کاریابی در چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در چین
  • ویزای کار در چین
  • مدارک مورد نیاز کار در چین
  • نرخ بیکاری در چین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 چین
  • میزان حقوق کار در چین
  • نحوه کاریابی در چین
  • مؤسسات کاریابی در چین
  • بررسی ویزای همراه چین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در چین
  • سخن پایانی
✅ کاریابی در چین ✅ شرایط مهاجرت کاری به چین ✅ راه های کاریابی در چین در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل قرار می گیرد.

کاریابی در چین و مقدمه ای بر آن

کاریابی در چین ، شرایط مهاجرت کاری به چین و قوانین کار در چین و راه های کاریابی در چین در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. برخی از افراد ممکن است به فکر مهاجرت به چین از طریق کار و به دنبال کاریابی در چین باشند. اما سوالاتی که در ذهن آن ها ایجاد می شود این است که شرایط کاریابی در چین به چه صورت است؟ قوانین و راه های اخذ ویزای کاری چین چگونه است؟ چگونه می توان مؤسسات کاریابی در چین را پیدا کرد؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده شده است. شما عزیزان می توانید این مقاله را کامل مطالعه نموده و اگر هر سوال و ابهام دیگری داشتید با مؤسسه مشاوره ای ملک پور در سراسر دنیا به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و با مشاورین ارشد و کارشناسان متخصص به صورت کاملا تخصصی مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین با طرح سوالات خود در همین وبسایت منتظر دریافت پاسخ خود به صورت رایگان باشید.

شرایط عمومی کاریابی در چین:

در ابتدای بحث کاریابی در چین لازم است که در خصوص شرایط عمومی و شرایط اولیه این کشور توضیحاتی ارائه دهیم. کشور چین در قاره آسیا قرار دارد که با کشور هندوستان، پاکستان، تاجیکستان و کشور کره شمالی هم مرز می باشد. مساحت این کشور در حدود 10.000.00 کیلومتر مربع بوده که به عنوان چهارمین کشور پهناور دنیا قلمداد می گردد. همچنین جمعیت آن به صورت تقریبی بیش از حدود 1 میلیارد و 400 میلیون نفر است به عنوان اولین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود. شهر پکن پایتخت این کشور و بزرگترین شهر آن نیز شانگهای می باشد و در کل دارای 22 استان است. زبان رسمی این کشور زبان بسیار سخت چینی بوده و واحد پول آن نیز یوآن چین می باشد. از نظر اقتصادی و صنعتی با کشور بزرگی مانند آمریکا در سطح بین الملل در رقابت است. تا جایی که در سال 2013 پس از کشور آمریکا به عنوان دومین اقتصاد قدرتمند دنیا شناخته شد.

این کشور به عنوان یک کشور تاریخی و باستانی تمدن کهنی را در دل خود جای داده است. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که چون این کشور دارای یک اقتصاد قوی است می تواند مقصد مناسبی برای کار و مهاجرت کاری می باشد، اما در واقع این مسیر شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

چین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور چین

ویزای کار در چین:

اولین موضوع مهم در خصوص کاریابی در چین این است ک افراد بتوانند از این کشور یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما به دست آورند و با انعقاد قرارداد کاری برای اخذ ویزای کاری کشور چین اقدام نمایند. زمانی که شخص متقاضی پیشنهاد شغلی خود را از طرف کارفرما دریافت کرد، می تواند با ارائه این قرارداد و سایر مدارک و رزومه مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری اقدام کند. پس از بررسی های لازمه در ابتدا یک ویزای 30 روزه تحت عنوان ویزای z به افراد اعطا می شود که با این ویزا می توانند وارد کشور چین شده و اقامت کاری خود را از 3 ماه تا 5 سال درخواست نماید. برای اخذ ویزای کار در چین شرایط سنی نیز وجود دارد که در آقایان سنین 18 تا 60 سال و برای خانم ها سنین 18 تا 55 سال واجد شرایط می باشند.

 ضمنا داشتن فاکتورها و امتیازاتی نظیر سابقه کار ، مهارت های خاص و ارائه مدارک فنی و زبان انگلیسی می تواند اثر به سزایی در دریافت ویزای کار چینی داشته باشد. بنابراین این شرایط از قبل تعیین شده و تصویب شده است. موضوع پیشنهاد شغلی بر خلاف برخی از برترین کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش است که با وجود اینکه دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی هستند و اقتصادی قوی دارند و از پیشرفته ترین کشورهای دنیا محسوب می شوند هیچگونه نیازی به اخذ پیشنهاد شغلی Job offer)) ندارند و یک ویزای جستجوی کار 6 ماهه جاب سیکر (Job Seeker) به اقراد متقاضی کار اعطا می نماید. کشورهای استرالیا و کانادا و نیویلند نیز با اعمال شرایط امتیاز بندی در صورت کسب امتیازات لازمه به افراد ویزا و اقامت کاری اعطا می نماید.

مدارک مورد نیاز کار در چین:

متقاضیان کاریابی در چین زمانی که برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام می نمایند، در ابتدا باید مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنند. همیشه در بحث بین الملل و در بحث مهاجرت کاری هر چقدر مدارک تحصیلی و سوابق کاری افراد قوی تر و پربار تر باشد برای اخذ ویزا با موفقیت بیشتری مواجه می شوند. همچنین افرادی که به زبان رسمی همان کشور آشنایی و تسلط داشته باشند، می توانند راحت تر و بهتر کاریابی انجام داده و کار مورد نظر را پیدا کنند. در ادامه مهم ترین مدارکی که برای این منظور مورد نیاز است را بیان می نماییم:

  • ارائه پاسپورت متقاضی که حداقل دارای 12 ماه اعتبار باشد. همچنین باید کپی صفحه اول آن ارائه شود.
  • مدارک مرتبط با ویزا باید توسط شخص متقاضی تکمیل شود.
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی که خیلی قدیمی نباشد
  • ارائه عدم سوء پیشینه و ارتکاب جرم
  • ارائه گواهی نامه سلامت و عدم بیماری خاص
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی
  • ارائه قرارداد کاری منعقده با کارفرما و تاییدی وزارت کار کشور چین

نرخ بیکاری در چین:

همواره از موارد اولیه و بسیار مهم در انتخاب یک کشور برای کار و کاریابی آگاهی از نرخ بیکاری آن کشور است. در بحث کاریابی در چین نیز به موضوع نرخ بیکاری این کشور می پردازیم. کشور چین با وجود اینکه دارای جمعیت بسیار زیادی است اما درصد بیکاری پایینی را به خود اختصاص داده است. طبیعی است کشوری که از نظر اقتصادی بسیار قوی باشد فرصت های شغلی بسیاری را نیز در خود ایجاد می کند. نرخ بیکاری در سال 2017 نزدیک به 3.97 درصد بوده است که به تدریج تا سال 2020  این رقم کاهش پیدا کرده است. در طی یک نمودار نرخ بیکاری کشور چین را ارائه نموده ایم. بر اساس این نمودار آخرین نرخ بیکاری در کشور چین در حال حاضر برابر 5.6 درصد می باشد.

مشاغل مورد نیاز 2020 چین:

متقاضیانی که می خواهند برای اخذ ویزای کار و انعقاد قرارداد کاری و کاریابی در چین وارد این کشور شوند، در ابتدا لازم است که تحقیقات لازمه را در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز این کشور به عمل آورند. زیرا مهم است که آیا در شغلی که در این کشور به نیروی کار احتیاج است تحصیل نموده اند و مرتبط با آن سابقه کاری دارند یا خیر. همچنین علاوه بر داشتن سوابق کاری، دانش زبان چینی از عوامل بسیار تاثیر گذار در امر پیدا کار برای افراد دارد. از آنجایی که نرخ بیکاری در این کشور پایین است، کارها و مشاغل زیادی وجود دارد که افراد بتوانند در آن مشغول به کار شوند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور چین را در سال 2020 معرفی نموده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 چین
معلم معلمان زبان انگلیسی یکی از شغل های مورد تقاضا در چین می باشد.
پزشکی به دلیل اینکه طب سنتی در کشور چین رواج بیشتری دارد افرادی که در امر پزشکی متخصص هستند می توانند با ایجاد مطب درآمد بسیار خوبی کسب نمایند و پزشکی یکی از شغل های مورد نیاز می باشد.
طراح لباس از آنجایی که کشور چین به عنوان بزرگ ترین کشورهای تولید کننده البسه و پوشاک می باشد، لذا به خیاطان و طراحان لباس احساس نیاز می شود.
برنامه نویس و شغل های در حوزه IT کشور چین سالیان متمادی است که به عنوان یکی از کشورهای صادر کننده نرم افزار و تکنولوژی های از این دست بوده است و همواره به مهندسینی که در این زمینه فعالیت می کنند و دارای تخصص هستند، نیاز دارد.
داروسازی یکی دیگر از رشته هایی که در لیست مشاغل موردنیاز چین می باشد دارو سازی می باشد.
حسابرس و مشاور امور مالی کشور چین روز به روز در حال توسعه می باشد و مردم و شرکت های مختلف برای آگاهی از میزان ریسک های مالی و خطرات احتمالی مالی نیاز به یک مشاور مالی دارند.
پرستاری کودک با توجه به جمعیت رو به رشد کشور چین به رشته پرستاری کودک نیاز است این رشته جز لیست مشاغل مورد نیاز چین قلمداد می گردد.

میزان حقوق برای کار در چین:

از موارد مهم دیگر در خصوص کاریابی در چین که نیاز است در خصوص آن تحقیق نمود، موضوع حقوق ماهیانه یا سالیانه افراد در مشاغل مختلف می باشد. این مورد در تصمیم گیری افراد برای مهاجرت کاری تاثیر بسزایی دارد. متقاضیان می توانند شرایط را به طور کامل بررسی کرده و با شرایط خود در مقایسه قرار دهند و در صورتی که میزان حقوق برای آن ها قابل قبول نباشد اصلا برای این روش اقدام نکنند. اما معمولا متوسط حقوق و میزان درآمد در کشور چین در مشاغل و رشته های مختلف مناسب بوده و برای افراد رضایت بخش می باشد. در جدول زیر میزان حقوق ماهیانه در رشته های مختلف در کشور چین را ارائه داده ایم:

عنوان شغلی میزان درآمد(دلار)
حسابدار 2,700
مدیر مالی 8,040
طراح گرافیک 2,950
مهندس هوافضا 4,460
مهماندار هواپیما 3,400
خلبان 4,800
معمار 3,900
معلم 3,070
مترجم 3,600
مدیر پروژه 5,000
پرستار بچه 2,500
معلم مهد کودک 3,100
مهندس عمران 3,800
مهندس برق 4,200
مهندس مکانیک 4,100
مدیر اجرایی 9,800
مدیر ارشد مالی 8,700
مدیر پروژه 4,600
سرآشپز 3,400
دندانپزشک 10,000
متخصص تغذیه 9,800
تکنیسین آزمایشگاه 3,100
پرستار 3,300
برنامه نویس / برنامه نویس 3,600
مدیر فناوری اطلاعات 6,040
مهندس شبکه 3,700
وکیل 6,100
داروساز 4,900
مدیر فروش 6,600
معلم دبستان 2,800

نحوه کاریابی در چین:

کاریابی در چین می تواند از دو طریق حضوری و غیر حضوری انجام پذیرد. افراد زمانی می توانند به صورت حضوری کاریابی انجام دهند که در محیط آن کشور حضور داشته باشند. برای این منظور می توان از طریق ویزای توریستی به کشور مورد نظر ورود کرده و با کارفرمایان مختلف و مؤسسات کاریابی صحبت نموده و از نظر مهارت و تخصص خود را به اثبات برسانند و موفق به اخذ پیشنهاد شغلی و بستن قرارداد کاری شوند. راه دوم به صورت غیر حضوری و به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد. در این روش متقاضیان می توانند رزومه کاری و مدارک خود را به بنگاه های کاریابی مختلف ارسال نموده و به صورت مکاتبه و از راه دور و یا به صورت ویدیو کال با کافرمایان صحبت نموده و خود را به اثبات برسانند. اما در حال حاضر روش دوم از قوت بیشتری برخوردار است و برای افراد راحت تر و سهل الوصول تر می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در چین:

زمانی که متقاضیان پس از طی کردن مراحل خاص بخواهند موضوع کاریابی در چین را به صورت عملی انجام دهند و قصد پیدا کردن کار را داشته باشند لزوم اطلاع از سایت ها و مؤسسات معتبر کاریابی در چین بیشتر احساس می شود. این مؤسسات نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در هدف افراد دارند. در زیر در قالب یک جدول لیست مؤسسات کاریابی معتبر در کشور چین را معرفی می نماییم. این مقاله توسط مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً مجاز نمی باشد.

موسسات کاریابی در چین
BRecruit
chefs-agency
CRS Education
First Tier Recruitment
Ginkgo Search Partners
Gold Star TEFL Recruitment
NHGlobalPartners
Panda Recruiter
Starnox Consulting Group
Teaching Nomad
Tefl InternSA
Tutoring Expat Network

بررسی ویزای همراه در چین:

متقاضیان کاریابی در چین پس از اینکه ویزای کار خود را دریافت کردند ممکن است به تنهایی برای مهاجرت خود اقدام کنند و گاهی ممکن است تقاضای ویزای همراه برای همراهان خود نیز داشته باشند. در عالم حقوق و بر اساس قانون بین الملل شخص همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود. نکته اینجاست که امکان اخذ ویزای همراه برای کشور چین وجود دارد. فرآیند آن به این صورت است از طرف شخص متقاضی که اقامت موقت کاری کشور چین را به دست آورده است، درخواست الحاق و ویزای همراه و مدارک مورد نیاز ارائه می شود. افسر ویزا و سفارت پس از بررسی اولیه در صورت اثبات موضوع، ویزای s را صادر می نماید. این ویزا برای همراهانی که قصد دارند از 1 ماه تا بیش از 6 ماه در کشور چین را دارند صادر می شود. مدارک اولیه به شرح زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت همراه
  • ارائه کپی از پاسپورت
  • ارائه عکس جدید از همراهان
  • ارائه دعوتنامه از طرف شخص متقاضی و ارائه اطلاعات شخصی خود
  • اثبات رابطه زوجیت با همسر خود و اثبات این موضوع
  • ارائه تمکن مالی و درآمد مناسب مناسب جهت پوشش هزینه های اولیه زندگی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در چین:

همانطور که ذکر شد افرادی که برای کاریابی در چین از طریق اخذ ویزای کاری چین اقدام می کنند، می توانند در ابتدا یک اقامت موقت به دست آورند و تا 4 الی 5 سال آن را تمدید نمایند. بر طبق قوانین کشور چین شخصی که تا 4 سال متوالی در یک شغل معتبر به کار مشغول باشد، می تواند درخواست اقامت دائم چین دهد. اما پس از آن پروسه اخذ تابعیت و پاسپورت چینی بسیار سخت و دشوار بوده و به راحتی تابعیت چین اعطا نمی شود. بنابراین موضوع عدم دریافت تابعیت و پاسپورت کشور چین علاوه بر موضوع پیچیدگی دریافت پیشنهاد شغلی بیشتر باعث شده است که افراد از مهاجرت کاری به کشور چین منصرف شوند. این دو موضوع بر خلاف کشورهای پیشرفته اروپایی و یا کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند است. به طور مثال در حوزه اروپا کشورهای بسیار پیشرفته آلمان و اتریش بدون الزام دریافت پیشنهاد شغلی، پروسه اخذ اقامت و پاسپورت راحت و سریع تری دارند. علاوه بر آن این کشورها از نظر وجهه بین المللی و اعتبار بسیار برجسته تر بوده و شمار متقاضیان و طرفداران بسیار زیادتری را به خود اختصاص داده اند. نکته مهم دیگر این است که چین موضوع تابعیت مضاعف را قبول ندارد و افراد باید از تابعیت قبلی خود اعراض نمایند تا بتوانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

کار در چین و سخن پایانی:

کاریابی در چین ، شرایط اخذ ویزای کاری چین و شرایط اخذ اقامت چین از طریق کار را به صورت کامل مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادیم. نتیجه ای که از این مطالب به دست آمد این است به دلیل عدم اعطای تابعیت، نیازمند بودن به اخذ پیشنهاد شغلی، نیازمندی به دانش زبان چینی و… گزینه کاریابی در چین و مهاجرت کاری به چین برای افراد گزینه مناسبی به نظر نمی رسد. به همین دلیل به افرادی که خواهان کاریابی در چین از طریق مهاجرت کاری به این کشور می باشد توصیه می شود که برای کشورهای تاپ و پیشرفته اروپایی مانند آلمان و اتریش و یا کشورهای کانادا و استرالیا اقدام نمایند. کشور اتریش و آلمان ویزای جستجوی کار را بدون نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی می تواند به افراد حائز شرایط اعطا نماید. در اکثر این موارد حتی با دانش زبان انگلیسی هم می توان این ویزای جستجوی کار 6 ماهه را دریافت نمود. این کشورها همچنین متقاضیان را در مدت زمان مناسب به اقامت دائم و پاسپورت می رسانند. شما عزیزان همواره می توانید با مؤسسه مشاوره ای ملک پور در سراسر دنیا به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و از مشاورین ارشد به صورت تخصصی مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین با طرح سوالات خود در همین وبسایت منتظر دریافت پاسخ خود به صورت رایگان باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در چین

✅ آیا امکان اخذ ویزای همراه از طریق ویزای کار در چین امکان پذیر است؟

امکان اخذ ویزای همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 برای کشور چین وجود دارد.

✅ آخرین نرخ بیکاری در کشور چین چه میزان است؟

نرخ بیکاری کشور چین سال 2020 با حدود 30 درصد کاهش به 3.62 درصد رسیده است.

✅ وضعیت اخذ اقامت و تابعیت در چین به چه صورت است؟

بر طبق قوانین کشور چین شخصی که تا 4 سال متوالی در یک شغل معتبر به کار مشغول باشد می تواند درخواست اقامت دائم چین دهد. اما پروسه اخذ تابعیت و پاسپورت چینی بسیار دشوار بوده و به راحتی تابعیت چین اعطا نمی شود.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      کاریابی در چین از دو طریق حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. البته برای کاریابی حضوری باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید و در غیر این صورت می توان به صورت مجازی و از طریق اینترنت با موسسات کاریابی ارتباط گرفت و اقدام به کاریابی کرد. البته با توجه به جمعیت بالای این کشور احتمال کاریابی برای افراد خارجی کمتر است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *