کاریابی در لیختن اشتاین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین
  • ویزای کار لیختن اشتاین
  • مدارک مورد نیاز کار در لیختن اشتاین
  • نرخ بیکاری در لیختن اشتاین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 لیختن اشتاین
  • میزان حقوق کار در لیختن اشتاین
  • نحوه کاریابی در لیختن اشتاین
  • مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین
  • بررسی ویزای همراه لیختن اشتاین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لیختن اشتاین
  • کاریابی در لیختن اشتاین سخن پایانی

کاریابی در لیختن اشتاین و مقدمه ای بر آن

کاریابی در لیختن اشتاین و نحوه اخذ ویزای کاری لیختن اشتاین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه کاریابی در لیختن اشتاین برای مهاجران چگونه است؟ اقامت گرفتن در لیختن اشتاین امکان پذیر است؟ مشاغل مورد نیاز در لیختن اشتاین کدام است؟ با توجه به مطالبی که در ادامه بیان شده است، در این مقاله سعی شده کاریابی در لیختن اشتاین و چگونگی طی کردن مراحل کاری ویزای آن به طور کامل بررسی شود. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، همه سؤالات و ابهامات ذهنی شما را رفع کند و اطلاعات کاملی راجع به کاریابی در لیختن اشتاین خدمت شما همراهان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کاریابی در لیختن اشتاین با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین:

کشور لیختن ‌اشتاین یک کشور کوچک است که در قلب قاره اروپا قرار دارد، این کشور توانسته بالاترین سطح زندگی را فراهم سازد و منابع و مناظر طبیعی زیادی دارد. کشور لیختن ‌اشتاین در لیست سرسبزترین کشورهای اروپا قرار دارد. شهر فادوتس یکی از مهم ترین شهرهای کشور لیختن اشتاین است و به طور کلی پایتخت این کشور محسوب می‌شود. مساحت این کشور ۸۹۹ کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیشتر از 38 هزار نفر می باشد. لیختن ‌اشتاین از سمت شرق و شمال با اتریش همسایه است و از سمت غرب و جنوب نیز با سوئیس مرز مشترک دارد. در بخش شرقی این کشور کوه‌های آلپ دیده می‌شود. رود راین و سامینا از این کشور عبور می‌کند. آب و هوای این کشور معتدل است و زمستان‌های سرد اما خشکی دارد. بزرگترین شهر در لیختن‌اشتاین شان بوده که بیش از 5 هزار نفر در آن سکونت دارند. صادرات محصولات برقی از لیختن ‌اشتاین به کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا و همینطور انگلیس بسیار دیده می‌شود. محصولات فنی و مهندسی از این کشور بیشترین وضعیت صادراتی را دارد.

لیختن اشتاین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در لیختن اشتاین:

بهترین فرصت برای استخدام در لیختن اشتاین یافتن شرکتی است که مایل به استخدام شما باشد و کارفرمای شرکت به شما پیشنهاد شغلی دهد، برای کاریابی در لیختن اشتاین مراحل مختلفی وجود دارد و ساده ترین روش کاریابی برای شهروندان سوئیسی است. همچنین اتباع EEA هنوز هم می توانند به راحتی به بازار کار در لیختن اشتاین دسترسی پیدا کنند. اجازه کار برای اتباع کشورهای ثالث بسیار دشوار است. هنگامی که وضعیت کار خود را بررسی کردید، دو گزینه پیش رو دارید: در لیختن اشتاین زندگی کنید یا یک کارگر مرزی شوید. اگر در لیختن اشتاین زندگی می کنید به مجوز اقامت نیز نیاز خواهید داشت. مجوزهای اقامت حتی برای شهروندان EEA نیز سهمیه سختگیرانه ای دارد. بنابراین بهترین توصیه این است که به یک کارگر مرزی تبدیل شوید. در مورد مجوزهای کار و اقامت، در مورد خارجیانی که مایل به ورود به این کشور هستند، سیاست بسیار سختی وجود دارد و گرفتن مجوزهای اقامت بسیار دشوار است.

شهروندان اتحادیه اروپا و EEA که می خواهند در لیختن اشتاین کار کنند یا در یک شرکت استخدام شوند، باید در یکی از کشورهای همسایه زندگی کنند و روزانه در سراسر مرز مسافرت کنند. با این حال، اگر شخصی بخواهد برای اهداف کاری خود رفت و آمد کند به مجوز مسافرتی فرا مرزی احتیاج دارد. شهروندان سوئیسی بدون نیاز به مجوز، مجاز به کار هستند و آنها باید اقامت سوئیس را داشته باشند. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا تنها در صورت استخدام به عنوان مدیر، متخصص یا کارگر واجد شرایط، می توانند مجوز کار یا اقامت در لیختن اشتاین را دریافت کنند و باید بدانند برای اقامت این کشور خودش ویزا صادر نمی کند. بنابراین به افراد غیر اتحادیه اروپا توصیه می شود قبل از سفر به لیختن اشتاین ویزای شینگن را از یک کشور اروپایی دیگر دریافت کنند. این ویزا شهروندان غیر اتحادیه اروپا را قادر می سازد تا 90 روز در یک دوره 180 روزه در این کشور بمانند. قبل از شروع کار باید در لیختن اشتاین برای مجوز مسافرتی بین شهری درخواست دهند. این مجوز در صورت تحقق شرایط خاص، به مدت یک سال اعتبار دارد. درخواست مجوز حداقل 14 روز قبل از اولین روز کار به اداره مهاجرت و گذرنامه ارسال می شود. متقاضیان فقط در صورت دریافت مجوز عبور و مرور بین شهری می توانند در لیختن اشتاین کار خود را شروع کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لیختن اشتاین:

شرایط ورود به سوئیس ، لیختن اشتاین و مقررات مربوط به افرادی که نیاز به ویزا این دو کشور را دارند یکسان است. افرادی که به ویزای لیختن اشتاین نیاز دارند، می توانند درخواست خود را به سفارت سوئیس در کشور محل اقامت خود ارسال کنند و مقامات سوئیس درمورد درخواست تصمیم می گیرند. زمان لازم برای صدور ویزا معمولاً بین 6-8 هفته طول می کشد، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا به شرح زیر هستند:

  • گذرنامه معتبر (حداقل تا 3 ماه پس از ورود به کشور معتبر باشد.)
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده و امضا شده
  • 2 عکس در اندازه گذرنامه
  • برنامه سفر
  • رزرو پرواز
  • اثبات محل اقامت
  • پوشش بیمه مسافرتی پزشکی حداقل تا 30000 یورو
  • اثبات شغل

نرخ بیکاری در لیختن اشتاین:

در لیختن اشتاین افراد بیکار کسانی هستند که در اداره امور اقتصادی ثبت نام کرده و برای کار کردن آماده هستند. به دلیل مشکلات بازخوانی آماری، افرادی که وارد یک برنامه آموزش طولانی مدت می شوند یا در مرخصی زایمان به سر می برند نیز بیکار محسوب می شوند. نرخ بیکاری سالانه در لیختن اشتاین، در ماه سپتامبر تغییری نداشته است. در مقایسه با ماه قبل، نرخ بیکاری به صورت ناچیزی افزایش یافته که در مقایسه بین المللی کم است. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط خدمات بازار کار این کشور، در پایان ماه سپتامبر 295 نفر بیکار ثبت شده است، که در مقایسه با سال گذشته، تعداد افراد ثبت شده بیکار و همچنین نرخ بیکاری هر دو بدون تغییر باقی مانده اند. همچنین در مقایسه با سپتامبر 2018، بیکاری جوانان 12 نفر کاهش یافته است. نرخ بیکاری جوانان با 0.5 درصد کاهش به 1.7 درصد کاهش یافت.

نرخ بیکاری لیختن اشتاین

مشاغل مورد نیاز 2020 لیختن اشتاین:

اقتصاد لیختن اشتاین را تولید کالاهای آن شکل می دهند. بخش تولید کالا در سال 2018، 36٪ از مشاغل این کشور را تأمین کرده است. این نسبت در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار قابل توجه است. مشاغل موجود در صنعت تولید کالا توسط شرکت ها ارائه می شود. این شرکت ها عمدتاً شرکت های کوچکی هستند که در بازارهای تخصصی مشغول هستند و به تنوع گسترده اقتصاد لیختن اشتاین کمک می کنند. مهمترین شاخه های کاری شامل مهندسی مکانیک، ساخت ماشین آلات الکتریکی، اجزای وسایل نقلیه، فناوری دندان پزشکی، تولید غذا و همچنین کارهای ساختمانی است. حدود سه پنجم کل افراد شاغل در بخش خدمات کار می کنند. این بخش شامل مهم ترین شاخه های اقتصاد، شامل خدمات مالی و بیمه ای، مشاوره حقوقی و مالیاتی و همچنین تجارت می باشد. طیف گسترده ای از خدمات بیش از 300 نوع فعالیت اقتصادی را شامل می شود. در جدول زیر برای کاریابی در لیختن اشتاین، لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ذکر کرده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 لیختن اشتاین
مهندس شبکه
متخصص امنیت
کارمند بانک
منشی بخش در بیمارستان
مدیر پروژه بازاریابی
وکیل
تحلیلگر کسب و کار
حسابدار
مکانیک
مدیر ساخت و ساز
معمار
توسعه دهنده نرم افزار
پزشک داخلی

میزان حقوق برای کار در لیختن اشتاین:

فردی که در لیختن اشتاین کار می کند معمولاً ماهیانه حدود5،310 فرانک (CHF) درآمد دارد که این مبلغ میانگین حقوق این کشور است. حداقل حقوق در این کشور1،340 CHF و حداکثر حقوق23،700 CHF (در بعضی از مشاغل میزان حقوق بیشتر از این مقدار است.) می باشد. لازم به ذکر است حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. برای راهنمایی شما عزیزان، در جدول زیر لیستی از میانگین حقوق ماهیانه مشاغل مختلف را ذکر کرده ایم:

عنوان شغلی متوسط درآمد 
حسابدار 3،750 CHF
تحلیل گر مالی 7،240 CHF
دستیار اداری 2،980 CHF
طراح گرافیک 3،380 CHF
مهندس هوا و فضا 6،740 CHF
مکانیک 1،940 CHF
مترجم 4،880 CHF
مهندس عمران 5،140 CHF
مهندس مکانیک 5،110 CHF
پیش خدمت 1،780 CHF
متخصص تغذیه 10،200 CHF
مهندس شبکه 4،830 CHF
مهندس پزشکی 4،770 CHF
مدیر حسابداری  7،900 CHF
مدیر مالی  10،800 CHF
مدیر دفتر 4،940 CHF
عکاس 3،120 CHF
معمار 6،680 CHF
معلم 4،040 CHF
مربی مهد کودک 2،120 CHF
مهندس برق  5،320 CHF
سرآشپز 3،440 CHF
دندان پزشک 12،900 CHF
پرستار 4،410 CHF
برنامه نویس 5،060 CHF
دارو ساز 6،830 CHF

نحوه کاریابی در لیختن اشتاین:

برای شروع کاریابی در لیختن اشتاین می توانید از وب سایت های کاریابی، آژانس های استخدامی موجود و شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند Linkedin استفاده کنید. برای جستجوی کار در این کشور شما را با چند وب سایت خوب وحرفه ای آشنا می کنیم، که نام و توضیحات آن ها به شرح زیر است:

  • AMSFL.LI

    این وب سایت به زبان آلمانی است و مکانی عالی برای جستجوی کار در لیختن اشتاین است.

  • Jobber.li

    این وب سایت به صورت روزانه آپدیت می شود و گزینه عالی دیگری برای یافتن شغل در این کشور است.

  • Welcome.li

    این وب سایت از طریق بسیاری از زبان ها در دسترس است و اطلاعات مربوط به لیختن اشتاین را جمع آوری می کند. همچنین دارای بخش های شغلی است که ارزش استفاده از این سایت را بالا برده است.

مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین:

همان طور که گفته شد مؤسسات کاریابی یا همان آژانس های کاریابی یکی از راه های کاریابی در لیختن اشتاین هستند. کاریابی از طریق این روش، برای افرادی که نمی توانند به صورت حضوری در این کشور حضور پیدا کنند و در جستجوی کار باشند، می تواند بهترین گزینه باشد. آژانس های کاریابی رابط بین کارفرما و متقاضیان هستند، متقاضیان رزومه خود را برای این آژانس ها ارسال می کنند و آژانس ها رزومه را با مشاغل موجود در پایگاه داده خود مقایسه می کنند و در صورت تایید رزومه متقاضی، او را به کارفرما معرفی می کنند، سپس کارفرما اقدامات لازم را برای دعوت از متقاضی انجام می دهد. در این بخش لیستی از آژانس های کاریابی در لیختن اشتاین را ذکر کرده ایم:

موسسات کاریابی در  لیختن اشتاین
Manpower
Job 4 You – Nendeln
Universal Job AG
Gross Arbeit AG
Job 4 You – Buchs
Job Service JS Anstalt
MSE Personal Service AG
Gassner Personalberatung Est
dasteam ag

بررسی ویزای همراه در لیختن اشتاین:

یکی از موضوع های مهمی که برای اغلب مهاجران اهمیت دارد این است که امکان اخذ ویزای پیوستن به خانواده برای نزدیکان آن ها وجود داشته باشد. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند با هدف کار کردن در لیختن اشتاین درخواست اجازه اقامت دهند و همچنین می توانند بدون نیاز به داشتن شغل در این کشور، اجازه اقامت بگیرند. این دولت می تواند برای مشاغل اقتصادی افرادی که دارای منافع خاصی هستند (مطابق با قانون خارجیان در لیختن اشتاین) اجازه اقامت صادر کند. پس از اعطای اجازه اقامت، افراد می توانند، اعضای خانواده خود مانند همسر یا فرزند زیر 18 سال را با همان اجازه اقامتی که دارند، به عنوان افراد تحت تکفل به لیختن اشتاین بیاورند و بهم ملحق شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لیختن اشتاین:

اتباع خارجی که در لیختن اشتاین کار می کنند، حتی اگر در یک شرکت لیختن اشتاین استخدام شوند، به طور کلی مجاز به زندگی در این کشور نیستند. اجازه اقامت دو نوع مختلف دارد. یک اجازه، از طریق اجازه اقامت برای اهداف کاری است و اجازه دیگر اجازه اقامت بدون نیاز به کار کردن در لیختن اشتاین است. هر سال 72 اجازه اقامت به شهروندان EEA اعطا می شود که 56 اجازه برای افرادی است که در لیختن اشتاین کار می کنند و 16 اجازه برای افرادی است که در لیختن اشتاین کار نمی کنند. نیمی از مجوزها با استفاده از قرعه کشی (لاتاری) اعطا می شود و نیمی دیگر به طور مستقیم توسط دولت اعطا می شود. قرعه کشی ها هر بهار و پاییز برگزار می شود. در این خصوص محدودیت های شدیدتری برای شهروندان سوئیس اعمال می شود که هر ساله فقط 17 اجازه اقامت به اتباع سوئیس تعلق می گیرد.

همانطور که گفته شد اتباع کشورهای دیگر (خارج از EEA و سوئیس) برای دریافت اجازه اقامت باید مدیر، متخصص یا کارگر واجد شرایط با دوره کارآموزی کامل یا دارای چند سال سابقه کار باشند. کسانی که موفق به گرفتن اجازه اقامت شدند این حق را می دهد که تا پنج سال در لیختن اشتاین بماند. پس از پایان این دوره، دارندگان مجوز و اعضای خانواده آنها می توانند تقاضای اجازه اقامت دائم یا اجازه اسکان کنند. کسانی که مایل به گرفتن تابعیت شهروندی لیختن اشتاین هستند باید بدانند پس از 30 سال اقامت در لیختن اشتاین، می توانند تقاضای تابعیت کنند. همچنین برای این کار باید از تابعیت اصلی خود صرف نظر کنند.

  • فرم در خواست اقامت دائم
  • مدرک معتبر سفر
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • سند عدم سو پیشینه فرد که در لیتوانی هیچ گونه محکومیتی ندارد(برای افراد بالای 14 سال)
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • اسنادی که دلایل صدور اقامت دائم را از لحاظ قانون تایید می کند.
کار در لیختن اشتاین و سخن پایانی:

کاریابی در لیختن اشتاین و نحوه اخذ ویزای کاری لیختن اشتاین در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به کاریابی در لیختن اشتاین و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد لیختن اشتاین شرایط اقامتی و تابعیتی بسیار سختی را برای مهاجران دارد و مهاجران تنها می توانند از طریق کارگر مرزی بودن برای کار به این کشور بروند، همچنین برای اخذ ویزای کار در لیختن اشتاین به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است که این موضوع شرایط گرفتن ویزای کاری و کاریابی در لیختن اشتاین را سخت کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کاریابی در لیختن اشتاین را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما، میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در لیختن اشتاین

ویزای کار لیختن اشتاین به چه صورت است؟

اخذ ویزای کار یا مجوز کار برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تنها در صورت استخدام به عنوان مدیر، متخصص یا کارگر واجد شرایط امکان پذیر است.

✅ آیا لاتاری لیختن اشتاین امکان پذیر است؟

یکی از راه های گرفتن اقامت لیختن اشتاین، از طریق لاتاری است که این اجازه اقامت فقط برای شهروندان سوئیسی امکان پذیر است.

✅ شرایط اقتصادی در لیختن اشتاین چگونه است؟

اقتصاد لیختن اشتاین را تولید کالاهای آن شکل می دهند.

اقامت لیختن اشتاین چگونه امکان پذیر است؟

اجازه اقامت لیختن اشتاین دو نوع مختلف است. یک اجازه، از طریق اجازه اقامت برای اهداف کاری است و اجازه دیگر اجازه اقامت بدون نیاز به کار کردن در لیختن اشتاین است. اتباع خارجی که در لیختن اشتاین کار می کنند، به جز موارد خاصی مجاز به زندگی در این کشور نیستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *