کاریابی در ایرلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در ایرلند
  • ویزای کار ایرلند
  • مدارک مورد نیاز کار در ایرلند
  • نرخ بیکاری در ایرلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021
  • میزان حقوق کار در ایرلند
  • نحوه کاریابی در ایرلند
  • مؤسسات کاریابی در ایرلند
  • بررسی ویزای همراه ایرلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایرلند
  • کاریابی در ایرلند و سخن پایانی
کاریابی در ایرلند

کاریابی در ایرلند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در ایرلند، مشاغل مورد نیاز ایرلند، شرایط و مدارک مورد نیاز برای کاریابی در ایرلند، نرخ بیکاری در این کشور و موسسات و سایت های کاریابی در ایرلند و سایر مطالب در خصوص مشاغل مورد نیاز ایرلند و کاریابی در ایرلند از عناوینی می باشند که در این مقاله به صورت تخصصی مورد تحلیل قرار خواهیم داد. بهترین روش برای کاریابی در ایرلند کدام است؟ آیا کار در ایرلند منجر به اخذ اقامت دائم خواهد شد؟ آیا پس از کاریابی در ایرلند و اخذ ویزای کار ایرلند امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟ در این مقاله سعی می کنیم تا به این ابهامات شما عزیزان پاسخ دهیم. از کشور های اروپایی می باشد که با جمعیت نسبتاً پایین خود و به دلیل شرایط مناسب برای مشاغل و قوی بودن اقتصاد و همچنین پیشرفته بودن به کشوری مناسب برای مهاجرت نیرو های کاری و کاریابی تبدیل شده است. موسسه حقوقی ملک پور با جدیدترین اطلاعات مهاجرتی می تواند به شما متقاضیان کاریابی در ایرلند خدمات عالی ارائه نماید و به شما برای مهاجرت به ایرلند و دیگر کشور های برتر جهان یاری رساند. شما این امکان را دارید تا پس از برقرار نمودن تماس با موسسه به صورت رایگان، از آخرین قوانین و اطلاعات مهاجرتی اطلاع پیدا نمایید و با صحبت با مشاورین متخصص مجموعه، از بهترین روش های مهاجرتی برای خود آگاه شوید.

شرایط عمومی کاریابی در ایرلند:

متقاضیان کاریابی در ایرلند برای این که بتوانند به این کشور مهاجرت نمایند و با شرایط بهتر بتوانند به کاریابی در ایرلند مشغول شوند باید در ابتدا یک شناخت کلی از این کشور داشته تا بتوانند انتخابی مناسب داشته باشند. جمهوری ایرلند یکی از کشور های شمال غرب اروپا است، این کشور زیبا واقع در جزیره ایرلند می باشد. جزیره ایرلند به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است که قسمت شمالی آن بخشی از انگلستان می باشد و قسمت جنوبی، جمهوری ایرلند می باشد. ایرلند از شرق با انگلستان همسایه است که در بین این دو کشور دریای ایرلند قرار دارد. جمعیت این کشور سر سبز 6.600.000 نفر می باشد و مساحت تشکیل دهنده جمهوری ایرلند 84.821 کیلومتر مربع است، این کشور یکی از اعضای تشکیل دهنده اتحادیه اروپا می باشد که همچون سایر کشور های اروپا واحد پول در آن یورو می باشد. در ایرلند مردم به دو زبان ایرلندی و انگلیسی صحبت می نمایند که هر دو زبان های رسمی جمهوری ایرلند می باشند. این کشور به دلیل همسایگی با انگلستان و همچنین حضور در اتحادیه اروپا و شرایط اقتصادی بسیار مناسب و نرخ بیکاری پایین به عنوان یکی از کشور های مورد علاقه برای بسیاری از مردم از سراسر دنیا شناخته شده می باشد و هر ساله تعداد زیادی متقاضی برای اخذ اقامت و کاریابی در ایرلند به این کشور مهاجرت می نمایند.

ایرلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار ایرلند:

افرادی که تمایل به مهاجرت و کاریابی در ایرلند را دارند، باید در مرحله اول ویزای کاری جمهوری ایرلند را کسب کنند. ویزاهای کاری در ایرلند به صورت بلند مدت و از نوع ویزای تایپ D می باشد. اشخاصی که تمایل به اخذ ویزای کار ایرلند را دارند، در مرحله اول باید از سوی یک شرکت معتبر و یا کارفرما در جمهوری ایرلند به کار دعوت شوند و از سمت آن ها دعوت نامه کاری یا جاب آفر دریافت نمایند تا بتوانند به واسطه دعوت نامه کاری خود، جهت دریافت ویزای کار ایرلند به سفارت مراجعه کنند و درخواست خود جهت اخذ ویزا را ثبت نمایند. البته قابل ذکر می باشد که دعوت نامه کاری که شما از سمت کارفرما در ایرلند دریافت می کنید باید برای شغل های باشد که به تخصص و مهارت نیاز دارد و شما به عنوان نیروی کار ماهر می خواهید در این سمت به کار مشغول شوید و باید با ارائه مدارک معتبر و سوابق دارای اعتبار افسر ویزا را متقاعد نمایید که شما از تخصص و دانش و تجربه کافی در حرفه خود بهره مند می باشید. افرادی که پس از کاریابی در ایرلند از روش های گوناگون موفق به پیدا کردن کار می شوند می توانند پس از اخذ ویزا به ایرلند مهاجرت نمایند و در همان کار به فعالیت مشغول شوند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایرلند:

توضیح دادیم که افراد پس از موفقیت در زمینه کاریابی در ایرلند و پس از دریافت جاب آفر یا نامه دعوت به کار از سمت کارفرمای خود در ایرلند، این امکان برایشان به وجود می آید که جهت اخذ ویزای کار ایرلند به نزدیک ترین سفارت ایرلند مراجعه نمایند و درخواست خود را ثبت کنند و وارد پروسه اخذ ویزا شوند. برای اخذ ویزای کار ایرلند متقاضیان باید  مدارک و دعوت نامه کاری خود را به سفارت ایرلند در کشور خود ارائه نمایند و مراحل قانونی برای اخذ ویزای کار ایرلند را طی کنند. در نظر داشته باشید ارائه هنگام مراجعه به سفارت باید مدارک شما کامل باشد و از ارائه مدارک جعلی و تقلبی خودداری کنید، زیرا در صورت ارائه مدارک جعلی و تقلبی برای اخذ ویزای کار ایرلند، در صورتی که افسر ویزا متوجه این موضوع شود درخواست متقاضی ریجکت خواهد شد و عواقب غیر قابل جبرانی به بار خواهد آمد. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفرت ایرلند جهت اخذ ویزای کاری این کشور را برای شما قرار داده ایم:

  • ارائه گذر نامه دارای حداقل 1 سال اعتبار
  • ارائه عکس ( در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد)
  • تکمیل و امضا فرم درخواست ویزا
  • ارائه دعوت نامه کاری معتبر از ایرلند
  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی
  • ارائه سوابق کاری
  • نامه تمکن مالی و گردش حساب شخص اصلی
  • ارائه نامه سلامت پزشکی

نرخ بیکاری در ایرلند:

افرادی که تمایل به کاریابی در ایرلند و مهاجرت به این کشور زیبا را دارند، باید بدانند که قبل از هر نوع اقدامی جهت کاریابی و اخذ ویزای کار ایرلند مسائل مختلفی را در خصوص این کشور مورد بررسی قرار دهند. یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مسائل جهت کار در ایرلند اطلاع از نرخ بیکاری این کشور می باشد. با بررسی نرخ بیکاری جمهوری ایرلند شما می توانید به این نتیجه برسید که آیا کشور ایرلند شرایط کاری مناسبی دارد و شما می توانید به جستجوی کار در این کشور بپردازید و شانس شما جهت کاریابی در ایرلند به چه مقدار می باشد. نرخ بیکاری در کشور ایرلند در ماه ژانویه سال 2021 به 5.8 درصد رسیده که پایین ترین نرخ بیکاری از ژوئن سال 2020 تا این ماه بوده است. تعداد بیکاران در ایرلند با 1300 نفر کاهش نسبت به ماه قبل به 142.2 هزار نفر رسید. باید در نظر داشت که این نرخ به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش داشته است. نمودار نرخ بیکاری در جمهوری ایرلند را در این قسمت برای شما قرار دادیم:

نمودار نرخ بیکاری در ایرلند

لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021:

پس از بررسی نرخ بیکاری در کشور ایرلند و با اطلاع از این موضوع که آیا این کشور شرایط مناسبی جهت کار دارد، باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این کشور بپردازیم. با بررسی مشاغل مورد نیاز ایرلند می توان نسبت به تخصص و حرفه خود متوجه این موضوع شویم که آیا ایرلند در حرفه و تخصصی که ما داریم دارای کمبود نیرو می باشد؟ در صورتی که شغل و حرفه شخص جز لیست مشاغل مورد نیاز در ایرلند باشد، شانس او برای کاریابی در ایرلند بالا می رود و می تواند به جست و جوی کار در این کشور بپردازد. مقاله کاریابی در ایرلند و دیگر مقالاتی که شما عزیزان در تمام وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور مطالعه می کنید، توسط بخش آی تی نگارش و تدوین گردیده است، هر نوع استفاده از این مقالات خلاف مقررات می باشد و شرعاً نیز حرام است. با توجه به اقتصاد قوی و در حال رشد ایرلند و همچنین وجود پروژه های بسیاری که در کل این کشور در حال ساخت و اجرا می باشد، فرصت های کاری زیادی در این کشور به وجود آمده است. در این قسمت برای شما عزیزان لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند را قرار داده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021
امور مالی و حساب داری
فناوری اطلاعات
داروسازی
آموزش زبان و مترجمی
مهندسی
مشاغل مدیریتی

میزان حقوق برای کار در ایرلند:

با بررسی مشاغل مورد نیاز و نرخ بیکاری در ایرلند می توان متوجه شرایط کاریابی در ایرلند شد، پس از تحقیق در خصوص این موارد، متقاضیان باید به بررسی میزان حقوقی که در ایرلند برای مشاغل در نظر گرفته اند بپردازند. با بررسی این موضوع می توان به نتیجه رسید که با توجه به تخصص و مهارتی که شخص دارد میزان حقوقی که دریافت می کند چه مقدار می باشد. دومین اقتصاد آزاد در اروپا متعلق به جمهوری ایرلند می باشد و می توان گفت مقصدی بسیار مناسب برای متخصصین و نیرو ها به شمار می رود. همان گونه که گفتیم بازار کار در ایرلند دارای شرایط و فرصت های کاری مناسب است. در ادامه برای شما مشاغل پر درآمد در ایرلند را به همراه میزان حقوق آن ها قرار داده ایم

عنوان شغل میزان درآمد
خلبان 66،900 یورو
معمار 47،700 یورو
مترجم 37،700 یورو
حسابدار 28،800 یورو
مهندس هوافضا 50،900 یورو
مهندس عمران 37،900 یورو
مهندس مکانیک 36100 یورو
مهندس برق 38،500 یورو
سرآشپز 25100 یورو
دندانپزشک 99،400 یورو
پرستار 31،500 یورو
مهندس شبکه 35،500 یورو

نحوه کاریابی در ایرلند:

مانند اکثریت کشور های اروپا، در کشور ایرلند نیز متقاضیان برای دریافت ویزای کار باید بتوانند از سمت کارفرما یا یکی شرکت معتبر در ایرلند به کار دعوت شوند و دعوت نامه کاری دریافت نمایند، مشخص است که اطلاع از چگونگی کاریابی در ایرلند به متقاضیان مهاجرت به این کشور کمک بسیار زیادی می کند و شانس کاریابی در ایرلند برای این افراد را بالا می برد. متقاضیانی که دارای تخصص و مهارت در زمینه های مهندسی، مدیریتی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و .. می باشند، از شرایط بهتری برای کاریابی در ایرلند بهرمند هستند و شانس بالاتری برای کاریابی در این کشور را دارند. قابل ذکر است که افرادی که توانایی و مهارت در زبان انگلیسی یا ایرلندی دارند شرایط بهتری برای پیدا کردن کار در این کشور خواهند داشت. از موثر ترین و بهترین راه ها برای کاریابی در ایرلند می توان به روش مهاجرت از طریق تحصیل و یا سرمایه گذاری اشاره نمود، متقاضیان این امکان را دارند تا از این روش ها به ایرلند مهاجرت نمایند و در این کشور با داشتن اقامت، فرصت مناسب برای پیدا کردن کار را داشته باشند و پس از کاریابی در ایرلند می توانند اقامت خود را به اقامت کاری ایرلند تغییر دهند. از دیگر روش های که متقاضیان به کار و مهاجرت به این کشور می توانند برای کاریابی در ایرلند از آن بهره مند شوند کاریابی از طریق سایت ها و مراکز کاریابی در ایرلند می باشد. افراد با ارسال مدارک خود برای این مراکز و یا ثبت نام در سایت های کاریابی می توانند شانس خود را برای کاریابی در ایرلند امتحان نمایند. همچنین اگر دوست و یا فامیل در ایرلند داشته باشید می توانید از طریق آن ها برای کاریابی در ایرلند اقدام نمایید.

مؤسسات کاریابی در ایرلند:

در بالا گفته شد که روش های گوناگونی برای کاریابی در ایرلند وجود دارد و از بهترین روش ها برای کاریابی در این کشور می توان به کاریابی از طریق سایت ها و مراکز کاریابی در ایرلند اشاره نمود. افراد پس از ارسال رزومه کاری و ثبت نام در سایت های این مراکز، در صورتی که کارفرمایی به تخصص آن ها نیاز داشته باشد با آن ها ارتباط برقرار می نماید و پس از انجام مصاحبه کاری که به صورت آنلاین انجام می شود، در صورتی که کارفرما متقاعد به ارسال دعوت نامه کاری شود می توانند با ارائه دعوت نامه به سفارت ایرلند، برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. در ادامه نام تعدادی از سایت ها و مراکز کاریابی در ایرلند را برای شما قرار داده ایم:

سایت های کاریابی در ایرلند
www.cpl.com
ie.jobrapido.com
ie.indeed.com
Irish Jobs
Irish Times
jobbio.com
www.irishjobs.ie
Jobs in Dublin
jobsireland.ie
www.careerbuilder.ie
www.recruitireland.com
Monster
Osborne
Reed Global
Recruit Ireland
www.totaljobs.com

در جدول زیر مراکزی که به صورت تخصصی برای حرفه و مهارت خاصی در ایرلند به کاریابی می پردازند را برای شما قرار داده ایم:

زمینه فعالیت نام سایت
کاریابی در زمینه کشاورزی کشاورزی (AgriRecruit)
کاریابی در زمینه آی تی (Glass Door)-(Hook Head)
کاریابی در زمینه بهداشت و سلامتی (CPL Healthcare)-(Healthcarejobs.ie)
کاریابی در زمینه مشاغل عمومی (Public Jobs)
کاریابی در زمینه زبان و ترجمه (Top Language Jobs)-(Europe Language Jobs)
کاریابی در زمینه رسانه و بازار یابی (Prosperity)

بررسی ویزای همراه در ایرلند:

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت و کار در ایرلند را دارند این امکان را دارند تا برای ویزای همراه درخواست دهند، در علم و زمینه مهاجرت همراه به همسر شخص متقاضی و فرزندان تا 18 سال او گفته می شود. اگر پیشنهاد کاری و قرار داد شخص متقاضی برای شغل های با حساسیت بالا باشد و تحت عنوان نیرو متخصص و ماهر به کار دعوت شده است و قرارداد و پیشنهاد دریافت نموده این امکان را دارد تا همزمان با ارائه درخواست خود برای ویزای همراه نیز اقدام کند تا هر دو درخواست به صورت همزمان در سفارت مورد بررسی قرار گیرد. البته پیشنهاد ما به شما این می باشد که در ابتدا شخص اصلی برای دریافت ویزای ایرلند اقدام نماید و پس از اخذ ویزا و ورود به ایرلند پس از شروع به کار می توانند برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای همراه دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایرلند:

مسلماً افرادی که موفق به اخذ اقامت کاری در کشور های سطح اول و پیشرفته می شوند تمایل دارند تا به اقامت دائم و پاسپورت این کشور دست یابند تا بتوانند تحت عنوان یک شهروند از تمامی مزایا و حقوق شهروندی در کشوری مانند ایرلند برخوردار شوند. متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت دائم و پاسپورت ایرلند را دارند، پس از این که موفق به کاریابی در ایرلند شدند و مراحل اخذ ویزای کار ایرلند را پشت سر گذاشتند و به این کشور مهاجرت نمودند با ورود به این کشور و شروع به کار یک اقامت موقت 2 ساله به آن ها اعطا می شود، در صورتی که این افراد در ایرلند به مدت 5 سال مشغول به کار باشند و در پرداخت بیمه و مالیات دچار مشکل نباشند و همچنین در این 5 سال جرمی مرتکب نشده باشند، این امکان را دارند تا درخواست خودشان را مبنی بر دریافت اقامت دائم به اداره مهاجرت ایرلند تحویل دهند و در صورت موافقت، به آن ها اقامت دائم ایرلند داده می شود.. پس از اخذ اقامت دائم ایرلند در صورتی که فرد متقاضی به زبان این کشور تسلط پیدا کرده باشد و دارای سو پیشینه نباشد و همچنین با فرهنگ و تاریخ ایرلند آشنا شده باشد می تواند در صورتی که در طول 9 سال حداقل 5 سال را در ایرلند گذرانده باشد برای دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید.

کاریابی در ایرلند و سخن پایانی:

کاریابی در ایرلند، بررسی نرخ بیکاری در این کشور، نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند، میزان درآمد و حقوق در مشاغل مختلف در این کشور، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ایرلند و معرفی تعدادی از موسسات کاریابی در ایرلند را در این مقاله به صورت تخصصی و علمی با آخرین اطلاعات روز دنیا مورد بررسی قرار دادیم. ایرلند از کشور های پیشرفته با اقتصاد قوی و پیشتاز در اروپا به شمار می آید که به دلیل انگلیسی زبان بودن و با نرخ بیکاری پایین به عنوان یکی از مراکز مورد علاقه برای مهاجرین از سایر دنیا تبدیل شده است. موسسه حقوقی ملک پور با جدیدترین اطلاعات مهاجرتی می تواند به شما متقاضیان کاریابی در ایرلند خدمات عالی ارائه نماید و به شما برای مهاجرت به ایرلند و دیگر کشور های برتر جهان یاری رساند. شما این امکان را دارید تا پس از برقرار نمودن تماس با موسسه به صورت رایگان، از آخرین قوانین و اطلاعات مهاجرتی اطلاع پیدا نمایید و با صحبت با مشاورین متخصص مجموعه، از بهترین روش های مهاجرتی برای خود آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در ایرلند

نرخ بیکاری در کشور ایرلند چه مقدار می باشد؟

نرخ بیکاری در کشور ایرلند در سال 2020 و پس از شیوع بیاری همه گیر کرونا به نرخ 7.1 رسید.

پس از اخذ ویزای کار ایرلند، آیا متقاضیان این امکان را دارند تا به صورت همزمان برای ویزای همراه در خواست دهند؟

اگر پیشنهاد کاری و قرار داد شخص متقاضی برای شغل های با حساسیت بالا باشد و تحت عنوان نیرو متخصص و ماهر به کار دعوت شده است و قرارداد و پیشنهاد دریافت نموده این امکان را دارد تا همزمان با ارائه درخواست خود برای ویزای همراه نیز اقدام نماید.

کم هزینه ترین و بهترین روش برای کاریابی در ایرلند کدام روش می باشد؟

متقاضیان این شانس را دارند تا با ارسال مشخصات و سابقه کاری به موسسات و سایت های کاریابی در ایرلند شانس خود را جهت کاریابی در این کشور امتحان نمایند.

آیا ایرلند کشوری مناسب برای مهاجرت کاری می باشد؟

ایرلند به دلیل همسایگی با انگلستان و رسمی بودن زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی مردم ایرلند و همچنین حضور در اتحادیه اروپا و  نرخ بیکاری پایین، از کشور های می باشد که شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت کاری دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *