کاریابی در ارمنستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ارمنستان
  • ویزای کار ارمنستان
  • مدارک مورد نیاز کار در ارمنستان
  • نرخ بیکاری در ارمنستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان
  • میزان حقوق کار در ارمنستان
  • نحوه کاریابی در ارمنستان
  • مؤسسات کاریابی در ارمنستان
  • بررسی ویزای همراه ارمنستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ارمنستان
  • کاریابی در ارمنستان و سخن پایانی
✅ کار یابی در ارمنستان ✅ لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان✅شرایط ویزای کاری ارمنستان در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کاریابی در ارمنستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در ارمنستان ، لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان، شرایط ویزای کاری ارمنستان، نحوه کاریابی در ارمنستان و مدارک لازم جهت ویزای کاری ارمنستان را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در ارمنستان چگونه است؟ سطح متوسط درآمد در ارمنستان به چه میزان می باشد؟ وب سایت های مهم کاریابی در ارمنستان کدام اند؟ چگونه می توان تابعیت ارمنستان را دریافت نمود؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات مهم در ارتباط با کاریابی در ارمنستان خواهیم پرداخت. ارمنستان کشوری با اقتصاد نه چندان قوی در جنوب قفقاز است به طوری که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا می باشد. ویزای کاری این کشور بر اساس پیشنهاد کاری می باشد و طبق نظر سازمان وزارت کار ارمنستان قرار دارد. وب سایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور  می توانند مراجع مناسبی در زمینه کاریابی در ارمنستان و سایر کشور ها باشند. شما می توانید با تماس با این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کشور های مختلف دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ارمنستان:

ارمنستان کشوری محصور در خشکی و در جنوب قفقاز قرار دارد. این کشور با آذربایجان، گرجستان، ایران، آرتساخ و ترکیه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر ایروان و زبان رسمی مردم ارمنستان، زبان ارمنی می باشد. وجه رایج در این کشور درام است. مساحت این کشور 29,743 کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیش از 3 میلیون نفر می باشد. اقتصاد در این کشور چندان قوی نمی باشد به طوری که در سالیان اخیر تولید ناخالص در این کشور 14,2 کاهش داشته است. نرخ بیکاری در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. اقتصاد ارمنستان بر پایه گردشگری و تولیدات طبیعی و معدنی آهن، طلا و مرمر است. آب های معدنی بسیاری در این کشور وجود دارند. صادرات فلزات غیر قیمتی 30 درصد، صادرات مواد معدنی 27,7 درصد و سنگ ها و فلزات قیمتی 12,1 درصد از درآمد های صادراتی این کشور را شامل می شوند. پیش از استقلال این کشور اقتصاد این کشور صنعت محور بود. این صنایع عبارت اند از مواد شیمیایی، تولید ماشین آلات صنعتی، فرآوری مواد غذایی، نساجی، تولید رزین و الکترونیک. وابستگی این صنایع به واردات مواد اولیه از کشور های خارجی، سبب تضعیف صنعت در این کشور شده است. افراد برای کار در ارمنستان به ویزای کار این کشور نیاز دارند. در ادامه با ما در بررسی ویزای کاری ارمنستان و همچنین مدارک لازم جهت دریافت این ویزا همراه باشید.

ارمنستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ارمنستان

ویزای کار در ارمنستان:

برای کار در کشور ارمنستان، متقاضیان به ویزای کاری این کشور احتیاج دارند و با داشتن ویزای توریستی این کشور نمی توان کار انجام داد. اتباع کشور های آمریکا، اسپانیا و سوئد و همچنین متخصصان ماهر و صاحبان مشاغل در ارمنستان به دریافت ویزای این کشور احتیاج ندارند. متقاضیان برای درخواست ویزای کاری ارمنستان به یک پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرمایان ارمنستانی احتیاج دارند. کارفرمایان پیش از هر چیز لازم است به دنبال کارگران ارمنی برای فرصت شغلی مورد نظر بگردند. وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان از بازار کار این کشور یک آزمایش انجام می دهند که اطمینان حاصل کنند هیچ کارگر در ارمنستان واجد شرایط  وجود ندارد. پس از اینکه این اداره شخص مناسبی را برای این فرصت شغلی پیدا نکند اجازه کار به یک فرد خارجی اعطا می گردد. هنگامی که متقاضی خارجی اجازه کار خود را دریافت می کند، باید درخواست اجازه موقت را به اداره گذرنامه ارمنستان ارائه دهد. ویزای کار در این کشور دارای زمان معتبری است و فرد متقاضی می تواند آن را تمدید کند. اگر یک کارفرما نتواند ویزای کار برای کارگر خود دریافت کند با جریمه سنگینی مواجه می شود. همچنین اگر کارگر خارجی مدت زمانی بیش از ویزای خود در این کشور سپری کند، با جرایم سنگین بالای 50 هزار درام مواجه می شود. مدت اعتبار مجوز اقامت در ارمنستان به قرارداد کاری با کارفرما بستگی دارد و ممکن است 1 سال باشد. در جدول زیر موارد ویزای کاری در ارمنستان را مشاهده می کنید:

اجازه اقامت اقامت موقت اقامت دائم گذرنامه ویژه
اعتبار 1 سال (قابل تمدید) 5 سال (قابل تمدید) 10 سال (قابل تمدید)
الزامات سرمایه گذاری خرید ملک ایجاد کار
هزینه دولتی 105 هزار درام (221$) 140 هزار درام (294$) 150 هزار درام (315$)
مدت زمان 30 روز 30 روز 60 روز
همراه (خانواده) همسر، والدین، فرزندان همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه

افراد با سابقه، دارندگان ویزای دائم و یا شهروندی، پناهندگان، اعضای خانواده کارکنان دیپلماتیک، کارگران خارجی که در مرز کار می کنند و کارمندان کوتاه مدت در زمینه های ورزشی و فرهنگی برای کار در ارمنستان به اجازه کار این کشور احتیاجی ندارند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ارمنستان:

برای دریافت ویزای کاری ارمنستان، متقاضی به پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای داخل این کشور احتیاج دارد. پس از دریافت پیشنهاد کاری و عقد قرار داد با کارفرما، کارمند و یا کارفرما باید هزینه های دریافت مجوز کار را به دولت ارمنستان بپردازند (25هزار درام یا 52$) و در صورت لزوم هزینه اجازه اقامت موقت (105 هزار درام یا 219$) را پرداخت کنند. سپس برای انجام درخواست اجازه کار متقاضی و یا کارفرما باید مدارک لازم را به وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان ارسال کند. ممکن است این درخواست 13 روز کاری به طول بیانجامد. مدارک باید توسط کارفرما در وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان ثبت شوند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری ارمنستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت متقاضی
  • مدرک تحصیلی که نشان دهنده صلاحیت فرد در شغل مورد نظر است.
  • دو قطعه عکس 3*4
  • مدارک پرداخت هزینه های دولتی

تمامی مدارک به غیر از پاسپورت متقاضی در وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان نگه داشته می شوند.

نرخ بیکاری در ارمنستان:

نرخ بیکاری یکی از دلایل عمده برای  مهاجرت به یک کشور است. هر چه نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد شرایط مناسبی جهت رفاه کارگران، سهولت در پیدا کردن کار و گاهی اوقات درآمد متوسط کارگران به این نرخ بستگی دارد و هرچه نرخ بیکاری کمتر باشد آن کشور شرایط مناسب تری جهت پیدا کردن کار و رفاه کارگران دارد و می تواند مقصد مناسبی برای گرفتن ویزای کاری باشد. بدین صورت بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است. نرخ بیکاری در کشور ارمنستان دچار فراز و فرود های نه چندان زیادی شده است و همچنین نرخ بیکاری در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. این نرخ در سال 2007 تا 2010 دچار یک جهش عظیم 10 درصدی شده است که این نرخ را به رقم 19 درصد در سال 2010 کشانده است. همچنین در سال 2007 کمترین نرخ در این کشور با 9.81 درصد اتفاق افتاده است که باز هم رقم بالایی به حساب می آید. این مشکلات به دلیل ناتوانی صنایع و خروج سرمایه گذاران خارجی به وقوع پیوسته است و بازار مناسبی برای خارجیان ندارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری در ارمنستان را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در ارمنستان

مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان:

یکی دیگر از موارد مهم برای مهاجرت کاری، دانستن مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان نشان دهنده باز کار مناسب برای افراد است و متقاضیان می توانند با بررسی تخصص خود و با بررسی این لیست، مشاغل مربوط به خود را مشاهده کنند. سپس برای درخواست ویزای کاری این کشور با کارفرمای مشخص در زمینه شغلی مناسب قرارداد عقد کنند و اقدامات لازم را جهت دریافت مجوز کاری ارمنستان انجام دهند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز ارمنستان را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان
مدیر فروش معلم پیش دبستانی
برنامه نویس وکیل
حسابدار مهندس کشاورزی
مدیر خورده فروش مدیر پروژه
مددکار اجتماعی توسعه دهنده نرم افزار
پزشک مهندس نرم افزار

میزان حقوق برای کار در ارمنستان:

از مهم ترین دلایل مهاجرت کاری به کشور مقصد سطح درآمد در آن کشور است. هرچه این میزان در یک کشور بیشتر باشد، سطح رفاه و مسائل اقتصادی در این کشور بالاتر است و بازار کار مناسبی برای متقاضیان خارجی دارد. با بررسی این میزان می توان متوجه شد که آیا  کار یابی در ارمنستان از شرایط مساعدی برخوردار است یا خیر؟ محدوده سطح درآمد در کشور ارمنستان از 196 هزار درام در ماه شروع می شود و بیشترین درآمد به بیش از 3 میلیون درام می رسد. متوسط درآمد در ارمنستان 729 هزار درام می باشد که 50 درصد مردم در این کشور کمتر از این میزان در ماه درآمد دارند. از این رو این میزان درآمد در این کشور چندان مناسب نیست و هزینه های زندگی در این کشور اگر چه بستگی به نحوه زندگی کردن فرد دارند ولی به نسبت درآمد بالا می باشد. در جدول زیر چند نمونه از مشاغل با درآمد بالا در کشور ارمنستان را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به درام
پزشک جراح 1.2 – 3.68 میلیون
قاضی 1.2 – 3.68 میلیون
وکیل 1.04 – 2.98 میلیون
مدیر بانک 978 هزار – 2.8 میلیون
دندان پزشک 825 هزار – 2.37 میلیون
استاد دانشگاه 733 هزار – 2.1 میلیون
خلبان 611 هزار – 1.77 میلیون
مدیر بازاریابی 550 هزار – 1.58 میلیون

نحوه کاریابی در ارمنستان:

همانطور که گفتیم، برای کار در ارمنستان و درخواست ویزای کاری این کشور باید حتما از یکی از کارفرمایان یا شرکت های این کشور پیشنهاد کاری دریافت کرد. برای دریافت پیشنهاد کاری ارمنستان و ارتباط با کارفرمایان روش های متنوعی از جمله وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی، روزنامه های این کشور و حتی ارتباط مستقیم با کارفرمایان وجود دارد. متقاضیان خارجی می توانند به کمک وب سایت های کاریابی در این کشور و ارسال رزومه خود به این وب سایت ها می توانند اقدام به کاریابی کنند. از طریق این وب سایت ها می توان رزومه خود را برای کارفرمایان مربوطه ارسال کرده و جهت دریافت پیشنهاد کاری اقدام کرد. همچنین کارفرمایان در صورت داشتن شرایط مناسب جهت استخدام کارگران خارجی و یا داخلی، اطلاعات شغل مورد نظر مانند موقعیت شغلی، جزئیات شغل و همچنین راه های ارتباط با کارفرما را قرار می دهند. متقاضیان پس از بررسی تخصص خود می توانند برای آن مشاغل اقدام کنند. در جدول زیر چند نمونه از وب سایت های کار یابی در کشور ارمنستان را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در ارمنستان
Staff.am Job.am
ITJOB.am ZED.am
JobSpide Global Medical Career
Careerist Aquaculture.jobs

مؤسسات کاریابی در ارمنستان:

همچنین موسسات کاریابی در این کشور وجود دارند که می توانند در زمینه کاریابی بسیار مفید واقع شوند. بعضی از این موسسات برای افرادی که در خارج از ارمنستان به دنبال پیشنهاد کاری هستند و یا در داخل این کشور به دنبال شغل مناسب می گردند، مزایای مناسبی را فراهم نموده اند. این موسسات با ارسال رزومه متقاضی به کارفرمایان و شرکت هایی که قصد استخدام کارگر خارجی ماهر دارند، برای متقاضی خود پیشنهاد کاری مناسب فراهم می کنند. این موسسات در قبال کاری که برای متقاضی کار انجام می دهند، وجه مناسبی را قبل و یا بعد از دریافت پیشنهاد کاری دریافت می کنند و متقاضیان بعد از انجام این پروسه و سپس گرفتن تاییدیه از کارفرمایان قرارداد خود را منعقد و امضا می کنند و پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری ارمنستان را به وزارت کار و امور اجتماعی ارسال می کنند. در زیر لیست موسسات کاریابی در کشور ارمنستان را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  ارمنستان
Career center
Vacant career center
Hoberg
GYUMRI
Minds Tech Recruitment
IT career portal
Persona career center
HR Recruitment center
Tanger Recruitment company
iWork
Geocareer
HR.ge
Baia
Avenue consulting group
Deem communications
Aragil digital marketing
Armenia travel

بررسی ویزای همراه در ارمنستان:

یکی از موارد که برای متقاضیان ویزای کاری اهمیت دارد، داشتن ویزای همراه می باشد. متقاضیان می توانند همراه با درخواست ویزای کاری خود برای ویزای همراه درخواست ارسال نمایند. اما بهتر است اول درخواست ویزای کاری متقاضی به تایید رسید، سپس خانواده فرد برای درخواست ویزای همراه اقدام کنند. ویزای کاری ارمنستان طبق تخصص و مهارتی که متقاضی دارد اعطا می گردد و به مدت یک سال اعتبار دارد. همسر، فرزندان و والدین متقاضی می توانند با نشان دادن اسناد معتبر از قبیل شناسنامه و سند ازدواج، اجازه اقامت را در ارمنستان دریافت کنند. مدت اعتبار اجازه اقامت برای ویزای همراه به اندازه ویزای موقت متقاضی و به مدت یک سال است و می توان این ویزا را نیز تمدید نمود. همچنین متقاضی باید آدرس معتبر محل اقامت خود و خانواده و دستمزد مناسب داشته باشد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه ارمنستان را مشاهده می کنید:

  • گذر نامه معتبر هر کدام از اعضای خانواده
  • فرم درخواست ویزای همراه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی با پشت صفحه سفید
  • اجازه نامه کتبی برای کودکان خردسال
  • ارائه سند ازدواج و گواهی تولد
  • تمکین مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ارمنستان:

یکی دیگر از مواردی که برای متقاضیان ویزای کار در ارمنستان اهمیت دارد، این است که بعد از چند سال اقامت می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. افراد می توانند با پاسپورت کشور ارمنستان به 62 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند که قدرت پاسپورت این کشور نسبتا مناسب می باشد. متقاضیان می توانند بعد از گذشت 3 سال از اقامت خود در این کشور درخواست تابعیت این کشور را دریافت کنند. این افراد باید با آشنایی با قوانین،شرایط و تاریخ کشور ارمنستان، آزمون قوانین ارمنستان که به زبان ارمنی است پشت سر بگذارند. از این رو افراد باید با زبان ارمنی آشنایی داشته باشند تا بتوانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. همچنین افراد می توانند با ازدواج با تبعه ارمنی و یا تولد فرزند در این کشور طبق شرایط تابعیت این کشور را دریافت کنند.

کاریابی در ارمنستان و سخن پایانی:

کاریابی در ارمنستان ، تابعیت ارمنستان، شرایط دریافت ویزای کاری ارمنستان، نرخ بیکاری در ارمنستان و سطح درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. کشور ارمنستان از لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی ندارد و نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا می باشد. از طرف دیگر، سطح درآمد و کمترین و بیشترین درآمد در این کشور پایین می باشد و حتی این کشور پاسپورت بسیار معتبری ندارد، به همین دلایل، پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر مهاجرت کاری به کشور های تراز اول اروپایی همچون آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها داراری سطح رفاه بالا، سطح درآمد بالاتر از کشور ارمنستان، اقتصاد قوی و نرخ بیکاری کم، می توانند مقصد مناسبی جهت مهاجرت کاری بوده و دارای بازار کار مناسبی هستند. مقالات در وب سایت های معتبر در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع مناسبی جهت مهاجرت به کشور های تراز اول جهانی از جمله آلمان و اتریش باشند. شما می توانید با تماس با این موسسه، مشاوره رایگان در رابطه با کاریابی در ارمنستان و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با کار یابی در ارمنستان در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در اسرع وقت جواب آن را دریافت نمایید. اگر از مطالب این مقاله رضایت دارید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در ارمنستان

✅ متقاضیان کار در ارمنستان برای دریافت ویزای کاری ارمنستان به چه چیز احتیاج دارند؟

متقاضیان برای درخواست ویزای کار ارمنستان به یک پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرمایان ارمنستانی احتیاج دارند.

✅ سطح متوسط درآمد در ارمنستان به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد در ارمنستان 729 هزار درام می باشد.

کاریابی در ارمنستان را از چه طرقی می توان انجام داد؟

برای ارتباط با کارفرمایان روش های متنوعی از جمله وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی، روزنامه های این کشور و حتی ارتباط مستقیم با کارفرمایان وجود دارد.

✅ چگونه می توان تابعیت ارمنستان را از طریق کار دریافت نمود؟

متقاضیان با آشنایی با قوانین،شرایط و تاریخ کشور ارمنستان، آزمون قوانین ارمنستان که به زبان ارمنی است می توانند بعد از گذشت 3 سال از اقامت خود در این کشور درخواست تابعیت دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *