کار در عراق

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عراق
  • ویزای کار عراق
  • مدارک مورد نیاز کار در عراق
  • نرخ بیکاری در عراق
  • لیست مشاغل مورد نیاز عراق 2021
  • میزان حقوق کار در عراق
  • نحوه کاریابی در عراق
  • مؤسسات کاریابی در عراق
  • بررسی ویزای همراه عراق
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عراق
  • کار در عراق و سخن پایانی
✅کار در عراق ✅کاریابی در عراق،✅ واقامت دائم عراق توسط کارشناسان

کار در عراق و مقدمه ای بر آن

کار در عراق ، کاریابی در عراق، ویزای کار در عراق، موسسات کاریابی در عراق و اقامت دائم عراق را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار می دهیم. ویزای کار در عراق چگونه به دست می آید؟ کاریابی در عراق چگونه صورت می گیرد؟ موسسات کاریابی در عراق چگونه به متقاضیان کار در عراق کمک می کنند؟ اقامت دائم در عراق چگونه به دست می آید؟ در ادامه نوشتار به بررسی این گونه سوالات و نکات مهم در خصوص کار در عراق خواهیم پرداخت. عراق کشوری با اقتصاد نسبتا ضعیف و بر پایه صادرات نفت و مواد نفتی می باشد. در گذشته اقتصاد این کشور دستوری بوده است اما پس از اشغال عراق اقتصاد در این کشور به سوی خصوصی سازی سوق پیدا کرده است. برای کار در کشور عراق افراد باید ویزای کار در عراق و همچنین اقامت این کشور را دریافت کنند. در ادامه به بررسی ویزای کار کشور عراق خواهیم پرداخت. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کار در عراق با مشاورین خبره موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید با بررسی مقالات در وب سایت های این موسسه، بهترین روش برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان پیدا کنید.

شرایط عمومی کار در عراق:

عراق با نام رسمی جمهوری عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا می باشد. عراق دارای مساحت 437,072 کیلومتر مربع می باشد و با کشور های عربستان سعودی، ایران، کویت، اردن، سوریه و ترکیه مرز مشترک دارد. پایتخت کشور عراق شهر بغداد است و جمعیت این کشور 40 میلیون نفر می باشد که 36 امین کشور پرجمعیت در جهان تلقی می گردد. زبان رسمی در کشور عراق عربی و کردی می باشد به همین دلیل بیش از 15 درصد جمعیت این کشور را کرد ها تشکیل داده اند. دین رسمی مردم در این کشور اسلام است و بیش از 64 درصد مردم شیعه و 34 درصد سنی و 1 درصد مسیحی و مابقی پیرو سایر ادیان می باشند. صادرات نفت از گذشته نقش اصلی را در اقتصاد عراق داشته است به طوری که 95 درصد از درآمد خارجی این کشور را تشکیل می دهد. بخش صادرات نفت شغل های بسیار کمی را در این کشور ایجاد کرده است و به دلیل توسعه نیافتن قسمت های دیگر اقتصادی نرخ بیکاری در عراق بالا می باشد. وجه رایج کشور عراق دینار عراق می باشد. پیش از اشغال عراق توسط آمریکا اقتصاد این کشور به شکل دستوری بود و مالکیت تجاری در عراق توسط خارجی ها ممنوع بود و بیشتر صنایع و اقتصاد به شکل دولتی اداره می شد. اما امروزه اقتصاد این کشور به سرعت به سمت خصوصی سازی اقتصاد عراق و گشایش آن به روی سرمایه گذاران خارجی می رود. عراق پس از ایران پنجمین رده در ذخیره نفت در جهان را دارد اما به دلیل فساد های بسیار در این زمینه این کشور به توسعه کامل در این بخش نرسیده است. همچنین عراق از لحاظ شاخص توسعه انسانی شرایط خوبی ندارد به طوری که امروزه برق نیمی از مردم این کشور از کشور های همسایه تامین می شود که موجب نارضایتی مردم این کشور گشته است. افراد خارجی و همچنین افراد غیر عرب برای کار در عراق به ویزای کار این کشور نیاز دارند. در ادامه به بررسی دریافت ویزای کار در عراق و همچنین مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری خواهیم پرداخت.

درباره عراق مساحت و جمعیت عراق پایتخت عراق واحد پول عراق زبان رسمی عراق

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار عراق:

برای داشتن اجازه ورود و کار در عراق به ویزای کار در عراق نیاز است که افراد خارجی و غیر عرب مانند ایرانی ها باید آن را دریافت کنند. برای داشتن اقامت در این کشور در کنار کار کردن افراد باید درخواست اجازه اقامت خود را ثبت نمایند. همچنین افراد باید بتوانند همراه با درخواست خود به دولت عراق ثابت کنند که پس از پایان طول مدت قصد بازگشت به کشور مبدا و خروج از کشور عراق را دارند. اعتبار ویزای کار در عراق به مدت یک سال می باشد و افراد برای تمدید آن باید 30 روز پیش از پایان انقضای ویزا برای تمدید آن اقدام نمایند. از اولین اقدامات برای درخواست ویزای کار در عراق می توان به دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در این کشور اشاره نمود. افراد پیش از هر اقدام برای کار در عراق باید پیشنهاد یا قرارداد کار در این کشور داشته باشد و به نوعی کار خود را در این کشور ایمن کرده باشد. کارفرما در کشور عراق به عنوان حامی مالی متقاضی عمل می کند و به موجب آن فرد می تواند درخواست اقامت خود در کشور عراق را ثبت نماید. برای دریافت ویزای کار در عراق افراد باید مدارک مورد نیاز این درخواست را به سفارت و همچنین وزارت کار این کشور ارسال نمایند. در زیر به بررسی مدارک مورد نیاز ویزای کار در عراق خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار عراق:

برای داشتن اجازه کار در عراق متقاضیان باید مدارک تخصص و همچنین مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار در عراق را ارسال نمایند. برای اینکه افراد متقاضی بتوانند کارفرما را در خصوص تخصص خود راضی کنند باید مدارک مربوط به تخصص و همچنین مدارک تحصیلی در زمینه کاری مربوطه را به کارفرما ارسال نمایند. این مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شده به زبان باشند و به همراه اصل آن ها به کارفرما ارسال شوند. پس از تایید کارفرما و ارائه مدارک، متقاضی یا کارفرما باید این مدارک را به وزارت کار کشور عراق همراه با نامه درخواست کار و همچنین یک قطعه عکس ارسال کنند. همچنین برای درخواست ویزای کار فرد باید مدارک شخصی و کاری خود را به سفارت کشور عراق در کشور مبدا خود ارسال کنند. تمامی مدارک ارسالی باید معتبر و به زبان عربی ترجمه شده باشند. همچنین در بین مدارک کارفرما باید تاییدیه حمایت مالی از کارمند خود را برای متقاضی ارسال نماید. لیست مدارک مورد نیاز ویزای کار عراق به شرح زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه رسمی پیشنهاد کاری کارفرما به متقاضی
  • شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

نرخ بیکاری در عراق:

یکی از نکاتی که متقاضیان ویزای کار در عراق باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری کشور عراق بپردازند. نرخ بیکاری در عراق نشان دهنده بازار کار مناسب برای متقاضیان و متخصصین خارجی می باشد. هر چه میزان نرخ بیکاری در کشور عراق کم تر باشد، شرایط مناسب تری برای متقاضیان و متخصصین کار در کشور عراق وجود دارد. از ایم رو نرخ بیکاری در کشور عراق در چند سال گذشته دچار رشته گشته است به طوری که در سال 2012 کم ترین نرخ بیکاری با 7.97 درصد اتفاق افتاده است. اما پس از گذشت 5 سال و در سال 2017 این نرخ به بیش از 13 درصد رسیده است. این رشد تقریبا 6 درصدی باعث شده است که تعداد افراد بیکار در این کشور افزایش یابد و توانایی کاریابی در عراق برای متخصصین خارجی سخت تر گردد. نمودار زیر نشان دهنده نرخ بیکاری در کشور عراق می باشد:

نرخ بیکاری در عراق

لیست مشاغل مورد نیاز عراق 2021:

برای اینکه متقاضیان ویزای کار در عراق بتوانند شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این کشور بپردازند. این لیست نشان دهنده مشاغلی است که بیشترین درخواست را در کشور عراق دارند و دولت عراق هر ساله به دلیل تکمیل موقعیت های شغلی خود این لیست را ارائه می کند. لیست مشاغل مورد نیاز عراق بیشتر شامل مشاغلی می شود که به اقتصاد این کشور در جهت تبدیل شدن به اقتصادی آزاد کمک می کند. همچنین به دلیل نبود نیروی کار متخصص در این کشور مشاغلی که با رشته مهندسی و صنعت سروکار دارند بیشترین درخواست را در این کشور دارند. در زیر برخی از مشاغل مورد نیاز کشور عراق را مشاهده می نمایید:

لیست مشاغل مورد نیاز عراق 2021
حسابداری تعمیرات
مهندسی اقتصاد دان
مدیریت منابع انسانی مدیر مالی

میزان حقوق برای کار در عراق:

از موارد مهمی که افراد پیش از اقدام برای دریافت ویزای کار در عراق باید مورد بررسی قرار دهند، بررسی سطح درآمد در کشور عراق می باشد. هر چه میزان درآمد در کشور عراق بیشتر باشد، افراد می توانند رفاه بیشتری در این کشور داشته باشند. همچنین با بررسی سطح درآمد و مقایسه آن با متوسط هزینه ها در کشور عراق می توان متوجه شد که شرایط برای مهاجرت و زندگی در کشور عراق مساعد می باشد یا خیر؟ کم ترین میزان درآمد در کشور عراق 518 هزار دینار در ماه می باشد. در سوی دیگر بیشترین میزان درآمد در کشور عراق بیش از 9 میلیون دینار در ماه است. متوسط درآمد در عراق برای یک فرد معمولی 2 میلیون دینار است که در حدود بیش از نیمی از مردم در این کشور کمتر از این میزان درآمد دارند. درآمد در کشور عراق به سطح تخصص و نوع کار فرد بستگی دارد و همچنین جنسیت در این کشور برای میزان درآمد فاکتوری مهم تلقی می گردد. در زیر مشاغل با بیشترین درآمد در کشور عراق را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد برحسب دینار
جراح 7.6 میلیون
قاضی 6.4 میلیون
وکیل 5.1 میلیون
مدیر عامل 4.5 میلیون
مدیر مالی 4.2 میلیون
مدیر بانک 4.8 میلیون
دندان پزشک 4.1 میلیون
استاد دانشگاه 3.6 میلیون
خلبان 3 میلیون
مدیر بازاریابی 2.7 میلیون
مهندس برق 2.7 میلیون
مدیر حسابداری 3 میلیون
اقتصاددان 3.3 میلیون

نحوه کاریابی در عراق:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت اجازه کار در عراق افراد باید ویزای کار در عراق را دریافت کنند. به همین منظور برای دریافت این ویزا افراد باید از سوی کارفرما پیشنهاد کاری دریافت نمایند. به همین دلیل کاریابی در عراق از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کاریابی در عراق افراد خارجی می توانند به وسیله وب سایت های داخلی و بین المللی کار خود را در این کشور پیدا کنند. بعضی این سایت ها به صورت آگهی موقعیت های شغلی در موجود در عراق را قرار می دهند و افراد می توانند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر بعضی از وب سایت ها پس از دریافت مبلغ ناچیز و ساخت حساب کاربری برای متقاضیان کار در عراق، کاریابی در عراق را انجام می دهند. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی در عراق را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در  عراق
Kodojobs Bayt.com
Gulftalent Naukrigulf
Global medical careers Myexpatjob
Aquaculture.jobs inthobs

مؤسسات کاریابی در عراق:

موسسات کاریابی در عراق وظیفه کاریابی را برای متقاضیان داخلی و خارجی انجام می دهند. این موسسات که به عنوان سیستم های استعدادیابی در این کشور مشهور هستند به صورت حضوری و غیر حضوری در عراق برای متقاضیان کار پیدا می کنند. موسسات کاریابی در عراق افرادی را در این کشور در نظر می گیرند که به کارفرمایان در کشور عراق مراجعه کنند و موقعیت های شغلی را برای متقاضیان خود ذخیره نمایند. موسسات کاریابی در عراق پس از بررسی رزومه کاری فرد آن را برای کارفرمایان ارسال می کنند. موسسات کاریابی در عراق در قبال عملی که انجام می دهند وجه مناسبی را از متقاضی دریافت می کنند که ای میزان به نوع کار و فاکتور های دیگر بستگی دارد. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما و انجام مصاحبه کاری فرد می تواند پیشنهاد کاری دریافت کند و برای دریافت ویزای کار در عراق اقدام نماید. نام برخی از موسسات کاریابی در عراق به شرح زیر است:

موسسات کاریابی در  عراق
Iraq high speed train project
Baghdad urban rail project
Baghdad-aqaba port rail project

بررسی ویزای همراه در عراق:

یکی از مزایای دریافت ویزای کار عراق، داشتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان می باشد. ویزای همراه به اعضای خانوادت دارنده ویزای کار این امکان را می دهد که همراه با فرد اصلی به کشور عراق سفر کنند. از طرف دیگر دارنده ویزای همراه برای کار در کشور عراق باید درخواست کار خود را به وزارت کار این کشور ابلاغ نماید در غیر این صورت اجازه کار برای اعضای خانواده وجود ندارد. درخواست ویزای همراه می تواند. همراه با ویزای کار یا به مدت 30 روز پس از ورود فرد اصلی به کشور عراق ارائه شود. کارفرما به عنوان حامی فرد اصلی باید حمایت مالی خود را از اعضای خانوادت کارمند نشان دهد و برای آن ها منزل مناسب برای تعداد اعضای خانواده فراهم سازد. برای درخواست ویزای همراه فرد باید درخواست خود را به اداره مهاجرت یا سفارت عراق در کشور مبدأ ارائه کند و برای این درخواست مدارک زیر مورد نیاز است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • قرار داد کاری فرد اصلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی دارنده ویزای اصلی
  • سند ازدواج
  • شناسنامه تمام اعضا
  • بیمه سلامت
  • آدرس معتبر در کشور عراق

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عراق:

یکی از دلایلی که متخصصین خارجی برای آن مهاجرت می کنند دریافت تابعیت است. دارندگان ویزای کار در عراق می توانند تابعیت و اقامت دائم عراق را دریافت کنند اما شرایط سختی برای آن ها در جریان است. دارندگان ویزای کار در عراق می توانند پس از گذشت 15 سال از اقامت موقت افراد غیر عرب می توانند برای تابعیت و اقامت دائم عراق اقدام کنند. در زمان اقدام برای درخواست تابعیت یا اقامت دائم عراق افراد باید بیشتر از 20 سال سن داشته باشند و همچنین در زمان درخواست افراد باید دارای کار مناسب در این کشور باشند. همچنین برای درخواست تابعیت افراد باید به زبان عربی مسلط باشند و همچنین آگاهی از سیاست و تاریخ این کشور ضروری می باشد. در صورت داشتن شرایط گفته شده افراد می توانند تابعیت یا اقامت دائم عراق را دریافت کنند.

کار در عراق و سخن پایانی:

کار در عراق ، کاریابی در عراق، ویزای کار در عراق، موسسات کاریابی در عراق و اقامت دائم عراق را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. عراق کشوری در خاورمیانه است که اقتصاد آن بر پایه صادرات نفت است. به همین دلیل اقتصاد این کشور در بقیه قسمت ها توسعه نیافته است. نرخ بیکاری در کشور عراق در سطح بالایی می باشد و به همین دلیل توصیه موسسه حقوقی ملک پور برای افراد واجد شرایط به بررسی روش های مهاجرت به کشور های سطح اول اروپا مانند آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها شرایط مناسب و همچنین نرخ بیکاری پایین تری نسب به کشور عراق را دارند و دارندگان شرایط کار در عراق می توانند برای مهاجرت به این کشور ها اقدام نمایند. از این رو شما همراهان گرامی می توانید با بررسی و مطالعه سایر مقالات در وب سایت های رسمی این موسسه بهترین روش ها برای مهاجرت به کشور های سطح اول جهان پیدا کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص کار در عراق با مشاورین این موسسه تماس حاصل نمایید. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص کار در عراق با مطرح کردن سوال خود در قسمت پرسش و پاسخ جواب آن را در کم ترین زمان ممکن دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله با ثبت امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در عراق

ویزای کار در عراق چگونه به دست می آید؟

برای دریافت ویزای کار عراق افراد باید پیشنهاد کاری دریافت کنند.

کاریابی در عراق چگونه صورت می گیرد؟

کاریابی در عراق به کمک موسسات و سایت های کاریابی انجام می شود.

موسسات کاریابی در عراق چه کار هایی را انجام می دهند؟

موسسات کاریابی در عراق برای متقاضیان خود موقعیت های شغلی را ذخیره می کنند و برای کارفرمایان رزومه متقاضی را ارسال می کنند.

اقامت دائم در عراق چگونه به دست می آید؟

پس از گذشت 15 سال از اقامت موقت فرد می تواند اقامت دائم یا تابعیت عراق را دریافت نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *