کار در آفریقای جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آفریقای جنوبی
  • ویزای کار در آفریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی
  • نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 آفریقای جنوبی
  • میزان حقوق برای کار در آفریقای جنوبی
  • نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی
  • بررسی ویزای همراه آفریقای جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آفریقای جنوبی
  • سخن پایانی کار در آفریقای جنوبی
✅ کار در آفریقای جنوبی ✅ شرایط اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد.

کار در آفریقای جنوبی و مقدمه ای بر آن

کار در آفریقای جنوبی، شرایط اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی و نحوه اخذ اقامت از طریق کار در کشور آفریقای جنوبی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار می گیرد. متقاضیان با چه شرایطی می توانند ویزای کار آفریقای جنوبی را دریافت نمایند؟ آیا جهت دریافت ویزای کار در آفریقای جنوبی به مدرک زبان نیاز می باشد؟ مشاغل مورد نیاز به منظور دریافت ویزای کار این کشور چیست؟ آفریقای جنوبی از جمله کشورهای واقع در قاره آفریقای جنوبیست و یکی از بخش های تحت استعمار به حساب می آید. آفریقای جنوبی با توجه به اینکه در استعمار آمریکا و انگلستان است، می توان گفت که بسیار پیشرفته است. بنابراین شرایط و خدمات خوبی را به شهروندان و مهاجران خود ارائه می نماید. در این مقاله شرایط کار در آفریقای جنوبی و نحوه دریافت ویزای کاری را برای اطلاع بیشتر شما سروران گرامی بررسی شده است. شما عزیزان می توانید به منظور بررسی شرایط خود جهت کار در کشور آفریقای جنوبی با مشاورین مؤسسه  حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.‍

شرایط عمومی کار در آفریقای جنوبی:

آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفریقای جنوبی واقع شده است و امروز به علت عدم حضور نیروی کار متخصص، ویزای کار در آفریقای جنوبی را ارائه می کند. موقعیت جغرافیایی این کشور از سمت جنوب به سواحل اقیانوس اطلس و اقیانوس هند نزدیک می باشد و همچنین از سمت شمال با کشور های نامیبیا، زیمباوه و سوازیلند نزدیک و همسایه می باشد. آفریقای جنوبیی یکی از کشورهای در حال رشد در دنیا محسوب می گردد که سالانه پذیرای مهاجران بسیاری می باشد. به همین دلیل این کشور به دور از درخواست کارفرما مستقیماً ویزای کار در آفریقای جنوبی به متقاضیان، در صورت داشتن شرایط مساعد ارائه می نماید. آفریقای جنوبیی دارای سه پایتخت به نام های پرتوریا، پلوم فنتین و کیپ تاون است. این کشور پهناور دارای یک شهر بسیار بزرگ و کلانشهر به نام ژوهانسبورگ می باشد که بسیاری از مشاغل در این ۴ شهر بزرگ نهفته است. سه شهر دوربان، کپ تاون و ژوهانسبورگ، به لحاظ کیفیت زندگی جزو ۱۰۰ شهر برتر جهان هستند. از آنجا که زبان رسمی در این کشور انگلیسی می باشد و اقتصاد بسیار رو به رشدی را پیدا کرده است. بنابراین سالانه متقاضیان بسیار با جهت کار در آفریقای جنوبی اقدام می نمایند. نکته مهم در باب ویزای کار در آفریقای جنوبی سیستم امتیازی این ویزا می باشد.

آفریقای جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آفریقای جنوبی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

ویزای کار آفریقای جنوبی:

متقاضیانی که به قصد کار در آفریقای جنوبی اقدام به مهاجرت می نمایند، می تواند به ۲ طریق اقدام نمایند. چرا که این کشور ۲ نوع ویزای کاری را ارائه کرده است. ویزای کاری عمومی و ویزای کاری مهارت های خاص، ویزاهایی هستند که متقاضیان کار در آفریقای جنوبی می توانند با توجه به شرایط خود دریافت نمایند. ویزای کار عمومی مختص به افرادی است که یک کارفرما و پیشنهاد کاری در آفریقای جنوبی داشته باشند. متقاضیان با داشتن ویزای کار عمومی خود می توانند به راحتی بعد از ۵ سال کار در آفریقای جنوبی، درخواست اقامت دائم این کشور را دهند. مورد دیگری را که می توان بررسی کرد، ویزای کاری مهارت های خاص می باشد. این ویزا به متقاضیان کار در آفریقای جنوبی اجازه می دهد تا بدون نیاز به داشتن کارفرما از این کشور با داشتن مهارت های مورد نیاز، جهت مهاجرت کاری اقدام نمایند. در این خصوص خود کشور لیستی از مشاغل و تخصص های مورد نیازش آماده و در اختیار مهاجران در سراسر دنیا گذاشته است. این ویزا به متخصصان این امکان را می دهد که به مدت ۱ سال در کشور آفریقای جنوبی باقی بمانند و به دنبال شغل خود باشند. متقاضیان تنها در صورتی می توانند مشغول به کار در آفریقای جنوبی شوند که کار مرتبط با تخصص خود پیدا نمایند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ویزای کار در آفریقای جنوبی نیازمند مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار آفریقای جنوبی:

متقاضیان کار در آفریقای جنوبی جهت دریافت ویزای جست و جوی کار این کشور می بایست مدارک و شرایط خاصی را داشته باشند و امتیازات مشخصی را بدست بیاورند. در غیر این صورت مجبور به یافتن کارفرما در آفریقای جنوبی می شوند که کار بسیار دشواری است. سن، تحصیلات، سابقه کار، مدرک زبان و همچنین رشته تحصیلی (تخصص) یکی از مهم ترین موضوعات و امتیازات این ویزا محسوب می شود. نکته مهم در باب متقاضیانی که قصد کار در آفریقای جنوبی را دارند، بحث تمکن مالی آنها می باشد. ارائه نامه تمکن مالی در پروسه کار در آفریقای جنوبی می تواند تایید کننده نهایی ویزا باشد؛ چرا که کشور مقصد می بایست از این اطمینان داشته باشند که متقاضیان تا زمانی که کار پیدا می کنند، هزینه های خود را در این کشور می توانند ساپورت کنند. متقاضیان کار در آفریقای جنوبی می توانند با مدارک که در زیر شرح داده شده است اقدام نمایند:

  • فرم آنلاین مربوط به ویزای کار که می بایست توسط کنسولگری تهیه شود.
  • پاسپورت معتبر با اعتبار متناسب اقامت
  • گزارش پزشکی و سلامت
  • کارت واکسیناسیون
  • مدرک رسمی ازدواج متقاضی
  • گواهی طلاق در صورت وجود
  • گواهی فوت همسر، در صورت وجود
  • ارائه نامه و رأی دادگاه مبنی بر سرپرستی قانونی کودک، در صورت نیاز همراه
  • عدم سوء پیشینه کیفری

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی:

یکی از موضوعات بسیار مهم برای متقاضیانی که قصد کار در آفریقای جنوبی را دارند، نرخ بیکاری در کشور می باشد. نرخ بیکاری در کشورها می تواند بیانگر بسیاری از موضوعات اقتصادی در کشور مقصد باشد. نکته جالب در باب کشور آفریقای جنوبی تضاد بین نیاز و کمبود برخی از مشاغل و نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبیی جنوبی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۹٪ می باشد که به نسبت کشورهای اروپایی می تواند این آمار نگران کننده ای برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی باشد. این مقاله توسط تیم مؤسسه حقوقی ملک پور و آموزش های استاد ملک پور در باب کار در آفریقای جنوبی به نگارش علمی درآمده است و هرگونه انتشار و کپی بدون ذکر منبع حرام می باشد. با وجود نرخ بیکاری بالا در کشور آفریقای جنوبی، این کشور اعلام نموده است که در برخی مشاغل در معرض بحران قرار گرفته است. برخی افراد با رشته های فنی مهندسی به راحتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و بدون دشواری در صورت دانش کافی از زبان مشغول به کار در آفریقای جنوبی شوند.

نرخ بیکاری آفریقای جنوبی

مشاغل مورد نیاز 2020 آفریقای جنوبی:

متقاضیانی که قصد کار در آفریقای جنوبی را دارند، در صورتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که رشته مورد نیاز بازار کار آفریقای جنوبی را بدانند. آفریقای جنوبی به دلیل داشتن معادن بسیار زیاد و وضعیت رو به رشدی که دارد نیروهای فنی مهندسی بسیاری را نیاز دارد. به همین منظور متقاضیانی که رشته های فنی مهندسی را تحصیل کرده اند و تخصص خوبی دارند را می پذیرد؛ حتی اگر متقاضیان مقطع بسیار پایینی از این تخصصی را بدانند. بنابراین آفریقای جنوبی به دلیل نیاز به نیروی کار ماهر برای متقاضیان بین المللی کار در آفریقای جنوبی ویزای کاری مهارت های خاص را برای جذب نیروی بین المللی ارائه نموده است. هدف دولت از صدور ویزای کار در آفریقای جنوبی کمک به وزارت صنعت و تجارت این کشور می باشد. مشاغل مورد نیاز در این کشور عبارتند از: مشاغل مرتبط با رشته های مهندسی و زیر شاخه های آن مانند، مهندسی زمین شناسی، انواع رشته های مدیریتی و رشته های علوم انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشته های کشاورزی، مهندسی معماری و شهرسازی، متخصصین دانشگاهی و فارغ التحصیلان مقطع دکتری. هر یک از این رشته ها زیر شاخه های متعددی نیز دارد.

میزان حقوق برای کار در آفریقای جنوبی:

میزان حقوق و دستمزد برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی موضوع بسیار مهمی محسوب می گردد. داشتن اطلاع از میزان حقوق و درآمد افراد در مشاغل مختلف می تواند ذهنیت خوبی از توانایی مالی خود جهت تامین هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی به متقاضیان دهد. درآمد ماهیانه مشاغل مختلف به طور میانگین در حدود ۲۰ هزار راند در هر ماه می باشد. هزینه های زندگی در کشور آفریقای جنوبی به نسبت یک کشور اقتصاد در حال رشد زیاد است، اما همچنان می توان گفت که هزینه ها برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی از بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای شمالی به صرفه تر می باشد. تفاوت هزینه ها به شهری که به منظور کار در آفریقای جنوبی اقدام می نمایید، نیز بسیار وابسته است. به عنوان مثال در شهر دوربان کیفیت زندگی بسیار بالاتر از شهرهای دیگر می باشد بنابراین هزینه های زندگی نیز بیشتر خواهد بود. در جدول زیر درآمد شغل ها و رشته های مختلف شغلی در کشور آفریقای جنوبیی و برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته شده است:

بخش های مختلف تعداد کارمندان درآمد ماهانه (راند آفریقای جنوبی)
مهندس معدن 449.000 25.462
مهندس الکتریسیته 61.000 52.617
ساخت و ساز 618.000 19.230
مدیریت بازرگانی 2.261.000 15.917
تولید 1.231.000 21.121
حمل و نقل 488.000 27.798
خدمات کسب و کار 2.368.000 26.538
خدمات اجتماعی 2.693.000 28.662
نمودار حداقل دستمزد در آفریقای جنوبی

نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی:

از جمله سهل ترین طرق در باب کاریابی برای متقاضیانی که به منظور کار در آفریقای جنوبی اقدام می نمایند، درخواست کمک از طریق سایت ها و روزنامه های مختلف است. فرصت های شغلی که در کشور آفریقای جنوبیی جنوبی موجود است، از طریق سایت ها و روزنامه های مختلف، آگهی می شوند و چنانچه تخصص شما در زمینه های مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی نباشد، این امکان وجود دارد که شما بتوانید از میان فرصت های آگهی شده، به دنبال شغل مناسب باشید. نکته مهم در مورد ویزای کار در آفریقای جنوبی، نوع ویزاست و در صورتی که از طریق ویزای کاری مهارت های خاص اقدام نمایید، فرصت حضور در محیط و ارتباط مستقیم با مؤسسات کاریابی برای شما فراهم می شود. در این مقاله سعی بر آن است که شرایط کار در آفریقای جنوبی و نحوه دریافت ویزای کاری را برای اطلاع هرچه بیشتر شما عزیزان بررسی نماییم. شما عزیزان به منظور بررسی شرایط خود جهت کار در کشور آفریقای جنوبی می توانید با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.‍

مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی:

از جمله اقداماتی که متقاضیان کار در آفریقای جنوبی می توانند پس از اخذ ویزای کار جهت کاریابی خود در کشور مقصد انجام دهند، اقدام از طریق موسسات معتبر کاریابی می باشد. در این کشور موسسات کاریابی مختلفی به منظور ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی  مشغول به کار می باشند. تمامی موسسات کاریابی برای بررسی مهارت های متقاضیان کار در آفریقای جنوبی و همچنین ارزیابی برای نیاز های بازار به وجود آمده اند. این موسسات فرصت های شغلی موجود در کشور آفریقای جنوبی در شهرهای مختلف را شناسایی می کنند و به متقاضیان کار در آفریقای جنوبی معرفی می نمایند. علاوه بر موسسات خصوصی، موسسات دولتی نیز در زمینه کاریابی در کشور آفریقای جنوبیی جنوبی فعالیت قانونی دارند.

علاوه بر جستجوی کار، موسسات کاریابی در این کشور خدمات دیگری همانند مشاوره در باب نگارش رزومه درست، آماده شدن برای مصاحبه کاری و راه اندازی یک کسب و کار جدید در کشور نیز ارائه می نمایند. در این قسمت سایت برخی از این موسسات برای شما عزیزان آورده شده است:

  • www.trasa.co.za
  • www.quest.co.za
  • www.measuredability.com

بررسی ویزای همراه در آفریقای جنوبی:

در صورت درخواست اجازه کار در آفریقای جنوبی، متقاضیان امکان درخواست برای اخذ ویزا همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و بستگان درجه یک دارند. تنها در صورتی که فرزندان متقاضی زیر ۱۸ سال و در سن تحصیل باشد می توان برای وی اجازه تحصیل را داشته باشم. ویزای کار در آفریقای جنوبی برای متقاضیان ابتدا با اعتبار ۲ سال ارائه می گردد و متقاضی کار در آفریقای جنوبی می تواند به صورت همزمان ویزای همراه را نیز درخواست نماید. نکته مهم در باب اخذ ویزای همراه اثبات توانایی مالی شخص متقاضی (تمکن مالی)، به جهت تامین نیازها و زندگی خود و همراهان در کشور مربوطه را در مدت این ۲ سال نشان می دهد. مبلغ تمکن مالی که توسط خود دولت آفریقای جنوبیی جنوبی طبق هزینه ها مشخص شده است، ۸۵۰۰ راند به ازای هر نفر به طور ماهیانه است. شخصی که ویزای همراه را دریافت می نماید، اجازه کار در آفریقای جنوبی را تا زمانی که اقامت همراهش به اقامت دائم تبدیل شود، ندارد. در بعضی موارد همسر متقاضی به طور همزمان از طریق ویزای کاری آفریقای جنوبی به همراه همسر اقدام می نماید که در این صورت هیچ محدودیت کاری و وابستگی وجود ندارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آفریقای جنوبی:

از آنجا که کشور آفریقای جنوبی جزء کشورهای مهاجر پذیر محسوب می گردد بنابراین از متقاضیانی که قصد کار در آفریقای جنوبی را دارند، حمایت به عمل می آورد. کشور آفریقای جنوبیی جنوبی استقبال زیادی از مهاجرانی که باعث تقویت اقتصاد این کشور می شوند، به عمل می آورد. همچنین کسانی که با هدف کار در آفریقای جنوبی اقدام می کنند ، شامل این افراد می شوند که پس از ۵ سال کار در آفریقای جنوبی  امکان درخواست اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبیی جنوبی برای خود و خانوادشان فراهم می باشد . افرادی که به شهروندان آفریقای جنوبیی جنوبی وابسته هستند و یا اقوام درجه یک افرادی که اقامت دائم اآفریقای جنوبی را دارند می توانند بطور مستقیم درخواست اقامت دائم خودشان را پیگیری کنند. متقاضیان کار در آفریقای جنوبی با یافتن شغل دائم و استخدام در این کشور می توانند برای اقامت دائم درخواست نمایند. بنابراین می توان نتیجه گرفت، در حالی که ۵ سال از اقامت دائم افراد گذشته باشد و یکسال اخیر در این کشور به صورت پیوسته حضور داشته باشند و با اثبات دانش زبانی و گواهی عدم سوء پیشینه می توان برای اخذ شهروندی، تابعیت و پاسپورت آفریقای جنوبیی جنوبی اقدام نمود.

کار در آفریقای جنوبی و سخن پایانی:

کار در آفریقای جنوبی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار داده شد. امید بر این است که شما عزیزان با مطالعه این مقاله بتوانید هر آنچه در باب کار در آفریقای جنوبی است را فرا گیرید و با اگاهی تمام در این راه قدم گذارید. با توجه به اطلاعاتی که راجع به کار در آفرقا ارائه گردید دریافتیم، برای کار در این کشور در صورتی می توان اقدام نمود که از مهارت و تخصص درستی بهره مند باشیم. آفریقای جنوبی باتوجه به نیازی که به نیروی کار ماهر پیدا کرده است به متقاضیانی که شرایط خوبی مانند، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، سابقه کاری مناسب، دانش کافی از زبان و هم چنین سن متناسبی دارند، ویزای جست و جوی کار را ارائه می نماید. این ویزا یکسال به متقاضیان کار در آفریقای جنوبی زمان می دهد تا در کشور حضور داشته و کاریابی کنند و پس از ۵ سال کار در آفریقای جنوبی اقامت خود و خانوادشان را دریافت نمایند. نکته ای که می توان به آن اشاره نماییم ارائه چنین ویزایی در کشورهای آلمان و اتریش نیز می باشد. در این راستا می توانید با کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور همکار مؤسسه ملک پور اتریش جهت مشاوره تلفنی رایگان تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود، در باب کار در آفریقای جنوبی و مهاجرت به آفریقای جنوبی بیان نمایید تا مشاوران حقوقی شما را راهنمایی نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در آفریقای جنوبی

✅ انواع ویزاهای کاری آفریقای جنوبی کدامند؟

  • ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار( Job Seeker)
  • داشتن پیشنهاد شغلی از کار فرما در آفریقای جنوبی( Job Offer)

✅ ویزای جستجوی کار کشور آفریقای جنوبی برای چه مدت زمان اعتبار دارد.؟

این ویزای یک سال به متقاضیان کار که واجد شرایط هستند، فرصت کاریابی در محیط را می دهد.

✅ شانس کاریابی متقاضیان کار در کشور آفریقای جنوبی چگونه است؟

آفریقای جنوبیی یکی از کشورهای در حال رشد در دنیا محسوب می گردد اما نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبیی جنوبی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۹٪ می باشد که به نسبت کشورهای اروپایی می تواند این آمار نگران کننده ای برای متقاضیان کار در آفریقای جنوبی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *