کاریابی در هلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هلند
  • ویزای کار هلند
  • مدارک مورد نیاز کار در هلند
  • نرخ بیکاری در هلند
  • مشاغل مورد نیاز هلند 2021
  • میزان حقوق کار در هلند
  • نحوه کاریابی در هلند
  • مؤسسات کاریابی در هلند
  • بررسی ویزای همراه هلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هلند
  • کاریابی در هلند و سخن پایانی
✅ کاریابی در هلند ✅ ویزای کار هلند✅تابعیت هلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  در این مبحث مورد بررسی قرار گرفت.

کاریابی در هلند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در هلند ، ویزای کار هلند، مهاجرت کاری به هلند و شرایط اخذ ویزای کار هلند را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. میزان درآمد در کشور هلند چگونه است؟ کاریابی در هلند چگونه صورت می گیرد؟ شرایط اخذ ویزای کار هلند چیست؟ مشاغل مورد نیاز هلند بیشتر در کدام دسته قرار دارند؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات در خصوص کاریابی در هلند خواهیم پرداخت. هلند کشوری کوچک در شمال قاره اروپا است که دارای اقتصادی قوی می باشد. پایه اقتصاد این کشور دامپروری و پرورش گل است و افراد برای کار در این کشور به اجازه کار احتیاج دارند. به همین دلیل برای داشتن اجازه کار باید پیشنهاد کاری از سوی کشور هلند را داشته باشند. شما همراهان گرامی می توانید به مشاورین خبره موسسه حقوقی ملک پور تماس ایجاد کنید و در خصوص کاریابی در هلند و سایر کشور های جهان مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی این موسسه از جدید ترین روش ها در مورد مهاجرت به کشور های دنیا مطلع شوید.

شرایط عمومی کار در هلند:

هلند کشوری کوچک در شمال غربی اروپا می باشد که بیشتر جمعیت آن مسیحی پروتستان هستند. جمعیت هلند بیش از 17 میلیون نفر می باشد که تقریبا یک میلیون نفر از آن ها مسلمان هستند. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکز زدایی بسیاری از وزارت خانه ها و سفارت خانه ها در شهر لاهه و یا پیرامون آن مستقر شده اند. مساحت کل کشور هلند 41,543 کیلومتر مربع می باشد و واحد پول رایج در این کشور یورو است. هلند با کشور های آلمان، بلژیک و از طریق دریا با بریتانیا هم جوار است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند و از نظر مساحت و تعداد اسکله هایی که دارد، بزرگ ترین بندر اروپا به شمار می رود. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان دارا است و دامداری و کشاورزی از پایه های اقتصاد هلند محسوب می شوند. هلند سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهان دارد و آمریکا یکی از بازار های اصلی هلند است و کشور های اتحادیه اروپا مهم ترین شرکای تجاری هلند می باشند. هلند بیش از نیمی از سهام شرکت شل را در اختیار دارد که این شرکت در زمینه استخراج و تجارت نفت گاز در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت می کند. کشتی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مادر در هلند هستند. از شرکت های بزرگ هلندی می توان به فیلیپس (صنایع الکترونیک)، هاینکن (یکی از عمده ترین تولیدکنندگان آبجو در جهان) و آکزونوبل (صنایع شیمیایی) اشاره کرد. برای کار در کشور هلند افراد به ویزای کاری این کشور نیاز دارند که در ادامه ویزای کاری هلند و مدارک مورد نیاز این ویزا را بررسی می کنیم.

شرایط عمومی هلند درباره هلند پایتخت هلند جمعیت و مساحت هلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور هلند

ویزای کار در هلند:

افراد برای کار در هلند و مهاجرت کاری به هلند نیاز به ویزای کار هلند دارند. برای درخواست ویزای کاری هلند به پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای این کشور نیاز است. هلند دارای دو نوع ویزای کار: اجازه کار و  ترکیب اقامت و اجازه کار می باشد. متقاضی ویزای کار قصد کار کردن کم تر از 3 ماه را در این کشور دارد به ویزای اجازه کار نیاز دارد. کارفرما می تواند برای دریافت اجازه کار به آژانس بیمه کارمندان مراجعه کند. این ویزا حداکثر تا یک سال معتبر است و همچنین قابل تمدید می باشد.

اما برای کارگران خارجی که قصد کار کردن بیشتر از 3 ماه را دارند باید برای ویزای اقامت و اجازه کار درخواست دهند که به آن GVVA می گویند. این ویزا یک اجازه اقامت با سند اضافی است که در آن مشخص می کند که برای کدام کارفرما تحت چه شرایطی مجاز به کار است. بنابراین افراد به اجازه کار دیگری نیاز ندارند و متقاضی یا کارفرما می توانند برای ویزای اجازه تکی به اداره مهاجرت و تابعیت درخواست دهند.

در صورتی که کارفرما نتواند به مدت 5 هفته تا یک ماه هیچ شهروند هلندی مناسب برای موقعیت شغلی خود پیدا کند می تواند متخصص خارجی استخدام کند. همچنین فرد متقاضی باید دارای مهارت و سابقه مرتبط با موقعیت شغلی مورد نظر داشته باشد.

شهروندان عضو اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس و انگلستان به ویزای کاری هلند احتیاج ندارند و می توانند به صورت آزادانه در این کشور به کار مشغول باشند. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید برای کار در هلند باید یکی از ویزا های اجازه کاری و یا GVVA را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار هلند:

همانطور اشاره کردیم برای داشتن شرایط اخذ ویزای کار هلند افراد باید پیشنهاد کاری دریافت کنند. برای درخواست ویزای کار هلند به یک سری مدارک احتیاج است. برای دریافت ویزای کار هلند متقاضی باید مدرک حداقل لیسانس داشته باشد. داشتن این مدرک الزامی نمی باشد اما با داشتن آن فرد شانس پذیرش بالایی دارد. همچنین تمامی مدارک باید معتبر و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. تمامی مدارک باید به سازمان خدمات مهاجرت و تابعیت که جزوی از وزارت امنیت و دادگستری می باشد، ارائه شود.

در زیر لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری هلند را مشاهده می کنید:

  • کپی و اصل پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزا
  • قرارداد یا پیشنهاد کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک تحصیلی و ترجمه آن
  • بیمه مسافری
  • گواهی عدم سو پیشینه

نرخ بیکاری در هلند:

یکی از مسائلی که برای مهاجرین کاری دارای اهمیت است، بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. برای اینکه فرد متوجه شود که آیا کشور مقصد دارای بازار کاری مناسبی است یا خیر، بررسی این میزان مهم می باشد. به همین دلیل پیش از مهاجرت کاری به هلند باید نرخ بیکاری در این کشور مورد بررسی قرار بگیرد. نرخ بیکاری در کشور هلند در چند سال اخیر دچار افت بوده که این نشان دهنده بازار کار در حال بهبود این کشور است. بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2014 و با نرخ 9 درصد بوده است اما از طرف دیگر کم ترین نرخ بیکاری در سال 2020 و با نرخ کمتر از سه درصد بوده است که نرخ بسیار مناسبی می باشد و از متوسط قاره اروپا کم تر است. این نرخ در حال رسیدن به کشور های تراز اول جهان همچون آلمان می باشد و به همین دلیل اقتصاد این کشور در حال توسعه است. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور هلند را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز هلند 2021:

از نکات مهم در مهاجرت کاری، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. مهاجرین کاری با بررسی تخصص خود و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می توانند به آسانی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. دولت هلند هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را به کمک کارفرمایان ارائه می‌ کند، همچنین برای دریافت ویزای کاری این کشور متقاضی باید پیشنهاد کاری و یا قرارداد داشته باشد. به همین دلیل بررسی لیست مشاغل مورد نیاز هلند برای متقاضیان ویزای کار هلند از اهمیت بالایی برخورد دار است. متقاضی ویزای کاری می تواند به کمک این لیست و روش های کاریابی موجود در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کند و برای آن درخواست دهد. لذا بررسی لیست مشاغل مورد نیاز هلند، کاریابی را برای متقاضیان آسان می سازد. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور هلند را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز هلند
کارآگاه دفتر اسناد رسمی
ناخدای کشتی مدیر بازرگانی
مدیر منابع انسانی اقتصاد دان
مدیر شرکت وکیل
خلبان پزشک
روانشناس مدیر بازاریابی
مهندس برق استاد دانشگاه

میزان حقوق برای کار در هلند:

از با اهمیت ترین نکات برای مهاجرت کاری می توان به میزان حقوق و سطح درآمد در کشور مقصد نام برد. با بررسی سطح درآمد و همچنین میزان هزینه ها در کشور مقصد می توان متوجه شد که آیا این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت کاری هست یا خیر؟ کم ترین میزان درآمد در کشور هلند ماهانه 1,350 یورو می باشد. از طرف دیگر بیشترین درآمد در هلند 21,300 یورو است. متوسط درآمد در کشور هلند 5,180 یورو در ماه است که بیشتر از نیمی از جمعیت آن کم تر از این میزان درآمد دارند. البته، میزان درآمد در این کشور به سن متقاضی، میزان تخصص، نوع شغل و همچنین سطح تحصیلات فرد بستگی دارد و بر اساس این فاکتور ها سطح حقوق متغیر است در زیر لیست مشاغل همراه با درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
اقتصاد دان 7900
مدیر عامل 10,700
مدیر بازاریابی 7690
مدیر رسانه های اجتماعی 6140
معمار 5790
مدیر طراحی 7760
مدیر خدمات 5430
خلبان 8610
مهندس هوا فضا 6140
مدیر بانکداری اینترنتی 8780
مدیر بررسی کیفیت ساخت و ساز 6000
روانشناس 7900
متخصص خانواده 6140
مشاور مراقبت از جوانان 6070
استاد دانشگاه 8610
مدیر معدن کاوی 7300
مهندس برق 6490
مدیر پروژه 6000
مدیر توسعه فناوری 7410
مدیر هتل 8610
مدیر رستوران 5860
جراح قلب 21,300
مدیر منابع انسانی 7200

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

نحوه کاریابی در هلند:

همانطور که اشاره کردیم برای متقاضی برای دریافت ویزای کاری هلند به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما این کشور نیاز دارد. به همین دلیل کاریابی از اهمیت بالایی برای دریافت ویزای کاری هلند برخوردار است. از روش های کاریابی می توان به وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی و همچنین از طریق ویزای توریستی اشاره کرد. متقاضی می تواند با دریافت ویزای توریستی هلند به این کشور سفر کرده و پس از مصاحبه با کارفرما به کشور مبدا بازگشته و برای ویزای کار هلند اقدام نمایید. همچنین وب سایت های کاریابی در این کشور وجود دارد که عمل کاریابی را برای متقاضیان انجام می دهند. وب سایت های کاریابی در هلند رزومه متقاضی را برای کارفرمایان ارسال می کنند. در طرف دیگر وب سایت های دیگری برای کاریابی در هلند وجود دارند که موقعیت های کاری را به صورت آگهی قرار می دهند و متقاضیان کار در هلند می توانند اولین شرط از شرایط اخذ ویزای کار هلند یعنی پیشنهاد کاری را دریافت کنند. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در هلند مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در هلند
Indeed.nl Linkedin.nl
Monsterboard.nl Werk.nl
Randstad.nl Youngcapital.nl
Jobrapido.com Tempoteam.nl
Meesterbaan.nl Stepstone.vom
Nationalevacaturebank.nl Bijbaan.nl
Jobbird.nl Nuwerk.nl
Utizendbureau.nl

مؤسسات کاریابی در هلند:

در هلند می توان از طریق موسسات کاریابی، شغل مناسب و پیشنهاد کاری دریافت نمود. این موسسات پس از بررسی رزومه متقاضی، به کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند رزومه فرد را ارسال می کنند. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما، موسسات کاریابی وقت مصاحبه کاری برای متقاضی خود تعیین می نماید. پس از انجام مصاحبه و تست های تخصصی، متقاضی پیشنهاد کاری و یاد قرارداد را از کارفرما دریافت می‌ کند و می تواند برای ویزای کاری هلند درخواست ارائه کند. موسسات کاریابی در قبال وظیفه کاریابی برای متقاضی وجه مناسبی را دریافت می کنند و عمل کاریابی در این موسسات رایگان نمی باشد. در جدول زیر لیست موسسات کاریابی هلند را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  هلند
Blue lynx recruitment Impraise IT Human resources
Digital source HrtRecrutingKantoor TempoEast
Dag1 T&E studenten utizendbureau Pienk
Adams Multilingual Recruitment Unduychables Recruitment Agency YESS international Consultants
Icebreaking Recruitment Rvdb VIE people

بررسی ویزای همراه در هلند:

افراد متقاضی کار در هلند می توانند برای همسر و فرزندان خود، پس از دریافت ویزای کاری، درخواست ویزای همراه خود را به اداره مهاجرت هلند ارائه نماید. این ویزا برای همسر قانونی و فرزندان زیر 18 سال می باشد. در صورتی که شخص بتواند وابستگی فرزند را به خود اثبات نمایید می تواند برای فرزندان تا سن 21 سال ویزای همراه دریافت کند. همچنین سن همسر باید بیشتر از 21 سال باشد و به صورت رسمی ازدواج آن ها به ثبت رسیده باشد. متقاضی باید برای درخواست ویزای همراه دارای تمکن مالی و همچنین درآمد ماهیانه بیشتر از 1600  یورو داشته باشد. همچنین برای درخواست ویزای همراه متقاضی باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت هلند ارائه نماید. تمامی مدارک باید معتبر و به زبان انگلیسی یا هلندی ترجمه شده باشند. هرگونه نقص در این مدارک منجر به رد درخواست ویزای همراه هلند می گردد.

  • مدرکی که درآمد فرد متقاضی را اثبات می کند.
  • کپی معتبر از پاسپورت های اعضای خانواده
  • ارائه سند ازدواج
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • کپی شناسنامه
  • اثبات محل اقامت متقاضی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هلند:

از موارد با اهمیت برای دارندگان ویزای کاری، دریافت تابعیت کشور مورد نظر می باشد. دارندگان ویزای کاری هلند می توانند از این طریق تابعیت این کشور را دریافت نمایند. افراد پس از سپری کردن 5 سال به صورت اقامت موقت می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. در این مدت فرد باید تمام مالیات ها را پرداخت کرده باشد و به نوعی فرار مالیاتی نداشته باشد. پس از دریافت اقامت دائم هلند فرد با داشتن شرایطی همچون دانش کافی در زبان هلندی، نداشتن سابقه کیفری در طول اقامت، پرداخت مالیات و همچنین اثبات اینکه با فرهنگ هلند ادغام شده است می تواند برای تابعیت هلند درخواست دهد. همچنین افراد می توانند تابعیت دوگانه در این کشور داشته باشند یعنی متقاضیان ایرانی می توانند در کنار تابعیت کشور خود، تابعیت هلند را دریافت کنند.

کاریابی در هلند و سخن پایانی:

کاریابی در هلند ، ویزای کار هلند، تابعیت هلند و شزایط اخذ ویزای کار هلند را در این مبحث مورد بررسی قرار دادیم. هلند کشوری نسبتا کوچک در قاره اروپا است و نرخ بیکاری پایین تر از متوسط اتحادیه اروپا را دارد. از این رو می توان متوجه شد که این کشور دارای بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی می باشد. برای کار در کشور هلند، فرد باید تخصص لازم و کافی و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با کار مورد نظر را داشته باشد. پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز هلند، متقاضی می تواند برای دریافت پیشنهاد کاری و یا قرارداد کاری با کارفرما اقدام کند. همچنین برای کار در کشور هلند فرد باید پیشنهاد کاری داشته باشد، به همین دلیل، موارد ذکر شده اهمیت بالایی در زمینه کاریابی در هلند و درخواست ویزای کار هلند دارند. دارندگان ویزای کاری هلند می توانند پس از سپری کردن پنج سال در هلند و داشتن شرایط مناسب، تابعیت این کشور را دریافت نمایند. لذا متقاضیان واجد شرایط می توانند برای دریافت ویزای کاری کشور های نظیر آلمان و اتریش که از شرایط مناسب تری نسبت به هلند برخوردار هستند، اقدام کنند. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پوردر فضای مجازی جدید ترین روش ها در زمینه مهاجرت به کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. همچنین می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، در خصوص کاریابی در هلند و سایر کشور های مناسب مهاجرت، مشاوره رایگان دریافت کنید. در قسمت دیدگاه ها می توانید پرسش های خود را در رابطه با کاریابی در هلند مطرح کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در هلند

میزان درآمد در کشور هلند چگونه است؟

سطح درآمد در کشور هلند از 1350 یورو در ماه آغاز می گردد و این میزان با تخصص فرد و نوع کار رابطه مستقیم دارد.

کاریابی در هلند چگونه صورت می گیرد؟

افراد می توانند از طریق وب سایت ها و موسسات کاریابی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

شرایط اخذ ویزای کار هلند چیست؟

برای داشتن ویزای کار هلند افراد باید پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشند.

مشاغل مورد نیاز هلند بیشتر در کدام دسته قرار دارند؟

بیشتر مشاغل مورد نیاز هلند در قسمت خدمات قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *