کاریابی در اوکراین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در اوکراین
  • ویزای کار اوکراین
  • مدارک مورد نیاز کار در اوکراین
  • نرخ بیکاری در اوکراین
  • لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
  • میزان حقوق کار در اوکراین
  • نحوه کاریابی در اوکراین
  • مؤسسات کاریابی در اوکراین
  • بررسی ویزای همراه اوکراین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اوکراین
  • کاریابی در اوکراین و سخن پایانی
✅کاریابی در اوکراین ✅ نحوه اخذ اقامت اوکراین

کاریابی در اوکراین و مقدمه ای بر آن

کاریابی در اوکراین و نحوه اخذ اقامت اوکراین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه مهاجرت و اخذ کارت اقامت اوکراین از طریق کار چگونه است؟ مؤسسات کاریابی در اوکراین به چه طریق هستند؟ حقوق کارگران در اوکراین چقدر است؟ مهاجرت به اوکراین یک ماجراجویی هیجان انگیز است. اوکراین با پتانسیل اقتصادی عظیم، زیرساخت های توسعه یافته، مردم دلچسب و البته زندگی نسبتاً کم هزینه، خارجی ها را به خود جذب می کند. بسیاری از خارجی ها اوکراین را مکانی جذاب برای شروع کار می دانند. اوکراین برای مشاغل کوچک و متوسط ​​از مالیات نسبتاً کمی برخوردار است. در این مقاله به بررسی این شرایط به صورت هر چه جامع تر پرداخته شده است. همچنین در این متن نگارش شده مراحل اخذ ویزای کار اوکراین و مؤسسات کاریابی در اوکراین را به گونه ای در اختیار شما قرار می دهیم که جای تردیدی از نظر کاریابی در اوکراین برای شما وجود نداشته باشد و پلی برای رسیدن به هدفتان که اخذ ویزای کاری در کشور های خارجی است، باشد. در پایان در صورتی که به اطلاعات بیشتر یا مشاوره در خصوص کاریابی در اوکراین نیاز داشتید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در اوکراین:

کشور اوکراین دارای جمعیتی در حدود 43،660،870 نفر و مساحتش 603،628 کیلومتر مربع است. که پس از روسیه دومین کشور بزرگ در اروپا بوده و چهل و چهارمین کشور بزرگ جهان است و در بخش شرقی اروپا قرار دارد. اوکراین از شمال با بلاروس، از شرق با روسیه، از جنوب با دریای آزوف و دریای سیاه، از جنوب غربی با مولداوی و رومانی و از غرب با مجارستان، اسلواکی و لهستان همسایه است. پایتخت این کشور کی اف بوده و زبان رسمی مردم آن اوکراینی می باشد. واحد پول این کشور گریونا بوده و با UAH نمایش داده می شود. فرصت های تجاری در اوکراین تقریباً در هر حوزه ای که فکرش را بکنید وجود دارد: حوزه فناوری اطلاعات، تولید، کشاورزی، بازاریابی، تبلیغات و سایر خدمات از این دسته هستند. اوکراین مقصد مطلوبی برای مهاجران جهانی است که از راه دور کار می کنند و می توانند کار خود را در هر جایی انتخاب کنند و آن را انجام دهند، مانند کارگران فناوری اطلاعات، طراحان، مترجمان، مشاوران، نویسندگان و غیره. بسیاری از این افراد خارجی می توانند از زندگی کم هزینه و راحت در اوکراین استفاده کنند.

درباره اوکراین مساحت و جمعیت اوکراین پایتخت اوکراین واحد پول اوکراین کار در اوکراین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار اوکراین:

برای اخذ ویزای کار اوکراین باید از طرف کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کنید، پس از اینکه پیشنهاد کاری را دریافت کردید، می توانید برای اجازه کار درخواست دهید. تا زمانی که سند مجوز کار را دریافت نکنید نمی توانید مشغول به کار شوید. پس از دریافت مجوز و انجام کلیه شرایط، می توانید برای اجازه اقامت موقت در اوکراین درخواست دهید. زیرا کار در اوکراین به شما اجازه اقامت موقت را می دهد، این اجازه اقامت موقت شما متناسب با اجازه کارتان تعیین می شود. اگر قرارداد کار شما فقط به مدت 1 سال منعقد شود، اجازه اقامت نیز به مدت 1 سال معتبر خواهد بود. با این وجود در صورت نیاز می توانید آن را تمدید کنید. در خصوص استخدام خارجیان در اوکراین یک سری مقررات اصلی و قانون وجود دارد که در زیر به صورت لیست وار توضیح داده شده اند:

  • کلیه شهروندان خارجی لازم است قبل از استخدام مجوز کار دریافت کنند.
  • اجازه کار به کارفرمایان (شرکت قانونی اوکراینی) داده می شود.
  • در بیشتر موارد، اجازه کار برای یک دوره بیش از 1 سال صادر نمی شود. ولی برای مواردی چون متخصصان فناوری اطلاعات، بنیان گذاران شرکت ها، کارفرمایان و کارگران مشاغل خلاق امکان اخذ مجوز کار تا 3 سال وجود دارد.
  • کار خارجی ها منوط به اخذ مجوز کار برای هر موقعیت ممکن است توسط یک یا چند کارفرما استفاده شود.

اجازه کار به فرد خارجی اجازه اقامت در اوکراین را نمی دهد. اما، اخذ اجازه کار یکی از اصول اولیه دریافت مجوز اقامت موقت در اوکراین است. بسیاری از افراد با هدف گرفتن اجازه اقامت در اوکراین مجوز کار می گیرند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اوکراین:

همانطور که گفته شد کارفرما باید به دنبال اخذ مجوز کار برای متقاضی باشد و ابتدا باید ثابت کند که متخصصانی که شهروند اوکراین هستند نمی توانند در آن جایگاه شغلی مشغول به کار شوند. هر شهروند، صرف نظر از ملیتش طبق قوانین اوکراین، می تواند از سن 16 سالگی در اوکراین مشغول به کار شود. افرادی که قبلاً جرمی مرتکب شده اند ممکن است به آن ها اجازه کار داده نشود. نهاد خدمات استخدام مسئول صدور مجوز کار یا اجازه کار در اوکراین است. غالباً، مجوز کار بار اول برای مدت نیم سال اعطا می شوند. این مجوز ظرف یک هفته اعطا می شود. در صورتی که درخواست تأیید نشد فرد می تواند ظرف یک ماه مجدداً برای مجوز کار اوکراین درخواست دهد. مدارک زیر برای مجوز کار اوکراین به کمیسیون استخدام خدمات ارائه می شود:

  • درخواست کارفرما
  • گواهی اشتغال به کار در اوکراین
  • نسخه پیش نویس قرارداد
  • کپی وکالت نامه

لیست اسناد برای اخذ مجوز استخدام اتباع خارجی به صورت زیر است:

  • درخواست
  • کپی سند تأیید تحصیلات قانونی در وزارت امور خارجه، محضری و ترجمه شده به زبان اوکراینی
  • صفحات سند گذرنامه خارجی و ترجمه آن به زبان اوکراینی
  • دو قطعه عکس
  • سندی که توسط مرکز پیشگیری و درمان صادر شده است مبنی بر اینکه یک شهروند خارجی از اعتیاد به الکل، سمیت سلولی، اعتیاد به مواد مخدر یا سایر بیماری های عفونی رنج نمی برد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه

نرخ بیکاری در اوکراین:

نرخ بیکاری اوکراین یک مؤلفه مهم برای ارزیابی بازار کار و اشتغال این کشور محسوب می شود. از طریق این نرخ می توانید مهاجرت کاری به اوکراین را بررسی کنید. زیرا این نرخ درصد بیکاران این کشور را نشان می دهد. نرخ بیکاری در اوکراین از سال 2003 تا سال2020 به طور متوسط ​​8.57 درصد بوده است که در سه ماهه چهارم 2014 به بالاترین رقم خود یعنی 10.60 درصد و در سه ماهه سوم سال 2013 به کمترین میزان خود یعنی 6.30 درصد رسیده است. این نرخ در سه ماه اول سال 2020 مقدار 9،60 درصد را داشته است و در سه ماهه دوم سال 2020 به 9.90 درصد افزایش یافته است. در بلند مدت پیش بینی می شود برای یک سال آینده این نرخ افزایش پیدا کند و به بالای 10 درصد برسد. نمودار زیر نشان دهنده ی روند تغییرات این نرخ از سال 2017 تا کنون است.

نمودار نرخ بیکاری در اوکراین کار در اوکراین

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021:

برای کاریابی در اوکراین باید به بررسی حقوق کارگران در اوکراین و مشاغل مورد نیاز این کشور بپردازید. مشاغل موجود در این کشور را با حرفه و تخصص خود چک کنید. در آن صورت اگر شغلی را یافتید می توانید به بررسی شرایط دیگر بپردازید. اتباع خارجی با توجه به روال تعیین شده توسط قانون، ممکن است توسط کارفرمایان اوکراین استخدام شوند. پس از توافق در مورد شرایط کار با یک کارمند، ارائه درخواست کار و در برخی موارد انعقاد قرارداد، دستور کار صادر می شود. کارفرما حقوق و تعهدات خود را برای کارمند توضیح می دهد و وی را در مورد شرایط کار، عوامل خطرناک در محل کار و عواقب احتمالی برای سلامتی، حقوق و امتیازات وی را در مورد پاداش کار با توجه به شرایط تعیین شده مطلع می کند. اوکراین در حوزه های شغلی خرید و فروش، مشاغل غیرحرفه ای در خصوص تولید، صنعت خدمات، تجارت خرده فروشی و IT به کارمند نیاز دارد. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز اوکراین را قرار داده ایم.

مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
مدیر پروژه دستیار تولید
طراح بازی مهندس برق
مدیر حساب مترجم
مهندس عمران کارگر کارخانه
بازاریاب مدیر فروش بین المللی

میزان حقوق برای کار در اوکراین:

پس از اینکه شغل مورد نظر خود را در اوکراین پیدا کردید باید حقوق کارگران در اوکراین و حقوق سایر مشاغل را نیز بررسی کنید و بسنجید که آیا مهاجرت به اوکراین از این طریق به صرفه است یا خیر. اوکراین چشم انداز بسیار خوبی برای استخدام خارجی ها دارد. متوسط ​​حقوق و دستمزد در این کشور برای ژوئن 2020 به میزان 11،579UAH  است و حداقل دستمزد برای یک فرد خارجی طبق قوانین اوکراین حداقل 10 برابر حداقل حقوق کارگران در اوکراین است. اوکراین بازار کار خود را حفظ می کند و کارفرمایان را ملزم می کند تا به شهروندان خارجی مقدار ییشتری حقوق بدهند. چون این مسئله مالیات دستمزد را برای شرکت ها زیاد می کند، اشتغال خارجی ها در این شرکت ها را با مشکل روبرو می کند. در اوکراین ساعات کار ممکن است بیش از 40 ساعت در هفته نباشد. برای گروه های خاصی از کارمندان، هفته کاری در سطح 36 یا 24 ساعت تعیین شده و برای برخی از گروه ها ساعت کاری نامنظم مجاز است. قانون اضافه کار فقط در موارد استثنایی توسط قانون مجاز است و ممکن است ظرف دو روز پشت سر هم از چهار ساعت یا 120 ساعت در سال بیشتر نباشد و با دو برابر نرخ حقوق محاسبه شود. در یک هفته کاری پنج روزه، کارمندان دو روز و در یک هفته کاری شش روزه، یک روز تعطیلی را دارند. در جدول زیر حقوق تعدادی از مشاغل اوکراین را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار 4،451 UAH
برنامه نویس اندروید 27،973 UAH
مدیر شبکه IT 17،644 UAH
متخصص بازاریابی 16،226 UAH
مدیر تولید 7،058 تا 22،342 UAH
اپراتور دستگاه 6،411 تا 12،601 UAH
مهندس تعمیر و نگهداری 55،979 تا 15،840 UAH

نحوه کاریابی در اوکراین:

اصلی ترین کاری که برای اخذ ویزای کاری اوکراین باید انجام دهید، کاریابی در اوکراین است. آژانس های کاریابی در اوکراین و وب سایت های شغلی می توانند از بهترین راه های کاریابی برای خارجیان باشند. پس از اینکه از طریق این روش ها کاریابی در اوکراین را انجام دادید باید رزومه خود را در وب سایت مربوطه آپلود کنید، تا کارفرمایی پیدا شود و برای سمت شغلی اش به شما پیشنهاد کاری دهد. در زیر مجموعه ای از منابع معتبر، برای جستجوی فرصت های شغلی برای یک فرد خارجی در اوکراین آورده شده است به دلیل وجود تقاضای زیاد شغلی زمانی که از این سایت ها استفاده می کنید، می توانید انتظار 0.5 تا 1.0 درصد پاسخ را از طرف آن ها داشته باشید. امیدواریم از طریق این وبسایت ها بتوانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • Career Jet
  • Jooble.com.ua
  • Work.ua
  • Rabota.ria.ua
  • Glassdoor

مؤسسات کاریابی در اوکراین:

آژانس یا مؤسسات کاریابی در اوکراین یکی از طرقی محسوب می شوند که مهاجران به علت دسترسی آسان برای کاریابی در اوکراین از آن ها استفاده می کنند. اکثر این آژانس ها به صورت تخصصی در زمینه فناوری و اطلاعات کار می کنند و متقاضیان را به کارفرما ها معرفی می کنند. برخی دیگر از آن ها در زمینه هایی مانند حسابداری و حسابرسی، کشاورزی و تجارت کشاورزی، ساخت و ساز و معماری، امور مالی و بانکی، منابع انسانی و مدیریت پرسنل، لجستیک، انبار و تجارت بین المللی، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی، مشاور املاک، خرده فروشی، خرید و فروش، معاملات، حمل و نقل و صنعت خودرو، مدیریت عالی و ارشد و زمینه های دیگر مشغول به فعالیت هستند. در این بخش ما فهرستی در زمینه آژانس های جذب و استخدام اوکراین را جمع آوری کرده و آنها را بر اساس شهر، صنعت و تخصص سازماندهی کرده ایم و تعدادی از آن ها را قرار داده ایم.

موسسات کاریابی در  اوکراین
Europe Service
Smart Solutions
A-HR.pro
Affinity
AGA Recruitment
Aktor interactive

بررسی ویزای همراه در اوکراین:

اکثر مهاجرانی که به اوکراین می آیند تمایل دارند، درحالی که در این کشور مشغول به کار هستند با خانواده خود در این کشور زندگی کنند. برای خارجیانی که در اوکراین مشغول به کار شده اند و اجازه کار و اجازه اقامت موقت دریافت کرده باشند، این امکان فراهم است که تمام خانواده آن ها به او بپیوندند. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشند و اعضا به اجازه کار یا قانون دیگری برای زندگی در اوکراین نیاز ندارند. در صورتی که می خواهید خانواده شما برای رفتن به اوکراین شما را همراهی کنند باید در حین درخواست ویزا، روابط خانوادگی خود را از طریق سند ازدواج (برای همسران)، شناسنامه، نشان دادن نام والدین (برای فرزندان / والدین)، کپی گذرنامه یکی از اعضای خانواده خود در اوکراین و اگر عضو خانواده شما صاحب اجازه اقامت است کپی حق اقامت وی را به محل درخواست، ارائه دهید. همچنین باید سایر مدارک مورد درخواست سفارت را آماده کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اوکراین:

اجازه اقامت دائم محبوب ترین و مؤثرترین شکل مهاجرت به کشور دیگر است. در حالی که برخی از کشورها به دلیل کمبود نیروی کار از سیاست های مهاجرتی مطلوبی برخوردارند، کشور های دیگر به ویژه کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی در پذیرش مهاجران محدودیت زیادی دارند. اوکراین جایی در وسط این لیست است. این کشور در حالی که فضای تجاری جذاب و فرصت های غنی آموزشی و اجتماعی دارد، سیاست ها و رویه های مهاجرت در آن بسیار انعطاف پذیر است. با این حال تعداد خارجیانی که متقاضی اجازه اقامت دائم در اوکراین هستند، هر ساله در حال افزایش است. در صورتی که متخصص باشید یا شرایط ویژه ای را داشته باشید پس از سه سال اقامت در اوکراین می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید و در صورتی که کارت اقامت اوکراین را به صورت دائم دریافت کردید می توانید برای تابعیت این کشور اقدام کنید. برای افراد دیگر کارت اقامت اوکراین با 5 سال زندگی در این کشور دائم می شود. لازم به ذکر است که قانون تابعیت اوکراین صریحاً می گوید داشتن همزمان دو تابعیت مجاز نیست. بنابراین، برای گرفتن تابعیت اوکراین، انصراف از تابعیت اصلی خود ضروری است.

کاریابی در اوکراین و سخن پایانی:

کاریابی در اوکراین و نحوه اخذ اقامت اوکراین در این نوشتار بررسی شد. ویزای کار اوکراین، نرخ بیکاری، بازار کار اوکراین و نحوه کاریابی در اوکراین را در این مقاله بیان کردیم. هدف از به نگارش در آمدن این مقاله آگاهی کامل شما همراهان با نحوه کاریابی در اوکراین و مهاجرت به اوکراین از طریق کار بود. از بررسی این مطالب می توان این برداشت را داشت که نرخ بیکاری در اوکراین بالا بوده و کاریابی در اوکراین از طریق job offer امکان پذیر است و نحوه اخذ ویزای آن از این طریق با دشواری همراه است. بنابراین ما در مؤسسه حقوقی ملک پور به شما پیشنهاد می دهیم که کاریابی در کشور های دیگری چون اتریش و کانادا را که نحوه کاریابی راحت تری دارند را دنبال کنید. امید است که با نوشتن این مقاله پاسخ تمام سؤالات شما در خصوص کاریابی در اوکراین را داده باشیم. در انتهای مقاله در بخش ثبت دیدگاه می توانید نظرات و سؤالات خود را با ما در میان گذاشته و در کمترین زمان ممکن پاسخ را از همکاران ما دریافت کنید. همچنین می توانید با امتیاز دهی ستاره ای از مجموعه ما حمایت کنید. علاوه بر این می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در اوکراین

مؤسسات کاریابی در اوکراین کدام ها هستند؟

برای کاریابی در اوکراین روش های مختلفی وجود دارد، مانند سایت های کاریابی، شبکه های اجتماعی حرفه ای برای کاریابی و مؤسسات کاریابی. مؤسسات کاریابی معتبر در اوکراین شامل Smart Solutions، A-HR.pro و Affinity می باشند.

حقوق کارگران در اوکراین چقدر است؟

متوسط ​​حقوق و دستمزد در اوکراین برای ژوئن 2020 به میزان 11،579UAH است و حداقل دستمزد برای یک فرد خارجی طبق قوانین اوکراین حداقل 10 برابر حداقل حقوق کارگران در اوکراین است.

ویزای کار اوکراین از چه طریقی به دست می آید؟

برای اخذ ویزای کار اوکراین باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا بتوانید در اوکراین مشغول به کار شوید.

بازار کار در اوکراین چگونه است؟

برای بازار کار در اوکراین تقریباً در هر حوزه ای که فکرش را بکنید فرصت های تجاری خوبی وجود دارد: حوزه فناوری اطلاعات، تولید، کشاورزی، بازاریابی، تبلیغات و سایر خدمات از این دسته هستند. از نظر درآمد همچنین اوکراین بازار کار خود را حفظ کرده و کارفرمایان را ملزم می کند تا به شهروندان خارجی مقدار ییشتری حقوق بدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *