کار در ارمنستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ارمنستان
  • ویزای کار در ارمنستان
  • مدارک مورد نیاز کار در ارمنستان
  • نرخ بیکاری در ارمنستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان
  • میزان حقوق برای کار در ارمنستان
  • نحوه کاریابی در ارمنستان
  • مؤسسات کاریابی در ارمنستان
  • بررسی ویزای همراه ارمنستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ارمنستان
  • سخن پایانی کار در ارمنستان
✅ کار در ارمنستان ✅ میزان حقوق برای کار در ارمنستان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در ارمنستان و مقدمه ای بر آن

کار در ارمنستان، مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در ارمنستان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است. اخذ ویزای کاری ارمنستان به چه شکل است؟ آیا اخذ ویزای کار در ارمنستان برای ایرانیان مقدور است؟ علاقه مندان به این مبحث می توانند با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را کسب نمایند و همچنین پس از مطالعه مقاله در صورت نیاز می توانید با مشاورین موسسه  حقوقی ملک پور  تماس گرفته و در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب ویزای کار در ارمنستان،  مشاوره رایگان دریافت نمایید. در این مقاله مباحث زیر مورد بررسی قرار می گیرد.

شرایط عمومی کار در ارمنستان:

کار در ارمنستان یکی از موارد حائز اهمیت برای اشخاصی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. ارمنستان کشوری کوچک و کوهستانی درمنطقه قفقاز، که از شمال با گرجستان، از غرب با ترکیه، از شرق با جمهوری آذربایجان و از جنوب با نخجوان و ایران هم مرز است و نوع سیستم حکومتی آن جمهوری می باشد. جمعیت این کشور حدود 3 میلیون نفر و مساحت آن 29800 کیلومتر مربع است. در عین حال که این کشور دارای بیشترین رشد اقتصادی در بین کشورهای جماهیر شوروی است، اما 50 درصد جمعیت آن زیر خط فقر است و فرصت شغلی مناسب و اقتصاد قوی ای برای افراد ندارد. در ضمن افرادی که به دنبال راهی برای کاریابی در این کشور هستند باید این نکته را مد نظر داشته باشند که تنها راه ورود به بازار کار این کشور داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما است.

ارمنستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ارمنستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار در ارمنستان:

یکی از طرق اخذ اقامت ارمنستان، کار در ارمنستان و اخذ ویزای کار این کشور می باشد. تنها در صورتی افراد موفق به اخذ این نوع ویزا می شوند، که از سوی کارفرما ابتدا پیشنهاد شغلی دریافت کنند. خوشبختانه کارفرمایان این کشور در قید هیچ نوع محدودیتی جهت استخدام نیروی کار خارجی نیستند. راه ارتباطی متقاضیان با کارفرمایان این کشور موسسات و سایت های کاریابی است. افراد می توانند از این طریق رزومه کاری خود را ارسال کنند و با کارفرمایان مربوطه مکاتبات اولیه را انجام دهند و از طریق کارفرما جهت اخذ ویزا و اقامت موقت اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز کار در ارمنستان :

مدارک مورد نیاز ویزای کار در ارمنستان از جمله مواردی است که اگر شما متقاضی کار هستید باید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آن داشته باشید. جهت کار در ارمنستان تسلط به زبان ارمنی از الزامات اولیه می باشد. ایرانیان و اتباع کشور ایران برای اقامت 90 روزه در این کشور نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما اگر فرد به قصد اقامت بیش از 90 روز به این کشور سفر می کند حتما باید از طریق کارفرما جهت دریافت ویزای کار اقدام کند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در ارمنستان شامل موارد زیر می شود :

  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه فرم درخواست ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • نامه مبنی بر درخواست کار از سوی کارفرما
  • عکس رنگی
  • محل اسکان
  • ممکن است که از متقاضی سایر مدارک مبنی بر اهداف سفر به ارمنستان و منابع مالی کافی نیز درخواست شود.

نرخ بیکاری در ارمنستان:

کاردر ارمنستان و نرخ بیکاری آن می بایست از جنبه های مختلفی مورد بررسی افراد کارجو قرار گیرد. یکی از مهم ترین نکات برای افرادی که به هدف کار به کشوری مهاجرت می کنند، شاخص اقتصادی و نرخ بیکاری آن کشور می باشد. طبق نمودار زیر می توان ملاحظه کرد نرخ بیکاری کشور ارمنستان تقریبا 69/17 درصد می باشد و این آمار بیانگر اوضاع نامساعد وضعیت اشتغال در این کشور است. پیشنهاد می شود افرادی که در جستجوی کشوری مناسب جهت کار هستند در صورت داشتن شرایط مناسب برای کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان اقدام کنند تا به راحتی بتوانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند.

نرخ بیکاری در ارمنستان

مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان:

هر کشوری با توجه به اوضاع اقتصادی اش هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز بازار کارش را اعلام می کند و اطلاع از اسامی مشاغل مورد نیاز برای افرادی که در جستجوی کار هستند بسیار با اهمیت است. در این بخش می توانید لیست مشاغل مورد نیاز سال 2020 کشور ارمنستان را مشاهده کنید:

مشاور مالی حسابدار
مدیر پروژه مدیر بازاریابی
مشاور کسب و کار مهندس اتوماسیون
دستیار اداری برنامه نویس
مهندسی نرم افزار مهندس کشاورزی

میزان حقوق برای کار در ارمنستان:

کار در ارمنستان و میزان حقوق در آن از جمله موارد بسیار مهم در خصوص اقامت کاری در این کشور است. میزان حقوق و دستمزد ماهانه در این کشور نسبت به هزینه های زندگی اصلاً مناسب نیست و میزان آن حدود 12 درصد کمتر از ایران است. به طور متوسط میانگین دستمزد کارگران در ارمنستان 390 دلار در ماه است و میانگین هزینه های زندگی در این کشور مانند اجاره منزل، خوراک، پوشاک، رفت و آمد و یا مسافرت در حدود 290 دلار در ماه می باشد البته باید این موضوع را مدنظر داشت که هزینه های زندگی ارتباط مستقیم با کیفیت زندگی دارد و نمی توان مبلغ دقیقی در نظر گرفت. در این بخش می توانید نمودار توزیع هزینه ها را با استفاده از مدل آماری مشاهده فرمایید:

نمودار توزیع درآمد در ارمنستان

نحوه کاریابی در ارمنستان:

متقاضی کار می بایست جهت اخذ ویزای کار کشور ارمنستان ابتدا مراحلی را طی کند. کارفرما باید ابتدا از وزارت کار و اموراجتماعی کسب اجازه کند. شخص متقاضی کار، باید درخواست مجوز اقامت موقت دهد تا به او اجازه اقامت و کار در ارمنستان داده شود. باید مشخص شود هیچ شخص ارمنی  واجد شرایط برای کار مورد نظر کارفرما در این کشور وجود ندارد که در این صورت کارفرما مجاز به درخواست اجازه کار برای فرد خارجی است. هر زمان اجازه کار برای شخص متقاضی صادر شد وی می تواند به هدف کار به این کشور مهاجرت کند.

مؤسسات کاریابی در ارمنستان:

متقاضیان  می توانند با استفاده از موسسات کاریابی در ارمنستان به دنبال شغل مورد نظر برای خود باشند که اطلاعاتی در مورد این موسسه ها در لیست زیر قرار داده می شود.  این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده و هر گونه کپی برداری از آن شرعا حرام است و کپی برداری از این مقاله به هر نحوی پیگرد قانونی دارد.

موسسات کاریابی ارمنستان

بررسی ویزای همراه در ارمنستان:

خوش بختانه کار در ارمنستان این امکان را به افراد می دهد که بتوانند جهت الحاق خانواده شان اقدام کنند. ارمنستان بدلیل داشتن اقتصاد نامساعد از سرمایه داران و کارآفرینان خارجی بسیار استقبال می کند. مدت زمان اقامت در این کشور با توجه به قرارداد کاری تعیین می شود و معمولاً اقامت موقت یکساله است. زمانی که شخص متقاضی کار، موفق به پیدا کردن شغل شود، اعضای خانواده می توانند با ارائه اسناد و مدارک مبنی بر تولد و ازدواج به شخص اصلی ملحق شوند. منظور از همراه در اصل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد که برای آن ها نیز اقامت موقت یکساله صادر می شود.

از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • ارائه گواهی ازدواج یا گواهی تولد
  • اثبات تمکن مالی
  • عکس گذرنامه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ارمنستان:

متقاضیان کار در ارمنستان در صورتی که موفق به اخذ پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما شوند ابتدا یک اقامت یکساله دریافت می کنند. با توجه به نوع قرارداد پس از یکسال اقامت تمدید می شود. این نکته را باید در نظر داشته باشید با اقامت کار در نهایت نمی توان تابعیت این کشور را اخذ کرد. روش های اخذ تابعیت این کشور شامل تولد و ازدواج است. در صورتی که شخص با یک فرد ارمنی ازدواج کند پس از دو سال می تواند با طی یکسری مراحل قانونی تابعیت این کشور را اخذ کند. همچنین اخذ تابعیت ارمنستان از طریق تولد تنها از طریق پدر و مادر ارمنستانی امکان پذیراست. علاوه بر این اگر 3 سال از اقامت قانونی شخص در این کشور گذشته باشد می توان از طریق گذراندن آزمونی چند گزینه ای که محتوای آن قانون اساسی این کشور است (به زبان ارمنی) برای اخذ تابعیت اقدام کرد.

کار در ارمنستان و سخن پایانی:

کار در ارمنستان و شرایط اخذ اقامت از طریق کار در ارمنستان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. با توجه به نرخ بیکاری این کشور و فرصت های شغلی محدود، به متقاضیان پیشنهاد می شود هدف اصلی خود را بر روی کشورهایی متمرکز کنند که از نظر اقتصادی قوی هستند و شانس کاریابی در این کشورها بالاست. برای مثال کشورهایی مانند المان و اتریش با نرخ بیکاری کمتر از 5% گزینه های بسیار مطلوب تری می توانند باشند. لذا ما به شما توصیه می کنیم در این خصوص با مؤسسه حقوقی ملک پور مشورت نمایید و اطلاعات بیشتر را در خصوص درخواست ویزای کاری ارمنستان از مشاوران زبده دریافت کنید.
پس از مطالعه مقاله مورد نظر در باب کار در ارمنستان ، اگر سوالی دارید می توانید در پایان همین مقاله در بخش دیدگاه ها و یا پرسش های همگانی مطرح نموده و پاسخ آن را به صورت رایگان از مشاورین موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ارمنستان

✅ اخذ ویزای کاری ارمنستان در چه صورت امکان پذیر است؟

تنها در صورتی افراد موفق به اخذ این نوع ویزا می شوند، که از سوی کارفرما ابتدا پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

✅ متوسط حقوق مشاغل در ارمنستان و هزینه های زندگی در این کشور چگونه است؟

به طور متوسط میانگین دستمزد کارگران در ارمنستان 390 دلار در ماه است و میانگین هزینه های زندگی در این کشور مانند اجاره منزل، خوراک و پوشاک در حدود 290 دلار در ماه می باشد.

✅ با توجه به نرخ بیکاری کشور ارمنستان، فرصت های شغلی در این کشور چگونه است؟

با توجه به نرخ بیکاری این کشور و فرصت های شغلی محدود، به متقاضیان پیشنهاد می شود هدف اصلی خود را بر روی کشورهایی متمرکز کنند که از نظر اقتصادی قوی هستند و شانس کاریابی در این کشورها بالاست.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *