کار در دومینیکن

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در دومینیکن
  • ویزای کار دومینیکن
  • مدارک مورد نیاز کار در دومینیکن
  • نرخ بیکاری در دومینیکن
  • لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021
  • میزان حقوق کار در دومینیکن
  • نحوه کاریابی در دومینیکن
  • مؤسسات کاریابی در دومینیکن
  • بررسی ویزای همراه دومینیکن
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در دومینیکن
  • کار در دومینیکن و سخن پایانی
✅کار در دومینیکن ✅ ویزای کار دومینیکن و✅ هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن

کار در دومینیکن و مقدمه ای بر آن

کار در دومینیکن ، مهاجرت به جمهوری دومینیکن، ویزای کار دومینیکن، کاریابی در دومینیکن و هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. ویزای کار دومینیکن چگونه به دست می آید؟ شرایط کاریابی در دومینیکن چگونه است؟ هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن به چه میزان می باشد؟ مهاجرت به دومینیکن از طریق کار دارای چه مزایایی می باشد؟ در ادامه مقاله به این گونه سوالات و نکات مهم در خصوص کار در دومینیکن خواهیم پرداخت. دومینیکن کشوری در حوزه کارائیب است و دارای اقتصادی متوسط و بر پایه مواد معدنی و کشاورزی می باشد. اما امروزه اقتصاد جمهوری دومینیکن به سوی خدمات و گردشگری پیشروی می کند و با این وجود در حال پیشرفت است. افراد خارجی می توانند با داشتن ویزای کار دومینیکن در این کشور مشغول به کار شوند. در ادامه به بررسی ویزای کار دومینیکن و شرایط مهاجرت به جمهوری دومینیکن از طریق کار را بررسی می نماییم. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص کار در دومینیکن با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید با مطالعه سایر مقالات در وب سات های معتبر این موسسه، بهترین روش برای مهاجرت به کشور های سطح اول جهان پیدا نمایید.

شرایط عمومی کار در دومینیکن:

جمهوری دومینیکن کشوری در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب می باشد. پایتخت جمهوری دومینیکن شهر سانتو دومینگو است و واحد پول در این کشور پزو می باشد. مساحت کشور دومینیکن 48,442 کیلومتر مربع و جمعیت بیش از 10.8 میلیون نفری دارد. جمهوری دومینیکن پس از کوبا، دومین کشور کشور بزرگ در حوزه کارائیب از لحاظ جمعیت و مساحت می باشد که در حدود یک میلیون نفر از جمعیت این کشور در پایتخت قرار دارند. زبان رسمی مردم در این کشور اسپانیایی است. در گذشته اقتصاد کشور دومینیکن بر پایه کشاورزی بوده است اما امروزه در بخش خدمات و گردشگری این کشور در حال رشد می باشد. با توجه به اینکه در دومینیکن بخش خدمات در حال پیشرفت می باشد اما، کشاورزی هنوز بخش عمده اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. از موارد صادراتی دومینیکن می توان به قند، توتون و قهوه اشاره نمود. به علاوه بخش گردشگری و خدمات، ایجاد مناطق تجاری باعث رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری اقتصادی گردیده است. سرمایه گذاری های خارجی به ایجاد مشاغل جدید برای افراد محلی و خارجی کمک شایانی کرده است و در بیشتر مناطق این کشور در تولید قطعات الکترونیک، داروسازی و محصولات دخانیات رواج دارد. برای کار در دومینیکن افراد خارجی به دریافت ویزای کار این کشور نیاز دارند. در ادامه به بررسی ویزای کار دومینیکن و شرایط مهاجرت به جمهوری دومینیکن خواهیم پرداخت.

درباره دومینیکن مساحت و جمعیت دومینیکن پایتخت دومینیکن واحد پول دومینیکن

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار دومینیکن:

برای مهاجرت به جمهوری دومینیکن و کار در دومینیکن به اقامت در این کشور نیاز است. برای کار در دومینیکن افراد باید اقامت این کشور را از سفارت خانه یا کنسولگری این کشور در کشور مبدا دریافت نمود. برای دریافت اقامت در کشور دومینیکن افراد باید پیش از هر اقدامی، کار مورد نظر خود را در این کشور ایمن کرده باشند. به همین دلیل افراد باید با کارفرما در کشور دومینیکن قرارداد کاری امضا کرده باشند. برای داشتن قرارداد کاری فرد باید تخصص لازم در کار مورد نظر را داشته باشد و بتواند تخصص خود را برای کارفرما اثبات بنماید. برای داشتن اجازه کار در دومینیکن فرد باید اقامت موقت این کشور را دریافت نماید. مدت اعتبار این اقامت 1 سال می باشد و تا 5 سال دیگر قابل تمدید می باشد. برای داشتن کار در کشور دومینیکن افراد خارجی باید به زبان اسپانیایی تسلط کافی داشته باشند. اما کار هایی مانند تدریس و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات احتیاجی به داشتن سطح بالایی از زبان اسپانیایی ندارند. درخواست برای کار در کشور دومینیکن برای مشاغل معمولی در این کشور بالا می باشد و به همین دلیل افراد خارجی و مخصوصا ایرانیان بهتر است برای مشاغل مورد نیاز این کشور در زمینه های تخصصی درخواست ارائه کنند. برای درخواست اقامت دومینیکن افراد باید درخواست را به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل افامت خود ارائه نمایند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز کشور دومینیکن خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار دومینیکن:

ویزای کار دومینیکن و اقامت این کشور برای متقاضیان خارجی که قصد کار در این کشور را دارند ضروری می باشد. از سوی دیگر برای مهاجرت به جمهوری دومینیکن از طریق باید افراد کار مورد نظر خود را در این کشور با داشتن قرارداد کاری امن کرده باشند. برای داشتن قرارداد کاری متقاضی باید بتواند تخصص خود را برای کارفرما اثبات نماید. ار این رو افراد باید مدارک مربوط به تخصص مانند سابقه کار و سطح تحصیلات مربوطه را برای کارفرما اثبات نمایند. پس از امضای قرارداد، قرد باید برای درخواست اقامت موقت در کشور دومینیکن به سفارت این کشور در محل زندگی خود مراجعه نماید و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت موقت و همچنین ویزای کاری دومینیکن، درخواست خود را مطرح نمایید. مدارک جهت درخواست ویزای کار دومینیکن باید به اسپانیایی ترجمه شده باشند. مدارک مورد نیاز درخواست اقامت دومینیکن به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • کپی ویزا های گذشته دویمینکن در صورت وجود
  • کپی کارت ملی
  • شناسنامه
  • داشتن بیمه درمانی به مبلغ 100 هزار دلار

نرخ بیکاری در دومینیکن:

برای مهاجرت به جمهوری دومینیکن و دریافت ویزای کار دومینیکن افراد باید مواردی همچون میزان نرخ بیکاری در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. نرخ بیکاری در کشور دومینیکن نشان دهنده سطح بازار کار برای افراد خارجی و محلی می باشد. هرچه میزان نرخ بیکاری پایین تر باشد، شرایط برای کاریابی در دومینیکن برای متقاضیان خارجی بهتر است. نرخ بیکاری در کشور دومینیکن از سال 1999 دچار فراز و فرود های متعددی گشته است. به طوری که در چند سال گذشته پس از یک کاهش مناسب، افزایش بسیار کمی را سپری نموده است. بنابراین بیشترین نرخ بیکاری در کشور دومینیکن در سال 2015 و با نرخ 7.61 درصد بوده است. به طوری که در سال 2008 کمترین نرخ بیکاری با 4.76 درصد اتفاق افتاده است. امروزه نرخ بیکاری در محدوده 5 درصد می باشد به طوری که در سال 2020 این نرخ به 5.92 درصد رسیده است. این میزان به نسب کشور های تراز اول جهان در سطح بالایی می باشد و شرایط کاریابی را برای افراد خارجی با مشکل مواجه می سازد. در زیر نمودار نرخ بیکاری دومینیکن از سال 1999 تا 2020 را مشاهده می نمایید:

نمودار نرخ بیکاری دومینیکن

لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021:

افراد متقاضی کار در دومینیکن پیش از هر گونه اقدام کاریابی در دومینیکن باید به بررسی مشاغل مورد نیاز این کشور بپردازند. لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن به متقاضیان این امکان را می دهد با بررسی تخصص خود، در حوزه های مختلف کار مورد نظر خود را بر اساس میزان تخصص به سادگی پیدا کنند. لیست مشاغل مورد نیاز کشور دومینیکن هر ساله توسط دولت این کشور به جهت جذب متخصصین خارجی ارائه می گردد. این لیست هر ساله برای تکمیل موقعیت های شغلی مورد نیاز ارائه می شود بنابراین، بر اساس اقتصاد رو به پیشرفت و همچنین در حال تبدیل شدن به اقتصاد بر پایه خدمات و گردشگری، هر ساله پذیرای متخصصین خارجی در این حوزه می باشد. برخی از مشاغل مورد نیاز جمهوری دومینیکن به شرح زیر می باشد:

لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021
مهندسی فناوری اطلاعات مدیر هتل
مهماندار متصدی بار
مهندس کشاورزی مدیر رستوران

میزان حقوق برای کار در دومینیکن:

از مهم ترین موارد پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به جمهوری دومینیکن و همچنین دریافت ویزای کار دومینیکن می توان به میزان درآمد متوسط و همچنین هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن اشاره نمود. میزان درآمد در کشور دومینیکن بستگی به سطح تخصص و نوع کار و همچنین تحصیلات فرد دارد و هرچه میزان آن بالاتر باشد، فرد حقوق بیشتری دریافت می کند. با بررسی میزان درآمد و همچنین مقایسه آن با هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن می توان سطح رفاه در این کشور را متوجه شد. کم ترین سطح درآمد در کشور دومینیکن از 5020 پزو در ماه آغاز می گردد. در سوی دیگر بیشترین سطح درآمد ماهیانه در این کشور 88,700 پزو است. به طور متوسط، درآمد ماهیانه فرد در کشور دومینیکن 20,700 پزو است که در حدود نیمی از مردم کم تر از این میزان درآمد دارند. از سوی دیگر، متوسط هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن بر اساس سبک زندگی و تعداد خانوار در این کشور متفاوت است. متوسط هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن برای یک خانواده 4 نفره 106,847 پزو در ماه است. برای یک فرد معمولی هزینه زندگی در دومینیکن بیش از 44 هزار پزو است. اما از سوی دیگر دومینیکن چهارمین کشور ارزان در آمریکای جنوبی و همچنین 65 امین کشور ارزان در جهان محسوب می گردد. در جدول زیر برخی مشاغل پر درآمد با متوسط درآمد ماهیانه در جمهوری دومینیکن را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب پزو
مدیر مهمان داری 36.9 هزار
مدیر هتل 35.5 هزار
مدیر فروش هتل 26.6 هزار
مدیر رستوران 23.9 هزار
مدیر پروژه فناوری اطلاعات 29.6 هزار
مدیر بانکداری اینترنتی 31 هزار
مدیر امنیت سایت 27.2 هزار
مدیر مالی 39 هزار
مدیر حسابداری 29.6 هزار
جراح 35.5-116 هزار
قاضی 29.8-97.4 هزار
وکیل 24.1-78.9 هزار
استاد دانشگاه 17-55.7 هزار
خلبان 14.2-46.4 هزار
مدیر عامل 21.3-69 هزار
دندان پزشک 19.2-62.6 هزار

نحوه کاریابی در دومینیکن:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت اقامت کار در دومینیکن به داشتن قرارداد کاری از سوی کارفرما در این کشور احتیاج است. به همین دلیل کاریابی در دومینیکن ار اهمیت بالایی برای مهاجرت به این کشور می باشد. وب سایت های کاریابی یکی از روش های اصلی برای پیداکردن شغل مورد نظر می باشند. افراد خارجی با استفاده از وب سایت های کاریابی می توانند شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا نمایند. وب سایت های کاریابی در جمهوری دومینیکن به دو صورت داخلی و بین المللی می باشند. در برخی از این وب سایت ها کارفرمایان برای استخدام نیروی کار خارجی، موقعیت شغلی خود را به صورت آگهی در برخی از این وب سایت ها به صورت رایگان قرار می دهند و متقاضی می تواند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار نماید. از طرف دیگر، برخی از وب سایت ها برای متقاضیان کاریابی در دومینیکن را انجام می دهند اما این وب سایت های رایگان نبوده و افراد بدین منظور با ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه اندکی می توانند کار مورد نظر خود را پیدا نمایند. در زیر نام برخی از وب سایت های کاریابی در دومینیکن را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در  دومینیکن
Computerabajo Buscojobs
Aldaba TuEmpleoRD.com
Tecoloco.com.do Infoempleos.net
Empeateya.net Jobrapido
Corotos Trabajo PanCaliente.com Empleo Candidato

مؤسسات کاریابی در دومینیکن:

از دیگر راه ها برای کاریابی در دومینیکن می توان به موسسات کاریابی در این کشور اشاره نمود. موسسات کاریابی در دومینیکن می توانند به صورت حضوری برای افراد محلی و غیر حضوری برای متقاضیان خارجی کار مورد نظر آن ها را پیدا نمایند. برخی از موسسات کاریابی به طور مستقیم در حوزه برخی از انواع مشاغل به خصوص کار می کنند. به عنوان مثال برخی از موسسات کاریابی در دومینیکن فقط در زمینه فناوری اطلاعات قادر به کاریابی برای متقاضیان خود می باشند. موسسات کاریابی در دومینیکن به صورت مستقیم با کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند رزومه متقاضی را ارسال می کنند. موسسات کاریابی در قبال کاری که برای مشتریان خورد انجام می دهند هزینه متناسب با نوع کار و سطح درآمد دریافت می نمایند. پس از بررسی رزومه متقاضی توسط کارفرما، برای فرد مصاحبه تعیین می گردد و در صورت موفقیت فرد در مصاحبه می توان برای درخواست اقامت دومینیکن اقدام نمود. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی در دومینیکن را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  دومینیکن
Effie Business Corp More jobs rd
Gerenica Dominican SRL Damsel staff & Training
Gtalent Proindustria
Talent Acquisition Group Tu Empleo RD
Inversions E y E Agencia De Empleos Trabunme
BGC Agencia de Empleo Smart Outsourcing Solutions

بررسی ویزای همراه در دومینیکن:

از مزایای داشتن اقامت کشور جمهوری دومینیکن می توان به دریافت ویزای همراه در این کشور اشاره نمود. دارندگان اقامت دومینیکن می توانند برای همسر و فرزندان تا سن 21 سال خود ویزای همراه این کشور را دریافت کنند. این ویزا بنا به درخواست متقاضی کار در دومینیکن صادر می شود و می تواند پس از دریافت اقامت کار در این کشور اعطا گردد. برای دریافت ویزای همراه در دومینیکن نیاز به داشتن تمکن مالی بالا نمی باشد و فرد در صورت داشتن منزل مناسب خانواده در دومینیکن می تواند درخواست هود را اراده کند. برای درخواست ویزای همراه باید مدارک مورد نیاز این درخواست را به سفارت یا کنسولگری دومینیکن در کشور مبدا ارائه کنند. مدارم مورد نیاز درخواست ویزای همراه دومینیکن به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل 18 ماه اعتبار
  • اقامت فرد اصلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • آدرس معتبر فرد اصلی در دومینیکن
  • سند معتبر ازدواج
  • شناسنامه
  • پرداخت هزینه ویزای همراه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در دومینیکن:

از دیگر مزیت کار در دومینیکن و مهاجرت به جمهوری دومینیکن می توان به دریافت اقامت دائم و تابعیت در این کشور اشاره نمود. پیش از دریافت تابعیت کشور دومینیکن افراد باید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. برای داشتن اقامت دائم دارنده ویزای کار باید به مدت 5 سال در کشور دومینیکن اقامت موقت داشته باشد و آن را هر سال تمدید نماید. از مزیت داشتن تابعیت دومینیکن می توان به داشتن حق رای اشاره نمود. پس از سپری کردن 2 سال از اقامت دائم و همچنین داشتن شرط هایی همچون دانش سطح بالا در زبان اسپانیایی، آشنایی با قانون و تاریخ جمهوری دومینیکن و همچنین داشتن کار مناسب در این کشور افراد می توانند تابعیت دومینیکن را دریافت نمایند. ناگفته نماند که افراد برای درخواست تابعیت باید هیچگونه سابقه کیفری در مدت اقامت خود در این کشور داشته باشند در غیر این صورت اقامت افراد لغو می گردد و باید به کشور مقصد خود باز گردند.

کار در دومینیکن و سخن پایانی:

کار در دومینیکن ، مهاجرت به جمهوری دومینیکن، ویزای کار دومینیکن، کاریابی در دومینیکن و هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار دادیم. اقتصاد کشور دومینیکن امروزه در حال توسعه و پیشرفت می باشد و با پیروی از بازار آزاد سرمایه های خارجی را در این کشور جذب می نماید. اما از طرفی نرخ بیکاری در کشور دومینیکن به نسبت بالا بوده و همچنین سطح درآمد در این کشور به نسبت هزینه ها پایین تر می باشد. بنابراین پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور برای واجدین شرایط به منظور بررسی شرایط مهاجرت به کشور های آلمان، اتریش و کانادا می باشد. نرخ بیکاری در این کشور ها در سطح پایینی قرار دارد و میزان حقوق در کشور های ذکر شده در سطح متعادلی قرار دارد. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه جدید ترین روش ها برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان دریابید. همچنین در صورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص کار در دومینیکن می توانید با مشاورین این موسسه تماس حاصل نمایید. با مطرح کردن پرسش های خود در رابطه با کار در دومینیکن در قسمت دیدگاه ها، در کمترین زمان پاسخ آن را دریابید. در صورت رضایت از این مقاله، با دادن امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در دومینیکن

ویزای کار دومینیکن چگونه به دست می آید؟

برای داشتن ویزای کار دومینیکن افراد باید اقامت این کشور را دریافت نمایند.

✅شرایط کاریابی در دومینیکن چگونه است؟

کاریابی در دومینیکن از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی صورت می پذیرد.

هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن به چه میزان می باشد؟

برای یک خانواده 4 نفره هزینه زندگی بیش از 106 هزار پزو می باشد.

✅مهاجرت به دومینیکن از طریق کار چگونه انجام می شود؟

افرادی که بتوانند اقامت این کشور را اخذ کرده و پیشنهاد کار معتبر دریافت کنند می توانند به کشور دومنیکن از طریق کار مهاجرت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *