کاریابی در شیلی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در شیلی
  • ویزای کار شیلی
  • مدارک مورد نیاز کار در شیلی
  • نرخ بیکاری در شیلی
  • لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021
  • میزان حقوق کار در شیلی
  • نحوه کاریابی در شیلی
  • مؤسسات کاریابی در شیلی
  • بررسی ویزای همراه شیلی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در شیلی
  • کاریابی در شیلی و سخن پایانی
✅کاریابی در شیلی ✅مهاجرت کاری شیلی ✅ بیکاری در شیلی

کاریابی در شیلی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در شیلی، مهاجرت کاری شیلی و بیکاری در شیلی موضوعاتی هستند که در این متن مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهند گرفت. کاریابی در شیلی با استفاده از چه روش هایی ممکن است؟ راه های دریافت اقامت در شیلی چگونه است؟ چه شرایطی برای کار در شیلی وجود دارد؟ شیلی کشوری شگفت انگیز در آمریکای جنوبی بوده که گردشگران و مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. مهاجران در این کشور ممکن است از فرصت های شغلی متعددی همراه با کیفیت بالای زندگی برخوردار شوند. کسانی که می خواهند به شیلی مهاجرت کنند، نیاز دارند که درباره چگونگی کاریابی در شیلی اطلاعاتی داشته باشند. ما در این نوشته این موضوع را به طور کامل برای شما عزیزان بیان می کنیم. با خواندن این مقاله می توانید به پاسخ سؤال هایتان در خصوص کاریابی در شیلی برسید. همچنین، مشاوره رایگانی که همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ از طریق تماس برای شما فراهم می کنند، می تواند گزینه خوبی برای آگاهی از کار در شیلی به حساب بیاید.

شرایط عمومی کاریابی در شیلی:

جمهوری شیلی کشوری واقع شده در غرب آمریکای جنوبی است. این کشور یک نوار زمینی باریک و طولانی بین آند در شرق و اقیانوس آرام در غرب را اشغال می کند. مساحت شیلی 756،950 کیلومتر مربع است و طبق آخرین آمار در سال 2021 بیش از 19 میلیون نفر جمعیت دارد. شهر سانتیاگو پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است و زبان ملی مردم اسپانیایی می باشد. شیلی از شمال با پرو، از شمال شرقی با بولیوی، از شرق با آرژانتین و از جنوب با گذرگاه دریک هم مرز است. قلمرو شیلی شامل جزایر خوان فرناندز، ایسلا سالاس و گومز، دسونتوراداس و جزیره ایستر در اقیانوسیه است. ارز رسمی مورد استفاده در شیلی پزوی (CLP) شناخته شده است. شیلی یک اقتصاد پردرآمد بانک جهانی با استاندارد زندگی بالا را دارا است. این کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی با ثبات ترین و مرفه ترین کشور آمریکای جنوبی بوده و از نظر رتبه بندی در رقابت، سرانه درآمد، جهانی شدن، وضعیت صلح، آزادی اقتصادی و درک پایین از فساد، ملت های آمریکای لاتین را رهبری می کند. همچنین، از نظر پایداری دولت و توسعه دموکراتیک از نظر منطقه ای رتبه بالایی دارد. شیلی عضو بنیانگذار سازمان ملل، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) و اتحاد اقیانوس آرام است و در سال 2010 به OECD پیوست.

درباره شیلی جمعیت و مساحت شیلی پایتخت شیلی زبان رسمی شیلی واحد پول شیلی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار شیلی:

هر تبعه خارجی که قصد کار در شیلی را دارد بدون توجه به ملیت خود به ویزای کار شیلی احتیاج خواهد داشت. شما به عنوان یک تبعه خارجی اگر کاریابی در شیلی را به خوبی انجام داده باشید و در یک شرکت شغلی پیدا کرده اید و قرارداد کاری بیش از یک سال دارید، می توانید برای ویزای کار شیلی اقدام کنید. شیلی علاقه مند به جذب کارگران ماهر خارجی است، به طوری که چندین نوع ویزای کار برای این کشور وجود دارد و به دست آوردن آن ها کم و بیش دشوار است. ویزای کار اعطا شده در شیلی ویزای مشروط به قرارداد نام دارد، که به خارجی ها اجازه می دهد در شیلی زندگی کنند و با قرارداد کاری که فقط با یک شرکت شیلی امضا شده کار کنند. روند درخواست ویزای کار شیلی به دو قسمت درخواست آنلاین و اخذ ویزا در سفارت یا کنسولگری شیلی تقسیم می شود. پس از اطمینان از پیشنهاد کار و قرارداد کاری، اولین مرحله برای گرفتن ویزای کار شیلی خود، درخواست آنلاین است. شما باید درخواست آنلاین را از طریق این وب سایت ارسال کنید. حتی اگر بصورت آنلاین برای ویزای کار شیلی اقدام می کنید، باید به سفارت یا کنسولگری شیلی بروید تا روی گذرنامه شما مهر شود. همچنین باید اصل کلیه اسناد مورد نیاز را که بصورت آنلاین بارگذاری کرده اید را ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار شیلی:

پس از تأیید درخواست ویزا شما باید هزینه ویزای کار شیلی را پرداخت کنید. در صورت رد درخواست شما، نیازی به پرداخت هزینه نیست. شما باید هزینه را در تاریخ مقرر در سفارت شیلی یا کنسولگری شیلی یا قبل از آن پرداخت کنید. ویزای کار شیلی طی 15 تا20 روز پردازش می شود. بعد از اینکه با ویزای کار به شیلی سفر کردید، برای ثبت ویزای خود باید به Policía de Investigaciones (PDI) بروید. همه اتباع خارجی که برای زندگی در شیلی می آیند باید در PDI ثبت نام کنند. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار شیلی عبارتند از:

  • نامه ای از شرکت شیلی که شما را استخدام کرده و دلیل استخدام شما را بیان کرده است.
  • یک نسخه از قرارداد کار شما به زبان اسپانیایی
  • کپی مدارک تحصیلی دیپلم یا سایر گواهینامه های مربوطه برای کار
  • کپی از صفحات مربوط به گذرنامه شما (اطلاعات شخصی، تاریخ انقضا / تاریخ صدور و ویزاهای قبلی)، گذرنامه شما باید حداقل شش ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • عکس رنگی 4.5 در 4.5
  • گواهی سوء پیشینه
  • گواهی بهداشت صادر شده توسط یک پزشک معتبر پزشکی، که بیان می کند شما بیماری مسری ندارید.
  • فرم درخواست و فرم اطلاعات شخصی
  • اثبات بلیط پرواز رزرو شده

نرخ بیکاری در شیلی:

نرخ بیکاری در شیلی اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به این موضوع که در ابتدای سال 2021 قرار داریم و اندازه گیری ها هنوز به روز نشده اند، ما در این بخش آخرین درصد بررسی شده و اندازه گیری شده آن را قرار داده ایم. همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، نرخ بیکاری شیلی در سه ماه منتهی به نوامبر 2020 به 10.8 درصد رسیده است. این نرخ در سال قبل 7.0 درصد بوده است. زیرا جهش تعداد بیکاران با 41.0 درصد به 0.95 میلیون نفر تغییر یافته است. در حالی که تعداد شاغلان 12.5 درصد کاهش یافت و به 7.92 میلیون نفر رسیده است. در همان زمان، نرخ مشارکت در نیروی کار به 56.2 درصد و میزان اشتغال به 50.2 درصد کاهش یافت. علت اصلی این تغییرات برای نرخ بیکاری و نرخ اشتغال شیوع ویروس کرونا می باشد. کپی کردن از این مقاله تحت عنوان کاریابی در شیلی ممنوع می باشد، زیرا حقوق نگارش و نشر آن برای مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ حفظ شده است.

جدید ترین نرخ بیکاری در شیلی 2020

لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021:

شیلی یکی از پایدارترین و مرفه ترین کشورهای آمریکای لاتین است که از لحاظ اقتصادی با کشورهایی مانند لهستان یا ترکیه از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی هم تراز است. بازار کار این کشور به شدت به سمت خدمات و صنایع مبتنی بر منابع طبیعی مانند معدن، جنگلداری، کشاورزی و آبزی پروری معطوف شده است و طی چهار دهه گذشته از رشد اقتصادی بی وقفه اقتصادی بهره مند شده است. یکی از صنایع پیشرو در شیلی جهانگردی است. در سال 2017، سفر و جهانگردی 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی این کشور را تشکیل می دهد. با وجود اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی برای کار در شیلی برخی از مشاغل وجود دارند که به یادگیری این زبان نیازی ندارند. مانند ترجمه و تدریس در رشته زبان انگلیسی، همچنین برخی از مشاغل هستند که در صورت داشتن شرایط خاصی می توانید در شیلی به آن ها بپردازید مانند دندانپزشکی. که علت این موضوع در اولویت بودن شهروندان کشور شیلی برای استخدامی در این مشاغل است. این مشاغل و سایر مشاغل مورد تقاضا در این کشور در ذیل نشان داده شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز شیلی 2021
معلم انگلیسی
مترجم
دندانپزشک
داروسازی
سر آشپز
پیشخدمت
مدیر هتل

میزان حقوق برای کار در شیلی:

مهاجران مقیم شیلی، مقیم کشور محسوب می شوند. به همین خاطر، آن ها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد برای تمام درآمد خود، اعم از درآمد در شیلی یا درآمد از طریق منابع خارجی هستند. حقوق در شیلی مقدار ثایتی ندارد و برای مشاغل مختلف متغیر است. ولی به طور کلی حداقل حقوق تعیین شده برای کارکنان در این کشور 473،000 CLP در ماه می باشد. این مبلغ می تواند با توجه به شرایط و شغل بیشتر شده و حداکثر تا 8،340،000 CLP برسد. در شیلی ساعات کار تمام وقت نباید بیش از 45 ساعت در هفته باشد و ساعات معمول روزانه ممکن است از 10 ساعت بیشتر نباشد. یک هفته کاری بیشتر از شش روز و کمتر از پنج روز نیست. علاوه بر این، ساعات کار پاره وقت نمی تواند بیش از 30 ساعت در هفته باشد. در کار نیمه وقت، اضافه کاری فقط با توافق مجاز است. با بررسی مشاغل مورد نیاز در بخش قبل حقوق دریافتی همان مشاغل را در جدول زیر قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد ماهانه CLP
معلم انگلیسی 1،480،000
مترجم 1،650،000
دندانپزشک 4،350،000
داروسازی 2،500،000
سرآشپز 1،190،000
پیشخدمت 577،000
مدیر هتل 3،240،000

نحوه کاریابی در شیلی:

شیلی منابع زیادی برای سرمایه گذاران و مهاجران خارجی دارد. بعنوان یک فرد خارجی، دستیابی به شغل در شیلی گاهی ممکن است دشوار باشد، که دلیل اصلی آن شرایط پیچیده ویزا و قراردادهای کار است. برای کاریابی در شیلی درک قوی از زبان اسپانیایی بسیار ارزشمند است. توجه داشته باشید، برای کاریابی در این کشور باید مدرک تحصیلی شما با شغل درخواستی تان همخوانی داشته باشد. شما می توانید از هرجای دنیا برای مشاغل شیلی اقدام کنید. به طو.ر کلی، نحوه کاریابی در شیلی شامل استفاده از تابلو برای کار، موتور های جستجو، آژانس های کاریابی و یا ساخت یک شبکه شخصی می باشند. در زیر لیستی از ابزارهای یافتن فرصت های شغلی به عنوان یک فرد خارجی در شیلی آورده شده است. که از دسته مهم ترین تابلو های کاریابی در شیلی هستند.

وب سایت های کاریابی در شیلی
Trabajando.cl
Laborum.cl
Computrabajo.cl
LinkedIn
Mercadolibre.cl
Craigslist
Getonbrd.cl
A Pegasconsentido.cl

مؤسسات کاریابی در شیلی:

کاریابی در شیلی از طریق مؤسسات یا همان آژانس های کاریابی مورد استفاده بسیاری از جویندگان کار است. این مؤسسات مزایایی دارند که آن ها را از سایر روش های کاریابی متمایز می کند. کپی کردن مطالب این مقاله به علت اختصاص داشتن آن به مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ممنوع می باشد. برخی از این آژانس ها به طور مجزا در جستجو و انتخاب مدیران و متخصصان معدن، انرژی، بخش صنعتی، شیمیایی، گاز و نفت، جنگلداری، مهندسی، ساخت و ساز و سایر بخش های شغلی تخصص دارند و کارفرما و متقاضیان را به یکدیگر معرفی می کنند. برخی دیگر نیز به طور ترکیبی در همه حوزه ها کار می کنند. شما در ادامه لیستی از این آژانس های کاریابی در شیلی را مشاهده می کنید. برای کاریابی می توانید به وبسایت همه این آژانس ها نگاهی بیاندازید تا بتوانید در نهایت به شغل دلخواهتان برسید.

موسسات کاریابی در  شیلی

Hays Consultoría de Reclutaملک پورnto y Selección – Chile

Downing Teal Chile

Trabajos | Juuber.com | Ahora los Trabajos te encuentran a Tí

Jobs24

Redline Group Ltd | Technology Recruitment Specialist

بررسی ویزای همراه در شیلی:

زمانی که ویزای کار را دریافت کنید، این ویزا به شما اجازه می دهد فقط برای کارفرمایی که قرارداد را با او امضا کرده اید کار کنید. این ویزا همچنین اجازه می دهد تا اعضای خانواده شما که شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال شما می باشند، را با خود برای استقرار به شیلی بیاورید، به شرط آنکه توانایی مالی برای مراقبت از آن ها و پرداخت هزینه های زندگی را داشته باشید. با این حال، توجه داشته باشید که اعضای خانواده شما مجاز به کار در شیلی نیستند. ویزای خانواده برای این کشور تحت عنوان ویزای موقت است. این ویزا اجازه اقامت در شیلی را به اعضای خانواده شما می دهد. مدت آن یک سال است و فقط برای یک سال دیگر قابل تمدید است و پس از آن باید برای اقامت دائمی درخواست شود، در غیر این صورت خروج از کشور برای همسر و فرزندان شما اجباری است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در شیلی:

اخذ اقامت در شیلی به طور دائم بسته به نوع ویزای کار و اقامت شما شرایط متفاوتی را دارد. در مورد ویزای کاری مشروط به قرارداد، دارنده ویزا و افراد تحت تکفل آن ها باید حداقل دو سال منتظر بمانند تا بتوانند درخواست اقامت دائم دهند و برای این امر اقدام کنند. علاوه بر این، به طور کلی ویزای اقامت دائم معمولاً به مدت 5 سال صادر می شود. که پس از آن، می توانید مستقیماً درخواست تابعیت شیلی یا درخواست دو تابعیت کنید. درخواست اقامت دائم به جای ارسال از طریق پست به صورت آنلاین تکمیل می شود. شما باید درخواست را ظرف 90 روز قبل از انقضا ویزای فعلی خود ارسال کنید. اگر پس از دریافت اقامت دائم خود بیش از یک سال کشور شیلی را ترک کنید، اقامت دائم شما لغو می شود. شما باید دوباره درخواست دهید، به این نحو که ابتدا باید برای اقامت موقت اقدام کنید و روند کار شما دوباره آغاز می شود.

کاریابی در شیلی و سخن پایانی:

کاریابی در شیلی ، مهاجرت کاری شیلی و بیکاری در شیلی موضوعاتی هستند که در این نوشتار بررسی شدند. اگر این مقاله را مطالعه کرده باشید، در می یابید که تمامی موارد از اخذ ویزای کار در شیلی، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و حقوق دریافتی، اقامت و تابعیت و بقیه مواردی را که برای نحوه درست کاریابی در شیلی به کار شما می آیند را مورد بحث قرار دادیم. با توجه به شرایط گفته شده ما به شما پیشنهاد می کنیم به مطالعه کاریابی در کانادا بپردازید و شرایط آن را با کشور شیلی مقایسه کنید. در صورتی که تمایل به مهاجرت کاری شیلی و یا سایر کشور ها را دارید، می توانید برای اخذ مشاوره رایگان با همکاران ما ارتباط تلفنی برقرار کنید تا با بررسی شرایط شما بهترین پیشنهاد کاریابی را خدمت شما مخاطب عزیز ارائه دهند. شما می توانید ثبت سوالات خود را در کادر پایان مقاله انجام دهید و منتظر پاسخ ما در مدت زمان کمی باشید. قابل ذکر است که با امتیاز دهی ستاره ای شما می توانید در نظرسنجی ما شرکت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در شیلی

مهاجرت کاری شیلی با استفاده از چه روش هایی ممکن است؟

با داشتن پیشنهاد کاری معتبر و از طریق اخذ ویزای کاری مهاجرت به شیلی برای کار امکان پذیر است.

✅راه های دریافت اقامت در شیلی چگونه است؟

اقامت در شیلی به طور دائم وجود دارد و برای اخذ آن لازم است 5 سال در این کشور زندگی کنید.

✅چه شرایطی برای کار در شیلی وجود دارد؟

دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما از مهمترین شرایط برای کار در کشور شیلی است.

بیکاری در شیلی چقدر است؟

نرخ بیکاری شیلی در سه ماه منتهی به نوامبر 2020 که آخرین اندازه گیری این نرخ در این زمان بوده به میزان 10.8 درصد بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *