کار در صربستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در صربستان
  • ویزای کار صربستان
  • مدارک مورد نیاز کار در صربستان
  • نرخ بیکاری در صربستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021
  • میزان حقوق کار در صربستان
  • نحوه کاریابی در صربستان
  • مؤسسات کاریابی در صربستان
  • بررسی ویزای همراه صربستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در صربستان
  • کار در صربستان و سخن پایانی
✅کار در صربستان ✅ اقامت در صربستان✅ مزایای مهاجرت به صربستان

کار در صربستان و مقدمه ای بر آن

کار در صربستان ، اقامت در صربستان و مزایای مهاجرت به صربستان را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. روش های کاریابی در صربستان کدام هستند؟ اقامت صربستان چگونه به دست می آید؟ مزایای مهاجرت به صربستان چه چیز هایی هستند؟ شرط لازم برای دریافت ویزای کار صربستان را نام ببرید؟ در ادامه به بررسی این گونه سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در صربستان خواهیم پرداخت. صربستان کشوری در جنوب اروپا می باشد و دارای اقتصاد  رو به رشد و در حال توسعه می باشد. اقتصاد کشور صربستان بر پایه خدمت می باشد و از این رو بیشتر مشاغل موجود در این کشور در این بخش قرار دارند. افراد خارجی برای کار در صربستان به ویزای کاری این کشور نیاز دارند. در ادامه به بررسی ویزای کار در صربستان و شرایط اخذ آن خواهیم پرداخت. شما همراهان عزیز می توانید با مطالعه مقالات در سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور از جدید ترین روش ها در رابطه با مهاجرت کاری به کشور های مطرح جهان مطلع شوید. همچنین می توانید مشاوره رایگان در زمینه کار در صربستان در صورت تماس با این موسسه دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در صربستان:

صربستان با نام رسمی جمهوری صربستان کشوری محاصره در خشکی و در جنوب خاوری قاره اروپا قرار دارد. صربستان قسمت جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکلن را در بر گرفته است. صربستان با کشور های مجارستان، رومانی، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، مونته نگرو، کرواسی و بوسنی مرز مشترک دارد. مساحت کشور صربستان 88,361 کیلومتر مربع و پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. جمعیت کشور صربستان بیش از 8.7 میلیون نفر است که مردم این کشور به زبان صربی صحبت می کنند. واحد پول این کشور، دینار صربستان است و تا پیش از جمهوری یوگسلاوی، جزوی از این کشور بوده است. اقتصاد کشور صربستان بر پایه خدمات می باشد و دو سوم اقتصاد این کشور بر پایه این خدمات است. صربستان دارای بازار آزاد است و اقتصاد آن در حال پیشرفت است. در سال 2019 صربستان بعد از مجارستان بیشترین رشد اقتصادی در اروپا را داشته است. همچنین دولت صربستان در حال تلاش برای جذب سرمایه گذار های خارجی در این کشور می باشد. تولید انرژی در کشور صربستان جایگاه مهمی در این کشور دارد به طوری که این کشور صادرات برق و نفت و گاز به سایر کشور های اروپا مانند مونته نگرو، آلمان و روسیه دارد. از مهم ترین موارد صادراتی صربستان می توان به مواد شیمیایی، ماشین های خودکار و وسایل نقلیه نام برد. افراد خارجی برای کار در صربستان باید اجازه کار داشته باشند. در ادامه مقاله به بررسی ویزای کار صربستان و مدارک مورد نیاز درخواست این ویزا خواهیم پرداخت.

درباره صربستان جمعیت و مساحت صربستان پایتخت صربستان واحد پول صربستان کار در صربستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

ویزای کار صربستان:

افراد خارجی برای اقامت در صربستان و همچنین اجازه کار در صربستان به ویزای کار این کشور نیاز دارند. پیش از هر کاری برای درخواست ویزای کار صربستان، طبق قانون اداره کار و شهروندی جمهوری صربستان، افراد باید پیش از هر کاری پیشنهاد یا قرارداد کاری داشته باشند. بنابراین افراد باید بتوانند کارفرما را برای ارائه پیشنهاد کاری مجاب نمایند. پس از دریافت قرارداد کاری فرد باید درخواست اقامت در صربستان به صورت موقت یا دائم ارائه نماید. درخواست اقامت در صربستان و همچنین ویزای کار صربستان با هم ارائه می شوند و فرد برای داشتن اجازه کار و اقامت در صربستان به هر دو این ویزا ها احتیاج دارد. اعتبار ویزای کار صربستان بین 3 تا 12 ماه می باشد و همچنین این ویزا می تواند قابل تمدید نیز باشد. کارفرمایان پیش از استخدام کارمند خارجی باید از اداره خدمات ملی استخدام درخواست کند که از بازار کار صربستان آزمایشی مبنی بر نبودن هیچ فرد واحد شرایط برای موقعیت شغلی انجام دهد. برای درخواست ویزای کار صربستان و همچنین اقامت در صربستان به مدارک فردی و کاری نیاز است که در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز ویزای صربستان خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار صربستان:

برای دریافت اجازه کار در صربستان و اجازه اقامت در صربستان به پیشنهاد کاری در این کشور احتیاج است. از این رو افراد باید بتوانند کارفرمایان خود را به وسیله مدارک تخصص خود راضی نماید. به همسن دلیل اولین مدرک که فرد باید ارسال نماید، مدارک سابقه کار و تحصیلات می باشد. فرد برای درخواست ویزای کار صربستان باید مدارک مورد نیاز این ویزا را به سفارت یا اداره مهاجرت این کشور ارسال نماید. ویزای کار در صربستان را ویزای نوع C می گویند. مدارک مورد نیاز ویزای کار و اقامت در صربستان به یک صورت می باشد. آزمایش لازم برای تست بازار کار صربستان به مدت 1 ماه به طول می انجامد و پس از تایید کارفرما می تواند با کارمند قرارداد امضا نماید. پس از تایید متقاضی خارجی کارفرما می تواند درخواست تقاضای کار فرد را در اداره کار ثبت نماید. در زیر لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار صربستان را مشاهده می نمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 3 ماه
  • نامه دعوت به کار امضا شده توسط کارفرما
  • اثبات بیمه سلامت
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی برای اقامت در صربستان
  • بلیط برگشت بسته به مدت اقامت فرد در کشور
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • اثبات پرداخت هزینه های اداری

نرخ بیکاری در صربستان:

متقاضیان کار در صربستان پیش از هرگونه اقدام برای دریافت ویزای کار یا پیشنهاد کاری باید به بررسی نرخ بیکاری در کشور صربستان بپردازند. نرخ بیکاری نشان دهنده بازار کار برای متقاضیان خارجی و داخلی می باشد. از این رو هر چه میزان نرخ بیکاری در کشور مورد نظر کم تر باشد، بازار کار کشور مورد نظر شرایط مناسبی برای متخصصین خارجی دارد. نرخ بیکاری در کشور صربستان در چند سال گذشته دچار افت گردیده است اما این حساب میزان نرخ بیکاری در کشور صربستان در سطح بالایی می باشد. کم ترین نرخ بیکاری در کشور صربستان در سال 2019 و با نرخ 12.6 درصد بوده است. از سال 2012 به بعد، نرخ بیکاری در صربستان دچار افت شده است اما با این حساب این میزان بیشتر از متوسط اروپا می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور صربستان را مشاهده می نمایید:

نرخ بیکاری در صربستان

لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021:

افراد پیش از عمل کاریابی در صربستان یا اقدام برای دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما باید مشاغل مورد نیاز کشور صربستان را مورد بررسی قرار دهند. با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور صربستان و همچنین تخصص فرد، افراد می توانند شغل مورد نظر خود را به راحتی پیدا نمایند. از این رو لیست مشاغل مورد نیاز کشور صربستان هر ساله توسط دولت این کشور و با کمک کارفرمایان هر ساله برای متقاضیان داخلی و خارجی ارائه می گردد. از آن جایی که اقتصاد صربستان بر پایه خدمات می باشد، بیشتر مشاغل مورد نیاز این کشور برای متقاضیان خارجی بر اساس کار های خدماتی قرار دارد. در زیر لیست برخی از مشاغل موجود در کشور صربستان را مشاهده می نمایید:

لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021
معلم ریاضی
معلم زبان های خارجی
متخصص قلب
چشم پزشک
بیوشیمی
معلم فیزیک
متخصص بیهوشی
متخصص اطفال
حسابدار
داروساز

میزان حقوق برای کار در صربستان:

از عمده ترین مسائل که متقاضیان برای به دست آوردن رفاه مهاجرت می کنند، میزان سطح درآمد است. از این رو بررسی متوسط درآمد و همچنین میزان درآمد در هر شغل از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه میزان درآمد در کشور مقصد بیشتر باشد، رفاه فرد در این کشور بیشتر است. محدوده درآمد در کشور صربستان از 35,500 ریال صربستان به عنوان کم ترین درآمد تا 626 هزار ریال صربستان به عنوان بیشترین میزان درآمد ماهیانه در صربستان می باشد. متوسط درآمد ماهیانه در صربستان 137 هزار ریال صربستان در ماه است که در حدود نیمی از مردم این کشور بیشتر از این میزان درآمد دارند. از سوی دیگر درآمد در کشور صربستان متغیر می باشد و به نوع کار، میزان سابقه کار و همچنین سطح تحصیلات فرد بستگی دارد. در زیر لیست برخی از مشاغل و میزان درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد
وکیل 181 هزار
قاضی 223 هزار
جراح 605 هزار
مهندس فناوری اطلاعات 209 هزار
جراح نورولوژی 539 هزار
جراح قلب 626 هزار
رییس روانشناسی 414 هزار
مدیر مدرسه 191 هزار
حسابدار 209 هزار
مدیر مالی 275 هزار
اقتصاد دان 229 هزار
معمار 167 هزار
طراح 225 هزار
مهندس مکانیک 167 هزار

نحوه کاریابی در صربستان:

از مزایای مهاجرت به صربستان می توان به کاریابی در صربستان اشاره نمود. کاریابی در صربستان می تواند به صورت حضوری و غیر حضوری انجام شود. متقاضیان خارجی می توانند توسط وب سایت های کاریابی در صربستان، شغل مورد نظر خود را پیدا و برای دریافت قرارداد با کارفرما اقدام کنند. سایت های کاریابی در صربستان به دو نوع می باشند. در نوع اول افراد می توانند از طریق ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه اندک و ارسال رزومه خود برای سایت کار مورد نظر خود را پیدا کنند. از طرف دیگر در برخی از سایت ها کارفرمایان موقعیت شغلی مورد نظر خود را در سایت ها به صورت آگهی قرار می دهند و متقاضیان می توانند به صورت مستقیم با کارفرمایان در ارتباط باشند. این وب سایت ها به صورت رایگان می باشند و افراد در هر زمانی می توانند از آن ها استفاده کنند. در زیر نام برخی از سایت های کاریابی در صربستان را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در صربستان
Poslovi Infostud
Lakodoposla
Poslovi.rs
Nsz.gov.rs
Serbia.hh.ru
Eurabota.com
careerjet.rs

مؤسسات کاریابی در صربستان:

استفاده از موسسات کاریابی در کشور صربستان یکی از روش ها برای کاریابی در صربستان می باشد. این موسسات به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیان که قصد کار در صربستان را دارند فرصت شغلی پیدا می نماید.  موسسات کاریابی در صربستان برای افرادی که قصد کار در این کشور را دارند دوره های آموزشی برگزار می نمایند. این دوره ها به منظور آماده سازی افراد برای کار در فرهنگی متفاوت از کشور مبدا می باشد. این موسسات پس از دریافت و بررسی رزومه متقاضی، به شرکت ها و موسساتی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند رزومه متقاضی را ارسال می نمایند. پس از بررسی این رزومه توسط کارفرما، برای متقاضی وقت مصاحبه کاری و تست تخصص تعیین می گردد. پس از تایید کارفرما و امضای قرارداد فرد می تواند برای درخواست ویزای کاری اقدام نماید. نام برخی از موسسات کاریابی در صربستان به شرح زیر است:

وب سایت های کاریابی در صربستان
Omnes Group BPS WORLD SERBIA CrewNew.com
HILL International Serbia Workforce Serbia Link Consultatnts International
Naton HeadHunt.rs Valyrian Consultants
Primus Group Belgrade Dental Agency PRODIREKT
Sourcing Serbia Trizma Global Bond Doo

بررسی ویزای همراه در صربستان:

از مزایای مهاجرت به صربستان از طریق کار می توان به دریافت ویزای همراه اشاره نمود. دارندگان کار می توانند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت نمایند. ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال دارندگان ویزای کار ارسال می گردد. دارندگان ویزای کار می توانند همراه با درخواست ویزای خود برای اعضای خانواده درخواست ویزای همراه نمایند. دارندگان ویزای همراه نمی توانند در صربستان به کار مشغول شوند و برای کار در این کشور ویزای کار دریافت نمایند. دارندگان ویزای اصلی باید حمایت مالی اعضای خانواده خود را بر عهده بگیرند. بدین منظور افراد باید میزان درآمد بیشتر از متوسط را در قرارداد کاری خود داشته باشند و همچنین باید منزل مناسب اعضای خانواده خود داشته باشند. در صورت لزوم باید کارفرما وظیفه تهیه منزل برای اعضای خانواده کارمند خود را بر عهده بگیرد. برای درخواست ویزای همراه فرد باید درخواست این ویزا به سفارت این کشور ارائه کند. در زیر مدارک مورد نیاز ویزای همراه را مشاهده نمایید:

    • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
    • یک قطعه عکس پاسپورتی
    • تکمیل فرم درخواست ویزا
    • پرداخت هزینه 65 یورو برای درخواست ویزا
    • گواهی پزشکی
    • سند معتبر ازدواج
    • شناسنامه
    • گواهی تمکن مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در صربستان:

از دیگر مزایای مهاجرت به صربستان از طریق کار می توان به دریافت تابعیت این کشور اشاره نمود. دارندگان ویزای کاری صربستان می توانند از طریق دریافت اقامت دائم در این کشور، تابعیت صربستان را دریافت نمایند. افراد برای دریافت اقامت دائم در صربستان باید به مدت 3 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند و در طول این مدت اقامت خورد را تمدید نمایند. پس از دریافت اقامت دائم افراد باید به مدت 3 سال بدون وقفه در صربستان می توانند تابعیت این کشور را درخواست نمایند. اقامت بی وقفه بدین معنی است که فرد باید در مدت اقامت خود از کشور صربستان خارج نشود. به علاوه اقامت در این کشور افراد باید شرط های دیگری همچون دانش بالا در زبان صربی، آشنایی با تاریخ و قانون صربستان و همچنین داشتن کار مناسب در کشور صربستان داشته باشند. در زمان درخواست تابعیت فرد باید سن بیشتر از 18 سال داشته باشد و همچنین در طول اقامت فرد نباید خلافی در کشور صربستان مرتکب شود.

کار در صربستان و سخن پایانی:

کار در صربستان ، اقامت در صربستان، کاریابی در صربستان، مزایای مهاجرت به صربستان و ویزای کار صربستان را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. صربستان کشوری است توسعه یافته با اقتصادی متوسط. این کشور دارای اقتصادی بر پایه خدمات است و در سال 2019 دومین رشد اقتصادی در قاره اروپا را داشته است. اما از طرف دیگر، نرخ بیکاری در صربستان در سطح بالایی قرار دارد. با وجود اینکه این نرخ در چند سال گذشته دچار افت شده است اما، هنوز هم میزان آن بیشتر از متوسط اروپا می باشد. به همین دلیل توصیه موسسه حقوقی ملک پور برای افراد واجد شرایط به مهاجرت به کشور های دیگر اروپا مانند آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها دارای نرخ بیکاری پایین و شرایط مناسب برای ایرانیان می باشد. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه، روش های جدید به منظور مهاجرت به کشور های سطح اول دنیا دریابید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کار در صربستان دریافت نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص کار در صربستان می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت جواب آن را برای شما ارسال نمایند. در صورت رضایت از این مقاله می تواین امتیاز پنج ستاره را برای حمایت از کارشناسان ثبت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در صربستان

روش های کاریابی در صربستان کدام هستند؟

از روش های کاریابی در صربستان می توان به وب سایت ها و موسسات کاریابی اشاره نمود.

اقامت صربستان چگونه به دست می آید؟

برای دریافت اقامت صربستان افراد می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کنند.

مزایای مهاجرت به صربستان چه چیز هایی هستند؟

از مزایای مهاجرت به صربستان می توان به دریافت ویزای همراه و در صورت برآورده کردن شرایط، دریافت تابعیت این کشور اشاره نمود.

شرط لازم برای دریافت ویزای کار صربستان را نام ببرید؟

اولین شرط برای دریافت ویزای کار صربستان می توان به دریافت پیشنهاد کاری اشاره نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *