کاریابی در مونته نگرو

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در مونته نگرو
  • ویزای کار مونته نگرو
  • مدارک مورد نیاز کار در مونته نگرو
  • نرخ بیکاری در مونته نگرو
  • لیست مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021
  • میزان حقوق کار در مونته نگرو
  • نحوه کاریابی در مونته نگرو
  • مؤسسات کاریابی در مونته نگرو
  • بررسی ویزای همراه مونته نگرو
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مونته نگرو
  • کاریابی در مونته نگرو و سخن پایانی
✅کاریابی در مونته نگرو ✅ اقامت مونته نگرو ✅ شرایط کار در مونته نگرو

کاریابی در مونته نگرو و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مونته نگرو، اقامت مونته نگرو و شرایط کار در مونته نگرو در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. کاریابی در مونته نگرو به چه صورت است؟ کار در مونته نگرو چه شرایطی دارد؟ ویزای مونته نگرو برای کار چگونه است؟ مونته نگرو یک کشور امن است. روابط در این کشور دوستانه است. ما برای افرادی که قصد کاریابی در مونته نگرو را دارند، مطالب کاملی را در مورد ویزای مونته نگرو برای کار کردن در این کشور، اقامت مونته نگرو و کار در مونته نگرو را جمع آوری کرده ایم و در قالب مقاله ای که مشغول مطالعه آن هستید، آن را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. امیدواریم این مقاله به طور مفیدی شما را با راه و روش کاریابی در مونته نگرو آشنا کند و راهنمای خوبی برای شما خوبان باشد. در پایان در صورت داشتن هر گونه سؤالی می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط تلفنی برقرار کنید. همچنین، از این طریق می توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در مونته نگرو:

مونته نگرو کشوری کوچک است که در منطقه آدریاتیک در اروپای شرقی واقع شده است. این کشور از شمال با بوسنی و هرزگوین، از شرق با صربستان، از جنوب شرقی با آلبانی، از غرب با دریای آدریاتیک و کرواسی همسایه است. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور پودگوریسا بوده که 10،4 درصد از قلمرو مونته نگرو را پوشش می دهد و 29.،9 درصد از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. مونته نگرو که توسط بانک جهانی به عنوان کشوری با درآمد ​​متوسط ​​طبقه بندی شده است، عضو سازمان ملل، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، شورای اروپا و تجارت آزاد اروپای مرکزی است. همچنین، مونته نگرو عضو موسس اتحادیه مدیترانه است. علاوه بر این موارد، این کشور در حال پیوستن به اتحادیه اروپا است. زبان های رسمی مونته نگرو شامل زبان های رسمی صربی، بوسنیایی، آلبانیایی و کرواتی می باشد و در این کشور از ارز رسمی یورو استفاده می شود. 13.812 کیلومتر مربع مساحت این کشور است و جمعیت آن بیش از 621 هزار نفر است.

پایتخت مونته نگرو جمعیت و مساحت مونته نگرو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار مونته نگرو:

شهروندان خارجی که می خواهند به مونته نگرو مهاجرت کنند چندین نوع ویزا برای درخواست دارند و براساس آن ها می توانند اقامت خود را بگیرند. یکی از انواع این ویزا ها، ویزای مونته نگرو کاری است که نیاز به قرارداد کاری همراه با اجازه اقامت دارند. اجازه کار سندی است که به یک خارجی اجازه کار قانونی در مونته نگرو را می دهد. این مجوز شرکتی را نشان می دهد که اجازه کار را به فرد خارجی می دهد و موقعیت یا نوع کاری را که فرد خارجی باید انجام دهد را نشان می دهد. بنابراین، متقاضی فقط در سمتی می تواند مشغول به کار شود که برای آن مجوز گرفته است. به این معنی که اگر فرد خارجی بخواهد کارفرما، موقعیت کاری و یا صنعتی را که در آن شاغل است را تغییر دهد، باید مجوز جدیدی دریافت کند. با این حال، شرایط کار در مونته نگرو به نحوی است که مجوز علی رغم تغییر در شرایطی که برای آن صادر شده، معتبر باقی می ماند. برای افرادی که برای ورود به مونته نگرو نیازی به ویزا ندارند، کارفرمای مونته نگرو مسئول درخواست اجازه کار است. اتباع خارجی که به ویزا احتیاج دارند، باید درخواست سفارت در کشور محل اقامت خود را دهند. در هر صورت، پس از تأیید و صدور مجوز کار، کارمند ممکن است به مونته نگرو سفر کرده و کار خود را آغاز کند.

 اجازه اقامت موقت و کار برای موارد زیر قابل صدور است:

  • استخدام یک فرد خارجی با مدت اعتبار 1 سال صادر شده و تا 2 سال نیز قابل تمدید است.
  • اشتغال فصلی خارجی ها (با مدت اعتبار حداکثر 6 ماه برای مدت 1 سال، با این تفاوت که برای 2 ماه دیگر قابل تمدید است.)
  • کار یک کارگر اعزامی

الف) ارائه خدمات قراردادی (با مدت اعتبار حداکثر 1 سال صادر شده و ممکن است حداکثر تا 2 سال تا زمان اتمام خدمات قراردادی تمدید شود.)

ب) جابجایی افراد در یک شرکت خارجی (صادر شده تا 1 سال، می تواند به 2 سال افزایش یابد.)

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مونته نگرو:

قبل از درخواست مجوز کار، اتباع خارجی برای اقامت در مونته نگرو نیاز به اجازه اقامت دارند. برای دریافت این مجوز، متقاضیان باید به سفارت یا کنسولگری مونته نگرو در کشور محل اقامت خود مراجعه کرده و کلیه اسناد و مدارک لازم را برای پشتیبانی درخواست، ارائه دهند. اجازه اقامت و کار با اعتبار یک ساله منتشر می شود و باید هر سال قبل از تاریخ انقضا تمدید شود. وزارت امور خارجه مونته نگرو به دلیل اجازه کار اجازه اقامت را صادر می کند. لازم به ذکر است که متقاضیان برای معتبر بودن اجازه اقامت خود باید مجوز کار دریافت کنند. همه مجوزهای کار توسط اداره استخدام مونته نگرو صادر می شود. صدور مجوز کار مونته نگرو به طور معمول حدود یک ماه طول می کشد، بنابراین توصیه می شود کارمندان خارجی روند را خیلی زودتر از تاریخ عزیمت برنامه ریزی شده خود شروع کنند. برای درخواست مجوز کار مونته نگرو، اتباع خارجی باید اسناد زیر را برای ارسال ارسال کنند:

  • گذرنامه معتبر
  • اثبات بیمه درمانی
  • بررسی سوابق پلیس از کشور مبدأ متقاضی
  • بررسی سوابق پلیس از مونته نگرو
  • یک پیشنهاد استخدام از یک شرکت مستقر در مونته نگرو
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی تمکن مالی برای تأمین هزینه های خود در مونته نگرو دارد، مانند بیانیه بانکی یا اثبات حقوق صادر شده توسط کارفرما

نرخ بیکاری در مونته نگرو:

نرخ بیکاری و کاریابی دو موضوع جدا نشدنی از هم هستند و افرادی که به بررسی کاریابی در مونته نگرو می پردازند، حتماً باید از قبل در مورد این نرخ اطلاعاتی را به دست آورند. نرخ بیکاری در مونته نگرو از 18.70 درصد در سپتامبر 2020 به 19.30 درصد در ماه اکتبر افزایش یافت. نمودار زیر تغییرات این نرخ را برای سال 2020 نشان داده است. کمترین میزان این نرخ در این سال15،31 درصد بوده و بیشترین میزان آن 19،30 درصد بوده است. با بررسی این موارد می توان نتیجه گرفت که این نرخ نسبت به تعداد زیادی از کشور های اروپایی بیشتر بوده و شانس کاریابی در مونته نگرو برای جویندگان کار کمتر است. شما می توانید این نرخ را در سایر کشور های اروپایی و با بررسی مقالاتی همچون کار در آلمان مشاهده کنید. مقاله پیش رو نوشته شده به قلم کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ است و کپی برداری از آن غیر قانونی و غیر شرعی است.

نرخ بیکاری در مونته نگرو

لیست مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021:

زمینه های قابل توجه برای گشایش در کار، شامل بخش های گردشگری، کشاورزی، املاک و مستغلات، ارتباطات از راه دور، ساخت و ساز و بانک است. تعداد سالانه گردشگرانی که از مراکز تفریحی مونته نگرو بازدید می کنند چندین برابر بیشتر از خود جمعیت این کشور است. بر این اساس، این حوزه منبع اصلی اشتغال است و قسمت هفتم بودجه دولت را تشکیل می دهد. بنابراین، کار در مونته نگرو برای خارجی ها در سال 2020 با گردشگری و خدمات مرتبط همراه است. در سایر زمینه ها مانند ساخت و ساز جاهای خالی شغلی زیادی برای خارجی ها وجود دارد. در سال های اخیر، این کشور به طور فعال درگیر توسعه اقتصادی، به ویژه جذب سرمایه گذاری خارجی، نوسازی زیرساخت ها و انجام اصلاحات مالیاتی بوده است. همه اینها به ظهور جای خالی جدید کمک می کند و تقاضای نیروی کار از خارج را افزایش می دهد. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز این کشور را که در این بخش های شغلی مورد نیاز هستند را قرار داده ایم.

مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021
مهندس عمران
مدیر پروژه ساخت و ساز
سرآشپز
مدیر هتل
مهندس شبکه
توسعه دهنده / برنامه نویس
معمار
حسابدار

میزان حقوق برای کار در مونته نگرو:

درآمد افرادی که در مونته نگرو کار می کنند معمولاً ماهانه حدود 2،670 یورو می باشد. محدوده حقوق افراد می تواند از 680 یورو تا 11،900 یورو باشد. ساعات کار متغیر عمده کیفیت اشتغال است. ساعات کار، معمولاً هم با حقوق و هم با حجم کار و همچنین با ایجاد تعادل بین منافع خصوصی و کار ارتباط دارد. گروه افراد شاغل متشکل از کارمندان، مشاغل آزاد و کارگران است. این شاخص کلیه افراد شاغل در سن 15 سال به بالا را شامل می شود. ساعات کار برای شرکت ها در این کشور متفاوت است، اما بیشتر شرکت ها از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر باز هستند. همچنین بانک ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب دوشنبه تا جمعه و از 8 صبح تا 3 بعدازظهر شنبه باز هستند. توجه داشته باشید که ساعات کاری و روزهای خرید از 7 صبح تا 12 ظهر و از 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر دوشنبه تا شنبه باز است. در ادامه با قرار دادن جدول لیستی از حقوق مشاغل مورد نیاز این کشور را ذکر کرده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
مهندس عمران 2،470 یورو
مدیر پروژه ساخت و ساز 4،250 یورو
سرآشپز 1،680 یورو
مدیر هتل 4،660یورو
مهندس شبکه 2،370 یورو
توسعه دهنده / برنامه نویس 2،610 یورو
معمار 3،310 یورو
حسابدار 1،770 یورو

نحوه کاریابی در مونته نگرو:

به طور کلی، روش های کاریابی در مونته نگرو شامل سایت ها، موتور های جستجو، آژانس های کاریابی و شبکه های حرفه ای کاریابی چون لنکدین و فیس بوک است. وقتی از از راه دور و با استفاده از این روش ها برای کاریابی اقدام می کنید، پس از یافتن شغل مورد نظر باید رزومه و مدارک خود را برای کارفرما ارسال کنید. پس از اینکه کارفرما اسناد را بررسی کرد، در صورت نیاز مصاحبه توسط ویدئو اسکایپ انجام می شود. در صورت تأیید شدن شما روند دریافت نامه صدور ویزا (اجازه کار) بین 4 تا 6 هفته است. پس از صدور اجازه کار، این مجوز برای شما ارسال می شود و شما می توانید سایر مراحل اداری را برای دریافت ویزای کار مونته نگرو طی کنید و به این کشور سفر کنید و در شغل جدیدتان مشغول به کار شوید. نوشته کاریابی در مونته نگرو را تیم کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته اند. به همین علت برای شما ممنوعیت دارد که این نوشته را بدون ذکر منبع کپی و منتشر کنید.

مؤسسات کاریابی در مونته نگرو:

یکی از بزرگترین مزایای افتتاح یک آژانس استخدام در مونته نگرو انعطاف پذیری کاریابی است. که خدمات گسترده ای را می توانند در این زمینه ارائه دهند. خدمات قابل ارائه توسط یک شرکت استخدام در مونته نگرو بسیار گسترده است. با این حال، آن ها باید مطابق با الزامات قانونی اعمال شده توسط قانون استخدام باشند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روابط کاری واسطه ای بین جویندگان کار و شرکت های متقاضی کار
  • یافتن موقعیت های مناسب برای افراد متقاضی خدمات خود برای یافتن شغل
  • استخدام پرسنل به نمایندگی از شرکت های داخلی یا خارجی که در مونته نگرو فعالیت می کنند.
  • خدمات منابع انسانی، به این معنی که یک شرکت می تواند این بخش را به آژانس استخدام واگذار کند.
  • ارسال و تبلیغ فرصت های شغلی به درخواست شرکت های مختلف
  • جستجوی کارگران خارجی از طرف شرکت های مونته نگرو

در ادامه تعدادی از این آژانس ها را ذکر کرده ایم.

    • SMS Agency – Sikimic Marine Services
    • Kouzon Montenegro
    • Perun Crewing Agency
    • Uspinjaca Posao Podgorica
    • The Headhunter Montenegro
    • Minuta do posla

بررسی ویزای همراه در مونته نگرو:

مهم ترین بخش مهاجرت کاری برای متقاضیانی که متأهل هستند، اخذ ویزای همراه است. که باید حین کاریابی در مونته نگرو متقاضیان چگونگی و شروط آن را مورد بررسی قرار دهند و راجع به آن تحقیق کنند. برای هر کسی که ارتباط خانوادگی با شهروند مونته نگرو یا فرد خارجی که قبلاً اجازه اقامت و کار معتبری در مونته نگرو دارد، امکان اخذ ویزای خانواده وجود دارد. این ویزا اجازه اقامت را بر اساس ارتباط خانوادگی به شریک ازدواجی و فرزندان زیر 18 سال دارنده اجازه کار و اقامت می دهد. اجازه اقامت این افراد با اعتبار یک ساله منتشر می شود و باید هر سال قبل از تاریخ انقضا آن را تمدید کنند. برای دریافت این ویزا مواردی همچون پرونده سو پیشینه کیفری، گذرنامه معتبر برای همسر، شناسنامه و گذرنامه معتبر برای بچه ها اسنادی اجباری هستند، که باید در کشور مبدا این مدارک را آماده کنند و به همراه داشته باشید تا بتوانند درخواست اقامت را بر اساس ارتباط خانوادگی ارائه دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مونته نگرو:

دریافت مجوز اقامت در مونته نگرو برای هر شخصی که قصد دارد برای مدت بیش از سه ماه در مونته نگرو بماند و کار کند الزامی است. اجازه اقامت در مونته نگرو به دو صورت موقت و دائم است. درخواست مجوز اقامت موقت باید توسط پلیس مونته نگرو ارسال شود و باید همراه با اسناد خاص باشد و ظرف 30 روز از زمان ارسال، پردازش می شود. پس از 5 سال اقامت در مونته نگرو، اجازه اقامت موقت را می توان با یک اجازه اقامت دائمی تغییر داد. پس از دریافت اجازه اقامت دائم به افراد دارنده این اجازه اقامت امتیازاتی مانند شهروندان این کشور به استثنای معافیت های رای گیری و مسافرت، داده می شود. علاوه بر این موضوع، تابعیت این کشور با زندگی کردن در آن به مدت 10سال امکان پذیر است و شما پس از زندگی کردن در آن به مدت 10 سال می توانید درخواست تابعیت خود را ارائه دهید.

کاریابی در مونته نگرو و سخن پایانی:

کاریابی در مونته نگرو ، اقامت مونته نگرو و شرایط کار در مونته نگرو در این نوشتار بررسی شد. مونته نگرو یک کشور اروپایی است که در آینده نزدیک به اتحادیه اروپا می پیوندد. ما در این نوشته به تمامی مواردی که در مقدمه بیان شد پرداختیم و کاریابی در مونته نگرو و تمامی مباحث کربوط به آن را بررسی کردیم. از مطالبی که بیان شد می توان دریافت که نرخ بیکاری این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بالا بوده و روش کاریابی در آن جاب آفر می باشد. بنابراین، با وجود این شرایط کاریابی در مونته نگرو سخت شده و شما می توانید کاریابی را در سایر کشور های اروپا دنبال کنید. در صورت واجد شرایط بودن شما اتریش و آلمان می توانند بهترین گزینه ها برای کاریابی باشند. زیرا کاریابی در آن ها به طور جاب سیکر بوده و شما می توانید ابتدا به این کشور ها سفر کنید و سپس کاریابی را مستقیم در آن ها انجام دهید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و نظرات خود را در پایان مقاله درج کنید. همچنین، با امتیاز دهی ستاره ای می توانید از ما حمایت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مونته نگرو

کاریابی در مونته نگرو به چه صورت است؟

به طور کلی، روش های کاریابی در مونته نگرو شامل سایت ها، موتور های جستجو، آژانس های کاریابی و شبکه های حرفه ای کاریابی چون لنکدین و فیس بوک است.

شرایط کار در مونته نگرو به چه صورت است؟

برای کار در این کشور به مجوز کار و مجوز اقامت نیاز دارید. با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری و اولویت استخدام افراد بومی شرایط کار در مونته نگرو برای افراد خارجی چندان مساعد نیست.

 ویزای مونته نگرو برای کار چگونه است؟

ویزای کار این کشور به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از آن قابلیت تمدید را دارد. برای دریافت ویزای کار ابتدا باید مجوز کار دریافت کنید.

نرخ بیکاری در مونته نگرو چقدر است؟

نرخ بیکاری و کاریابی دو موضوع جدا نشدنی از هم هستند و افرادی که به بررسی کاریابی در مونته نگرو می پردازند، حتماً باید از قبل در مورد این نرخ اطلاعاتی را به دست آورند. نرخ بیکاری در مونته نگرو از 18.70 درصد در سپتامبر 2020 به 19.30 درصد در ماه اکتبر در سال جاری افزایش یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *