کاریابی در صربستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در صربستان
  • ویزای کار صربستان
  • مدارک مورد نیاز کار در صربستان
  • نرخ بیکاری در صربستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021
  • میزان حقوق کار در صربستان
  • نحوه کاریابی در صربستان
  • مؤسسات کاریابی در صربستان
  • بررسی ویزای همراه صربستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در صربستان
  • کاریابی در صربستان و سخن پایانی
✅کاریابی در صربستان✅ نحوه اخذ اقامت و کار در صربستان

کاریابی در صربستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در صربستانو نحوه اخذاقامت و کار در صربستان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. زندگی و کار در صربستان به چه صورت است؟ اقامت و کار در صربستان به چه نحو است؟ چگونه می توان کاریابی در صربستان را انجام داد؟ صربستان یک کشور اروپایی است که تا حدودی مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. ما در این مقاله مراحل کاریابی در صربستان و چگونگی اخذ اقامت آن را به صورتی بیان می کنیم که اطلاعات کاملی در زمینه شرایط کار در صربستان را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. امید است با خواندن این نوشته سؤال بی پاسخی در خصوص وضعیت کار در صربستان در ذهنتان باقی نمانده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتر یا مشاوره در مورد کاریابی در صربستان نیاز پیدا کردید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل نموده و از خدمات مشاوره ای رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در صربستان:

صربستان کشوری با مساحت 88.361 کیلومتر مربع است که در چهار راه اروپای مرکزی و جنوب شرقی در دشت پانونی جنوبی و بالکان مرکزی واقع شده است. این کشور با مجارستان، رومانی، بلغارستان، مقدونیه، کرواسی، بوسنی، هرزگوین و مونته نگرو همسایه است. صربی زبان رسمی در این کشور است که این زبان بومی 88٪ مردم صربستان است. این تنها زبان اروپایی است که دارای دیسگرافی فعال است که از حروف سیریلیک و لاتین استفاده می کند. علاوه بر این، زبان های مجارستانی، اسلواکی، بوسنیایی، کرواسی، رومانیایی، آلبانیایی، بلغاری و روسینی نیز به رسمیت شناخته شده اند که در بعضی شهرهای این کشور استفاده رسمی می شوند. پایتخت صربستان بلگراد است که بیش از 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در میان قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا قرار دارد. بلگراد مرکز مالی مرکز اصلی فناوری اطلاعات و مرکز فرهنگی کشور است که میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی بین المللی است. جمعیت صربستان بیش از 8،7 میلیون نفر است. واحد پول این کشور دینار است و با کد ایزوی RSD نمایش داده می شود.

درباره صربستان جمعیت و مساحت صربستان پایتخت صربستان واحد پول صربستان کار در صربستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

ویزای کار صربستان:

برای کار در صربستان به اجازه کار و اجازه اقامت این کشور نیاز دارید و باید از طرف کارفرما دعوت نامه شغلی دریافت کنید. کارفرمایی که به درخواست وی اجازه کار صادر می شود، نمی تواند یک خارجی را برای کار به نزد کارفرمای دیگر بفرستد و موظف است مطابق قانون برای فرد خارجی بیمه اجتماعی ثبت کند. علاوه بر این موارد باید هزینه های صدور مجوز کار را متحمل می شود. تبعه خارجی فقط می تواند کاری را انجام دهد که برای آن اجازه کار گرفته است. اجازه کار برای استخدام تنها در صورت تحقق شرایط زیر قابل صدور است:

  • قبل از ثبت درخواست مجوز کار، کارفرما هیچ کارمندی را که در موقعیتی که اجازه کار برای آن درخواست شده و مشغول به کار است را از کار خود خارج نکند.
  • در ده روز قبل از درخواست مجوز کار، کارفرما قادر به یافتن کارمند واجد شرایط مناسب در بین شهروندان صربستان، افراد دارای اجازه کار شخصی و افرادی که دسترسی آزاد به بازار کار صربستان دارند، نباشد.

 صربستان در حال حاضر در حال مذاکره برای تبدیل شدن به یک کشور عضو اتحادیه اروپا است، به این معنی که در آینده ممکن است شهروندان اتحادیه اروپا هنگام انتقال به صربستان نیازی به اجازه کار نداشته باشند. انواع مختلفی از مجوزهای کار وجود دارد:

  • اجازه کار برای استخدام
  • اجازه کار برای موارد خاص استخدام
  • اجازه کار برای خوداشتغالی
  • اجازه کار برای کار در صربستان

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار صربستان:

اجازه کار برای خارجیانی که در صربستان کار می کنند لازم است و با اعتبار 3 تا 12 ماه صادر می شود. درخواست مجوز کار به صورت حضوری یا از طریق پست به دفتر بازار کار در بلگراد ارسال می شود. میانگین زمان دریافت اجازه کار دو روز است. اجازه کار را می توان به راحتی تمدید کرد و همان روال کاری را دارد که برای اولین بار این اجازه را دریافت کرده اید. یک تبعه خارجی که مایل است نسبت به شرایط کار در صربستان آگاهی پیدا کند، ابتدا باید اجازه اقامت موقت این کشور را بدست آورد. انقضا و تمدید اجازه اقامت موقت حداکثر تا یک سال تأیید می شود و قابلیت تمدید شدن را دارد. اسناد زیر باید همراه با درخواست مجوز به وزارت کشور، اداره امور خارجه ارائه شود:

  • دو قطعه عکس رنگی
  • کپی گذرنامه
  • کپی قرارداد کار
  • ثبت محل اقامت
  • کپی شناسنامه صاحب آپارتمان
  • اثبات مالکیت آپارتمانی که در آن تبعه خارجی محل اقامت خود را ثبت کرده است.
  • اثبات وسایل کافی معیشت
  • بیمه سلامت
  • رزومه
  • اثبات پرداخت هزینه های اداری

نرخ بیکاری در صربستان:

با بررسی نرخ بیکاری صربستان می توانید از درصد افراد بیکار موجود در این کشور آگاه شوید و بسنجید که احتمال کاریابی در صربستان برای شما چقدر است. اگر چه هنوز صربستان نرخ بیکاری نسبتاً بالایی دارد اما اخیراً با یک مرحله رشد قابل توجه در زمینه ایجاد مشاغل روبرو شده است. نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور را از سال 2017 تا کنون را نمایش داده است. به طور کلی از این نمودار می توان برداشت کرد که نرخ بیکاری در صربستان درصد بالایی دارد و بیشترین مقدار آن در سال 2018بوده که مقدار 34،6 درصد را داشته است و در سال 2019 کمترین مقدار را یعنی 24،4 درصد را داشته است. در سه ماه اول سال جاری این نرخ به 25.50 درصد رسیده که نسبت به سه ماه چهارم سال گذشته این نرخ کاهش یافته است، با مشاهده این نمودار می بینید که این نرخ از 29،1 درصد به این مقدار کاهش داشته است.

نرخ بیکاری در صربستان

لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021:

برای مهاجرت از طریق کار به صربستان ابتدا باید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. قبل از هر چیزی باید در مشاغل مورد نیاز این کشور به دنبال تخصص و حرفه خود بگردید و در صورتی که درخواستی برای حرفه شما وجود داشت برای کاریابی در صربستان اقدام کنید. به طور کلی اگر به فناوری اطلاعات، کشاورزی یا معدن علاقه مند هستید و در این بخش ها تخصص لازم و رزومه قویی دارید، باید بدانید که در این موقعیت ها در سراسر کشور به طور دائم مشاغلی برای شما وجود دارد. لازم به ذکر است این مشاغل از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار هستند. بنابراین این مشاغل برای شما که می خواهید به این کشور مهاجرت داشته باشید می توانند گزینه های مناسبی باشند. صنایع اصلی و محصولات صادراتی صربستان شامل اتومبیل، ماشین آلات الکتریکی، فرآوری مواد غذایی، داروها و پوشاک است. بنابراین شما می توانید در این زمینه ها نیز به دنبال کار بگردید. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز کشور صربستان را که می خواهند نیرو های خود را از بین مهاجران انتخاب کنند را قرار داده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز صربستان 2021
پزشک
برنامه نویس
مهندس شبکه
مدیر پروژه
پرستار
معلم
مدیر فروش
حسابدار

میزان حقوق برای کار در صربستان:

اطلاع داشتن نسبت به حقوق مشاغل در کشوری که می خواهید به آن مهاجرت کنید امری ضروری است. در این قسمت ما اطلاعاتی در زمینه ساعات کار، حقوق و مالیات مشاغل را در اختیار شما قرار می دهیم. اگر درآمد شما بیش از سه برابر متوسط ​​حقوق سالانه در صربستان باشد، 10٪ و اگر درآمد شما بیش از نه برابر متوسط ​​حقوق سالانه باشد، 15٪ از حقوق خود را باید به عنوان مالیات پرداخت کنید. کسانی که درآمدشان از این مبالغ کمتر است، می توانند مالیات بر درآمد خود را پرداخت نکنند و آستانه مالیات بر درآمد سالانه با توجه به نوسان متوسط ​​حقوق در صربستان اصلاح می شود. متوسط حقوق ماهیانه برای کسانی که در صربستان کار می کنند برابر 140،000 RSD می باشد. این حداقل دستمزد برای همه کارمندان اعمال می شود برای مشاغل تمام وقت ساعات کار40 ساعت در هفته است. هرگونه تمدید ساعت کاری تمام وقت به عنوان اضافه کاری در نظر گرفته می شود. حداکثر ساعات کار در هر روز و در هفته در قانون کار تعیین شده است. در جدول زیر حقوق ماهیانه برخی از مشاغل صربستان قرار داده شده است.

عنوان شغلی متوسط درآمد
متخصص تغذیه 266،000 RSD
برنامه نویس 126،000 RSD
مهندس شبکه 113،000 RSD
مدیر پروژه 145،000 RSD
پرستار 103،000 RSD
معلم زبان 101،000 RSD
مدیر فروش 237،000 RSD
تکنسین کامپیوتر 102،000 RSD
حسابدار 88،700 RSD

نحوه کاریابی در صربستان:

در اکثر کشور ها به خصوص در کشور های اروپایی روش های خاص و ثابتی برای کاریابی وجود دارد به طور نمونه آژانس های کاریابی، اینترنت و شبکه های حرفه ای کاریابی از این دسته هستند. صربستان هم مانند این کشور ها از این روش ها برای کاریابی استفاده می کند و آن ها را به متقاضیان کار معرفی می کند. هر کدام از این روش ها فرایند خاصی را برای کاریابی متقاضیان قرار داده اند، که متقاضیان پس از طی مراحل این فرایند ها می توانند به شغل مورد نظر خود در صربستان دست پیدا کنند. همانطور که بیان شد وضعیت کار در صربستان این گونه است که متقاضیان باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند. بنابراین، بهترین روش برای کاریابی در صربستان استفاده از اینترنت و از راه دور است. وب سایت ها و شبکه هایی که به طور معمول مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرند عبارت اند از: Glassdoor، LinkedIn، Indeed.com متقاضیان برای کاریابی در صربستان از این سه مورد به صورت ویژه ای استقبال می کنند.

مؤسسات کاریابی در صربستان:

آژانس های کاریابی شرکت هایی هستند که برای استخدام بین متقاضیان و کارفرمایان ارتباط برقرار می کنند و رابط بین آن ها هستند. این آژانس ها ممکن است دولتی یا خصوصی باشند. آژانس ها معمولاً پرونده ای را برای هر کارمند یا متقاضی نگهداری می کنند که مهارت ها و سابقه کار آن ها در آن یادداشت شده است. این پرونده ها به آژانس ها کمک می کنند تا متقاضیان را با وظایف جدید مطابقت دهند و در صورت تأیید شدن آن ها، مشاغل را به آن ها معرفی کنند. بسیاری از شرکت ها استخدام خود را به آژانس های کاریابی واگذار می کنند. که این کار می تواند به آن ها کمک کند تا روند استخدام مشاغل در سطح متوسط ​​برایشان ساده تر شود. در زیر لیستی از آژانس های کاریابی را که کاربران بیشترین امتیاز را به آن ها داده اند و رضایتمندی خود را نسبت به آن ها نشان داده اند را قرار داده ایم:

  • Primus Group HRM d.o.o.
  • Trenkwalder Recruitment Kft
  • Omnes Group
  • AsstOffice
  • FERON Employment

بررسی ویزای همراه در صربستان:

برای اخذ ویزای همراه روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها برای کسانی است که اقامت و کار در صربستان را به صورت موقت یا دائم به دست آورده اند و در این کشور مشغول به کار هستند، این افراد می توانند برای ویزای پیوستن به خانواده اقدام کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور بیاورند تا با هم زندگی کنند. علاوه بر این بسته به شرایط شما و خانواده شما این امکان وجود دارد که برای سایر اعضای خانواده تان این ویزا را دریافت کنید. لطفاً توجه داشته باشید تا زمانی که اجازه اقامت مهاجر اعتبار داشته باشد ویزای همراه نیز اعتبار دارد. همچنین قابلیت تمدید برای این نوع ویزا وجود دارد. برای اخذ این ویزا کافی است مدارک مورد نیاز را آماده کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در صربستان:

در صربستان دو نوع اقامت موقت و دائم وجود دارد. کسانی که می خواهند برای کار به صربستان بیایند ابتدا باید برای اقامت موقت این کشور اقدام کنند. اقامت دائم به اتباع خارجی براساس اجازه اقامت موقت، که با استفاده از آن بیش از 5 سال به طور مداوم در جمهوری صربستان اقامت داشته باشند، داده می شود. برای به دست آوردن این اقامت به مدارکی نیاز است که در در قالب لیستی آن ها را برای شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

  • گذرنامه معتبر
  • اثبات اینکه متقاضی وسیله معیشت دارد.
  • اثبات بیمه درمانی
  • ثبت آدرس محل اقامت در جمهوری صربستان
  • شواهدی از توجیه درخواست تأیید اقامت دائم
  • اثبات پرداخت هزینه اداری تعیین شده
  • اجازه کار شخصی

در صورتی که اقامت دائم این کشور را به دست آورده باشید و زندگی و کار در صربستان را به مدت سه سال بدون وقفه طی کرده باشید شما می توانید برای تابعیت صربستان درخواست دهید. لازم به ذکر است که برای اخذ این تابعیت، شما باید از تابعیت قبلی خود انصراف داده باشید. زیرا صربستان کشوری است که تابعیت مضاعف را قبول ندارد.

کاریابی در صربستان و سخن پایانی:

کاریابی در صربستان و نحوه اخذ اقامت آن در این نوشتار بررسی شد. با بیان مطالبی در خصوص زندگی و کار در صربستان و اقامت و کار در صربستان می توان نتیجه گرفت که شرایط کار در صربستان برای مهاجران سخت است. زیرا این کشور نرخ بیکاری بالایی دارد و درصد بالایی از شهروندانش بیکار هستند و اولویت استخدام با شهروندان صربستانی است تا مهاجران. برای کاریابی در صربستان باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید که این موضوع نیز با شرایط خاص و سختی همراه است. بنابراین، مؤسسه حقوقی ملک پور به شما پیشنهاد می کند مقاله های این سایت را در خصوص کاریابی در سایر کشور های اروپایی که کار و اقامت در آن ها ساده تر است را مطالعه کنید. اگر در خصوص کاریابی در صربستان و وضعیت کار در صربستان به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید از طریق تماس با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مشاوره رایگان دریافت کنید. در آخر می توانید سؤالات و نظرات خود را در کادر ثبت دیدگاه بیان کنید و به زودی پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید. شما همچنین می توانید در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کنید و به این مقاله امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در صربستان

زندگی و کار در صربستان به چه صورت است؟

اگر قصد زندگی وکار در صربستان را دارید، می بایست یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور دریافت کنید. هزینه زندگی در این کشور پایین است و از شرایط زندگی خوبی برخوردار است.

اقامت و کار در صربستان به چه نحو است؟

برای کار در صربستان ابتدا باید برای اجازه اقامت موقت یا دائم این کشور اقدام کنید. این اجازه ها قابلیت تمدید را برای متقاضیان دارند.

شرایط کار در صربستان چگونه است؟

برای کار در صربستان شما به یک دعوت نامه از شرکت یا کارفرمایی که می خواهد شما را استخدام کند نیاز دارید.

وضعیت کار در صربستان در چه مشاغلی مناسبت تر است؟

به طور کلی اگر به فناوری اطلاعات، کشاورزی یا معدن علاقه مند هستید و در این بخش ها تخصص لازم و رزومه قویی دارید، باید بدانید که در این موقعیت ها در صربستان نیاز به نیروی کار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *