کاریابی در امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در امارات
  • ویزای کار در امارات
  • مدارک مورد نیاز کار در امارات
  • نرخ بیکاری در امارات
  • لیست مشاغل مورد نیاز امارات 2021
  • میزان حقوق برای کار در امارات
  • نحوه کاریابی در امارات
  • مؤسسات کاریابی در امارات
  • بررسی ویزای همراه امارات
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در امارات
  • کاریابی در امارات و سخن پایانی

کاریابی در امارات و مقدمه ای بر آن

کاریابی در امارات، شرایط مورد نیاز جهت کاریابی و اخذ ویزای کاری امارات را به شیوه علمی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد. شما نیز چنانچه متقاضی کاریابی در امارات باشید، قطعاً با این سوالات مواجه هستید. مدارک مورد نیاز جهت کاریابی در امارات چیست؟ از چه طریقی می توان برای کاریابی در امارات اقدام کرد؟ شرایط کاریابی در امارات را چگونه می توان کسب نمود؟ و سوالاتی از این قبیل که در این مقاله به آنها پاسخ داده ایم. کشور امارات از جمله کشورهایی می باشد که در زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی طی سال های اخیر بسیار موفق عمل کرده است و در این راستا از کشورهای موفق آسیایی محسوب می‌گردد.

کشوری که اقتصاد آن روز به روز در حال پیشرفت می باشد و به همین دلیل به نیروهای کاری و متخصص نیاز دارد از این رو افراد زیادی به دلیل سطح بالای حقوق در این کشور به دنبال کسب موقعیت شغلی مناسب در امارات هستند. با توجه به اینکه کشور امارات در زمره کشورهای مهاجرپذیر قرار نمی‌گیرد، شیوه کار در این کشور کمی متفاوت می باشد شما دوستان عزیز می توانید به منظور بررسی دقیق شرایط خود جهت کاریابی در امارات با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و طی تماس تلفنی از مشاوره رایگان با مشاورین کارآزموده ما بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در امارات:

امارات متحده عربی کشوری است که در جنوب غربی آسیا واقع شده است و در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. امارات از قسمت جنوبی با قطر و از شرق با عمان همسایه می باشد. مساحتی در حدود ۸۴ هزار کیلومتر مربع دارد و جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر در این کشور ساکن هستند. مردم امارات به زبان عربی صحبت می‌کنند و بیشتر جمعیت این کشور مسلمان هستند. این کشور طی سال های اخیر در زمینه جذب مهاجر رشد چشمگیری داشته است و اقتصاد اصلی امارات در حال حاضر بر درآمدهای حاصل از صادرات نفتی و جذب توریسم استوار است. واحد پولی امارات درهم می باشد. در حال حاضر نرخ بیکاری امارات در حدود ۳ درصد است و به همین دلیل نیروهای کاری بسیاری به دنبال کار در این کشور هستند.

امارات

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور امارات

ویزای کار در امارات:

قبل از توضیح درباره ویزای کاری امارات به توضیح در باره معرفی انواع ویزاهای کاری می پردازیم. به صورت کلی ویزاهایی که برای کار ارائه می‌شوند تحت عنوان ویزای کاری پیشنهاد شغلی یا جاب آفر عنوان می‌شوند یا ویزاهای جستجوی کار. ویزاهای جستجوی کار به این صورت است که فرد واجد شرایط می‌تواند به صورت ۶ ماه وارد خاک کشور مقصد گردد و شغل مورد نظر خود را جستجو نماید. پس از پیدا کردن شغل مورد نظر می تواند درخواست اقامت کاری خود را ارائه نماید. اما کشور امارات متاسفانه از جمله کشورهایی است که ویزای جستجوی کار ارائه نمی‌دهد و افراد متقاضی کار در این کشور بر اساس دعوتنامه کاری که از طرف یک کارفرما در این کشور دریافت می‌کنند، می‌توانند ویزای کاری دریافت نمایند.

البته دریافت پیشنهاد شغلی نیز به راحتی انجام نمی شود، چرا که کارفرمای اماراتی در صورتی که قصد استخدام نیروی خارجی داشته باشد باید به اداره کار امارات ثابت نماید که چنین فردی با ویژگی‌هایی که او برای شغلش نیاز دارد در امارات نمی باشد و به همین دلیل قصد استخدام یک فرد خارجی را دارد. چنانچه متقاضی کار در امارات نتواند از طریق اینترنت به صورت مستقیم با کارفرمای اماراتی ارتباط بگیرد، می‌تواند از طریق سایت کمپانی های فعال در این کشور و همچنین از طریق مؤسسات معتبر کاریابی در امارات که به عنوان یک پل ارتباطی بین متقاضی کار و کارفرما عمل می کنند کمک بگیرد.

مدارک مورد نیاز کار در امارات:

کاریابی در امارات بحثی است که احتیاج به ارائه مدارک و همچنین رزومه کاری قوی دارد. مدارکی که متقاضیان کاریابی در امارات برای دریافت ویزای این کشور باید ارائه نمایند دو دسته می باشد. دسته ای مربوط به مدارک هویتی فرد متقاضی می باشد و دسته دیگر شامل مدارک مربوط به سابقه کاری و سابقه تحصیلی. در بحث ویزاهای کاری آنچه بسیار حائز اهمیت است، ارائه سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی است. تسلط به زبان عربی و همچنین تسلط به زبان انگلیسی می تواند از جمله نقاط قوت رزومه شما محسوب گردد. به منظور بالا بردن شانس موفقیت خود در اخذ ویزای کاری امارات تمامی مدارک را کاملاً درست مطابق با قوانین ارائه نمایید. همچنین توصیه می گردد از ارائه مدارک جعلی و غیر معتبر خودداری نمایید چرا که باعث می‌شود نه تنها در امارات بلکه حتی در مهاجرت به سایر کشورها نیز با مشکل مواجه شوید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه ترجمه مدرک آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه یک گواهی نامه تمکن مالی
  • ارائه سوابق کاری و تکمیل فرم های مورد نیاز
  • همچنین ارائه بیمه نامه مسافرتی معتبر

نرخ بیکاری در امارات:

یکی از شاخص های اقتصادی بسیار تاثیرگذار در امر مهاجرت های کاری بررسی میزان نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. نرخ بیکاری در هر کشوری نشان‌دهنده اهمیت سران آن کشور به میزان حضور سرمایه‌گذاران در اقتصاد آن کشوراست. هر چه میزان سرمایه گذاری در یک کشوری دارای رشد باشد قاعدتاً موقعیت های شغلی بسیاری برای متقاضیان کار فراهم می شود. همانطور که در پیش تر نیز گفته شد کشور امارات طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری در حوزه ساخت و ساز و همچنین توسعه زیرساخت های نفتی داشته است. این عوامل باعث شده است که نرخ بیکاری این کشور به حدود ۳ درصد کاهش یابد.

نمودار نرخ بیکاری امارات

لیست مشاغل مورد نیاز امارات 2021:

دولت‌ها هر ساله بر اساس لیستی که از طرف کارفرما های آن کشور ارائه می‌شود اقدام به اعلام نیاز در خصوص نیروی کار ماهر در رشته‌هایی خاص می نمایند. امارات نیز بر همین مبنا بر طبق نیاز های کاری کارفرماها به اداره کار این کشور تعدادی از مشاغل را به صورت سالیانه جهت جذب نیرو معرفی می‌نماید. این مشاغل سالیانه به روز رسانی گردیده و اگر در این کشور صنایع جدیدی رشد کند و به نیروی ماهر احتیاج باشد، به این لیست اضافه می گردد. از جمله سیاست هایی که در جذب نیروی خارجی به کار می رود استفاده از دانش و تجربه اتباع خارجی در صنایع مختلف می باشد. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز جهت کاریابی در امارات را آورده ایم.

مشاغل مورد نیاز مارات
پرستار مکانیک خودروهای سنگین
خدمات روان پزشکی آرماتوربند
معلم عایق ساز
تکنسین اتاق عمل شیشه بر
پرستار اورژانس لوله کش
رادیولوژیست راننده جرثقیل
طراح آی تی نصاب کف پوش
مهندس فنی و برق تکنسین اتوماسیون
مربی مهد کودک بنا
پرستار سالمند نجار
پرستار کودک بازاریاب تلفنی
مهندسی سازه و عمران بهیار
مهندسی ساختمان و تأسیسات ابزار ساز
مددکار اجتماعی کاشی کار
برنامه نویس نرم افزار برق کار
ماما قصاب
مهندسی مخابرات نانوا
آشپز نقاش ساختمان

میزان حقوق برای کار در امارات:

یکی از عوامل ایجاد مهاجرت های کاری دارا بودن یک موقعیت شغلی خوب در عین داشتن حقوق و مزایای مناسب است.  بنابراین کشورهایی برای متقاضیان کار جذابیت دارد که سطح حقوقی و پرداختی در آن کشورها از حداقل حقوق در کشور فرد متقاضی بالاتر باشد. کشور امارات نیز به دلیل منابع نفتی از جمله کشورهای ثروتمندی محسوب می گردد که با توجه به رشد اخیری که در صنایع مختلف داشته است، حداقل حقوقی که برای افراد متخصص در نظر می‌گیرد بسیار مناسب است. بنابراین آن دسته از افرادی که دارای مهارت های خاصی می باشند و یا تخصص ویژه ای را در بعضی از رشته‌ها دارند، می‌توانند به راحتی در این کشور از نظر مالی تامین شوند. در جدول زیر میزان حقوق و درآمد ماهیانه بعضی از مشاغل را به صورت میانگین آورده‌ایم.

دسته بندی مشاغل میانگین حقوق ماهانه به درهم امارات
حسابداری و امور مالی 16,241
اداره/پذیرش/دبیرخانه 10,096
تبلیغات/طراحی گرافیک 14,695
هواپیمایی/هوافضا/دفاعی 16,441
معماری 14,231
خودرو 11,664

نحوه کاریابی در امارات:

فرد متقاضی کاریابی در امارات می تواند به صورت مستقیم در کشور امارات حضور پیدا کند و پس از برقراری ارتباط با کارفرماهای معتبری که در این کشور فعال هستند نسبت به انعقاد قرارداد با آنها اقدام نموده و مجوز کاری دریافت نماید. بدین صورت پس از اخذ مصاحبه و همچنین بررسی رزومه و سوابق کاری فرد متقاضی و انعقاد قرارداد فی مابین کارگر و کارفرما قرار داد موضوعه توسط کارفرما به اداره کار کشور امارات می‌رود و در آنجا پس از بررسی‌های لازم می‌تواند کارفرما برای فرد متقاضی پیشنهاد شغلی ارائه نماید. کارفرما در این زمینه باید اداره کار را متقاعد نماید که نتوانسته نیروی کار خود را از داخل کشور امارات پیدا کند؛ لذا اقدام به جذب نیروی خارجی نموده است. اگر فردی امکان حضور در خاک امارات را نداشته باشد می تواند از طریق مراجعه به سایت های کمپانی‌های فعال و همچنین از طریق مؤسسات کاریابی معتبر اقدام به کاریابی در امارات نماید. در ادامه به نحوه کاریابی از طریق سایت های معتبر می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در امارات:

چنانچه امکان حضور در خاک امارات را به منظور کاریابی ندارید می‌توانید از مؤسسات کاریابی معتبری که در این زمینه فعالیت دارند استفاده نمایید. اما حتماً به سابقه فعالیت و تجربه آن مؤسسه بسیار دقیق شوید. در واقع مؤسسات کاریابی به عنوان یک پل ارتباطی بین کارفرماها و متقاضیان کاریابی اقدام می‌نمایند. فرد متقاضی از طریق ارائه رزومه کاری خود به مؤسسات کاریابی این فرصت را پیدا می‌کند که به بانک اطلاعاتی کارفرمایانی که به نیرو احتیاج دارند دسترسی پیدا کند. بسیاری از سایت ها و مؤسسات معتبر کاریابی حتی با متقاضی کاریابی مصاحبه ای را انجام می دهند. در این صورت متقاضی به صورت مستقیم با دعوتنامه کاری وارد خاک امارات می‌شود. تعدادی از مؤسسات کاریابی معتبر در امارات را در زیر معرفی نموده ایم.

  • Akhtaboot
  • BAC خاورمیانه
  • Dubizzle

بررسی ویزای همراه در امارات:

یکی از مواردی که در زمینه کاریابی در امارات باید به آن آگاهی داشته باشید این است که فرد متقاضی کار یابی در امارات می تواند در زمان اقامت در امارات، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشد. بنابراین امارات نیز از قانون الحاق به خانواده پیروی می‌کند و به متقاضیان کار در این کشور نیز جهت همراه داشتن همسر و فرزندانشان ویزای همراه ارائه می نماید. ولی موضوعی که وجود دارد همراه شخص متقاضی کار در امارات اجازه کار در این کشور را ندارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات:

یکی از طرق بسیار متداول و سریع اقامت و تابعیت کشورها روش‌های کاری می باشد. چرا که از ابتدا فرد متقاضی کار با پرداخت بیمه و مالیات به دولت کشور مقصد، می تواند پس از مدت زمان مشخصی ابتدا اقامت دائم و سپس تابعیت خود را دریافت نماید. اما کشور امارات با توجه به اینکه کشور مهاجر پذیری نمی باشد و صرفاً جهت پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود به نیروی کار احتیاج دارد صرفاً از جهت تامین نیروی کار خود این اقامت را اعطا می نماید. چنانچه به عنوان فرد متقاضی کاریابی در امارات هدف اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دنبال می کنید باید بدانید امارات از این قاعده مستثنی می باشد .در صورتیکه فردی به مدت ۳۰ سال در این کشور کار کند و بیمه و مالیات پرداخت نماید می‌تواند اقامت دائم از این کشور دریافت نماید. بنابراین در طی ۳۰ سال فرد با توجه به مدت قرارداد کاری خود می‌تواند اقامتش را تمدید نماید و در خاک امارات باقی بماند. جالب است بدانید کشور امارات تابعیت و پاسپورت خود را به مهاجرین و اتباع خارجی اعطا نمی نماید.

در صورتی که شما می توانید از طریق کار در کشور های اروپایی ضمن بهره‌مندی از حقوق شهروندی پس از ۵ سال به اقامت دائم و پس از سه سال به تابعیت اروپا دست یابید.

کاریابی در امارات و سخن پایانی:

کاریابی در امارات، مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزا های کاری در امارات را به شیوه‌ای علمی مورد بررسی و تحقیق قرار دادیم. همانطور که متوجه شدیم کشور امارات یکی از ثروتمندترین و پربازده ترین اقتصادهای منطقه غربی آسیا را دارد و به دلیل منابع عظیم نفتی و توسعه ساخت و ساز های بی شمار هر سال سرمایه گذاران بسیاری از سراسر جهان جذب این کشور می شوند، و رونق و سود بیشتری را به اقتصاد این کشور وارد می‌کنند. اما در بحث کاریابی در امارات موضوعی که حائز اهمیت است عدم اعطای اقامت دائم و تابعیت به متقاضیان می باشد. از سوی دیگر دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما های این کشور کاری بسیار دشوار است و صرفاً از طریق مؤسسات کاریابی می‌توان به این هدف دست یافت. بنابراین چنانچه قصد اخذ ویزای کاری و کاریابی در امارات را دارید می توان جهت بررسی دقیق‌تر شرایط خود با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید تا به روزترین خدمات مهاجرتی را دریافت نمایید. اگر پاسخ برخی از سوالات خود را در باب کاریابی در امارات دریافت ننموده اید در قسمت دیدگاه های سایت مطرح نمایید تا مشاورین ما شما را راهنمایی نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در امارات

✅ به چه دلیل کار در امارات مورد توجه بسیاری از افراد است؟

امارات کشوری است که اقتصاد آن در حال پیشرفت می باشد و به نیروهای کاری و متخصص نیاز دارد؛ همچنین افراد زیادی به دلیل سطح بالای حقوق در این کشور به دنبال کسب موقعیت شغلی مناسب در امارات هستند.

✅ نرخ بیکاری کمتر از 3 درصد در امارات نشانه چیست؟

نرخ بیکاری در هر کشوری نشان‌دهنده اهمیت سران آن کشور به حضور سرمایه‌گذاران در اقتصاد کشور است. با افزایش سرمایه گذاران، موقعیت های شغلی افزایش یافته و در نتیجه نرخ بیکاری افت می کند.

✅ از چه طریق می توان نسبت به کاریابی در امارات اقدام کرد؟

از طریق مراجعه به سایت های کمپانی‌های فعال و همچنین از طریق مؤسسات کاریابی معتبر می توان اقدام به کاریابی در امارات کرد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب
      ویزای کار امارات بر اساس امتیاز نیست بنابراین در صورت پیدا کردن کارفرما و تاییدیه ادارات مربوط می توان ویزای کار دریافت نمود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *