کاریابی در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در استرالیا
  • ویزای کار در استرالیا
  • مدارک مورد نیاز کار در استرالیا
  • نرخ بیکاری در استرالیا
  •  مشاغل مورد نیاز 2020 استرالیا
  •  میزان حقوق در استرالیا
  •  نحوه کاریابی در استرالیا
  • مؤسسات کاریابی در استرالیا
  • بررسی ویزای همراه استرالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در استرالیا
  • سخن پایانی کار در استرالیا

کاریابی در استرالیا و مقدمه ای بر آن

کاریابی در استرالیا ، شرایط کار و دریافت جاب آفر در استرالیا و انواع ویزا کار در استرالیا در این مقاله به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. نحوه کاریابی در استرالیا چگونه است؟ کاریابی در استرالیا چه مراحلی دارد؟ آیا بدون کاریابی امکان اقامت کاری استرالیا وجود دارد؟ در این مقاله اکثر سوالات شما در خصوص کاریابی در استرالیا پاسخ داده خواهد شد و پس از مطالعه این مقاله می توانید جهت کاریابی در استرالیا بدون نیاز به وکیل اقدام کرده و شانس خود را امتحان کنید. اینکه چقدر شانس کاریابی در استرالیا وجود دارد و چقدر این مراحل امکان موفقیت و مهاجرت واقعی در آن وجود دارد نیز در این مقاله بررسی خواهد شد. یکی از تقسیم بندی های ویزاهای کار در کشورهای دنیا به دو صورت با پیشنهاد شغلی و بدون پیشنهاد شغلی است.

موسسه  حقوقی ملک پور  با 16 سال سابقه در امر مهاجرت و حقوق بین الملل آماده کمک به شما عزیزان و مشاوره در امر مهاجرت و کاریابی در استرالیا میباشد و جهت بررسی شرایط خود می توانید با دفاتر ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در استرالیا:

استرالیا کشوری در نیمکره جنوبی و استان اقیانوسیه می باشد. این کشور ششمین کشور وسیع دنیا محسوب می شود. استرالیا از مستعمرات بریتانیای کبیر بوده است و در سال 1901 از بریتانیای کبیر اعلام استقلال نمود.  جمعیت این کشور 25 میلیون نفر است و زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد. با توجه به جمعیت کم، نسبت به وسعت زیاد سرزمین استرالیا این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار ثروتمند بوده و به همین جهت نیز برای توسعه بیشتر، نیاز به نیروی انسانی متخصص و سرمایه گذاران دارد. همین موضوع موجب شده است کشور استرالیا جزو کشورهای مهاجر پذیر باشد و قسمت عظیمی از این کشور را نیروی مهاجر تشکیل داده است.

همانند کانادا که به علت تعداد مهاجرین زیاد این کشور برخورد مناسبی با مهاجرین دارند و نژاد پرستی در این کشورها بسیار کم می باشد، استرالیا نیز چنین است و برخورد مردم عموماً با مهاجرین تفاوتی با شهروندان عادی استرالیایی ندارد. کار در استرالیا نیز یکی از روش های مهاجرت است که در برخی روش های مهاجرت کاری به استرالیا وجود کارفرما و پیشنهاد شغلی یا الزام می باشد و یا امتیاز بسیار زیادی در روند پرونده متقاضی دارد به همین جهت این مقاله در خصوص کاریابی در استرالیا نگارش شده است.

کار در استرالیا درباره استرالیا جمعیت استرالیا مساحت استرالیا واحد پول استرالیا زبان رسمی استرالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور استرالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

ویزای کار در استرالیا:

استرالیا ویزاهای کاری مختلفی دارد که برخی از این ویزاها اقامت کوتاه مدت و کارهای فصلی و موقت است و برخی از این ویزاها نیز بدون توجه به کار پیشنهاد شده دائم هستند و شخص به حقوق شهروندی دست می یابد. مطرح ترین نوع ویزای کار استرالیا ویزای کار از طریق سیستم جامع skilled select یا نیروی ماهر انتخابی است که سیستمی بر پایه امتیاز می باشد و نظیر کانادا به دو بخش استانی و فدرال تقسیم می شود. در سیستم نیروی ماهر انتخابی هر فرد با توجه به تحصیلات ، سوابق کاری ، مدرک زبان ، رشته تحصیلی، علقه به کشور استرالیا و سن امتیاز خاصی را به دست می آورد و با سایرین جهت دریافت اقامت دائم استرالیا جهت کار و زندگی رقابت می کند.

 نیروی ماهر انتخابی خود به 3 ساب کلاس 189 – 190- 489 تقسیم میشود. در ساب کلاس 190 نیاز به کاریابی در استرالیا و یافتن کارفرما نیست ولی در ساب کلاس های 190 و 489 فرد باید در کشور استرالیا حتماً اسپانسر شغلی یا کارفرما پیدا کند تا امتیاز لازم را کسب کند. همینطور در کنار این ساب کلاس ها برخی ویزاهای دیگر نیز در استرالیا وجود دارند که با کاریابی حتی با امتیازات پایین تر می توانند اقامت کاری استرالیا را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز کار در استرالیا:

با توجه به اینکه ویزاهای کاری استرالیا گسترده می باشد و انواع خاصی دارند، نمیتوان یک لیست مدارک خاص ارائه داد. بر خلاف برخی کشورها که یک یا دو نوع ویزای کاری دارند، کشور استرالیا برای هر تخصص و هر شرایط ممکن است ویزای متفاوتی مورد نیاز باشد. کاریابی در استرالیا همانطور که اشاره شد در برخی از ویزاهای کاری مورد نیاز است و شخص باید نامه کارفرما که از اداره کار تائیدیه نیز دریافت شده است را نیز جزو مدارک ارائه دهد. برخی از مدارک جهت دریافت ویزای کار استرالیا به صورت زیر می باشند:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2-3 عکس پاسپورتی
  • پیشنهاد شغلی (در صورت نیاز)
  • بیمه سلامت
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی

برخی مدارک نیز ممکن است با توجه به شرایط متقاضی برای مثال متاهل بودن ، یا برخی تائیدیه های خاص جهت اشتغال در برخی مشاغل خاص مثل پزشکی مورد نیاز باشد.

نرخ بیکاری در استرالیا:

یکی از عوامل مهم جهت بررسی شرایط کاریابی در استرالیا بررسی نرخ بیکاری این کشور می باشد. هرچه نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد فرصت برای نیروی ماهر خارجی بیشتر است تا در این کشور مشغول به کار شوند. تمامی کشورهای جهان قانون اولویت اتباع خود جهت کار به اتباع خارجی را تحت عناوینی دارند و برخی سخت گیر تر و برخی با امتیازات خاصی این قانون را وضع کرده اند. برای اینکه نیروی خارجی بتواند در یک کشور استخدام شود و کار کند باید دولت ابتدا اطمینان داشته باشد که شخص خارجی جای نیروی کار اتباع خود آن کشور را نگرفته است و همینطور بازار کار آن کشور جهت ورود نیروی خارجی ظرفیت کافی را داشته باشد. نرخ بیکاری در استرالیا نرخ مناسبی است و در حال حاظر 5.3 درصد می باشد. نرخ بیکاری کشور استرالیا را میتوانید در نمودار زیر مشاهده بفرمایید.

نرخ بیکاری استرالیا

مشاغل مورد نیاز 2020 استرالیا:

از دیگر مواردی که در خصوص کاریابی در استرالیا باید بررسی شود مشاغل مورد نیاز این کشور است. هر ساله هر کشور لیست مشاغلی که در بازار کار آن کشور تقاضا زیاد است را اعلام می کند تا نیروی های متخصص خارجی که خواهان کار در سایر کشورها هستند بتوانند راحت تر کار مورد نظر خود را پیدا کنند. در استرالیا هر ساله لیست مشاغل آپدیت می شود. لیست مشاغل در استرالیا به چند دسته تقسیم می شود:

  • لیست مشاغل مورد نیاز تخصصی کوتاه مدت (STSOL): این لیست برای کارهایی می باشد که در زمان مشخص و کوتاه مدتی مورد نیاز است و ممکن است به زودی تغییر کند و یا سال بعد از لیست خارج شود. نظیر مدیریت تبلیغات یا مهماندار.
  • لیست مشاغل مورد نیاز تخصصی متوسط و بلند مدت (MLTSSL): این مشاغل ، مشاغلی هستند که سالهاست در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا هستند و به احتمال قوی نیز به زودی تغییر نخواهند کرد. مثل مهندس برق و مهندس معمار
  • لیست مشاغل مورد نیاز در برخی استان ها (ROL) : این لیست مشاغلی می باشد که این مشاغل تنها در استان های خاصی و توسط کارفرما امکان اقدام و درخواست دارند و در تمامی مناطق استرالیا مورد تقاضا نیستند. نظیر تکنسین کشاورزی

میزان حقوق برای کار در استرالیا:

قطعا برای نیروی کار متخصصی که سال ها تجربه کاری داشته و مهارت بالایی نیز در کار خود دارد، میزان دستمزد نیز جهت مهاجرت اهمیت بالایی دارد و باید بررسی شود. به خصوص اینکه برخی مشاغل در برخی کشورها از دستمزد و مزایای بالاتری برخوردار هستند و قطعا هر شخص با توجه به مهاجرت خود تمایل به کار در کشوری که امکانات بیشتری برای وی فراهم می باشد، را دارد. در استرالیا با توجه به سرانه بالای درآمد کشور، میزان حقوق و مزایا بالا است و جزو کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می شود که نیروی کار ارزش بالایی در این کشور دارد. برای مثال پزشکان در کشور استرالیا بالاترین حقوق را در دنیا دریافت می کنند و کمتر کشوری از نظر حقوق در کادر پزشکی به این سطح رسیده است. در لیست زیر برخی مشاغل استرالیا به صورت ساعتی مشخص شده است.

عنوان شغلی میزان درآمد ساعتی به دلار
پرستار ثبت شده 42
مدیر اجرایی 134
حسابداری 42
نجار 45
مدیر پروژه 149
فروشنده و کمک فروشنده 25
رزروشن مطب 27
مدیر فروشگاه 70
خدمتکار 22

نحوه کاریابی در استرالیا:

در این بخش مقاله به نحوه و مراحل کاریابی در استرالیا می پردازیم. مراحل کاریابی معمولا از جایی شروع می شود که شخص ابتدا مهارت ها و امتیازهای خود را بررسی می کند که آیا شرایط کاریابی در استرالیا را دارد و از پیش نیاز های ابتدایی برخوردار است. به علت امتیازی بودن شرایط نمی توان شرایط دقیقی را گفت که جهت کاریابی باید از آن بهره مند بود ولی به طور کلی می توان گفت زیر زیر 40 سال، داشتن مدرک زبان 7، مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و سوابق کار مرتبط با تحصیلات از عوامل اصلی می باشند. مراحل اصلی کاریابی در استرالیا به شکل زیر است:

  • بررسی امتیازات مورد نیاز جهت دریافت ویزای کار و نوع ویزای مورد تقاضا.
  • آماده کردن یک رزومه کامل و مفید در خصوص توانایی ها و قابلیت های شخص و سوابق کاری
  • بررسی های آنلاین و ارسال رزومه برای شرکت های مختلف و کاریابی های مختلف در سراسر استرالیا و انجام مصاحبه شغلی
  • در برخی مواقع کمک گرفتن از یک مؤسسه رسمی کاریابی در کشور استرالیا جهت افزایش شانس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در استرالیا:

همانطور که در بخش کاریابی در استرالیا و نحوه کاریابی اعلام شد برخی از ویزاها نیاز به یافتن پیشنهاد شغلی و کارفرما دارند و برای کاریابی در برخی مواقع بهتر است از کاریابی های رسمی در استرالیا که مجوز کاریابی دارند اقدام کرد. توصیه می شود قبل از هرگونه پرداخت وجه ابتدا از درستی کار و مطمئن بودن مامور کاریابی اطمینان پیدا کنید. به علت تقاضاهای زیاد، افراد سودجو زیادی با ادعای کاریابی در استرالیا به صورت های مختلف از مردم و متقاضیان مبالغی را دریافت می کنند. این اتفاق متوجه افرادی است که بدون تحقیق و بررسی اقدام می کنند. حتما از رسمی بودن مؤسسه کاریابی در استرالیا اطمینان کسب کنید و معمولاً مؤسسات کاریابی در استرالیا وجه خود را از بخشی از حقوق متقاضی دریافت می کنند، که این نیز یکی از مواردی می باشد که باید قبل از اقدام با هر جایی مورد توجه قرار دهید. مؤسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش یک مؤسسه حقوقی می باشد و خدماتی در خصوص کاریابی در استرالیا ندارد. ولی با توجه به اطلاعات و وکلایی که در کشورهای مختلف به عنوان همکار دارد امکان مشاوره و راهنمایی شما عزیزان در خصوص یافتن یک مؤسسه کاریابی معتبر فراهم کرده است. برخی از مؤسسات کاریابی در استرالیا:

سایت های شغل یابی توضیحات
Job Centre Australia یکی از وب سایت های کاریابی در استرالیا که بدون دریافت منفعت و سود به صورت رایگان برای کاریابی در این کشور به متقاضیان کمک می کند.
seek این وب سایت نیز یکی از بزرگترین وب سایت ها و مؤسسات کاریابی استرالیا است که قدم به قدم مراحل کاریابی را کمک و مدیریت می کند.
jobsearch این موتور جستجوگر شغل نیز توسط خود دولت استرالیا مدیریت می شود.

بررسی ویزای همراه در استرالیا:

یکی دیگر از مواردی که جهت کاریابی در استرالیا باید بررسی و تحلیل شود امکان و شرایط ویزای همراه در استرالیا می باشد. در برخی کشورها حتی با یافتن کار نیز امکان بردن همراه میسر نیست و شخص باید تنها به کشور مقصد سفر کند و بعد از مدت ها همسر خود و فرزندان را همراه بیاورد. این موضوع بیشتر در کشورهایی می باشد که ثروتمند نیستند و شخص نمی تواند با حقوق دریافتی هزینه کل خانواده را تامین کند. اما در کشور استرالیا شخص با دریافت ویزا می تواند به صورت همزمان برای خانواده خود نیز اقدام کند، تا حتی فاصله کوتاه هم بین آنها ایجاد نشود. ویزاهای کاری استرالیا از این بابت یک امتیاز بزرگ محسوب می شوند و در تفاوت با برخی کشورها که ویزاهای جستجوی کار آنها بدون ویزای همراه است یک مزیت محسوب می شود. در استرالیا، همراه اجازه تحصیل رایگان، کار تمام وقت و هر گونه گذراندن دوره آموزشی و خدمات بهداشتی و … را نیز دارد. مدارک اصلی برای الحاق خانواده به صورت زیر است:

  • مدرک ازدواج و سند ازدواج
  • پاسپورت
  • مدرک اقامت شخص اصلی و یا پیشنهاد شغلی
  • گواهی تولد فرزندان و شناسنامه
  • عکس پرسنلی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در استرالیا:

استرالیا همانطور که اشاره شد کشوری مهاجر پذیر است و با ورود به این کشور امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت فراهم می گردد. بر خلاف برخی کشورها که به هیچ وجه مهاجر خارجی نمی پذیرند و تمام ویزاهای آنها موقت می باشد و تبدیل به پاسپورت و اقامت دائم مگر در شرایط خاص نمی شوند کشور استرالیا جهت جذب مهاجران متخصص امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت را فراهم کرده است. کاریابی در استرالیا معمولاً منجر به یکی از اقامت های کاری استرالیا می شود. در ویزای 189 که معروفترین ویزای کاری استرالیا می باشد، شخص از ابتدا اقامت دائم دریافت می کند و پس از 12 ماه زندگی در استرالیا می تواند درخواست پاسپورت و تابعیت بدهد. این روش جزو سریع ترین روش های دریافت تابعیت می باشد. این مقاله توسط تیم حقوقی مؤسسه ملک پور گردآوری شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام می باشد و قابل پیگیری قانونی خواهد بود. در سایر استان ها شخص باید مدت خاصی نظیر 3 سال در استان انتخابی کار کند و پس از آن درخواست اقامت دائم بدهد.

کار در استرالیا و سخن پایانی:

کاریابی در استرالیا، ویزای کاری استرالیا و اقامت استرالیا از طریق کار در این مقاله به صورت کامل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. همانطور که اشاره شد ویزای کار استرالیا بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد و هر شخص با توجه به امتیازی که دریافت می کند شانس متفاوتی خواهد داشت. برخی ویزاهای کاری در این کشور نیازمند کارفرما و داشتن پیشنهاد شغلی هستند و برخی نیز نیاز به داشتن کارفرما ندارند. در مقایسه این کشور با کانادا می توان گفت استرالیا مراحل متفاوتی دارد و مشاغل و نوع رشته تحصیلی فرد در کشور استرالیا اهمیت بیشتری دارد. در برخی روش های استرالیا برخی مشاغل امکان اقدام ندارند. مؤسسه حقوقی ملک پور با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در امور حقوقی و بین المللی آماده راهنمایی شما در خصوص کاریابی در استرالیا و آشنا نمودن متقاضیان با مقررات و قوانین کاریابی در استرالیا می باشد. شما می توانید جهت ارزیابی امتیازات و شرایط خود جهت کاریابی در استرالیا با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. همینطور نیز می توانید سوالات خود را در وب سایت ما مطرح کنید تا کارشناسان به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در استرالیا

✅ در کدام ساب کلاس، برای دریافت ویزای کار نیاز به یافتن کارفرما نیست؟

در ساب کلاس 190 نیاز به کاریابی در استرالیا و یافتن کارفرما نیست.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور استرالیا در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

نرخ بیکاری در استرالیا نرخ مناسبی است و در حال حاظر 5.3 درصد می باشد.

✅ چه معیارهایی برای کاریابی در استرالیا اهمیت بیشتری دارد؟

به طور کلی می توان گفت سن زیر 40 سال، داشتن مدرک زبان 7 ، مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و سوابق کار مرتبط با تحصیلات از ملاک های اصلی امتیاز آوری می باشند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      خیلی ویزای کار استرالیا ساب کلاس های متعددی دارد که داشتن پیشنهاد کار در همه آنها الزامی نیست. مطرح ترین نوع ویزای کار استرالیا ویزای کار از طریق سیستم جامع skilled select یا نیروی ماهر انتخابی است که سیستمی بر پایه امتیاز می باشد و داشتن پیشنهاد کار سبب افزایش امتیاز شما می شود

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *