کار در اسکاتلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسکاتلند
  • ویزای کار اسکاتلند
  • مدارک مورد نیاز کار در اسکاتلند
  • نرخ بیکاری در اسکاتلند
  • مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2021
  • میزان حقوق کار در اسکاتلند
  • نحوه کاریابی در اسکاتلند
  • مؤسسات کاریابی در اسکاتلند
  • بررسی ویزای همراه اسکاتلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسکاتلند
  • کار در اسکاتلند و سخن پایانی
✅ کار در اسکاتلند ✅ چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری اسکاتلند توسط کارشناسان موسسه ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کار در اسکاتلند و مقدمه ای بر آن

کار در اسکاتلند و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری اسکاتلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا کار در اسکاتلند گزینه مناسبی برای مهاجرت به اسکاتلند است؟ شرایط اخذ ویزای کاری اسکاتلند چگونه است؟ طی چه مدت می توان اقامت کاری اسکاتلند را دریافت کرد؟ در این مقاله به بررسی هر چه کامل تر شرایط و نحوه گرفتن ویزای کار در اسکاتلند پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور نگارش در آمده، تمامی سئوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اقامت کاری اسکاتلند و شرایط کاری اسکاتلند خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در اسکاتلند با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در اسکاتلند:

کشور اسکاتلند در شمال غرب اروپا واقع شده، این کشور تقریبا یک سوم شمالی بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد و مساحت آن در حدود ۷۸ هزار کیلومتر مربع است. پایتخت آن شهر ادینبورگ بوده و بزرگ‌ترین شهرش نیز گلاسکو است. اسکاتلند با چالش های مشخص جمعیتی روبرو است. سایر کشورها با موضوعات مشابه پیرامون کاهش جمعیت روستایی و تغییر جمعیت روبرو هستند. مناطقی مانند کانادا و استرالیا با موفقیت از طرح های مهاجرت منطقه ای استفاده کرده اند که به ایالت ها و استان ها، امکان جذب افراد با مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز برای بهره مندی از اقتصاد محلی و رفع این چالش ها را می دهد. یادگیری از این الگوهای بین المللی به دولت اسكاتلند كمك كرده است كه برای تأمین نیازهای متمایز این کشور، پیشنهادی مناسب برای کار در اسکاتلند تدوین كند، كه شامل تفویض اختیارات جدید در مورد سیاست مهاجرت در چارچوب انگلستان است.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسکاتلند

ویزای کار در اسکاتلند:

نوع ویزای که برای کار در اسکاتلند نیاز دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما باید با توجه به شرایط خود ابتدا نوع ویزایی را که با شرایط شما همخوانی دارد انتخاب کرده سپس برای آن درخواست کنید. سناریوهای مختلفی از نظر ویزا وجود دارد به طور مثال اگر توسط یک کارفرما حمایت مالی شده اید یا در حال انتقال به یکی از شعب شرکت خود در کشور اسکاتلند هستید، به ویزای Tier 2 نیاز دارید. اگر کارگر موقت هستید، ویزای Tier 5 بهترین گزینه برای شماست. همانطور که گفته شد برای ویزا پنج طبقه مختلف وجود دارد که سه دسته آن، ویزاهای کاری هستند:

ویزاها به پنج دسته تقسیم می شوند
Tier1 سرمایه گذاران
Tier2 کارگران ماهر
Tier3 کارگران غیر ماهر
Tier4 دانش آموزان بزرگسال
Tier5 کارگران موقت

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اسکاتلند:

در اسکاتلند کارفرما باید قبل از استخدام یک شخص، واجد شرایط بودن وی برای کار در اسکاتلند را بررسی کند. قبل از شروع کار، بدون توجه به کشور مبدا، باید کپی از اسناد اصلی تأیید شود که حق کار در اسکاتلند را تأیید می کند. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزا مورد نیاز است شامل:

  • پاسپورت اصلی و معتبر
  • یک عکس به اندازه گذرنامه (همه مراکز درخواست ویزا به این مورد احتیاج ندارند)
  • مدارک مهارت زبان انگلیسی
  • توانایی مالی
  • مدارک تحصیلی
  • ترجمه مدارک

به غیر از افرادی که دارای گذرنامه از اتحادیه اروپا هستند، افراد برای ورود و کار در کشور اسکاتلند باید درخواست ویزای خود را به دولت این کشور ارائه دهند. در واقع اگر قصد اقامت طولانی و کار در این کشور را دارید، قبل از هر چیز باید یکی از انواع ویزاهای کاری این کشور را اخذ کنید.

نرخ بیکاری در اسکاتلند:

نرخ بیکاری نشان می دهد اقتصاد یک کشور چگونه است و اینکه منجر به کاهش تولید و درآمد می شود یاخیر. افزایش بیکاری می تواند اثرات منفی ایجاد کند. نمودار نرخ بیکاری کشورها، معیار مفیدی برای آگهی جویندگان کار است، از این جهت که می توانند بررسی کنند آیا کشور مقصد می تواند هزینه های زندگی و خانواده آن ها را تأمین کند؟ برای کار در اسکاتلند نیز بررسی نرخ بیکاری یک فاکتور بسیار مهم است. .نرخ بیکاری در کشور اسکاتلند، 14.10٪ در ژوئیه سال 2020 بود. در طول تاریخ نرخ بیکاری در اسکاتلند، در ژوئیه 1990 به بالاترین سطح خود20.60 و در آوریل 2000 به کمترین سطح خود یعنی عدد 5.50 رسیده است این آمار در سپتامبر سال 2020 به روز رسانی شده است.

نمودار نرخ بیکاری اسکاتلند شانس کاریابی در اسکاتلند

مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2021:

وقتی نوبت به فرصت های شغلی برای اقامت کاری اسکاتلند می رسد می بینیم که اسکاتلند به اکثر شغل ها نیاز دارد فقط کافی است که مهارت لازم را در شغل مورد نظر خود داشته باشید. البته با توجه به نرخ بیکاری کشور اسکاتلند شانس کاریابی افراد خارج از اتحادیه اروپا، زیاد نیست. با این حال مشاغلی که در آن ها نیاز بیشتری به نیروی کار وجود دارد را در این بخش به شما همراهان معرفی خواهیم کرد.  تسلط به زبان انگلیسی، داشتن تحصیلات و سابقه کار مرتبط با تخصص مورد نیاز نیز از دیگر شرایط فرد متقاضی کار در اسکاتلند است. حوزه های کاری که در آن ها به نیروی کار بیشتری مورد نیاز است شامل موارد زیر می باشد.

مشاغل مورد نیاز  اسکاتلند
 آموزش
 فن آوری ها
 علوم
 مراقبت های بهداشتی
نفت و گاز
 صنایع خلاق
خدمات مالی

میزان حقوق برای کار در اسکاتلند:

میزان حقوق برای شخصی که در اسکاتلند کار می کند سالانه به طور متوسط 99600 پوند می باشد و همین طور پایین ترین درآمد برای کار در اسکاتلند 25200 پوند و بالا ترین میزان درآمد 445000 پوند می باشد. برای برخی مشاغل میزان درآمد از این مبلغ بیشتر است . این متوسط ​​حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. این آمار می تواند به شما که قصد گرفتن اقامت کاری اسکاتلند را دارید کمک کند تا نسبت به میزان درآمد در اسکاتلند آگاهی پیدا کنید. با دانستن درآمد در این کشور، قطعاً دید بهتری در انتخاب مقصد مهاجرتی خود خواهید داشت.

نحوه کاریابی در اسکاتلند:

رسانه های اجتماعی بسترهای شبکه قدرتمندی هستند که فرصت های اطلاعاتی قابل توجهی را برای کار در اسکاتلند در اختیار کاربران قرار می دهند، با وجود این، اطلاعات کمی در مورد تأثیر آن ها بر رفتار کاریابی در دست است. طبق مصاحبه و نظر سنجی های انجام شده از طریق کارجویان، برای بررسی نقش رسانه های اجتماعی در جستجوی کار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که فیس بوک، توییتر و لینکدین محبوب ترین برنامه ها در این زمینه هستند و نوع شغلی که ارائه می شود در انتخاب کارجو ها بسیار مؤثر است. از طریق این شبکه های اجتماعی امکان دارد که برای متقاضیان دعوت نامه ارسال شود. بنابراین شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان بستری برای تحقیقات بیشتر برای کارجویان مورد استفاده قرار گیرند.

مؤسسات کاریابی در اسکاتلند:

برای سهولت حال کارفرما ها و جویندگان کار در اسکاتلند آژانس های کاریابی تأسیس شده که چند نمونه از آن ها را ذکر می کنیم. از طریق این موسسات کاریابی می توانید برای کار در اسکاتلند اقدام کنید. به این صورت که در ابتدا با بررسی مشاغل نسبت به ارسال رزومه خود اقدام می کنید. در صورتی که شرایط شما برای به دست آوردن شغل مورد نظر مناسب باشد، این موسسات برای ارتباط با کارفرمایان و ارسال رزومه شخص مناسب اقدام خواهند کرد.

  • temporary
  • permanent
  • MSP.
  • RPO
  • onsite
  • search and selection

بررسی ویزای همراه در اسکاتلند:

اگر حق زندگی دائمی و کار در اسکاتلند را دارید، می توانید درخواست کنید که شریک زندگیتان با شما زندگی کند. اگر با ویزای شخصی خود در این کشور زندگی می کنید، شریک زندگی شما باید به عنوان شخصی که با دارنده کارت ویزا کاری نسبت خانوادگی دارد اقدام کند. همچنین برای اخذ این ویزا میزان درآمد شما نیز بررسی می شود و لازم است نشان دهید که پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خانواده خود، بدون استفاده از مزایای دولت دارید. اگر فقط همسر خود را می آورید و فرزندی ندارید، به حداقل 18،600 پوند درآمد سالیانه قبل از پرداخت مالیات نیاز دارید. اگر می خواهید برای همسر و فرزند خود اقامت بگیرید باید 3800 پوند اضافی برای فرزند اول و 2400 پوند اضافی برای هر فرزند پس از آن کسب کنید تا همسر و فرزندانتان به راحتی در این کشور مستقر شوند. شما باید نشان دهید رابطه شما با همسر یا شریک زندگی خود واقعی و پایدار است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسکاتلند:

از آن جایی که اسکاتلند از شرایط خوبی برخوردار است مهاجران می خواهند که از طریق کار اقامت این کشور را به دست بیاورند و از طریق اقامت دائم این کشور تابعیت آن را اخذ کنند. همچنین اسکاتلند به دنبال این است که مهاجرانی را که حرفه ای هستند و در کار خود تخصص دارند را جذب کند. برای گرفتن اقامت دائم اسکاتلند باید شرایط خاصی را داشته باشید به طور مثال گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشید، مالیات خود را سر وقت بپردازید، به صورت متوالی 10 سال اقامت در اسکاتلند را داشته باشید و حقوق و اخلاق شهروندی را رعایت کنید. در برخی موارد شرایط اقامت دائم برای مهاجران راحت تر است به خصوص اگر از طریق سرمایه گذاری به اسکاتلند آمده باشید مدت زمان اقامت موقت شما تا 5 سال نیز قابل قبول است.

کار در اسکاتلند و سخن پایانی:

کار در اسکاتلند و و چگونگی اخذ ویزای کاری اسکاتلند در این نوشتار بررسی شد. اگر قصد دارید برای کار به اسکاتلند بیایید، اطمینان از داشتن اطلاعات صحیح در مورد ویزا و مهاجرت بسیار مهم است بنابراین برآن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به اقامت کاری اسکاتلند و کار در اسکاتلند مطالبی را به نگارش درآوریم، تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، لیست مؤسسات کاریابی اسکاتلند، نحوه گرفتن ویزا برای همراهان و میزان دستمزد از جمله مواردی است که در مقاله کار در اسکاتلند مورد بحث قرار گرفت. طبق نتایج به دست آمده اخذ اقامت کاری اسکاتلند نسبت به اخذ اقامت کاری در کشور هایی نظیر آلمان، اتریش و کانادا سخت تر بوده و به راحتی نمی توان اقامت کاری اسکاتلند را دریافت کرد. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص اقامت کاری اسکاتلند را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما، میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اسکاتلند

✅  آخرین نرخ بیکاری در کشور اسکاتلند چه میزان است؟

نرخ بیکاری در کشور اسکاتلند بر اساس آخرین بررسی ها، 14.10٪ بوده است.

✅  فرد متقاضی کار در اسکاتلند چه شرایطی باید داشته باشد؟

تسلط به زبان انگلیسی، داشتن تحصیلات و سابقه کار مرتبط با تخصص مورد نیاز نیز از جمله شرایط فرد متقاضی کار در اسکاتلند است.

✅  میزان متوسط حقوق برای کار در اسکاتلند چقدر است؟

میزان حقوق برای شخصی که در اسکاتلند کار می کند سالانه به طور متوسط 99600 پوند می باشد.

✅  محبوب ترین برنامه ها برای کاریابی در اسکاتلند چه برنامه هایی است؟

یافته ها نشان می دهد که فیس بوک، توییتر و لینکدین محبوب ترین برنامه ها در این زمینه هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *