کار در ایسلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایسلند
  • ویزای کار در ایسلند
  • مدارک مورد نیاز کار در ایسلند
  • نرخ بیکاری در ایسلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2021
  • میزان حقوق برای کار در ایسلند
  • نحوه کاریابی در ایسلند
  • مؤسسات کاریابی در ایسلند
  • بررسی ویزای همراه ایسلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایسلند
  • سخن پایانی کار در ایسلند
✅ کار در ایسلند ✅ نحوه کاریابی در ایسلند توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

کار در ایسلند و مقدمه ای بر آن

کار در ایسلند ، قوانین مهاجرت کاری و چگونگی دریافت ویزای کاری این کشور در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است. شرایط اخذ ویزای کار ایسلند چگونه است؟ آیا کار در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و نهایتاً تابعیت این کشور می گردد؟ مشاغل مورد نیاز ایسلند چه رشته های کاری هستند؟ ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین و اصلی ترین نکات پیش روی شما عزیزان را من باب کار در ایسلند به صورت ساده و خلاصه شرح دهیم تا در صورتی که این کشور را هدف مهاجرت کاری خود قرار داده اید با اطلاعات کامل اقدام نمایید. پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی در خصوص اخذ ویزای کار و همچنین شرایط مهاجرت کاری به این کشور در ابتدا این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید تا اطلاعات اولیه کار در ایسلند را دریافت نمایید سپس در صورت نیاز می توانید از تجربات مشاورین ارشد موسسه حقوقی ملک پور همکار دفتر ملک پور اتریش استفاده نمایید تا راه درست مهاجرتی شما مشخص شود و اطلاعات را به صورت کاملا تخصصی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ایسلند:

پس از پیوستن کشور ایسلند به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۴، اقتصاد این کشور رشد چشمگیری را تجربه کرد و بدین ترتیب فرصت های شغلی بیشتری برای اتباع ایسلند و افرادی که به این کشور قصد مهاجرت دارند فراهم آورد. با توجه به اینکه کشور ایسلند در سال 2008 بحران اقتصادی بزرگی را تجربه کرد و نرخ بیکاری در این کشور افزایش زیادی داشت، اما پس از گذر از این بازه زمانی پر التهاب کشور ایسلند با شرایط خوبی در خصوص بازار کار و اقتصاد روبرو شد. شرایط بازار کار و اقتصاد کشور ایسلند بر پایه اقتصاد آزاد بنا نهاده شده است و بدین لحاظ امکان سرمایه گذاری شرکت های بزرگ بین المللی وجود دارد. بخش بزرگی از اقتصاد کشور ایسلند بر پایه صنعت ماهیگیری می باشد که در حدود 40 درصد اقتصاد و بازار کار این کشور را به خود اختصاص داده است. با توجه به طبعیت بکر و دست نخورده این کشور و وجود منابع طبیعی فراوان صنعت گردشگری نیز در این کشور رونق بسیار خوبی دارد. حضور گردشگران که هرساله تعداد بسیار زیادی است، باعث رونق بازار کار مشاغل مربوط به این صنعت می شود که به اقتصاد ایسلند کمک های بسیاری می کند. این کشور رتبه چهارم جهانی را از نظر شاخص میزان رضایت از زندگی دارد.

ایسلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایسلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار در ایسلند:

یکی از مواردی که فراد متقاضی کار در ایسلند باید در نظر داشته باشند نحوه اخذ ویزای کار این کشور است. داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای ایسلندی یکی از راه های مهاجرت کاری به این کشور است. فرد پس از بدست آوردن این پیشنهاد شغلی، لازم است فرم های استخدام را به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای کارفرمای خویش ارسال نماید. با توجه به نرخ پایین بیکاری و شرایط بسیار خوب بازار کار ایسلند خوشبختانه شانس یافتن کار در این کشور برای افراد متقاضی بالاست. قوانین کار و اداره کار ایسلند زمانی به کارفرما اجازه استخدام یک تبعه خارجی را می دهد که در خاک این کشور فردی با شرایط مد نظر کارفرما نباشد. زمانی که کارفرما به متقاضی پیشنهاد شغلی می دهد باید براساس قوانین، دوره آگاهی در این کشور و اتحادیه اروپا را انجام دهد تا مطمئن شود کسی با آن شرایط در این کشور و اتحادیه اروپا حضور ندارد و تنها گزینه باقی مانده فرد متقاضی باشد. مجوز اقامت کاری ممکن است برای یک یا دو سال صادر شود و این اقامت نیز پس از زمان قید شده قابل تمدید نیست.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در ایسلند:

در خصوص ویزای کار در ایسلند و همچنین پروسه اقدام جهت مهاجرت به ایسلند، افراد متقاضی زمانی که شرایط اولیه مهاجرت کاری به این کشور را داشتند می توانند با آماده کردن مدارک مورد نیاز اخذ ویزا به انجام هر چه بهتر این پروسه کمک بسیار خوبی نمایند. بر این اساس مدارکی که افراد متقاضی باید فراهم کنند شامل موارد زیر است:

  • ارائه کپی اصلی از درخواست اجازه کار در ایسلند به همراه حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • ارائه قرارداد اشتغال فی مابین متقاضی اصلی و یک کارفرما
  • کپی گواهی نامه دیپلم ملی فرد خارجی به زبان ایسلندی یا انگلیسی
  • اگر دانش متخصصین خارجی مبتنی بر تجربه کار طولانی باشد، درخواست باید با اطلاعات مربوط به سابقه های کاری قبلی و دوره خدمات همراه باشد.
  • یک نسخه اصلی از درخواست برای اجازه کار موقت برای ورزشکار که هر دو کشور خارجی و نماینده باشگاه ورزشی باید این پرونده را امضا کنند.
  • قرارداد استخدام بین المللی و باشگاه ورزشی
  • شرایط کاری کارکنان خارجی باید مطابق با موافقت نامه های مربوط به دستمزد باشد.

نرخ بیکاری در ایسلند:

یکی از موارد بسیار مهم در پروسه مهاجرت کاری به ایسلند همانند دیگر کشورها، اطلاع از نرخ بیکاری این کشور است. علم نسبت به مشاغل مورد نیاز و همچنین نرخ بیکاری می تواند به افراد متقاضی در ورود به بازار کار این کشور نقش تعیین کننده و موثری داشته باشد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، نرخ بیکاری ایسلند درماه جولای ۲۰۱۹ نسبت به سه ماه نخست این سال افزایش یافت و به 4.4 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری ایسلند

نرخ بیکاری اعلام شده در ایسلند که به صورت فصلی می باشد نشان دهنده نیاز بازار کار این کشور در یکسری مشاغل می باشد. براساس آمار اعلام شده در ماه مارس ۲۰۱۹ نرخ بیکاری از ۳/۳ درصد در ماه فوریه به ۲٫۹ درصد کاهش یافت و نهایتا در ماه جولای نرخ بیکاری به 4.4 درصد افزایش یافت.

لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند 2021:

با توجه به رونق اقتصادی کشور ایسلند در سال های اخیر در زمینه های مختلف مثل صنعت گردشگری، صنعت شیلات و ماهیگیری، به تبع نیاز به نیروی کار در این حوزه های کاری در این کشور بیشتر لمس می شود و قطعا افرادی که مدارک تحصیلی و کاری مناسب در رشته های ذکر شده داشته باشند شرایط بهتری در ورود به بازار کار این کشور دارند. البته با توجه به وجود معادن معدنی و فسیلی مختلف در این کشور و همچنین استفاده این کشور از انرژی های طبیعی، قطعا نیاز به رشته های مهندسی معدن و عمران و برق و الکترونیک نیز در این کشور وجود دارد و افرادی که در این رشته ها فارغ التحصیل شده اند نیز شانس ورود به بازار کار را دارند.

میزان حقوق برای کار در ایسلند:

میزان حقوق در ایسلند براساس تجربه کاری و مدارک افراد و همچنین سابقه آنها تعیین می شود. میزان حقوق تعیین شده و پرداخت شده در ایسلند در سال 2017 به صورت ماهیانه 652.000 کرونا بود که این مبلغ در سال 2017 افزایش یافت و به سطح 486.800 کرونا رسید. البته باید خاطر نشان شد میزان حقوق افراد در ابتدا براساس مدار ک تحصیلی و سوابق کاری آنها تعیین می شود.

نمودار میزان حقوق در ایسلند

نحوه کاریابی در ایسلند:

کار در ایسلند و ورود به بازار کار این کشور در ابتدا مستلزم ارائه یکسری مدارک مورد نیاز است که در پروسه ورود فرد به بازار کار این کشور می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد و در این خصوص نیز جستجوی کار در این کشور می تواند به فرد در ورود هر چه سریعتر به بازار کار نقش مهمی داشته باشد. کاریابی معمولا در کشورهایی مثل ایسلند از طریق ورود به سایت های شرکت های معتبر و همچنین برقراری ارتباط با کارفرماهای مختلف برای افراد امکان پذیر است. البته شرایط جستجوی کار و اعطای ویزای جستجوی کار به این صورت است که در ابتدا یک اقامت دو ساله برای فرد اعطا می شود و در صورت ورود فرد به بازار کار این کشور، وی باید از کشور خارج شود و مجدد درخواست صدور این نوع ویزا را دهد. در صورتی که فرد بتواند وارد بازار کار کشور ایسلند شود می تواند اقامت خود را در خاک این کشور تمدید کند.

مؤسسات کاریابی در ایسلند:

یکی از راه های ورود به بازار کار درایسلند همانند دیگر کشورها کاریابی از طریق سایت ها و ارتباط برقرار کردن با شرکت های کاریابی در این کشور است. سایت های مختلفی در این کشور وجود دارد که افراد متقاضی می توانند به آنها مراجعه نمایند و رزومه کاری و تحصیلی خود را برای آنها ارسال نمایند تا بتوانند وارد بازار کار این کشور شوند. در این بخش تعدادی از سایت های کاریابی محبوب در این کشور را نام می بریم که به شرح زیر است:

  • JobsAbroad.com سایت جستجوی کار
  • ec.europa.eu جستجوی شغلی در سطح اروپا
  • www.radning.is آژانس کاریابی معتبر در ایسلند
  • www.alfred.is
  • www.job.is
  • Iceland Job Market
  • www.internations.org کاریابی معتبر و محبوب در ایسلند

بررسی ویزای همراه در ایسلند:

یکی از دغدغه ها و موارد مهمی که افراد متقاضی کار در ایسلند به آن توجه ویژه ای دارند امکان الحاق خانواده و یا ورود به همراه خانواده به صورت همزمان می باشد. زمانی که فرد متقاضی پس از انجام مراحل اداری و قانونی کار در ایسلند اطمینان حاصل کرد و ویزا برای وی صادر شد متقاضی می تواند همزمان درخواست ورود به ایسلند را به همراه خانواده خود دهد. منظور از همراه همسر و فرزندان غیر وابسته و زیر 18 سال نفر اصلی هستند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایسلند:

زمانی که فرد متقاضی وارد بازار کار ایسلند شد و همزمان از همان ابتدا مالیات خود را به صورت مرتب پرداخت کرد و حضور مستمر به واسطه ورود به بازار این کشور داشت، وی می تواند پس از گذشت 4 سال اقامت کاری در این کشور درخواست اقامت دهد. البته اخذ اقامت دائم این کشور منوط به پرداخت مرتب مالیات و حضور مستمر در این کشور می باشد. پس از اخذ اقامت دائم ایسلند فرد می تواند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نماید که البته این پروسه ممکن است 3 الی 4 سال به زمان ببرد، فرد متقاضی باید در این بازه زمانی مرتکب جرم کیفری نشده باشد و به قوانین ایسلند متهد و پایبند باشد، به زبان بومی این کشور تسلط کامل داشته باشد و در جامعه این ایسلند ادغام شده باشد. در صورت رعایت شرایط مذکور فرد می تواند تابعیت این کشور را درخواست نماید.

برای اخذ اقامت دائم و تابعیت فرد باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ارائه فرم اصلی درخواست اقامت و اجازه کار در این کشور
  • ارائه کپی پاسپورت که حداقل اعتبار پاسپورت باید 6ماه باشد
  • اسناد و مدارک مربوط به پشتیبانی ، از جمله بازنشستگی پرداخت مالیات بر درآمد برای ۱۲ ماه گذشته، قرارداد کار یا اسناد دیگری که نشان دهنده حمایت مالی است
  • کپی تاییدیه فرم های بازگشت مالیاتی اخیر ، یعنی مطابق با شرایط زمانی که برای متقاضی اعمال می شود.
  • گواهی اصلی گذراندن دوره زبان ایسلندی که بیانگر آن است که متقاضی حداقل ۱۵۰ ساعت با حضور ۸۵٪ در کلاس، همراه با یک آزمون تعیین سطح توسط یک شخص تأیید شده ، گذرانده باشد.
کار در ایسلند و سخن پایانی:

کار در ایسلند، شرایط مهاجرت کاری به ایسلند و راه های مهاجرت کاری به ایسلند را ما در این مقاله به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار دادیم که در این خصوص اطلاعات حقوقی شما عزیزان افزایش یابد. با توجه به قوانین موجود در کشور ایسلند و شرایط و مدارکی که افراد متقاضی کار باید تهیه کنند و ارائه دهند، در ابتدا مقاله فوق را با دقت مطالعه نمایید تا اطلاعات اولیه و جامعی را دریافت نمایید. در این مقاله متوجه خواهید شد جهت اخذ این نوع ویزا و همچنین قوانینی که به واسطه این روش در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت این مشور می شود، چه هستند. در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر می توانید با مشاورین متخصص موسسه حقوقی ملک پور مشاوره داشته باشید. با توجه به سختگیری های اعمال شده در خصوص اخذ ویزای کار در ایسلند شما عزیزان در صورتی که این کشور را هدف مهاجرتی خود قرار داده اید می توانید در ابتدا با مطالعه مقاله فوق اطلاعات اولیه مورد نیاز را دریافت نمایید و در صورتی که نیاز به اطلاعات تخصصی تر داشتید، با مشاورین با تجربه و زبده موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ملک پور اتریش تماس برقرار کرده و از مشاوره تخصصی آنها نهایت استفاده را نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ایسلند

✅ از چه طریق می توان به ایسلند مهاجرت کاری داشت؟

داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای ایسلندی لازمه مهاجرت کاری به این کشور است.

✅ نرخ بیکاری در ایسلند به چه میزان است؟

نرخ بیکاری ایسلند بر اساس آخرین ارزیابی 4.4 درصد است.

✅ پس از چه مدت زمان از گذشت اقامت کاری می توان اقامت دائم ایسلند را بدست آورد؟

زمانی که فرد متقاضی وارد بازار کار ایسلند شد وی می تواند پس از گذشت 4 سال اقامت کاری و پرداخت مالیات در این کشور درخواست اقامت دائم دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *