کار در اندونزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اندونزی
  • ویزای کار اندونزی
  • مدارک مورد نیاز کار در اندونزی
  • نرخ بیکاری در اندونزی
  • مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021
  • میزان حقوق کار در اندونزی
  • نحوه کاریابی در اندونزی
  • مؤسسات کاریابی در اندونزی
  • بررسی ویزای همراه اندونزی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اندونزی
  • کار در اندونزی و سخن پایانی
کار در اندونزی ویزای کار اندونزی

کار در اندونزی و مقدمه ای بر آن

کار در اندونزی ، ویزای کاری اندونزی، اقامت دائم اندونزی ، وضعیت کار در اندونزی و حقوق کارگر در اندونزی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. میزان حقوق کارگر در اندونزی چقدر است؟ اقامت دائم اندونزی و تابعیت اندونزی چگونه به دست می آید؟ نرخ بیکاری اندونزی در چه سطحی قرار دارد؟ ویزای کاری اندونزی چگونه است؟ در ادامه به بررسی این سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در اندونزی خواهیم پرداخت. اندونزی کشوری در جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارد و بزرگ ترین اقتصاد این منطقه می باشد. اندونزی از اقتصاد های نو ظهور جهان است. اندونزی به عنوان یک کشور تازه صنعتی شده و شانزدهمین اقتصاد برتر دنیا محسوب می شود. که بر پایه صنعت و کشاورزی است. شما همراهان گرامی می توانید با ایجاد تماس با موسسه حقوقی ملک پور، مشاوره رایگان در زمینه کار در اندونزی دریافت کنید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه نکات مهم در خصوص مهاجرت کاری به اندونزی و سایر کشور های جهان دریابید.

شرایط عمومی کار در اندونزی:

اندونزی یا با نام رسمی جمهوری اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است. اندونزی در مجمع الجزایر مالایی بین قاره آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی متشکل از 17,508 جزیره و 33 استان است. پایتخت اندونزی جاکارتا نام دارد و واحد پول این کشور روپیه است. مساحت کشور اندونزی 1.9 میلیون کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیش از 273 میلیون نفر می باشد که چهارمین کشور پر جمعیت جهان محسوب می گردد. زبان رسمی مردم اندونزیایی می باشد و حدود 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند. اقتصاد اندونزی بزرگ ترین اقتصاد در جنوب شرقی آسیا و یکی از اقتصاد های نو ظهور جهان می باشد. اندونزی شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص اسمی و هفتمین کشور از نظر تولید ناخالص داخلی است. با این وجود اقتصاد اندونزی جزو اقتصاد های متوسط و تازه صنعتی قرار دارد. در سال 2012 اندونزی جایگاه هند را به عنوان دومین رشد سریع اقتصاد پس از چین تصاحب کرده است و از این سال به بعد نرخ رشد سالانه در محدود 5 درصد نوسان دارد. بیشتر اقتصاد اندونزی توسط افراد اندونزیایی و شرکت های خارجی کنترل می شود. اقتصاد اندونزی بیشتر بر پایه کشاورزی، نفت و معدن و تولید وسایل نقلیه می باشد. حدود 41 درصد از نیروی کار و 14 درصد از تولید ناخالص اندونزی در بخش کشاورزی قرار دارد. با این وجود در قسمت وسایل نقلیه شرکت هایی مانند موتور سیکلت های هوندا و یاماها که عمده بازار فروش موتور سیکلت در جهان در اختیار این دو شرکت قرار دارد. برای داشتن اجازه کار در اندونزی به ویزای کاری اندونزی احتیاج است. در ادامه مبحث به بررسی ویزای کاری اندونزی و مدارک مورد نیاز این ویزا خواهیم پرداخت.

واحد پول اندونزی مساحت اندونزی جمعیت اندونزی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در اندونزی:

برای داشتن اجازه کار در اندونزی و دریافت ویزای کاری اندونزی، به پیشنهاد یا قرار داد کاری از سوی کارفرما این کشور احتیاج است. همچنین برای داشتن اقامت در اندونزی، پس از دریافت ویزای کاری باید اقدام به دریافت اجازه اقامت در این کشور را انجام داد. افراد برای دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما باید تخصص و سابقه کار لازم جهت متقاعد کردن کارفرما را داشته باشد. تمام کارهای اداری متقاضی ویزای کاری بر عهده کارفرما می باشد و بدین ترتیب فرد باید تمامی مدارک خود را برای کارفرما ارسال کند. شرکت های اندونزیایی به تعداد محدودی موقعیت کاری برای افراد خارجی دارند و به همین دلیل کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتواند برای آن ها مفید واقع شود. میزان اعتبار ویزای کاری اندونزی به میزان ذکر شده در قرارداد بستگی دارد و بعضی از کارفرمایان با کارگر خود قرار داد یک ساله وضع می کنند. اعتبار ویزای کاری در صورت تمدید قرار داد قابل تمدید است و فرد باید یک ماه قبل از پایان اعتبار ویزای خود برای تمدید ویزا اقدام نماید. پس از ورود متقاضی به اندونزی فرد باید اجازه اقامت در این کشور را که به KITAS شناخته می شود دریافت کند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری اندونزی خواهیم پرداخت.

فایل تصویری استاد ملک پور در شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اندونزی:

جهت دریافت ویزای کاری اندونزی فرد باید مدارک مورد نیاز همچون مدارک کاری خود و مدارک درخواست ویزا را به کارفرما ارائه کند. کارفرما مسئول تمامی کار های اداری کارمند خود پیش از ورود فرد به اندونزی می باشد. از این رو، فرد باید مدارک مرتبط با کار خود مانند رزومه کاری، سابقه کار و تحصیلات مرتبط با کار آینده خود را به صورت معتبر و ترجمه شده به کارفرما ارائه کند. همچنین تمامی مدارک درخواست ویزا باید به صورت معتبر و ترجمه شده به زبان اندونزیایی به کارفرما ارائه گردد. در صورت وجود نقص در مدارک موجب رد شدن درخواست متقاضی می گردد. پس از دریافت ویزای کاری اندونزی و سفر به این کشور، فرد باید برای درخواست اجازه اقامت اندونزی اقدام نماید که به قرارداد کاری و همچنین ویزای کار این کشور احتیاج است. در زیر لیست مدارک درخواست ویزای کاری اندونزی را مشاهده می نمایید:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • پرداخت هزینه 50 دلار برای درخواست ویزا
  • قرار داد کاری
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه از کشور مبدا
  • تأیید پزشک جهت نداشتن هیچگونه بیماری روحی و جسمی

نرخ بیکاری در اندونزی:

از مواردی که متقاضیان ویزای کار اندونزی باید به آن توجه داشته باشند بررسی نرخ بیکاری کشور اندونزی است. همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کاری اندونزی به داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما احتیاج است. نرخ بیکاری نشان دهنده میزان بازار کار در کشور مورد نظر می باشد. به طوری که هر چه این میزان کم تر باشد وضعیت کار در اندونزی بهتر است. وضعیت کار در اندونزی با توجه به نرخ بیکاری این کشور در شرایط مناسبی قرار دارد به طوری که کم ترین میزان نرخ بیکاری در اندونزی در سال 2014 و با نرخ 4.05 درصد بوده است. از سوی دیگر بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2007 با نرخ 8.06 درصد بوده است. امروزه نرخ بیکاری کشور اندونزی در حال افزایش است که با ادامه این روند وضعیت کار در اندونزی را دچار بحران می کند. در نمودار زیر نرخ بیکاری اندونزی در چند سال گذشته را مشاهده می نمایید:

نرخ بیکاری در اندونزی کار در اندونزی

مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021:

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان ویزای کاری پیش از دریافت پیشنهاد کاری یا اقدام برای کاریابی در اندونزی باید انجام دهند، لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی می باشد. با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی متقاضی می تواند پس از بررسی تخصص خود کاریابی را در سریع ترین حالت ممکن انجام دهد. لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی هر ساله توسط دولت این کشور و با کمک کارفرمایان به منظور استخدام نیروی کار مورد نیاز و تکمیل موقعیت های کاری خالی ایجاد می گردد. این لیست به دلیل وجود شرکت های خارجی در اندونزی بیشتر به سمت خدمات و همچنین خدمات حوزه کامپیوتر سوق پیدا کرده است. لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی نشان دهنده وضعیت کار در اندونزی برای افراد بخصوصی که دارای توانایی های لازم جهت کار در شرکت های مقیم این کشور هستند، ضروری است. در زیر نام برخی از مشاغل مورد نیاز اندونزی را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021
توسعه دهنده اندروید مدیر منابع انسانی
متخصص داده توسعه دهنده full-stack
مهندس فناوری اطلاعات مهندس نفت
مهندس مکانیک حسابدار
بازاریاب توسعه دهنده back-end

میزان حقوق برای کار در اندونزی:

از اصلی ترین مواردی که متقاضیان پیش از کاریابی باید انجام دهند، بررسی میزان درآمد و سطح متوسط درآمد در کشور اندونزی می باشد. این میزان نشان دهنده وضعیت کار در اندونزی است. با بررسی سطح درآمد و میزان هزینه های کشور اندونزی می توان متوجه شد که سطح رفاه کارگران و خانواده ها در این کشور در چه میزانی قرار دارد. متوسط درآمد در کشور اندونزی 11.4 میلیون روپیه در ماه است از طرف دیگر محدوده درآمد در اندونزی 3 میلیون روپیه به عنوان کم ترین درآمد و 54 میلیون روپیه به عنوان بیشترین درآمد در اندونزی در نظر گرفته شده است. میزان درآمد در اندونزی به میزان تخصص، سابقه کاری و سطح تحصیلات فرد بستگی دارد و هرچه این میزان بیشتر باشد درآمد ماهیانه فرد نیز بیشتر است. در لیست زیر برخی از مشاغل با درآمد متوسط آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به روپیه
خلبان پرواز های تجاری 25 میلیون
متخصص فناوری اطلاعات 15-40 میلیون
پزشک 50 میلیون
مهندس نفت 30-50 میلیون
مدیر منابع انسانی 30 میلیون
مدیر عامل 80 میلیون
وکیل 15 میلیون
قاضی 20 میلیون
مدیر بانک 15.3 میلیون
دندان پزشک 12-37 میلیون
مدیر امنیت سایت 16.6 میلیون
مدیر صادرات و واردات 19 میلیون
مدیریت هتل 21 میلیون
مدیر توسعه فناوری 18.6 میلیون
مهندس برق 16.3 میلیون
مهندس مکانیک 14.5 میلیون
زمین شناسی 20.2 میلیون
روانشناس 19.9 میلیون

نحوه کاریابی در اندونزی:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کاری اندونزی به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما این کشور احتیاج است. به همین خاطر نحوه کاریابی در اندونزی از اهمیت بالایی برای دریافت ویزای کاری این کشور برخوردار است. برای کاریابی به صورت غیر حضوری می توان از وب سایت های کاریابی موجود در اندونزی استفاده نمود. این وب سایت ها به صورت آگهی موقعیت های شغلی موجود در اندونزی که توسط کارفرمایان ارائه شدند را قرار می دهند. پس افراد می توانند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کنند. و پس از ارسال رزومه به کارفرمایان و انجام مصاحبه کاری می توانند قرار داد کاری خود را با کارفرما امضا کنند. برای درخواست ویزای کاری و اقامت این کشور اقدام نمایند. در زیر نام برخی از وب سایت های کاریابی در اندونزی را مشاهده می نماید:

وب سایت های کاریابی در اندونزی
Jobstreet Jobindo.com
Urbanhire Karir
Trovit Asia Jooble
jobsDB Guru
Fight jobs Careerjet
Monster jobsinJakarta
Indeed Glassdoor
Google for jobs Kalibrr.com

مؤسسات کاریابی در اندونزی:

از طرف دیگر موسسات کاریابی به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیان می توانند پیشنهاد کاری دریافت نمایند. موسسات کاریابی برای متقاضیانی که در کشوری غیر از اندونزی هستند، کلاس های آموزشی جهت بهبود وضعیت افراد برای کار در اندونزی را برگزار می کنند. این موسسات همچنین رزومه کاری شخص متقاضی را دریافت می کنند و پس از بهبود این رزومه آن را برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی خارجی را دارند ارسال می نمایند. موسسات کاریابی با ارسال مامور کاریابی به شرکت های موجود در اندونزی موقعیت های کاری را برای افراد متقاضی دریافت می نمایند. پس از بررسی رزومه فرد توسط کارفرما مصاحبه کاری برای متقاضی تعیین می گردد. در صورت قبولی در مصاحبه با امضا قرار داد کاری فرد می تواند برای درخواست اجازه کار در اندونزی اقدام نماید. این موسسات در قبال عمل کاریابی و کلاس های آموزشی وجه تعیین شده ای را دریافت می کند. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی در اندونزی را مشاهده می نماید:

موسسات کاریابی در اندونزی
Consult Group JAC Recruitment Jakarta
Michael Page PT Lansima
Robert Walters Talent Search Recruitment
Indo Select Recruitment Maids & manpower Agency
Indonasia Manpower Agency Champion Manpower Agency LLP
Telent Search Recruitment Airswift
Hays PT. kandarra Indonesia

بررسی ویزای همراه در اندونزی:

دارندگان ویزای کار اندونزی می توانند درخواست ویزای همراه را ارائه کنند. ویزای همراه بدین معنی است که افراد می توانند برای اعضای خانواده خود درخواست ویزا داشته باشند و اعضای خانواده را به کشور مقصد ببرند. ویزای همراه اندونزی که KITAS نام دارد برای همسر و فرزندان حداکثر 18 سال ارائه می گردد. اعتبار ویزای همراه اندونزی به اندازه اعتبار ویزای فرد اصلی بستگی دارد و می تواند قابل تمدید باشد. برای تمدید ویزای همراه افراد باید 3 ماه قبل از پایان تاریخ اعتبار ویزا اقدام کنند. افراد دارنده ویزای اصلی باید بتوانند از اعضای خانواده خود حمایت مالی انجام دهد. برای حمایت مالی فرد متقاضی باید حداقل 1,500 دلار در حساب خود در کشور اندونزی ذخیره داشته باشد و حقوق بیشتر از متوسط درآمد در اندونزی را در قرارداد کاری خود ذکر کرده باشد. اعضای خانواده باید مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه را به اداره مهاجرت کشور اندونزی تحویل دهند. این مدارک باید به صورت معتبر به زبان اندونزیایی ترجمه شده باشند. مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه اندونزی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • فرم درخواست ویزا
  • کپی سند ازدواج
  • کپی گواهی تولد یا شناسنامه
  • کپی کارت شناسایی فرد
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • نامه حمایت مالی

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اندونزی:

از موارد دارای اهمیت برای دارندگان ویزای کاری اندونزی، دریافت تابعیت این کشور از طریق اقامت و کار در اندونزی می باشد. دارندگان ویزای کاری اندونزی می توانند با کار در این کشور اقامت دائم اندونزی و تابعیت این کشور را دریافت نمایند. بدین صورت که افراد باید به مدت 5 سال در اندونزی اقامت موقت داشته باشند. پس از گذشت 5 سال می توانند برای اقامت دائم اندونزی اقدام نمایند. پس از دریافت اقامت دائم اندونزی فرد باید به مدت 5 سال دیگر در این کشور اقامت بدون وقفه داشته باشد. همچنین افراد باید شرط هایی همچون نداشتن سابقه کیفری، داشتن شغل ثابت، حداقل سن 18 سال، پرداخت مالیات، توانایی صحبت به زبان اندونزیایی و همچنین آشنایی با تاریخ و سیاست اندونزی را داشته باشند. با سپری کردن 5 سال و همچنین داشتن شرط های گفته شده، دارنده ویزای کاری اندونزی می تواند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.

  • فرم در خواست اقامت دائم
  • مدرک معتبر سفر
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • سند عدم سو پیشینه فرد که در لیتوانی هیچ گونه محکومیتی ندارد(برای افراد بالای 14 سال)
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • اسنادی که دلایل صدور اقامت دائم را از لحاظ قانون تایید می کند.
کار در اندونزی و سخن پایانی:

کار در اندونزی ، ویزای کاری اندونزی، اقامت دائم اندونزی، وضعیت کار در اندونزی و حقوق کارگر در اندونزی را در این مقاله مورد بررسی و تفحص قرار دادیم. اندونزی چهارمین کشور دنیا از لحاظ جمعیت و شانزدهمین اقتصاد برتر دنیا می باشد. نرخ بیکاری در کشور اندونزی در حدود 5 درصد است اما این نرخ در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است. این کشور به دلیل حضور شرکت های خارجی دارای مشاغل در حوزه تکنولوژی و خدمت می باشد. شرایط کار در کشور اندونزی مناسب است اما جمعیت بالای این کشور باعث می شود که کاریابی در این کشور دشوار تر شود. اما اقتصاد در حال توسعه اندونزی زمینه ساز زندگی مطلوب و مناسب در این کشور می باشد. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کار در اندونزی با مشاوران موسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار کنید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات بر روی وب سایت های معتبر این موسسه از جدید ترین راه ها در خصوص مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان مطلع شوید. شما می توانید در قسمت دیدگاه ها سوالات مرتبط با کار در اندونزی مطرح نمایید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند. در صورت علاقه به این نوشتار، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اندونزی

✅میزان حقوق کارگر در اندونزی چقدر است؟

میزان حقوق بستگی به اندازه سابقه کار و همچنین مدارک تحصیلی دارد و از 3 میلیون روپیه شروع می شود.

اقامت دائم اندونزی و تابعیت اندونزی چگونه به دست می آید؟

پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت می توان اقامت دائم و در صورت داشتن شرط های لازم و گذشت 5 سال از اقامت دائم می توان تابعیت اندونزی را دریافت نمود.

✅نرخ بیکاری اندونزی در چه سطحی قرار دارد؟

در چند سال گذشته نرخ بیکاری در اندونزی در حال افزایش بود و به نرخ 5 درصد رسیده است.

ویزای کاری اندونزی چگونه است؟

در مرحله اول افراد برای درخواست اجازه کار در اندونزی باید پیشنهاد یا قرارداد کاری از سوی کارفرما دریافت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *