کاریابی در مالدیو

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در مالدیو
  • ویزای کار مالدیو
  • مدارک مورد نیاز کار در مالدیو
  • نرخ بیکاری در مالدیو
  • لیست مشاغل مورد نیاز مالدیو 2021
  • میزان حقوق کار در مالدیو
  • نحوه کاریابی در مالدیو
  • مؤسسات کاریابی در مالدیو
  • بررسی ویزای همراه مالدیو
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالدیو
  • کاریابی در مالدیو و سخن پایانی
✅ کاریابی در مالدیو ✅نحوه اخذ ویزای کار مالدیو ✅ وضعیت کار در مالدیو

کاریابی در مالدیو و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مالدیو ، نحوه اخذ ویزای کار مالدیو و وضعیت کار در مالدیو آن در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. برای ویزای کار مالدیو چگونه باید اقدام کرد؟ زندگی در مالدیو چگونه است؟ نحوه کاریابی در مالدیو به چه صورت است؟ مالدیو مجمع الجزایری است که از 1190 جزیره کوچک تشکیل شده و در اقیانوس هند زنجیر شده اند. در ابتدا به خاطر سواحل بکر و ماسه سفید آن، فقط یک مقصد گردشگری معروف محسوب می شد. اما سرانجام، مالدیو در میان مهاجرانی که خواستند در خارج از کشور کار و زندگی کنند نیز محبوب شد. در این مقاله به بررسی کاریابی در مالدیو و وضعیت کار در مالدیو می پردازیم. ما در این نوشتار که توسط مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده به سؤالاتی که در ابتدای مقدمه بیان شد آنگونه پاسخ می دهیم که پس از خواندن آن هیچ گونه سؤال بی پاسخی برای شما باقی نماند. همچنین شما بتوانید اطلاعات کاملی را نسبت به کار در مالدیو به دست بیاورید. در انتها در صورتی که به مشاوره در خصوص کاریابی در مالدیو نیاز داشتید می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در مالدیو:

مالدیو یک جزیره زنجیره ای در اقیانوس هند در نزدیکی سریلانکا و هند با حدود 540 هزار نفر ساکن است. کسانی که قصد اقامت در مالدیو را دارند باید بدانند که اسلام تنها دینی است که در این کشور مجاز است و به طور آشکار در مالدیو انجام شود. مالدیوی ها در اصل از شمال هند آمده اند و مردم مالدیو به زبان دیوهی صحبت می کنند که زبانی هم خانواده زبان انگلیسی و هندو اروپایی است. و الفبای آن بر اساس خط عربی است. مردم این جزایر در ابتدا هندوهای متدین، ​​سپس بودایی بودند و سرانجام در سال 1153 مسلمان شدند. جمهوری مالدیو به عنوان کوچکترین کشور در جنوب آسیا در نظر گرفته شده است که مساحت کل زمین آن تنها 298 کیلومتر مربع است. مالدیو به عنوان کوچکترین کشور آسیایی از نظر مساحت زمین و جمعیت در نظر گرفته می شود، این کشور زمانی یکی از 20 کشور فقیر در جهان بود، اما اکنون این مجمع الجزایر با 1،192جزیره حیرت انگیز استوایی دارای اقتصادی با درآمد متوسط ​​با درآمد سرانه 15،287 دلار است. پایتخت این کشور که بزرگ ترین شهر آن نیز می باشد ماله است. واحد پول در این کشور روفیه مالدیو است که با کد MRF نمایش داده می شود.

درباره مالدیو کار در مالدیو مساحت مالدیو جمعیت مالدیو واحد پول مالدیو پایتخت مالدیو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار مالدیو:

انتقال به مالدیو از طریق کار، بدون داشتن مجوز اقامت غیرممکن است. برای این مجوز باید از خارج از کشور درخواست خود را ثبت کنید، همچنین برای اخذ آن ابتدا باید برای اجازه کار اقدام کنید. به این معنی که از طرف یک کارفرمای مستقر در مالدیو برای موقعیت کاری که هیچ شهروند مالدیوی محلی پیشنهاد کار ندارد و نمی تواند آن جایگاه را پر کند، پیشنهاد کاری دریافت کنید. ویزای کار مالدیو مجوزی است که برای یک فرد خارجی برای اقامت در مالدیو به منظور استخدام صادر می شود. مراحل کاری اخذ این ویزا را باید کارفرما در مالدیو به نمایندگی از متقاضی انجام دهد. تقریباً از سال 2019 خدمات ویزای کار به صورت آنلاین به وجود آمده تا کارفرمایان بتوانند از این طریق مراحل کاری را طی کنند. روند ویزای کار شامل یک معاینه پزشکی است که باید از یک بیمارستان یا کلینیک مجاز انجام شده باشد و بیمه درمانی باید در این مدت تحت پوشش درخواست ویزای کار باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مالدیو:

با پیشرفت خدمات ویزا و تغییر یافتن آن به حالت آنلاین، ویزا ظرف 48 ساعت پس از ارسال پردازش می شود. هنگامی که درخواست پردازش می شود، متقاضیان می توانند برای ارسال ویزا از طریق قرار ملاقات آنلاین درخواست کنند. مراحل ویزا 3 روز کاری طول خواهد کشید. کارمندان هنگام بازگشت به مالدیو پس از خارج شدن از کشور باید از معتبر بودن ویزای خود اطمینان حاصل کنند یا حداقل تاییدیه استخدام آن ها باید معتبر بماند. مدارک زیر برای درخواست ویزای کار لازم است و کارفرما یا نماینده کارفرما باید درخواست ویزا را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که درخواست ویزای کار باید از طریق سایت workpermit.egov.mv بصورت آنلاین ارسال شود.

  • گذرنامه کارمند
  • کپی تصویب استخدام
  • هزینه کارت ویزا کار
  • عکس اندازه گذرنامه (عکس باید مطابق با استاندارد عکس گذرنامه مالدیو مهاجرت باشد و باید یک عکس به تازگی گرفته شده باشد.)
  • گزارش غربالگری بهداشت پزشکی کارمند صادر شده از بیمارستان
  • رسید ارائه ویزای کار

نرخ بیکاری در مالدیو:

اگر می خواهید برای کار به مالدیو بروید یکی از کار هایی که قبل از هر کاری باید انجام دهید، اطلاع پیدا کردن نسبت به نرخ بیکاری این کشور است. نرخ بیکاری به سهم نیروی کاری گفته می شود که در حال حاضر بیکار هستند و برای کار در دسترس هستند و به دنبال کار می گردند. نرخ بیکاری مالدیو برای سال 2019، 6.14 درصد بوده که نسبت به سال 2018، 0.29 درصد افزایش داشته است. با توجه به نمودار زیر که نرخ بیکاری را از 1992 نشان می دهد، می بینیم که این نرخ در این سال ها رو به افزایش بوده و در سال جاری نسبت به سال قبل باز هم افزایش پیدا کرده است. در بلند مدت، نرخ بیکاری مالدیو طبق مدل های اقتصادسنجی پیش بینی می شود که در سال 2021، به 6.30 درصد برسد و در سال 2022، 6.00 درصد افزایش داشته باشد.

نمودار نرخ بیکاری در مالدیو شانس کاریابی در مالدیو کار در مالدیو

لیست مشاغل مورد نیاز مالدیو 2021:

بیش از نیمی از جمعیت مالدیو که 73 درصد اندازه گیری شده اند، در بخش خدمات کار می کنند. پس از آن بخش صنعت با 23 درصد و بخش کشاورزی با 4 درصد بازار کار را در دست دارند. افراد محلی مالدیوی و اتباع خارجی که به دنبال کار هستند می توانند فرصت هایی را در صنایع عمده مانند گردشگری، فرآوری ماهی و حمل و نقل پیدا کنند. صنایع دیگری که می توانند موقعیت های شغلی را نیز فراهم کنند، ساخت قایق، فرآوری نارگیل، حصیر بافته شده، طناب، صنایع دستی، استخراج مرجان و شن و ماسه است. قابل ذکر است که یک بازار کار عظیم برای خارجی ها در مالدیو وجود دارد. زیرا تقریباً 50٪ از کارکنان استراحتگاه به طور کلی از خارج از کشور می آیند. استراحتگاه ها مشتاقانه به دنبال استخدام افراد با سابقه ای در صنعت مهمان نوازی هستند، از جمله مدیران، سرآشپزها، ساملیایرها و مربیان یوگا از این دسته هستند. برخی دیگر از این مشاغل در جدول زیر درج شده اند.

لیست مشاغل مورد نیاز مالدیو 2021
حسابدار
مدیریت فروش
تکنسین آزمایشگاه
پرستار
بازاریابی
آشپز
غواص
ماساژور
زیست شناس

میزان حقوق برای کار در مالدیو:

همزمان که کاریابی در مالدیو را انجام می دهید باید به حقوق و وضعیت کار در مالدیو نیز توجه داشته باشید. میانگین حقوق فردی که در مالدیو کار می کند 19،100 MVR در ماه است. حداقل حقوق برای مشاغل در این کشور 4،840 MVR در ماه می باشد و حداکثر آن 85،300 MVR می باشد. توجه داشته باشید که این مبالغ برای مشاغل مختلف متفاوت است و این امکان وجود دارد که با توجه به تحصیلات و حوزه ی کاری تان حقوق بیشتر یا کمتری را دریافت کنید. هفته کاری استاندارد در مالدیو 48 ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز بوده و روز های کاری از یکشنبه تا پنجشنبه می باشند. جمعه ها و در بعضی مواقع شنبه ها روزهای استراحت برای کارمندان هستند. همچنین کسانی که در این کشور کار می کنند باید مبلغی از حقوق خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند که مقدار آن می تواند از شغلی به شغل دیگر متفاوت باشد. در جدول زیر حقوق ماهیانه برخی از مشاغل در مالدیو را قرار داده ایم تا مورد استفاده شما مخاطبان عزیز قرار بگیرد.

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار 13،200
مدیریت فروش 34،800
تکنسین آزمایشگاه 14،600
پرستار 14،600
مدیر بازاریابی 13،993 تا 50،036
سرآشپز 12،500
پیش خدمت 5،950
صندوق دار 7،170
مربی ورزشی 14،104 تا 34،685

نحوه کاریابی در مالدیو:

مالدیو یک کشور کوچک فرهنگی است، 45٪ از جمعیت این کشور را کارگران خارجی و مهاجران حرفه ای تشکیل می دهند. این بدان معناست که این کشور تمایل به پذیرش استعدادهای خارجی را دارد. با این وجود کاریابی در مالدیو فرایند راحتی نیست. برای کاریابی در مالدیو ابتدا باید اطلاعات خوبی در مورد این کشور و بازار کار آن کسب کنید، سپس سعی کنید بر روی تخصص خود تمرکز کنید و سپس رزومه یا همان CV شما منحصر به فرد باشد. روش های مختلفی برای کاریابی در مالدیو وجود دارد که راحت ترین آن ها از طریق اینترنت، آژانس های کاریابی و وب سایت های کاریابی است، شبکه های اجتماعی چون Linkedin و Glass door نیز در بین کارجو ها بسیار محبوب هستند و بازدید فراوانی دارند. برای مطالعه شما، بهترین سایت هایی که می توانند مفید باشند و مورد استقبال شما قرار بگیرند را در لیست زیر درج کرده ایم.

  • Aquaculture.jobs
  • MyExpatJobs
  • Global Medical Careers

مؤسسات کاریابی در مالدیو:

یکی از راه های کاریابی در مالدیو برای متقاضیان از طریق آژانس های کاریابی است. اگرچه آژانس های استخدام محلی و بین المللی مختلفی در مالدیو فعالیت می کنند، اما جنبه خاصی وجود دارد که نیروی انسانی مالدیو را از بقیه متمایز می کند. این آژانس ها به شما در ساده سازی وظایف، تمرکز بر اهداف و دستیابی به موفقیت کمک خواهند کرد. این به این دلیل است که آژانس ها در مالدیو برای ارائه راه حل های استخدام نیروی انسانی پیشرو هستند و رابط بین بهترین کارمندان و کارفرمایان هستند. بهترین متقاضیانی را که با استانداردهای لازم مطابقت داشته باشند را به کارفرما ها معرفی می کنند و انتخاب نهایی کارمند بر عهده کارفرما می باشد. همچنین متقاضیان می توانند لیست فرصت های شغلی را در این آژانس ها جستجو کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در لیست زیر تعدادی از آژانس هایی را که مورد استفاده متقاضیان قرار گرفته اند را قرار داده ایم.

موسسات کاریابی در  مالدیو
Empirical Employment Agency Maldives Employment Services
Arrow Maldives Pvt Ltd UFirst Maldives Pvt Ltd
National Career Guidance Centre Kingfisher Maldives Pvt Ltd
Inter Ocean Pvt Ltd

بررسی ویزای همراه در مالدیو:

ویزای وابسته مالدیو به همسر، شوهر یا فرزندان (زیر 18 سال) خارجیانی که دارای اجازه اقامت با اجازه کار معتبر هستند، اعطا می شود. مزیتی که این ویزا دارد این است که شما می توانید از داخل کشور مالدیو برای آن درخواست بدهید و به ترک کشور و سپس بازگشت به آن نیست. جزئیات کامل در مورد روند دریافت ویزای وابسته برای مالدیو در وب سایت اداره مهاجرت این کشور موجود است. کافی است به قسمت ویزای وابسته مراجعه کنید. اگر می خواهید همسر و فرزندان خود را به مالدیو بیاورید به مدارک زیر برای درخواست ویزای وابسته نیاز دارید.

  • برنامه تمدید مجوز از (IM23)
  • گذرنامه یا سند سفر با منطقه قابل خواندن ماشین (MRZ) با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس اندازه گذرنامه (عکس باید مطابق با استاندارد عکس گذرنامه مالدیو مهاجرت باشد و در چند ماه اخیر عکس برداری شده باشد.)
  • هزینه کارت ویزا وابسته MVR50
  • هزینه ویزا وابسته، MVR750 برای هر 3 ماه.
  • کپی تأیید اشتغال یا کپی ویزا کارت فردی که دارای ویزای کار است.
  • اثبات وضعیت وابسته (سند ازدواج یا شناسنامه)
  • نامه سفارت مربوطه درمورد وضعیت زندگی، اگر مادر یا پدر دارنده ویزای کار باشد.
  • گزارش غربالگری بهداشت پزشکی کارمند صادر شده از بیمارستان یا کلینیک مجاز توسط مقام دولتی مربوطه
  • کپی از برنامه بیمه نامه بیمه پزشکی مهاجران
  • گواهی واکسیناسیون تب زرد، در صورت وجود

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالدیو:

کسانی که قصد دارند از طریق کاریابی در مالدیو اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند باید بدانند که اخذ اقامت دائم این کشور با استفاده از کار در این کشور تقریباً کاری نشدنی است و تا زمانی که مجوز کارتان را بتوانید تمدید کنید، اجازه اقامت در این کشور را دارید. هر شخصی که می خواهد شهروند مالدیو شود و تابعیت آن را به دست بیاورد باید حداقل به مدت 12 سال در این کشور اقامت داشته باشد که در این مدت حداقل 10 سال را به طور کامل در این کشور زندگی کرده باشد و سنش حداقل 21 سال باشد. علاوه بر این دو مورد متقاضی باید به قانون اساسی مالدیو و زبان ذیوهی تسلط داشته باشد. اگر متقاضیان تابعیت کشور دیگری به جز مالدیو را داشته باشند، در صورتی که از تابعیت قبلی خود انصراف داده باشند و به طور رسمی استعفای خود را نشان دهند می توانند تابعیت این کشور را به دست بیاورند. در غیر این صورت اگر این شرایط را نداشته باشند نمی توانند به شهروندی مالدیو برسند.

کاریابی در مالدیو و سخن پایانی:

کاریابی در مالدیو و نحوه اخذ ویزای کار آن در این نوشتار بررسی شد. با بیان مطالبی در خصوص وضعیت کار در مالدیو و زندگی در مالدیو می توان گفت که چون کار در مالدیو به صورت جاب آفر است و متقاضی باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کند، اخذ ویزای کار مالدیو دشوار شده است. همچنین این کشور برای مهاجران تعداد خاصی از مشاغل را فراهم کرده است و ممکن است برای رشته و تخصص شما در این کشور شغلی وجود نداشته باشد. از طرف دیگر درست است که زندگی در مالدیو می تواند با تجربه لذت بخشی برای شما همراه باشد ولی به دست آوردن اقامت و تابعیت این کشور بسیار دشوار است. بنابراین، مؤسسه حقوقی ملک پور پیشنهاد بهتری را برای شما دارد. شما می توانید در مورد کشور هایی مانند کانادا، اتریش و آلمان که برای کار مناسب تر هستند، مطالعه کنید. اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص کاریابی در مالدیو نیاز داشتید، می توانید از طریق تماس با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مشاوره رایگان دریافت کنید. در پایان می توانید سؤالات و نظرات خود را در کادر ثبت دیدگاه بیان کنید و بدون اینکه زمان زیادی را منتظر نتیجه بمانید، پاسخ خود را دریافت کنید. شما همچنین می توانید در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کنید و به این مقاله امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مالدیو

پر درآمدترین شغل ها در کره جنوبی چه مشاغلی هستند؟

پزشکی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، مشاغل مدیریتی، خلبانی و مشاغلی که تحصیلات حقوقی را نیاز دارند از پر درآمدترین مشاغل کره جنوبی هستند.

میانگین حقوق کار در کره جنوبی چقدر است؟

به طور کلی حقوق کار در کره جنوبی به طور میانگین 3،890،000 KRW می باشد.

شغل پزشکی در کره جنوبی چه میزان حقوقی دارد؟

پزشکان حقوقشان با توجه به تخصص و تجربه ای که دارند متفاوت است ولی به طور کلی میانگین حقوق 9،740،000 KRW را در کره جنوبی دریافت می کنند.

جویای کار در کره جنوبی چگونه می تواند کاریابی کند؟

برای کار در کره جنوبی افراد می توانند از طریق سایت های کاریابی، آژانس های کاریابی و شبکه های کاریابی حرفه ای اقدام کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *