کار در شیلی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در شیلی
  • ویزای کار شیلی
  • مدارک مورد نیاز کار در شیلی
  • نرخ بیکاری در شیلی
  • لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021
  • میزان حقوق کار در شیلی
  • نحوه کاریابی در شیلی
  • مؤسسات کاریابی در شیلی
  • بررسی ویزای همراه شیلی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در شیلی
  • کار در شیلی و سخن پایانی
✅کار در شیلی ✅ ویزای کاری شیلی ✅ اقامت و تابعیت شیلی

کار در شیلی و مقدمه ای بر آن

کار در شیلی ، ویزای کاری شیلی، اقامت شیلی، تابعیت شیلی و کاریابی در شیلی را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. ویزای کاری شیلی چگونه به دست می آید؟ مدت زمان اقامت برای دریافت تابعیت شیلی چقدر است؟ کاریابی در شیلی به چه صورت هایی انجام می گیرد؟ روش اخذ اقامت شیلی از طریق کار چیست؟ در ادامه بحث به ایم گونه سوالات و نکات در رابطه با کار در شیلی خواهیم پرداخت. شیلی کشوری در آمریکای جنوبی است که دارای اقتصادی توسعه یافته و بازار آزاد می باشد. این کشور در چند سال گذشته رشد مناسبی را سپری کرده است و یکی از کشور های با ثبات در آمریکای لاتین کی باشد. برای داشتن اجازه کار در شیلی افراد خارجی به ویزای کار این کشور نیاز دارند که در ادامه به بررسی ویزای کاری شیلی خواهیم پرداخت. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور از جدید ترین اخبار در خصوص مهاجرت به کشور های سطح اول جهان مطلع شوید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه کار در شیلی با مشاورین این موسسه تماس حاصل نمایید.

شرایط عمومی کار در شیلی:

شیلی با نام رسمی جمهوری شیلی کشوری در آمریکای جنوبی است که در نقشه آمریکای جنوبی مانند یک نوار بلند و باریک میان رشته کوه آند در شرق و اقیانوس آرام در غرب کشیده شده است. مساحت کشور شیلی 756,950 کیلومتر مربع و پایتخت آن سانتیاگو می باشد. اقیانوس آرام کل مرز غربی شیلی را تشکیل می دهد و این کشور با بولیوی، پرو، آرژانتین و گذرگاه دریک هم مرز است. طول خط ساحلی شیلی با اقیانوس آرام 6435 کیلومتر است. جمعیت کشور شیلی بیش از 19 میلیون نفر و زبان رسمی مردم شیلی، اسپانیولی می باشد. واحد پول کشور شیلی پسو شیلی نام دارد و این کشور همراه با اکوادور تنها کشور هایی هستند که با برزیل مرز مشترک ندارند. بیابان آتاکاما با وسعت 1000 کیلومتر مربع در بخش شمالی شیلی قرار دارد که یکی از خشک ترین مناطق در دنیا به حساب می آید. این بیابان سرشار از فلزات معدنی مانند مس، طلا و نقره است مه در سال 2015 تنها 5.7 میلیون تن مس از این بیابان استخراج شده است. امروزه کشور شیلی با توجه به رشد و توسعه پایدار در زمینه توسعه انسانی، رقابت پذیری در تجارت و اقتصاد، آزادی در اقتصاد و رشد درآمد سرانه یکی از با ثبات ترین و امن ترین کشور ها در آمریکای لاتین محسوب می گردد. بخش مالی شیلی سریع تر از دیگر بخش های اقتصادی این کشور رشد کرده است. متخصصین خارجی برای کار در شیلی و همچنین اقامت شیلی به ویزای کاری این کشور نیازمند هستند. در ادامه به بررسی ویزای کاری شیلی و مدارک درخواست این ویزا خواهیم پرداخت.

درباره شیلی جمعیت و مساحت شیلی پایتخت شیلی زبان رسمی شیلی واحد پول شیلی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار شیلی:

تمام افراد خارجی برای داشت اجازه کار در شیلی و اقامت شیلی، به ویزای کاری شیلی احتیاج دارند. افرادی که می خواهند به مدت یک سال در شیلی کار کنند به ویزای کار موقت شیلی نیازمند هستند. بسته به نوع کار فرد ویزا های کاری متعددی در شیلی وجود دارد. همچنین ویزای تعطیلات در شیلی وجود دارد که کم تر از یک سال اعتبار دارد. افرادی که برای بیشتر از یک سال قصد کار و اقامت در شیلی را دارند، باید اجازه کاری همراه با قرارداد کاری از سوی کارفرما در این کشور داشته باشند. برای دریافت اجازه کار بیشتر از یک سال در شیلی، باید مدت قرارداد فرد با کارفرما که بیشتر از یک سال است باید ذکر گردد. درخواست برای دریافت ویزای کار شیلی به صورت آنلاین می باشد و افراد برای درخواست ویزای کار شیلی باید فرم درخواست را همراه با مدارک مورد نیاز ارسال کند. افراد برای دریافت ویزای کاری شیلی تخصص خود را علاوه بر کارفرمایان، باید به وزارت کار شیلی نیز اثبات کنند. به همین دلیل باید مدارک قابل قبول و موجه را برای کارفرما ارسال نمایند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار شیلی:

از آن جایی که برای داشتن اجازه کار در شیلی و همچنین اقامت در شیلی به داشتن قرارداد با کارفرما احتیاج هست، افراد باید مدارک مناسبی را برای متقاعد کردن کارفرما و اداره کار شیلی ارائه کنند. این مدارک باید شامل رزومه کاری، میزان سابقه کار و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر باشد. این مدارک پیش از هر گونه اقدامی جهت درخواست ویزای کاری شیلی باید به کارفرما ارائه گردند. از آن جایی که درخواست ویزای کاری شیلی به صورت آنلاین می باشد، متقاضیان باید فرم درخواست را همراه با مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار به صورت ضمیمه در فایل پی دی اف در وب سایت اداره مهاجرت شیلی بار گزاری کنند. لازم به ذکر است که اصل این مدارک باید پس از تایید اداره مهاجرت شیلی تحویل سفارت این کشور داده شوند. تمامی مدارک باید معتبر و به زبان اسپانیولی ترجمه شده باشند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری کشور شیلی را مشاهده می نمایید:

  • نامه پیشنهاد کاری از کارفرما به زبان اسپانیایی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی قرارداد کاری
  • کپی مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سو پیشینه پلیس
  • گواهی سلامت مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری
  • تکمیل فرم درخواست ویزا

نرخ بیکاری در شیلی:

از مواردی که متقاضیان پیش از اقدام برای دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری کشور شیلی می باشد. نرخ بیکاری نشان دهنده سطح بازار کار برای متقاضیان می باشد. هر چه میزان نرخ بیکاری کم تر باشد، این کشور بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی دارد و کاریابی برای افراد ساده تر می باشد. نرخ بیکاری در شیلی در چند سال گذشته دارای رشد متوسطی گشته است. به طوری که  در سال 2013 نرخ بیکاری در کم ترین میزان خود و در حدود 6.21 بوده است که پس از این سال رشد افزایشی را تجربه نموده است. در طرف دیگر، بیشترین نرخ بیکاری در 2009 و با نرخ 11.31 درصد اتفاق افتاده است. امروزه نرخ بیکاری در چند سال گذشته در حد 7 درصد بوده است که می تواند نرخ نسبتا مناسبی باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور شیلی در سال 1999 تا 2019 را مشاهده می نمایید:

جدید ترین نرخ بیکاری در شیلی 2020

لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021:

یکی دیگر از مواردی که افراد پیش از کاریابی در شیلی باید با آن توجه داشته باشند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است. لیست مشاغل مورد نیاز شیلی هر ساله توسط دولت این کشور و به کمک کارفرمایانی که موقعیت های شغلی خالی دارند به منظور تکمیل این موقعیت ها توسط نیروی کار متخصص ارائه می گردد. متقاضی کار در شیلی می تواند با بررسی تخصص خود و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز شیلی به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا نماید. به دلیل اینکه شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند کوکا-کولا، اچ پی و امثال این شرکت ها در شیلی وجود دارند، تقاضا برای درخواست نیروی کار متخصص خارجی و داخلی در شیلی وجود دارد. از آن جایی که اقتصاد شیلی در حال پیشرفت می باشد و نظام بانکی این کشور در حال بهبود است، این کشور پذیرای حسابداران و افرادی است که توانایی بهبود نظام اقتصادی شیلی را داشته باشند. در زیر بعضی از مشاغل مورد نیاز کشور شیلی را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز شیلی 2021
معدن کاری
راننده
مهندس صنایع
مهندس کشاورزی
مهندس فناوری اطلاعات
مهندس برق

میزان حقوق برای کار در شیلی:

از مواردی که متقاضیان کار در شیلی باید به آن توجه بالایی داشته باشند، میزان درآمد و متوسط درآمد در کشور شیلی می باشد. میزان درآمد در کشور شیلی نشان دهنده سطح رفاه است و هر چه میزان درآمد در این کشور بیشتر و میزان هزینه ها کم تر باشد، این کشور دارای سطح رفاه بالا تری است. سطح درآمد در کشور شیلی به میزان سابقه کاری و همچنین سطح تحصیلات فرد بستگی دارد و هر چه این مقادیر بیشتر باشند، میزان درآمد فرد در کشور شیلی بیشتر است.. از این رو درآمد دو فرد در یک موقعیت شغلی ممکن است یکسان نباشد. کم ترین میزان درآمد در کشور شیلی 473 هزار پسو در ماه است. در طرف مقابل بیشترین میزان درآمد در کشور شیلی 8.3 میلیون پسو است. در جدول زیر پر درآمد ترین مشاغل در شیلی را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد CLP
مدیر بازاریابی  2.98میلیون
استاد دانشگاه 1.6-5.24 میلیون
مدیر بانک 2.1-6.98 میلیون
مدیر حسابداری 2.78 میلیون
قاضی 2.8-9.1 میلیون
خلبان  1.3-4.3میلیون
دندان پزشک  1.8-5.89میلیون
مدیر عامل  2-6.55میلیون
وکیل 2.27-7.4 میلیون
مدیر پروژه فناوری اطلاعات 2.7 میلیون
مدیر امنیت سایت 2.5 میلیون
مهندس برق 2.5 میلیون
معمار 2.2 میلیون
طراح 3 میلیون
روانشناس 3 میلیون
مدیر پروژه معدن کاوی 2.8 میلیون

نحوه کاریابی در شیلی:

از اصلی ترین موارد برای دریافت ویزای کاری شیلی، کاریابی در شیلی و روش های کاریابی در این کشور می باشد. افراد برای دریافت اقامت در شیلی و همچنین اجازه کار در شیلی به قرارداد کاری با کارفرما احتیاج دارند به همین منظور، کاریابی در شیلی از اهمیت بالایی برای دریافت اقامت این کشور احتیاج است. در شیلی متقاضیان خارجی می توانند از طریق وب سایت های کاریابی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. وب سایت های کاریابی به دو نوع هستند. در نوع اول از این سایت ها افراد می توانند با پرداخت هزینه ناچیز و همچنین ساخت حساب کاربری، رزومه خود را در سایت قرار بدهند و تمام مسائل کاریابی در شیلی بر عهده این سایت است. از طرف دیگر در بعضی از سایت ها کارفرمایان موقعیت های کاری خود را به صورت آگهی در صفحه اصلی سایت قرار می دهند و متقاضیان می توانند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار نمایند. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در شیلی را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در شیلی
Laborum.cl
Opcionempleo
Buscojobs
Linkedin
Chile trabajos
Indeed
Trabajos.com
jobomas

مؤسسات کاریابی در شیلی:

موسسات کاریابی در شیلی عمل کاریابی را به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیانی که قصد کار در شیلی را دارند انجام می دهند. موسسات کاریابی فردی را به عنوان کارشناس به شرکت های مقیم شیلی ارسال می کنند و موقعیت های شغلی خالی در این شرکت ها را برای مشتریان خود رزرو می نمایند. این موسسات همچنین برای متقاضیان کار در شیلی کلاس های آشنایی با فرهنگ شیلی و همچنین رزومه نویسی برگزار می نمانید. موسسات کاریابی در شیلی برای عمل کاریابی و همچنین کلاس های آموزشی وجه مناسبی را دریافت می نمایند و بر طبق قرارداد، موسسات کاریابی وظیفه دارند در طی زمان تعیین شده برای افراد شغل مناسب تهیه نمایند. پس از بررسی رزومه متقاضی توسط شرکت و ارائه آن به کارفرما، برای فرد مصاحبه کاری تعیین می گردد و پس از انجام مصاحبه و عقد قرارداد افراد می توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. نام برخی از موسسات کاریابی در شیلی به شرح زیر است:

موسسات کاریابی در  شیلی
ECRGROUP Chile TeamWork chile
HeadHunter Chile Humanex Chile
Downing Teal Chile Agencia Barrio Alto
GO Empresas Grupo Selectiva
ZONALABORAL CYCLOS Consultores
BST Corp SERTUS LTDA
Tomic consultores Prodata Business Outsourcing

بررسی ویزای همراه در شیلی:

از مواردی که دارندگان ویزای کاری شیلی به آن توجه دارند، دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده خود می باشد. دارندگان اجازه کار در شیلی می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه شیلی را ارسال نمایند. دارندگان ویزای کاری می توانند همراه با درخواست ویزای خود برای اعضای خانواده درخواست ویزای همراه نمایند. پروسه درخواست ویزا در سایت اداره مهاجرت شیلی برای ویزای همراه همانند ویزای کاری می باشد و درخواست ویزای همراه به صورت آنلاین صورت می گیرد. همچنین دارنده ویزای کاری باید یتواند تمکین مالی جهت حمایت از اعضای خانواده خود نشان دهد. دارندگان ویزای همراه می توانند به مدت ویزای اصلی در شیلی اقامت نمایند و در صورت لغو ویزای کاری، ویزای همراه آن ها نیز لغو می گردد. ویزای همراه شیلی قابلیت کار و یا تحصیل را برای دارندگان ای ویزا به ارمغان نمی آورد. به همین دلیل دارندگان ویزای همراه برای کار در شیلی باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه شیلی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر اعضا با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی تمکن مالی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • قرارداد کاری فرد اصلی
  • اثبات محل زندگی دارنده ویزای کاری
  • کپی کارت شناسایی فرد در شیلی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • بیمه سلامت
  • گواهی سلامت متقاضیان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در شیلی:

از دلایل عمده برای مهاجرت کاری به کشور شیلی، دریافت تابعیت شیلی می باشد. دارندگان ویزای کاری شیلی می توانند تابعیت شیلی را دریافت کنند. افراد پس از دریافت ویزای کاری شیلی و سپری کردن چند سال در این کشور می توانند اقامت دائم شیلی را دریافت کنند. تفاوت بین اقامت دائم و تابعیت شیلی در این است که اگر فرد دارای اقامت دائم باشد و به مدت بیشتر از یک سال در خارج از کشور شیلی اقامت داشته باشد، اقامت دائم او لغو می گردد و فرد نمی تواند به شیلی باز گردد. اما دارندگان تابعیت شیلی در این مورد کاملا آزار هستند. دارندگان اقامت دائم شیلی می توانند پس از گذشت 5 سال از اقامت خود، تابعیت شیلی را دریافت نمایند. همچنین فرد برای دریافت تابعیت شیلی شرط های لازم را که دولت این کشور اعمال کرده است باید داشته باشد. پس از سپری کردن 5 سال اقامت دائم فرد با داشتن کار مناسب در شیلی، داشتن دانش بالا در زبان اسپانیولی، درآمد بیشتر از متوسط در شیلی و همچنین نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری در مدت اقامت می تواند برای درخواست تابعیت شیلی اقدام نماید.

کار در شیلی و سخن پایانی:

کار در شیلی ، ویزای کاری شیلی، اقامت شیلی، تابعیت شیلی و کاریابی در شیلی را در این مقاله مورد بررسی قرار دایم. شیلی یک کشور توسعه یافته در آمریکای جنوبی است که بیشترین خط ساحلی با اقیانوس آرام را دارد. شیلی اقتصادی قوی و همچنین بانکداری در حال توسعه را دارد که کمک بسیاری به رشد این کشور در آمریکای جنوبی دارد. سطح درآمد در کشور شیلی در حد مناسبی می باشد و افراد با داشتن سابقه کاری بالا می توانند زندگی خوبی را در این کشور داشته باشند. اما نرخ بیکاری در کشور شیلی در چند سال گذشته دچار رشد گشته است که کاریابی برای متقاضیان خارجی را دشوار می کند. شما همراهان همیشگی می توانید مشاوره رایگان، با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور، در خصوص کار در شیلی دریافت نمایید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های این موسسه، از جدید ترین روش ها برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان مطلع شوید. در صورت داشتن سوال در زمینه کار در شیلی، با مطرح کردن سوال خود در قسمت پرسش و پاسخ، کارشناسان ما جواب سوال شما را در کم ترین زمان ممکن ارسال می نمایند. شما می توانید میزان رضایت خود را به این مقاله با دادن امتیاز پنج ستاره مطرح کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در شیلی

ویزای کاری شیلی چگونه به دست می آید؟

در قدم اول افراد باید پیشنهاد کاری از کارفرما این کشور داشته باشند.

✅مدت زمان اقامت برای دریافت تابعیت شیلی چقدر است؟

بستگی به مدت قرارداد فرد با کارفرما و بیشتر از 1 سال است.

کاریابی در شیلی به چه صورت هایی انجام می گیرد؟

کاریابی در شیلی از طریق وب سایت و موسسات کاریابی در این کشور امکان پذیر است.

✅روش اخذ اقامت شیلی از طریق کار چیست؟

برای اقامت کاری در شیلی افراد باید اجازه کار در این کشور را دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *