کاریابی در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در ایتالیا
  • ویزای کار در ایتالیا
  • مدارک مورد نیاز کار در ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا
  • میزان حقوق کار در ایتالیا
  • نحوه کاریابی در ایتالیا
  • مؤسسات کاریابی در ایتالیا
  • بررسی ویزای همراه ایتالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایتالیا
  • سخن پایانی کار در ایتالیا
✅ کاریابی در ایتالیا ✅ مدارک مورد نیاز برای کار در ایتالیا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد

کاریابی در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

کاریابی در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا و مدارک مورد نیاز برای کار در ایتالیا در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد. آیا از شرایط کار در ایتالیا اطلاع دارید؟ آیا مؤسسات کاریابی در کشور ایتالیا را می شناسید؟ اگر قصد کاریابی در ایتالیا را دارید باید در ابتدا یک کارفرمای ایتالیایی در این کشور داشته باشید تا بتوانید پس از یافتن کار مناسب، ویزای کار این کشور را دریافت نمایید. کاریابی در ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر مانند آلمان و اتریش با دشواری بسیاری همراه است؛ چرا که یافتن کارفرما در ایتالیا با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور امری ساده نخواهد بود. برای کاریابی در کشور ایتالیا و یافتن شغل مناسب می توانید از مؤسسات کاریابی در این کشور کمک بگیرید. مؤسسه حقوقی ملک پور(ملک پور) اتریش در این مقاله شرایط کاریابی در ایتالیا را بررسی می نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید.

شرایط عمومی کاریابی در ایتالیا:

مهمترین مسئله در مورد نحوه کاریابی در ایتالیا می باشد که اشخاص متقاضی باید از آن اطلاع کافی و دقیق داشته باشند اما قبل از پرداختن به موضوع کاریابی در ایتالیا بهتر است در مورد این کشور اطلاعات مناسب را دریافت نمایید.

ایتالیا کشوری است که در قسمت اروپای جنوبی قرار گرفته است پایتخت آن شهر زیبا و تاریخی رم می باشد. جالب است که بدانید کشور ایتالیا جز هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان از نظر تولید ناخالص داخلی به شمار می رود همچنین این کشور یکی از قدرت های اصلی اقتصادی در جهان می باشد. کشور ایتالیا از دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. واحد پول کشور ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپایی یورو می باشد و زبان رسمی مردم آن ایتالیایی نیز هست. ایتالیا در حدود 60 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد. کشور ایتالیا جز پنجمین کشور پر جمعیت در اروپا و جز بیست و سومین کشور پر جمعیت در دنیا به شمار می رود.

کار در ایتالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایتالیا

ویزای کار در ایتالیا:

برای کاریابی در ایتالیا در ابتدا شخص متقاضی باید یک کارفرما در این کشور بیابد. در صورتی که قصد اخذ ویزای کار ایتالیا را دارید باید بدانید که حداقل مدرک تحصیلی، باید لیسانس باشد. برای کار در ایتالیا باید از طرف یک کارفرمای ایتالیایی دعوت نامه کاری داشته باشید. شخص کارفرما مراحل تکمیل پرونده شخص متقاضی را انجام می دهد و مجوز درخواست کار در ایتالیا را به محل مربوطه ارائه نماید. نکته حائر اهمیت این است که کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارد، باید اثبات نماید که برای شغل مورد نظر هیچ نیروی کار ایتالیایی و هیچ نیروی کار دیگری از اتحادیه اروپا وجود ندارد. در این صورت می تواند برای شخص مورد نظر دعوت نامه کاری ارسال نماید. برای اثبات این موضوع شخص کارفرما باید در روزنامه های رسمی ایتالیا و همچنین در اتحادیه اروپا شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه آگهی نماید.

 پس از آن می تواند برای فرد مورد نظر دعوت نامه کاری خود را ارسال نماید. پس از طی این مراحل و به واسطه شورای مهاجرت، در صورتی که پرونده شخص متقاضی مطابق با قانون باشد و مورد موافقت شورای مربوطه قرار گیرد، این پرونده به همراه تمام اسناد و مدارک فرد متقاضی به کنسولگری ایتالیا به کشور مبدا شخص متقاضی ارسال می شود. پس از بررسی پرونده شخص متقاضی توسط کنسولگری ایتالیا، در صورتی که با شرایط ویزای کار ایتالیا مطابقت داشته باشد سفارت ایتالیا ویزای کاری را برای فرد متقاضی صادر می نماید. مدت زمان پروسه اخذ ویزای کار ایتالیا در حدود 1 ماه می باشد که پس از آن شخص متقاضی می تواند از طریق سایت ها و مؤسسات کاریابی معتبر در این کشور به یافتن کار مورد نظر بپردازد.

مدارک مورد نیاز کار در ایتالیا:

اگر قصد اخذ ویزای کار ایتالیا و کاریابی در ایتالیا را دارید، باید مدارک مورد نیاز خود را برای اخذ ویزای کار این کشور فراهم نمایید، تا بتوانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید. شخص متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به کنسولگری ایتالیا ارائه نماید تا مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن ویزای کار ایتالیا صادر گردد. بهتر است بدانید که ارائه مدارک به سفارت بسیار حائز اهمیت می باشد؛ چرا که هرگونه نقص در مدارک منجر به ردی ویزای شخص متقاضی خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ایتالیا و کاریابی در این کشور از قرار ذیل است:

  • ارائه پرونده به سفارت ایتالیا که باید توسط شخص کارفرما به شورای مهاجرت استانی ارائه و تکمیل گردد.
  • ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  • ارائه اجاره نامه به عنوان محل زندگی فرد در ایتالیا
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه شخص متقاضی
  • ارائه رزومه قوی از فرد متقاضی
  • ارائه گواهی سلامت فرد
  • ارائه بیمه نامه فرد متقاضی
  • پرداخت هزینه به سفارت برای صدور ویزا

نرخ بیکاری در ایتالیا:

یکی از مهمترین مواردی برای کاریابی در ایتالیا وجود دارد و لازم است که اشخاص متقاضی به آن توجه نمایند نرخ بیکاری در این کشور می باشد. چرا که با توجه به نرخ بیکاری در هر کشوری می توان به اوضاع اقتصادی و شرایط کاری در آن کشور پی برد. بهتر است بدانید که اگر نرخ بیکاری در کشوری بالا باشد بدین معنا است که آن کشور بازار کار مناسبی برای شهروندان ندارد و به همین دلیل تا زمانی که شهروندان آن کشور امکان بدست آوردن شغل مناسب را نداشته باشند ورود افراد خارجی برای کار در آن کشور امری بیهوده خواهد بود. اشخاص متقاضی اخذ ویزای کار ایتالیا بهتر است بدانند در حال حاضر و با توجه به بحران اقتصادی که در کشور ایتالیا وجود دارد نرخ بیکاری در این کشور بیش از 9 درصد می باشد که این رقم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته رقم بسیار بالایی خواهد بود.

 جدول زیر نرخ بیکاری در ایتالیا را نشان می دهد.

نرخ بیکاری ایتالیا

مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا:

اگر قصد کاریابی در ایتالیا را دارید باید قبل از هر اقدامی به مشاغل مورد نیاز در این کشور توجه نمایید. اگر در اندیشه اخذ ویزای کار ایتالیا هستید بهتر است به این نکته توجه نمایید که مشاغل مورد نیاز در این کشور که با کمبود نیروی کار مواجه است کدام است تا بتوانید متناسب با رشته تحصیلی و رزومه خود و همچنین نیاز کاری این کشور به دنبال کار در ایتالیا باشید چرا که در این گونه مشاغل احتمال استخدام نیروی کار خارجی بسیار بالا می باشد. بهتر است بدانید که کشور ایتالیا جز کشورهایی است که اقتصاد قوی ومناسبی ندارد، بنابراین یافتن شغل در این کشور با سختی و دشواری همراه است. اما با این وجود مشاغلی مانند کامپیوتر، برق، تکنولوژی، آموزش و پرورش، مکانیک و همچنین در حوزه علوم مانند ریاضیات با کمبود نیروی متخصص مواجه است. علاوه بر مشاغل گفته شد مشاغل دیگری مانند معماران متخصص، مددکار، مهندس شبکه، سونوگرافی، انیمیشن ساز، انواع رشته های مدیریت، مهندس نرم افزار و مهندسی فرآیند مورد نیاز می باشد.

میزان حقوق برای کار در ایتالیا:

شاید برای اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار و کاریابی در ایتالیا را دارند دانستن میزان حقوق دریافتی یکی از مهمترین موارد باشد. به همین دلیل در این بخش به میزان حقوق دریافتی در ایتالیا می پردازیم. افراد متقاضی اخذ ویزای کار ایتالیا باید بدانند که در این کشور اوضاع اقتصادی نامناسب بر حقوق و دستمزد اشخاص نیز بسیار تاثیر گذاشته است و میزان حقوق دریافتی نیروی کار در کشور ایتالیا اغلب در مقایسه با کشورهای صنعتی و توسعه یافته و همچنین کشورهای دارای اقتصاد قوی رقمی پایین و قابل ملاحظه می باشد. در مورد حقوق دریافتی در ایتالیا باید بدانید که میزان حقوق دریافتی به صورت یک توافق دوجانبه بین شخص کارفرما و متقاضی کار می باشد. البته عواملی مانند موقعیت شغلی، نوع کار، رزومه و تخصص شخص متقاضی در میزان حقوق دریافتی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در جدول زیر می توانید میزان حقوق دریافتی در برخی مشاغل را مشاهده نمایید.

عنوان شغلی میزان حقوق به یورو
مهندسی کشاورزی 2101
مدیریت 2818
بانکداری 5060
مهندس مکانیک خودرو 2810
صنایع شیمیایی 3885
مهندسی کامپیوتر 3855
وکالت 8056

نحوه کاریابی در ایتالیا:

همانطور که می دانید یافتن شغل در ایتالیا امری بسیار دشوار می باشد اما باید گفت که یافتن شغل در این کشور به میزان تخصص و مهارت شخص متقاضی نیز بستگی خواهد داشت. هرچه رزومه و سابقه شغلی شخص متقاضی قوی تر باشد، فرد متقاضی از شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور برخوردار خواهد بود. از روش هایی که فرد متقاضی می تواند در یک کشور مانند کشور ایتالیا در جستجوی شغل مورد نظر خود باشد مراجعه به سایت ها و مؤسسات کاریابی معتبر در این کشور می باشد. راه دیگر مراجعه مستقیم به کارفرماها یا شرکت هایی است که نیاز به نیروی کار دارند. بر اساس قانون اتحادیه اروپا در صورتی که کارفرمایی رزومه کاری فرد را بپذیرد باید ابتدا در کشور خود آگهی جذب نیرو منتشر نماید و سپس در اتحادیه اروپا. در صورت نبودن نیروی مورد نظر، متقاضی می تواند از طریق وی جذب بازار کار شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در ایتالیا:

به طور معمول اشخاصی که در اندیشه کاریابی در ایتالیا هستند باید مؤسسات کاریابی در این کشور را بشناسند تا بتوانند با خیال آسوده تری برای کار در این کشور اقدام نمایند. مؤسسات کاریابی به شخص متقاضی کمک می نمایند تا فرد بتواند مشاغلی که مرتبط با تخصص وی می باشند را یافته و با ارسال رزومه برای مشاغل مورد نظر درخواست نماید. برخی از مؤسسات کاریابی معتبر در ایتالیا به شرح ذیل است:

موسسه کاریابی سایت
Workopp https://www.yelp.com/biz/workopp-milano
Michael Page https://www.yelp.com/biz/michael-page-milano
Adami & Associati https://www.yelp.com/biz/adami-e-associati-milano
Inditex https://www.yelp.com/biz/inditex-milano
Manpower https://www.yelp.com/biz/manpower-milano

بررسی ویزای همراه در ایتالیا:

اخذ ویزای همراه برای اشخاصی که در جستجوی کار و کاریابی در ایتالیا هستند بسیار حائز اهمیت می باشد. در مورد کاریابی در ایتالیا و اخذ ویزای کار ایتالیا باید گفت که اگر شخص پس از طی مراحلی که بیان شد موفق به دریافت ویزای کار این کشور گردید این امکان را دارد تا درخواست ویزای همراه نماید و اعضای خانواده خویش را در کنار خود داشته باشد. همچنین اگر شخصی به واسطه blue card  برای کار در کشور ایتالیا وارد شود همزمان و و بدون گذراندن دوره انتظار این امکان را دارد تا برای اعضای خانواده خود درخواست ویزای همراه نماید. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور نوشته شده است، هرگونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منابع آن شرعاً و قانوناً حرام می باشد. همچنین اگر فرد متقاضی دارای یک ویزای کار 1 ساله از این کشور باشد، اعضا خانواده وی نیز می توانند به عنوان همراه وارد این کشور شوند. در غیر این صورت در ابتدا شخص اصلی باید به کشور ایتالیا وارد شود و سپس برای اعضا خانواده خود درخواست ویزای همراه نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا:

همانطور که می دانید یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق کار در این کشور می باشد به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مورد اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا پس از کاریابی در ایتالیا بپردازیم. برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار، باید شغلی که به دست می آورید و مشغول به کار می شوید، کاملا قانونی و رسمی باشد و در قرارداد منعقد شده بین کارفرما و فرد متقاضی میزان مالیات و بیمه ذکر گردیده باشد. شخص متقاضی که از طریق کار وارد کشور ایتالیا شده است در صورتی که بتواند به مدت 5 سال در این کشور به صورت قانونی و تمام وقت کار نماید و بیمه و مالیات خود را نیز پرداخت نماید، می تواند درخواست اقامت دائم خود را پس از 5 سال دریافت نماید. همچنین تحت شرایطی پس از گذشت 6 سال و با ارائه مستندات و شواهدی مانند تسلط به زبان ایتالیایی، نداشتن سو سابقه کیفری در این کشور و همچنین آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایتالیا می تواند برای اخذ پاسپورت ایتالیا اقدام نماید و پاسپورت این کشور را نیز دریافت کند.

کار در ایتالیا و سخن پایانی:

کاریابی در ایتالیا و شرایط کار در این کشور در مقاله فوق مورد بررسی قرار گرفت. همانطور که می دانید اگر متقاضی کار در ایتالیا و کاریابی در ایتالیا هستید باید در ابتدا از این کشور کارفرما داشته باشید، تا بتوانید برای اخذ ویزای کار اقدام نمایید و به کاریابی در ایتالیا بپردازید. یافتن شغل در این کشور با توجه به نرخ بالای بیکاری امری ساده نخواهد بود و فرد متقاضی ممکن است چندین سال در پی یافتن شغل در این کشور باشد. اما به محض یافتن شغل مناسب در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات خود می تواند اقامت و تابعیت ایتالیا را بدست آورد. برای کاریابی در کشور ایتالیا نیاز است تا مؤسسات کاریابی معتبر در این کشور را بشناسید تا بتوانید برای کار در این کشور اقدام نمایید. موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به مسائل کاریابی در ایتالیا پرداخته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان به صورت تلفنی برخوردار شوید همچنین این امکان را دارید تا با مطرح کردن سوالات خود در بخش پرسش و پاسخ سایت به جواب سوالات خود دست یابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در ایتالیا

✅ تحت چه شرایطی می توان ویزای کار کشور ایتالیا را کسب کرد؟

برای کار در ایتالیا باید از طرف یک کارفرمای ایتالیایی دعوت نامه کاری داشته باشید. کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارد، باید اثبات نماید که برای شغل مورد نظر هیچ نیروی کار ایتالیایی و هیچ نیروی کار دیگری از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

✅ آیا کشور ایتالیا برای کاریابی شرایط مناسبی برای مهاجران دارد؟

در حال حاضر با توجه به بحران اقتصادی در کشور ایتالیا، نرخ بیکاری در این کشور 9.22 درصد می باشد که این رقم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته رقم بسیار بالایی خواهد بود.

✅ آیا امکان الحاق همراه در ویزای کار کشور ایتالیا وجود دارد؟

اگر شخص موفق به دریافت ویزای کار این کشور گردید این امکان را دارد تا درخواست ویزای همراه نماید و اعضای خانواده خویش را در کنار خود داشته باشد.

2 پاسخ
  1. ghasemi
    ghasemi گفته:

    کشور ایتالیا جز کشورهایی است که اقتصاد قوی ومناسبی ندارد بنابراین یافتن شغل در این کشور با سختی و دشواری همراه است اما با این وجود مشاغلی مانند کامپیوتر، برق، تکنولوژی، آموزش و پرورش، مکانیک و همچنین در حوزه علوم مانند ریاضیات با کمبود نیروی متخصص مواجه است.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *