کاریابی در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آمریکا
  • ویزای کار آمریکا
  • مدارک مورد نیاز کار در آمریکا
  • نرخ بیکاری در آمریکا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 آمریکا
  • میزان حقوق کار در آمریکا
  • نحوه کاریابی در آمریکا
  • مؤسسات کاریابی در آمریکا
  • بررسی ویزای همراه آمریکا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آمریکا
  • کاریابی در آمریکا و سخن پایانی
✅ کاریابی در آمریکا ✅ انواع ویزای کاری در آمریکا ✅ لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مبحث مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کاریابی در آمریکا و مقدمه ای بر آن

کاریابی در آمریکا ، شرایط کاریابی در آمریکا، انواع ویزای کاری در آمریکا، لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار می دهیم. نرخ بیکاری در آمریکا چگونه است؟ سطح درآمد در آمریکا به چه میزان است؟ چگونه می توان تابعیت کشور آمریکا را دریافت نمود؟ موسسات کاریابی در این کشور کدام اند؟ در ادامه به این سوالات و دیگر پرسش های مربوط به کاریابی در آمریکا و نکات مهم در رابطه با کاریابی در آمریکا خواهیم پرداخت. ایالات متحده آمریکا کشوری در آمریکای شمالی است و دارای اقتصادی بسیار قوی می باشد و به دلیل پهناور بودن و همچنین نرخ بیکاری در حال کاهش، این کشور  دارای بازار کار مناسب برای خارجیان می کند. شما می توانید با مراجعه به مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور از روش های متنوع مهاجرت به کشور های مختلف با خبر شوید. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در آمریکا و یا مهاجرت به این کشور دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در آمریکا:

آمریکا یا ایالات متحده آمریکا، کشوری پهناور در قاره آمریکا می باشد. این کشور شامل 50 ایالت، یک منطقه فدرال و پنج سرزمین خود مختار است. مساحت کشور آمریکا معادل 9.8 میلیون کیلومتر است و جمعیت 330 میلیون نفری را دارا می باشد. پایتخت این کشور شهر واشنگتن دی سی است اما پر جمعیت ترین شهر این کشور، نیویورک می باشد. آمریکا چهارمین کشور دنیا از لحاظ مساحت و سومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت می باشد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی (آمریکایی) و واحد پول رایج، دلار آمریکا می باشد. آمریکا یک کشور فوق صنعتی است و دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی است. این کشور تقریبا یک چهارم تولید نا خالص داخلی کل جهان را دارا است. این کشور نخستین اقتصاد دنیا را دارا است و از لحاظ حجم مبادلات، بزرگ ترین وارد کننده و سومین صادر کننده در جهان تلقی می شود. اقلام صادراتی آمریکا تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، کالا های مصرفی غیر اتومبیل، خودرو و تولیدات وابسته، صنایع غذایی و صنایع هوایی هستند. در حالی که اقلام وارداتی این کشور شامل سوخت، ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، تولیدات خودرو و صنایع غذایی می باشد. اما بزرگ ترین محصولات تولیدی آمریکا مواد شیمیایی، تولیدات نفتی، فولاد، خودرو، ارتباطات و الکترونیک است. آمریکا اقتصاد برتر جهان است از همین رو همه ساله کارگران خارجی ماهر را پذیرش دارد و بازار کاری خوبی برای مهاجران کاری فراهم می آورد. این کشور به دلیل تقاضای فراوان از سمت مهاجران دارای ویزا های متعددی می باشد و ویزای کاری این کشور خود شامل چندین قسمت است که در ادامه آن ها را به اختصار توضیح می دهیم.

درباره آمریکا پایتخت آمریکا واحد پول آمریکا جمعیت آمریکا مساحت آمریکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آمریکا

ویزای کار در آمریکا:

آمریکا به دلیل داشتن اقتصاد برتر جهان مقصد بسیاری از کارگران خارجی برای کار در این کشور است. برای داشتن اجازه اقامت و کار در آمریکا متقاضی باید پیشنهاد کاری از کارفرما در این کشور دریافت کنند. به همین دلیل این کشور ویزای های متنوعی جهت این امر را دارا می باشد که دانستن آن ها برای متقاضیان کار در این کشور ضروری می باشد. کارفرمایان باید مدارک کارگر خود مبنی بر داشتن اجازه کار در این کشور را چک کنند. بعضی از افراد مانند پناهجویان برای کار در این کشور به ویزای کار احتیاج ندارند. در جدول زیر لیست ویزاهای کاری موجود و توضیحات این گونه ویزا ها را مشاهده می کنید:

انواع ویزای کاری توضیحات
L-1 ویزای ویزیتور های تجاری به عنوان ویزای غیر مهاجرتی شناخته می شود و برای شرکت کننده های برنامه بازدید که دارای حامی هستند مناسب است. این ویزا امکان زندگی کردن در آمریکا پیش از بازگشت به کشور مبدا خود را می دهد.
H1-B این ویزا برای کارگران ماهر و تحصیل کرده خارجی طراحی شده است. این ویزا کارگران خارجی را قادر می سازد به طور موقت برای کارفرمای خاصی در این کشور کار کنند.
H-2B این ویزا برای کارگران خارجی در زمینه غیر کشاورزی در دسترس است. به دلیل اینکه اتباع آمریکایی کافی برای پر کردن این گونه موقعیت های شغلی وجود ندارد، از اتباع خارجی به کمک این ویزای موقت استفاده می شود. نمومه مشاغلی مانند راننده کامیون، هتل، استراحتگاه های ساحلی و پارک های تفریحی است.
H2-A این ویزا برای کارگران کشاورزی که به صورت فصلی و‌ موقت در آمریکا کار می کنند، طراحی شده است، به شرطی که کمبود کارگر خارجی در این زمینه وجود داشته باشد.
EB-1 این ویزا برای اساتید مجرب  و برجسته می باشد.
EB-3 برای کارگران حرفه ای و ماهر و یا سایر کارگران است.
EB-4 برای مهاجران خاصی از قبیل مبلغ های مذهبی در نظر گرفته شده است.
 E1 و E2 این ویزا ها برای سرمایه گذاران و تاجران مناسب است.

ویزای H1-B مورد تقاضا ترین ویزا در لیست بالا می باشد و برای مشاغلی که احتیاج به کار عملی و تئوری دارند مانند مهندسی مناسب است. برای دریافت این ویزا باید حداقل مدرک لیسانس یا بالاتر و یا معادل آن و سابقه کار در این زمینه به خصوص را دارا باشد. برای ایرانیان دریافت هر گونه ویزای آمریکا از سوی این کشور ممنوع بوده و هیچ ایرانی نمی تواند با استفاده از ویزای کاری به آمریکا مهاجرت کند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آمریکا:

مهم ترین موضوع در دریافت ویزای کاری آمریکا داشتن پیشنهاد کاری است. ویزا های کاری در آمریکا دارای مدارک به خصوصی هستند و هر فرد متقاضی برای هر کدام از این ویزا ها باید مدارک متنوع و عمومی را تهیه کند. تمامی مدارک برای ارائه باید به انگلیسی ترجمه شده باشند و به اداره مهاجرت این کشور ارائه داده شوند. داشتن دانش زبان انگلیسی برای دریافت ویزای کاری آمریکا بسیار واجب است. مدت زمان پردازش مجوز های کاری در آمریکا به نوع ویزایی که متقاضی درخواست می کند و به محل رسیدگی درخواست بستگی دارد. برای ویزای H1-B این پروسه به مدت 8 تا 10 ماه به طول می انجامد. در زیر لیستی از مدارک مورد نیاز عمومی جهت درخواست ویزای کاری آمریکا را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیشتر از 6 ماه
  • فرم DS-260 درخواست ویزای ماجرا برای خارجی ها
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی و شناسایی متقاضی
  • مدرک تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه کاری
  • ارائه مدرک تحصیلی مرتبط
  • مدرک پشتیبانی از سوی کارفرما در آمریکا

نرخ بیکاری در آمریکا:

یکی از عوامل مهم در مهاجرت به کشور مقصد، مخصوصا مهاجرت کاری، نرخ بیکاری در آن کشور است. به گونه ای که هرچه این نرخ کمتر باشد، کشور مقصد دارای بازار کار مناسبی برای خارجیان می باشد و پیدا کردن کار در این کشور آسان تر است. کشور آمریکا با دارا بودن قوی ترین اقتصاد دنیا و همچنین بیشترین تولید ناخالص، دارای نرخ بیکاری پایینی می باشد. این کشور به دلیل داشتن تدابیر بسیار ماهرانه در امر اشتغال زایی توانسته نرخ بیکاری در این کشور را در سالیان اخیر کاهش دهد به طوری که امروزه این نرخ به کمتر از 4 درصد رسیده است. بیشترین نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2010 اتفاق افتاده است. در جدول زیر نرخ بیکاری در کشور آمریکا را مشاهده می نمایید:

نمودار نرخ بیکاری در امریکا

مشاغل مورد نیاز 2020 آمریکا:

از مسائل مهم در خصوص مهاجرت کاری به کشور های مختلف، دانستن لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. از این جهت که متقاضی با بررسی شرایط و تخصص خود و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز، کار مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در کشور آمریکا و همچنین پهناور بودن این کشور، همواره درخواست برای متخصصین خارجی در این کشور وجود دارد و در بیشتر زمینه ها از جمله بهداشت و درمان، نیروی متخصص مورد نیاز است. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور آمریکا را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 آمریکا
دستیار بهداشت در خانه فیزیوتراپیست
مهندس نرم اقزار آنالیزور امنیت اطلاعات
توسعه دهنده وب دانشمند داده
راننده اتوبوس مشاور مالی
پرستار پزشک تشخیص سونوگرافی
کاردرمانگر توسعه دهنده نرم افزار

میزان حقوق برای کار در آمریکا:

یکی از موارد بسیار مهم در مهاجرت کاری، میزان درآمد و سطح درآمد در کشور مقصد است. از این رو هرچه این میزان بالاتر باشد، سطح رفاه در آن کشور مناسب تر است. از آن جایی که اقتصاد آمریکا اولین اقتصاد دنیا است، سطح درآمد در شهر های مختلف و همچنین برای سنین مختلف، متفاوت است. از این رو افراد طبق نوع کاری که انجام می دهند، ساعت کاری و همچنین سن آن ها، درآمد های متفاوتی دارند. در آمریکا، هر فرد به طور متوسط ۷.۲۵ دلار در ساعت درآمد دارد که همانطور گفتیم در ایالت های مختلف و شهر های مختلف این عدد متفاوت است. جدول زیر میزان درآمد کار های متفاوت را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی درآمد سالیانه(دلار)
متخصص بیهوشی ۲۱۶ هزار
جراح ۲۵۲ هزار
جراح فک و صورت ۲۳۷ هزار
متخصص زنان و زایمان ۲۳۳ هزار
دندان پزشک ۲۳۰ هزار
پروتز های دندانی ۲۲۰ هزار
روانپزشک ۲۲۰ هزار
پزشک خانوادگی ۲۱۳ هزار
چشم پزشک ۲۰۳ هزار
متخصص داخلی ۲۰۱ هزار
مهندس نفت ۱۵۶ هزار
فیزیکدان ۱۳۱ هزار

نحوه کاریابی در آمریکا:

برای دریافت ویزای کار آمریکا، فرد متقاضی باید پیشنهاد کاری از سمت یکی از کارفرمایان داخل این کشور را داشته باشد. بدین منظور فرد باید از مهارت ها و تخصص خود آگاه باشد و بتواند رزومه خوبی ایجاد کند. در آمریکا وب سایت ها و مؤسسات کاریابی موجود هستند که فرد خارجی می تواند با استفاده از کمک آن ها و ارسال رزومه، کار مورد نظر خود را پیدا کند. وب سایت ها با دریافت رزومه متقاضی و‌ یا قرار دادن نحوه تماس با کارفرما که قصد استخدام فرد خارجی را دارد، می توانند برای متقاضی پیشنهاد کاری ایجاد کنند. اما دریافت پیشنهاد کاری و همچنین دریافت ویزای کاری آمریکا به دلیل دستور دولت این کشور برای ایرانیان فراهم نمی باشد. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در آمریکا را مشاهده می کنید:

  • Indeed
  • Linkedln
  • Glassdoor
  • CareerBuilder
  • Monster
  • Google for jobs
  • SimplyHired
  • Company career pages

مؤسسات کاریابی در آمریکا:

همچنین در این کشور در جهت انجام کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری، موسساتی وجود دارند که با ارسال رزومه متقاضی به کارفرمایان، می توانند برای متقاضی پیشنهاد کاری مرتبط با رزومه آن ها دریافت کنند. از این رو، متقاضیان می توانند به صورت حضوری و ‌یا غیر حضوری رزومه خود را برای این مؤسسات ارسال کرده، و پس از صحبت با کارفرما، پیشنهاد کاری و پس از عقد قرارداد با کارفرما، ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. این مؤسسات در قبال دریافت وجه، برای متقاضیان پیشنهاد کاری پیدا می کنند و در برخی مواقع، خود به عنوان کارفرما ظاهر می شوند. در زیر لیستی از مؤسسات کاریابی در کشور آمریکا را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  آمریکا
Korn Ferry Executive Search Ehon Zender
Heidrik & Struggles DHR international
Spencer Stuart Boyden
Robert Hlaf Executive Search Management Recruiters International
Russel Reynolds Associats Stanton chase
Robert Half Briliant
Aerotel PrideStaff
TEKsystems Asvantage Resourcing North America
Randstad Richard, Wayne& Robets
Kforce Lofin Staffing service

بررسی ویزای همراه در آمریکا:

یکی دیگر از مواردی که برای متقاضیان از اهمیت بالایی برخوردار است، دریافت ویزای همراه برای خانواده درجه اول خود است. ویزا های موجود در لیست بالا منجر به اقامت موقت و دائم می شود. در هر کدام از ویزا های موجود، متقاضی می تواند برای همسر، فرزندان زیر 21 سال و گاهی برای والدین خود ویزای همراه درخواست کند. افرادی که اقامت دائم را دریافت می کنند، همسر و فرزندان آن اجازه کار و تحصیل را در آمریکا دارا هستند، اما در صورتی که ویزای متقاضی موقت باشد، خانواده متقاضی نمی توانند مجوز کار و و تحصیل در این کشور را داشته باشند. اما با تغییر این ویزا از موقت به دائمی مجوز آن ها نیز تغییر می‌کند. همچنین باید متقاضی دارای محل مناسبی برای زندگی و درآمد نسبتا خوبی برای حمایت از خانواده را داشته باشد. متقاضی ویزای همراه باید اسناد از جمله سند ازدواج، گواهی تولد و همچنین گواهی پزشک را به عنوان اصلی ترین قسمت مدارک ارائه دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آمریکا:

از دلایل عمده برای مهاجرت کاری به کشور مقصد، دریافت تابعیت و پاسپورت کشور مورد نظر می باشد. از آنجا که آمریکا اقتصادی بسیار قدرتمند و همچنین روابط سیاسی با کشور های تراز اول را دارد، و رفتن به ۱۱۸ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا و به صورت آزادانه با پاسپورت آمریکا امکان پذیر است، لذا می تواند مقصد بسیار مناسبی برای دریافت تابعیت کشور دوم باشد. از آن جا که متقاضی ویزای کار در آمریکا با داشتن پیشنهاد کاری و ویزای کاری به این کشور مهاجرت می کند، در ابتدا اقامت موقت به این فرد تعلق می گیرد. برای دریافت تابعیت کشور آمریکا، ابتدا متقاضی باید ویزای دائم خود را داشته باشد. بدین منظور فرد پس از گذشت 5 الی 7 سال از اقامت موقت خود می توانید برای اقامت دائم درخواست کند. هزینه دریافت این ویزا 1125  دلار می باشد و در کنار مدارک‌ مورد نیاز، به اداره مهاجرت تحویل دهند. متقاضیان پس از اینکه به زبان رسمی این کشور مسلط شدند و حسن نیت شهروندی خود را به اثبات رسانده و همچنین با قوانین و فرهنگ آمریکا آشنایی کافی پیدا کردند، می توانند برای دریافت تابعیت این کشور درخواست دهند.

کاریابی در آمریکا و سخن پایانی:

کار یابی در آمریکا ، انواع ویزای کاری در آمریکا، نرخ بیکاری در آمریکا و سطح درآمد در این‌ کشور را مورد بررسی قرار دادیم. آمریکا بزرگترین کشور از لحاظ اقتصادی است و سومین کشور از لحاظ جمعیت و مساحت می باشد. از طرف دیگر خصوصیاتی مانند: بیشترین تولید ناخالص در جهان و نرخ بیکاری بسیار کم در این کشور بازار کار بسیار مناسبی را برای کارگران خارجی رقم می زند. به علاوه به دلیل سطح درآمد در این کشور، رفاه کارگران در سطح بالایی قرار دارد. با وجود این نکات مثبت، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری، رییس جمهور ترامپ در های مهاجرت به آمریکا برای کشور های مختلف از جمله ایران را بسته است و ایرانیانی که ساکن ایران می باشند، به هیچ عنوان اجازه ورود به آمریکا را ندارند. از این رو، پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر بررسی مهاجرت کاری به کشور های تراز اول اروپایی همچون آلمان و اتریش و همچنین کانادا می باشد. این کشور ها با داشتن بازار کاری بسیار مناسب و همچنین پذیرش بالای ایرانیان می توانند مقصد بسیار مناسبی جهت کاریابی و همچنین مهاجرت کاری باشند. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در آمریکا و همچنین مهاجرت کاری به کشور های دیگر دریافت کنید. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات این موسسه در وب سایت های معتبر، مطالب مهم در خصوص مهاجرت کاری به کشور های مختلف فرا بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با کار یابی در آمریکا در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در اولین فرصت جواب آن را دریافت نمایید. شما می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن سایر مقالات همراهی کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در آمریکا

✅ پر تقاضا ترین ویزای کار آمریکا چیست؟

ویزای H1-B مورد تقاضا ترین ویزا در لیست بالا می باشد و برای مشاغلی که احتیاج به کار عملی و تئوری دارند مانند مهندسی مناسب است.

✅ شرایط لازم برای دریافت ویزای کار آمریکا از نوع H1-B چیست؟

برای دریافت این ویزا باید حداقل مدرک لیسانس یا بالاتر و یا معادل آن و سابقه کار در این زمینه به خصوص را دارا باشد.

✅ متوسط درآمد کار در آمریکا چه میزان است؟

در آمریکا، هر فرد به طور متوسط ۷.۲۵ دلار در ساعت درآمد دارد و در ایالت های مختلف و شهر های مختلف این عدد متفاوت است.

✅ اخذ ویزای همراه برای متقاضی کار در آمریکا چگونه است؟

متقاضی می تواند برای همسر، فرزندان زیر 21 سال و گاهی برای والدین خود ویزای همراه درخواست کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *