخصص خود، شغل مورد نظر خود را در این کشور به آسانی پیدا کند و برای دریافت موقعیت شغلی اقدام نماید. لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین هر ساله از طریق وب سایت های وابسته به دولت فیلیپین و با کمک کارفرمایان تهیه می گردد که نشان دهنده موقعیت های شغلی خالی در این کشور می باشند. بیشتر مشاغل موجود در این لیست در زمینه خدمات و فناوری اطلاعات می باشند به همین دلیل متخصصین در این حوزه شانس کاریابی بالایی را در این کشور دارند. در لیست زیر نام برخی از مشاغل مورد نیاز فیلیپین ذکر شده است:

مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
کاریابی دیجیتال طراح گرافیک
طراح رابط کاربری توسعه دهنده front-end
توسعه دهنده نرم افزار پشتیبانی محصولات
پزشک مهندس توسعه داده
مدیریت پایگاه داده متخصص داده
توسعه دهنده back-end مدیر فناوری اطلاعات
حسابدار مدیر منابع انسانی

میزان حقوق برای کار در فیلیپین:

از مهم ترین عوامل که متقاضیان ویزای کاری فیلیپین باید به آن توجه داشته باشند، بررسی حقوق کارگر در فیلیپین و میزان درآمد متوسط در این کشور می باشد. با بررسی حقوق کارگر در فیلیپین و مقایسه آن با میزان هزینه ها در این کشور می توان از سطح رفاه در این کشور مطلع شد. ناگفته نماند که میزان حقوق کارگر در فیلیپین و همچنین سطح درآمد افراد در این کشور به میزان سابقه کار و سطح تحصیلات فرد بستگی دارد و هر چه این میزان  بیشتر باشد، درآمد فرد نیز بیشتر است. بیشترین میزان درآمد در کشور فیلیپین 199 هزار پزو در ماه می باشد. از طرف دیگر، کم ترین میزان درآمد در این کشور 11,300 پزو در ماه است. متوسط حقوق کارگر در فیلیپین 48,200 پزو در ماه است که مبلغ مناسبی می باشد. در زیر سطح درآمد متوسط برخی از مشاغل موجود در کشور فیلیپین را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب پزو
حسابدار 47 هزار
مهندس کامپیوتر 49 هزار
تحلیلگر سیستم 51 هزار
برنامه نویس کامپیوتر 52 هزار
مهندس عمران 68 هزار
خلبان 116 هزار
قاضی 64 هزار
وکیل 51 هزار
مدیر بانک 48 هزار
مدیر عامل 45 هزار
دندان پزشک 45 هزار
استاد دانشگاه 36 هزار

نحوه کاریابی در فیلیپین:

همانطور که اشاره کردیم، برای دریافت ویزای کار فیلیپین در مرحله اول به پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری از سوی کارفرمای این کشور احتیاج است. به همین دلیل کاریابی در فیلیپین از اهمیت بالایی برخوردار است. کاریابی در فیلیپین به دو پونه حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد. موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی در فیلیپین برای متقاضیان خارجی عمل کاریابی را انجام می دهند. بعضی از این وب سایت ها در خارج فیلیپین قرار دارند و به دو نوع وب سایت های کاریابی تقسیم می شوند. دسته اول وب سایت هایی هستند که به در آن موقعیت های شغلی توسط کارفرمایان به صورت آگهی قرار داده شده اند و متقاضی می تواند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کند و رزومه خود را برای او ارسال نماید. وب سایت های نوع دوم بدین گونه هستند که فرد باید در ابتدا حساب کاربری برای خود ایجاد کند و با پرداخت مبلغ ناچیز و ارسال رزومه خود، پس از مدتی مصاحبه کاری با کارفرما دریافت نماید. در زیر نام برخی از وب سایت های کاریابی در فیلیپین را مشاهده می نمایید:

مؤسسات کاریابی در فیلیپین:

برای کاریابی در فیلیپین علاوه بر وب سایت ها، موسسات کاریابی در این کشور حضور دارند که به صورت حضوری و غیر حضوری شغل مورد نظر متقاضیان را پیدا می کنند. این موسسات در قبال کاری که انجام می دهند وجه مناسبی را دریافت می کنند. موسسات کاریابی برای بهبود شرایط فرد در فیلیپین کلاس های آموزشی در خصوص نوشتن بهتر رزومه و شرایط و فرهنگ کار در فیلیپین برگزار می نمایند. این موسسات پس از دریافت رزومه شخص و همچنین بررسی این رزومه، آن را برای کارفرمایی که قصد استخدام متخصص خارجی در موقعیت شغلی خود را دارد ارسال می نماید. پس از بررسی رزومه مصاحبه کاری برای فرد ترتیب داده می شود و فرد پس از قبولی و دریافت قرارداد کاری می تواند برای درخواست ویزای کار فیلیپین اقدام کند. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی در فیلیپین را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در فیلیپین
GTI Recruitment Inc Manila Recruitment
Happy World Human Resource Headhunter Manila
Jemstone Global Recruitment Agency Aguinaldo Recruitmet Agency
Cebu Recruitment Agency Asia Employment Best
Good Day Recruitment ASC Global Recruitment

بررسی ویزای همراه در فیلیپین:

از مواردی که دارندگان ویزای کار فیلیپین به آن توجه دارند، دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده می باشد. دارندگان ویزای کاری می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود می توانند ویزای همراه این کشور را دریافت کنند. دارندگان ویزای همراه فیلیپین نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند. ویزای همراه فیلیپین را ویزای مهاجر غیر سهمیه ای یا 13A می نامند. برای دریافت این ویزا دارنده ویزای کاری باید بعد از دریافت ویزای خود، بلافاصله برای ویزای همراه اقدام نماید. همچنین دارنده ویزای کاری فیلیپین باید نقش حمایت کننده مالی را برای اعضای خانواده خود ایفا کند. در صورت اینکه یکی از اعضای خانواده قصد کار داشته باشد باید ویزای همراه خود را به ویزای کار تغییر دهد. همچنین برای درخواست ویزای همراه باید به اداره مهاجرت فیلیپین درخواست ارائه گردد. مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه فیلیپین به شرح زیر است:

  • قرارداد کاری
  • پاسپورت معتبر تمام اعضا با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی از تمام اعضا
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی پرداخت ویزا
  • کپی بلیط هواپیما
  • تایید پزشک مبنی بر نداشتن بیماری خاص

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت فیلیپین:

دارندگان ویزای کار فیلیپین می توانند در صورت داشتن شرایط مورد نظر دولت فیلیپین درخواست اقامت دائم و تابعیت این کشور را داشته باشند. دارندگان ویزای کار فیلیپین در مرحله اول باید به مدت 10 سال در کشور فیلیپین اقامت موقت داشته باشند و در این مدت به کار در کشور فیلیپین مشغول باشند. همچنین در تمام طول مدت اقامت خود باید مالیات پرداخت کنند و به عبارتی فرار مالیاتی مرتکب نشده باشند. برای درخواست تابعیت فیلیپین فرد باید حداقل 21 سال سن داشته باشد. همچنین باید شرایطی همچون ادغام با فرهنگ فیلیپین، داشتن دانش بالا و توانایی صحبت به زبان فیلیپینی و همچنین تاریخ و سیاست کشور فیلیپین را بلد باشد. در مدت اقامت، فرد باید یک منزل مسکونی مناسب در فیلیپین خریداری کرده باشد. در صورت داشتم شرایط ذکر شده و اثبات آن ها در دادگاه، فرد می تواند تابعیت کشور فیلیپین را دریافت نماید.

کار در فیلیپین و سخن پایانی:

کار در فیلیپین ، کاریابی در فیلیپین، بازار کار در فیلیپین، ویزای کار فیلیپین و حقوق کارگر در فیلیپین را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. فیلیپین کشور در حال توسعه اقتصادی می باشد که امروزه در حال تغییر جهت اقتصاد خود از کشاورزی به سمت صنعت و خدمت می باشد. نرخ بیکاری در کشور فیلیپین در حدود 2 درصد می باشد که می توان نتیجه گرفت که دارای بازار کار مناسبی برای متقاضیان خارجی می باشد. همچنین نحوه دریافت تابعیت در کشور فیلیپین به نسبت آسان می باشد. شما همراهان عزیز می توانید در خصوص کار در فیلیپین با ایجاد تماس با موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین شما دوستان گرامی می توانید با جستجو در بین مقالات در وب سایت های این موسسه، بهترین روش برای مهاجرت کاری به کشور های سطح اول جهان پیدا کنید. با مطرح کردن سوالات خود در مورد کار در فیلیپین در قسمت دیدگاه ها، پاسخ سوال خود را در کم ترین زمان ممکن دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، امتیاز پنج ستاره را ثبت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در فیلیپین

✅کاریابی در فیلیپین چگونه صورت می گیرد؟

از طریق وب سایت ها و موسسات کاریابی در فیلیپین می توان کاریابی را انجام داد.

✅ویزای کار فیلیپین چگونه به دست می آید؟

در اولین قدم جهت درخواست ویزای کار، باید پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرمایان این کشور دریافت کرد.

✅سطح حقوق کارگر در فیلیپین چقدر است؟

میزان حقوق بستگی به سابقه کار فرد دارد و از 11,300 پزو در ماه آغاز می گردد.

✅نرخ بیکاری در فیلیپین در چه میزانی قرار دارد؟

نرخ بیکاری در فیلیپین در سطح پایین و با نرخ زیر 3 درصد قرار دارد.

2 پاسخ
  1. پوریا
    پوریا گفته:

    سلام پسری سی ساله هستم بادیپلم ادبیات که علاقه ی زیادی به اشپزی دارم برای گرفتن ویزای کاری فیلیپین بایدچه دوره های اشپزی بگذرونم ؟مدرک زبان نیازهست ؟مدرک غواصی تفریحی هم دارم ایاکمک کننده است ؟ممنون میشم پاسخ دهید.

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      همانطور که در مقاله مشاغل مورد نیاز ذکر شده است، بیشترین نیاز به نیروی کار در زمینه های حسابداری و شاخه های مهندسی کامپیوتر است. از آنجا که زبان دوم مردم فلیپین انگلیسی است اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و بهتر است برای جستحوی کار در این کشور سطح زبان مناسبی داشته باشید. قطعا اگر زبان فلیپینی هم بدانید شانس بیشتری برا دریافت پیشنهاد کار خواهید داشت. اگر کارفرمایی به یکی از تخصص های شما نیاز داشته باشد و در کشور خود موفق به یافتن نیروی کار نشود، اجازه استخدام فرد خارجی را خواهد داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *