کاریابی در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در پرتغال
  • ویزای کار در پرتغال
  • مدارک مورد نیاز کار در پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال
  • میزان حقوق برای کار در پرتغال
  • نحوه کاریابی در پرتغال
  • مؤسسات کاریابی در پرتغال
  • بررسی ویزای همراه پرتغال
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در پرتغال
  • سخن پایانی کار در پرتغال

کاریابی در پرتغال و مقدمه ای بر آن

کاریابی در پرتغال، مهاجرت به پرتغال از طریق کار و شرایط و مدارک اخذ ویزای کار پرتغال را در این نوشتار با رویکردی دقیق و جامع و به صورت مبسوط مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهیم داد. آیا کاریابی در پرتغال برای اتباع خارجی امکان پذیر است؟ مشاغل مورد نیاز در کشور پرتغال کدامند؟ آیا کاریابی در پرتغال باعث دریافت اقامت و تابعیت در این کشور خواهد شد؟ در این نوشتار همواره سعی بر آن است که اطلاعات کاملی در خصوص کاریابی در پرتغال و شرایط و چگونگی اخذ آن را در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم. از این رو؛ توصیه می کنیم در صورتی که قصد مهاجرت کاری به کشور پرتغال را دارید، جهت آشنایی با نحوه کاریابی در پرتغال، توضیحات متخصصین مجرب ما در زمینه مهاجرت بین الملل در مؤسسه حقوقی ملک پور را به دقت مطالعه فرمایید.

 امید است بتوانیم؛ تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف کرده و اطلاعات کاملی در خصوص این مبحث به شما ارائه دهیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی شما می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان متخصصین ما بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شرایط عمومی کاریابی در پرتغال:

چنان چه تصمیم به مهاجرت به کشوری را دارید؛ پیش از هر اقدامی می بایست اطلاعات کافی در مورد آن کشور به دست آورید. برای کاریابی و اخذ ویزای کاری پرتغال نیز می بایست شرایط زندگی در این کشور را بررسی کرده و اطلاعات اولیه ای در این خصوص داشته باشیم. مهاجرت به پرتغال از طریق کار، یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. کشور پرتغال واقع شده در جنوب غرب اروپا و یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن بوده که از طریق مرز زمینی تنها با کشور اسپانیا همسایه می باشد. همچنین پرتغال از سمت جنوب و غرب با اقیانوس اطلس دارای مرز مشترک آبی است. پایتخت کشور پرتغال، شهر زیبای لیسبون می باشد. جمعیت ساکن در این کشور حدود یازده میلیون نفر می باشد و زبان رسمی مردم بومی این کشور نیز زبان پرتغالی است. واحد پول رسمی در پرتغال، یورو است.  

پرتغال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور پرتغال

ویزای کار در پرتغال:

برای کاریابی در پرتغال ابتدا می بایست بدانید که ویزاهای کار در این کشور به صورت ویزای جستجوی کار (Job Seeker) صادر نمی شود و در واقع نمی توانید به کشور پرتغال ورود کنید و بعد فرصتی چند ماهه برای پیدا کردن شغل داشته باشید. بلکه فقط تحت عنوان پیشنهاد شغلی (job Offer) امکان کار کردن در پرتغال و دریافت ویزای کار وجود دارد. به این صورت که شما از قبل و به واسطه داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای بومی و اخذ مجوز کار در پرتغال، اجازه کار در این کشور را خواهید داشت. برای کار در کشور پرتغال تسلط به یکی از دو زبان پرتغالی یا انگلیسی الزامی می باشد. پس کاریابی در پرتغال فقط در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، اجازه کار در پرتغال صادر می شود. تبعه پرتغال و یا تبعه کشور های خارجی با اقامت دائم در این کشور، در داشتن حق اشتغال اولویت دارند.

 به این معنا که کارفرما در صورتی می تواند متخصصین خارجی را استخدام کند، که برای پر کردن آن جایگاه شغلی، در پیدا کردن متخصصین بومی یا ساکنین با اقامت دائم، ناکام مانده باشد. بنابراین قبل از تلاش برای اخذ مجوز کار ضروری ست که جزییات مربوط به جایگاه شغلی خالی را به وزارت کار ارایه دهند. دو نوع ویزای کار در کشور پرتغال صادر می شود. مورد اول برای قرارداد های کوتاه مدت و زیر شش ماه می باشد که این ویزا قابل تمدید تا یک سال نیز خواهد بود. معمولا این ویزا برای فعالیت های حرفه ای علمی، دانشگاهی یا کار کردن بر روی پروژه های تحقیقاتی صادر می شود. نوع دوم نیز ویزای کار برای قرارداد های بلند مدت است. یعنی قرارداد های بیشتر از 6 ماه ویزای شنگن تایپ D می باشد. دارنده این ویزا به واسطه داشتن آن، مجاز به سفر در کل کشور های عضو شنگن می باشد.

مدارک مورد نیاز کار در پرتغال:

در راستای کاریابی در پرتغال و اخذ ویزای کار این کشور می بایست مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار را جهت ارائه به سفارت این کشور جمع آوری نمود. لیست زیر به همت و با کوشش کارشناسان مجرب ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه و نگارش گردیده است. لازم به ذکر است که هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، فاقد ارزش بوده و امری غیر حرفه ای و غیر اخلاقی تلقی می گردد. پر واضح است که مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کار پرتغال می بایست اصل و یا نسخه تایید شده رسمی باشند. در صورت نیاز برخی مدارک نیز می بایست ترجمه شده باشند. ترجمه مدارک نیز باید به صورت رسمی و به مهر دادگستری ارائه شود.

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • شناسنامه
  • دو قطعه عکس با مشخصات عکس های گذرنامه ای
  • فرم درخواست ویزا
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده مرتبط با شغل مورد نظر
  • رزومه کاری ترجمه شده
  • ارائه یک نسخه از قرارداد کاری با کارفرمای پرتغالی
  • ارائه بیمه پزشکی تا سقف 30 هزار یورو
  • ارائه گواهی عدم داشتن سو سابقه کیفری
  • ارائه آدرس محل سکونت در پرتغال

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در پرتغال:

برای افرادی که قصد کاریابی در پرتغال و اخذ ویزای کاری در پرتغال یا دیگر کشور های جهان را دارند؛ کسب آگاهی از نرخ بیکاری در کشور مقصد از واجبات می باشد. برای دریافت اطلاعات در این خصوص می بایست آماری که همه ساله توسط بانک جهانی در زمینه نرخ بیکاری در تمام کشور های دنیا اعلام می شود را مطالعه و بررسی نمود. انجام این کار به این دلیل که متقاضی مهاجرت کاری می تواند از شانس خود نسبت به پیدا کردن شغل در آن کشور آگاهی پیدا کند، توصیه می شود. چرا که یافتن شغل در کشور هایی که نرخ بیکاری آن ها بالا می باشد، حتی برای مردم بومی نیز پروسه مشکلی خواهد بود. طبق آخرین آمار، نرخ بیکاری کشور پرتغال در سال 2020 نزدیک به 7 درصد اعلام شده است به این معنا که از هر 100 نفر 7 نفر بیکار می باشند. در جدول ذیل نرخ بیکاری در این کشور را بررسی نموده ایم. در نهایت می توان این طور استنباط کرد که نرخ بیکاری این کشور شاید برای کشور هایی همانند ایران بسیار ایده آل محسوب شود اما در مقایسه با کشور های اروپایی و کشور های توسعه یافته و پیشرفته جهانی در شرایط ایده آلی قرار ندارد.

نرخ بیکاری در پرتغال

مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال:

گزینه مهم دیگری که می بایست برای کاریابی در پرتغال و مهاجرت از طریق کار به این کشور مد نظر قرار گرفته شود؛ لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد است. معمولا و عرفاً این مشاغل همه ساله از سوی دولت آن کشور اعلام خواهند شد و در واقع عناوین شغلی هستند که کشور پرتغال در این مشاغل به شدت با کمبود نیروی کار انسانی مواجه است. در نتیجه بهتر است؛ متقاضیان کاریابی در پرتغال از عنوان های شغلی با بیشترین درخواست و تقاضای کاری در این کشور مطلع باشند و با آگاهی کامل از عناوین مشاغلی که بیشترین نیاز به نیروی انسانی دارند، اقدام به تقاضای کار و ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود نمایند. با توجه به این فرصت های شغلی که دولت و یا موسسات کاریابی در این کشور ارائه می نمایند، لیستی از این مشاغل در این قسمت توسط متخصصین ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه و جمع آوری گردیده که در ادامه به حضورتان معرفی خواهند شد.

مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال
صنعت هوا فضا صنعت خودرو سازی
عمران صنایع فرهنگی
صنعت مد صنعت کشاورزی
بهداشت جنگلداری
بیوتکنولوژی داروسازی
جهانگردی و توریسم فناوری زیست محیطی

میزان حقوق برای کار در پرتغال:

در این قسمت از مقاله کاریابی در پرتغال، یکی دیگر از گزینه های بسیار مهم برای متقاضی مهاجرت از طریق کار را که در واقع میزان حقوق مشاغل مختلف در پرتغال است، بررسی خواهیم نمود. میزان درآمد و حقوق در یک کشور خارجی برای مهاجرین یکی از اصلی ترین دغدغه ها محسوب می شود. پر واضح است که میزان دستمزد و درآمد با توجه به رشته و میزان تخصص متقاضی کار و همچنین این که آن عنوان شغلی جزو مشاغل مورد نیاز کشور باشد و حتی با توجه به استان و شهر محل کار می تواند متفاوت باشد. جالب است بدانید که یکی از موارد قابل مشاهده در کشور پرتغال، شکاف طبقاتی فاحش میان طبقات مختلف اجتماعی است. در نتیجه می توان این طور عنوان نمود که دستمزد ها در لیسبون؛ پایتخت پرتغال به نسبت سایر شهر های این کشور بیشتر می باشد. به طور میانگین، متوسط حقوق و درآمد ماهیانه در کشور پرتغال 1.124 یورو در هر ماه از سال گزارش شده است. اما حداقل دستمزد در این کشور 700 یورو می باشد که در مقایسه با سایر کشور های اروپایی رقم بسیار کمی به شمار می آید. در جدول زیر همان طور که مشاهده می فرمایید شما می توانید میانگین درآمد سالیانه برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور پرتغال را ملاحظه بفرمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق
مدیریت 4.155 یورو
وکیل 4.050 یورو
حسابدار 1.093 یورو
امور مربوط به حمل و نقل و تدارکات 1.357 یورو

نحوه کاریابی در پرتغال:

برای کاریابی در پرتغال می توان از طریق موسسات کاریابی، روزنامه ها، رسانه های محلی اقدام نمود. نکته ای که می بایست به آن توجه لازم را مبذول نمود این است که کاریابی در پرتغال برای ساکنین کشور های عضو اتحادیه اوپا و یا افرادی که به هر طریقی اقامت این کشور را دارند؛ اعم از روش های تحصیلی، سرمایه گذاری یا ازدواج و … بسیار راحت تر از کسانی است که از طریق موسسات و ارسال رزومه اقدام به کاریابی در پرتغال می نمایند. زیرا کارفرما می بایست شرایط اقامتی فرد و ریسک عدم دریافت ویزا را در نظر بگیرد. ضمن این که کارفرما می بایست به مدت 3 ماه در پرتغال و 3 ماه در اتحادیه اروپا آن جایگاه شغلی را آگهی نماید. انجام این کار به این دلیل است که در ابتدا این فرصت شغلی را در اختیار مردمان بومی و کشور های هم پیمان قرار دهند. اتباع خارج از اتحادیه اروپا ابتدا از طریق موسسات کاریابی اقدام کرده و سپس رزومه خود را برای کارفرما ارسال کرده و مصاحبه شغلی خواهند داشت. بعد از این مراحل کارفرما می بایست مراحل قانونی را طی کرده و متقاضی نیز می بایست ویزای کار پرتغال دریافت نماید.

مؤسسات کاریابی در پرتغال:

پیش از اخذ ویزای کار، کاریابی در پرتغال یکی از موارد نگران کننده برای متقاضیان مهاجرت از طریق کار می باشد. شایان ذکر است که متداول ترین راه، جستجوی شغل در اینترنت است. امروزه هم در سطح جهانی و هم در پرتغال وب سایت های معروف بسیاری در زمینه جستجوی کار وجود دارد. بزرگترین مزیت این سایت ها آپدیت شدن روزانه، توضیحات کامل در مورد مشاغل به همراه جزییات شغل مورد نظر و امکان برقراری ارتباط میان کارفرما و متقاضی کار می باشد. تعداد وبسایت هایی که در این زمینه خدمات ارائه می کنند، بسیار زیاد می باشد. این وبسایت ها هم دولتی و هم خصوصی می باشند. چنانچه مشاهده می نمایید؛ در این قسمت ما تعدادی از این وب سایت ها را جهت سهولت در انجام کار و یاری نمودن شما همراهان گرامی در یافتن شغل مورد نظرتان، در جدول ذیل طبقه بندی نمودیم.

موسسات کاریابی در پرتغال
Empregos Online
Net Emprego
SAPO Emprego
Learn4Good
AICEP
Randstad Professionals
National Recruitment Portugal
Ondaplanetaria
BE. Great Consulting

بررسی ویزای همراه در پرتغال:

در راستای کاریابی در پرتغال و دریافت ویزای کاری این کشور، یکی دیگر از مهم ترین دغدغه های متقاضیان مهاجرت از طریق کار به خصوص در صورتی که متاهل باشند، امکان و چگونگی الحاق خانواده در کشور مقصد می باشد. در امر مهاجرت و حقوق بین الملل طبق قاعده ای به نام پیوست به خانواده یا “Reunification Of Family”  منظور از خانواده عبارت است از؛ همسر به همراه فرزندان زیر هجده سال. قاعده الحاق به خانواده، یک قانون جهان شمول می باشد. پروسه بررسی پرونده خانواده متقاضی حداکثر تا نود روز ممکن است به طول بینجامد. هزینه انجام این کار 90 یورو بوده و لازم به ذکر است که این مبلغ نیز غیر قابل استرداد می باشد. توصیه می شود پیش از هر گونه اقدامی با تهیه و مشاهده ویدیو گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت شرایط خود را برای مهاجرت بررسی نمایید تا با آگاهی کامل مانند یک وکیل مجرب مهاجرتی نسبت به امور مربوط به مهاجرت خود تصمیم گیری و اقدام نمایید.

  • ارائه مدارک هویتی معتبر متقاضی و همراهان
  • ارائه اسناد رسمی ازدواج
  • ارائه مدارک هویتی فرزندان
  • ارائه مدارک نشان دهنده محل سکونت در کشور پرتغال
  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی متقاضی در پرتغال

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال:

بعد از انجام مراحل و قطعی شدن پروسه کاریابی در پرتغال، مدت زمان ویزای کاری که فرد دریافت می کند یک ساله می باشد. پر واضح است که این ویزا قابل تمدید است و امکان تمدید این ویزا برای متقاضی، در خاک کشور پرتغال وجود خواهد داشت. پس از آن در صورتی که متقاضی بتواند به مدت 5 سال متوالی قرارداد کاری خود را تمدید نماید، ارائه درخواست اقامت دائم پرتغال نیز برای وی امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که این امر، یعنی اقامت دائم پرتغال تنها در صورتی قابل درخواست است که فرد طی این مدت در کشور پرتغال کار کرده و بیمه و مالیات پرداخت نموده باشد. در خصوص اخذ تابعیت پرتغال نیز باید گفت که امکان درخواست تابعیت این کشور پس از گذشت 6 سال از اقامت دائم در پرتغال وجود دارد. برای اخذ شهروندی این کشور؛ تسلط به زبان پرتغالی، عدم داشتن سو سابقه کیفری طی مدت اقامت در این کشور و همچنین پایبندی به قوانین و مقررات پرتغال از ضروریات فرآیند اخذ شهروندی در این کشور می باشد.

کار در پرتغال و سخن پایانی:

کاریابی در پرتغال ، مهاجرت به پرتغال از طریق کار و شرایط و مدارک ویزای کاری کشور پرتغال را در این نوشتار به تفصیل مورد بحث و بررسی علمی قرار دادیم. چنانچه ملاحظه نمودید پروسه اخذ ویزای کاری پرتغال در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی به خوبی انجام می گیرد. اما کاریابی در پرتغال بدون داشتن جاب آفر و قرارداد کاری برای اتباع ایرانی به نسبت متقاضیان کشور های عضو اتحادیه اروپا، روند کند و مشکلی را پیش روی متقاضی ایجاد خواهد کرد. در نتیجه متقاضی کاریابی در پرتغال می بایست ابتدا از طرق دیگری مانند تحصیلی، ازدواج و … وارد خاک این کشور شده و از آن جا اقدام به انجام مصاحبه کاری و اخذ پیشنهاد شغلی نماید. به صورت کلی اما باید گفت که کاریابی در پرتغال به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور به نسبت دیگر کشور های اتحادیه اروپا مشکل تر خواهد بود. از این جمله می توان این طور استنباط نمود؛ چنانچه متقاضیان بتوانند برای کاریابی در کشور های صنعتی با نرخ بیکاری زیر 5 درصد مانند اتریش، آلمان و … اقدام نمایند، شانس آن ها برای دستیابی به شغل مورد نظر بیشتر خواهد بود. در نهایت شما بزرگواران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاریابی در پرتغال و مهاجرت از طریق کار و دیگر روش های مهاجرت به پرتغال یا دیگر کشور های توسعه یافته جهانی با مؤسسه حقوقی ملک پور ارتباط برقرار نموده و توسط متخصصین ما از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا در صورت داشتن سوال در خصوص این نوشتار و در بخش دیدگاه ها سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. مطمئن باشید سوالات شما عزیزان به محض رویت و در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق کار در چه صورت امکان پذیر است؟

فقط در صورت اخذ پیشنهاد شغلی (job Offer) امکان کمهاجرت به پرتغال از طریق کار و دریافت ویزای کار وجود دارد.

✅ از چه منابعی می توان برای کاریابی در پرتغال استفاده کرد؟

برای کاریابی در پرتغال می توان از طریق موسسات کاریابی، روزنامه ها، رسانه های محلی اقدام نمود.

✅ با توجه به شرایط کار در پرتغال پس از چه مدت زمان می توان به اقامت دائم دست یافت؟

در صورتی که متقاضی به مدت 5 سال متوالی قرارداد کاری خود را تمدید نماید و بیمه و مالیات پرداخت کند، ارائه درخواست اقامت دائم پرتغال نیز برای وی امکان پذیر می باشد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      برای کاریابی در پرتغال ابتدا می بایست بدانید که ویزاهای کار در این کشور به صورت ویزای جستجوی کار (Job Seeker) صادر نمی شود و در واقع نمی توانید به کشور پرتغال ورود کنید و بعد فرصتی چند ماهه برای پیدا کردن شغل داشته باشید. بلکه فقط تحت عنوان پیشنهاد شغلی (job Offer) امکان کار کردن در پرتغال و دریافت ویزای کار وجود دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *