کاریابی در خارج از کشور

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در خارج از کشور
  • بهترین کشورها جهت  مهاجرت کاری
  • تاثیرگذار ترین فاکتور ها برای کاریابی در خارج از کشور
  • انواع ویزای کاری
  • مدارک مورد نیاز کاریابی در خارج از کشور
  • روش های کاریابی در خارج از کشور
  • مشاغل مورد نیاز 2021 برای کار در خارج از کشور
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در خارج از کشور
  • کاریابی در خارج از کشور و سخن پایانی
کاریابی در خارج از کشور

کاریابی در خارج از کشور و مقدمه ای بر آن

کاریابی در خارج از کشور، فرم درخواست کار در خارج از کشور، استخدام جوشکار در خارج از کشور، استخدام برقکار در خارج از کشور، بررسی شرایط پیدا کردن کار در خارج از کشور و دیگر موضوعات مرتبط با کاریابی در خارج از کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شرایط کاریابی در خارج از کشور از چه روش های امکان پذیر است؟ امکان اخذ اقامت و تابعیت در کشور های عربی از طریق کار چگونه است؟  استخدام برقکار در خارج از کشور چگونه است و به چه شرایطی نیازمند است؟ ما در این نگارش قصد داریم تا به بررسی شرایط کاریابی در خارج از کشور بپردازیم و به سوالات شما در زمینه استخدام در خارج از کشور پاسخ دهیم. موسسه حقوقی ملک پور با سوابق درخشان در زمینه مهاجرت از روش های مختلف به شما عزیزان در این زمینه خدمات بی نظیری را ارائه می کند. شما متقاضیان گرامی می توانید با برقراری تماس با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان با مشاورین کاربلد و خبره موسسه، به مشاوره مهاجرتی بپردازید.

شرایط عمومی کاریابی در خارج از کشور:

کاریابی در خارج از کشور یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان واجد شرایط برای کار در خارج از کشور می باشد. افراد زیادی وجود دارند که علارغم واجد شرایط بودن برای کار در خارج از کشور به دلیل عدم آگاهی از نحوه کاریابی در کشور های خارجی در مسیر مهاجرت کاری با شکست مواجه می شوند. باید گفت راه ها و روش های متنوعی برای کاریابی در خارج از کشور و استخدام در خارج از کشور وجود دارد. شاید بتوان گفت موسسات کاریابی و سایت ها ی کاریابی از اصلی ترین روش ها برای کاریابی در خارج از کشور به شمار می روند، همچنین اخذ ویزای جستجوی کار نیز این امکان را به افراد می دهد تا جهت کاریابی در کشور مورد نظر اقدام کنند، قابل ذکر است که در حال حاظر تنها دو کشور آلمان و اتریش امکان اخذ ویزای جستجوی کار را برای شهروندان ایرانی دارند. موسسه حقوقی ملک پور می تواند در روش های نام برده جهت استخدام در خارج از کشور به شما دوستان متقاضی خدمات ویژه ای ارائه نماید. متقاضیان کاریابی در خارج از کشور می توانند با تهیه و مشاهده محصول آموزش گام به گام تا کار در خارج از کشور به صورت دقیق با روش های مختلف کاریابی در خارج از کشور آشنا شوید و با یادگیری موضوعات مختلف نظیر بهترین سایت های کاریابی، آموزش نحوه نوشتن و ارائه CV ، شرایط اخذ ویزا های جستجوی کار و .. می توانید در مسیر مهاجرت کاری و استخدام در خارج از کشور خودتان همانند یک وکیل مهاجرتی عمل کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

بهترین کشور ها جهت مهاجرت کاری:

از اصلی ترین قدم ها در شروع مهاجرت کاری انتخاب کردن کشور مقصد می باشد، اکثریت شهروندان ایرانی که تمایل به مهاجرت کاری دارند به فکر کار در کشور های حوزه خلیج فارس مانند عمان، قطر و کویت و امارت می باشند و افراد متقاضی سوالات بیشماری در خصوص مهاجرت کاری به این دسته از کشور ها مطرح می کنند، این دسته از متقاضیان باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که کار در کشور های حوزه خلیج فارس آثار تابعیتی نداشته و افرد در صورتی که 10 سال نیز در این کشور ها مشغول به کار باشند نیز نمی توانند تابعیت این کشور ها را به دست آورند  و این در حالی است که در کشور های سطح اول اروپا افراد این امکان را خواهند داشت تا با 5 سال کار و زندگی اقامت و تابعیت این کشور ها را اخذ نمایند. قابل ذکر است که به تازگی کشور امارات برنامه اعطای تابعیت را در برنامه های خود قرار داده است اما هنوز جزئیات این برنامه مشخص نیست. افرادی که تمایل به کار در خارج از کشور را دارند باید به جز بررسی آثار اقامتی کشور مقصد به مسائل مهمی مانند نرخ بیکاری و شانس استخدام در خارج از کشور توجه داشته باشند. اصولاً در اکثریت کشور های مطرح جهان اولویت ورود به بازار کار با نیرو های داخلی می باشد و در صورتی که نیروهای متخصص در آن کشور وجود داشته باشند اولویت استخدام با این دسته از افراد خواهد بود به همین دلیل در کشور های که نرخ بالای بیکاری را دارند افراد خارجی شانس پایینی برای ورود به بازار کار را خواهند داشت. از طرف دیگر در کشور های مانند اتریش، آلمان، دانمارک، سوئیس که نرخ پایین بیکاری را دارند و با کمبود نیروی کاری متخصص روبرو می باشند شرایط برای ورود به بازار کار برای نیرو های خارجی بسیار مناسب می باشد و شانس کاریابی در این کشور ها برای افراد واجد شرایط بسیار بالا می باشد. شما عزیزان با تهیه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور می توانید در خصوص بهترین کشور ها جهت مهاجرت کاری اطلاعات بسیار مناسبی به دست آورید.

تاثیر گزارترین فاکتور ها برای کاریابی در خارج از کشور

بدون شک افرادی که می خواهند برای کار در خارج از کشور اقدام کنند باید واجد شرایط خاصی باشند تا بتوانند کارفرماهای خارجی را برای استخدام در خارج از کشور قانع نمایند. شاید بتوان گفت اصلی ترین فاکتور برای موفقیت در کار خارج از کشور داشتن تسلط به زبان کشور مقصد می باشد. به صورت کلی آموزش و یادگیری یک زبان جدید در موسسات آموزش زبان ممکن است وقتی بسیاری را از متقاضیان بگیرد از این رو موسسه حقوقی ملک پور با ارائه پکیج های زبان از سطح پایه تا حرفه ای و با بهرمندی از متد آموزشی (SIC) این امکان را برای شما فراهم آورده تا شما عزیزان بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به آموزش دو زبان انگلیسی و آلمانی بپردازید و به سطح مورد نیاز برسید. از دیگر موارد تاثیر گزار و فاکتور های اصلی برای کاریابی در خارج از کشور داشتن تجربه کاری و تخصص در زمینه فعالیت فرد می باشد که این موضوع می تواند یکی از ارکان های اصلی در استخدام در خارج از کشور باشد.

انواع ویزای کاری:

ویزا های کاری به صورت کلی به چند دسته تقسیم می شوند که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. به طور کلی ویزا های کاری به 3دسته تقسم می شوند: ویزای کاری جاب آفر(JOB OFFER)، ویزای کاری جستجوی کار (JOB SEKEER)، ویزای کاری اسکیل ورکر. در ادامه به بررسی هر یک از این سه نوع ویزای کاری خواهیم پرداخت:

نوع ویزای کاری توضیحات
ویزای کاری جاب آفر: ویزای کاری جاب آفر در تمامی کشور های جهان قابلیت صدور دارد. برای اخذ این نوع ویزا فرد متقاضی به کار در خارج از کشور نیاز به اخذ دعوت نامه کاری از سمت یک کارفرما و شرکت معتبر در کشور مقصد دارد. برای مثال جهت استخدام جوشکار در خارج از کشور، فرد متقاضی نیاز دارد تا با جستجوی کار از روش های مختلف مانند مراجعه به سایت های کاریابی و یا مراجعه به سایت های شرکت های جویای نیروی کار و ارسال رزومه کاری خود و انجام مصاحبه کاری با کارفرما و قبولی در مصاحبه کاری دعوت نامه کاری را اخذ نماید و سپس با مراجعه به سفارت کشور مقصد جهت اخذ ویزای کاری آن کشور اقدام نماید.
ویزای جستجوی کار(JOB SEKEER): ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) یکی از ویزا های کاری می باشد که متقاضیان بسیار زیادی هر ساله جهت اخذ این نوع ویزا اقدام می کنند. ویزای جستجوی کار این امکان را به متقاضیان می دهد تا به مدت زمان 6 ماه در کشور مقصد به جستجوی کار بپردازند و در صورت کاریابی در آن کشور امکان اخذ اقامت کاری برای متقاضی فراهم می شود. دو کشور آلمان و اتریش تنها کشور های می باشند که این امکان را برای متقاضیان ایرانی فراهم آورده اند تا افراد واجد شرایط بتوانند برای ویزای جستجوی کار اقدام نمایند. در برنامه ویزای جستجوی کار کشور اتریش افراد متقاضی بر اساس شرایط خود مانند سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار باید از 100 امتیاز حداقل 70 را کسب نمایند تا بتوانند برای جستجوی کار به کشور اتریش مهاجرت نمایند. در کشور آلمان اما شرایط به گونه دیگری می باشد  و فرد متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، مدرک زبان B1 آلمانی، سن مناسب و سابقه کاری حداقل 3 سال باشد. افرادی که متقاضی اخذ ویزای جستجوی کار می باشند باید بدانند اخذ این ویزا به منزله اخذ اقامت نمی باشد و تنها افرادی این امکان را خواهند داشت که بتوانند در این کشور ها وارد بازار کار شوند.
ویزای اسکیل ورکر (امتیاز بندی): ویزای اسکیل ورکر از دیگر ویزا های کاری مورد علاقه افراد متقاضی به استخدام در خارج از کشور می باشد. این ویزا تنها در برنامه مهاجرتی کشور های کانادا، استرالیا و نیوزلند وجود دارد. در این برنامه افراد متقاضی به کار، بر اساس شرایط خود مانند تحصیلات، سن، مدرک زبان و سوابق کاری و… می توانند برای مهاجرت به یکی از این 3 کشور اقدام نمایند. این سه کشور به دلیل نیاز به نیرو کاری متخصص بر اساس امتیازات افراد که از شرایط خود کسب می کنند به افراد متقاضی اجازه مهاجرت می دهند. این کشور ها هر ساله به افرادی که بتوانند بالاترین امتیازات را در سیستم امتیاز بندی کسب نمایند اجازه مهاجرت خواهند داد. برای مثال در کشور کانادا افراد متقاضی باید در دو مرحله امتیازات لازم را جهت ماجرت به کشور کانادا اخذ نمایند، در مرحله اول فرد متقاضی بر اساس فاکتور های فردی باید حداقل امتیاز 67 را کسب نماید و با اخذ این حداقل امتیاز مجاز به ورود به استخر(POOL) خواهد شد، متقاضی پس از ورود به این مرحله باید بتواند امتیازات لازم را بر اساس شرایط خود کسب نماید.

مدارک مورد نیاز کاریابی در خارج از کشور:

تا این قسمت از مقاله کاریابی در خارج از کشور موضوعاتی مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش برای شما عزیزان به بررسی مدارک مورد نیاز برای کاریابی در خارج از کشور خواهیم پرداخت. افرادی که تمایل به استخدام در خارج از کشور دارند و قصد کاریابی در دیگر کشور ها را دارند نیاز دارند تا مدارکی را جهت اثبات واجد شرایط بودن خود ارائه نمایند. این مدارک می بایست دارای اعتبار باشند تا افراد بتوانند به واسطه شرایط و مدارک خود برای کاریابی در خارج از کشور اقدام کنند. در قسمت زیر مدارک مورد نیاز جهت کاریابی در خارج از کشور را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • دعوت نامه کاری یا جاب آفر برای ویزای پیشنهاد شغلی
  • مدارک تحصیلی همراه با ترجمه معتبر
  • پاسپورت معتبر
  • نامه سوابق شغلی
  • ارائه مدارک ازدواج در صورت تاهل
  • ارائه مدرک زبان
  • میزان تمکن مالی مناسب
روش های کاریابی در خارج از کشور

روش های کاریابی در خارج از کشور:

بدون شک اصلی ترین موضوع در خصوص موضوع کاریابی در خارج از کشور، نحوه و چگونگی کاریابی در کشور های خارجی می باشد. همان گونه که گفته شد طرق مختلفی برای کاریابی در خارج از کشور وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها مراجعه به وب سایت های موسسات کاریابی می باشد، موسسات کاریابی این شرایط را برای متقاضیان به استخدام فراهم کرده اند تا این افراد بتوانند با قرار دادن رزومه کاری و پر کردن فرم درخواست کاریابی در خارج از کشور در وب سایت های موسسات کاریابی شانس خود را برای پیدا کردن کارفرما امتحان کنند. باید گفت موسسات کاریابی از متقاضیان جویای کار مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت نمی کنند و هزینه حق الزحمه موسسات کاریابی توسط کارفرمایان پرداخت می شود. از دیگر روش های کاریابی در خارج از کشور می توان به مراجعه به سایت های کاریابی اشاره نمود، از جمله این سایت ها می توان به سایت LinkedIn اشاره کرد. در این سایت افراد می توانند با ثبت نام و آماده کردن پروفایل شانس کاریابی در خارج از کشور را داشته باشند. همچنین افراد می توانند به مراجعه به سایت های شرکت های معروف همانند شرکت بی ام دبلیو و ارسال رزومه برای آن ها شانس کاریابی در این شرکت ها را نیز داشته باشند.

مشاغل مورد نیاز 2021 برای کار در خارج از کشور:

یکی دیگر از فاکتور های اصلی برای کاریابی در خارج از کشور بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور مقصد می باشد. کشور های مختلف هر ساله لیستی از مشاغلی که در آن ها با کمبود نیروی کار مواجه هستند را منتشر می کنند. افرادی که در این مشاغل مشغول به فعالیت می باشند و در آن زمینه کاری دارای سوابق هستند می توانند شانس خود را برای کاریابی در آن کشور ها امتحان کنند. مقاله کاریابی در خارج از کشور توسط کارشناسان و تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) تهیه شده است و هر نوع استفاده و گپی بر برداری از ان خلاف مقررات است. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز در سال 2021 را برای شما دوستان قرار داده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2021
مسئول خرید قطعات هواپیما مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما
کارشناس بهداشت، محیط زیست، ایمینی کمک مکانیک / جوشکار
سرآشپز مکانیک
کارآموز مهندسی متالورژی تکنسین تعمیر و نگهداری مکانیکی
کارآموز مهندسی الکترونیک کارموز مهندسی مکانیک
مهندسی ساخت هواپیما کاراموزمهندس عمران
راننده کامیون جوشکار
مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما (AME) پیراپزشک

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در خارج از کشور:

مهاجرت کاری یکی از اصلی ترین و محبوب ترین روش اخذ اقامت و تابعیت اکثریت کشور ها می باشد. باید گفت اعطای اقامت و تابعیت در کشور های جهان متفاوت است. برای مثال افرادی که موفق می شوند تا در یک کشور اروپایی مشغول به کار شوند این امکان را خواهند داشت تا پس از مدت زمان 5 سال اقامت دائم کشور مقصد را به دست آورند، باید گفت که اعطای تابعیت در کشور های اروپایی در بازه زمانی 5 تا 10 سال پس از ورود و اخذ اقامت موقت اتفاق می افتد. در کشور های نظیر کانادا، استرالیا و نیوزلند که ویزای کاری آن ها از طریق سیستم امتیاز بندی می باشد شرایط متفاوت می باشد، در این کشور ها افرادی که موفق می شوند تا ویزای کاری را کسب کنند پس از ورود به کشور مقصد اقامت دائم را اخذ می نمایند و با گذشت 3 سال می توانند تابعیت این کشور ها را اخذ نمایند. باید توجه داشت که افراد متقاضی به اخذ تابعیت باید در آزمون تابعیت کشور مقصد شرکت نمایند و به زبان آن کشور تسلط داشته باشند، همچنین نباید در مدت زمان اقامت خود در کشور مقصد مرتکب به جرم و جنایت شده باشند.

کاریابی در خارج از کشور و سخن پایانی:

کاریابی در خارج از کشور، استخدام در خارج از کشور، فرم درخواست کار در خارج از کشور، استخدام جوشکار در خارج از کشور، لیست مشاغل مورد نیاز در دیگر کشور ها و سایر موضوعات مرتبط با کاریابی در خارج از کشور در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. افرادی که تمایل به استخدام در خارج از کشور دارند می توانند از روش های مختلفی چون موسسات و سایت های کاریابی و استخدامی اقدام به کاریابی نمایند و با ارسال رزومه کاری خود برای وب سایت ها و موسسات کاریابی در خارج از کشور شانس خود را برای پیدا کردن کار در کشور های مختلف امتحان کنند. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه بیشتر از 20 سال فعالیت در امر مهاجرت خدمات بی نظیری را به شما عزیزان متقاضی ارائه می نماید. شما می توانید با تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان به مشاوره مهاجرتی با کارشناسان کاربلد موسسه بپردازید. در صورت رضایت از مطالب این مقاله می توانید در انتها به این مقاله امتیاز دهید.

2 پاسخ
  1. منصور
    منصور گفته:

    بنده پونزده سال بیمه وسابقه کاردارم قبلاازاسترالیادعوت داشتم براکارسلاخی وکشتارگاه متاسفانه نرفتم الان میخام بازدعوت کنن باهمسرم وفرزندم برم چون شرایط مالی ندارم مخام دعوت کنن بازازم بکمک خداوشما من قصابم سرسلاخ وکارت سربری دارم خبرم درکارم

    پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      سلام. شما باید شرایط خودتون رو کامل بگید تا بتونیم بر اساس شرایط شما خدمتتون توضیحات لازم رو بدیم. شما می تونید با تماس با موسسه از مشاوره رایگان استفاده کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در خارج از کشور

✅انواع ویزا های کاری کدامند؟

اصلی ترین ویزا های کاری می توان به ویزای جاب آفر، ویزای جستجوی کار(job seeker) و ویزا های اسکیل ورکر کانادا و استرالیا اشاره نمود.

✅اصلی ترین روش های کاریابی در خارج از کشور کدامند؟

طرق مختلفی برای کاریابی در خارج از کشور وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها مراجعه به وب سایت های موسسات کاریابی می باشد.

✅شرایط کلی ویزای جستجوی کار چیست؟

ویزای جستجوی کار این امکان را به متقاضیان می دهد تا به مدت زمان 6 ماه در کشور مقصد به جستجوی کار بپردازند و در صورت کاریابی در آن کشور امکان اخذ اقامت کاری برای متقاضی فراهم می شود.

✅بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری کدام می باشند؟

کشور های که دارای نرخ بیکاری پایین می باشند و از اقتصاد قوی برخوردار هستند بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری می باشند که از بهترین آن ها می توان به اتریش، آلمان، کانادا، سوئیس و استرالیا اشاره کرد