کاریابی در مکزیک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در مکزیک
  • ویزای کار مکزیک
  • مدارک مورد نیاز کار در مکزیک
  • نرخ بیکاری در مکزیک
  • لیست مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021
  • میزان حقوق کار در مکزیک
  • نحوه کاریابی در مکزیک
  • مؤسسات کاریابی در مکزیک
  • بررسی ویزای همراه مکزیک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مکزیک
  • کاریابی در مکزیک و سخن پایانی
✅کاریابی در مکزیک ✅اقامت در مکزیت ✅ ویزای مکزیک

کاریابی در مکزیک و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مکزیک ، اقامت در مکزیت و ویزای مکزیک در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه اقدام به گرفتن ویزا مکزیک چگونه است؟ کاریابی در مکزیک به چه صورتی می تواند انجام بگیرد؟ اقامت در مکزیک چگونه است؟ کار در مکزیک برای افراد خارجی ممکن است، اما با چالش هایی همراه است. از طرف دیگر کیفیت زندگی در مکزیک خوب است و هزینه های زندگی به طور متوسط مناسب است. به طور کلی، افراد زیادی وجود دارند که برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. بنابراین، ما در این نوشته تمامی موارد و موضوعاتی را که برای مهاجرت کاری به این کشور مورد نیاز است را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید و کاریابی در مکزیک را با ما دنبال کنید. امیدواریم از موضوعاتی که بیان می شود، استفاده کنید و مطالب برای شما مفید باشد. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مجموعه استفاده نمائید.

شرایط عمومی کاریابی در مکزیک:

رسماً ایالات متحده مکزیک کشوری در قسمت جنوبی آمریکای شمالی است و از شمال با ایالات متحده هم مرز است. در جنوب و غرب توسط اقیانوس آرام در جنوب شرقی توسط گواتمالا، بلیز و دریای کارائیب و در شرق با خلیج مکزیک مرز مشترک دارد. مکزیک 1.972.550 کیلومتر مربع مساحت دارد و تقریباً ۱۳۹،۸۹۵،۰۰۰ سکنه دارد. این کشور را از نظر مساحت سیزدهمین کشور بزرگ، از نظر جمعیت دهمین کشور پرجمعیت و همچنین پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان جهان است. این فدراسیون شامل 31 ایالت بوده و مکزیکو سیتی پایتخت و بزرگترین کلانشهر آن است. از دیگر مناطق عمده شهری می توان به گوادالاخارا، مونتری، پوبلا، تولوکا، تیجوآنا، سیوداد خوارز و لئون اشاره کرد. واحد پول پزو (MXN) در این کشور مورد استفاده است. برای استخدام در مکزیک، عامل اصلی واجد شرایط بودن برای ویزای موقت یا دائمی است که دارای مجوز کار از Instituto Nacional de Migración (INMM) یا موسسه ملی مهاجرت است. عامل تعیین کننده دیگر مهارت های زبانی شماست. اگر سطح اسپانیایی خوبی داشته باشید، شانس بیشتری برای تأمین شغل در این کشور خواهید داشت. برخی از گزینه های اشتغال برای غیر اسپانیایی زبانان وجود دارد. به عنوان مثال، در چند وقت اخیر، شرکت های چند ملیتی و شرکت های نوپا شروع به استفاده از انگلیسی به عنوان زبان اصلی کار خود در این کشور کردند.

پایتخت مکزیک مساحت و جمعیت مکزیک واحد پول مکزیک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار مکزیک:

اگر به فکر مهاجرت و کاریابی در مکزیک هستید، گرفتن ویزا مکزیک یک مرحله اساسی است. در این بخش، ما شما را در روند درخواست ویزا راهنمایی می کنیم. برای کار قانونی در مکزیک، باید ویزای اقامت موقت همراه با مجوز کار یا اقامت دائم داشته باشید. وقتی شخصی که با مجوز اقامت در مکزیک اقامت دارد و مجوز کار ندارد، پیشنهاد کاری دریافت می کند، بسته به اینکه مجوز موقت یا دائمی دارد، باید مراحل مختلفی را دنبال کند. برای درخواست و روند ویزای مکزیک معمولاً که ویزای اقامت موقت و دائم هستند باید در کنسولگری مکزیک در خارج از کشور اقدام کنید. اگر می خواهید در مکزیک کار کنید، گزینه های دیگری وجود دارد. دولت مکزیک برای افرادی که تحت حمایت شرکت های مکزیکی یا شرکت های خارجی با فعالیت مکزیکی هستند، مجوز کار صادر می کند. در صورت داشتن مهارت های خاص مورد نیاز در مکزیک، ممکن است مجوز کار نیز دریافت کنید. در ادامه، دو ویزای اقامت موقت و دائم را توضیح داده ایم:

  • ویزای اقامت موقت

    این ویزا برای اتباع خارجی است که می خواهند بیش از 180 روز در مکزیک زندگی کنند. علاوه بر اجازه کار مکزیک، افرادی که دارای ویزای اقامت موقت هستند می توانند با ویزای کار مکزیک تا چهار سال در این کشور زندگی و کار کنند.

  • ویزای اقامت دائم:

    خارجیانی که به دنبال زندگی و کار در مکزیک هستند به ویزای اقامت دائم نیاز دارند. افرادی که روابط خانوادگی نزدیک در این کشور دارند یا کسانی که مدت طولانی در مکزیک زندگی کرده اند نیز می توانند برای ویزای اقامت دائم اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مکزیک:

برای کاریابی در مکزیک نیاز است که شما از ریز و درشت مراحل کاریابی در این کشور مطلع شوید. یکی از این موارد مدارک مورد نیاز اخذ ویزا است. اکثر کارمندان پذیرنده با موقعیت شما در مکزیک به ویزای اقامت دائم معروف به Visa de Residencia Permanente نیاز دارند. با این حال، همه کارمندان نمی توانند شرایط را برای اخذ آن برآورده کنند، زیرا آن ها نیاز به داشتن ارتباطات خانوادگی در کشور، درآمد ماهانه کافی یا چهار سال وضعیت منظم به عنوان مقیم موقت دارند. شاید عاقلانه باشد که شرکت ها برای کارمندانی که به مکزیک برای کار دعوت شده اند، اجازه اقامت موقت را درخواست کنند. به طور کلی، در حالی که برخی از الزامات بین دو گزینه متفاوت است، برخی از اسناد مشترک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • کپی سند مهاجرت
  • شناسه عکس
  • دعوت از یک موسسه دولتی یا خصوصی
  • اثبات امور مالی، تحصیلات، شغل و ارتباط با یک شهروند مکزیکی

نرخ بیکاری در مکزیک:

نرخ بیکاری در مکزیک بسیار زیاد است. بنابراین، اگر این شغل به گونه ای باشد که یک مکزیکی بتواند آن را انجام دهد، دولت به یک خارجی اجازه کار نمی دهد. نرخ بیکاری در مکزیک در ماه اکتبر سال 2020 به 4.7 درصد کاهش یافت، اما همچنان در سطوحی است که از سال 2014 دیده نشده است. ارقام تایید شده در میان بازگشایی مداوم بازار کار همچنان بهبود می یابد، زیرا مشاغل زیر محدودیت های قفل شدن ویروس کرونا را دنبال می کنند. بین سپتامبر و اکتبر سال 2020، تعداد اشتغال به میزان53 میلیون نفر در مقایسه با 51.1 میلیون نفر افزایش یافته در حالی که تعداد افراد بیکار 129 هزار نفر کاهش یافته و به 2.6 میلیون نفر رسیده است. یک سال قبل، نرخ بیکاری بسیار کم بود و 3.6 درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری مکزیک که بررسی آن یک امر مهم برای متقاضیان است، نشان داده شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021:

کسانی که در مکزیک به دنبال کار هستند، بعد از بررسی نرخ بیکاری این کشور باید مشاغل مورد نیاز در آن را بررسی کنند و به دنبال حرفه کاری خود در میان این مشاغل باشند. بهترین فرصت برای کاریابی در مکزیک در زمینه های نفت فرآوری، کشاورزی، الکترونیک، مواد شیمیایی و دارویی و کالای مصرفی بادوام طولانی است. مکزیک دارای پانزدهمین تولید ناخالص داخلی اسمی در جهان است، گلدمن ساکس برآورد می کند که این کشور تا سال 2050 پنجمین اقتصاد جهانی را داشته باشد. مهمترین صنایع این کشور مواد غذایی و نوشیدنی، دخانیات، مواد شیمیایی، آهن و فولاد، نفت، پوشاک و وسایل نقلیه موتوری می باشد. مکزیک بزرگترین تولیدکننده اتومبیل در آمریکای شمالی است و برای شرکت هایی مانند جنرال موتورز، فورد، کرایسلر، فولکس واگن و نیسان تولید می کند. علاوه بر این، صنعت الکترونیک مکزیک به سرعت در حال رشد است و اکنون این کشور ششمین شرکت بزرگ الکترونیک جهانی را در اختیار دارد. در این زمینه ها مشاغل زیادی به صورت تمام وقت و پاره وقت برای متقاضیان وجود دارد. ما لیستی از برخی مشاغل مورد نیاز در مکزیک را در جدولی برای شما مخاطبان عزیز قرار داده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز مکزیک 2021
معلم حسابدار
پرستار مهندس نرم افزار
معمار مدیر بازاریابی
برنامه نویس وب طراح

میزان حقوق برای کار در مکزیک:

کاریابی در مکزیک و اطلاع از حقوق مشاغل موضوع دیگری است که باید به آن بپردازید. قانون کار فدرال مکزیک، از اتحادیه های کارگری و مذاکرات جمعی گرفته تا برنامه های کاری بر کلیه بندهای مربوط به شرایط کار، حقوق کارمندان و بسیاری از جنبه های دیگر کار حاکم است. ساعات کار در مکزیک طبق استاندارد خاصی رعایت شده است که امکان انعطاف پذیری در هفته کاری را فراهم می کند. پیچیدگی های اضافی اضافه کار، پایان کار و استعفا کارکنان بر اساس مقررات قانون کار است و با استانداردهای دولت همکاری می کند. طبق قانون کار مکزیک (ماده 59-62)، طول قانونی هفته کاری مکزیک به نوبت ارائه خدمت توسط یک کارمند بستگی دارد. میانگین ساعات کار در مکزیک متفاوت است، اما حداکثر هفته کاری مکزیک برای یک کارمند تمام وقت 48 ساعت است. ساعات انجام هر شیفت کاری در یک هفته کاری شش روزه پخش می شود که از دوشنبه تا شنبه ادامه دارد. برای مشاغل مختلف معمولاً حقوق ماهیانه حدود 33،200 MXN درآمد وجود دارد. دامنه حقوق از 8،410 MXN تا 148،000 MXN می باشد. جدول زیر حقوق ماهیانه مشاغل مورد نیاز مکزیک را نشان می دهد.

عنوان شغلی متوسط درآمد(MXN)
معلم 26،600
پرستار 25،600
معمار 40،200
برنامه نویس وب 32،100
حسابدار 22،400
مهندس نرم افزار 27،500
مدیر بازاریابی 37،300
طراح گرافیک 20،100

نحوه کاریابی در مکزیک:

بهترین راه برای کاریابی در مکزیک همان روشی است که در هر جای دنیا وجود دارد. جستجوی مکان های کاری به صورت آنلاین یا در خیابان و سپس بازدید از آن ها برای درخواست مصاحبه شغلی روش اصلی کاریابی است. از آنجا که کارفرمای آینده شما برای استخدامتان باید نامه حمایت مالی را به شما ارائه دهد، آن ها برای استخدام کارگران خارجی نیاز به اجازه قبلی دولت دارند. اگر این شرکت در حال حاضر کارگران خارجی دارد، روند کار آسان تر است. داشتن مدرک دیپلم حرفه ای و دو زبانه بودن (اسپانیایی و انگلیسی) از ویژگی های اساسی برای کاریابی در مکزیک است. بیشتر مشاغل یا در روزنامه یا در وب سایت ها تبلیغ می شوند و مصاحبه هایی برای یافتن بهترین نامزد برای آن شغل انجام می شود. وقتی شغل به شما پیشنهاد شد باید قراردادی را امضا کنید که دستمزد ساعتی یا حقوق شما را مشخص کند. این قرار داد تعیین می کند که چگونه حقوق می گیرید، چگونه برخورد کنید. همچنین، قوانین و مقررات شرکت و قوانین فسخ قرارداد نیز در آن وجود دارد.

مؤسسات کاریابی در مکزیک:

آژانس کاریابی شرکتی است که به سازمان ها در زمینه نیازمندی های استخدام و به جویندگان کار کمک می کند. این امر به یافتن داوطلبان برای پر کردن جای خالی مشاغل موقت، تمام وقت و نیمه وقت در زمینه های مختلف شغلی کمک می کند. هنگام انتخاب آژانس کاریابی، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نیاز شماست. سپس تخصص آژانس در مورد اینکه آیا این خدمات به صورت موقتی یا دائمی است باید در نظر گرفته شود. نظرات مربوط به آژانس ها را بخوانید و در مورد هزینه خدمات آن ها مطالعه کنید. مقاله ای که در حال خواندن آن هستید را کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته اند که کپی کردن از آن ممنوع است و شرعاً حرام می باشد.  در ادامه تعدادی از آژانس های کاریابی در مکزیک را که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته اند را ذکر کرده ایم.

  • GRTC CFE Cuidad De Mexico
  • Elwood Staffing
  • DORADO Personnel – Nogales
  • LATAM Management Recruitment
  • ITSQuest Professional Staffing Solutions
  • Contrato Capital Humano
  • Manpower
  • Kelly Services Mexico

بررسی ویزای همراه در مکزیک:

ویزای خانوادگی در مکزیک از طریق برنامه های Family Unit درخواست می شود. اگر در این کشور ارتباطات خانوادگی نزدیک داشته باشید، واجد شرایط درخواست اقامت خواهید بود. به خاطر داشته باشید که بسته به نوع رابطه خانوادگی، ممکن است مجبور شوید نشان دهید که از توانایی مالی لازم برخوردار هستید. همسر خارجی که دارای وضعیت اقامت موقت یا دائم است، پدر و مادر خارجی که دارای وضعیت اقامت موقت است، فرزندان یک خارجی که دارای وضعیت اقامت موقت است با این شرط که آنها زیر 18 سال داشته باشند، می توانند برای ویزای همراه اقدام کنند. علاوه بر این افراد، فرزندان همسر یک خارجی که دارای وضعیت اقامت موقت است در صورتی که کمتر از 18 سال سن داشته باشند نیز می توانند برای این ویزا درخواست دهند. نوشته کاریابی در مکزیک را متخصصان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مکتوب کرده اند و کپی کردن از آن خلاف قانون است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مکزیک:

ویزای اقامت دائم مکزیک برای کسانی است که می خواهند در این کشور اقامت دائم داشته باشند. برای داشتن اقامت دائم ابتدا نیاز به اقامت موقت نیست. با این حال، شما باید برای چهار سال متوالی وضعیت اقامت موقت را داشته باشید و پس از چهار سال اقامت در مکزیک تحت اجازه Residente Temporal یاResidente Temporal Estudiante ، ممکن است درخواست کنید کارت اقامت موقت خود را با یک کارت دائمی عوض کنید. برای این کار، شما باید 60 دلار علاوه بر هزینه کارتResidente Permanente ، بپردازید. برای درخواست تابعیت در مکزیک، شما باید از قبل اقامت دائم داشته باشید. یا روابط خانوادگی داشته باشید. تابعیت در مکزیک قبل از تاریخ درخواست حداقل به پنج سال اقامت متوالی نیاز دارد که بسته به شرایط شما ممکن است شامل وضعیت موقتی یا دائمی باشد. تابعیت مکزیکی مزایای زیادی را به خارجی ها ارائه می دهد، از جمله:

  • خرید ملک در مناطق محدود به نام شما
  • حق رأی در مکزیک
  • حق کسب درآمد، اشتغال بیشتر و گزینه های کارآفرینی به عنوان یک شهروند
کاریابی در مکزیک و سخن پایانی:

کاریابی در مکزیک ، اقامت در مکزیت و ویزای مکزیک در این نوشتار بررسی شد. مکزیک به عنوان یکی از کشور های آمریکای شمالی مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است. به همین دلیل این بار کاریابی در مکزیک را مورد بحث و ارزیابی قرار داده ایم. کار در مکزیک به صورت جاب آفر بوده و شما به پیشنهاد شغلی نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر، اولویت استخدام با شهروندان مکزیکی می باشد. بنابراین، همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد چالش های گرفتن ویزا مکزیک مهاجرت را برای متقاضیان سخت کرده است. شما می توانید کاریابی را در کشور های اروپایی با ذکر کلمه کلیدی ملک پور سرچ کنید تا با کشور هایی همچون آلمان و اتریش و شرایط آن ها آشنا شوید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و یا سؤالات خود را در انتهای متن در کادر مربوط به ثبت دیدگاه درج نمائید. همچنین شما می توانید در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مکزیک

✅نحوه اقدام به گرفتن ویزای مکزیک از طریق کار چگونه است؟

برای دریافت ویزای مکزیک به دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما نیاز خواهید داشت.

کاریابی در مکزیک به چه صورتی می تواند انجام بگیرد؟

با استفاده از وب سایت های کاریابی و آژانس های کاریابی می توانید در مکزیک کاریابی کنید.

اقامت در مکزیک چگونه است؟

اقامت مکزیک به دو صورت موقت و دائم امکان پذیر است. و برای کار در این کشور به ویزای اقامت موقت یا دائم نیاز خواهید داشت.

حقوق مشاغل در مکزیک چقدر است؟

برای مشاغل مختلف معمولاً حقوق ماهیانه حدود 33،200 MXN درآمد وجود دارد. دامنه حقوق از 8،410 MXN تا 148،000 MXN می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *