کار در سری لانکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سری لانکا
  • ویزای کار در سری لانکا
  • مدارک مورد نیاز کار در سری لانکا
  • نرخ بیکاری در سری لانکا
  • لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا 2021
  • میزان حقوق برای کار در سری لانکا
  • نحوه کاریابی در سری لانکا
  • مؤسسات کاریابی در سری لانکا
  • بررسی ویزای همراه سری لانکا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سری لانکا
  • سخن پایانی کار در سری لانکا
کار در سری لانکا ، شرایط دریافت ویزای کاری سری لانکا در این مقاله علمی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته است.

کار در سری لانکا و مقدمه ای بر آن

کار در سری لانکا ، شرایط دریافت ویزای کاری در سری لانکا و مهاجرت از طریق کار به این کشور در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته است. شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری در سری لانکا به چه صورتی است؟ مشاغل مورد نیاز و مؤسسات کاریابی در این کشور کدام اند؟ آیا کار در سری لانکا منجر به اخذ اقامت و تابعیت آن می گردد؟ مقاله حاضر جهت پاسخ گویی به این سوالات و هرآنچه که لازم است تا در مورد کار در سری لانکا بدانیم، نگارش یافته است. امیدوارم تا استفاده لازم را بنمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره با کارشناسان می توانید با مموسسه  حقوقی ملک پور با همکاری مؤسسه مشاوره ای ملک پور در دفتر مرکزی وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس برقرار نموده و با تیم وکلا و کارشناسان مجرب ما در خصوص کار در سری لانکا، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

شرایط عمومی کار در سری لانکا:

به منظور بررسی شرایط کار در سری لانکا بهتر است تا اطلاعاتی کلی پیرامون شرایط عمومی این کشور داشته باشیم. سری لانکا کشوری در جنوب آسیا و جنوب کشور هند است. پایتخت سری لانکا شهر کوته بوده و بزرگترین شهر کلمبو می باشد و با مساحتی حدود 65.610 کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر را در خود جای داده است. واحد پولی این کشور روپیه سریلانکا می باشد. همچنین زبان های رسمی این کشور سینهالی و تامین هستند. صنعت کشاورزی به منظور کار در سری لانکا رواج فراوانی داشته به طوری که یک سوم جمعیت سری لانکا به این شغل مشغول می باشند. محصولات و فرآورده های مهم این کشور از جمله چای، قهوه، کائوچو و نارگیل هستند که از جمله صادرات این کشور به کشورهای اروپایی و امریکا محسوب می‌شوند. به منظور کار در سری لانکا به یک پیشنهاد کاری معتبر یا همان جاب آفر که از سوی کارفرما یا شرکت واقع در سری لانکا صادر شده باشد نیاز می باشد. اقتصاد این کشور در میان کشورهای آسیایی ضعیف است اما امروزه پیشرفته زیادی داشته و به دنبال آن افراد زیادی از سراسر دنیا به عنوان توریست وارد این کشور شده و از این طریق موجبات پیشرفت این کشور فراهم آمده است. به دنبال گسترش صنعت توریسم و گردشگری در این کشور زمینه برای فعالیت هایی از این دست به منظور کار در سری لانکا فراهم شده است.

سری لانکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سری لانکا

ویزای کار سری لانکا:

متقاضیان کار در سری لانکا نیازمند دریافت ویزای کار در این کشور می باشند و برای این منظور می بایست ابتدا یک جا بافر یا پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما یا شرکت موجود در سری لانکا دریافت نمایند. کارفرمایان به منظور استخدام نیروهای خارجی می بایست درخواست خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند و اداره مهاجرت پس از دریافت درخواست کارفرما مرکز دیپلماتیک این کشور از این مسئله مطلع می سازد. متقاضی کار در سری لانکا برای دریافت مجوز ورود پاسپورت خود را به نزدیکترین مرکز دیپلماتیک ارائه می نماید و در این صورت با درخواست ورود وی برای مدت زمان مشخص موافقت می گردد و متقاضی باید قبل از به اتمام رسیدن این مدت برای دریافت ویزای کار در سری لانکا اقدام نماید. این مقاله توسط مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام بوده و موسسه حقوقی ملک پور  به هیچ عنوان رضایتی از این کار ندارد. فرم دعوت نامه همکاری می بایست حتما از سوی اداره کار سری لانکا تایید گردد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز ویزای کار در سری لانکا:

متقاضیان کار در سری لانکا نیازمند دریافت ویزای کار این کشور می باشند و برای این منظور می‌بایست مدارکی را به نزدیکترین سفارت سری لانکا تحویل نمایند. سفارت سریلانکا پس از بررسی مدارک در صورت کامل بودن آنها نسبت به صدور ویزای متقاضی کار در سری لانکا اقدامات لازم را مبذول می دارد. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در سریلانکا عبارتند از:

  • تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای کار در سری لانکا
  • ۶ قطعه عکس با پیش زمینه سفید
  • پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی آن
  • مدارک هویتی شخص متقاضی به همراه فتوکپی آن
  • پرداخت ۲۰ هزار روپیه به عنوان هزینه درخواست ویزا
  • ارائه دعوت نامه کاری معتبر

نرخ بیکاری در سری لانکا:

یکی از مهمترین پارامتر هایی که برای متقاضیان کار در سری لانکا کار مهم می باشد، توجه به نرخ بیکاری در این کشور است. چرا که این رقم نشان دهنده آن است که چه میزان از مردم این کشور بیکار هستند تا با بررسی این شرایط بتوان برای وضعیت و آینده شغلی خود درست ترین تصمیم گیری را انجام داد. هم اکنون نرخ بیکاری در کشور سری لانکا 4.1 درصد گزارش شده است. این رقم نشان دهنده آن است که از هر ۱۰۰ نفر که در این کشور وجود دارند حدودا ۴ نفر بیکار بوده و به این ترتیب 96 نفر دارای کار هستند. نتیجه اینکه سیستم و شرایط کار در این کشور وضعیت مطلوبی دارد.

 همانطور که ملاحظه می فرمایید در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور سری لانکا از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون نمایش داده شده است. این نمودار نشان دهنده آن است که نرخ بیکاری از ابتدای سال تاکنون روند نزولی خود را طی نموده و البته در کمترین حالت خود رقم ۴ درصد را داشته است.

نرخ بیکاری در سری لانکا

لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا 2021:

کار در سری لانکا مستلزم بررسی مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. توضیح اینکه چنانچه افراد با شناسایی مشاغل مورد نیاز این کشور به همان کارها مشغول شوند بالتبع درآمد بالاتری را نیز خواهند داشت. مسئله مورد توجه در این خصوص این است که همانطور که در بند های قبلی نیز اشاره گردید مهمترین صنعت این کشورکشاورزی می باشد به صورتی که یک سوم جمعیت سری لانکا در این بخش مشغول به فعالیت هستند و بخش اعظمی از صادرات این کشور را در محصولاتی از قبیل چای، قهوه، کائوچو و نارگیل را فراهم می آورند. البته می‌بایست این نکته را مدنظر قرار دهیم که به منظور کار در سری لانکا و فعالیت در مشاغل مورد نیاز این کشور سابقه تحصیلی و کاری افراد و همچنین سطح زبان آنها موثر می باشند.

همچنین با گسترش فعالیت توریسم و گردشگری در کشور سری لانکا مشاغل مورد نیاز مرتبط با این موضوعات گسترش فراوانی یافته است. که البته به منظور فعالیت در این خصوص آشنایی به زبان انگلیسی یا یکی از زبان های بومی این کشور از جمله ملزومات است. به طور کلی لیست مشاغل مورد نیاز به منظور کار در سری لانکا عبارتند از:

مشاغل مورد نیاز سری لانکا 2021
کشاورزی مشاغل مرتبط با گردشگری و توریسم
حسابداری بازاریابی
برنامه‌نویسی مدیریت فروش
آموزش و پرورش و معلم

میزان حقوق برای کار در سری لانکا:

متقاضیان کار در سری لانکا نیازمند اطلاعاتی پیرامون میزان حقوق در این کشور می باشند تا با مقایسه آن با سایر کشور ها و پیش بینی وضعیت خود در این کشور بتوانند برای آینده خود تصمیم گیری نمایند. میزان درآمد سرانه در کشور سری لانکا ۱۳ هزار دلار در سال است. این مقاله توسط گروه حقوقی ملک پور گردآوری شده و کپی برداری از آن یا استفاده از محتوای مقاله با تغییر کوچکی در کلمات شرعا و قانونا حرام است. این موسسه هیچ گونه رضایتی از این کار ندارد. در جدول زیر اطلاعاتی پیرامون میزان حقوق سالانه برخی از مشاغل در کشور سری لانکا برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان به نمایش در آمده است:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه به روپیه متوسط حقوق سالانه به دلار 
مهندسی نرم افزار 1.710.280 روپیه 12.211 دلار
حسابداری 794.841 روپیه 5.770 دلار
بازاریابی 1.909.230 روپیه 13.969 دلار
مدیریت منابع انسانی 2.775.896 روپیه 18.293 دلار
فناوری اطلاعات 2.296.155 روپیه 16.421 دلار

نحوه کاریابی در سری لانکا:

همانطور که قبلاً هم گفته شد متقاضیان کار در سری لانکا به یک جاب آفر نیاز دارند که یک پیشنهاد شغلی معتبر از سوی یک کارفرما یا شرکت مستقر در سری لانکا می باشد. به منظور یافتن کار در سری لانکا هرچقدر که رزومه افراد و سوابق کاری و تحصیلی آنها قوی‌تر باشد شانس آنها در مورد کاریابی در این کشور نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین افراد متخصص که در انجام کاری به خصوص تبهر داشته باشند، راحت تر می توانند در این کشور کاریابی داشته باشند. به منظور یافتن کار در سری لانکا افراد می توانند با ویزای توریستی وارد کشور سری لانکا شده و رزومه خود را در اختیار کارفرمایان قرار داده و از این کشور یک جاب آفر دریافت نموده و سپس به کشور مبدا خود بازگشته و برای دریافت ویزای کار در سری لانکا اقدام نمایند.

همچنین امروزه مؤسسات کاریابی کار را برای متقاضیان راحت نموده اند. دیگر نیازی به اخذ ویزای توریستی و حضور متقاضیان کار در سری لانکا نمی‌باشد و آنها می توانند رزومه خود را به صورت آنلاین در اختیار مؤسسات کاریابی قرار داده و از این طریق به کارفرمایان این کشور متصل گردند. در ادامه این مقاله به توضیحات مختصری در مورد مؤسسات کاریابی در این کشور می پردازیم.

مؤسسات کاریابی در سری لانکا:

متقاضیان کار در سری لانکا برای جستجوی کار در این کشور می‌توانند از طریق موسسات کاریابی اقدام نمایند و برای این منظور می بایست رزومه کاملی از خود ارائه نمایند. این رزومه شامل مشخصات فردی از قبیل سن و وضعیت تاهل متقاضی، سوابق تحصیلی و سوابق کاری، سطح زبان و مهارت ها و تخصص های وی می باشد. این موسسات با استفاده از سابقه و تجربه ای که در زمینه کاریابی دارند رزومه شخص را بررسی نموده و با توجه به مشخصات متقاضی کار در سری لانکا مشاغلی را که به وی مرتبط می باشد را برایش در نظر گرفته و به او معرفی می نمایند. کارفرمایان نیز برای یافتن نیروی کار مناسب توضیحاتی را در مورد نیروی مورد نیاز خود از قبل در اختیار این موسسات کاریابی قرار داده‌اند و در واقع موسسات کاریابی پل ارتباطی میان متقاضیان کار در سری لانکا و کارفرمایان قرار می گیرند. به همین منظور نام چند مورد از معتبرترین موسسات کاریابی و وب سایت های معتبر در این زمینه در قسمت زیر برای شما عزیزان نمایش داده شده است:

  • Xpressjobs
  • Jobsjobs
  • Jobenvoy
  • Topjobs
  • Jobbank

بررسی ویزای همراه در سری لانکا:

یکی از مهمترین نگرانی ها و دغدغه های متقاضیان کار در سری لانکا امکان الحاق خانواده هایشان به آنها می باشد. این مسئله زمانی حساسیت بیشتری پیدا می نماید که افراد متاهل بوده و دوری از خانواده برای آنها ملال آور باشد. بسیاری از کشورها امکان درخواست ویزای همراه و الحاق خانواده را طبق قوانین شان پیش بینی نموده اند. کشور سری لانکا نیز این امکان را برای افراد فراهم آورده که متقاضیان کار در سری لانکا بتوانند پس از مدتی درخواست الحاق خانواده خود را مطرح نمایند. برای این منظور متقاضیان می بایست فرم درخواست الحاق خانواده را به همراه اسناد و مدارک مورد نیاز تحویل سفارت نمایند تا سفارت مربوطه در این مورد تصمیم گیری نموده و برای صدور ویزا اقدام نماید. طبق قوانین کلی این کشور همراهان شخص همسر و فرزندان زیر 18 سال وی محسوب می شوند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست الحاق خانواده برای متقاضیان کار در سری لانکا عبارتند از:

  • تکمیل فرم الحاق خانواده
  • پاسپورت همسر و فرزندان و فتوکپی تمام صفحات آن
  • عکس رنگی همسر و فرزندان
  • تست های پزشکی همسر و فرزندان
  • کپی قرارداد کار در سری لانکا
  • مدرک حقوق دریافتی که مبلغ دریافتی آن به طور واضح مشخص باشد.
  • سند رسمی ازدواج
  • سند ولادت

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سری لانکا:

کار در سری لانکا به طور کلی منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی گردد و تنها منتهی به اقامت های کوتاه مدت یک ساله می‌شود که این اقامت ها قابل تمدید است. اما ازدواج با یک تبعه کشور سریلانکا می تواند منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت در این کشور شود، مشروط بر این که ۵ سال از ازدواج زوجین گذشته باشد. همچنین به منظور سرمایه گذاری در این کشور چنانچه مبلغ سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ هزار دلار باشد می توان برای اقامت های بلند مدت ۵ ساله اقدام نمود. جهت اخذ تابعیت کشور سریلانکا آشنایی به زبان بومی این کشور و همچنین مقید بودن به قوانین اساسی کشور سری لانکا و احترام به آنها از جمله ملزومات است. این مقاله توسط گروه حقوقی ملک پور گردآوری شده و کپی برداری از آن یا استفاده از محتوای مقاله با تغییر کوچکی در کلمات شرعاً و قانوناً حرام است. موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه رضایتی از این کار ندارد.  مدارک لازم جهت اخذ تابعیت سریلانکا عبارتند از:

کار در سری لانکا و سخن پایانی:

کار در سری لانکا ، اخذ اقامت و تابعیت سری لانکا از طریق کار و مهاجرت کاری به سری لانکا در مقاله فوق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. امیدواریم تا از آن نهایت استفاده لازم را نموده باشید. با توجه به شرایط مذکور در بند های فوق و با توجه به اینکه شرایط دریافت ویزای کار در سری لانکا مشروط به دریافت پیشنهاد شغلی و تا حدودی مشکل می باشد. شاید بهتر باشد تا شرایط کار در برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش را مدنظر قرار داده و در صورت واجد شرایط بودن برای آنها اقدام نمایید. شما سروران گرامی می توانید به منظور بررسی شرایط فردی خود و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص کار در سری لانکا و سایر کشورهای دنیا با موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه مشاوره ای ملک پور در دفتر مرکزی وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نموده و با تیم حرفه ای شامل وکلا و کارشناسان مجرب ما مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در سری لانکا

✅ برای اخذ ویزای کار سری لانکا چه شرایطی مورد نیاز است؟

به منظور کار در سری لانکا به یک پیشنهاد کاری معتبر یا همان جاب آفر که از سوی کارفرما یا شرکت واقع در سری لانکا صادر شده باشد نیاز می باشد.

نحوه کاریابی در سری لانکا چیست؟

ورود از طریق ویزای توریستی و ارائه رزومه در اختیار کارفرمایان و یا ارائه رزومه به صورت آنلاین به مؤسسات کاریابی دو راه اساسی برای کاریابی در سری لانکا می باشد.

بیشترین مشاغل مورد نیاز سری لانکا در چه حوزه هایی است؟

حوزه های کشاورزی مشاغل مرتبط با گردشگری و توریسم بیشترین نیاز به نیروی کار دارد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      یکی از راه های کاریابی در سری لانکا ارتباط با مؤسسات کاریابی و ارسال رزومه به این موسسات جهت پیدا کردن کار و ارتباط با کارفرمای مرتبط است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *