کار در آرژانتین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آرژانتین
  • ویزای کار آرژانتین
  • مدارک مورد نیاز کار در آرژانتین
  • نرخ بیکاری در آرژانتین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 آرژانتین
  • میزان حقوق کار در آرژانتین
  • نحوه کاریابی در آرژانتین
  • مؤسسات کاریابی در آرژانتین
  • بررسی ویزای همراه آرژانتین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آرژانتین
  • سخن پایانی
✅ کار در آرژانتین ✅ چگونگی اخذ اقامت در آرژانتین توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت.

کار در آرژانتین و مقدمه ای بر آن

کار در آرژانتین و چگونگی اخذ اقامت در آرژانتین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا ویزای کار گزینه مناسبی برای گرفتن اقامت آرژانتین است؟ شرایط اخذ وبزای کار در آرژانتین چگونه است؟ طی چه مراحلی می توان اقامت آرژانتین را از طریق کار دریافت کرد؟ در این مقاله به تمامی این سؤالات پاسخ داده شده است و همچنین به بررسی هر چه کامل تر شرایط و نحوه گرفتن ویزای کار در آرژانتین پرداخته شده است. آرژانتین کشوری اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی است و پایتخت آن بوئنوس آیرس است. آرژانتین از دوره جمهوری خواهان، کشور مهاجران بوده است. علاوه بر این، مهاجرت نقش اساسی در ساخت ملیت آرژانتین داشته است. اگر به عنوان یک مهاجر به دنبال کار در آرژانتین هستید، به ویزا و مجوز کار احتیاج دارید. اکثر مهاجران به ویزای کار A23 یا E نیاز دارند. که این ویزا برای کارگران مهاجر یا دانشمندان و پرسنل متخصص مناسب است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب موسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اقامت در آرژانتین و شرایط کاری در آرژانتین خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در آرژانتین با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در آرژانتین:

افراد خارجی برای کار در آرژانتین نیاز به ویزا دارند. برای اخذ ویزای کار آرژانتین حدوداً به 200 تا 300 دلار هزینه نیاز است. ویزای کار در صورتی به متقاضیان داده می شود که یک قرارداد کاری معتبر با یک شرکت آرژانتینی بسته باشند، همچنین تسلط قوی به زبان اسپانیایی در اکثر موارد مورد نیاز است. اگر می خواهید برای مشاغل فصلی اقدام کنید باید بدانید که این کار سختی است زیرا اکثر این موقعیت ها توسط اشخاصی که محلی هستند و به عبارتی در آرژانتین زندگی می کنند به دست می آیند پس شما باید زود تر اقدامات مورد نیاز را انجام دهید و برای شغل های ارائه شده درخواست دهید و مهارت های بی عیب و نقص اسپانیایی در آن زمینه داشته باشید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری

ویزای کار در آرژانتین:

با توجه به موقعیت خود باید مشخص کنید که برای کدام نوع ویزای کار می خواهید اقدام کنید. رایج ترین نوع ویزای کار طولانی مدت ماده A 23 است که برای کارآموزان یا کارمندان شرکت ها در آرژانتین صادر می شود. این ویزا به مدت حداکثر 3 سال طول می کشد و امکان تمدید آن وجود دارد، شما می توانید با مشورت گرفتن از شرکت یا مقام خود از کنسولگری آرژانتین در کشور خود مشخص کنید کدام ویزا برای شرایط شما مناسب است. طبق قانون 25،871 در آرژانتین، موارد زیر از انواع ویزا مربوط به کار می باشند:

انواع ویزا
ماده A23 ویزای کار موقت / ویزای قرارداد کار
ماده H24 ویزای کوتاه مدت / ویزای تجاری فنی / حرفه ای
ماده E 23 این ویزا برای متخصصان، دانشمندان و برخی از تکنسین ها، مدیران و کارمندان اداری اعمال می شود.
ماده E 29 ویزای کار کوتاه مدت است  به مدت 15 روز اعطا می شود که امکان تمدید 15 روز دیگر آن پس از حضور کارمند در آرژانتین وجود دارد.
ماده E 15 برای کارکنانی صادر می شود که حداقل برای 6 تا 12 ماه برای کار در خارج از کشور فرستاده شده اند.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آرژانتین:

برای کار در آرژانتین باید ابتدا پیشنهاد کار بگیرید. برای درخواست ویزای کاری آرژانتین، ابتدا باید تحت حمایت شرکتی در آرژانتین باشید که پیشنهاد کار شما را تأیید کرده است. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار شامل: گذرنامه معتبر (همراه با کپی)، قرارداد کار، چندین عکس به اندازه گذرنامه، شناسنامه، یک کپی محضری از مدرک تحصیلی یا گواهینامه های حرفه ای و گواهی سوء پیشینه، همچنین باید هر گونه گواهی ازدواج و طلاق را ارائه دهید. مواردی که به زبان انگلیسی هستند باید توسط مترجم معتبر به اسپانیایی ترجمه شوند. بعضی از کنسولگری ها از شما می خواهند مدارک خود را قبل از مصاحبه ارسال کنید. در موارد دیگر  مدارک را باید به صورت حضوری در کنسولگری ارائه دهید. در پایان اگر مدارک شما درست باشد، مقام کنسولی از شما می خواهد که برای ارسال درخواست خود هزینه ای بپردازید.

نرخ بیکاری در آرژانتین:

نرخ بیکاری در آرژانتین چقدر است؟ برای کار در آرژانتین که قصد اخذ اقامت در آن را دارید باید از نرخ بیکاری مربوط به آن اطلاع داشته باشید زیرا این آگاهی به شما کمک می کند که بدانید کشور مقصد برای کار کردن مناسب است یا خیر. نرخ بیکاری در آرژانتین در سه ماهه اول سال 2020 از 10.9 درصد در دوره قبل به 10.4 درصد رسیده است، اما کمتر از انتظارات 10.9 درصدی بازار بود. در بحران ویروس کرونا، این میزان بالاترین نرخ بیکاری از سه ماهه دوم سال 2019 بود که تعداد بیکاران با 198 هزار نفر افزایش به 1394 هزار نفر رسید. براساس مناطق، بیکاری در بوینس آیرس با 11.5 درصد بیشترین نرخ و پس از آن پامپپانا (10.1 درصد) ، نوروست (9.9 درصد) ، پاتاگونیا (7.3 درصد) ، کویو (7.2 درصد) و نورسته (5.4 درصد) قرار دارند. نرخ کم کاری از 13.1 درصد در سه ماهه قبل به 11.7 درصد کاهش یافته است و یک سال پیش، نرخ بیکاری 10.1 درصد کمتر بود.

مشاغل مورد نیاز 2020 آرژانتین:

فناوری اطلاعات، بانکداری یا صنعت نفت اموری هستند که به طور منظم شرکت ها به دنبال کارگران خارجی برای استخدام  اشخاص در این زمینه هستند، به ویژه در شهرهای بزرگی مانند بوینس آیرس. لیست های شغلی را به صورت آنلاین، در بخش های طبقه بندی شده روزنامه ها یا از طریق شبکه های اجتماعی با مخاطبین به اشتراک می گذارند. مشاغل زیر در بین افراد خارجی که به آرژانتین سفر می کنند محبوب هستند و بعضی از آنها نیاز به تجربه قبلی ندارند.

شغل توضیحات
معلم انگلیسی به طور معمول، متقاضیان باید زیر 30 سال داشته باشند،. این سند به آنها اجازه می دهد تا 12 ماه در آرژانتین کار کنند. شرایط از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و هر سال سهمیه محدودی وجود دارد. همچنین داشتن مدرک تافل برای این شغل امتیاز خاصی دارد.
کار از راه دور شامل کارهای مربوط به متخصصان IT، نویسندگان، عکاسان و طراحان گرافیک می باشد.
مهماندار  در این صورت محل اقامت و غذا و حقوق در اختیار افراد قرار داده می شود.
مشاغل حرفه ای از پزشکان و وکلا گرفته تا مهندسان و معماران در صورت داشتن شرایط و تجربه کافی می توانند برای یک کار پردرآمد در آرژانتین اقدام کنند. اغلب تسلط قوی به زبان اسپانیایی لازم است.
صنعت جهانگردی راهنماهای انگلیسی زبان برای گردشگری مورد نیاز است.
کارگران پیست اسکی یک فرصت شغلی فصلی دشوار است. زیرا اکثر موقعیت های کاری توسط افراد متقاضی ساکن آرژانتین به دست می آیند. همچنین باید مهارت های لازم را داشته باشید.

میزان حقوق برای کار در آرژانتین:

پزو، ارز رسمی کشور آرژانتین است. پزو به 100 سنتاوو(Centavo) تقسیم می‎شود. برای کار در آرژانتین نیاز است از میزان درآمد در آرژانتین آگاهی پیدا کنید. فردی که در آرژانتین کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 45،200 پزو درآمد دارد. محدوده حقوق از 11،400 پزو (کمترین میانگین) تا 202،000 (بالا ترین میانگین) می باشد، البته حداکثر حقوق واقعی بیشتر است.
این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است، حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است.

نحوه کاریابی در آرژانتین:

آرژانتین با داشتن شهرهای شلوغ و هزینه های پایین زندگی، مکان مطلوبی برای زندگی و کار است. با این حال، یافتن کار در آرژانتین ممکن است دشوار باشد، زیرا این کشور دارای قوانین سختگیرانه استخدام و بیکاری زیاد است و به طور معمول از کارگران بومی طرفداری می کند. در برخی موارد که شرکت ها به جویندگان کار خارجی برای کار نیاز دارند کارفرما مربوطه باید درخواست نیرو خارجی دهد و شما پس از دریافت پیشنهاد کار در آرژانتین، می توانید با استفاده از مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار را شروع کنید.

مؤسسات کاریابی در آرژانتین:

برای درخواست ویزای کار در آرژانتین می توانید از طریق مؤسسات کاریابی پیشنهاد کار بگیرید مشاغل زیادی در سرتاسر آرژانتین برای مهاجران در صنایع مختلف  از فناوری گرفته تا گردشگری در دسترس است. لیست آژانس های استخدام در آرژانتین در فهرست زیر ذکر شده است.

  • Seleccion Consultora Integral
  • Daniel Martinez & Asociados
  • Diplomat
  • Zamora & Asociados
  • EHQ
  • Belise Group
  • Patricia Vuga

بررسی ویزای همراه در آرژانتین:

همسر و افراد تحت تکفل برای اقامت در آرژانتین باید ویزای اقامت موقت یا دائم را داشته باشند. تنها تفاوت این دو در مدت اقامت آنهاست.  ویزا موقت برای همسر، والدین، فرزندان مجرد زیر 18 سال و کودکان دارای معلولیت زمانی داده می شود که مدت اقامت کوتاه تر از یک سال باشد، که درخواست آن از طریق ویزا 23 امکان پذیر است. برای مهاجرانی که قصد اقامت دائم در آرژانتین را دارند باید از طریق ویزا 22 درخواست اقامت داده شود. گرفتن اقامت دائم در آرژانتین کمی خسته کننده است، بنابراین باید برای رفت وآمد های مکرر به اداره مهاجرت آماده باشید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آرژانتین:

ممکن است شما تصمیم داشته باشید به آرژانتین مهاجرت کنید برای این کار بیشتر افراد جوانب مثبت و منفی زندگی در آرژانتین را ارزیابی می کنند و بعد تصمیم خود را قطعی می کنند. برای کار در آرژانتین ابتدا در کشور خود برای گذرنامه اقدام کنید. این اولین قدم برای کار و زندگی در خارج از کشور است. اگر بیش از 18 سال سن داشته باشید و به مدت دو سال در آرژانتین زندگی کنید، می توانید درخواست تابعیت آرژانتین کنید. برای درخواست، باید درآمد یا ثبات شغلی و مدارک اقامت مداوم در آرژانتین را ارائه دهید. با توجه به نوع ویزای کاری خود ( انواع ویزای کاری در توضیحات مربوط به ویزای کاری در مطالب بالا درج شده است) که ممکن است ماده E 23، ماده E 15 ویا ماده E 29 باشد، شما می توانید اقامت آرژانتین را اخذ کنید.

بعد از انقضا ویزا ممکن است از شما خواسته شود به کشور خود برگردید و درخواست ویزا کنید در این صورت می توانید با شرکت خود در مورد رسیدگی به روند درخواست مجدد ویزا صحبت کنید و اقامت خود را تمدید کنید.

کار در آرژانتین و سخن پایانی:

کار در آرژانتین و چگونگی اخذ اقامت در آرژانتین در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در آرژانتین، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد درخواست آرژانتین برای مهاجران کار و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به اقامت کاری آرژانتین و کار درآرژانتین مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. آرژانتین با داشتن شهرهای شلوغ و هزینه های پایین زندگی، مکان مطلوبی برای زندگی و کار است. با این حال، یافتن کار در آرژانتین ممکن است دشوار باشد، زیرا این کشور دارای قوانین سختگیرانه استخدام است، بیکاری زیاد است و به طور معمول از کارگران بومی استفاده می کند. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و با سایر کشور هایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است از جمله کانادا، آلمان، اتریش و.. آشنا شوید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کار در آرژانتین را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در آرژانتین

✅ ویزای کار طولانی مدت کشور آرژانتین چه نام دارد و چه مدت اعتبار دارد؟

رایج ترین نوع ویزای کار طولانی مدت ماده 23A است. این ویزا به مدت حداکثر 3 سال طول می کشد و امکان تمدید آن وجود دارد.

✅ مدارک مورد نیاز برای کار در آرژانتین چه مدارکی می باشد؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار شامل: گذرنامه معتبر (همراه با کپی)، قرارداد کار، چندین عکس به اندازه گذرنامه، شناسنامه، یک کپی محضری از مدرک تحصیلی یا گواهینامه های حرفه ای و گواهی سوء پیشینه، همچنین باید هر گونه گواهی ازدواج و طلاق را ارائه دهید.

✅در چه زمینه های شغلی نیاز به نیروی کار خارجی در آرژانتین وجود دارد؟

فناوری اطلاعات، بانکداری یا صنعت نفت اموری هستند که به طور منظم شرکت ها به دنبال کارگران خارجی برای استخدام  اشخاص در این زمینه هستند

✅حقوق فرد شاغل برای کار در آرژانتین چقدر است؟

فردی که در آرژانتین کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 45،200 پزو درآمد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *