کار در اسلواکی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسلواکی
  • ویزای کار در اسلواکی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلواکی
  • نرخ بیکاری در اسلواکی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی
  • میزان حقوق برای کار در اسلواکی
  • نحوه کاریابی در اسلواکی
  • مؤسسات کاریابی در اسلواکی
  • بررسی ویزای همراه اسلواکی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلواکی
  • سخن پایانی کار در اسلواکی
✅ کار در اسلواکی ✅ نحوه کاریابی در اسلواکی در این نوشتار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به طور تخصصی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

کار در اسلواکی و مقدمه بر آن

کار در اسلواکی ، مهاجرت کاری به اسلواکی و اخذ اقامت و تابعیت اسلواکی در این نوشتار به طور تخصصی و علمی بررسی می گردد. سوالاتی که در این خصوص مطرح می گردد این است که شرایط مورد نیاز برای کار در اسلواکی چیست؟ مدارک مورد نیاز برای کار در اسلواکی کدام است؟ آیا امکان اخذ پاسپورت از طریق کار در اسلواکی وجود دارد؟ آثار حقوقی کار در کشور اسلواکی کدام است؟ در این مقاله به این سوالات و دیگر سوالات شما در خصوص کار درکشور اسلواکی پاسخ داده خواهد شد. اگر سوالات بیشتر در این خصوص دارید با مشاوران و کارشناسان ما در  موسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و از امکانات مشاوره ی رایگانی که برایتان فراهم نموده ایم بهره مند شوید. این مشاوره ی تلفنی رایگان این امکان را برای شما فراهم می کند تا اطلاعات کافی در باب راه های مهاجرتی متناسب با شرایط تان به دست آورید.

شرایط عمومی کار در اسلواکی:

کشور اسلواکی با نام جمهوری اسلواکی، کشوری است در اروپای مرکزی که از همه طرف محصور به خشکی است. این کشور جمعیتی برابر با 5.5 میلیون نفر دارد. یکی از مزیت های این کشور عضو بودن آن در کشورهای عضو حوزه شینگن است. پایتخت این کشور براتیسلاوا است که از شرایط کاری خوبی برخوردار است. از این رو افراد امکان کاریابی بیشتری در این شهر را نسبت به دیگر شهرهای اسلواکی دارند. مراکز کاریابی در این کشور به دو صورت مجازی و حضوری است که این امر شرایط مناسبی را برای افراد جویای کار در اسلواکی فراهم آورده است.  از مواردی که افراد برای مهاجرت کاری به اسلواکی باید در نظر بگیرند سن، سلامت فردی، سلامت جسمی، سابقه ی کار، سطح زبان و تحصیلات است. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک کشور جهت مهاجرت کاری به آن در نظر گرفتن شرایط اقتصادی آن کشور است. یکی از عوامل تعیین کننده در نوع وضعیت شرایط اقتصادی یک کشور نرخ تولید ناخالص داخلی آن کشور است. نمودار زیر نرح تولید ناخالص داخلی کشور اسلواکی را نشان می دهد.  همانطور که از این نمودار می توان دریافت شرایط اقتصادی کشور اسلواکی رو به بهبود است و هر ساله پیشرفت زیادی را در این خصوص تجربه کرده است.

اسلواکی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلواکی

ویزای کار در اسلواکی:

اولین قدم در مهاجرت کاری به هر کشور از جمله اسلواکی موفق شدن در دریافت ویزای کار آن کشور است. از طریق این ویزا در حقیقت فرد امکان اقامت و کار در اسواکی را خواهد داشت. در صورتی که فرد قصد اقامت بیشتر از 90 روز در اسلواکی را داشته باشد نیاز به دریافت ویزای موقت و یا اقامت موقت را دارد. کارفرمای مربوطه باید ظرف مدت 7 روز اقدام به نام نویسی فرد در اداره ی کار و امور اجتماعی اسلواکی کند. به علاوه کارفرما موظف است ظرف مدت 8 روز برای فرد اقدامات مربوط به رد کردن بیمه را انجام دهد. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که فرد در صورتی که ویزای کاری را برای یک شرکت خاص و یک کارفرمای خاص اخذ نموده باشد، نمی تواند بعد از ورود اقدام به تغییر آن کند. به عبارتی این ویزای کاری قابل انتقال نیست. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین شده است. لذا کپی برداری این نوشتار غیرقانونی و حرام است. نکته ای دیگر که باید به آن توجه نمود این است که فرد بین المللی در صورتی می تواند موفق به دریافت پیشنهاد کاری یا JOB OFFER گردد که کارفرمای مربوطه ابتدا شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در اسلواکی و به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورتی که موفق به پیدا کردن نیروی کار مورد نظر نشد، می تواند پیشنهاد کاری مربوطه را به فرد بین المللی اعطا نماید. حداکثر زمان ویزای کاری اسلواکی که به فرد اعطا می گردد به مدت 2 سال می باشد. مدت زمان ویزای کاری برای کارگران فصلی به مدت 6 ماه می باشد.

 مدارک مورد نیاز کار در اسلواکی:

همانطور که در بخش قبلی گفته شد اولین قدم در مهاجرت کاری به اسلواکی و کار در اسلواکی اخذ ویزای کاری اسلواکی است. یکی از عوامل تعیین کننده در موفق شدن در اخذ ویزای اسلواکی از نوع کاری آماده سازی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری است. در زیر مدارک مورد نیار به جهت دریافت ویزای کاری اسلواکی بیان شده است.

  • پر کردن فرم درخواست ویزای کار
  • پاسپورت و کپی آن
  • عکس فرد متقاضی
  • ارائه ی قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری از کارفرمای مقیم اسلواکی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کاری
  • نامه تمکن مالی
  • نامه عدم سو پیشینه
  • نامه اثبات کننده سلامت جسمی و فردی

نرخ بیکاری در اسلواکی:

از فاکتورهای اساسی در انتخاب یک کشور جهت مهاجرت کاری به آن در نظر گرفتن نرخ بیکاری در آن کشور است. متاسفانه کشور اسلواکی دارای نرخ بیکاری بالا برابر با 6.6 درصد است. اگرچه این نرخ بیکاری در سال های اخیر به طور متوالی رو به کاهش بوده، اما باز هم نسبت به دیگر کشورهای اروپایی چون آلمان و اتریش که از نرخ بیکاری کمی در حدود 3 الی 4 درصد برخوردار هستند، دارای نرخ بیکاری بالایی است. از این رو در حال حاضر کشور اسلواکی جز اولویت های اول افراد برای کار و مهاجرت کاری نمی باشد.

نرخ بیکاری اسلواکی

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی:

طبیعتا یکی از موارد مهمی که فرد باید در انتخاب یک کشور مد نظر قرار دهد این است که آیا شغل و حرفه اش مورد تقاضای کشور مورد مهاجرت هست یا خیر. از این رو در این قسمت به بررسی شغل های مورد نیاز کشور اسلواکی و کار در اسلواکی پرداخته می شود. جدول زیر نشانگر این مشاغل می باشد.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی
مهندسیIT و برنامه نویسی مشاغل مهندسی مخصوصا رشته های برق، الکترونیک و ساختمانی
حسابداری رانندگی
مجلات و روزنامه نگاری چاپ و صنایع وابسته
آرایشگری، خیاطی و مد طراحی صنعتی

میزان حقوق برای کار در اسلواکی:

یکی از فاکتورهای مورد اهمیت در مورد کار در اسلواکی و مهاجرت کاری به یک کشور در نظر گرفتن حقوق و مزایای کار در شغل مورد نظر در آن کشور است. در زیر به بررسی حقوق برخی مشاغل در کشور اسلواکی پرداخته شده است. در اواخر سال 2018 میزان حقوق دریافتی افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشته است. تا قبل از سال 2018 میزان درآمد مردم به طور میانگین در حدود 745 یورو بوده است. بعد از سال 2018 این درآمد با افزایش قابل توجهی که داشته به 1319 یورو و در سال 2019 به 2000 یورو رسیده است.

نحوه کاریابی در اسلواکی:

مؤسسات کاریابی نقش بسزایی را در موفقیت فرد در پیدا کردن کار در کشورها من جمله اسلواکی بازی می کنند. به علاوه این مؤسسات کمک بسزایی را به کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار ماهر هستند می کنند. شخص با مراجعه به کاریابی و ارائه رزومه و سوابق کاری می تواند از خدماتی که توسط این مؤسسات ارائه می گردد بهره مند گردد. کار در اسلواکی و کاریابی در اسلواکی از دو طریق فیزیکی (مراجه ی حضوری فرد به مؤسسات کاریابی) و از طریق مجازی (ارائه در خواست به صورت آنلاین) صورت می پذیرد. در صورتی که مؤسسات کاریابی موفق به پیدا کردن کار متناسب با سوابق کاری فرد شوند، با افراد تماس برقرار می نمایند و آن ها را در جریان کارهای موجود قرار می دهند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در اسواکی:

یکی از راه های بسیار مناسب برای مهاجرت کاری به کشور اسلواکی و کار در این کشور اقدام به پیدا کردن کار از طریق مؤسسات کاریابی است. مؤسسات کاریابی که امکان کاریابی به صورت مجازی را برای مهاجران اسلواکی فراهم کرده است در زیر بیان شده است.

  • www.Eures.sk
  • www.profesia.sk
  • www.Careerjet.sk
  • www.Topjobs.sk

بررسی ویزای همراه در اسلواکی:

یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی در انتخاب یک کشور جهت مهاجرت کاری این است که آیا امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد یا خیر. به عبارتی آیا همراهان فرد امکان دریافت ویزای الحاق به خانواده را دارند. اکثر کشورها چنین شرایطی را جهت آسایش و آرامش خیال مهاجران در نظر گرقته اند که کشور اسلواکی در مهاجرت کاری از این قاعده نیز مستثنی نیست. شخصی که قصد مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری به کشور اسلواکی را دارد این امکان را دارد تا درخواست الحاق همسر و فرزندان خود را بدهد. نکته منفی ای که در این خصوص وجود دارد این است که امکان همزمانی ورود فرد و همراهانش وحود ندارد و بین زمان ورود فرد و همراهانش حدود 1 سال فاصله می افتد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی:

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور مورد مهاجرت هدفی است که توسط بسیاری از افرادی که مهاجرت می کنند دنبال می شود. در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت دائم از کشور اسلواکی گردد می تواند از تمامی حدماتی که شهروندان اسلواکی استفاده می کنند بهره مند گردد. از جمله این خدمات عبارت است از خدمات درمانی، خدمات اجتماعی و عمومی. باید توجه داشت فرد در صورتی که به مدت 5 سال بدون وقفه در کشور اسلواکی حضور داشته باشد این امکان را خواهد داشت تا موفق به اخذ اقامت دائم اسلواکی گردد. پیش شرط درخواست اقامت دائم اسلواکی دریافت کارت آبی 2 سال قبل از اقدام برای اقامت دائم است. شرایط دریافت کارت آبی پرداخت یک سال مالیات و کار در رشته ی مورد نظر است. این کارت آبی به مدت زمان 3 سال صادر می شود. از دیگر شرایط دریاقت کارت آبی این است که کارفرما با شما یک قرارداد کاری 3 ساله منعقد نماید.

کار در اسلواکی و سخن پایانی:

کار در اسلواکی ، شرایط کار در این کشور و مدارک مورد نیاز، شرایط اخذ ویزای همراه در مهاجرت کاری در اسلواکی در این مقاله به قلم تحریر دآمد. تمامی ابعاد کار در کشور اسلواکی و اطلاعات لازم در این خصوص بررسی شد. به طور کلی کشور اسلواکی مقصدی مناسب جهت مهاجرت کاری نمی باشد چرا که هم میزان حقوق در این کشور پایین است و هم نرخ بیکاری در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاست. از این رو بهتر است فرد در صورتی که دارای سن مناسب، تحصیلات دانشگاهی حداقل لیسانس، میزان سابقه کاری مناسب و مهارت لازم در زمینه ی تحصیلی و سطح زبان است، کشورهای دیگری چون آلمان، اتریش، استرالیا، نیوزلند و کانادا را به جهت مهاجرت کاری انتخاب نماید.
در صورت داشتن سوالات بیشتر در خصوص کار در اسلواکی و یا در مورد مهاجرت از طریق تمام راه های مهاجرتی و به تمامی کشورها می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از شرایط مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند گردید. همچنین موسسه حقوقی ملک پور این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید سوالات خود را در خصوص کار در اسلواکی و دیگر موارد در بخش پایانی این مقاله یادداشت نمایید و یا در قسمت پرسش و پاسخ همگانی به پرسش سوالات خود در باب مهاجرت بپردازید. مشاوران و کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اسلواکی

✅ اخذ ویزای کار در اسلواکی چگونه امکان پذیر است؟

فرد در صورتی موفق به اخذ ویزای کار اسلواکی خواهد شد که پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در این کشور داشته باشد.

✅ روش های کاریابی در اسلواکی کدامند؟

کار در اسلواکی و کاریابی در اسلواکی از دو طریق فیزیکی (مراجه ی حضوری فرد به مؤسسات کاریابی) و از طریق مجازی (ارائه در خواست به صورت آنلاین) صورت می پذیرد.

✅ مدت زمان ویزای کاری حداکثر چه مدت زمان است؟

حداکثر زمان ویزای کاری اسلواکی که به فرد اعطا می گردد به مدت 2 سال می باشد. مدت زمان ویزای کاری برای کارگران فصلی به مدت 6 ماه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *