کاریابی در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در عمان
  • ویزای کار در عمان
  • مدارک مورد نیاز کار در عمان
  • نرخ بیکاری عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
  • میزان حقوق در عمان
  • نحوه کاریابی در عمان
  • مؤسسات کاریابی در عمان
  • بررسی ویزای همراه عمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان
  • کاریابی در عمان و سخن پایانی
✅ کاریابی در عمان ✅ نحوه دریافت پاسپورت عمان با کاریابی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

کاریابی در عمان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در عمان ، شرایط اخذ ویزای کار عمان، نحوه دریافت پاسپورت عمان با کاریابی در عمان در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته خواهد شد. مشاغل مورد نیاز برای کاریابی در عمان کدام اند؟ دستمزد و حقوق کار در عمان چگونه است؟ مؤسسات معتبر کاریابی در عمان کدام اند؟ عمان یکی از کشورهای مرفه در همسایگی ایران است و ایرانیان زیادی خواهان کاریابی در عمان هستند. سوالات مختلفی در خصوص کار عمان توسط مخاطبان خوب مؤسسه ملک پور مطرح گردیده است که موجب شد تا برای پاسخ به آنها این مقاله نگارش گردد. مؤسسه حقوقی ملک پور ارائه دهنده خدمات مهاجرتی برای بیش از 70 کشور دنیا به روش های قانونی می تواند مشاور و راهنمای خوبی برای مهاجرت درست و اصولی شما عزیزان باشد.

کافی است با دفاتر ما ارتباط برقرار نمایید و با کارشناسان پرانرژی و با دانش ما صحبت نمایید. این مشاوره کاملا رایگان است و جهت بررسی کلی شرایط مهاجرت شما اختصاص پیدا خواهد نمود.

شرایط عمومی کاریابی در عمان:

برای شناخت بیشتر و کاریابی بهتر لازم است با کشور عمان آشنا شوید. این کشور عربی در همسایگی خلیج فارس با ایران واقع شده است و مسقط پایتخت و مرکز آن محسوب می گردد. ریال عمان یکی از با ارزش ترین پول های دنیا است و هر ریال آن تقریبا دو برابر دلار آمریکا است. زبان رسمی در این کشور سلطنتی عربی است. همانند عموم کشورهای عربی بزرگترین منبع درآمد این کشور ثروتمند، سوخت های فسیلی گاز و نفت است. حاکم عمان برای آنکه بتواند وابستگی به این منبع درآمدی را کاهش دهد، تلاش بسیاری در سال های گذشته انجام داده است و توانسته این کشور را یکی از کشورهای توریستی در این منطقه تبدیل نماید.

 صنایع دیگر نظیر ماهیگری و کشاورزی نیز در این کشور رونق خوبی دارد. عمان کشوری صلح آمیز و آرامی است و از نظر زیر ساخت قابل مقایسه با امارات نمی باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه مطالب بیشتری در خصوص کاریابی در عمان دریابید.

عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور عمان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

ویزای کار در عمان:

به طور کلی برای کار در عمان شما باید کارفرمایی از این کشور داشته باشید تا بتوانید وارد این کشور شوید. تا ۲۷ مه ۲۰۱۵،  برآورد کل جمعیت عمان در ۴,۱۸۷,۵۱۶ نفر بود که ۱,۸۴۹,۴۱۲ ( 44.2 درصد ) اتباع خارجی بودند. کارگران خارجی عموما از شبه ‌قاره آسیایی هستند: هندی‌ها، بنگلادیشی ها و پاکستانی‌ها با هم ۸۷ درصد از نیروی کار را در سال ۲۰۱۳ تشکیل داده‌اند. هشتاد و دو درصد از تمام کارگران خارجی در آن سال در بخش خصوصی استخدام شدند و ۱۲ درصد مشاغل مدیریتی و کارمندی را پر کردند. ورود کارگران خارجی به عمان از دهه ۲۰۰۰ تا امروز افزایش یافته است. استخدام جوانان و افزایش سطح فقر موجب اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۱ شد که باعث کاهش تنوع اقتصادی و روند توسعه بخش خصوصی شد. با این حال سهمیه Omanisation بخشی به اجرا درآمده و استخدام اتباع عمانی در هر کسب ‌وکار اجباری شده ‌است. به سه صورت می توانید دسترسی یه بازار کار این کشور داشته باشید. این مقاله توسط مؤسسه ملک پور نگارش شده و هرگونه کپی از آن جایز نمی باشد.

  • .داشتن مجوز کار از اداره کار عمان یا یک سازمان دولتی: سن کار از 21 سال تا 60 سال است. شما باید از یک کارفرمای عمانی که واجد شرایط است، دعوت نامه کاری داشته باشید. همچنین لازم است مطابق با دعوت نامه شغلی دریافت شده، فرم درخواست را تکمیل نموده باشید.
  • دریافت ویزای کار برای مشاغل خاص مثل: پزشکان، آموزش، مهندسین، شغل های دینی و مذهبی
  • .ویزای کار موقت برای بازه مشخص در عمان

مدارک مورد نیاز کار در عمان:

برای کاریابی در عمان لازم است در ابتدا در سایت رسمی دولت عمان درخواست کاریابی در عمان را در فرم مربوطه تکمیل نمایید و یک کارفرمای عمانی آن را امضا نماید. سپس مدارک ذکر شده را ارائه نمایید.

  • نسخه کپی از پاسپورت معتبر
  • نسخه کپی از مجوز اداره کار در عمان برای کار کردن در این کشور
  • داشتن تاییدیه برای شغل های خاص نظیر: کادر درمانی، کادر آموزشی، کادر دینی، مهندسان
  • اگر پیش تر در کشور عمان کار کرده اید و هنوز از مجوز دوساله شما باقی مانده است، باید از کارفرمای سابق خود مجوز ترخیص دریافت نمایید و به تایید اداره مهاجرت در عمان برسانید.
  • برخی ملیت ها لازم است گواهی پزشکی ارائه نمایند. نظیر: پاکستانی ها، بنگلادشی ها، اندونزی ها، سریلانکایی ها، مصری ها، سودانی ها، سوری ها، ایتوپی ها، نپالی ها، فلیپینی ها

نرخ بیکاری در عمان:

برای کاریابی در عمان و هر کشور دیگر بهتر است پیش از هرگونه اقدامی نگاهی به نرخ بیکاری کشور مورد نظر داشته باشید. قاعدتاً هرچه نرخ بیکاری کمتر باشد، شانس شما برای ورود به بازار کار بالاتر می رود. نرخ بیکاری کشور عمان بر اساس آمار سازمان جهانی، در سال 2019 برابر با 3.08 درصد ثبت گردیده است. این نرخ خوبی برای وضعیت کاریابی در عمان می تواند باشد. در زیر می توانید نمودار مربوط به این شاخص را در سال های مختلف مشاهده نمایید.

نمودار نرخ بیکاری در عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021:

برای کاریابی در عمان اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز به شما کمک می کند تا با شناخت بیشتر نسبت به کاریابی در عمان اقدام کنید. لیست مشاغل مورد نیاز در عمان در زیر آورده شده است.

مشاغل مورد نیاز عمان
صنعت نفت و صنعت گاز کادر درمانی و پزشکان
دبیران صنایع ساخت و ساز
مدیریت پروژه متخصصان فناوری و IT

میزان حقوق برای کار در عمان:

یکی از موارد مهمی که برای کاریابی در عمان باید به آن توجه نمایید، میزان حقوق و در آمد است. شخصی که در عمان مشغول کار است، معمولاً در حدود 1780 ریال عمان در ماه درآمد دارد. حقوق از 240 ریال عمان پایین ترین میانگین تا 7.900 ریال عمان بالاترین میانگین است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است. اگر به حقوق یک شغل خاص علاقه دارید، در زیر حقوق مربوط به عناوین شغلی خاص را ببینید.

عنوان شغلی میزان حقوق
حسابدار 1200 ریال عمان
مهندس هوافضا 1800 ریال عمان
معلم 1320 ریال عمان
مدیر اجرایی 3960 ریال عمان
طراح گرافیک 1130 ریال عمان
معمار 1510 ریال عمان
مهندس برق 1630 ریال عمان
دندان پزشک 3960 ریال عمان
میانگین توزیع حقوق در عمان

نحوه کاریابی در عمان:

در این بخش به نحوه کاریابی در عمان خواهیم پرداخت. کاریابی در عمان به روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از بهترین روش ها کاریابی در عمان به صورت آنلاین می باشد. شما می توانید از طریق مؤسسات بین المللی کاریابی در عمان اقدام کنید. رزومه خود را به زبان عربی یا انگلیسی ارسال نمایید تا بتوانید شغل مناسب را بیابید. روش دیگری که شما می توانید داشته باشید این است که با ویزای توریستی وارد کشور عمان شوید در این صورت این شانس را دارید تا به صورت حضوری اقدام به کاریابی در عمان داشته باشید. بهتر  است به زبان انگلیسی و یا عربی تسلط کافی داشته باشید و شانس کاریابی در عمان برای مشاغل خاص بیشتر خواهد بود. با توجه به سیاست این کشور و عدم رسیدن به اقامت یا تابعیت پیشنهاد ما به شما این است که برای ویزای جستجوی کار در اتریش، آلمان اقدام کنید. همچنین ویزای اسکیلد ورکر کانادا و استرالیا یا نیوزلند نیز می تواند گزینه خوبی برای کار باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در عمان:

برای کاریابی در عمان یکی از بهترین گزینه ها می تواند مراجعه با مؤسسات کاریابی ها باشد. شما می توانید رزومه کاری و تحصیلی خود را به صورت عربی یا انگلیسی برای این مؤسسات ارسال نمایید و کارفرمای مرتبط با تخصص خود بیابید. در زیر می توانید لیست این مؤسسات را مشاهده نمایید.

  • JORDAN-INDEX
  • JORDANYP
  • TAGIRECRUITMENT
  • KAWADERJO

بررسی ویزای همراه در عمان:

زمانی که شما توانستید با کاریابی در عمان شغل مناسبی بیابید، طبق قانون می توانید همسر و فرزند 21 سال خود را نیز در کنار خود داشته باشید. کافی است مدارک و شرایط لازم را مهیا نمایید.

  • تکمیل فرم درخواست با امضا کارفرمای عمانی
  • نشان دادن میزان حقوق کافی که حداقل 600 ریال عمان باشد
  • پاسپورت معتبر
  • نامه تاییده وزارت کار عمان
  • نشان دادن محل سکونت نفر اصلی در عمان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان:

اگر توانستید با کاریابی در عمان شغل مناسبی بیابید می توانید بر اساس مدت قرارداد خود در این کشور حضور داشته باشید. عموماً این قرارداد 2 ساله می باشد و در صورتی که نیروی کار عمانی برای شغل مورد نظر وجود نداشت، می توانید بر اساس توافق دو طرفه تمدید اقامت داشته باشید. اما بر خلاف کشورهای قانونمند اروپایی یا کانادایی شما به راحتی نمی توانید اقامت دائم داشته باشید. مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم 20 سال است و هرگز به پاسپورت ختم نخواهد شد. پس بهتر است از ابتدا کشوری را انتخاب کنید که در مدت بسیار کمتری به اقامت ارزشمند دست یابید. این مدت در کل اروپا حدود 5 سال است و در نهایت به پاسپورت نیز می رسد.

کاریابی در عمان و سخن پایانی:

کاریابی در عمان ، شرایط بازار کار در عمان و دریافت اقامت دائم یا پاسپورت عمان در این مقاله علمی مورد ارزیابی قرار گرفته شد. در طول مقاله نگارش شده مباحث مختلف کاریابی در عمان بررسی گردید. مواردی نظیر میزان دستمزد و حقوق نیروی کار در عمان، نحوه کاریابی در عمان ، ویزای همراه برای متقاضی کار عمان و … . در طول این مقاله سعی نمودیم به سوالات مهم و اساسی در این باب پاسخ کاملی ارائه نماییم. همان طور که ذکر شد بر اساس قانون عمان اولویت کاریابی در عمان با نیروی کار محلی است و اگر نیروی کار متخصص نداشتند می توانند از خارج از عمان نیرو جذب نمایند. قرارداد کاری مدت کمی خواهد داشت. شما عموما 2 ساله قرارداد دارید و بعد از آن اگر کارفرمای عمانی نیاز به نیرو داشت می تواند تمدید نماید. در غیر این صورت باید خاک عمان را ترک کنید. کشور عمان تنها بعد از 20 سال به شما اقامت دائم می دهد و این اقامت هرگز به پاسپورت ختم نمی شود. مؤسسه ملک پور با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت کشورهای تاپ اروپایی، پیشنهاد کشورهای ارزنده تر نظیر کانادا، استرالیا، اتریش، آلمان را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تنها کافی است با مؤسسه ملک پور تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه به صورت رایگان شرایط شما را ارزیابی خواهند نمود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در عمان

✅ افراد متقاضی کار در عمان به چه صورت می توانند به ویزای کار این کشور دست یابند؟

  1. داشتن مجوز کار از اداره کار عمان یا یک سازمان دولتی با داشتن دعوت نامه کاری .
  1. دریافت ویزای کار برای مشاغل خاص مثل: پزشکان، آموزش، مهندسین، شغل های دینی و مذهبی
  2. ویزای کار موقت برای بازه مشخص در عمان

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور عمان در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

نرخ بیکاری در سال 2019 برابر با 3.08 درصد ثبت گردیده است. این نرخ خوبی برای وضعیت کاریابی در عمان می تواند باشد

✅ چه مشاغلی در کشور عمان با کمبود نیروی بیشتری مواجه است؟

عمان در حوزه های صنعت نفت و صنعت گاز، کادر درمانی و پزشکان، متخصصان فناوری و IT با کمبود نیروی کار مواجه است.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      از آنجا که کشور عمان در حوزه های صنعت نفت و صنعت گاز، کادر درمانی و پزشکان، متخصصان فناوری و IT با کمبود نیروی کار مواجه است، در صورتی که در این مشاغل تخصصی دارید، ممکن است از طریق موسسات کاریابی بتوانید برای کار در عمان درخواست دهید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *