کار در تایلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در تایلند
  • ویزای کار تایلند
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار تایلند
  • نرخ بیکاری در تایلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز تایلند 2021
  • میزای حقوق برای کار در تایلند
  • نحوه کاریابی در تایلند
  • موسسات کاریابی در تایلند
  • بررسی ویزای همراه در تایلند
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت تایلند
  • کار در تایلند و سخن پایانی
کار در تایلند ویزای کار تایلند

کار در تایلند و مقدمه ای بر آن

کار در تایلند ، موسسات کاریابی در تایلند و مجوز کار در تایلند را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. کاریابی در تایلند به چه صورت انجام می گیرد؟ مجوز کار در تایلند چگونه اعطا می گردد؟ موسسات کاریابی در تایلند چه نوع خدماتی را به متقاضیان ارائه می کنند؟ سطح درآمد در تایلند در چه میزانی قرار دارد؟ در ادامه مقاله به این سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در تایلند خواهیم پرداخت. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا که اقتصادی توسعه یافته دارد و این کشور یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری در آسیا و جهان محسوب می گردد. تایلند دارای ویزای کار متعددی می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. شما همراهان گرامی می توانید در صورت برقراری تماس با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور از مشاوره رایگان در زمینه کار در تایلند بهرمند شوید. همچنین می توانید مقالات در وب سایت های این موسسه به جهت یادگیری روش های مهاجرت به کشور های سطح جهان مطالعه نمایید.

شرایط عمومی کار در تایلند:

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیا می باشد. تایلند از شمال با میانمار و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است. مساحت کشور تایلند 513 هزار کیلومتر مربع می باشد و پایتخت و همچنین پر جمعیت ترین شهر تایلند بانکوک است. جمعیت تایلند نزدیک به 70 میلیون نفر است که مردم در این کشور به زبان تایلندی صحبت می کنند. در زبان محلی تایلند از دو کلمه thai و Land تشکیل شده است که به معنی سرزمین آزاد می باشد. وجه رایج در کشور تایلند بات است. آب و هوای تایلند گرمسیری به سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد که متوسط هوا 29 درجه سلسیوس و میزان رطوبت به 87 درصد افزایش می یابد. مهم ترین کالا های صادراتی تایلند لوازم برقی و الکترونیک، منسوجات، اتومبیل، غذا های کنسروی، مرغ، شکر، کائوچو، ذرت و سنگ های قیمتی می باشد. مهم ترین درآمد ارزی تایلند از طریق گردشگری، صادرات و سرمایه گذاری خارجی به دست می آید. وابستگی روز افزون کشور تایلند به واردات منابع انرژی، اقتصاد این کشور را در مقابل تغییرات و نوسانات در عرضه قیمت این نوع مواد آسیب پذیر کرده است. از این رو دولت تایلند در تلاش است که مواد برای تولید انرژی را با کم ترین میزان وارد و در عین حال تلاش برای صرفه جویی در مصرف انرژی را در دستور کار خود قرار داده است. به دلیل وجود گردشگری در این تایلند، نرخ بیکاری این کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد. برای داشتن مجوز کار در تایلند، افراد باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند که در ادامه به بررسی ویزای کار تایلند و مدارک مورد نیاز درخواست این ویزا خواهیم پرداخت.

درباره تایلند کار در تایلند مساجت تایلند پایتخت تایلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

ویزای کار تایلند:

برای کار در تایلند افراد باید مجوز کار در تایلند را داشته باشند. مجوز کار در تایلند توسط ویزای کار تایلند به دست می آید که به آن ویزای غیر مهاجر یا non-immigrant visa گفته می شود. برای دریافت ویزای غیر مهاجر در تایلند افراد باید شرط های لازم را داشته باشند که بتوانند برای این ویزا درخواست ارائه کنند. اول از همه افراد باید پیشنهاد یا قرارداد کاری با یکی از شرکت های قانونی یا کارفرمای قانونی در تایلند داشته باشند. در مرحله بعد شرکت باید حداقل 2 میلیون بات سرمایه داشته باشد. همچنین در بعضی از مشاغل فرد باید دارای حداقل 25 سال سن باشد. افراد برای دریافت پیشنهاد کاری باید دارای سابقه کاری و تحصیلات مرتبط با شغل آینده خود داشته باشند. در تایلند چند نوع ویزای غیر مهاجر وجود دارد اما فقط ویزای نوع B برای افراد خارجی که می خواهند در شرکت های چند ملیتی یا به عنوان معلم یا تدریس گر در بعضی از شرکت های تایلند کار می کنند، می توانند این ویزا را دریافت نمایند. برای درخواست ویزای کاری، موقعیت کاری حتما باید در اداره مهاجرت و اداره کار تایلند ثبت گردد. دیگر ویزا های غیر مهاجر شامل: IB, B-A, O, M می باشند که این ویزا ها بزا سرمایه گذاران و افرادی است که می خواهند برای شبکه ها تلویزیونی یا رسانه های در تایلند کار کنند ایجاد می گردد. ویزای غیر مهاجر IBفقط در سفارت تایلند واقع در استرالیا صادر می گردد. همچنین افراد دارنده ویزای توریستی تایلند می توانند ویزای خود را پس از سپری کردن 15 روز در تایلند به ویزای کاری تبدیل نمایند. اعتبار ویزای کار تایلند به مدت 3 ماه می باشد و قابل تمدید می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کارتایلتد:

برای دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری فرد باید مدارک تخصص خود را به کارفرما ارائه کند. همچنین فرد باید مدارک خود را برای درخواست ویزا به سفارت تایلند در کشور مبدا خود ارسال نماید. مدارک مربوط به کارفرما باید از قبل به اداره کار مبنی بر درخواست برای استخدام نیروی کار خارجی ارسال شده باشند و در این اداره نام فرد و نام شرکت باید ثبت گردد. تمامی مدارک جهت درخواست ویزای کاری تایلند باید معتبر باشند و به زبان رسمی این کشور یعنی زبان تایلندی ترجمه گردند. این مدارک به دو دسته مدارک مربوط به کارفرما و مدارک متقاضی تقسیم می گردند و به شرح زیر می باشند:

مدارک مربوط به کارفرما:

  • گواهی شرکت
  • لیست سهامداران
  • درخواست مالیات بر ارزش افزوده
  • گواهی پرداخت مالیات شرکت
  • صورت مالی
  • فتوکپی از پاسپورت مدیر با درخواست اجازه کار
  • نقشه دفتر کار

مدارک مربوط به متقاضی:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی
  • نامه کاری
  • مدرک تحصیلی
  • آدرس محل سکونت متقاضی در تایلند

نرخ بیکاری در تایلند:

از مواردی که متقاضیان ویزای کار تایلند پیش از دریافت مجوز کار در تایلند باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری این کشور است. نرخ بیکاری نشان دهنده سطح بازار کار در کشور مقصد می باشد. هر چه میزان نرخ بیکاری در کشور مقصد کم تر باشد، بازار کار آن کشور برای متقاضیان خارجی بهتر است و کاریابی در این کشور ساده تر می باشد. نرخ بیکاری در کشور تایلند در چند سال گذشته دچار رشد متوسطی گشته است. به طوری که بیشترین میزان نرخ بیکاری در تایلند در سال 1999 و با نرخ نزدیک به 3 درصد اتفاق افتاده است. در طرف دیگر کن ترین نرخ بیکاری در تایلند در سال 2013 و با نرخ 0.49 درصد بوده است. در چند سال اخیر نرخ بیکاری در تایلند از 1 درصد فرا تر نرفته است که این نشان دهنده بازار کاری مناسب این کشور برای متخصصین خارجی که قصد اقامت و کار در کشور تایلند را دارند می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور تایلند از سال 1999 را مشاهده می نمایید:

نرخ بیکاری در تایلند کار در تایلند

لیست مشاغل مورد نیاز تایلند 2021:

متقاضیان کار در تایلند باید پیش از کاریابی در این کشور باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز تایلند بپردازند. لیست مشاغل مورد نیاز تایلند هر ساله توسط دولت این کشور به کمک کارفرمان که با دولت تایلند در ارتباط هستند برای متقاضیان خارجی ایجاد می کنند. این لیست نشان دهنده موقعیت های خالی در تایلند می باشند و فرد با بررسی این لیست و همچنین تخصص خود به آسانی می تواند شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند. همانطور که اشاره کردیم، اقتصاد تایلند بر پایه گردشگری و سرمایه گذاری خارجی می باشد بنابراین بیشتر مشاغل موجود در کشور تایلند در زمینه گردشگری و در حوزه فناوری اطلاعات می باشد. در زیر بعضی از مشاغل مورد نیاز کشور تایلند را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز تایلند 2021
فروشنده مهندس کامپیوتر
مهندس فناوری اطلاعات حسابداری
نوازنده مدیر هتل

میزان حقوق برای کار در تایلند:

از عمده ترین مسائلی که متقاضیان ویزای کاری پیش از هر کاری باید به آن توجه داشته باشند، سطح حقوق و متوسط درآمد در تایلند می باشد. متقاضیان با بررسی این میزان می توانند متوجه سطح رفاه در کشور تایلند می گردند به همین دلیل میزان حقوق در کشور مقصد دارای اهمیت بالایی می باشد. از همین رو با بررسی میزان حقوق در کشور تایلند می توانید متوجه شد که کمترین میزان درآمد ماهیانه در تایلند 24,500 بات می باشد. از سوی دیگر بیشترین درآمد ماهیانه در تایلند برای کارگران 433 هزار بات است. بیش از نیمی از مردم این کشور کم تر از 103 هزار بات در ماه است که به عنوان متوسط درآمد در تایلند محسوب می گردد. میزان درآمد فرد در کشور تایلند به فاکتور هایی نظیر نوع کار، محل کار، میزان سابقه کار و سطح تحصیلات فرد بستگی دارد. در زیر برخی از مشاغل و میزان درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب بات
مدیر مهمانداران 180 هزار
مدیر هتل 173 هزار
مدیر رستوران 173 هزار
دستیار مهماندار 131 هزار
مدیر فروش هتل 130 هزار
ناظر کنترل کیفیت 109 هزار
مدیر پروژه فناوری اطلاعات 144 هزار
امنیت وب سایت 133 هزار
مدیر فروش فناوری اطلاعات 127 هزار
مدیر بازاریابی 159 هزار
مدیر منابع انسانی 144 هزار
جراح قلب 433 هزار
مهندس برق 130 هزار

نحوه کاریابی در تایلند:

همانطور که گفتیم افراد خارجی برای داشتن مجوز کار در تایلند باید ویزای کار تایلند را دریافت کنند. به همین دلیل کاریابی در تایلند برای متقاضیان ویزای کار این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. کاریابی در تایلند از طریق مراجعه حضوری و یا غیر حضوری امکان پذیر است. در روش غیر حضوری متقاضیان می توانند به کمک وب سایت های کاریابی، عمل کاریابی در تایلند را در کشور مبدا خود انجام دهند. این وب سایت ها به دو گونه هستند: در نوع اول متقاضی می تواند از طریق آگهی ها موجود در وب سایت ها که به صورت رایگان می باشد، با کارفرما ارتباط برقرار می کنند. این آگهی ها توسط خود کارفرمایان به دلیل تکمیل موقعیت شغلی خود در این وب سایت قرار داده شده اند. از سوی دیگر در بعضی از این وب سایت ها، افراد باید حساب کاربری مخصوص خود را ایجاد کنند و با ارسال رزومه خود در این سایت ها، کار مورد نظر خود را پیدا کنند و برای دریافت آن مصاحبه کاری با کارفرما انجام دهند. برای ایجاد حساب کاربری افراد باید وجه اندکی را پرداخت کنند که میزان آن قابل قبول است. در جدول زیر نام برخی از وب سایت های کاریابی در تایلند را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در تایلند
jobThai.com Jobtopgun.com
Jobth.com Jobkk.com
Jobpub.com Careerjet
Jobthaiweb.com Department of Employment
Siamhrm.com Employeethailand.com
Jobparttimes.com Jobstreet
Jobs OCSC jobsDB

مؤسسات کاریابی در تایلند:

 از سوی دیگر، موسسات کاریابی در تایلند می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیان کاریابی در تایلند را انجام می دهند. افراد می توانند با دریافت ویزای توریستی تایلند، به این کشور سفر کنند و به کمک موسسات کاریابی در تایلند و یا به صورت ارتباط مستقیم با کارفرما کار مورد نظر خود را پیدا کنند و ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تغییر دهند. موسسات کاریابی در تایلند برای افراد خارجی در کشور مبدا نیز کار پیدا می کنند. این موسسات با دریافت رزومه متقاضی و بررسی آن، برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند ارسال می کنند. پس از بررسی رزومه کاری، برای فرد مصاحبه کاری تعیین می شود و در صورت داشتن صلاحیت، قرارداد کاری به فرد اعطا می شود و می توان برای ویزای کاری تایلند می تواند درخواست ارائه شود. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی در تایلند را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در تایلند
EPS Recruitment Fame Placement Co. Ltd
Fischer & Partners JAC Recruitment
KTI Cinsultant Micheal Page
Peak Recruitment PRTR Recruitment outsourcing
Qre Professional Recruitment Co. Ltd Smart Search Recruitment
Goob Job Professional Recruitmen Monroe Consulting Group

بررسی ویزای همراه در تایلند:

یکی از مزیت های داشتن ویزای کار تایلند می توان به دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده دارنده ویزای کار اشاره کرد. ویزای همراه تایلند به همسر و فرزندان زیر 20 سال دارنده ویزای کار این اجازه را می دهد که در تایلند اقامت داشته باشند. همانند ویزای کار تایلند، اعتبار ویزای همراه این کشور 3 ماه می باشد و قابل تمدید است. از این رو، دارندگان ویزای همراه هر 90 روز باید به نزدیک ترین دفتر مهاجرت در تایلند مراجعه کنند و ویزای خود را تمدید نمایند. افرادی که ویزای غیر مهاجر O دارند، اعضای خانواده او نمی توانند برای کار در کشور تایلند اقدام کنند و فقط اجازه اقامت این کشور را دارند. از طرف دیگر، اعضای خانواده دارنده ویزای غیر مهاجر B برای کار در تایلند باید ویزای همراه خود را به ویزای غیر مهاجر B تغییر دهند. مدارک مورد نظر جهت درخواست ویزای همراه تایلند به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • سند معتبر ازدواج برای همسر
  • گواهی معتبر تولد برای فرزندان
  • کپی مدرک حمایت مالی
  • گواهی تمکن مالی
  • اثبات محل زندگی
  • قرارداد کاری فرد اصلی
  • گواهی پزشکی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت تایلند:

دارندگان ویزای کار تایلند می توانند تابعیت کشور تایلند را دریافت نمایند. دولت تایلند برای افرادی که قصد دریافت تابعیت این کشور را دارند باید دارای شرط های لازم جهت درخواست تابعیت تایلند باشند. در ابتدای امر، فرد باید به مدت 5 سال در کشور تایلند اقامت دائم داشته باشد. دریافت اقامت دائم بدین صورت است که دارنده ویزای کاری باید بتواند به مدت 5 سال اقامت موقت با همان نوع ویزایی که در ابتدا با آن وارد کشور تایلند شده اند را داشته باشند. همچنین در سیستم امتیاز بندی، متقاضی تابعیت تایلند باید بتواند 50 امتیاز از 100 امتیاز تعیین شده را کسب نماید. داشتن حداقل 18 سال سن، نداشتن سابقه کیفری در تمام طول مدت اقامت، داشتن کار مناسب در تایلند، دانش بالا در زبان تایلندی و توانایی صحبت و نوشتن در این زبان و همچنین حفظ داشتن سرود ملی تایلند از دیگر شرط ها برای دریافت تابعیت کشور تایلند می باشد. مدت زمان درخواست تابعیت تایلند 6 تا 12 ماه به طول می انجامد و هزینه های درخواست تابعیت فرد 10 هزار بات و برای هر کدام از فرزندان 5 هزار بات دیگر است که متقاضی باید پرداخت نماید.

کاریابی در تایلند و سخن پایانی:

کار در تایلند ، موسسات کاریابی در تایلند، کاریابی در تایلند، ویزای کار تایلند و مجوز کار در تایلند را در این مبحث مورد بررسی قرار دادیم. تایلند کشوری با اقتصاد در حال رشد و بر پایه سرمایه گذاری خارجی و گردشگری می باشد. به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، می توان نتیجه گرفت که تایلند دارای بازار کار مناسب برای افراد خارجی می باشد. از معایب ویزای کار تایلند می توان به مدت اعتبار 3 ماهه آن اشاره کرد و اینکه هر سال فرد باید 4 بار این ویزا را تمدید نماید. شما همراهان گرامی می توانید مشاوره رایگان در زمینه کار در تایلند پس از برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور دریافت نمایید. همچنین شما همراهان می توانید برای مطلع شدن از آخرین روش های مهاجرت به کشور های سطح اول جهان، مقالات وب سایت های معتبر این موسسه را مطالعه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص کار در تایلند، با مطرح نمودن آن در قسمت دیدگاه ها پاسخ سوال خود را در کم ترین زمان ممکن دریافت نمایید. اگر به هر نحوی از این مقاله رضایت دارید، با دادن امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در تایلند

کاریابی در تایلند به چه صورت انجام می گیرد؟

کاریابی در تایلند به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی و یا دریافت ویزای توریستی انجام می گیرد.

مجوز کار در تایلند چگونه اعطا می گردد؟

برای دریافت مجوز کار در تایلند فرد باید پیشنهاد کاری دریافت کند.

موسسات کاریابی در تایلند چه نوع خدماتی را به متقاضیان ارائه می کنند؟

موسسات کاریابی در تایلند رزومه کاری متقاضی را بررسی و اصلاح می نمایند و برای فرد پیشنهاد کاری دریافت می کنند.

✅سطح درآمد در تایلند در چه میزانی قرار دارد؟

محدوده درآمد در تایلند از 24,500 بات آغاز می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *