کار در اسپانیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسپانیا
  • ویزای کار در اسپانیا
  • مدارک مورد نیاز کار در اسپانیا
  • نرخ بیکاری در اسپانیا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا
  • میزان حقوق برای کار در اسپانیا
  • نحوه کاریابی در اسپانیا
  • مؤسسات کاریابی در اسپانیا
  • بررسی ویزای همراه اسپانیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسپانیا
  • سخن پایانی کار در اسپانیا
✅ کار در اسپانیا ✅ نحوه کاریابی و مشاغل مورد نیاز اسپانیا را کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله با رویکردی علمی مورد بررسی قرار داده اند.

کار در اسپانیا و مقدمه ای بر آن

کار در اسپانیا و نحوه ی اخذ ویزای کار اسپانیا، مواردی است که در این مقاله با رویکردی علمی و تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آیا شرایط کار در اسپانیا برای مهاجرت کاری مناسب است؟ آیا با کار در اسپانیا می توان اقامت دائم و پاسپورت اسپانیا را دریافت نمود؟ مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا کدام است؟ موسسه  حقوقی ملک پور (همکار ملک پور اتریش)، جهت پاسخ گویی به سوالات متعدد شما متقاضیان محترم در باب کار در اسپانیا ، این موضوع را مفصل بررسی می نماید. شما عزیزان در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنید و یا راه های مختلف مهاجرت را بشناسید، می توانید با تماس تلفنی از خدمات رایگان مشاوره ایی موسسه بهره لازم را ببرید. موضوعات زیر در این متن قابل بحث می باشد.

شرایط عمومی کار در اسپانیا:

کار در اسپانیا یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. برای آنکه بتوانید ویزای کار اسپانیا را دریافت کنید، لازم است در ابتدا با این کشور بیشتر آشنا شوید. اسپانیا کشوری زیبا در شبه جزیره ایبری و قسمت جنوب غربی اروپا می باشد. پایتخت این کشور مادرید و واحد پول آن یورو است. زبان رسمی مردمان این کشور اسپانیایی و دین عموم مردم مسیحیت است. اسپانیا هم مرز با کشورهایی نظیر: فرانسه، پرتغال، آندورا است و با اقیانوس اطلس و همچنین دریای مدیترانه مرز مشترک دارد. تنگه جبل الطارق نیز به این کشور ارتباط دارد. کشور اسپانیا و پرتغال در اروپا طولانی ترین مرزها را دارند و وسعت این کشور 504.782 کیلومتر مربع می باشد که جمعیت نزدیک به 50 میلیون نفر را در خود جای داده است. برای کار در اسپانیا لازم است از یک کارفرما در این کشور دعوت نامه کاری داشته باشید و در واقع ویزای کاری اسپانیا تنها از این راه میسر می شود و ویزای جاب سیکر ندارد.

اسپانیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسپانیا

ویزای کار در اسپانیا:

برای کار در اسپانیا باید ویزای کاری از این کشور دریافت نمایید. داشتن ویزای کار مستلزم داشتن دعوت نامه کاری از اسپانیا می باشد. باید به این نکته توجه نمایید که نرخ بیکاری اسپانیا بالا است و داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اسپانیای مشکل است. یک کارفرما از اسپانیا در صورتی می تواند برای تبعه خارجی دعوت نامه کاری ارسال نماید که، بتواند اداره کار اسپانیا را متقاعد نماید نیروی کار متخصص و ماهر در زمینه کاری مورد نظر در این کشور وجود ندارد. برای این موضوع کارفرما باید اول از همه کمبود نیروی خود را در اسپانیا آگهی نماید؛ زیرا اولویت با مردم همین کشور است. اگر نیروی کار یافت نشد باید در کل اتحادیه اروپا آگهی کمبود نیرو را انتشار دهد و در صورتی که نتواند نیروی کار مورد نظر خود را بیابد، اجازه جذب نیروی کار خارجی خواهد داشت.

در مورد کشور اسپانیا نوعی ویزای کاری جهت جذب نیروی کار بسیار ماهر و مدیران تعریف شده است اما شرایط اخذ این ویزا به راحتی ممکن نیست. یکی از این شرایط داشتن کارمندان بیش از 250 نفر است که عملا ایرانیان شانسی برای این نوع ویزا نخواهند داشت. با توجه به جزییاتی که مطرح شد، اگر جویای کار در اروپا هستید می توانید برای کشورهایی اقدام کنید که از نظر بازار کار شرایط مساعدی داشته باشد. برای کار در کشورهای تاپ اروپایی نظیر اتریش و آلمان می توان با ویزای 6 ماهه جستجوی کار در محیط قرار گرفت و با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشورهای صنعتی شانس ورود به بازار کار اروپا را خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز کار در اسپانیا:

برای درخواست ویزای کار در اسپانیا ، نحوه درخواست و چیدمان مدارک بسیار مهم است. ارائه نادرست مدارک، چیدمان اشتباه، تکمیل نبودن مدارک لازم می تواند موجب رد شدن درخواست شما شود. در زیر لیست مدارک لازم ویزای کار اسپانیا را مشاهده می فرمایید.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن بیمه
  • تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت

نرخ بیکاری در اسپانیا:

نرخ بیکاری هر کشور بیانگر شرایط بازار کار کشور مورد نظر می باشد و یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که افراد قبل از مهاجرت کاری باید مدنظر قرار دهند. هر چه نرخ بیکاری در کشور پایین تر باشد، امکان یافتن شغل هم افزایش می باید. اگر متقاضی کار در اسپانیا هستید، باید بدانید که نرخ بیکاری اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالا است در نتیجه پیدا کردن کار در اسپانیا و داشتن کارفرما از این کشور، کار راحتی نمی باشد. مؤسسه حقوقی ملک پور با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت، کشور اسپانیا را مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری نمی داند. در نمودار زیر نرخ بیکاری اسپانیا را در سال های گذشته مشاهده می فرمایید. این شاخص در سال 2018 توسط بانک جهانی 14.55 درصد اعلام گردیده شده است.

نرخ بیکاری اسپانیا

مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا:

قبل از ورود به بازار کار هر کشور بهتر است سری به لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد بزنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. هر کشور بر اساس نیازمندی های خود لیست مشاغلی را منتشر می نماید که تمایل به جذب نیروی کار در این مشاغل بیشتر است در نتیجه اگر رشته تحصیلی شما در این لیست قرار گرفته باشد راحت تر می توانید وارد بازار کار شوید. مشاغل مورد نیاز بازار کار در اسپانیا در زیر آورده شده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا
مهندسی برق و الکترونیک مهندسی کامپیوتر
علوم کامپیوتر مهندسی مکانیک
پرستاری رشته های خدماتی
رشته های آموزشی مثل آموزش زبان

میزان حقوق برای کار در اسپانیا:

در بحث کار در اسپانیا ، میزان درآمد و حقوق، موضوع مهمی تلقی می شود. میزان حقوق با توجه به شغل، ساعت کاری و مهارت فرد تعیین می شود. طبق آمار منتشر شده در سال 2020 میزان حقوق و دستمزد به طور کلی 1.050 یورو افزایش داشته است. میزان حقوق در برخی مشاغل برای کشور اسپانیا، حدود 12.600 یورو در سال است. در جدول زیر میزان حقوق با توجه به نوع کار در اسپانیا جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان آورده شده است.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
دندانپزشک 13.500 یورو
متصدیان بانکی 8500 یورو
مهندسان 4200 یورو
مدیر فروش 3900 یورو
دستیار دندانپزشک 3000 یورو

نحوه کاریابی در اسپانیا:

نحوه پیدا کردن کر در اسپانیا مانند عموم کشورها از طرق مختلف امکان پذیر می باشد. بررسی آگهی های کاریابی در روزنامه های محلی، ارسال رزومه به سایت های کاریابی بین المللی، کمک گرفتن از دوستان و آشنایان برای معرفی شغل و گرفتن وقت مصاحبه، بازدید به صورت توریستی از کشور مقصد و پیدا کردن کارفرما و اخذ دعوت نامه کاری می تواند از راه های گوناگون پیدا کردن کار در اسپانیا باشد. مؤسسات کاریابی در اسپانیا در ازاء پیدا کردن کار می توانند مبلغی را از شما دریافت نمایند و در واقع خدمات این مؤسسات مستلزم پرداخت هزینه است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در اسپانیا:

همان گونه که پیش تر نیز اشاره شد، یکی از روش های پیدا نمودن کار، مراجعه به مؤسسات کاریابی می باشد. شما می توانید روزمه خود را برای مؤسسات معتبر که در هر شهر وجود دارد، ارسال نمایید تا بتوانید کارفرما پیدا کرده و دعوت به مصاحبه شوید. در زیر لیست برخی از این مؤسسات معتبر جهت پیدا نمودن کار در این کشور اسپانیا برای شما عزیزان آورده شده است.

  • Indeed
  • Bilingualresources
  • Recruitspain
  • Approachpeople
  • europelanguagejobs

بررسی ویزای همراه در اسپانیا:

افراد جویای کار در اسپانیا در صورت تاهل، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 ساله خود درخواست الحاق به خانواده داشته باشند. شرایط لازم برای آنکه فرد بتواند درخواست ویزای همراه داشته باشد این است که، کار متناسب با حرفه و مهارت خود داشته باشد و حقوق مشخص بر اساس قانون کار اسپانیا دریافت نماید تا بتواند علاوه بر هزینه های زندگی خود، هزینه زندگی خانواده را نیز پوشش دهد. مدارک لازم برای ویزای همراه اسپانیا شامل:

  • تکمیل نمودن فرم درخواست
  • اعتبار ویزا برای حداقل 3 ماه
  • سند ازدواج
  • مدارکی مبنی بر اشتغال به کار
  • داشتن بیمه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تست پزشکی
  • دارا بودن محل اقامت برای خود و خانواده در مدت سکونت

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا:

کار در کشور اسپانیا یکی از طرق دست یابی به اقامت و در نهایت پاسپورت اسپانیا است. در صورتی که در اسپانیا کارفرمایی داشته باشید و بتوانید مشغول به کار شوید و مالیات خود را بپردازید بعد از 5 سال می توانید اقامت دائم اسپانیا را اخذ نمایید. برای داشتن پاسپورت اسپانیا علاوه بر اینکه باید 5 سال از اقامت دائم شما گذشته باشد، باید شرایط لازم جهت اخذ پاسپورت این کشور را نیز فراهم نموده باشید. این شرایط شامل: تسلط به زبان رسمی اسپانیا، نداشتن سوء پیشینه در مدت اقامتتان در این کشور، آشنایی به فرهنگ و آداب رسوم کشور در واقع سازگاری با محیط مهم است. در این صورت می توانید درخواست پاسپورت اسپانیا بدهید. تفاوت پاسپورت با اقامت دائم تنها در حق رای و داشتن منسب سیاسی در تابعیت است.

کار در اسپانیا و سخن پایانی:

کار در اسپانیا ، نحوه اخذ ویزای کاری اسپانیا، شرایط و الزامات ویزای کاری اسپانیا با نگاهی علمی و تخصصی در این متن بررسی گردید. نرخ بیکاری اسپانیا، معرفی مؤسسات کاریابی، مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا، شرایط ویزای همراه از مواردی است که تیم حقوقی ملک پور مورد بررسی قرار داده است تا شما عزیزان بتوانید به جوابی کامل و جامع در باب کار در اسپانیا دست یابید. همان گونه که اشاره شد، نرخ بیکاری اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش بالا است و ویزای جستجوی کار برای این کشور تعریف نشده است. برای کار در کشور اسپانیا حتما باید کارفرمایی از این کشور شما را دعوت بکار کند و داشتن دعوت نامه از اروپا بخصوص اسپانیا با نرخ بالای بیکاری دشواری است.
پیشنهاد مؤسسه حقوقی ملک پور به شما متقاضی کار در این کشور این است که، برای کار در اروپا مقصد دیگری را هدف قرار دهید و برای بررسی شرایط خود با تلفن های مجموعه تماس گرفته تا به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. در قسمت دیدگاه ها می توانید نظرات، سوالات خود را نیز ثبت نمایید تا در زمانی کوتاه پاسخ آن را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اسپانیا

✅ چه مشاغلی بیشترین نیاز به نیروی کار را در اسپانیا دارد؟

رشته هایی چون مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و پرستاری از جمله مشاغل مورد نیاز در اسپانیا است.

✅ نرخ بیکاری کشور اسپانیا به چه میزان است؟

این شاخص طی آخرین آمار توسط بانک جهانی 14.55 درصد اعلام گردیده شده است.

✅ چه راه هایی برای کاریابی در کشور اسپانیا وجود دارد؟

بررسی آگهی های کاریابی در روزنامه های محلی، ارسال رزومه به سایت های کاریابی بین المللی، کمک گرفتن از دوستان و آشنایان برای معرفی شغل و گرفتن وقت مصاحبه، بازدید به صورت توریستی از کشور مقصد و پیدا کردن کارفرما و اخذ دعوت نامه کاری می تواند از راه های گوناگون پیدا کردن کار در کشور اسپانیا باشد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      با تحصیل در اسپانیا و در رشته هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا هست شانس بیشتری برای کار در این کشور دارید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *